راهنمای خرید چادر مسافرتی + قیمت در بازار ایران

راهنمای خرید چادر مسافرتی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای خرید چادر مسافرتی باید با انواع آن آشنا بوده و ویژگی‌های هر مدل را به خوبی بشناسید. در این مطلب به همه نکاتی که باید پیش از خرید چادر مسافرتی از آن‌ها آگاه باشید اشاره خواهیم کرد.

کمپینگ و طبیعت گردی می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای سپری کردن اوقاتی خوش در کنار خانواده و دوستان محسوب شود، اما لازمه یک گردش پرنشاط و پرانرژی خرید چادر مسافرتی مناسب است. برای اینکه بتوانید یک چادر مسافرتی خوب انتخاب کنید، حتما به اطلاعاتی درباره انواع آن نیاز خواهید داشت و باید به یک سری از ملاک‌ها توجه کنید. از همین رو، در ادامه این مطلب از پلازا قصد داریم یک راهنمای خرید چادر مسافرتی جامع و کامل را خدمت شما ارائه کرده و علاوه بر اشاره به معیارهای مهم در خرید چادر مسافرتی، بهترین و باکیفیت ترین چادرهای موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم. همچنین برای آشنایی با اصول طبیعت گردی نیز می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

خرید چادر مسافرتی

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


نکاتی که باید قبل از خرید چادر مسافرتی بدانیم


امروزه انواع و شکل‌های گوناگونی از چادرهای مسافرتی در بازار موجود است، اما شما می‌توانید با کسب کمی اطلاعات درباره چادرهای مسافرتی، چادری متناسب با نیازهایتان خریداری کرده و از استفاده از آن لذت ببرید. انتخاب در چادرهای مسافرتی بسیار زیاد است و انواع مختلفی از آن‌ها وجود دارد، اما به طور کلی می‌توان چادرهای مسافرتی را به سه نوع کوله گردی، سه فصلی و چهار فصلی تقسیم کرد.

 

چادر کوله گردی

چادر مسافرتی ارزان

چادرهای کوله گردی غالبا تک نفره هستند و سعی شده در ساخت آن‌ها از سبک‌ترین مواد ممکن استفاده شود تا وزن کمی داشته باشند و بتوان آن‌ها را به راحتی در سفرها و پیاده روی‌های طولانی حمل کرد. این نوع چادر مسافرتی بسیار جمع و جور بوده و امکان نصب آن در کمترین زمان ممکن وجود دارد. از نکات منفی در مورد این چادرها اما می‌توان به عدم مقاومت کافی در شرایط نامناسب جوی و فضای کم آن‌ها اشاره داشت که البته با توجه به نوع کاربرد این چادرها چنین چیزی کاملا طبیعی است. در مجموع، چادر کوله گردی می‌تواند به منظور خرید چادر مسافرتی دو نفره یا تک نفره انتخاب مناسبی باشد.

 

چادر سه فصلی

چادر مسافرتی ایرانی

چادرهای سه فصلی نسبت به انواع دیگر از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان سرپناه نسبتا مقاومی در فصول بهار، تابستان و پاییز که شرایط جوی کم و بیش معتدل است استفاده کرد. در ساخت این نوع چادر مسافرتی از صفحه‌های توری به تعداد کافی استفاده شده است تا هوای داخل چادر در تمام فصول سال، به ویژه تابستان، همواره در حال تهویه باشد و جریان هوای تازه قطع نشود.

علاوه بر این، صفحات توری از ورود حشرات موذی به داخل چادر جلوگیری می‌کنند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از روکش‌های مخصوص از خیس شدن فضای چادر در شرایط بارانی کاملا جلوگیری کنید. هرچند باید به این نکته نیز توجه داشت که گرچه چادرهای سه فصلی می‌توانند در مقابل بارش باران یا برف سبک مقاومت کنند، ولی به هیچ عنوان توان ایستادگی در برابر طوفان‌های سهمگین، تند بادها و بارش برف سنگین را نخواهند داشت.

 

چادر چهار فصلی

چادر مسافرتی با کیفیت

بر خلاف نامشان، چادرهای چهار فصلی غالبا برای استفاده در شرایط سخت جوی و برفی زمستان طراحی شده‌اند که می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای کوهنوردان محسوب شوند. این نوع چادرها از مواد سخت و محکمی ساخته شده‌اند تا بتوانند از پس شدیدترین برف و بوران‌ها نیز بر بیایند و به همین علت پارچه و تیرک‌های آن‌ها نسبت به چادرهای سه فصلی سنگین‌تر هستند.

علاوه بر این، سقف گنبدی شکل و گرد این چادر مسافرتی از جمع شدن برف روی آن جلوگیری می‌کند. از نکات منفی چادرهای چهار فصلی، تعداد کم صفحات توری آن‌ها است که این مسئله تا حدودی از قابلیت تهویه هوای چادر کم می‌کند و ممکن است در فصول گرم سال به افراد داخل چادر احساس خفگی و گرمازدگی دست دهد. به طور کلی، اگر اکثر اوقات در اماکن سرد و برفی اردو می‌زنید، چادرهای چهار فصلی بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب شما برای محافظت در برابر چنین شرایطی به حساب می‌آیند.

 

ویژگی های کلیدی و اصلی چادرهای مسافرتی

ملاک‌های مختلفی از جمله ظرفیت، جنس، ضد آب بودن و… وجود دارند که در هنگام خرید چادر مسافرتی باید به آن‌ها توجه داشت. هرچند شما تنها باید چادر مسافرتی مناسب را بر اساس معیارهای که برای خودتان حائز اهمیت است انتخاب کنید.

 

ظرفیت نفرات

هنگام خرید چادر مسافرتی، گنجایش چادر انتخابی اولین موردی است که باید درباره آن تصمیم گیری شود. به طور معمول، 2.8 متر مربع از فضای درون چادر برای هر فرد نیاز است تا آزادی عمل کافی برای او وجود داشته باشد، البته این فضا به بزرگی فرد و عادات او نیز بستگی دارد. اما اگر به دنبال فضای بیشتری هستید، همواره توصیه می‌شود که در انتخاب گنجایش چادر مسافرتی، به اندازه یک نفر چادر بزرگتری خریداری کنید.

برای این کار باید علاوه بر تعداد افراد گروه، فضای اضافی برای سایر وسایل و تجهیزات اردو نیز در نظر گرفته شود تا برای مثال در شرایط جوی بارانی بتوانید آن‌ها را به داخل چادر منتقل کنید. هرچند باید به خاطر داشت که از انتخاب چادرهای بسیار بزرگ خودداری کرده، زیرا علاوه بر سنگینی بیش از حد آن‌ها هنگام حمل، پیدا کردن محلی مناسب و هموار برای نصب این چادرها نیز مشکل است.

خرید چادر مسافرتی اتوماتیک

 

ارتفاع

یکی دیگر از ملاک‌های مهم هنگام خرید چادر مسافرتی ارتفاع دیوارهای چادر است. چادرهای اتاقکی، خانوادگی، چتری و ژئودزیکی با داشتن دیوارهای عمودی این اجازه را می‌دهند که افراد آزادی عمل بیشتری داشته باشند و برای نمونه می‌توانند سرپا لباس خود را عوض کنند. در مقابل، چادرهای گنبدی دارای دیوارهای تقریبا قوسی شکلی هستند و ارتفاع کمتری در اختیار افراد قرار می‌دهند، اما در عوض اسکلت محکم و قابل قبولی دارند. کمترین ارتفاع سقف متعلق به چادر مسافرتی کودک و چادر مثلثی شکل است. بنابراین در خرید چادر مسافرتی کودک و چادر مثلثی شکل همواره این نکته را در نظر داشته باشید.

خرید چادر مسافرتی حرفه ای

 

درب ورود و خروج

تعداد، شکل و جهت قرارگیری درب چادر مسافرتی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر اکثرا با خانواده یا دوستان خود اردو می‌زنید، درهای متعدد می‌تواند کار ورود و خروج از چادر را آسان‌تر و سریع‌تر کند. شکل درب چادر نیز باید به گونه‌ای باشد که هنگام ورود و خروج نیاز به خم کردن بیش از حد کمر نباشد. نکته قابل ذکر دیگر در خصوص درب چادر مسافرتی، کیفیت زیپ آن است. زیپ درب چادر باید به راحتی باز و بسته شود و سر و صدای زیادی هم نداشته باشد.

راهنمایی برای خرید چادر مسافرتی

 

تیرک

ساختار تیرک‌های چادر مسافرتی در نصب آسان آن تاثیر مستقیم دارد. امروزه اکثر چادرهای خانوادگی بدون تکیه گاه هستند که یعنی برای نصب آن‌ها نیازی به میخ نیست و اسکلت تیرک‌ها از قبل نصب شده است. اصلی‌ترین مزیت چنین چادری این است که می‌توان آن را به راحتی از محلی به محل دیگر جابجا کرد و قبل از برچیدن نیز گل و لای آن را تکاند. هرچه تعداد تیرک‌های چادر بیشتر باشد ساختار مقاوم‌تری دارد، ولی در عوض نصب آن زمان بیشتری می‌برد. این نکته را نیز باید به خاطر داشت که در برخی چادرها، گیره‌ها و تیرک‌های مربوط به هم، رنگ بندی مشترکی دارند که کار نصب را آسان‌تر می‌کند. در خصوص جنس تیرک ‌چادر مسافرتی باید اشاره داشت که تیرک‌های آلومینیومی محکم‌تر و بادوام‌تر از تیرک‌های فایبرگلاسی هستند.

خرید چادر مسافرتی دو نفره

 

روکش

روکش چادر مسافرتی کاور جداشدنی ضد آبی است که در مواقع بارانی یا سرمای شدید از آن برای پوشش سقف چادر استفاده می‌شود. این پوشش علاوه بر جلوگیری از نفوذ باران، فضای داخل چادر را کمی گرم‌تر می‌سازد. روکش چادر مسافرتی در دو نوع مختلف تولید می‌شود که یک نوع آن تنها سقف چادر را پوشش می‌دهد، در حالی که نوع دیگر تمام چادر را دربر گرفته و کاملا از آن در مقابل باد و باران محافظت می‌کند.

 

زیرانداز و کفی

هرچند کف چادر از مواد محکمی ساخته شده است، ولی در طولانی مدت بر اثر تماس با سنگ‌ها، شاخه‌های خشک و سایر مواد سفت آسیب می‌بیند. به همین دلیل، توصیه می‌شود که از زیرانداز مخصوص در چادر استفاده شود؛ زیرا در صورت خرابی می‌توان به جای خرید چادری دیگر با هزینه کمتری تنها این زیرانداز را عوض کرد. در چادرهای خانوادگی که در آن‌ها رفت و آمد زیادی می‌شود می‌توان با استفاده از زیراندازی مجزا، به سادگی از استهلاک کف اصلی چادر جلوگیری کرد. علاوه بر این‌ها، این زیرانداز به عنوان ضربه‌گیر بر روی زمین‌های ناهموار عمل می‌کند. نکته مثبت دیگر زیرانداز این است که از تعریق کف چادر نیز ممانعت می‌کند.

راهنمایی درمورد خرید چادر مسافرتی

 

آویز و جیب داخلی

آویز و جیب داخلی چادر به شما کمک می‌کند که وسایل شخصی کوچک خود را مرتب نگه دارید که دسترسی به آن‌ها را بسیار سریع و آسان می‌کند. آویزها همچنین از به هم ریختگی وسایل شما روی کف چادر جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، در اکثر چادرها آویزی در قسمت بالایی سقف وجود دارد که محل گذاشتن فانوس است.

 

تهویه هوا

تعداد و اندازه صفحات توری، پنجره‌ها و درهای تعبیه شده در چادر مسافرتی در تهویه هوای داخل آن تاثیر بسزایی دارد. جریان داشتن هوا در داخل چادر از تعریق آن جلوگیری می‌کند که این مسئله به طور ویژه در تابستان حائز اهمیت است و احساس خفگی و گرمازدگی را کاهش می‌دهد.

 

رخت کن

رخت کن چادر درست مانند ایوان خانه است و محل مناسبی برای قرار دادن وسایل خارج از منزل مانند کفش‌های خاکی و گلی است. رخت کن چادر ممکن است بخشی از خود چادر باشد و یا به طور جدا فروخته شود.

چادر مسافرتی fit

 


قیمت انواع چادر مسافرتی در بازار ایران


در بازار ایران چادرهای مسافرتی متنوع و با کیفیتی از شرکت‌های داخلی و خارجی موجود است. در این بخش سه نمونه از چادرهای مسافرتی باکیفیت را به همراه ویژگی‌ها و قیمتشان به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید مطابق با سلیقه خود یک چادر مسافرتی خوب را انتخاب کنید.

 

چادر مسافرتی اتوماتیک 8 نفره اف آی تی مدل 001

چادر مسافرتی fit

جنس چادر: پلی استر | جنس تیرک: فلزی | ظرفیت: 8 نفر | ضد آب: بله | جیب داخلی: دارد | تعداد در: 1 عدد | پنجره: دارد | حدود قیمت: 2 میلیون و 300 هزار تومان

چادر مسافرتی اتوماتیک 8 نفره اف آی تی مدل 001 یکی از بهترین و گران‌ترین محصولات شرکت باسابقه ایرانی اف آی تی است. این چادر مسافرتی FIT از جنس پلی استر بوده و به همین خاطر وزن نسبتا مناسبی نسبت به اندازه خود دارد. پارچه این چادر مسافرتی حرفه ای اف آی تی به صورت دوپوش دوخته شده و به همین دلیل از مقاومت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، نصب آن نیز بسیار آسان و کاملا اتوماتیک است. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به داشتن پشه بند و ضد آب بودن آن اشاره کرد که این ویژگی‌ها شکی در خرید چادر مسافرتی اتوماتیک اف آی تی مدل 001 در دل باقی نمی‌گذارند.

 

چادر مسافرتی 12 نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof T44

چادر مسافرتی حرفه ای

جنس چادر: پلی استر | جنس تیرک: فایبر گلاس | ظرفیت: 12 نفر | ضد آب: بله | جیب داخلی: دارد | تعداد در: 1 عدد | پنجره: دارد | حدود قیمت: 1 میلیون و 200 هزار تومان

چادر مسافرتی 12 نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof T44 محصول دیگری از شرکت اف آی تی است که با در نظر گرفتن ظرفیت و کیفیت بالای آن قیمت مناسبی دارد. این چادر مسافرتی بزرگ گنبدی شکل، از جنس پلی استر است، اما تیرک‌های آن فایبرگلاس هستند که موجب سبکی و انعطاف پذیری بیشتر آن‌ها شده است.

Double Roof T44 یک چادر مسافرتی ایرانی با کیفیت است که با وجود ظرفیت بالا، تنها 6 کیلوگرم وزن دارد که در نوع خود بی‌نظیر است و می‌توان آن را به راحتی در کوله پشتی جابجا کرد. علاوه بر این‌ها، ساختار دوپوش این چادر مسافرتی، مقاومت بالا و محافظت در مقابل اشعه فرابنفش را تضمین می‌کند. پس اگر به دنبال چادری با ظرفیت بالا، کیفیت مرغوب و قیمت مناسب هستید، در خرید چادر مسافرتی 12 نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof T44 شک نکنید.

 

چادر مسافرتی 8 نفره آ آپکس

خرید چادر مسافرتی دو نفره

جنس چادر: پلی استر | جنس تیرک: فایبر گلاس | ظرفیت: 8 نفر | ضد آب: بله | جیب داخلی: ندارد | تعداد در: 1 عدد | پنجره: دارد | حدود قیمت: 430 هزار تومان

چادر مسافرتی 8 نفره آ آپکس یکی از چادرهای ارزان قیمت موجود در بازار است که کیفیت قابل قبولی دارد. پارچه پلی استری این محصول کاملا ضد آب است و می‌توان از آن در شرایط بارانی استفاده کرد. تعبیه 3 پنجره در این چادر مسافرتی ضد آب موجب شده است تا تهویه هوا به نحو مطلوبی انجام بگیرد. از نکات منفی این محصول وزن نسبتا بالا و نداشتن جیب داخلی است. سوای از این دو مورد، خرید چادر مسافرتی ارزان 8 نفره آ آپکس می‌تواند انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌‌ای برای طبیعت گردی‌های ساده باشد.

در این مطلب سعی کردیم که راهنمایی در مورد خرید چادر مسافرتی را خدمت شما ارائه کرده و به نکاتی که می‌توانند هنگام خرید چادر مسافرتی مفید باشند اشاره کنیم که امیدواریم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. شما نیز می‌توانید ملاک‌های مهم و تجربیات شخصی‌تان در این باره را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402