بررسی ساعت هوشمند اوپو (Oppo Watch) ؛ مشخصات و قیمت

بررسی ساعت هوشمند Oppo Watch
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ساعت هوشمند اوپو با طراحی زیبا، اجرای عالی برنامه‌ها و صفحه نمایش عالی عرضه شده و می‌تواند جز یکی از ساعت‌های هوشمند خوب بازار به حساب آید. در ادامه با بررسی ساعت هوشمند Oppo Watch همراه ما باشید.

اگر به طور خاص به دنبال یک ساعت هوشمند با سیستم عامل Wear OS هستید، ساعت هوشمند اوپو بهترین توصیه است. این ساعت بهترین عملکردها را که از یک ساعت انتظار می‌رود ارائه می‌دهد. ویژگی‌های فیتنس آن برای همه مناسب است و قدرت کافی برای اجرای هر برنامه مورد نیاز شما را دارد. البته طراحی ساعت اورجینال نیست و از نظر ظاهری بسیار شبیه به اپل واچ است، اما همچنان جذاب به نظر می‌رسد و اگر می‌خواهید یک صفحه نمایش مربعی با کناره‌های خمیده داشته باشید، این تنها گزینه شما خواهد بود. اگر در فکر خرید ساعت هوشمند اوپو هستید، باید میانگین عمر باتری را حتما در نظر بگیرید؛ چون به طور متوسط هر شب باید آن را شارژ کنید. در این مقاله از پلازا به بررسی ساعت Oppo Watch خواهیم پرداخت.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


بررسی ساعت هوشمند اوپو


در این بررسی فقط به نسخه 46 میلی متری ساعت هوشمند اوپو واچ پرداخته شده است. این ساعت در دو اندازه عرضه شده است که باهم تفاوت‌های اساسی دارند.

 

مشخصات فنی

ساعت هوشمند Oppo Watch

در جدول زیر می‌توانید نگاهی به مشخصات ساعت هوشمند Oppo Watch در دو نسخه 46 میلی‌متری و 42 میلی‌متری داشته باشید.

ویژگی‌ها46 میلی‌متری42 میلی‌متری
نمایشگرخمیده، 1.9 اینچصاف، 1.6 اینچ
اتصالاتLTE / Wi-FiWi-Fi
باتری430 ملی‌آمپر ساعت300 میلی‌آمپر ساعت
سطح پشتیسرامیک و پلاستیکپلاستیک

 

قیمت و تاریخ انتشار

ساعت هوشمند اوپو واچ

ساعت هوشمند اوپو در 6 مارس 2020 (16 اسفند 1398) در کنار Oppo Find X2 و Find X2 Pro در رویدادی به میزبانی این شرکت در کنگره جهانی موبایل رونمایی شد. ساعت هوشمند اوپو اکنون در هند به فروش می‌رسد و قرار است در ماه اکتبر (تقریبا معادل مهر ماه) در بعضی از نقاط انگلستان عرضه شود و در جواب به این سوال که آیا این دستگاه به ایالات متحده عرضه می‌شود یا خیر، گفته شده است که هیچ برنامه‌ای در حال حاضر برای عرضه این ساعت در ایالات متحده وجود ندارد. همچنین شرکت Oppo هنوز اعلام نکرده است که آیا این دستگاه به استرالیا خواهد آمد یا خیر.

قیمت ساعت هوشمند اوپو با اندازه 41 میلی‌متری، 229 پوند یا 14990 روپیه (حدودا معادل 300 دلار آمریکا و 420 دلار استرالیا) و قیمت مدل بزرگتر آن یعنی 46 میلی‌متری معادل 369 پوند یا 19990 روپیه (حدودا 480 دلار آمریکا و 670 دلار استرالیا) است. شرکت Oppo همچنین گفته که قصد دارد نسخه‌ای از ساعت مچی 46 میلی‌متری LTE را به بازار عرضه کند، اما هنوز تأیید قیمت گذاری آن و اینکه کجا قرار است عرضه شود را اعلام نکرده است.

 

طراحی و نمایشگر

خرید ساعت هوشمند اوپو

ساعت هوشمند اوپو شبیه Apple Watch به نظر می‌رسد و شباهت بدنه و بند ساعت غیرقابل انکار است. توزیع وزن ساعت کاملا دقیق و درست انجام شده است؛ به طوری که روی مچ دست سبک است و احساس نمی‌شود. قاب این ساعت از آلومینیوم ساخته شده و نسبتاً خوش ساخت است. علاوه بر رنگ شیک مشکی، یک مدل طلایی رنگ براق و جذاب نیز دارد. مدل 41 میلی‌متری علاوه بر این دو رنگ، مدل نقره‌ای هم دارد. ساعت هوشمند اوپو با وجود اینکه صفحه نمایشگر 1.91 اینچی دارد، اما چون در طرفین خمیده شده است از نظر ظاهری و هنگام استفاده به طور قابل توجهی کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

بند Fluororubber ساعت دارای سوراخ‌های زیادی است که برای همه اندازه مچ دست قابل استفاده است. این بند بسیار شبیه بند سیلیکونی Apple Watch با کمی مقاومت بیشتر است. البته این مقاومت بیشتر کمی هم مشکل ساز است؛ مخصوصا زمانی که می‌خواهید بند را در اندازه‌های کوچک ببندید.

طراحی خمیده ساعت هوشمند اوپو حداقل نسبت به ساعت‌های با طراحی مشابه جذاب‌تر است و این نکته مهمی است؛ چراکه ساعت‌ها به عنوان اکسسوری مد حساب می‌شوند و این ساعت با طراحی شیک و جذاب خود با هر مدی از کلاسیک تا اسپرت هم‌خوانی دارد. این طراحی تعامل با ساعت را بسیار لذت بخش‌تر و راحت‌تر می‌کند.

ساعت Oppo Watch دارای استاندار 5ATM در مقاومت به آب است و توان تحمل فشارهایی معادل 50 متر در زیر آب را دارد؛ البته مانند همیشه این گواهینامه شامل آب‌های شور نمی‌شود. در سمت چپ بلندگو قرار دارد، در حالی که در سمت راست دارای دو دکمه برای عملکردها و پیمایش است. روی دکمه پایین خط سبز رنگ ظریفی وجود دارد که برای تشخیص دکمه تعبیه شده است. رزولوشن ساعت هوشمند اوپو 402×476 پیکسل است و رنگ‌ها در پس زمینه مشکی ساعت، زنده به نظر می‌رسند.

 

عملکرد و نرم افزار

قیمت ساعت هوشمند اوپو

ساعت هوشمند اوپو دارای یک سیستم تراشه دوگانه است که شامل کوالکام اسنپدراگون Wear 3100 برای عملکرد کلی و یک تراشه Ambiq Apollo 3 برای حالت صرفه جویی در باتری می‌شود.

طراحی Wear OS به سنگین بودن اجرا روی رم مشهور است. خوشبختانه ساعت هوشمند اوپو با 1 گیگابایت رم به راحتی آن را اجرا می‌کند. این ترکیب باعث می‌شود اجرای برنامه‌ها بسیار روان باشد که در بقیه ساعت‌های Wear OS کمتر دیده می‌شود. صفحه نمایش عملکرد سریع و سرعت عکس‌العمل بالایی دارد و زمان زیادی را صرف بارگذاری نمی‌کند. البته که این عملکرد منجر به عمر کم باتری می‌شود.

ساعت هوشمند اوپو یکی از اولین ساعت‌های هوشمند است که نسخه‌ای از Wear OS را اجرا می‌کند که دارای تنظیمات رنگی است. همچنین تنظیماتی وجود دارد که در صورت ارسال عکس از خودتان، ظاهر ساعت را به طور خودکار با لباس شما هماهنگ می‌کند. با اینکه این ویژگی همیشه کار نمی‌کند، اما جالب به نظر می‌رسد.

سیستم عامل Wear OS نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته و کامل شده است و ویژگی‌های بیشتری نسبت به ساعت‌های هوشمندی که برای سیستم عامل اندروید طراحی شده‌اند دارد. با این حال این سیستم عامل گاهی محدود و دست و پا گیر به نظر می‌رسد. به عنوان مثال این ساعت هوشمند، عملکرد و قابلیت گوشی را افزایش نمی‌دهد و همانند ساعت‌های هوشمند اپل و سامسونگ، محیط نرم‌افزاری گوشی شما را یکپارچه نمی‌سازد.

 

ابزارهای تناسب اندام

بررسی ساعت هوشمند Oppo Watch

ساعت هوشمند اوپو دارای یک سنسور ضربان قلب در پشت است که دقت معقولی دارد و بطور منظم نبض شما را چک می‌کند و می‌تواند به شما در مورد هرگونه ضربان غیرمعمول یا افزایش ضربان هشدار دهد. GPS نیز برای ردیابی مسافت دویدن و یا دوچرخه‌سواری تعبیه شده است.

هشدار عدم تحرک و پیشنهاد حرکات کششی به فاصله هر یک ساعت در این محصول باعث می‌شود فعالیت بیشتری در روز داشته باشید. Google Fit نیز نزدیک به صد گزینه پیگیری نرمش را در اختیار شما قرار می‌دهد و اکنون حتی شامل ورزش‌های حرفه‌ای از جمله ورزش‌های آبی نیز می‌شود. علاوه براین با نصب اپلیکیشن HeyTap Health می‌توانید تمرین‌های بیشتری را اضافه کنید که شامل دویدن جهت تناسب اندام، دویدن برای چربی سوزی، دویدن در فضای باز، دوچرخه سواری در فضای باز و شنا می‌شوند.

این ساعت همچنین قابلیت ردیابی خواب نیز دارد که به شما امکان می‌دهد تا الگوهای خواب خود را با نوسانات بین خواب سبک و عمیق مشخص کنید. همچنین هنگامی که به تلفن شما وصل شود می‌توانید به تماس‌ها پاسخ دهید؛ بدون اینکه از کیفیت صدا کاسته شود.

 

باتری

ساعت هوشمند Oppo Watch

ساعت هوشمند اوپو یک باتری نسبتاً بزرگ 430 میلی‌آمپر ساعتی را در خود دارد. با این حال، عمر باتری حتی با استفاده متوسط از این ساعت نیز بسیار کم است. شرکت اوپو ادعا می‌کند که باتری این ساعت تا 36 ساعت نیز دوام می‌آورد، اما در عمل بیشترین مدتی که این باتری توانسته دوام آورد در حالت Power Saver و نزدیک به 20 ساعت بود.

ویژگی محبوب اوپو یعنی شارژ VOOC Flash در این ساعت هوشمند هم موجود است و وظیفه شارژ کردن این محصول را بر عهده دارد. شارژ تقریبا صفر تا 100 این ساعت کمی بیشتر از یک ساعت طول می‌کشد؛ در حالی که بیشتر شارژ آن در نیم ساعت اول انجام می‌شود. توجه داشته باشید که همه این‌ها در مورد نوع بزرگتر ساعت هوشمند اوپو است و دستگاه کوچکتر 41 میلی‌متری دارای باتری 300 میلی آمپر ساعتی است.

در نهایت باید بگوییم که اگر به دنبال یک ساعت هوشمند Wear OS هستید یا ترجیح می‌دهید ساعت هوشمند شما زیبا به نظر برسد و یا تناسب اندام برای شما یک اولویت است، پیشنهاد می‌کنیم ساعت هوشمند اوپو را بخرید و از آن لذت ببرید. اما اگر دریافت اعلان‌ها اولویت زیادی برای شما دارند، یا یک طراحی منحصر به فردتر را ترجیح می‌دهید و یا به یک باتری قابل اعتمادتری نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم دنبال ساعت‌های هوشمند دیگری از جمله ساعت‌های هوشمند سامسونگ باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402