معرفی برنامه حیوانات سه بعدی گوگل در خانه

اپلیکیشن حیوانات سه بعدی گوگل/ Google-3d-Animals
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اپلیکیشن حیوانات سه بعدی گوگل محصول جدیدی است که طی آن می‌توان با تکنولوژی واقعیت افزوده (AR)، تصاویر سه بعدی از حیوانات و اشیا را در اندازه واقعی خود ظاهر کرد.  برای دانلود برنامه حیوانات سه بعدی در خانه گوگل همراه ما باشید.

گوگل سال گذشته در کنفرانس I/O اعلام کرد که قصد دارد حیوانات و اشیا را به صورت سه بعدی و بر پایه فناوری واقعیت افزوده (AR) به قسمت جستجوی خود اضافه کند. از سال 2019 تاکنون گوگل علاوه بر حیوانات متعدد، اشیا و آیتم‌های متنوع دیگری را به این بخش اضافه کرده و کاربر قادر است از طریق گوشی هوشمند خود و فناوری واقعیت افزوده این حیوانات و اشیا را در اندازه واقعی خود ببینند. این اپلیکیشن ایده جالبی است که می‌توان با استفاده از آن، کودکان را با مفاهیم و علوم مختلف در زمینه حیوانات، سیارات منظومه شمسی، اجزای بدن انسان و… آشنا کرد. البته چنانچه علاقه دارید بیشتر در زمینه فناوری واقعیت افزوده بدانید و از تفاوت آن با واقعیت مجازی آگاه شوید، پیشنهاد می‌شود حتما سری به این مقاله بزنید.

دانلود برنامه حیوانات سه بعدی در خانه

اگر شما هم علاقه دارید که حیوانات و دیگر اشیا را در اندازه و سایز واقعی خودشان ببینید، پیشنهاد می‌کنیم با پلازا همراه باشید تا در ادامه دانلود برنامه حیوانات سه بعدی در خانه گوگل و نحوه جستجوی این تصاویر سه بعدی و نمایش آنها را با هم مرور کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

چگونه از طریق جستجو در گوگل حیوانات را سه بعدی ببینیم؟

روش جستجوی تصاویر سه بعدی حیوانات در گوگل به سادگی جستجوی دیگر موضوعات در این موتور جستجوگر است. گوگل معتقد است که یادگیری و کسب اطلاعات درباره هر چیز با دیدن بهتر حاصل می‌شود و بنابراین این امکان را فراهم کرده است که کاربران بتوانند با تکیه بر فناوری واقعیت افزوده (AR)، تصویر یک حیوان یا یک شی را در اندازه واقعی خود ببینند.

پس از آنکه در کادر جستجوی گوگل اسم حیوان موردنظر خود را تایپ کردید، گوگل در گوشه بالا و سمت راست صفحه‌ای که باز می‌شود تصویر سه بعدی حیوان موردنظر را نمایش می‌دهد و در واقع حتی نیاز نیست که کاربر به تب تصاویر مراجعه داشته باشد. در حقیقت چنانچه کاربر نام شیر (Lion) را در گوگل جستجو کند، ضمن نمایش لینک‌های مختلف، یک کادر به نام پنل دانش (Knowledge Panel) نیز برای کاربر نمایش داده می‌شود که در آن توضیحات مختصری درباره شیر نوشته شده است و دقیقا در زیر این توضیحات گوگل کاربر را دعوت می‌کند که یک شیر را در اندازه واقعی و در فاصله نزدیک تماشا کند (Meet a life-sized Lion up close). در گوشه پایین این کادر گزینه نمایش سه بعدی (View in 3D) نیز آورده شده است که با کلیک روی آن می‌توان حیوان موردنظر را با واقعیت افزوده در اندازه واقعی دید.

 

چه گوشی هایی از نمایش حیوانات سه بعدی گوگل پشتیبانی می کنند؟

حیوانات سه بعدی گوگل / دانلود برنامه حیوانات سه بعدی در خانه

برای مشاهده حیوانات سه بعدی در گوگل تنها می‌توان از گوشی هوشمند استفاده کرد؛ چراکه رایانه‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها قابلیت نمایش سه بعدی و واقعیت افزوده را ندارند. اما نگران نباشید؛ چنانچه یک گوشی اندرویدی و یا یک آیفون دارید، قادر خواهید بود اپلیکیشن حیوانات سه بعدی گوگل را در گوشی خود اجرا کنید.

این ویژگی در گوشی‌های اندروید 7.0 و بالاتر و iOS 11 به بالا قابل اجرا است. طبق این قاعده تقریبا تمام گوشی‌های اندرویدی جدید نظیر سامسونگ گلکسی اس 8 تا گلکسی اس 20، گلکسی نوت 8 تا نوت 10 و همچنین تمام گوشی‌های خانواده گوگل پیکسل و دیگر گوشی‌های جدید برندهای ال جی، ایسوس، هواوی، اوپو، موتورولا، وان پلاس، شیائومی و… قابلیت نمایش حیوانات سه بعدی گوگل را دارند. در میان آیفون‌ها نیز از آیفون 6s به بالا همگی قادر به نمایش این ویژگی هستند. البته اگر تمایل دارید به صورت کامل‌تر از فهرست گوشی‌های iOS و اندرویدی که قابلیت نمایش این اپلیکیشن را دارند اطلاع کسب کنید، حتما سری به لینک‌های زیر بزنید:

اشیا و حیوانات سه بعدی گوگل را چگونه مشاهده کنیم؟

پیشتر توضیح دادیم که چگونه می‌توان نام حیوان مورد نظر را در گوگل جستجو کرد تا آن را به صورت سه بعدی ببینیم. اما پس از آنکه روی لینک نمایش سه بعدی کلیک کردید، می‌توانید با انگشت خود و کشیدن آن روی صفحه نمایش، شی یا حیوان را حرکت و چرخش دهید. شما می‌توانید با سوایپ کردن به سمت چپ، راست، بالا و پایین، شی یا حیوان موردنظر خود را از هر زاویه‌ای که می‌خواهید ببینید. علاوه براین کاربر می‌تواند جهت مشاهده دقیق‌تر، روی عکس زوم کرده تا بتواند جزئیات بیشتری را ببیند.

لیست حیوانات سه بعدی گوگل/ Google-3d-animals

اگر از تماشای حیوان موردنظر خود در اندازه و سایز واقعی لذت بردید، می‌توانید این سرگرمی جالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. درواقع می‌توان با استفاده از گزینه به اشتراک گذاری، تصویر سه بعدی حیوان یا جسم مورد نظر را در توییتر، اینستاگرام یا دیگر برنامه‌های فضای مجازی به اشتراک بگذارید.

چگونه از ویژگی View in your space استفاده کنیم؟

بی شک مشاهده یک حیوان، اجزای بدن و یا یک شی در اندازه واقعی و در یک فضای سفید خالی بسیار جذاب است، اما ماجرا زمانی جالب‌تر خواهد شد که می‌توانید یک دایناسور را به اتاق خود بیاورید، بدون آنکه مجبور باشید از کسی اجازه بگیرید. برای آنکه بخواهید حیوان موردنظر خود را به منزلتان بیاورید، کافی‌ست روی گزینه View in your space ضربه بزنید. البته پیش از آن می‌بایست به گوگل اجازه دسترسی به تقویم، میکروفون و حافظه گوشی خود را داده باشید. علاوه بر این باید به گوگل اجازه دهید تا در صورت لزوم تصاویر و ویدیوها را ضبط کند.

لیست حیوانات سه بعدی گوگل

همچنین اگر می‌خواهید گوگل، حیوان و یا شی مورد نظرتان را به صورت سه بعدی و با واقعیت افزوده به شما نمایش دهد، می‌بایست اجازه دسترسی به عکس‌ها، مدیا و دیگر فایل‌های موجود در گوشی خود را بدهید. علاوه بر این ممکن است لازم باشد کمی دوربین گوشی خود را به اطراف حرکت دهید تا گوگل یک ایده کلی از فضای دور و برتان داشته باشد. پس از آنکه حیوان سه بعدی گوگل در منزل ظاهر شد، می‌توانید در اطراف آن قدم زده و به صورت 360 درجه آن را مشاهده کنید.

البته چنانچه ترجیح می‌دهید که خود ثابت بمانید و حیوان را بچرخانید، کافی است انگشت خود را روی حیوان گذاشته و به آرامی آن را به سمت چپ یا راست سوایپ کنید. در نظر داشته باشید شما نمی‌توانید که حیوان را به صورت وارونه بچرخانید.

منظور از ترکیب اشیا (Object blending) چیست؟

یکی از رایج‌ترین پیام‌هایی که هنگام استفاده از گزینه View in your space به کاربر نشان داده می‌شود، پیغام Move closer to improve object blending است. این پیام بدین معنا است که کمی جلوتر بیایید تا ترکیب اشیا ایجاد شود؛ اما منظور از ترکیب اشیا چیست؟

ببر سه بعدی/ Google-3d-animals

به بیان ساده‌تر می‌توان گفت ترکیب اشیا (Object blending) یک ویژگی است که موجب می‌شود حیوانات سه بعدی حضور پررنگ‌تری در محیط شما داشته باشند. درواقع طی این ویژگی حیوان سه بعدی موردنظر با اتاق و فضایی که در آن قرار گرفته سازگار خواهد شد و ظاهر خود را با مبلمان و دیگر اشیا تنظیم می‌کند.

برای مثال می‌توان یک اردک سه بعدی را به گونه‌ای در اتاق ظاهر کرد که گویی روی کمد نشسته و یا یک جوجه‌تیغی که در زیر کمد پنهان شده است. در این حالت کاربر تنها بخشی از آن حیوان را که در حالت عادی قابل دیدن است، مشاهده خواهد کرد.

در این مرحله یک آیکون دایره شکل در بالای صفحه نمایش گوشی خود مشاهده خواهید کرد که نیمی از آن شفاف و نصف دیگر آن سایه‌دار است، این همان موقعیت Object blending است که در عرض چند ثانیه فعال می‌شود. درواقع می‌بایست به اندازه‌ای به حیوان موردنظر خود نزدیک شوید تا آن را در یک موقعیت سایه مانند قرار داده و بتواند با محیط اطراف به خوبی ترکیب شود. حال می‌توانید یک مار پایتون بزرگ را در اتاق نشیمن منزلتان ظاهر کنید، از آن عکس بگیرید و اطرافیان خود را با آن بترسانید!

لیست حیوانات سه بعدی گوگل

گوگل در مقایسه با روزهای اولیه پروژه واقعیت افزوده خود، حیوانات و اجسام بسیاری را به فهرست سه بعدی‌های خود اضافه کرده است که در ادامه به صورت کامل آنها را در دسته‌بندی‌های مشخص نام خواهیم برد. با دانلود برنامه حیوانات سه بعدی در خانه همراه ما باشید.

حیوانات خانگی

نام حیوان به فارسیمعادل انگلیسی برای جستجو در گوگل
گربهCat
سگ نژاد بولداگFrench Bulldog
سگ نژاد پامرانینPomeranian
سگ نژاد لابرادور رتریورLabrador Retriever
سگ نژاد پاگPug
سگ نژاد روتوایلرRottweiler

حیوانات خشکی

نام حیوان به فارسیمعادل انگلیسی برای جستجو در گوگل
مار پایتون توپیBall Python
خرس قهوه‌ایBrown Bear
یوزپلنگCheetah
گوزنDeer
پاندای بزرگGiant Panda
بزGoat
جوجه تیغیHedgehog
اسبHorse
پلنگLeopard
شیرLion
راکونRaccoon
خرگوشRabbit
اسبچه شتلندShetland Pony
مارSnake
ببرTiger
گرگWolf

پلنگ سه بعدی / Google-3d-animals

 

حیوانات آبزی

نام حیوان به فارسیمعادل انگلیسی برای جستجو در گوگل
تمساحAlligator
ماهی انگلرAngler Fish
اختاپوسOctopus
کوسهShark
لاک پشتTurtle

 

پرندگان

نام پرنده به فارسیمعادل انگلیسی برای جستجو در گوگل
اردکDuck
عقابEagle
پنگوئن نژاد امپراتورEmperor Penguin
طوطی نژاد ماکائوMacaw

اپلیکیشن حیوانات سه بعدی گوگل

 

دایناسورها

نام حیوان به فارسیمعادل انگلیسی برای جستجو در گوگل
تیرانوسور رکسTyrannosaurus Rex
ولاسیرپترVelociraptor
تریسراتوپسTriceratops
اسپینوسورSpinosaurus
استگوسورStegosaurus
براکیوسورBrachiosaurus
آنکیلوسورAnkylosaurus
دیلوفوسورDilophosaurus
تِرانادانPteranodon
پارازارولوفوسParasaurolophus

حیوانات سه بعدی در گوگل

 

حشرات

نام حشره به فارسیمعادل انگلیسی برای جستجو در گوگل
سوسک اطلسAtlas Beetle
سوسک استگStag Beetle
سوسک کرگدنیRhinoceros Beetle
سوسک هرکولHercules Beetle
سوسک استگ غول پیکرGiant Stag Beetle
سوسک جواهریJewel Beetle
کفشدوزکLadybug
کرم شب تابFirefly
پروانه پرستوییSwallowtail Butterfly
پروانه مورفوMorpho Butterfly
بید اطلسیAtlas Moth
آخوندکMantis
ملخGrasshopper
سنجاقکDragonfly
زنبور سرخHornet
جیرجیرک دوره ایPeriodical Cicada
جیرجیرک عصریEvening Cicada

حیوان سه بعدی گوگل

 

دیگر اشیای سه بعدی که می توان در گوگل دید

اگر هیچ علاقه‌ای به حیوانات ندارید و قصد ندارید خانه خود را به باغ وحش تبدیل کنید، احتمالا از دیگر اجسام موجود در فهرست سه بعدی‌های گوگل استقبال خواهید کرد. امروزه خیلی از سرچ و جستجوها در گوگل، مطالب علمی هستند. در ادامه مباحثی که توسط فناوری جدید گوگل پشتیبانی می‌شوند را با هم مرور خواهیم کرد.

 

سلول ها

برخی از این سلول‌ها مربوط به انسان و برخی دیگر متعلق به حیوانات هستند. اما تقریبا همگی می‌دانیم که میتوکندری به عنوان سوخت و انرژی اصلی سلول محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید با سلول و اجزای داخلی آن بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم حتما سری به فهرست زیر بزنید:

نام اجزا به فارسیمعادل انگلیسی برای جستجو در گوگل
سلول حیوانAnimal cell
کپسول باکتریاییBacterial capsule
باکتریBacterium
غشای سلولیCell membrane
دیواره سلولCell wall
کروماتینChromatin
مخزن غشاییCisternae
کریستاCristae
شبکه آندوپلاسمیEndoplasmic Reticulum
یوکاریوتEukaryote
فیمبریاFimbria
تاژکFlagellum
دستگاه گلژیGolgi apparatus
میتوکندریMitochondrion
غشای هستهNuclear membrane
هستهNucleolus
سلول گیاهیPlant cell
غشای پلاسماPlasma membrane
پلاسمیدهاPlasmids
پروکاریوتProkaryote
ریبوزومRibosomes
شبکه آندوپلاسمی دانه‌دارRough Endoplasmic Reticulum
شبکه آندوپلاسمی صافSmooth Endoplasmic Reticulum

اپلیکیشن حیوان سه بعدی

 

سیستم های بدن انسان

نام سیستم بدن به فارسیمعادل انگلیسی برای جستجو در گوگل
سیستم گردش خونCirculatory system
سیستم غدد درون ریزEndocrine system
سیستم دفع بدنExcretory system
دستگاه تناسلی زنان و مردانReproductive system — Male | Female
دستگاه گوارشDigestive system
اجزای پوششی نظیر پوست و موIntegumentary system
سیستم لنفاویLymphatic system
سیستم عضلانیMuscular system
سیستم عصبیNervous system
سیستم عصبی پیرامونیPeripheral nervous system
دستگاه تنفسیRespiratory system
سیستم اسکلت و استخوان‌بندیSkeletal system
دستگاه ادراریUrinary system

حیوانات سه بعدی گوگل

 

اندام های بدن انسان

نام اعضای بدن به فارسیمعادل انگلیسی برای جستجو در گوگل
آپاندیسAppendix
مغزBrain
دنبالچهCoccyx
عصب جمجمهCranial nerve
گوشEar
چشمEye
پاFoot
موHair
دستHand
قلبHeart
ریهLung
دهانMouth
عضله خم کنندهMuscle flexion
گردنNeck
بینیNose
تخمدانOvary
لگنPelvis
پلاکتPlatelet
گلبول قرمزRed blood cell
دندهRib
شانهShoulder
روده کوچکSmall intestine
روده بزرگLarge intestine
معدهStomach
سیناپسSynapse
دیافراگم قفسه سینهThoracic Diaphragm
زبانTongue
نایTrachea
ستون فقراتVertebra

 

اجرام فضایی

ناممعادل انگلیسی برای جستجو در گوگل
ماژول فرمان آپولو 11Apollo 11 command module
سیاره عطاردMercury
سیاره زهرهVenus
زمینEarth
مریخMars
سیاره مشتریJupiter
زحلSaturn
اورانوسUranus
نپتونNeptune
پلوتونPluto
ماهMoon
فوبوسPhobos
دیموسDeimos
اروپاEuropa
کالیستوCallisto
گانیمدGanymede
تیتانTitan
میماسMimas
تتیسTethys
یاپتوسIapetus
هایپریونHyperion
اومبریلUmbriel
تیتانیاTitania
اوبرونOberon
آریلAriel
تریتونTriton

 

ماشین ها، کفش ها و…

اگر از مطالعه فهرست بالا احساس خستگی می‌کنید، باید به شما بگوییم که هنوز فهرست تمام اشیای سه بعدی گوگل به اتمام نرسیده است. درواقع تعدادی آیتم باقی مانده که در هیچکدام از دسته‌های بالا قرار نمی‌گیرند.

  • غار شوه فرانسه (Chauvet Cave)
  • ماشین ولوو Volvo S60
  • ماشین ولوو Volvo XC90
  • کفش‌های New Balance FuelCell Echo shoes

حیوانات سه بعدی در منزل

تصاویر واقعیت افزوده (AR) و سه بعدی گوگل در آینده نزدیک بسیار مورد استقبال قرار خواهند گرفت و می‌توان گفت که تا چند ماه آینده گوگل لیست تصاویر سه بعدی خود را افزایش خواهد داد. نظر شما درباره دانلود برنامه حیوانات سه بعدی در خانه گوگل چیست و چه استفاده‌ای از آنها خواهید کرد؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
.
08 دی 1402، 14:53
پاسخ
1
0
چرا اون قسمت سه بعدی که میزنی می‌ره تو محیط رو نمیاره؟
avatar
najafi
.
29 خرداد 1402، 16:55
پاسخ
1
1
سلام.چرا بعداز اینکه عکس حیوان اومد گزینه ای بعنوان نمایش در مکان من برای من نمیاد.چرا نمیشه حیوان رو تو خونه نمایش بدم.گوشیم سامسونگهm12لطفا راهنمایی کنید.چراکسی بلد نیست
avatar
김 가가 💜
.
03 اردیبهشت 1402، 00:26
پاسخ
0
1
من گوشیم شیائومیه نمیاره چیکار کنم 🤕
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402