معرفی بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning ؛ تریلر، گیم پلی و نمرات

بررسی بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning در سبک نقش‌آفرینی به تازگی منتشر شده است. در این مقاله قصد داریم با این بازی بیشتر آشنا شویم.

بازی Kingdoms of Amalur: Reckoning یکی از نقش‌آفرینی‌های خوش‌ساخت نسل قبلی بود که در سال 2012 منتشر شد و مورد استقبال گیمرها و منتقدین نیز قرار گرفت. در سال 2018 کمپانی THQ اقدام به خریداری این مجموعه کرد و به جای ساخت شماره دوم آن، یک نسخه ریمستر یا بازسازی شده از همان شماره اول را منتشر کرد. این بازی که با پسوند Re-Reckoning شناخته می‌شود، ویژگی‌های جدیدی نسبت به بازی اصلی دارد که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد. ابتدا می‌توانید تریلر بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning را تماشا کنید تا پس از آن، به معرفی کامل این عنوان بپردازیم. با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


نگاهی به نسخه اصلی بازی پادشاهی های آمالور


تریلر بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning

بازی Kingdoms of Amalur: Reckoning در سال 2012 برای کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 به انتشار رسید. وظیفه ساخت این بازی را دو استودیوی Big Huge Games و 38 Studios به عهده داشتند و شرکت الکترونیک آرتز نیز ناشر آن بود.

بازی پادشاهی های آمالور یک سیستم نقش‌آفرینی عمیق را ارائه می‌کرد و داستانی جذاب و تاثیرگذار داشت؛ به همین دلیل منتقدان از بازی استقبال کردند و امتیازات بالایی به آن دادند. اما متاسفانه بازی امپراطوری آمالور از سوی گیمرها چندان مورد استقبال قرار نگرفت و نتوانست جایگاه واقعی خود را در بین آنها پیدا کند. شاید به همین دلیل هم بود که پس از عرضه این بازی، استودیوی 38 Studios ورشکست و تعطیل شد؛ در حالی که فقط همین یک بازی را در کارنامه‌اش داشت.

کمپانی الکترونیک آرتز که ظاهرا از عملکرد تجاری این بازی راضی نبود، در سال 2018 حق انتشارش را به THQ Nordic فروخت تا پس از مدتی، شاهد معرفی نسخه بازسازی شده آن باشیم. حالا افرادی که در نسل قبلی، این بازی را نادیده گرفته بودند یا به هر دلیلی نتوانستند آن را تجربه کنند، فرصتی برای جبران مافات پیدا کرده‌اند. اما باید ببینیم که آیا این بازی ارزش تجربه کردن را دارد یا خیر. این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

 


در نسخه Re-Reckoning چه مواردی تغییر کرده‌اند؟


بررسی بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning

سوال اصلی که شاید ذهن خیلی را درگیر کرده باشد، این است که نسخه Re-Reckoning چه تفاوت‌هایی با بازی اصلی دارد و قرار است چه چیزهای جدیدی را ارائه کند؟ اگر بخواهیم به طور خلاصه به این سوال پاسخ بدهیم، باید بگوییم که Re-Reckoning همه ویژگی‌های خوب بازی اول را حفظ کرده و در برخی موارد، آنها را ارتقا داده است. در ادامه به طور دقیق‌تر خواهیم گفت که بازی در چه حوزه‌هایی دچار تغییرات شده و پیشرفت کرده است.

اگرچه وجود باگ در بازی ‌های نقش‌آفرینی امری رایج است، اما نسخه اصلی Kingdoms of Amalur: Reckoning باگ وحشتناکی که ادامه دادن بازی را غیرممکن کند، نداشت. فقط می‌توان به چند مورد جزئی مثل منوهای بازی، تاخیر در افتادن لوت‌ها و تغییرات ناخوشایند صدا در هنگام دیالوگ‌های بازی اشاره کرد که شرکت THQ Nordic آنها را برطرف کرده است. همچنین گرافیک بازی بهتر از نسخه اولیه شده و کیفیت بافت‌ها ارتقا پیدا کرده است. علاوه بر این، نورپردازی در بازی Re-Reckoning بهتر شده و حالا شاهد رنگ‌های زنده‌تر و زیباتری هستیم.

گیم‌پلی نسخه اصلی بازی Kingdoms of Amalur: Reckoning بیشتر از آنکه به بازی‌های نقش‌آفرینی مانند Elder Scrolls شباهت داشته باشد، بازیکن‌ها را به یاد عناوین اکشن مثل Devil May Cry می‌انداخت. در نسخه بازسازی شده هم این سبک گیم‌پلی حفظ شده و بازیکن‌ها می‌توانند مبارزات شلوغ و نفسگیری را تجربه کنند. تغییرات جزئی هم در این بخش داده شده تا روند مبارزات سریع‌تر و روان‌تر باشد.

 


تاریخ انتشار بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning


داستان بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning

بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning ابتدا قرار بود در تاریخ 18 آگوست (28 مرداد 99) عرضه شود، اما با تاخیر سه هفته‌ای مواجه شد و انتشار آن تا 8 سپتامبر (18 شهریور 99) به تعویق افتاد. این بازی روی پی‌سی و کنسول‌های خانگی فعلی، یعنی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است. اگر می‌خواهید این بازی را روی کامپیوتر تجربه کنید، می‌توانید از طریق استیم برای خرید آن اقدام کنید. در ادامه همین مقاله درباره سیستم مورد نیاز بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning نیز صحبت خواهیم کرد.

 


داستان بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning


گیم پلی بازی بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning

داستان بازی Re-Reckoning که هیچ فرقی هم با نسخه اولیه ندارد، درباره قهرمانی از گور برخاسته است که تلاش می‌کند تا هویت خودش را کشف کند و سرزمینش را نجات دهد. به طور کلی نمی‌توانیم داستان این بازی را خلاقانه بنامیم، چون نمونه‌اش را بارها و بارها در بازی‌های نقش‌آفرینی دیگر دیده‌ایم. اما چرا به داستان Re-Reckoning ایرادی نمی‌گیریم؟ چون سازنده‌ها به خوبی ساختار و چهارچوب‌های روایت قصه در بازی‌های این سبک را رعایت کرده‌اند. وقتی در گوشه و کنار محیط‌ها به گشت و گذار مشغول هستید، کتاب‌هایی را پیدا می‌کنید که تاریخچه دنیای بازی را توصیف می‌کنند. همچنین هنگام صحبت کردن با سایر شخصیت‌ها، نکات جالب زیادی درباره پس‌زمینه داستانی آنها و دنیای بازی کشف می‌کنید. همه اینها باعث عمق دادن به داستان بازی شده‌اند و نمی‌گذارند خسته‌کننده یا تکراری شود.

داستان بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning در سرزمینی به اسم Faelands جریان دارد. ساکنان اصلی و قدیمی این سرزمین، موجوداتی به نام «فی» هستند، اما در کنار آنها، نژادهای دیگری مثل انسان‌ها و الف‌ها نیز زندگی می‌کنند. یک روز، یکی از رهبران فی‌ها به نام «گدفلو»، تصمیم می‌گیرد که جنگ بزرگی را علیه انسان‌ها و سایر نژادهای این سرزمین به راه بیندازد و همه آنها را از بین ببرد. این اتفاق رخ می‌دهد و پس از پایان جنگ، همه جسدها برای سوزاندن جمع‌آوری می‌شوند. در میان آنها، یکی از جسدها به طور ناگهانی زنده شده و موفق به فرار می‌شود. این فرد همان شخصیت اصلی بازی و کسی است که شما هدایتش را برعهده می‌گیرید.

قهرمان بازی، در حالی که چیز زیادی از گذشته خود به یاد ندارد، باید با نیروهای گدفلو مبارزه کند و راهی برای نجات خودش و پادشاهی فراموش شده انسان‌ها بیابد.

 


گیم پلی بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning


گیم پلی بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning

مهمترین ویژگی جذاب بازی اصلی، مبارزات آن بودند که انواع و اقسام حرکات و قدرت‌ها را در اختیار گیمر می‌گذاشتند و هیچ محدودیتی در استفاده از آنها اعمال نمی‌کردند. در نسخه Re-Reckoning نیز دقیقا با چنین سیستم مبارزات هیجان‌انگیزی مواجه هستیم. بازیکن‌ها می‌توانند از سلاح‌های مختلف مثل شمشیر، تبر، تیر و کمان و غیره استفاده کنند یا با کمک جادوهای مختلف، دشمنان را از سر راه بردارند.

در زمینه نقش‌آفرینی هم بازی Re-Reckoning چیزی از سایر هم‌سبک‌های خود کم ندارد. سه مهارت اصلی برای ارتقا دادن وجود دارند که «قدرت»، «جادو» و «زیرکی» هستند. با افزایش این مهارت‌ها می‌توانید قدرتمندتر شوید و دشمنان را راحت‌تر از پیش رو بردارید. نکته جالب گیم‌پلی بازی در این بخش، وجود افرادی به نام Fateweaver در دنیای بازی است که با پرداخت هزینه‌ای به آنها، می‌توانید مهارت‌های شخصیت خود را ریسِت یا باز تعریف کنید.

همان‌طور که گفتیم، بازی در بخش مبارزات به هیچ‌وجه گیمرها را محدود نمی‌کند. مجموعه کاملی از سلاح‌های مختلف در اختیار شماست تا با استفاده از آنها، دشمنان خود را سلاخی کنید. همچنین جادوهای متنوعی که با استفاده از چوب‌های جادویی می‌توانید آنها را به سمت دشمن بفرستید، روند مبارزات را جذاب‌تر کرده‌اند.

در گوشه سمت چپ و بالای صفحه بازی، شاهد سه نوار مختلف هستیم که یکی از آنها میزان سلامتی را نشان می‌دهد، دیگری مربوط به مانا است و امکان استفاده از جادوها را به نمایش می‌گذارد؛ اما نوار سوم که به آن Fate یا سرنوشت گفته می‌شود، باعث کُند شدن زمان شده و امکان اجرای ضربات مختلف روی دشمن‌ها را فراهم می‌کند. وقتی صحنه را آهسته می‌کنید و ضربات تمام‌کننده را روی دشمنان اجرا می‌نمایید، بازی بیش از هر زمان دیگری به عناوین اکشن (مثل God of War) شباهت پیدا می‌کند.

 


سیستم مورد نیاز بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning


بازی پادشاهی های آمالور

با اینکه گرافیک بازی Re-Reckoning ارتقا پیدا کرده و نسبت به نسخه اصلی خیلی بهتر شده است، اما همچنان برای اجرای این بازی به سیستم رده بالایی نیاز ندارید. در زیر به حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی و همچنین سیستم پیشنهادی برای اجرای بهتر آن اشاره می‌کنیم.

 

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، ویندوز 8، ویندوز 10 (نسخه 64 بیتی)
  • پردازنده: اینتل یا ای‌ام‌دی دو هسته‌ای 2.5 GHz
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا یا ای‌ام‌دی با پشتیبانی از دایرکت‌ایکس 10 و 1 گیگابایت حافظه
  • دایرکت‌ایکس: نسخه 11
  • فضای ذخیره‌سازی: 40 گیگابایت

 

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، ویندوز 8، ویندوز 10 (نسخه 64 بیتی)
  • پردازنده: اینتل یا ای‌ام‌دی چهار هسته‌ای 3 GHz
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا یا ای‌ام‌دی با پشتیبانی از دایرکت‌ایکس 11 و 2 گیگابایت حافظه
  • دایرکت‌ایکس: نسخه 11
  • فضای ذخیره‌سازی: 40 گیگابایت

 


نگاهی به نمرات و بررسی بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning


بازی امپراطوری آمالور

بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning مثل نسخه اولیه خود، امتیازات خوبی از منتقدان گرفته است. البته برخی از آنها نیز نظر چندان مثبتی در مورد این بازی ندارند. به هر حال میانگین امتیازات Re-Reckoning از بین 29 نقدی که برای این بازی نوشته شده، 75 از 100 است که نمره خوبی تلقی می‌شود. در ادامه تعدادی از مهمترین نمرات و چکیده نقدهای این عنوان را مشاهده می‌کنید.

 

MMORPG: امتیاز 85

بازی در بخش فنی پیشرفت قابل قبولی داشته است. حالا محیط‌های مختلف دارای جزئیات بیشتری هستند و سرزمین آلامور رنگارنگ‌تر از قبل دیده می‌شود. این در حالی است که نرخ فریم بازی افت نکرده و به طور روان اجرا می‌شود.

 

Destructoid: امتیاز 80

یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی که در عمرم تجربه کرده‌ام، حالا بهتر شده است و این یک پیروزی محسوب می‌شود. بازی‌های امروزی کمی وجود دارند که برای ترکیب گیم‌پلی اکشن با دنیای فانتزی نقش‌آفرینی تلاش کرده باشند. Kingdoms of Amalur به خوبی این کار را انجام داده است.

 

DarkStation: امتیاز 80

این بازی به همان خوبی است که در گذشته بود و تجربه آن به تمام افرادی که به دنبال یک نقش‌آفرینی عمیق برای غرق شدن در دنیایش هستند، توصیه می‌شود. اگرچه این نسخه جدید صرفا به ارتقای برخی ویژگی‌های گرافیکی بازی پرداخته است، اما فرصت خوبی را در اختیار گیمرهای جدید قرار داده تا یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های نسل قبل را تجربه کنند.

پادشاهی فراموش شده

DualShockers: امتیاز 80

بازی Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning تمام زیبایی‌های نسخه اصلی را به شکل بهتری ارائه کرده است. اما با تجربه این بازی، حالا عطش من برای دیدن شماره دوم این مجموعه بیشتر از گذشته است. تا زمانی که شماره دوم معرفی و منتشر شود، به گشت و گذار در دنیای بی‌نظیر Re-Reckoning ادامه خواهم داد.

 

Game Rant: امتیاز 70

امیدوارم که انتشار بازی Re-Reckoning تنها اولین قدم برای کمپانی THQ Nordic باشد. بحث‌های زیادی درباره ساخت دنباله این مجموعه وجود دارد. اگرچه Re-Reckoning بازی بی‌نقصی نیست، اما می‌تواند شروع خوبی برای رساندن این مجموعه به جایگاه واقعی‌اش باشد.

 

IGN: امتیاز 60

بازی Re-Reckoning به ما یادآوری می‌کند که چه ویژگی‌هایی باعث شدند تا نسخه اصلی در سال 2012 به یک بازی عالی تبدیل شود. اما از سوی دیگر، با تجربه این بازی به خوبی متوجه می‌شویم که در طول این سال‌ها، بازی‌های نقش‌آفرینی تا چه اندازه پیشرفت کرده‌اند.

 


سخن نهایی


بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning

بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning به خوبی ثابت می‌کند نسخه اولیه این بازی چقدر خوب بود و چقدر مورد بی‌مهری گیمرها قرار گرفت. در نسخه جدید با کمترین تغییرات ممکن نسبت به هشت سال پیش، با یک بازی جذاب و به‌روز مواجه می‌شویم. این موضوع نشان می‌دهد که بازی Kingdoms of Amalur: Reckoning در سال 2012 از زمان خودش جلوتر بود. اگر این بازی زیبا را تجربه نکرده‌اید، حالا فرصت مناسبی است که در دنیای بزرگ و شگفت‌انگیز یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های نسل قبلی غرق شوید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

نظر شما درباره بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning چیست؟ آیا نسخه اصلی این عنوان را تجربه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402