معروف ترین بازیگران صداپیشه ایرانی و خارجی ؛ از حمید جبلی تا برد پیت

بازیگران صداپیشه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در دنیای دوبلوری و صداپیشگی علاوه بر اساتید شهیر این حرفه، بازیگران خوش صدای سینما و تلویزیون نیز وارد این حوزه شده‌اند. در ادامه معروف‌ترین بازیگران صداپیشه ایرانی و خارجی را معرفی خواهیم کرد.

صداپیشگی یکی از حرفه‌های شیرین و دلچسب سینمایی است که طرفداران زیادی دارد. بازیگران بسیاری وجود دارند که علاوه بر پرداختن به پیشه بازیگری، به عرصه صداپیشگی نیز قدم گذاشته‌اند. خوشبختانه تعداد بازیگران صداپیشه و خوش قریحه در سینمای ایران و جهان کم نبوده و تاکنون شاهد هنرنمایی بازیگران بسیاری در این حرفه بوده‌ایم. همه ما با شخصیت کلاه قرمزی و پسر خاله و سایر شخصیت‌های این مجموعه جذاب خاطرات بسیاری داریم. بدون شک بازیگران صداپیشه این مجموعه، سهم بزرگی در ماندگاری این شخصیت‌های دوست‌داشتنی دارند و با صدای دلنشین خود، جذابیت این کاراکترها را دو چندان کرده‌اند.

بازیگران صداپیشه

علاوه بر کلاه قرمزی، شخصیت‌های خاطره‌انگیز دیگری نیز وجود دارند که به واسطه حضور بازیگران صداپیشه به کاراکترهای ماندگاری تبدیل شده‌اند. به همین بهانه در ادامه این مقاله از پلازا معروف‌ترین بازیگران صداپیشه ایرانی و خارجی را به همراه آثار ماندگارشان به شما معرفی می‌کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


معروف ترین بازیگران صداپیشه ایرانی


بازیگران بسیاری وجود دارند که در حوزه صداپیشگی نیز فعالیت کرده و خالق کاراکترهای جذابی بوده‌اند. در این بخش محبوب‌ترین بازیگران ایرانی صداپیشه را به همراه آثار ماندگارشان به شما معرفی می‌کنیم.

 

حمید جبلی

بازیگر صداپیشه کلاه قرمزی

حمید جبلی یکی از ماندگارترین و محبوب‌ترین چهره‌های سینما است و همه ما با نقش‌های دوست‌داشتنی او خاطرات بسیاری داریم. او متولد سال 1337 در تهران است و فعالیت هنری خود را در سال 1351 از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. بخش عمده‌ای از فعالیت‌های وی در سینما و تلویزیون در کنار یار دیرینه و همیشگی‌اش ایرج طهماسب رقم خورده است. این زوج هنری، آثار موفق بسیاری را در کنار یکدیگر خلق کرده‌اند و درخشان‌ترین اثر مشترک آنها نیز مجموعه‌های کلاه قرمزی است.

اولین تجربه صداپبشگی حمید جبلی به سال 1363 و فیلم سینمایی عروسکی «شهر موش‌ها» بازمی‌گردد. او در این فیلم به جای شخصیت جذاب «کپل» صحبت کرد و توانست این کاراکتر را در ذهن و قلب و مخاطبان تثبیت کند.

بازیگران ایرانی صداپیشه

دومین تجربه حمید جبلی در صداپیشگی مربوط به شخصیت‌های محبوب «کلاه قرمزی» و «پسرخاله» است که خاطرات خوشی را برای کودکان دهه هفتادی خلق کرده است. اولین سری این مجموعه در سال 1373 به کارگردانی ایرج طهماسب و صداپیشگی حمید جبلی تولید شد. این مجموعه مورد استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان قرار گرفت و به دنبال آن نیز سری‌های دیگر این مجموعه با شخصیت‌های جدید ساخته شد. حمید جبلی و ایرج طهماسب در سال 1379 نیز در فیلم دیگری به نام «یکی بود یکی نبود» با یکدیگر همکاری کردند و جبلی در این فیلم سینمایی به بازیگری و صداپیشگی پرداخت.

 

محمد بحرانی

بازیگران دوبلور ایرانی

محمد بحرانی بازیگر صداپیشه دیگری است که به جای کاراکترهای جذابی صحبت کرده است. او متولد 16 آذر 1360 در شیراز است. بحرانی فعالیت هنری خود را در سال 1380 و در ژانر کودک و نوجوان آغاز کرد. بخش عمده‌ای از فعالیت وی در حوزه کودک و عروسک‌گردانی است، اما پس از درخشیدن در این حوزه در سال 1385 در فیلم اتوبوس شب به بازیگری پرداخت و به دنیای سینما پا گذاشت. او تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های موفقی از جمله رفیق بد، طبقه حساس، گلشیفته و هیولا ایفای نقش کرده است.

اولین تجربه حرفه‌ای صداپیشگی محمد بحرانی مربوط به مجموعه «استاد همه چی‌دون» است که به جای شخصیت اصلی این مجموعه یعنی استاد همه چی‌دون صحبت می‌کند. این مجموعه در زمان پخش طرفداران زیادی داشت و بسیار خوش درخشید. بحرانی در مجموعه کلاه قرمزی نیز به جای کاراکترهای «ببعی» و «آقوی همساده» صحبت کرده و موجب دیده شدن و محبوبیت این عروسک‌ها در میان مخاطبان شده است. او در کاراکتر ببعی به زبان انگلیسی و در نقش آقوی همساده نیز به زبان شیرین شیرازی صحبت می‌کند. همین دو زبان و گویش متفاوت، تبحر و استعداد او در صداپیشگی را به خوبی نشان می‌دهند.

بازیگر صداپیشه جناب خان

محمد بحرانی همچنین بازیگر صداپیشه جناب خان است که یکی از ماندگارترین کارهای او در زمینه صداپیشگی محسوب می‌شود. جناب خان شخصیت جذاب و شیرین در برنامه خندوانه است که با لهجه گرم و دلنشین آبادانی در این برنامه حضور دارد. جناب خان در چندین سال اخیر یکی از بهترین و محبوب‌ترین کاراکترهای عروسکی بوده و تمامی گروه‌های سنی از پیر تا جوان، طرفدار این شخصیت دوست‌داشتنی هستند.

 

محمدرضا هدایتی

بازیگر صداپیشه فامیل دور

محمدرضا هدایتی نیز یکی دیگر از بازیگران صداپیشه بوده که همه ما او را به واسطه نقش‌های کمدی ماندگاری که ایفا کرده ‌است به خوبی می‌شناسیم. او متولد 24 اردیبهشت 1352 از چابهار است و فعالیت هنری خود را در سال 1377 از تئاتر آغاز کرد. اولین تجربه بازیگری حرفه‌ای او در سال 1378 و با بازی در مجموعه تلویزیونی «ببخشید شما» به کارگردانی مهران مدیری رقم خورد. پس از آن نیز در اکثر فیلم‌ها و سریال‌های مهران مدیری حضور داشت و به یکی بهترین بازیگران کمدی تبدیل شد. محمدرضا هدایتی صدای گرمی دارد و تاکنون نیز دو آلبوم موسیقی منتشر کرده و چندین تک آهنگ نیز خوانده است.

تجربه صداپیشگی این هنرمند توانا نیز به صداپیشگی شخصیت جذاب و دوست‌داشتنی «پسر عمه‌زا» در سری‌های مختلف مجموعه کلاه قرمزی مربوط می‌شود. این شخصیت، پسر عمه کلاه قرمزی بوده که از روستا آمده است و با لهجه خاص و جالبی صحبت می‌کند. لحن و شیوه ادای کلمات و جملات این کاراکتر توسط محمدرضا هدایتی بسیار تک و شیرین است و لحظات شادی را برای مخاطب رقم می‌زند.

 

محمدرضا علیمردانی

بازیگران دوبلور

محمدرضا علیمردانی نیز یکی دیگر از بازیگران دوبلور و صداپیشه است که به واسطه صداپیشگی در کاراکترهای مختلف و با گویش‌های متفاوت، جایگاه ویژه‌ای در ذهن مخاطبان دارد. او متولد 11 خرداد 1355 از تهران است و از سال 1374 به صورت حرفه‌ای و جدی تئاتر را دنبال کرد و وارد دنیای هنر و سینما شد. محمدرضا علیمردانی بازیگر، خواننده، مجری و صداپیشه است و بدون شک در تمام این چهار حوزه، موفق عمل کرده است.

اولین تجربه بازیگری او نیز به سال 1374 و بازی در فیلم «جنگ آفتاب» به کارگردانی حمید فرخ‌نژاد مربوط می‌شود. پس از آن در فیلم‌های متعددی ایفای نقش کرد که پررنگ‌ترین آن سریال پایتخت 4 است که در نقش «آقای بائو» ظاهر شد و بسیار خوش درخشید.

محمدرضا علیمردانی در خوانندگی نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و تاکنون تعداد زیادی تک آهنگ و یک آلبوم موسیقی رسمی به نام «به من فرار کن» منتشر کرده است. او صدای گرم و دلنشینی دارد که معروف‌ترین آن، موسیقی تیتراژ مجموعه تلویزیونی «انقلاب زیبا» بود که قطعه به‌یادماندنی «احوال تلخم» را اجرا کرد.

بازیگران صداپیشه

محمدرضا علیمردانی تاکنون به جای شخصیت‌های ماندگار و معروف کارتونی بسیاری نیز صحبت کرده و به این کاراکترها روح تازه‌ای بخشیده است. از معروف‌ترین کارهای او می‌توان به راوی تمام شخصیت‌های انیمیشن جذاب و محبوب «دیرین دیرین»، صدای شخصیت شیطان در سریال پرطرفدار «سقوط یک فرشته» و صداپیشگی جهان پهلوان تختی در فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» اشاره کنیم.

اما کاراکترهای کارتونی که علیمردانی به جای آنها صحبت کرده است، بسیار زیاد بوده که نتیجه سال‌ها تلاش او در حوزه صداپیشگی است. برخی از انیمیشن‌های معروف با صداپیشگی محمدرضا علمیردانی عبارتند از گارفیلد، کارخانه هیولاها، شرک 1 و 2 و 3، باب اسفنجی، عصر یخبندان 1 و 3، شنل قرمزی، پینوکیو 3000، سفیدبرفی و هفت کوتوله، جوجه اردک زشت، شیرشاه 1.5، تارزان 1 و 2، بامبی و خرس برادر 1 و 2. البته تعداد کارهای جذاب او بسیار زیاد است و ما تنها به بخش کوچکی از این آثار بسنده کردیم.

 

احسان کرمی

بازیگر صداپیشه

احسان کرمی یکی دیگر از بازیگران دوبلور ایرانی محسوب می‌شود که در چندین سال اخیر فعالیت‌های هنری بسیاری در سینما و تلویزیون داشته است. او متولد 20 تیر 1359 در تهران است و در سال 1385 کار خود را به عنوان گوینده و نویسنده در رادیو آغاز کرد. پس از آن نیز وارد عرصه اجرا در تئاتر و برنامه‌های تلویزیونی مختلف شد و پس از آن نیز به بازیگری پرداخت. در این روزها نیز شاهد ایفای نقش او در سریال پرمخاطب «هم‌گناه» هستیم. کرمی در عرصه خوانندگی نیز فعالیت دارد و چندین تک آهنگ نیز منتشر کرده است و به واسطه صدای دلنشینش، در سریال هم گناه نقش یک خواننده پاپ را ایفا می‌کند.

تجربه صداپیشگی احسان کرمی مربوط به شخصیت جذاب و دوست داشتنی «عزیزم ببخشید» در مجموعه کلاه قرمزی است. این کاراکتر، شخصیت منحصر به فردی دارد و دائما در حال سوال پرسیدن است. عزیزم ببخشید، اولین تجربه صداپیشگی احسان کرمی بود که توانست به خوبی از عهده آن برآید و در ذهن مخاطبان به عنوان یک کاراکتر دوست داشتنی و بعضا ساده و اعصاب خوردکن، نقش ببندد. او به تازگی نیز به عنوان راوی در سریال عروسکی «شکرستان» مشغول به کار شده است.

 


معروف ترین بازیگران صداپیشه خارجی


علاوه بر بازیگران ایرانی، هنرمندان مطرح خارجی نیز به عرصه دوبلوری و صداپیشگی قدم گذاشته‌اند و به جای کاراکترهای کارتونی جذابی صحبت کرده‌اند. در این بخش معروف‌ترین بازیگران صداپیشه خارجی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

برد پیت

بازیگران صداپیشه

همچنین بخوانید :

برد پیت یکی از ستارگان نام آشنا هالیوود است و کمتر کسی وجود دارد که او را نشناسد. وی در 18 دسامبر 1363 (26 آذر 1342) در آمریکا به دنیا آمده و اولین تجربه بازیگری برد پیت مربوط به سال 1991 است که در فیلمی به نام تلما و لوییز، نقشی کوتاه را بازی کرد. پس از این فیلم به تدریج شناخته شد و در سال‌های 1992 تا 1996 به اوج شهرت خود رسید. از معروف‌ترین کارهای او می‌توان به Fight club، فیلم Seven و The Curious Case of Benjamin Button اشاره کرد. برای خواندن بیوگرافی کامل برد پیت می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

برد پیت علاوه بر درخشش در بازیگری، در عرصه صداپیشگی نیز بسیار خوش درخشید و تاکنون به جای سه کاراکتر جذاب در انیمیشن‌های مختلف صحبت کرده است. این شخصیت‌ها شامل کاراکتر «سندباد» در انیمیشن Sinbad محصول سال 2003، کاراکتر «پچ» در انیمیشن پادشاه تپه (1997) و کاراکتر «مرد مترویی» در انیمیشن مگامایند (2010) هستند.

 

جانی دپ

بازیگر صداپیشه

همچنین بخوانید :

جانی دپ که به مرد هزار چهره سینمای جهان شهرت دارد نیز یکی دیگر از بازیگران صداپیشه خارجی است. او در تاریخ 9 ژوئن 1963 (18 خرداد 1342) در آمریکا به دنیا آمد و در سال 1984 با بازی در فیلم ترسناک A Nightmare on Elm Street به صورت جدی وارد عرصه بازیگری شد. از ماندگارترین آثار او می‌توانیم به مجموع فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب اشاره کنیم که در چندین سری از این فیلم بسیار خوش درخشید. برای خواندن بیوگرافی کامل جانی دپ می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

جانی دپ در کنار بازیگری به حرفه صداپیشگی نیز پرداخت و تاکنون به جای چندین کاراکتر معروف در انیمیشن‌های مختلف صحبت کرده است. این شخصیت‌های شناخته شده شامل کاراکتر «جک کاهانا لاگونا» در انیمیشن کمدی باب اسفنجی شلوار مکعبی، کاراکتر «ویکتور ون دورت» در انیمیشن عروس مرده و کاراکتر «رنگو» در انمیشین رنگو می‌شوند.

 

نیکلاس کیج

بازیگران صداپیشه

نیکلاس کیج نیز بازیگر محبوب و پرطرفدار هالیوودی است که علاوه بر بازیگری به صداپیشگی نیز پرداخته است. او در تاریخ 7 ژانویه 1964 (16 دی 1342) در آمریکا به دنیا آمد و اولین تجربه حرفه‌ای بازیگری او به بازی در فیلم «ماهی جنگی» مربوط می‌شود که در سال 1983 اکران شد. ماندگارترین اثر نیکلاس کیج در سینمای دنیا، فیلم تغییر چهره (Face Off) است که با حضور در این اثر توانست نام خود را در سینمای آمریکا مطرح کند.

نیکلاس کیج در حرفه صداپیشگی نیز بسیار موفق بوده و به کاراکترهای جذاب در انیمیشن‌های مختلف جان بخشیده است. کاراکترهای معروف با صدای کیج شامل شخصیت «گراگ» در انیمیشن خانواده کرودها (2013)، کاراکتر «دکتر تنما» در انیمیشن پسر فضایی (2009) و کاراکتر «اسپکلز» در پویانمایی جی-فورس (1986) می‌شوند.

 

آنجلینا جولی

بازیگر صداپیشه

آنجلینا جولی بازیگر، فیلمساز و خیر محبوب آمریکایی است که علاوه بر فعالیت در حوزه سینما و فیلم در حرفه صداپیشگی نیز قدم گذاشته است. او در 4 ژوئن 1975 (14 خرداد 1354) در لس‌آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد و فعالیت حرفه‌ای خود در سینما را در سال 1982 و بازی در فیلم «نگاهی به بیرون» آغاز کرد. پس از آن نیز در فیلم‌های دیگری به ایفای نقش پرداخت و به تدریج به یکی از ستاره‌های موفق هالیوودی تبدیل شد. از معروف‌ترین فیلم‌های آنجلینا جولی می‌توانیم به آقا و خانم اسمیت (2005)، چوپان خوب (2006)، تحت تعقیب (2008) و سالت (2010) اشاره کنیم.

آنجلینا جولی در چندین انیمیشن جذاب و ماندگار به صداپیشگی پرداخته و به این کاراکترها، روحی تازه بخشیده است. انیمیشن‌های پرطرفداری که آنجلینا جولی در آن به جای شخصیت‌های کلیدی صحبت کرده است شامل کاراکتر «لولا» در انیمیشن داستان کوسه (2004)، کاراکتر جذاب «استاد ببری» در انیمیشن ماندگار پاندای کونگ‌فو کار 1 تا 3 (2016-2008) و کاراکتر «استیلا» در انیمیشن ایوان منحصر به فرد (2020) می‌شوند.

ما در این مقاله معروف‌ترین بازیگران صداپیشه ایرانی و خارجی را به شما معرفی کردیم. این بازیگران خوش صدا، علاوه بر سینما و بازیگری به حوزه صداپیشگی نیز قدم گذاشته و کاراکترهای جذابی را خلق کرده‌اند. شما طرفدار کدام یک از بازیگران معرفی شده در این فهرست هستید؟ آیا با صدای گرم آنها خاطره دارید؟ لطفا نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
فریبا
.
20 شهریور 1400، 19:40
پاسخ
0
0
جکی چان کو پس؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402