بررسی سریال The Sopranos ؛ مروری بر فصل‌ها، بازیگران و نقدها

الهه بیات - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال The Sopranos از سوی منتقدین به عنوانی سریالی که باید دیده شود، معرفی شده است. با ما همراه باشید تا به بررسی سریال سوپرانو بپردازیم.

سریال The Sopranos یک سریال درام-جنایی به کارگردانی دیوید چیس (David Chase) و محصول کشور آمریکا است. این سریال جوایز مختلفی از جمله جایزه پیبادی (Peabody Awards)، جایزه امی و 5 جایزه گلدن گلوب برده است و همچنین بارها در نشریات مختلف از سریال سوپرانو به عنوان یکی از بهترین سریال‌های تمام دوران نام برده شده است. این مجموعه بین سال‌های 1999 تا 2007 از شبکه HBO پخش می‌شد. در این مقاله به معرفی سریال Sopranos می‌پردازیم، خلاصه‌ای از 6 فصل آن را مرور می‌کنیم، با بازیگران سریال آشنا می‌شویم و همچنین نقد سریال Sopranos را در انتها می‌خوانیم. این سریال یکی از بهترین سریال های خارجی تاریخ تلوزیون است. پس همراه پلازا باشید.

دانلود سریال سوپرانو

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


مروری بر فصل ها و داستان سریال The Sopranos


این قسمت حاوی اسپویل است.

شاید برای شما جالب باشد بدانید سریال سوپرانو چند قسمت است؟ این سریال در 6 فصل و 86 قسمت بین سال‌های 1999 تا 2007 از شبکه HBO پخش شده است. در این بخش مروری کلی بر اتفاقات این شش فصل و آشنایی با شخصیت‌های سریال سوپرانو داریم.

 

فصل اول سریال The Sopranos

داستان سریال The Sopranos

فصلتعداد قسمت‌هاتاریخ پخش قسمت اولتاریخ پخش قسمت آخر
11320 دی 137715 فروردین 1378

در فصل اول می‌بینیم تونی سوپرانو، رئیس یک گروه مافیا آمریکایی، به دلیل حملاتی عصبی جلسات درمانی خود با روانشناسی به نام دکتر جنیفر ملفی را آغاز می‌کند. رابطه تونی با همسرش کارملا به مشکل خورده است و احساسات کارملا نسبت به تونی، به عنوان رئیس گروه مافیا، دچار پیچیدگی‌هایی شده است. میدو و آنتونی، فرزندان تونی نیز به تازگی متوجه هویت کاری پدر خود شده‌اند. در همین حین اخطاریه‌ای از دولت فدرال به دست تونی می‌رسد که نشان می‌دهد یکی از اعضای گروه با FBI صحبت کرده است.

تونی پس از فوت جکی آپریل، رئیس سابق، با معرفی عموی خود کورادو جونیور سوپرانو به عنوان رئیس جدید، از وخامت اوضاع می‌کاهد، در حالی که همچنان از پشت پرده بر همه کارها نظارت دارد. در انتهای فصل یک جونیور توسط FBI دستگیر می‌شود.

فصل دوم سریال سوپرانو

دانلود سریال سوپرانو

فصلتعداد قسمت‌هاتاریخ پخش قسمت اولتاریخ پخش قسمت آخر
21326 دی 137821 فروردین 1379

در فصل دوم ریچی آپریل، برادر جکی، از زندان آزاد می‌شود و با جنیس، خواهر تونی، رابطه‌ای را آغاز می‌کند. در همین حین بیگ پوسی پس از یک غیبت آشکار به نیوجرسی باز می‌گردد. متیو بولاکا و شان گزمونت تصمیم می‌گیرند برای اینکه به اسم و رسمی برسند کریستوفر مولتیسانتی را به قتل برسانند. نقشه آنها شکست می‌خورد و کریستوفر شان را به شدت زخمی می‌کنند. پس از آن تونی و بیگ پوسی به سراغ متیو رفته و او را به قتل می‌رسانند.

ریچی که از قدرت تونی ترسیده است به نزد جونیور می‌رود و او را ترغیب می‌کند تونی را بکشد. جونیور نیز این مسئله را با تونی در میان می‌گذارد و او را با مشکل جدیدی رها می‌کند. در بحث شدیدی که بین جنیس و ریچی اتفاق می‌افتد ریچی به دست جنیس کشته می‌شود. در نهایت تونی می‌فهمد که بیگ پوسی خبرچین FBI است، پس او را  با کمک سیلیو دانته و پائولی گوئالتیری می‌کشد و جسدش را به دریا می‌اندازد.

 

فصل سوم سریال Sopranos

معرفی سریال sopranos

فصلتعداد قسمت‌هاتاریخ پخش قسمت اولتاریخ پخش قسمت آخر
31314 اسفند 137930 اردیبهشت 1380

فصل سوم با بازگشت رالف سیفارتو از میامی آغاز می‌شود. رالف شروع به قرار گذاشتن با روزالی آپریل، بیوه جکی آپریل، می‌کند. پسر روزالی، جکی آپریل جونیور، رابطه خود با میدو را آغاز کرده و در دنیای مواد و جنایت فرو می‌رود. در حالی که رابطه این دو جدی‌تر می‌شود، جکی یکی از کارکنان بار را می‌کشد و فرار می‌کند. تونی به رالف اجازه می‌دهد در مورد مجازات جکی تصمیم بگیرد و رالف علیرغم اینکه جانشین پدر جکی محسوب می‌شود، با قتل او موافقت می‌کند.

تونی رابطه‌ای عاشقانه با گلوریا تریلو، یکی دیگر از مریض‌های دکتر ملفی را آغاز کرده است. دکتر ملفی مورد تجاوز قرار می‌گیرد. همچنین جونیور به دلیل ابتلا به سرطان معده، شیمی درمانی را آغاز می‌کند. آنتونی علیرغم موفقیت در تیم فوتبال، در مدرسه به مشکل برمی‌خورد و در نهایت اخراج می‌شود.

فصل چهارم سریال The Sopranos

نقد سریال sopranos

فصلتعداد قسمت‌هاتاریخ پخش قسمت اولتاریخ پخش قسمت آخر
41324 شهریور 138117 آذر 1381

فصل چهارم سریال سوپرانو با تلاشی ناموفق برای کشتن رالف سیفارتو آغاز می‌شود. سپس تونی و رالف روی اسب مسابقه‌ای سرمایه گذاری می‌کنند که سود بسیاری به آنان می‌رساند. با وخیم شدن حال جاستین، پسر 12 ساله رالف، تونی به این نتیجه می‌رسد که آتش زدن اصطبل کار رالف بوده تا بتواند از بیمه پول بگیرد. او این موضوع را به رالف می‌گوید، ولی رالف انکار می‌کند. دعوای سختی بین آن دو صورت می‌گیرد که در نهایت به مرگ رالف می‌انجامد.

رابطه کارملا و تونی بسیار بحرانی شده است. کارملا در راستای مقابله به مثل با تونی، قرار گذاشتن با فیوری اجنتا را شروع می‌کند. فیوری نمی‌تواند این وضع را تحمل کند و به ایتالیا باز می‌گردد. پس از اینکه معشوقه تونی به منزل آنان زنگ می‌زند، کارملا، تونی را از خانه بیرون می‌اندازد. تونی نیز با پیشنهاد قتل کارملا به نزد جانی سک می‌رود.

 

فصل پنجم سریال سوپرانو

سریال سوپرانو چند قسمت است

فصلتعداد قسمت‌هاتاریخ پخش قسمت اولتاریخ پخش قسمت آخر
51317 اسفند 138217 خرداد 1383

فصل پنجم سریال با معرفی شخصیت­‌های جدید مانند تونی بلاندتو، پسر خاله تونی و فیل لئوتاردو، سردسته مافیا خانواده لوپتازی آغاز می‌شود و در ادامه شاهد درگیری بین جانی سک و کارماین لوپتازی کوچک بر سر جانشینی کارماین لوپتازی هستیم. تونی بلاندتو در ابتدا از شرکت در کارهای خلاف امتناع می‌کند، اما پس مدتی دوباره درگیر این اعمال می‌شود.

تونی و کارملا پس از مدتی با یکدیگر آشتی می‌کنند و تونی قول می‌دهد تبدیل به همسر بهتری برای کارملا شود. در همین حین مرگ آدریانا، نامزد کریستوفر، به دست تونی و سیلیو، برای کریستوفر بسیار گران تمام می‌شود و او دوباره به مواد مخدر پناه می‌برد. در انتهای فصل پنج تونی و جانی قرار ملاقاتی در خانه جانی می‌گذارند و جانی توسط مامورین فدرال دستگیر می‌شود، در حالی که تونی فرار می‌کند.

 

فصل ششم سریال Sopranos

داستان سریال سوپرانو

فصلتعداد قسمت‌هاتاریخ پخش قسمت اولتاریخ پخش قسمت آخر
62121 اسفند 138420 خرداد 1386

در فصل ششم می‌بینیم که جونیور سالخورده و گیج به تونی شلیک می‌کند. تونی پس از به هوش آمدن تلاش می‌کند دید خود به زندگی را تغییر دهد و در همین حال با مشکلات بسیاری در زمینه کاری دست و پنجه نرم می‌کند.

کریستوفر در گرداب اعتیاد فرو می‌رود و در نهایت صبر تونی در مورد شکست‌های پیاپی کریستوفر به سر می‌آید و او  را خفه می‌کند. نامزد آنتونی او را رها می‌کند و آنتونی پس از یک دوره افسردگی سرانجام در حیاط پشتی استخر خودکشی می‌کند. همکاران دکتر ملفی او را قانع می‌کنند که تونی روند رو به بهبود ندارد و احتمالا از صحبت کردن با روانشناس به دنبال مزایای اجتماعی است. در نهایت دکتر ملفی دیگر او را به عنوان مریض نمی‌پذیرد.

یکی از ماموران FBI محل اختفای فیل را به تونی می‌گوید و اجازه می‌دهد فیل را بکشد. تونی به دیدار وکیل خود می‌رود و متوجه می‌شود احضاریه‌های مشابهی برای باندهای مافیای نیوجرسی و نیویورک فرستاده شده است. در صحنه آخر تونی همراه خانواده بر سر میز شام است، میدو وارد می‌شود و صدای زنگ در می‌آید.


بازیگران سریال The Sopranos


سریال The Sopranos چندین بازیگر اصلی و تعداد بسیار زیادی بازیگر فرعی دارد. در این بخش مروری کوتاه بر زندگی 4 تن از بازیگران اصلی داریم و با دیگر بازیگران نیز آشنا می‌شویم.

 

جیمز گاندولفینی در نقش تونی سوپرانو

جیمز گاندولفینی / بازیگران سریال the sopranos

جیمز گاندولفینی (James Gandolfini) بازیگر آمریکایی ایتالیایی تبار متولد سال 1961 است. او تعداد زیادی فیلم و سریال در کارنامه بازیگری خود دارد، اما بیش از همه برای بازی در نقش تونی سوپرانو در سریال The Sopranos شناخته شده است. گاندولفینی برای بازی در این نقش سه جایزه امی، سه جایزه انجمن بازیگران فیلم و یک جایزه گلدن گلوب برده است. وی در سال 2013 در سن 51 سالگی بر اثر حمله قلبی در شهر رم ایتالیا جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

لورین براکو در نقش دکتر جنیفر ملفی

لورین براکو / بازیگران سریال سوپرانو

لورین براکو (Lorraine Bracco) بازیگر سینما و تلویزیون آمریکایی است. او علاوه بر انگلیسی، به زبان­‌های فرانسوی و ایتالیایی نیز مسلط است. براکو پیش از بازیگری، به عنوان مدل و پس از آن دی جی نیز فعالیت کرده است. لورین براکو بارها نامزد جوایز مختلفی شده و سه بار موفق به کسب این جوایز شده است. وی اخیرا در یک قسمت از سریال کمدی AJ and the Queen بازی کرده و آخرین فیلم سینمایی او به نام The Birthday Cake هنوز اکران نشده است.

 

ادی فالکو در نقش کارملا سوپرانو

ادی فالکو / بازیگران سریال the sopranos

ادی فالکو (Edie Falco) بازیگر 57 ساله آمریکایی است که بیشتر برای نقش دایان ویتلیسی در سریال Oz محصول سال 1997 تا 2000 و نقش کارملا در سریال سوپرانو شناخته می‌شود. ادی فالکو در مجموع 67 بار نامزد دریافت جایزه در جشنواره‌های مختلف شده و از این میان 14 بار موفق به دریافت جایزه شده است.

فالکو در حال حاضر بر سر صحنه فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی Avatar 2 و Avatar 3 است و جدیدترین سریال او در تلویزیون Tommy محصول سال 2020 محسوب می‌شود.

 

مایکل امپریولی در نقش کریستوفر مولتیسانتی

مایکل امپریولی / بازیگران سریال The Sopranos

مایکل امپریولی (Michael Imperioli) بازیگر، نویسنده و کارگردان آمریکایی است که او را در سریال The Sopranos در نقش کریستوفر مولتیسانتی می‌بینیم. امپریولی برای بازی در این نقش نامزد دو جایزه گلدن گلوب و 5 جایزه امی شده و در سال 2004 یک جایزه امی نیز دریافت کرده است. او علاوه بر اینکه به عنوان بازیگر در این سریال خوش درخشیده، نویسندگی چند قسمت را نیز برعهده داشته است. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به فیلم Goodfellas محصول سال 1990، Bad Boys محصول سال 1995 و One Night in Miami محصول سال 2020 اشاره کرد.

با توجه به اینکه سریال The Sopranos در 86 قسمت و طی 8 سال ساخته شده است، بازیگران بسیاری دارد که نمی‌توان همه آنها را نام برد، اما از دیگر بازیگرانی که در بیش از 80 قسمت از سریال بازی کرده‌اند می‌توان به هنرپیشگان زیر اشاره کرد:

  • دومینیک کیانزه (Dominic Chianese) در نقش جونیور سوپرانو
  • رابرت ایلر (Robert Iler) در نقش آنتونی سوپرانو
  • جیمی-لین سیگلر (Jamie-Lynn Sigler) در نقش میدو سوپرانو
  • استیون ون زندت (Steven Van Zandt) در نقش سیلویو دانته
  • تونی سیریکو (Tony Sirico) در نقش پائولی گوئالتیری

 


نقد سریال Sopranos


سریال The Sopranos در زمان پخش و پس از آن بسیار خوش درخشیده است و توانسته نمره 94 از 100 از دید منتقدین و IMDb 9.2 از دیدگاه تماشاگران را کسب کند و از بهترین سریال های IMDb  باشد. با ما همراه باشید تا نگاهی به نظرات منتقدان در مورد سریال سوپرانو داشته باشیم.

دانلود سریال sopranos

 

The Hollywood Reporter / بری گارون: 100

سریال سوپرانو با داستان منسجم، طراحی شخصیت فوق‌العاده، بازیگران عالی و کارگردانی هوشمندانه تبدیل به نقطه عطفی در تلویزیون شد.

 

Detroit Free Press / مایک دافی: 100

دیوید چیس یک شاهکار از مافیای معاصر آفریده است. سریال سوپرانو هیچ ایرادی ندارد و اولین نمایش تلویزیونی واقعا عالی در سال 1999 است.

 

San Francisco Chronicle / تیم گودمن: 100

سریال The Sopranos مانند دیگر سریال‌های تلویزیونی نیست، به افکار فعلی شما دامن نمی‌زند، آنچه را که در تفکر خود انتظار دارید به شما نمی‌دهد و اینگونه نیست که پس از 60 دقیقه با یک راه حل عالی برای مشکلات پایان یابد.

نقد سریال The Sopranos

 

Pittsburgh Post-Gazette / راب اُون: 90

من از طرفداران داستان‌های مافیایی نیستم، اما تماشای چند قسمت از سریال The Sopranos مرا بر جای خود میخکوب کرد. سریال سوپرانو طنزی تاریک و عمیق و جذابیتی نهفته دارد. شخصیت‌ها و کلیشه‌های غیرقابل اجتناب در زمان، بسیار باورپذیر و صادق هستند.

 

Daily News / دیوید هینکلی: 88

برخی از قسمت‌های سریال سوپرانو حاوی خشونت‌های فیزیکی زیادی است که به افراد معمولی یادآوری می‌کند به جای یکی از اعضای خانواده سوپرانو بودن چیزی نیست که اکثر ما خواستار آن باشیم. در همین زمان می‌بینیم که اعضای خانواده سوپرانو در موقعیت‌های دشوار، پیچیده و احساسی به دنبال ارزش‌های خانوادگی هستند.

دانلود سریال The Sopranos

در این مقاله با مروری بر داستان سریال The Sopranos، معرفی بازیگران اصلی و نقد و بررسی سریال با شما بودیم. آیا شما سریال سوپرانو را تماشا کرده‌اید؟ باعث افتخار ما است که از نظرات و انتقادات شما نیز آگاه شویم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
سامان
.
24 اسفند 1401، 15:38
پاسخ
0
2
بهترین بازیگر و بهترین سریال تاریخ از دید بنده
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402