عروسک آنابل و حقایقی ترسناک درباره آن

حقایق عروسک آنابل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

عروسک آنابل یک عروسک پارچه‌ای است که گفته می‌شود توسط شیطان تسخیر شده است. با ما همراه باشید تا در ادامه در مورد این عروسک ترسناک بیشتر بدانید.

عروسکی که از آن به عنوان آنابل سخن می‌گویند، یک عروسک پارچه‌ای است با دماغ مثلثی شکلی که روی صورتش نقاشی شده است. این عروسک به واسطه فیلم‌های The Conjuring مشهور شد. آنابل واقعی برعکس عروسکی که در فیلم استفاده شد، چهره معصومی دارد! به این عروسک‌ها به اصطلاح رگدی آن (Raggedy-Ann) می‌گویند. این عروسک در موزه یک زوج پژوهشگر در زمینه ماوراء‌‌الطبیعه به نام اد و لورن وارن نگهداری می‌شود. این عروسک که متعلق به یک دختر 28 ساله به نام دونا بوده، پس از انجام یک سری اقدامات شیطانی و ترسناک به اد و لورن وارن سپرده شد.

جمعه گذشته در تاریخ 14 آگوست 2020 (23 مرداد 1399) خبری مبنی بر فرار این عروسک ترسناک و شیطانی از این موزه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که جنجال زیادی به پا کرد. اما آیا این خبر حقیقت داشت؟

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


عروسک آنابل و هرچه درباره آن می‌دانیم


در این قسمت به داستان عروسک آنابل و تاریخچه کامل آن می‌پردازیم.

 

عروسک آنابل چیست؟

عروسک آنابل یک عروسک تسخیر شده توسط شیطان است که در موزه شخصی و اسرارآمیز اد و لورن وارن، زوج پژوهشگر در زمینه ماوراءالطبیعه، در جعبه‌ای شیشه‌ای نگهداری می‌شود. عروسکی که در فیلم‌های The Conjuring استفاده شده است، ظاهر ترسناکی دارد، اما عروسک آنابل واقعی یک عروسک قدیمی موسوم به رگدی آن با چهره‌ای معصوم، دماغی مثلثی شکل و موهای نخی قرمز است. اما آنابل یک عروسک معمولی نیست.

عروسک آنابل در موزه وارن

بر اساس گفته‌های وارن‌ها، داستان واقعی عروسک آنابل از آن جایی شروع می‌شود که در سال 1970، مادری این عروسک موسوم به رگدی آن را از مغازه‌ای دست دوم فروشی می‌خرد و به دخترش دونا برای تولد 28 سالگی‌اش هدیه می‌دهد. دونا که دانشجوی پرستاری بود و با دوست هم دانشگاهی‌اش انجی در یک خانه زندگی می‌کرد، عروسک آنابل را به خانه خود برد و آن را روی تختش قرار داد.

آنها پس از مدتی متوجه رفتارهای عجیب و غریبی از این عروسک شدند. برای مثال، آنابل گاهی جابه‌جا می‌شد یا پاهایش را روی هم می‌انداخت. سپس دونا و انجی تکه کاغذهایی روی زمین می‌دیدند که با خطی بچگانه روی آن‌ها جملات مبهمی چون «به ما کمک کنید» یا «به لو کمک کنید» نوشته شده بود. روزی دونا و انجی متوجه قطرات خون روی عروسک آنابل شدند و تصمیم گرفتند دوستشان لو را نیز از ماجراهای عجیبی که در آن خانه رخ می‌داد باخبر کنند. روزی لو که در آن خانه خواب بود، ناگهان از خواب بیدار شد و آنابل را پایین پایش دید که به او زل زده است. لو در حالی که احساس خفگی می‌کرد، جای خراش عمیق و دردناکی روی پاهایش دید.

داستان عروسک آنابل

پس از این اتفاق، آن‌ها تصمیم می‌گیرند که با یک مدیوم (احضار کننده ارواح) ماجرا را در میان بگذارند. مدیوم به آن‌ها می‌گوید که روح دختری به نام آنابل هیگینز که قبلا در مکانی که آپارتمان آن‌ها در آن‌جا ساخته شده زندگی می‌کرده و در سن 7 سالگی فوت کرده، عروسک آنابل را تسخیر کرده است. روح آنابل به مدیوم می‌گوید که دوست دارد در خانه آن دو دختر بماند و مورد عشق و توجه قرار بگیرد.

همچنین بخوانید :

دخترها پس از آن نام عروسک را آنابل گذاشتند و از سر دلسوزی به او قول دادند که از او مراقبت کنند. اما بعد از این جریان، همه چیز بدتر شد و اتفاقات وحشتناک بدتری رخ داد تا اینکه دخترها تصمیم گرفتند عروسک آنابل را نزد زوج وارن ببرند. وارن‌ها گفتند که آن عروسک توسط روح آنابل تسخیر نشده، بلکه شیطان آن را تسخیر کرده و او در صدد آسیب زدن به آن دو دختر است. پس از این ماجرا، دونا و انجی عروسک را به وارن‌ها سپردند.

عروسک آنابل / Annabelle doll

 

عروسک آنابل در کجاست؟

عروسک آنابل پس از این ماجراها در نهایت برای همیشه در موزه شخصی این زوج پژوهشگر ماوراءالطبیعه، به نام موزه اسرارآمیز وارن‌ها، در ایالت کنتیکت آمریکا، در جعبه‌ای شیشه‌ای قرار گرفت. روی این جعبه به عنوان اخطار نوشته شده است که «باز نشود». وارن‌ها تعریف می‌کنند:

یک بازدید کننده به علامت روی جعبه توجه نکرد و در جعبه را باز کرد، چیزی نگذشت که در راه بازگشت از موزه در یک تصادف جان باخت.

خود لورن وارن ادعا می‌کند که از ارتباط چشمی با عروسک خودداری کرده و به دخترش هم سفارش کرده که در چشمان عروسک نگاه نکند.

عروسک آنابل در کجا قرار دارد

 

ماجرای فرار عروسک آنابل از موزه چه بود؟

هفته گذشته در تاریخ 14 آگوست (24 مرداد)، خبری مبنی بر اینکه عروسک آنابل ساعت سه شب از موزه وارن‌ها فرار کرده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. اما اسپرا داماد خانواده وارن این خبر را تکذیب کرد و گفت:

نمی‌دانم مردم می‌خواهند حقیقت را بشنوند یا نه، اما من اینجا هستم که به شما بگویم آنابل فرار نکرده است. آنابل با تمام شکوه شیطانی‌اش همچنان در موزه سر جایش است!

خبر فرار یا ناپدید شدن عروسک آنابل می‌توانست اتفاقات عجیب سال 2020 را تکمیل کند، اما به گفته تونی اسپرا جای این عروسک در موزه وارن‌ها امن است!

 


حقایقی درباره عروسک آنابل


در این قسمت می‌توانید حقایقی در مورد عروسک آنابل را بخوانید. البته پیشنهاد می‌کنیم این متن را هنگام شب نخوانید!

 

تفاوت ظاهری آنابل واقعی و فیلم عروسک آنابل

عروسک آنابل چیست

برعکس چهره عروسک در فیلم‌های The Conjuring، آنابل واقعی یک عروسک رگدی آن با چهره‌ای معصوم است. البته حقیقتا همچنان ترسناک است!

 

جعبه ای که آنابل در آن نگهداری می شود

عروسک آنابل واقعی در یک قفسه شیشه‌ای بزرگ نگهداری نمی‌شود، بلکه در جعبه‌ای کوچک که بیشتر از چوب ساخته شده قرار دارد. با این حال، درست همانند فیلم، اخطار «در جعبه را باز نکنید» روی جعبه قرار دارد. همچنین یک کارت تاروت هم روی جعبه واقعی قرار دارد.

حقایقی درباره عروسک آنابل

 

موسیقی در موزه وارن ها

اگر از موزه شخصی وارن‌ها بازدید کنید، هر چه که به قسمت جعبه عروسک آنابل نزدیک‌تر می‌شوید، موسیقی وحشتناکی (همانند موسیقی مذهبی در کلیسا) پخش می‌شود.

 

داستان کشیش

روزی کشیشی که به خانه وارن‌ها آمده بود، عروسک را به گوشه‌ای پرتاب کرد و ادعا کرد که قدرت خداوند بیشتر از قدرت شیطان است. این کشیش در راه بازگشت به خانه تصادف شدیدی با یک تریلی داشت. کشیش از این تصادف سخت جان سالم به در برد، اما ادعا کرد که لحظه‌ای قبل از وقوع تصادف، عروسک ترسناک آنابل را در آیینه جلوی اتومبیلش دیده است.

 

دختر اد و لورن وارن

جودی، دختر اد و لورن وارن می‌گوید که والدینش همیشه تاکید داشتند که به عروسک اهمیت ندهد و در چشمانش نگاه نکند.

 

شیطانی که عروسک را تسخیر کرده است چه می خواهد؟

لورن روزی اعتراف کرد که شیطانی که عروسک را تسخیر کرده، در جست و جوی بدن فردی است که به آن رخنه کند و اگر فرد ضعیفی باشید، ممکن است آن شخص شما باشید!

حقایقی در مورد عروسک آنابل

 

داماد اد و لورن وارن

طبق اظهارات اسپرا، داماد اد و لورن وارن، بیش‌ترین چیزی که در موزه وارن‌ها از آن وحشت دارد، عروسک آنابل است.

 

زل زدن در چشمان آنابل

به این علت که عروسک آنابل بلاهای زیادی بر سر مردم آورده بود، لورن وارن زل زدن در چشمان عروسک را دوست نداشت.

 

مراسمی خاص در موزه وارن ها

دعا و مراسم خاصی در مکانی که عروسک نگهداری می‌شود توسط یک کشیش انجام می‌شود تا آن مکان از شر شیطان حفظ شود.

 

خرید عروسک آنابل

در آخر این که، اسپرا می‌گوید شخصی پیشنهاد خرید آنابل را در مقابل یک میلیون دلار داده، اما اسپرا در مقابل این پیشنهاد مقاومت کرده است؛ زیرا معتقد بوده اجازه وارد شدن عروسک در عرصه عمومی کار کاملا غیرعاقلانه و خطرناکی است.

حقایقی درباره ی عروسک آنابل

در این مقاله به عروسک آنابل و داستان ترسناک آن پرداختیم و عروسک واقعی آنابل را با عروسک مجموعه فیلم‌های The Conjuring مقایسه کردیم. اگر شما از موزه عجیب و غریب وارن‌ها دیدن کنید، جرات نزدیک شدن به جعبه عروسک آنابل را خواهید داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین در این مقاله می‌توانید درباره دنیای فیلم های Conjuring بیشتر بخوانید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران9 دیدگاه
avatar
.
18 شهریور 1402، 17:10
پاسخ
0
1
وا خب اگه ضعیف باشه که میمیره نمیتونه وارد بدنش بشه بعدشم منو که به زورم نمیتونن بکشن نزدیکش
avatar
🎧😞
.
24 فروردین 1402، 16:52
پاسخ
0
2
یجورایی غیر منطقیه که یه عروسک تسخیر شده بخواد بلا سر مردم بیاره ، ولی خب نمیشه گفت که اینا خرافاته چون این زوج (اد و لورین) پدرشون در اومده تا تونستن این عروسک رو بگیرین🤔😵‍💫
avatar
فاطمه
.
07 فروردین 1401، 19:00
پاسخ
5
2
چقده شما ترسویید واقعیت نداره اینا افسانه هس میخوان مردم بترسونن والا اگه از ی عروسک جن زده بترسید که دیگه ... تو هر چی انسانه😏😏
avatar
.
15 آذر 1400، 18:25
پاسخ
1
0
خدایی شدیدا وسوسه شدم بهش زل بزنم چقدرم بانمکه ... فقط یه سوال ذهن منو درگیر کرده تو عصر تکنولوژی چرا یه بار دوربین نذاشت تو اون موزه شخصی درو باز بزارن حرکاتشو ببینیم ....آقا دهه جنگهای صلیبی نیست که دوربین مدار بسته نباشه یه مدرکی یه فیلمی در ثانی فک کنم کشیش از ترسش خوف کرده توهم زده تصادف کرده انداخته تقصیر اون عروسکه بدبخت
avatar
یه بنده خدا
.
19 مهر 1401، 13:43
پاسخ
0
3
@
خوب ممنکنه که وقتی آنابل بخواد حرکت کنه دوربین رو متوقف کنه و هر کاری که دلش بخواد بکنه خوب جن اونو تسخیر کرده
avatar
?️Ⓜ️ℹ️R
.
01 مهر 1400، 19:09
پاسخ
1
1
کسی *** میکنه؟ من اگه کسی باهام باشه میرم نزدیکش ولی اگه نباشه *** میکنم بعدشم چقدر گوگولیه دلم خاس
نمایش 4 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402