بررسی سریال Cursed ؛ داستان، تریلر، بازیگران و تاریخ پخش فصل دوم

دانلود سریال cursed
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال Cursed افسانه و اسطوره‌ای سه‌گانه از شاه آرتور، جادوگر مرلین و شمشیر نیموئه را به نمایش می‌گذارد. در این مقاله به بررسی سریال نفرین شده خواهیم پرداخت.

تا به حال برایتان چنین سوالی پیش آمده که شمشیر شاه آرتور چگونه ساخته و از کجا به دست او رسیده است؟ سریال Cursed 2020 می‌تواند به این سوال شما پاسخ دهد. کتاب‌ها، انیمیشن‌ها و فیلم و سریال‌های تخیلی و جادوگرانه زیادی مبنی بر شخصیت‌های شاه آرتور و جادوگر مرلین ساخته شده‌اند، ولی هیچ کدام به نیموئه یا بانوی دریاچه اشاره‌ای نمی‌کنند یا حداقل به او اشاره اندکی می‌شود.

شبکه اینترنتی نتفلیکس سریال درام و فانتزی جدیدی به نام Cursed را با بازی کاترین لانگفورد، بازیگر نقش اول سریال دیگر شبکه نتفلیکس به نام 13 Reason Why منتشر کرده است. سریالی که به نقش نیموئه یا بانوی دریاچه در پشت پرده حوادث و ماجراهای شاه آرتور و جادوگر مرلین به خوبی پرداخته است. قبل از شروع این مقاله در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر سریال Cursed را تماشا کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


داستان فصل اول سریال Cursed


سریال آمریکایی Cursed از رمانی به همین نام به نویسندگی فرانک میلر و تام ویلر ساخته شده که فصل اول آن در 17 جولای 2020 (27 تیر 1399) از شبکه اینترنتی نتفلیکس منتشر شد. سریال Cursed داستان افسانه‌گونه‌ای از شاه آرتور و بانوی دریاچه را نشان می‌دهد.

جادوگر مرلین با استفاده از جادویش شمشیری را در سنگ فرو می‌کند و آرتور با بیرون کشیدن آن، ارزش خودش را اثبات می‌کند. شمشیر شاه آرتور در نبرد با لنکلوت آسیب می‌بیند، اما بانوی دریاچه با برکت سابق خودش شمشیر را بازسازی و راه را برای شاه آرتور هموار می‌کند. بهتر است بدانید که سریال Cursed بر روی شخصیت شاه آرتور تمرکز ندارد و تمرکز اصلی آن بر روی نیموئه، بانوی دریاچه است.

فصل اول سریال cursed

نیموئه بعد از مرگ مادرش با آرتور، یار غیرمنتظره‌اش ملاقات می‌کند تا بتواند شمشیر قدرتمند را به جاودگر مرلین تحویل بدهد. نیموئه در طول سفر باید رهبری گروه Red Paladins را به دست بگیرد. گروهی که به دنبال رهایی دنیا از شر جادو است و باید سرنوشتش را پیدا کند تا از خودش و سایر افراد مثل خودش محافظت کند.

همچنین بخوانید :

سریال Cursed افسانه شاه آرتور را از دید نیموئه بازسازی می‌کند؛ دختر نوجوانی که با استعداد اسرارآمیزش قرار است به بانوی قدرتمند دریاچه تبدیل شود. زمانی که مادر نیموئه می‌میرد، او آرتور را پیدا می‌کند؛ جوان مزدوری که به دنبال جادوگر مرلین و شمشیر باستانی است.

در طول سفر، نیموئه به عنوان سمبل شجاعت و شورش در مقابل رد پالادین‌های وحشتناک می‌ایستد. شبکه اینترنتی نتفلیکس سریال Cursed را به عنوان یک داستان تازه توصیف می‌کند که ما را به دوران نابودی دنیای طبیعی، ترور مذهبی، جنگ‌های بیهوده و یافتن شجاعت و رهبری و مواجه شدن با غیرممکن‌ها می‌برد.

 


بازیگران سریال Cursed


در ادامه مرورری بر فعالیت‌ها و بیوگرافی بازیگران سریال نفرین شده 2020 خواهیم داشت.

 

کاترین لانگفورد در نقش نیموئه یا بانوی دریاچه

فصل اول سریال cursed

کاترین لانگفورد (Katherine Langford)‌ متولد 29 آوریل سال 1996 (10 اردیبهشت 1375) در استرالیا است. او با نقش هانا بیکر در سریال 13 Reasons Why شبکه نتفلیکس شناخته شد. او به خاطر بازی در نقش هانا بیکر توانست نامزد جایزه گلدن گلوب شود. لانگفورد در سال 2018 با نقش لیا بورک در فیلم کمدی-دارم Love, Simon نیز ایفای نقش کرد.

 

دوون ترل در نقش شاه آرتور

فصل دوم سریال cursed

دوون ترل (Devon Terrell) بازیگر استرالیایی-آمریکایی است که به خاطر بازی در نقش باراک اوباما در فیلم Barry محصول سال 2016 شناخته می‌شود. او هم اکنون نقش شاه آرتور را در سریال Cursed ایفا می‌کند.

 

گوستاو اسکاشگورد در نقش جادوگر مرلین

دانلود سریال cursed

گوستاو اسکاشگورد (Gustaf Skarsgård) هنرپیشه سوئدی در 12 نوامبر سال 1980 (21 آبان 1359) به دنیا آمد. بازی‌های او را می‌توان در سریال Viking، سریال Westworld و فیلم The Way Back دید.

 

دنیل شارمن

بررسی سریال Cursed

دنیل شارمن (Daniel Sharman) متولد لندن به عنوان بازیگر کار خودش را در The Royal Shakespeare Company شروع کرد. از فیلم‌های معروف او می‌توانیم به Immortals محصول سال 2011 اشاره کنیم.

 

شالوم برون فرانکلین

سریال cursed 2020

شالوم برون فرانکلین (Shalom Brune-Franklin) بازیگر استرالیایی که با بازی در سریال Our Girl، سریال Doctor Doctor و مجموعه The State شناخته می‌شود. او همچنین نقش بایندی در سریال Bad Mothers را بازی کرده است. او هم اکنون در سریال Cursed نقش مورگان لی فی را بازی می‌کند.

دیگر بازیگران سریال Cursed 2020 عبارتند از:

  • لیلی نیومارک (Lily Newmark)
  • پیتر مولان (Peter Mullan)
  • سیاستین ارمستو (Sebastian Armesto)
  • امیلی کویتز (Emily Coates)

 


تاریخ پخش فصل دوم سریال Cursed


شبکه اینترنتی نتفلیکس هنوز تاریخ رسمی برای انتشار فصل دوم سریال Cursed اعلام نکرده است. از جایی که شیوع ویروس کرونا اکثر تولیدات تلویزیونی و فیلم و سریال‌ها را متوقف کرده است، احتمالاً برای فصل بعدی سریال Cursed باید کمی صبور باشیم. شاید فصل بعدی این سریال اواخر سال 2021 یا دیرتر منتشر شود.

فصل دوم سریال cursed

 


نقد و بررسی سریال Cursed و نمرات منتقدین


در این قسمت با نقد و بررسی سریال Cursed و مرور نمرات منتقدین به این اثر همراهتان خواهیم بود.

 

Time / جودی برمن: 80

بله، سریال Cursed یک سریال حماسی‌گونه روایتگر زمان شاه آرتور از شبکه اینترنتی نتفلیکس است. نیموئه (کاترین لانگفورد نقش اول در سریال 13 Reasons Why و فیلم Knives Out) بانوی دریاچه و زن جوانی است که قدرت‌های جادویی ترسناکش باعث شده او را از روستایش طرد کنند و بین او و مادرش فاصله بیندازند.

تریلر سریال Cursed

 

Detroitnews / تام لانک: 67

سریال Cursed شاید مثل سریال‌های قرون وسطایی The Witcher و Game of Thrones به نظر برسد و همین نکته بسیار جذاب و آشنا است. در این سریال می‌توانید جن‌های پراکنده، راهبان خونخوار تشنه به خون، رویال‌های دیوانه و قلعه‌های با ابهت را ببینید. سریال Cursed مقدمه‌ای از داستان شاه آرتور (بر اساس رمان مصور) است. کاترین لانگفورد نقش جادوگر جوان و پری زیبایی به نام نیموئه را بازی می‌کند.

یک ارتش از راهب‌ها به دنبال کشتار تمام پری‌ها هستند و نیموئه متهم می‌شود که شمشیر جادویی را به جادوگر مرلین تحویل داده است؛ مرلینی که به یک پادشاه مست و عشق قدرت خدمت می‌کند.

 

Collider / لیز شانون میلر: 67

سریال Cursed نقص‌هایی دارد که باید راجع به آنها بحث کنیم. مثلا سریال‌هایی چون Game of Thrones با داشتن یک نقشه جغرافیایی بیشتر از آنکه شما را گیج کنند، مسیر داستان را به شما نشان خواهند داد. با این حال، این سریال جذابیت‌های زیادی هم دارد که می‌شود به آنها اشاره کرد.

سریال نفرین شده 2020

 

The Hollywood Reporter / دان فلنبرزگ: 60

سریال Cursed شبکه اینترنتی نتفلیکس با داشتن جادوگران، جنگل‌های پر از موجودات عجیب و غریب و قبیله‌های جنگجو که برای برتری با یکدیگر مبارزه می‌کنند، جدیدترین سریال تلویزیونی است که پتانسیل مقایسه با سریال Game of Thrones را دارد. اما آیا سریال Cursed می‌تواند جای سریال Game of Thrones یا حتی جای سریال Witcher را بگیرد؟

 

The Guardian / لوسی مانگان: 40

با دیدن این سریال احساس می‌کنم سریال‌های قبلی که داستان‌هایی از شاه آرتور را به نمایش می‌گذاشتند، کمی ضعیف بودند. اما مطمئناً با آنها هم سرگرم می‌شدیم.

 


حواشی سریال


لانگفورد قبل از انتشار فصل اول سریال Cursed به Refinery29 گفت:

سریال Cursed داستان واقعی و قهرمانانه‌ای را روایت می‌کند و به خاطر اینکه نقش اول سریال یک زن است، در داستان سریال تغییری ایجاد نمی‌شود. نقش بانوی دریاچه همان چیزی است که دوست دارم رشدش بدهم.

بازیگر نقش نیموئه در صحبتی که با Elle داشته است می‌گوید:

داستان‌های ناگفته زیادی مانده و احساس می‌کنم که فصل اول سریال Cursed فقط شروع سفر طولانی نیموئه است.

فصل اول سریال Cursed

او همچنین صرف نظر از اینکه وضعیت شخصیتش در فصل بعدی سریال چه خواهد بود، نظر خودش را درباره فصل دوم سریال Cursed این چنین اعلام می‌کند:

در فصل اول ماجراها و داستان‌های زیادی درباره شمشیر شاه آرتور گفته شد و من مشتاق هستم ببینم که قدرت نیموئه تا چه اندازه پیش می‌رود و چه قدرت‌های پنهان دیگری دارد.

دوون ترل بازیگر نقش شاه آرتور سریال Cursed نیز اظهار می‌کند که شخصیت او هم ماجراهایی برای نقشش رقم خواهد خورد.

 


کلام آخر


حتما درباره جادوگر مرلین و شاه آرتور فیلم و سریال‌های زیادی دیده‌اید؛ مخصوصا سریال پنج فصلی شبکه بی بی سی که بر روی خود شخصیت مرلین تمرکز کرده بود. اما این بار شبکه نتفلیکس از زاویه دیگری به این اسطوره می‌پردازد. شبکه نتفلیکس این داستان افسانه‌ای را از دید نیموئه بانوی دریاچه نشان می‌دهد. در این مقاله مروری بر داستان و بازیگران سریال Cursed داشتیم. آیا شما این مجموعه را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره سریال نفرین شده 2020 چیست؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
محمد
.
27 بهمن 1402، 11:38
پاسخ
0
0
خیلی سریال جذاب قشنگی بود،فصل دوم رو گفته بودین اواخر ۲۰۲۱ منتشر میشه ولی الان به ۲۰۲۴ رسیدیم خبری از فصل ۲ نیست!!!! تا کی باید انتظار بکشیم آخه ؟ لطفا محض رضای خدا یه جواب درست و حسابی بهمون بدین تا ما متوجه بشیم، که این چنين سریاله خوب و جذاب ، فصل دومش والباقی فصلها کی پخش میشه؟لطفا مارو تو خماری نزارید ممنون میشم.
avatar
سام
.
17 مهر 1402، 23:42
پاسخ
0
0
عالی بود حیف فصل دوم نیومده واقعا اینا سریال میسازن نه ما ایرانیان یه قسمتشو مبینی معتاد بقیش میشی کلا سریال بیشتر تو این سیکل دوست دارم ارباب حلقه ها وینچر پارکینگ ها خاندان اژدها دید عالین
avatar
منیر
.
26 بهمن 1399، 02:03
پاسخ
0
0
بسیار عالی و خوب هست بی صبرانه منتظرم که فصل دوم منتشر شود البته امید داشتم نیموئه با آرتور ازدواج کنه اما گویا قراره بانوی دریاچه بشه
avatar
Fatemeh
.
24 شهریور 1399، 16:37
پاسخ
0
1
اسم بازیگر مرد در نقش داف که عاشق پیم بود میشه بگین چیه؟؟
avatar
سام
.
17 مهر 1402، 23:43
پاسخ
0
0
@Fatemeh
قشنگ معلومه از پسره هوشت اومده خخخخ
avatar
مریم
.
17 شهریور 1399، 08:15
پاسخ
0
0
بعد از دانلود سریال cursed می تونیم با زیرنویس فارسی ببینیم؟
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402