قیمت و تاریخ عرضه ایکس باکس سری اس و سری ایکس مشخص شد!

ایکس باکس سری اس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پس از چندین ماه اطلاعاتی جدید و جذاب درباره کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت، ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) و برادر کوچکترش ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) در اختیار کاربران قرار گرفته است.

مدت زیادی‌ست که دنیای بازی‌های رایانه‌ای منتظر اخباری تازه درباره کنسول‌های نسل نهمی هستند. امروز شرکت مایکروسافت به این انتظار پایان داده و اطلاعات مهم و قابل توجهی را در رابطه با قیمت، زمان عرضه و همچنین کنسول کوچک‌تر این شرکت با نام ایکس باکس سری اس در اختیار ما گذاشته است.

اطلاعات منتشر شده در خصوص ایکس باکس سری اس

اولین عکس‌ها از ایکس باکس سری اس، کنسول نسل نهمی و ارزان قیمت شرکت مایکروسافت که کد Lockhart را با خود یدک می‌کشد منتشر شدند. وبسایت Thurrot ساعاتی پیش عکس‌هایی از طراحی و همچنین برچسب قیمتی 299 دلاری کنسول ایکس باکس سری اس منتشر کرده است. هنوز به طور کامل مشخص نبود که این عکس‌ها از کجا آمده‌اند، ولی شخص یابنده، WalkingCat، چنین عکس‌هایی را پیش از معرفی ایکس باکس سری ایکس نیز منتشر کرد. در این راستا دنیل احمد، یکی از آنالیزورهای دنیای بازی‌های رایانه‌ای این عکس‌ها را تایید کرد، ولی حرفی در رابطه با قیمت آن نزد. لازم به ذکر است که مایکروسافت نیز با اشاراتی کوچک به حرف S در تیزرها و عکس‌های مختلف طی ماه‌های گذشته، ما را از وجود کنسولی با این نام مطمئن کرد.

دقایقی پیش و پس از شایعات فراوان، صفحه رسمی ایکس باکس نیز با ارسال توییتری با مضمون: «بیایید همه‌چیز را رسمی کنیم»، از وجود این کنسول خبر داد. ما در عکس‌ها با کنسولی سفید رنگ، شبیه به ایکس باکس وان اس رو به رو هستیم. ما پیشتر شباهت ایکس باکس سری ایکس به ایکس باکس وان ایکس را نیز مشاهده کرده بودیم. کنسول ایکس باکس وان اس در حالت عمودی قرار گرفته، ولی لوگوی ایکس باکس ما را متوجه می‌کند که حالت عمودی، حالت قرارگیری اصلی نیست.

در ویدیو WalkingCat می‌بینیم که ایکس باکس سری اس باریک‌تر از ایکس باکس سری ایکس است. به گفته مایکروسافت ما با کوچک‌ترین ایکس باکس تاریخ رو به رو هستیم. همانطور که وبسایت The Verge نیز در گذشته به این مطلب پرداخته بود، ایکس باکس سری اس از درایو دیسک محروم است. در قسمت بالای کنسول ما شاهد دریچه‌ای بزرگ مانند ایکس باکس وان اس هستیم، با این تفاوت که در کنسول جدید این دریچه به رنگ مشکی است.

ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس

طبق اخبار وبسایت Windows Central و همینطور تایید مایکروسافت، این کنسول با برچسب قیمتی 299 دلاری در دسترس قرار گرفته و همچنین به عنوان بخشی از برنامه Xbox All Access با قیمتی 25 دلاری در هرماه و به همراه Xbox Live و Game Pass عرضه خواهد شد. این قیمت‌ها برای ایکس باکس سری ایکس به ترتیب 499 دلار با 35 دلار به طور ماهانه خواهد بود. طبق اخبار هردو کنسول در تاریخ 10 نوامبر برابر با 20 آبان ماه در دسترس قرار می‌گیرند. تا بدین لحظه استراتژی دو کنسول همزمان مایکروسافت، شکست ناپذیر واقع شده است.

همچنین بخوانید :

مایکروسافت هنوز از سخت افزار ایکس باکس سری اس رونمایی نکرده، ولی به گفته وبسایت The Verge، این کنسول از 4 ترافلاپس قدرت گرافیکی بهره می‌برد. این میزان 12 ترافلاپس در کنسول ایکس باکس سری ایکس و 6 ترافلاپس در ایکس باکس وان ایکس است. فارغ از مقایسه صورت گرفته، سری اس بدون شک قدرتمندتر از وان ایکس است. ایکس باکس سری اس از پردازنده فوق قدرتمند و همچنین هارد SSD سری ایکس بهره می‌برد که به معنای اجرای بازی‌های نسل بعد است. با این حال قدرت پایین‌تر پردازنده گرافیکی به معنای محرومیت از اجرای بازی‌ها در حالت 4K است و این در حالی‌ست که ایکس باکس وان ایکس قدرت اجرای بازی‌های ایکس باکس وان را در حالت 4K داشته، ولی به هیچ عنوان قادر به اجرای بازی‌های نسل نهمی نیست.

قیمت کنسول ایکس باکس سری اس

قیمت 299 دلاری کنسول ایکس باکس سری اس، آن را به کنسولی قابل خرید برای همگان تبدیل می‌کند. از طرفی دیگر کسانی که اهمیت چندانی به کیفیت 4K نداده و تنها علاقه به تجربه نسل نهم دارند، بدون شک جذب این کنسول می‌شوند. شرکت مایکروسافت مدتهاست به تبلیغ سرویس Xbox Game Pass پرداخته و می‌توان این سرویس را دلیل حذف درایو دیسک دانست.

همچنین بخوانید :

طبق اخبار، شرکت مایکروسافت قصد دارد در آینده نزدیک رویدادی را به منظور معرفی رسمی کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس برگزار کرده تا عطش طرفداران را بیش از پیش کند. ما در رویداد پیش‌رو، انتظار رونمایی کامل و فیزیکی از کنسول به همراه اشاره دوباره به قیمت و زمان عرضه، در کنار برنامه‌های آینده مایکروسافت برای کنسول نسل نهمی را داریم.

قیمت و تاریخ عرضه کنسول ایکس باکس سری اس تایید شد

کاربران فضای مجازی حتی پس از تایید رسمی مایکروسافت عقب نکشیده و اطلاعات دقیق و جذابی را در فضای مجازی به‌اشتراک گذاشتند. این اطلاعات شامل مشخصات کنسول ایکس باکس سری اس به‌همراه ویدیو و عکس‌هایی از اندازه و مقایسه سری اس با سری ایکس را شامل می‌شوند.

شخصی با نام Walking Cat که پیش از تایید رسمی مایکروسافت ویدیویی 4 ثانیه‌ای را در صفحه خود پست کرده بود، حال با ویدیویی بسیار طولانی‌تر از راه رسیده است. این ویدیو که به‌نظر ویدیو رونمایی رسمی مایکروسافت از ایکس باکس سری اس است جزئیات بسیار دقیقی از نظر شکل ظاهری و همینطور مشخصات فنی کنسول را در اختیار ما قرار می‌دهد.

کنسول ایکس باکس سری اس در حدود 60 درصد کوچک‌تر از سری ایکس خواهد بود که به‎گفته مایکروسافت کوچک‌ترین ایکس باکس تاریخ است. ما در ویدیو شاهد کلمه 1440p در کنار نرخ فریم 120fps هستیم که حاکی از عملکرد نسل نهمی این کنسول جذاب دارد.

ایکس باکس سری اس

بسیاری جزئیات دیگر در کنار کیفیت اجرایی بازی‌ها در ویدیو وجود دارد. ایکس باکس سری اس دارای یک هارد SSD NVMe 512 گیگاباتی مخصوص کنسول، قدرت اجرای 4K، قدرت پخش فیلم‌های 4K و پشتیبانی از DirectX ray-tracing است. کنسول ایکس باکس سری اس دارای VRS، نرخ رفرش متغیر و پاسخ‌دهی فوق سریع سیستم است. ایکس باکس سری اس مانند سری ایکس با معماری Xbox Velocity Architecture ساخته شده است. تمامی مشخصات ایکس باکس سری اس در مراسم بعدی ایکس باکس که در آینده نزدیک به وقوع می‌پیوندد مشخص خواهند شد.

این کنسول تنها 299 دلار قیمت داشته و 10 نوامبر ( 20 آبان ) به بازار عرضه خواهد شد.

پرسش پیش آمده این است که ایکس باکس سری اس تا چه میزان کارایی داشته و آیا ایکس باکس سری ایکس ارزش خالی کردن کیف پولتان را دارد یا خیر؟ ما فاصله چندانی با عرضه هر دو کنسول به بازار جهانی نداریم و به نظر  می‌رسد که بهترین راه برای پاسخ به این پرسش‌ها صبر و بررسی آن‌هاست.

به نظر شما مایکروسافت می‌تواند با عرضه کنسول ایکس باکس سری اس برگ برنده را از رقیب دیرینه خود، پلی استیشن گرفته و برنده جنگ کنسولی نسل نهم شود؟ ما منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402