استیم چیست ؛ بهترین بازی های استیم + آموزش اشتراک گذاری

بازی های رایگان استیم 2020
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

استیم (Steam)، مارکتی بزرگ و معروف برای خرید بازی‌های دیجیتال است. اگر از بازی‌های کامپیوتری لذت می‌برید، با پلازا همراه باشید تا با بهترین بازی های استیم و اشتراک گذاری بازی در Steam آشنا شوید.

شاید از خود بپرسید که استیم چیست و اصلا بازی استیم چطور توانست به یکی از پلتفرم‌های صنعت گیم تبدیل شود؟ شرکت ولو (Valve)، استیم را برای پشتیبانی از بازی های Steam خودش و رفع مشکلاتی که در آن زمان‌ها برای اجرای بازی‌های آنلاین وجود داشت راه اندازی کرد. با گذشت زمان، کم کم استیم تبدیل به فروشگاهی آنلاین برای خرید بازی‌ها و اجرای آن‌ها در کامپیوتر شد و رفته رفته شرکت‌های بازی سازی مختلف در کنار انتشار نسخه‌های بازی برای کنسول‌هایی مانند پلی استیشن و ایکس باکس، برای پلتفرم پی سی نیز نسخه‌ای منتشر می‌کنند که بخاطر شهرت فراوان و روز افزون استیم به طور معمول به این نسخه از بازی‌ها، بازی ‌های استیم هم گفته می‌شود. در این مقاله از پلازا می‌توانید با برترین بازی های استیم آشنا شوید.

بهترین بازی های استیم

آنچه در ادامه می‌خوانید: 

همچنین بخوانید :

 


ویژگی های پلتفرم استیم


امروزه استیم نه تنها مارکتی برای خرید و فروش بازی‌ها است، بلکه دارای ویژگی‌های فراوان دیگری نیز هست که باعث شده میلیون‌ها کاربر از این پلتفرم برای بازی کردن استفاده کنند. علاوه بر ویژگی‌ها و قابلیت‌ها، بازی های استیم هم جذابیت زیادی برای طرفداران دارند.

Steam چیست

سیستم ضد هک، امنیت بسیار بالای اکانت، استفاده از فضای ابری برای ذخیره سازی داده‌ها و بازی‌ها، امکان چت، گفت و گوی صوتی و تصویری با سایر بازیکنان در سرتاسر جهان، امکان اضافه کردن بازیکنان به اددلیست دوستان، انجام بازی‌های چندنفره و نشان دادن بازی‌ای که هرکدام از دوستان اددلیستتان در حال بازی کردن هستند و سروری که استفاده می‌کنند، کتابخانه‌ای بسیار بزرگ با هزاران بازی مختلف و متنوع در سبک‌های گوناگون از استودیوهای بازی سازی معتبر سراسر دنیا، آپدیت‌های خودکار مورد نیاز برای هر بازی با کمک هوش مصنوعی پیشرفته، امکان دیدن جدیدترین تریلر و اخبار بازی‌ها و بسیاری ویژگی‌های دیگر، استیم را به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازی‌های کامپیوتری تبدیل کرده است.

 


اشتراک گذاری بازی در Steam


در این قسمت به آموزش اشتراک گذاری بازی در استیم خواهیم پرداخت.

آیا می خواهید بدانید که چگونه در Steam بازی را به اشتراک بگذارید؟ پس به قسمت درستی مراجعه کردید! این کار با استفاده از Steam Family Sharing صورت می‌گیرد. Steam Family Sharing به شما این اجازه را می‌دهد تا خانواده و دوستانتان به Library شما دسترسی داشته باشند و بر روی سیستم خود با سیستم Save و جوایز جداگانه به انجام بازی بپردازند، بدون اینکه روی بازی شما تاثیری بگذارند.

برای فعال کردن Steam Family Sharing ، ابتدا نیاز است تا Steam Guard Security را فعال کنید. این گزینه، یک لایه محافظتی جدید روی حساب کاربری شما ایجاد کرده و از ورود افرادی که مجاز نیستند جلوگیری می‌کند. برای فعال کردن Steam Guard ابتدا نرم افزار استیم را باز کرده و سپس بالا سمت راست روی نام حساب کاربری خود کلیک و سپس گزینه account details را انتخاب کنید. پس از ورود به صفحه جدید، به پایین اسکرول کرده و در بخش account security روی manage Steam Guard کلیک کنید.

 

بهترین بازی های استیم

پس از کلیک روی گزینه، مطابق عکس بالا با سه گزینه جدید رو به رو می‌شوید. گزینه اول، دریافت کد Steam Guard از طریق اپلیکیشن موبایل، گزینه دوم دریافت کد از طریق ایمیل (که نیاز به ورود مجدد به اکانت خواهید داشت) و گزینه سوم خاموش کردن Steam Guard است که انتخاب آن اکیدا توصیه نمی‌شود. یکی از دو گزینه اول و یا هردو گزینه را انتخاب کنید. با فعال سازی این قسمت، تایید دو مرحله‌ای هنگام ورود به اکانت را فعال می‌کنید تا از ورود افراد غیرمجاز به حساب کاربری جلوگیری شود.

حالا که Steam Guard را فعال کردید، می‌توانید به 5 اکانت استیم این اجازه را بدهید که از 10 دستگاه مختلف بتوانند به Library شما دسترسی داشته باشند. برای اینکار ابتدا روی سیستمی که می‌خواهید به آن دسترسی استفاده از Library خود را بدهید نرم افزار استیم را باز کرده و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود، در منوی بالا روی گزینه Steam و سپس preferences کلیک کنید. این گزینه شما را به صفحه preferences/setting هدایت می‌کند. از منوی سمت چپ روی گزینه Family کلیک کرده و سپس authorize library sharing on this computer را انتخاب کنید.

 

برترین بازی های استیم

سپس از اکانت خود Log out کنید و اجازه دهید یکی از دوستان و یا اعضای خانواده با همان سیستم وارد حساب کاربری خودش شود. بازی‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند در تب games موجود هستند. اگر هم روزی خواستید دسترسی شخص را از حساب خود قطع کنید، وارد بخش تنظیمات Family بشوید.

چند نکته که باید هنگام استفاده از قابلیت Steam Family Sharing به‌خاطر بسپارید:

  • حداکثر می‌توانید به 5 اکانت مختلف اجازه دسترسی بدهید.
  • با حداکثر 10 دستگاه مختلف می‌توان وارد اکانت شد.
  • نمی‌توانید انتخاب کنید که کدام بازی‌ها به اشتراک گذاشته شوند و کدام بازی‌ها به اشتراک گذاشته نشوند.
  • بعضی بازی‌ها به دلیل برخی محدودیت‌ها قابل اشتراک گذاری نیستند.
  • شخص مهمان برای استفاده از Library باید حتما آنلاین باشد و فقط یک نفر می‌تواند در لحظه در از Library استفاده کند. الویت همیشه با شماست؛ اما اگر هنگامی که فرد مهمان داخل بازی بود، شما نیز وارد بازی شدید، به فرد مهمان چند دقیقه وقت داده می‌شود تا یا بازی را خریداری کند و یا از بازی خارج شود.
  • اگر شما DLC بازی را داشته باشید، فرد مهمان هم می‌تواند به DLC دسترسی داشته باشد؛ به شرطی که خودش اصل بازی را روی سیستم نداشته باشد.
  • و در پایان اینکه محدودیت‌های منطقه‌ای برای حساب‌های مشترک استیم فعال است و اگر کسی از افراد مهمان در بازی کد تقلب بزند، هم اکانت آن شخص و هم اکانت شما با هم برای همیشه بسته خواهد شد.

 


بهترین بازی های استیم


در ادامه، نگاهی به بهترین بازی های استیم طی چند سال اخیر خواهیم داشت.

بازی Dota 2

بازی های رایگان استیم

در رقابت‌های E-Sport ، بازی دوتا 2 رو اینگونه توصیف می‌کنند که یادگیری آن آسان اما حرفه‌ای شدن در آن بسیار سخت است. در این بازی رایگان مولتی پلیر آنلاین بتل آرنا (MOBA) ، شما قابلیت انتخاب بیش از 100 قهرمان مختلف را دارید که هر کدام نیز قدرت‌های منحصر به فرد خود را دارند که باید با ترکیب این قدرت و استفاده صحیح از آن‌ها در زمین نبرد، تیم را به سمت پیروزی سوق بدهید.

گرافیک بازی دوتا 2 مثل Paragon نیست و مثل Smite نیز Modهای مختلف برای بازی ندارد اما با این حال باز هم یکی از بهترین و بالانس‌ترین بازی های استیم در سبک MOBA به شمار می‌رود.

 

بازی Divinity: Original Sin II

بازی های استیم چیست

بازی Divinity: Original Sin II یک بازی ویدیویی بی‌نظیر و پرطرفدار در سبک بازی‌های نقش آفرینی است که توسط استودیوی Larian Studios تولید شده است.

گیم پلی این بازی ترکیبی از بازی‌های ماجرایی‌ و استراتژیک است. یک RPG با دستاوردهای فراوان. از سازگار کردن و ارتقاء شخصیت خود گرفته تا انتخاب سلاح مناسب. همه چیز به تصمیم شما بستگی دارد. یک داستان کاملاً جذاب و جنگی عمیق و تاکتیکی در نقشه‌ای پهناور پیش روی شماست. با هر انتخاب و تصمیم، نبرد به سمتی خاص پیش می‌رود. این عنوان، یکی از بهترین بازی های استیم است.

 

بازی Civilization VI

بازی های رایگان استیم 2020

Civilization VI و دیگر نسخه‌های سری بازی Civilization، بازی‌های پیچیده‌ای هستند. نکات و ترفندهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. شما باید تمدن و امپراتوری خود را گسترش دهید، جهان را تسخیر کنید و مهارت‌های تصمیم گیری و تفکر استراتژیک خود را بهبود ببخشید. محوریت این بازی استراتژیک خارق‌العاده هم روی همین موضوع است. اگر در میان بازی های استیم به دنبال یک عنوان سخت می‌گردید، Civilization VI انتخاب خوبی است.

 

بازی Counter-Strike: Global Offensive

برترین بازی های استیم

Counter-Strike: Global Offensive، با وجود قدمت تقریباً یک دهه، همچنان یکی از مهمترین بازی‌های تیراندازی رقابتی است. CS: GO ساده و در عین حال بی‌رحمانه بازیکنان را ساعت‌ها با بازی‌های رقابتی چندنفره‌اش به دام می‌اندازد. بازی CS: GO اخیرا توسط ولو به یک بازی رایگان تبدیل شده است؛ بنابراین می‌توانید بدون صرف هیچ هزینه‌ای وارد عمل شوید و به دنیای کانتر بازها بپیوندید. قطعا CS: GO جز برترین بازی های رایگان استیم به شمار می‌رود.

 

بازی Mordhau

بهترین بازی های رایگان استیم

Mordhau یک بازی اکشن در سبک نبردهای قرون وسطی و محصولی از استودیوی بازی سازی Triternion است. در این بازی می‌توانید در حالت‌های مختلف و انتخاب‌های زیادی به نبرد بپردازید. از جنگ‌های کوچک قبیله‌ای گرفته تا نبردهای آنلاین با 64 بازیکن که در انتها فقط یک نفر می‌تواند زنده بماند و در جنگی خونین پیروز میدان باشد.

سلاح‌های مختلف، جلوه‌های جنگی متفاوت و کمی خشن، تعامل بین شخصیت‌های بازی و نبردهای متنوع، از جذابیت‌های دیگر این بازی تماما اکشن و پرهیجان هستند.

 

بازی Gears Tactics

بهترین بازی های steam

در واقع Gears Tactics یک نسخه فرعی از مجموعه Gears of War است که برخلاف سایر عناوین این سری، سبک تیراندازی سوم شخص ندارد و گیم‌پلی آن به صورت تاکتیکی و نوبتی دنبال می‌شود. دوربین بازی زاویه دید بالا به پایین دارد و بازیکن‌ها باید با ارسال دستورات مختلف به اعضای تیم، دشمنان موجود در هر نقشه را نابود کرده و ماموریت خود را به انجام برسانند. این بازی فقط حالت تک نفره دارد و در آن شاهد بخش چند نفره نخواهیم بود. 

گیم‌پلی Gears Tactics با اینکه ریشه‌های استراتژیک دارد، ولی پر از المان‌های نقش‌آفرینی است که باعث می‌شوند تا بازیکنان با پشت سر گذاشتن مراحل و انجام چالش‌های مختلف بتوانند امتیاز کسب کنند و از این طریق مهارت‌های شخصیت‌ها را ارتقا دهند. در مجموع 5 کلاس مختلف و 30 مهارت در بازی وجود دارند و علاوه بر این، هر شخصیت یک سلاح اختصاصی نیز در اختیار دارد. همچنین تمام سلاح‌ها و زره‌های بازی نیز قابل شخصی‌سازی هستند و با استفاده از آیتم‌های جانبی می‌توان آن‌ها را ارتقا داد. همه این ارتقاها نیز با بازی کردن به دست می‌آیند و خبری از خریدهای درون برنامه‌ای نخواهد بود. این عنوان اکنون یکی از پرطرفدارترین بازی های استیم محسوب می‌شود.  برای آشنایی کامل با بازی Gears Tactics و مشاهده تریلر می‌توانید سری به این صفحه بزنید.

 

بازی Disco Elysium

بهترین بازی های آنلاین استیم

Disco Elysium یک بازی در مورد انتخاب است. بازی از آنجا شروع می‌شود که شما در نقش یک کارآگاه، در یک متل عجیب از خواب بیدار می‌شوید و هیچ اطلاعی از نحوه رسیدن به آن‌جا ندارید. شما حتی نمی‌توانید نام خود را به یاد بیاورید.

با ملاقات شریک فرضی خود در لابی متل، همه چیز شروع به آشکار شدن می‌شود. شریکتان به شما اطلاع می‌دهد که شما دو نفر آنجا هستید تا درباره جسدی که از پشت یک درخت آویزان شده است تحقیق کنید. از آنجا به بعد، همه چیز در بازی به شما بستگی دارد که به هر طریقی که صلاح می‌دانید، شخصیت خود را بنا کنید یا آن را تخریب کنید. دیسکو الایزیوم یکی از جذاب ترین بازی های استیم است که می‌توانید آن را تجربه کنید.

 

بازی Rocket League

بازی های رایگان استیم

استودیو Psyonix با ساخت یک بازی که ترکیبی از ژانرهای ورزشی، اکشن و مسابقه‌ای است، توانسته طرفداران زیادی را عاشق این بازی در پلتفرم استیم کند. در این بازی شبیه ساز فوتبال بازیکنان با ماشین‌هایی قدرتمند و مجهز به سلاح‌های مختلف، علاوه بر فوتبال بازی کردن درگیر یک نبرد اکشن برای نابودی تیم حریف هم هستند!

همچنین بخوانید :

شاید به نظر برسد بازی Rocket League ساده و راحت است، اما در حقیقت برای پیروزی در این بازی به تمرین و کنترل فوق‌العاده‌ای نیاز است. تمرکز همزمان برای هدایت توپی بزرگ و نابودی حریفانی که به سمت شما تیراندازی می‌کنند آنقدرها هم که فکر می‌کنید در این عنوان که یکی از سرگرم کننده‌ترین بازی های استیم به شمار می‌رود، ساده نیست!

 

بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

بازی استیم چیست

پس از 9 سال کما بودن، حالا بیگ باس، این سرباز کهنه کار برای بار دیگر به میدان مبارزه بازگشته است. در این بازی، در حالی که هدف اصلی شما انتقام از Skull Face است، به گشت زنی و زیر نظر داشتن نیروهای نظامی در افغانستان و افریقا می‌پردازید. در مبحث گیم پلی، در این بازی شما یک پایگاه اصلی به نام Mother Base دارید که باید به ساخت و ساز در آن بپردازید؛ ضمن اینکه سربازهایی که در میدان نبرد جا مانده‌اند را به پایگاه برگردانید.

دنیای بسیار بزرگی پیش روی شما قرار دارد که در آن می‌توانید به کشف آیتم‌های جدید و قطعات ارتقای اسلحه بپردازید. Phantom Pain یک بازی پنهان کاری مهیج محسوب می‌شود، اما دخالت‌هایی که کونامی در ساخت این بازی انجام داده نیز قابل شهود است. این عنوان قطعا یکی از غنی‌ترین و با ارزش‌ترین بازی های استیم محسوب می‌شود. برای مطالعه تاریخچه سری بازی های متال گیر می‌توانید به این صفحه سری بزنید.

 

بازی Dragon Ball FighterZ

بازی های steam

چه کسی فکرش را می‌کرد این بازی که در سال 2018 منتشر شده، یکی از بهترین بازی های همان سال و از برترین بازی های تحت پلتفرم Steam شود؟ Dragon Ball FighterZ که بر اساس انیمه پرطرفداری با همین نام ساخته شده است، از سبک هنری کاملاً مشابه با انیمه‌ها استفاده می‌کند.

عنوان Dragon Ball FighterZ یک بازی بسیار هیجان انگیز و جذاب است. عمق و هنر این بازی باعث شده است که در رویدادهای Esports مورد تحسین قرار بگیرد و حضور شخصیت‌های معروف و قدرتمند این انیمه در بازی، باعث می‌شود طرفداران از دیدن آن‌ها خوشحال شوند و از مبارزه با قدرت‌های جالب هر کدامشان لذت ببرند. این بازی در سبک خودش یکی از بهترین بازی های استیم محسوب می‌شود.

 

بازی (Grand Theft Auto V (GTA: 5

بازی های تحت استیم

بازی Grand Theft Auto V یا همان 5 GTA در ادامه نسخه‌های قبلی این سری توسط استودیوی Rockstar توسعه یافته است. کمتر کسی در دنیای بازی را می‌توان پیدا کرد که نام این بازی اکشن و ماجراجویی فوق‌العاده و بی‌نقص را نشنیده باشد.

این بازی اکشن باشکوه، در دنیایی باز به بازیکنان اجازه می‌دهد هرچقدر که می خواهند کاوش کنند یا به انجام ماموریت‌های مختلف بپردازند و از ماجراهای شخصیت‌های بازی سر در آورند. امکانات و قابلیت‌های مختلفی به بازی اضافه شده و محتوای بازی آنقدر زیاد است که می‌توان سال‌ها با آن سرگرم شد. جی تی ای بی‌شک از سرگرم کننده ترین بازی های استیم است.

 

بازی Hitman 2

برترین بازی‌های رایگان استیم

وقتی که صحبت درباره کارهای دیوانه‌کننده و روش‌های مختلف و حرفه‌ای ترور هدف به میان می‌آید، سری بازی Hitman بهترین است! این سری در چند مکان مختلف اتفاق می‌افتد، اما همه آن‌ها با روش‌های مختلفی که می‌توانید هدف خود را ترور کنید به طور بی‌وقفه قابل تکرار هستند.

آیا می‌خواهید کسی را به درون گودال سیمان بیندازید یا از طریق ربات‌های دفاعی هدف خود را ترور کنید تا دستان خود را آلوده نکنید؟ شما می‌توانید هر کاری بکنید. تنها محدودیت‌هایی که در این دنیا برایتان وجود دارد در تخیل شماست و اهداف جدید به شما دلیلی برای ادامه به بازی و بازگشت دوباره و دوباره‌تان را می‌دهند. البته با توجه به اختلافی که بین اپیک گیمز و استیم رخ داده، احتمالا باید شاهد حذف بسیاری از بازی های اپیک گیمز از استیم باشیم.

 

بازی Dead Cells

بهترین بازی های رایگان استیم

یکی از بهترین بازی‌های اکشن 2018، بازی Dead Cells از عناصر سبک روگ لایک استفاده می‌کند بدون اینکه کاملا با این ژانر مطابقت داشته باشد. مبارزات نرم و صاف و نوع طراحی دشمن، به چالش کشیدن آن را بسیار اعتیاد آور می‌کند. ترکیب سلاح و توانایی‌های مختلف به اندازه کافی برای هر سبک بازی و سلیقه‌ای وجود دارد. رازهای هوشمندانه بازی Dead Cells به شما دلیلی برای کاوش در هر گوشه و کنار محیط را می‌دهند که همگی در کنار هم این عنوان را به یکی از سرگرم کننده‌ترین بازی های استیم تبدیل می‌کند.

 

بازی Dishonored

برترین بازی های steam

نسخه اصلی Dishonored به دلیل طراحی قابل توجه Dunwall، شهری با الهام از دوره ویکتوریا که توسط طاعون به زانو در آمده است، بهترین بازی در این مجموعه است. مکان‌های تاریک و ترسناک برای مخفی کاری‌های خلاقانه وجود دارد و توانایی‌های جادویی شخصیت اصلی Corvo به او اجازه می‌دهد تا رویکردهای غیر کشنده یا بسیار کشنده برای هر موقعیتی داشته باشد. همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد.

 

بازی Red Dead Redemption 2

استیم چیست

با اینکه تمرکز اصلی Red Dead Redemption روی داستان جان مارستون بود، Red Dead 2 درباره تمام گروه وندر لیند به عنوان یک جامعه کوچک و یک عقیده است. درست است که نقش اصلی بازی آرتور بوده اما او تنها لنزی است که گروه را با آن مشاهده می‌کنید و داستان شخصی او در کنار داستانی بزرگ‌تر ارائه می‌شود. برخی از سیستم‌های خسته‌کننده و همچنین ساختار مراحل قابل پیش‌بینی وجود دارند که طی کردن آن‌ها به کمی صبر و حوصله نیاز دارد. با این وجود Red Dead Redemption 2 یک پیش درآمد عالی در کنار داستانی احساسی و تفکربرانگیز است و دنیایی را ارائه می‌کند که ترک کردن آن سخت است.

 

بازی Portal 2

بهترین بازی های استیم

این بازی تقریباً یک دهه است که در میان دیگر بازی های استیم در دسترس است، اما بازی Portal 2 محصول استودیو Valve همچنان یکی از جذاب‌ترین، خنده‌دارترین و خلاقانه‌ترین بازی‌های ویدیویی ساخته شده به شمار می‌رود. در میان بازی های استیم Portal 2 یکی از پرطرفدار‌ترین‌هاست.

بازی Portal 2 با تکیه بر مقدمه نسخه اصلی پورتال و همراه با پیچیدگی‌های بیشتر، یک داستان جذاب و جالب و یک شخصیت همراه مرموز جدید، موفق شد انتظارات بالای طرفداران را برآورده کند. سطوح ایجاد شده توسط کاربران به شما امکان می‌دهد پازل دیگران را بازی کنید و یا در حالتی جداگانه از بازی کردن با یکی از دوستانتان لذت ببرید.

 

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

برترین بازی‌های رایگان استیم

مطمئناً می‌توانید The Elder Scrolls V: Skyrim را تقریباً با هر پلتفرمی تجربه کنید، اما هیچ یک از این پلتفرم‌ها نمی‌توانند مثل پلتفرم رایانه‌های شخصی کیفیت بالای بازی را به بازیکن نشان دهند. با پشتیبانی از مودهای مختلف، وضوح بالاتر و حتی محتوای داستانی ساخته شده توسط طرفداران، رایانه‌های شخصی بهترین پلتفرم برای تجربه شاهکار Bethesda به شمار می‌رود.

این بازی یک ماجرایی و نقش آفرینی در یکی از زرق و برق‌دارترین و واقعی‌ترین دنیاهای ساخته شده پر از اسراری برای کشف و هیولاهایی برای نابودی است. اگر نمی‌خواهید این کار را انجام دهید، همیشه می‌توانید با انجام کوئست‌ها سرگرم باشید و لذت ببرید.

 

بازی The Witcher III: Wild Hunt

بهترین بازی های استیم

تعداد بسیار کمی از توسعه دهندگان می‌توانند مانند استودیو CD Projekt Red، جهانی را تا این اندازه زنده و واقعی بسازند. اما بازی نقش آفرینی و اکشن این استودیو لهستانی دارای یکی از بهترین داستان‌ها در رسانه است، چه شما از کوئست اصلی بازی هیجان داشته باشید و یا مشغول لذت بردن از یکی از ماموریت‌های جانبی بی شمار بازی باشید.

هیچ دو مأموریتی در بازی The Witcher III یکسان نیستند و دیدن همه چیزهایی که بازی ارائه می‌دهد می‌تواند صدها ساعت طول بکشد. این نشان از کیفیت بازی دارد که باعث شده است تا بسیاری از بازیکنان مایل به صرف زمان زیادی در این بازی باشند. عنوان The Witcher III فقط جزو بهترین بازی های استیم نیست، یکی از بهترین بازی‌های تاریخ است!

 

بازی Undertale

استیم چیست؟

بازی محبوب استودیوی Toby Fox یعنی Undertale در نگاه اول مانند یک بازی نقش آفرینی ساده و یکپارچه به نظر می‌رسد، اما این صرفاً پرده‌ای است که پشت آن یک ماجراجویی کاملاً درخشان پنهان شده است.

Undertale با براندازی قراردادهای سنتی نقش آفرینی، یک داستان خنده دار را تعریف می‌کند و بازیکن در آن با شخصیت‌های مختلف، رابط‌های کاربری و مکانیک‌های مبارزه سرگرم می‌شود. Undertale عنوانی است که مشابه آن را سخت پیدا خواهید کرد. این بازی یکی از بهترین بازی های استیم و همچنین یکی از بهترین بازی‌های مستقل تاریخ به شمار می‌رود.

 

بازی Planet Coaster

بازی استیم چیست؟

Planet Coaster که توسط استادان بازی‌های شبیه‌سازی یعنی Frontier Developments ایجاد شده است، همان چیزی است که می‌توانید از یک بازی مدرن RollerCoaster Tycoon انتظار داشته باشید. می‌توانید جزئی‌ترین چیزهای ممکن هم در این بازی شبیه ساز مدیریت پارک تفریحی، کنترل و برنامه ریزی کنید.

همه ما می‌دانیم که این بدان معنی است که شما سعی خواهید کرد مهمانان پارک خود را بکشید، اما بهتر است این کار را نکنید. پارک رویایی و هیجان انگیز خود را با هر وسیله‌ای که می‌خواهید تجهیز کنید. در این بازی هیچ محدودیتی وجود ندارد! اگر می‌خواهید موفق باشید لازم است به نظرات میهمانان پارک خود اهمیت دهید.

 

بازی Rainbow Six Siege

اشتراک گذاری بازی در Steam

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege یک بازی شوتر اول شخص است که در آن بازیکن باید در دو تیم 4 نفره، به مقابله با یکدیگر بپردازند. هر شخصیت در بازی، ملیت، تخصص، گجت و سلاح‌های خاص خود را دارد. هر تیم باید با هوشمندی خود، بهترین اشخاص را که با بقیه تعامل دارد را انتخاب کند تا تعادل بازی با حریف برقرار شود که شکست نخورند و پیروز مسابقه باشند. 

سیستم بازی Rainbow Six Siege همانند بازی‌هایی نظیر کانتر یا S.W.A.T (که از ساخته‌های قدیمی استودیو یوبی‌سافت است)، متشکل از دو تیم تروریست و ضد تروریست است. شخصیت‌های بازی شامل نیروی بریتانیایی SAS، نیروی آلمانی GSG-9، نیروی روسی Spetsnaz و نیروی فرانسوی GIGN است. این 4 نفر، شخصیت‌های ابتدایی بازی بودند و بقیه با DLC و سایر محتواهای قابل دانلود به بازی اضافه شدند. بازیکن قبل از شروع بازی می‌تواند هر شخصیتی که دلش می‌خواهد را از بین تیم‌های حمله کننده یا دفاع کننده انتخاب کند.

وقتی بازی شروع می‌شود، بازیکنان هرکدام می‌توانند انتخاب کنند که در کدام قسمت از نقشه برای دفاع یا حمله بازی را شروع کنند. مدت زمان یک دقیقه نیز به تیم حمله کننده وقت داده می‌شود تا موقعیت دشمن و راه‌های ورودی و تله‌ها را به وسیله پهپاد شناسایی کند. در همان یک دقیقه، تیم دفاع کننده برای جای‌گیری، کار گذاشتن تله و بستن راه‌های ورودی تلاش می‌کنند و حتی می‌توانند پهپاد حریف را نابود کنند. مپ‌های بازی طوری طراحی شده که بازیکنان مجبور به برقراری نبردهای نزدیک باشند. برای آشنایی بیشتر با بازی Rainbow Six Siege و یادگیری آن می‌توانید سری به این صفحه بزنید.

 

بازی Stardew Valley

بازی های استیم چیست

Stardew Valley با شخصیت‌های رنگارنگ، کارهای هنری پیکسلی زیبا و جذابیت و عشقی که فقط یک خالق واقعاً پرشور می‌تواند به پروژه بدهد، از زیباترین بازی ‌های استیم در سبک شبیه ساز مزرعه داری است. در این بازی پیکسلی زیبا، باید با کاشت محصولات مختلف، خرید ادوات کشاورزی و انجام امور دامداری به کسب و کار خود رونق دهید.

 

بازی Garry’s Mod

بازی های steam

Garry’s Mod یک بازی پرطرفدار سندباکس است که توسط استودیوی Facepunch ساخته شده است. فکر می‌کنید وقتی همراه با نام اصلی یک بازی، عنوان «مود» همراه شود، در آن بازی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا صرفا با یک مد طرف هستیم؟ خیر! در مورد Garry’s Mod، ما با یک بازی کامل، قابل خرید و اتفاقا جذاب طرف خواهیم بود؛ با یکی از بهترین بازی های پولی استیم!

در این بازی هیچ داستان و قانون خاصی وجود ندارد. شما هستید و نقشه‌هایی متنوع و مختلف که در هرکدام از آن‌ها می‌توانید با ابزار مختلفی که در دسترستان قرار می‌گیرد هر کاری انجام دهید! این عنوان هم یکی از متفاوت‌ترین بازی های استیم است.

 

بازی Celeste

استیم چیست؟

معمولا بازی‌های پلتفرمی دو بعدی، دارای داستان‌هایی سنگین و پرمحتوا نیستند، اما Celeste مانند اکثر بازی‌های Platforming 2D نیست. سفر مادلین، قهرمان داستان به قله کوه، به آن سادگی که در ابتدا به نظر می‌رسد نیست و عناصر فوق طبیعی اوضاع را پیچیده می‌کنند.

هر مرحله در Celeste در واقع یک مینی پازل است و طراحی مراحل درخشان بازی کمک می‌کند تا Celeste به یکی از رضایت‌بخش‌ترین بازی های استیم تبدیل شود. Celeste که در سال 2018 یکی از نامزدهای جایزه بازی سال بود، در حال حاضر یکی از بهترین بازی های استیم به شمار می‌رود.

 

بازی PUBG

اشتراک گذاری بازی در استیم

PlayerUnknown’s Battlegrounds یا همان بازی PUBG یک عنوان بتل رویال است که توسط استودیوی Bluehole و با موتور گرفیکی Unreal Engine 4 ساخته و منتشر شده. با انتشار بازی پابجی در سال 2016، سبک جدیدی از بازی‌های کامپیوتری وارد بازار شد و آن هم بتل رویال نام داشت. با استفاده از این سبک، بعدها بازی‌هایی نظیر فورتنایت و Call of Duty: Mobile هم وارد بازار شدند. 

بازی در سبک بتل رویال بدین شکل است که شما در یک نقشه به همراه 99 نفر دیگر حضور دارید و باید سعی کنید تا بصورت تک نفره یا در تیم‌های دو نفره یا چهار نفره به مبارزه با یکدیگر بپردازید. آخرین شخص یا آخرین تیمی که زنده ماند، برنده مسابقه خواهد بود. نقشه بازی بسیار بزرگ است و در ابتدا شما در هواپیما حضور دارید که باید با چتر نجات روی زمین فرود بیایید. در ابتدا هیچ سلاحی ندارید؛ پس باید به سرعت جعبه‌ها و خانه‌ها را جستجو کرده و دنبال اسلحه، مهمات، کوله پشتی و جلیقه بگردید. هنگام فرود آمدن در مکان‌های شلوغ، اولین کسی که اسلحه پیدا کند شانس بیشتری برای نجات پیدا کردن از آن مخمصه دارد.

همانطور که اشاره کردیم نقشه بازی بسیار وسیع است؛ اما چطور این قضیه کنترل می‌شود؟ در بازی منطقه ای داریم به اسم Safe Zone که هر چند دقیقه یک بار به شکل دایره روی نقشه ظاهر می‌شود. این دایره محلی‌ست که بازیکنان باید در آن جمع شوند و اگر از آن عقب بمانند، به مرور میزان سلامتی آنان کاهش می‌یابد. پس بزرگ بودن نقشه همیشگی نیست و با گذر زمان کوچک و کوچک‌تر می‌شود تا بازیکنان زودتر همدیگر را پیدا کرده و مبارزه کنند. برای مطالعه آموزش و بررسی کامل بازی پابجی می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

 

بازی Superhot

بهترین بازی های steam

اگر Superhot را صرفا فقط یک بازی تیراندازی و اکشن اول شخص بدانید، حسابی به ضررتان خواهد بود! زیرا این بازی یکی از منحصر به فردترین بازی‌هایی است که از این سبک می‌شناسیم. با یکی از متفاوت‌ترین و بهترین بازی های استیم آشنا شوید!

Superhot در یک داستان تخیلی در مورد هکرها و هوش مصنوعی پیچیده شده است. مراحل بازی می‌توانند فقط در چند ثانیه از نظر فنی تکمیل شوند. با این حال، به سرعت خواهید مرد؛ مگر اینکه از پیچ و تاب اصلی آن استفاده کنید. در واقع، Superhot بیشتر به یک بازی استراتژیک تبدیل می‌شود؛ زیرا برای فرار از مرگ باید هر حرکتی را از قبل برنامه ریزی کنید.

 

بازی Doom

بهترین بازی های رایگان استیم

استودیو Id Software دقیقا می‌دانست که بازیکنان از دو بازی اول چه چیزهایی را دوست داشتند. همچنین از همه چیزهایی که در مورد بازی سوم دوست نداشتند باخبر بودند. آنچه که در بازی Doom باقی مانده است نابودی شیاطینی است که بی‌وقفه حمله می‌کنند و به شما مجال نفس کشیدن هم نمی‌دهند! به جهنم خوش آمدید.

 


بهترین بازی های رایگان Steam


در ادامه قصد داریم تا به معرفی بهترین بازی های رایگان استیم بپردازیم. لیست ما طیف گسترده‌ای از ژانرها را شامل می‌شود؛ از جمله اکشن، تیراندازی چند نفره، مبارزه با کارت، شبیه سازی نظامی و حتی بازی‌های رقابتی مخصوص مهمانی.

بازی Brawlhalla

برترین بازی های steam

اگر شما جزو آن دسته از گیمرهای PC هستید که به بازی های اکشن مانند Super Smash Bros علاقه دارید، بازی Brawlhalla همان عنوان مد نظر شماست. در این عنوان سکو بازی و مبارزه‌ای، باید روی یک سطح صاف با حداکثر 3 دشمن مبارزه و آن‌ها را از روی سکو به پایین پرت کنید تا امتیاز بگیرید. تغییر دادن جهت، نحوه حملات حریفان شما را نیز تغییر می‌دهد اما مانند بازی Smash ، در این بازی نیز یادگیری حرکات دشمنان آسان است.

تمرکز اصلی گیم پلی بازی Brawlhalla بر روی مبارزه با اسلحه است؛ به همین دلیل هر از چند گاهی به شکل تصادفی از بالا اسلحه می‌بارد. Brawlhalla هر هفته شخصیت‌های قابل بازی را تغییر می‌دهد؛ اگرچه می‌توانید شخصیت‌های مورد علاقه خود را با استفاده از ارز داخل بازی خریداری کنید.

لینک بازی Brawlhalla در استیم

 

بازی Counter-Strike: Global Offensive

بازی Counter-Strike: Global Offensive (یا به اختصار بازی CS: GO) با داشتن پشتیبانی قوی از سمت عناوین قوی شوتر اول شخص مانند Counter-Strike و Counter-Strike: Source ،  برای اولین بار در سال 2012 رونمایی شد. پس از گذشت سال‌ها ، این بازی پر سرعت PC هنوز هم در برابر بیشتر عناوین مدرن، قد علم کرده که بخشی از آن به دلیل هسته اصیل گیم پلی و جامعه فعال آن است که هنوز به انجام بازی می‌پردازند.

البته از نظر بصری، بازی CS: GO کاملا از گرافیک روز عقب افتاده و از این نظر در برابر بازی‌هایی مانند Overwatch حرفی برای گفتن ندارد. هنوز هم بسیاری از بازیکنان از تجربه بی نظیر CS: GO و رقابت در مسابقات E-Sport لذت می‌برند.

لینک بازی Counter-Strike: Global Offensive در استیم

 

بازی DCS World: Steam Edition

بازی های رایگان steam

این شبیه ساز نبرد بیش از حد واقع گرایانه یکی از دقیق ترین میادین جنگی را که در بازی های ویدیویی تجربه خواهید کرد ارائه می دهد. بازی DCS World: Steam Edition دارای یک منحنی یادگیری عمیق و کاملاً تکان دهنده است؛ بنابراین انتظار نداشته باشید که به راحتی کنترل یک هواپیما (یا سایر وسایل نقلیه نظامی) را در دست بگیرید و از آسمان شروع به تیراندازی کنید.

حتی ابتدایی ترین تانک‌ها، جنگنده‌ها و کشتی‌ها نیز به مهارت و تسلط احتیاج دارند، چه برسد به ماشین‌های جنگی پیشرفته‌تر که باید هدایت آن‌ها را نیز برعهده بگیرید. اگر می‌خواهید تجربه جنگ واقعی نظامی داشته باشید، بازی Digital Combat Simulator World را حتما دانلود کنید.

لینک بازی DCS World: Steam Edition در استیم

 

بازی Dota 2

اشتراک گذاری بازی در Steam

بازی DOTA 2 یکی از برترین عناوین مولتی پلیر آنلاین بتل آرنا (MOBA) در بین بازی های استیم به حساب می‌آید. این بازی با هدف از بین بردن پایگاه تیم رقیب، دو تیم پنج نفره را مقابل هم قرار می‌دهد.

سیستم گیم پلی بازی دوتا 2 بسیار عمیق است و برای درک تمام محتواهای موجود در آن باید زمان زیادی سپری کنید. تمامی قهرمان‌های بازی در ابتدا در دسترس شما هستند و نیاز نیست پولی در بازی خرج کنید؛ مگر اینکه به جمع آوری کالکشن لباس‌های هیروها علاقه داشته باشید.

لینک بازی DOTA 2 در استیم

 

بازی Paladins

اشتراک گذاری بازی در استیم

بازی Paladins یک عنوان تیرانداز مبتنی بر شخصیت، شبیه Overwatch و Team Fortress 2 است. هر کدام از قهرمان‌های این بازی در یکی از این 4 دسته تقسیم بندی می‌شوند: نفر اول خط حمله (Front Line Fighter)، آسیب زننده (Damage Dealer)، پشتیبان (Support Hero) و شخصیت جناحی (Flank).

بیش از 30 شخصیت متنوع در این بازی وجود دارد و در ابتدای هر مسابقه، سیستم بصورت تصادفی به شما لوازم و تجهیزات می‌دهد. با استفاده از تجهیزات می‌توانید میزان سلامتی، مدت زمان Cool Down شدن و سرعت حرکت کردن خود را بهبود ببخشید و در گیم پلی بازی، تغییرات کلیدی اعمال کنید.

لینک بازی Paladins در استیم

 

بازی Shadowverse CCG

استیم چیست

Shadowverse CCG که یک بازی کارتونی دیجیتالی و دارای یک اثر هنری جالب توجه به سبک انیمه است، ممکن است علاقه شما را نسبت به این سبک بیشتر کند. هر چند ماه یک بار، آپدیتی برای بازی منتشر می‌شود که شامل کارت‌های جدید و بالانس‌تر شدن گیم پلی است.

هسته اصلی بازی به این شکل است که باید سعی کنید یا دفاع دشمن را به صفر برسانید یا او را مجبور به عقب نشینی کنید. اگر در بازی‌های کارتی تبحر دارید و یا اگر تا به حال بازی کارتی تجربه نکرده‌اید، این عنوان کاملا مناسب شماست.

لینک بازی Shadowverse CCG در استیم

 

بازی Path of Exile

بازی استیم چیست

اگر به سری بازی های دیابلو، مخصوصا دیابلو 2 علاقه دارید، پس بهتر است بازی Path of Exile را نیز امتحان کنید. شما یک کاراکتر را از زاویه دید بالا هدایت کرده و در عین حال هیولاهایی را که مانع ماموریت شما هستند شکست می‌دهید و غارها و دالان‌ها را کشف می‌کنید.

اردوگاه‌ها به شما امکان می‌دهد با بازیکنان دیگر تعامل داشته باشید، اما بیرون رفتن از اردوگاه و ورود به دنیای وحشی باعث می‌شود که شما و دوستانتان همواره در خطر باشید. نقشه بازی هربار بصورت تصادفی تغییر می‌کند که در آن آیتم‌های زیادی برای جمع آوری و هیولاهای وحشی برای کشتن است.

لینک بازی Path of Exile در استیم

 

بازی Smite

بهترین بازی های استیم

Smite یکی دیگر از بازی های مولتی پلیر آنلاین بتل آرنا (MOBA) در سبک سوم شخص است که در آن باید در دو تیم 5 نفره، به رقابت با یکدیگر بپردازید. هر شخصیت قابل بازی دارای یک حمله اساسی، یک ویژگی منفعل و چهار توانایی ویژه است که می‌تواند در طول یک مبارزه به طور استراتژیک استفاده شود.

مانند سایر بازی‌های MOBA ، در این بازی نیز باید سعی کنید تا پایگاه و برج‌های حریف خود را نابود کنید. با این وجود، دیدگاه سوم شخص منحصر به فرد آن باعث می‌شود مبارزه به طور شگفت انگیزی پویا (Dynamic) باشد.

لینک بازی Smite در استیم

 


سخن پایانی


در این مقاله از پلازا به صورت مختصر راجع به مفهوم پلتفرم استیم صحبت کردیم و پس از آموزش اشتراک گذاری بازی در Steam و ضمن توضیح اینکه « بازی استیم چیست » سعی کردیم تعدادی از بهترین بازی های استیم را برایتان معرفی کنیم. شما طرفدار کدام یک از بازی های استیم هستید؟ دانلود کدام یک از بازی ‌های استیم را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ بهترین بازی های استیم از دید خودتان را برای ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402