قابلیت کد QR اینستاگرام به صورت سراسری برای همه کاربران راه‌اندازی شد!

کدهای QR در اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

قابلیت تولید و اسکن کد QR اینستاگرام که پیش از این فقط در کشور ژاپن ارائه شده بود، به صورت سراسری برای کاربران این شبکه اجتماعی راه‌اندازی شد.

اینستاگرام قابلیت تولید کدهای QR را به اپلیکیشن خود اضافه کرد. کاربران این شبکه اجتماعی از این پس قادر خواهند بود که کدهای QR تولید کنند؛ این کدها توسط همه اپلیکیشن‌های دوربین جانبی (Third-party) قابل اسکن خواهند بود.

کد QR در اینستاگرام

اضافه شدن کدهای QR به اینستاگرام که پیش از عرضه سراسری سال گذشته تنها در ژاپن ارائه شده بود، این امکان را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد که کد QR مخصوص حساب کاربری خود را تولید و پرینت کرده و سپس، سایر کاربران با اسکن کردن آن به راحتی حساب کاربری مربوط به کد را باز کنند. بعد از باز کردن صفحه مورد نظر، کاربران می‌توانند ساعات کار فروشگاه را مشاهده کرده، آیتم‌های مورد نظر خود را خریداری کنند و یا فقط صفحه را فالو کنند.

برای تولید کد QR اینستاگرام به منوی تنظیمات پروفایل خود رفته و سپس QR Code را انتخاب کنید. البته شاید بعد از انتخاب کد QR اینستاگرام، هنوز Nametag را بجای آن ببینید، اما در نهایت تبدیل به کد QR خواهد شد. شما می‌تواند کد QR اینستاگرام تولید شده را ذخیره کرده یا به اشتراک بگذارید.

کد QR اینستاگرام

پیش از ارائه کدهای QR، اینستاگرام قابلیت Nametag را ارائه کرده بود که عملکردی مشابه کد QR داشت، اما تنها از طریق دوربین اینستاگرام قابل اسکن بود و امکان اسکن آن از طریق اپلیکیشن‌های دوربین جانبی وجود نداشت.

اپلیکیشن‌های دیگری مثل توییتر، فیسبوک، اسنپ‌چت و اسپاتیفای از ویژگی مانند QR کد استفاده می‌کنند و اینستاگرام نیز با ارائه قابلیت Nametag قصد راه‌اندازی قابلیتی مشابه را داشت و حالا تصمیم گرفت که از کدهای QR واقعی استفاده کند. البته با توجه به شیوع کرونا که طی آن بسیاری از مشاغل مثل رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها استفاده از QR کد را شروع کردند، چرخش اینستاگرام از Nametag به کدهای QR نمی‌تواند آنچنان هم باعث تعجب باشد.

کلام آخر

بدون شک، پیدا کردن یک صفحه خاص از روی کد QR اینستاگرام بجای استفاده از Nametag آسان‌تر خواهد بود و کاربران بیشتری از آن استفاده خواهند کرد. اما سوال اصلی این است که آیا استفاده از سیستم اسکن کد بجای پیدا کردن یک حساب کاربری اینستاگرامی با نام یا نام کاربری تا چه حد در بین کاربران رواج خواهد یافت؟ شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما پیدا کردن یک حساب اینستاگرامی به شکل سنتی راحت‌تر است یا با QR کد؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402