بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود ؛ از نابخشوده تا دختر میلیون دلاری

بهترین فیلم های کلینت ایستوود
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود (Clinton Eastwood) را می‌شناسید؟ کلینت ایستوود از کارگردانان مطرح آمریکایی است که آثار فاخری را در کارنامه هنری خود دارد. در ادامه به معرفی و بررسی برترین فیلمهای کلینت ایستوود خواهیم پرداخت.

حتماً تا به حال اسم فیلم «خوب، بد، زشت» یا «دختر میلیون دلاری» به گوشتان خورده است. کلینت ایستوود (Clint Eastwood) یکی از مهره‌های اصلی هر دوی این فیلم‌ها بوده است. او بازیگری است که کارگردانی می‌کند و کارگردانی است که بازیگر نیز هست و در هر دو کار خود خوش درخشیده است. اگر می‌خواهید با او و بهترین فیلم های کلینت ایستوود آشنا شوید، همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب: 

بیوگرافی کلینت ایستوود

بهترین فیلم های کلینت ایستوود

کلینتون ایستوود جونیور (.Clinton Eastwood Jr) هنرپیشه، کارگردان و تهیه کننده سرشناس آمریکایی است که در 31 مه 1930 (9 خرداد 1309) به دنیا آمده است. او که به عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های هالیوود شناخته شده است، یکی از طولانی‌ترین و متنوع‌ترین پیشینه‌های شغلی را در دنیای سرگرمی داراست. وی علاوه بر کار سینمایی خود، رزومه چشمگیری را به عنوان نوازنده و آهنگساز دارد و حتی در دهه 1980 به عنوان شهردار شهر کارمل-بای-د-سی (Carmel-by-the-Sea) در کالیفرنیا نیز خدمت کرده است.

ایستوود فعالیت سینمایی خود را با فیلم ‌های وسترن آغاز کرد و بعدها در درام‌های جنایی نیز موفقیت کسب کرد. او بیشتر به خاطر زیبایی چشمگیر و رفتار سردش مشهور بود و در واقع بازیگری جدی یا با استعداد محسوب نمی‌شد. او رفته رفته تلاش کرد تا این واقعیت را تغییر دهد و سرانجام دو نامزدی اسکار برای بازیگری خود دریافت کرد. در مجموع ایستوود 11 نامزدی اسکار و جوایز متعددی را در رده‌های بهترین فیلم، کارگردان یا بازیگر دریافت کرد.

برترین فیلمهای کلینت ایستوود

بسیاری از بازیگران به عنوان کارگردان نیز در عرصه سینما فعالیت می‌کنند، اما معمولاً موفقیت‌های آنها فقط به فیلم‌هایی محدود می‌شود که در آنها نیز حضور دارند. با این حال ایستوود در فیلم‌هایی که به عنوان بازیگر ظاهر نشده نیز موفقیت زیادی کسب کرده است. کارنامه فیلم شناسی کلینت ایستوود بسیار پربار است. او در طول کار خود 39 فیلم شگفت آور را کارگردانی کرده است که بسیاری از بازیگرانش نامزدهای اسکار را دریافت کرده‌اند. مجموعه فیلمهای کلینت ایستوود ، جین هکمن (نابخشوده)، هیلاری سوانک و مورگان فریمن (دختر میلیون دلاری) و شان پن و تیم رابینز (رودخانه میستیک) را به سمت پیروزی‌های بازیگری در اسکار هدایت کرده است.

تمام فیلم های کلینت ایستوود به بحران‌هایی همچون جنگ و پیامدهای اجتناب ناپذیر آن، تجاوز، معلولیت، تبعیض نژادی و… می‌پردازند و در مورد تلخی بیش از حد زندگی بسیار صادقند. برای مثال فیلم اخیر او مول نیز حول محور پیامدهای جنگ است. برای خواندن بیشتر در این باره می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

بهترین فیلم های کلینت ایستوود

در این بخش مروری بر بهترین فیلم های کلینت ایستوود خواهیم داشت و هر فیلم را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار خواهیم داد. البته لیست فیلمهای سینمایی کلینت ایستوود بسیار طولانی‌تر از این حرف‌هاست، و ما در اینجا فقط به معرفی 18 عنوان از برترین فیلمهای کلینت ایستوود می‌پردازیم.

1. فیلم نابخشوده – Unforgiven ؛ از بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود

بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود / برترین فیلمهای کلینت ایستوود

  • سال ساخت: 1992
  • امتیاز آی‌‏ام‏‌دی‏‌بی: 8.2/10
  • بازیگران: کلینت ایستوود، جین هکمن، مورگان فریمن

معرفی فیلم های کلینت ایستوود را با یک فیلم وسترن آغاز می‌کنیم. فیلم نابخشوده از موفق‌ترین و بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود است که به انتخاب بنیاد فیلم آمریکا جزو 10 فیلم برتر وسترن قرار گرفته است. این فیلم به عنوان نقطه اوج تمام آنچه که ایستوود در طی سال‌ها بازی در فیلم‌های وسترن آموخته بود، دیده شد. از نظر بیشتر منتقدان، «نابخشوده» بدون شک بزرگترین دستاورد سینمایی در میان فیلم های Clinton Eastwood است.

همچنین بخوانید :

این فیلم داستان یک پیرمرد تفنگچی (ایستوود) است که برای تمام کردن آخرین کار خود از زندگی جدیدش به عنوان یک کشاورز دست می‌کشد. این عنوان نگاه جدی‌تری به خشونت‌هایی داشت که اغلب در وسترن به تصویر کشیده می‌شد و ایستوود می‌خواست خسارات انسانی اینگونه خشونت‌ها را بر مردم نشان دهد. نابخشوده 9 بار نامزد اسکار شد و چهار جایزه را برد: جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی برای ایستوود، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای کلانتر شرور جین هکمن و بهترین تدوین فیلم.

2. فیلم دختر میلیون دلاری – Million Dollar Baby

تمام فیلم های کلینت ایستوود / فیلم های Clinton Eastwood / دختر میلیون دلاری

  • سال ساخت: 2004
  • امتیاز آی‌‏ام‏‌دی‌‏بی: 8.1/10
  • بازیگران: هیلاری سوانک، کلینت ایستوود، مورگان فریمن

«دختر میلیون دلاری» داستان زن جوانی است که آرزو دارد یک بوکسور حرفه‌ای شود. او با مربی خود (ایستوود) پیوند عمیقی برقرار می‌کند که آنها را به پیروزی و تراژدی می‌رساند. این فیلم که شاید تحسین برانگیزترین فیلم سال 2004 بود، در هفتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار 7 بار نامزد شد و جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی برای ایستوود، بهترین بازیگر زن برای هیلاری سوانک و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای مورگان فریمن به ارمغان آورد.

دختر میلیون دلاری که هزینه‌ای 30 میلیون دلاری برای ساخت آن صرف شده بود مورد انتقاد طرفداران حقوق ناتوانان و معلولان قرار گرفت؛ زیرا آنان معتقد بودند که فیلم مشوق عمل اُتانازی (بِه‌‏مرگی یا کشتن از سر ترحم) ناتوانان است. اما با همه این انتقادات، نتیجه درخشان بود و با فروشی 216 میلیون دلاری در گیشه مورد توجه مردم و منتقدان واقع و تبدیل به یکی از برترین فیلمهای کلینت ایستوود شد.

3. فیلم گرن تورینو – Gran Torino

فیلم شناسی کلینت ایستوود / بهترین فیلم های کلینت ایستوود

  • سال ساخت: 2008
  • امتیاز آی‏‌ام‌‏دی‏‌بی: 8.1/10
  • بازیگران: کلینت ایستوود، کریستوفر کارلی، بی ونگ، آنی هر

گرن تورینو در واقع یکی از موفق‌ترین و بهترین فیلم های کلینت ایستوود بود که علیرغم هزینه‌های کمی که برای آن شد، بیش از 270 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت. ایستوود در این فیلم نیز بازی تحسین برانگیزی را ارائه کرده است. فیلم داستان والت کوالسکی است؛ مردی که جانباز جنگ کره است و همسر 50 ساله‌اش را از دست داده و در جامعه خود که مملو از مهاجران فقیر آسیایی است احساس تنهایی و انزوا می‌کند. او جلوی سرقت فورد گرن تورینوی مدل 1972 گرانبهای خود را می‌گیرد؛ سرقتی که توسط همسایه جوان لائوتی او صورت گرفته است، اما والت در واقع به جای انتقام، با او و خانواده مهاجرش دوست می‌شود. «گرن تورینو» به مضامین مهاجرت و پیامدها و تبعاتی که دارد همچون تبعیض نژادی می‌پردازد.

4. فیلم رودخانه مرموز – Mystic River ؛ از بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود

بهترین فیلم کلینت ایستوود / فیلم های Clinton Eastwood / رودخانه میستیک

  • سال ساخت: 2003
  • امتیاز آی‌‏ام‏‌دی‏‌بی: 7.9/10
  • بازیگران: شان پن، تیم رابینز، کوین بیکن

از دیگر فیلم های Clinton Eastwood رودخانه مرموز یا رودخانه میستیک است که بر اساس رمان مرموزی از دنیس لهان (Dennis Lehane) ساخته شده است. فیلم رودخانه مرموز داستان سه دوست دوران کودکی است که پس از یک قتل وحشیانه در بزرگسالی دور هم جمع می‌شوند تا از حوادث منتهی به آن جنایت فجیع سر در آورند. ایستوود برای این فیلم دومین نامزدی اسکار خود را برای کارگردانی و بهترین فیلم و همچنین سومین نامزدی گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

5. فیلم نامه هایی از ایوو جیما – Letters From Iwo Jima

برترین فیلمهای کلینت ایستوود / نامه هایی از ایوو جیما

  • سال ساخت: 2006
  • امتیاز آی‏‌ام‌‏دی‏‌بی: 7.9/10
  • بازیگران: کن واتانابه، کازوناری نینومیا، ایهارا تسویوشی

ایستوود در آزمایشی جسورانه در سال 2006، دوگانه‌‏ای را ساخت که نبرد ایو جیما در جنگ جهانی دوم را از دیدگاه هر دو طرف بررسی می‌کرد. فیلم اول «پرچم‌های پدران ما»، داستان شش سرباز آمریکایی بود که سوژه عکس به اهتزاز درآوردن پرچم آمریکا در ایوو جیما بودند و پنجمین نامزدی گلدن گلوب کارگردانی را برای ایستوود به ارمغان آورد. اما این فیلم در کنار فیلم «نامه‌هایی از ایوو جیما» در همان سال بود که از نظر منتقدان موفق‌تر بود و نبرد را از دیدگاه ژاپنی‌ها بررسی می‌کرد. این اثر برای چهارمین بار ایستوود را نامزد اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی کرد. این فیلم را می‌توان بهترین فیلم کلینت ایستوود در ژانر جنگی دانست.

6. فیلم جوسی ولز یاغی – The Outlaw Josey Wales

برترین فیلمهای کلینت ایستوود

  • سال ساخت: 1976
  • امتیاز آی‌‏ام‌‏دی‏‌بی: 7.8/10
  • بازیگران: کلینت ایستوود، سوندرا لوک، چیف دن جورج

فهرست برترین فیلمهای کلینت ایستوود را ادامه می‌دهیم. ایستوود در این وسترن با لحن بسیار تیره‌تری نسبت به وسترن اسپاگتی (ایتالیایی) که او را به یک ستاره سینما تبدیل کرد، بازی و آن را کارگردانی کرده است. وی نقش کشاورزی را بازی می‌کند که در خلال جنگ داخلی آمریکا خانواده‌اش به شکلی وحشیانه توسط سربازان اتحادیه ستیزه جو کشته می‌شوند. او برای انتقام جویی به ارتش مؤتلفه ملحق می‌شود، اما هنگامی که جنگ پایان می‌یابد و هم رزمان متحد او پس از تسلیم شدن به قتل می‌رسند، او خودش می‌رود تا با دشمنان و تعقیب کنندگان خود بجنگد.

7. فیلم بچه جایگزین – Changeling

فیلم های Clinton Eastwood

  • سال ساخت: 2008
  • امتیاز آی‏‌ام‏‌دی‏‌بی: 7.7/10
  • بازیگران: آنجلینا جولی، جان مالکوویچ

فیلم بچه جایگزین یا بچه اشتباهی یا بچه بدلی یا همزاد یکی از معدود فیلم های Clinton Eastwood با محوریت یک زن است. آنجلینا جولی، ستاره آن برای دومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. داستان در سال 1928 اتفاق می‌افتد و بر اساس یک داستان زندگی واقعی است. جولی در نقش زنی بازی می‌کند که پسر گمشده‌اش را باز می‌یابد، اما متوجه می‌شود که این پسر اصلا پسر او نیست. ایستوود نه تنها بهترین بازیگران را در این فیلم به کار می‌گیرد، بلکه با کارگردانی بی‌نقص خویش نظام مردسالار و فساد سیستمی را به تصویر می‌کشد.

8. فیلم پل های مدیسون کانتی – The Bridges Of Madison County

فیلم های Clinton Eastwood

  • سال ساخت: 1995
  • امتیاز آی‌‏ام‌‏دی‌‏بی: 7.6/10
  • بازیگران: کلینت ایستوود، مریل استریپ

فیلم داستان عکاسی است که از پل‌های سرپوشیده عکاسی می‌کند و با زنی مزرعه دار در آیووا رابطه‌ای کوتاه مدت دارد. اگرچه منتقدان از آن فقط به عنوان یک فیلم گریه دار زنانه دیگر یاد کردند، اما رمان رابرت جیمز والر در سال 1992 با همین نام موفقیتی خارق‌العاده در کتابفروشی‌های کشور کسب کرد. جالب است بدانید وقتی کلینت ایستوود جذاب و هیکلی اعلام کرد که نه تنها در این فیلم بازی می‌کند بلکه آن را کارگردانی می‌کند، همه هیجان زده شدند.

این یکی از احساسی‌ترین و در عین حال آسیب‌پذیرترین بازی های ایستوود است. برخی از منتقدان معتقدند که به نظر می‌رسد بازی با مریل استریپ و همه هنرمندان مشهور او را ترسانده است، اما شاید بتوان گفت اتفاقاً این امر به پردازش شخصیت او در فیلم کمک کرده است؛ زیرا عدم اعتماد به نفس و تزلزل ایستوود در برابر مریل استریپ، این بازیگر افسانه‌ای، چنین می‌نمایاند که شدت عشق زن به عکاس او را در عشق ورزیدن به زن دلواپس و ناتوان می‌کند. به هر عنوان این فیلم امروزه جزء برترین فیلمهای کلینت ایستوود دسته‌بندی می‌شود.

9. فیلم ریچارد جول – Richard Jewell ؛ از بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود

Richard Jewell / مجموعه فیلمهای کلینت ایستوود / بهترین فیلم های کلینت ایستوود

فیلم ریچارد جول یک درام بیوگرافی محصول سال 2019 و از بهترین فیلم های کلینت ایستوود است. منتقدین نظرات مثبتی در مورد فیلم داشتند و به خصوص بازی بازیگران و کارگردانی ایستوود را بسیار تحسین کردند. گرچه این فیلم فروش خوبی در گیشه نداشت، اما از سوی هیئت بررسی ملی به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال برگزیده شد. کتی بیتس نیز برای نقش‌آفرینی‌اش نامزد جایزه اسکار و جایزه گلدن گلوب شد.

داستان فیلم در مورد بمب‌گذاری پارک المپیک در تاریخ 27 ژوئیه 1996 در آتلانتا است. ریچارد جول یکی از نگهبانان امنیتی پارک بود که بمب را پیدا کرده و با اطلاع به مسئولین در مورد بمب، جان انسان‌های بسیاری را نجات داد. اما چند روز پس از این حادثه، متهم به انجام این بمب‌گذاری شد.

10. فیلم سالی – Sully

بهترین فیلم های کلینت ایستوود

  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌‏ام‌‏دی‌‏بی: 7.4/10
  • بازیگران: تام هنکس، آرون اکهارت، لورا لینی

از دیگر بهترین فیلم های کلینت ایستوود سالی است. او همیشه با قهرمانان ارتباط برقرار کرده است، چه آنها بر صفحه نمایش باشند و چه در زندگی واقعی و همین امر او را به سمت ساخت فیلمی درباره کاپیتان چسلی سالنبرگر سوق داد. هیچ قهرمان معاصر مشهوری به اندازه کاپیتان سالی وجود ندارد که در سال 2009 هواپیمای مسافربری US Airways را با فرود آن در وسط رودخانه هادسون شهر نیویورک نجات داد. ایستوود تام هنکس که یکی از محبوب‌ترین بازیگران آمریکاست را برای نقش خلبان شجاع انتخاب کرد که جایزه بهترین بازیگر را در جشنواره‌های متعددی برای او به همراه آورد. این فیلم با استقبال گرم منتقدان و مردم مواجه شد و فروشی 240 میلیون دلاری را برای گروه به ارمغان آورد.

11. فیلم تک تیرانداز آمریکایی – American Sniper

بهترین فیلم های کلینت ایستوود

  • سال ساخت: 2014
  • امتیاز آی‌‏ام‌‏دی‏‌بی: 7.3/10
  • بازیگران: بردلی کوپر، سینا میلر

تک تیرانداز آمریکایی یکی دیگر از مشهورتین فیلم های Clinton Eastwood است که درامی جنگی در مورد تجارب جنگی افسر نیروی دریایی کریس کایل است. فیلم تک تیرانداز آمریکایی علی رغم عنوانش فیلمی صرفاً میهن پرستانه نیست، بلکه بازنمایی و مطالعه شخصیت تیراندازی ماهر (با بازی بردلی کوپر نامزد اسکار) است که احساساتی متضاد و ناسازگار دارد و موفقیت در میدان جنگ، زندگی خانوادگی او را تهدید می‌کند. این فیلم نامزد دریافت شش جایزه اسکار شد و یازدهمین نامزدی اسکار را برای ایستوود به ارمغان آورد و بیش از نیم میلیارد دلار در گیشه‌ها فروش داشت.

12. فیلم شکست‌ناپذیر – Invictus ؛ از بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود

Invictus / معرفی فیلم های کلین ایستوود / برترین فیلمهای کلینت ایستوود

  • سال ساخت: 2009
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • بازیگران: مورگان فریمن، مت دیمون، تونی کگورگه، آجوآ آندو، جولیان لوئیس جونز

درام ورزشی-بیوگرافی شکست‌ناپذیر یکی دیگر از برترین فیلمهای کلینت ایستوود و سومین همکاری بین او و فریمن، پس از فیلم نابخشوده و عزیز میلیون دلاری، است. نام فیلم برگرفته از لقب الهه رومی Invictus است که از لاتین به عنوان “شکست ناپذیر” یا “تسخیرنشده” ترجمه می‌شود. این فیلم با نقدهای مثبتی روبرو شد و نامزدی اسکار را برای فریمن و دیمون به ارمغان آورد.

این فیلم یک داستان الهام‌بخش واقعی است که روایت می‌کند چگونه نلسون ماندلا با همکاری کاپیتان تیم راگبی آفریقای جنوبی، توانست اتحاد را به سرزمینشان هدیه دهد. ماندلا در اولین دوره ریاست جمهوری خود، از ورزش به عنوان زبان مشترک ملت استفاده کرد تا آنان را با هم همدل و متحد کند.

13. فیلم مول – The Mule ؛ از بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود

The Mule / لیست فیلمهای سینمایی کلین ایستوود / بهترین فیلم های کلینت ایستوود

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7/10
  • بازیگران: کلینت ایستوود، بردلی کوپر، لارنس فیشرمن، مایکل پنا، دایان ویست

در میان بهترین و جدیدترین فیلم های Clinton Eastwood از درام جنایی مول نباید غافل شد. این فیلم براساس یکی از مقالات نیویورک تایمز ساخته شده و داستان لئو شارپ را می‌گوید. لئو یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم است که در دهه 80 زندگی خود، پیک موادمخدر برای کارتل سینالوآ شد. این فیلم پس از اکران با تحسین منتقدین روبرو گشت که آن را “جذاب و تاثیرگزار” نامیدند، و در عین حال انتقاداتی در مورد کمبود بار دراماتیک فیلم داشتند.

14. فیلم ضربه ناگهانی – Sudden Impact ؛ از فیلم های کلینت ایستوود کارگردان و بازیگر

فیلم‌های کلینت ایستوود

  • سال ساخت: 1983
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.6
  • بازیگران: ساندرا لاک، پت هینگل، بردفورد دیلمن

فهرست بهترین فیلم های کلینت ایستوود را با ضربه ناگهانی ادامه می‌دهیم. این فیلم اکشن و جنایی آمریکایی اولین بار در سال1983 روی پرده سینما رفت. این فیلم جزو سری فیلم‌های Dirty Harry است و کلینت ایستوود در آن نقش هری کالاهان، یک افسر پلیس سختگیر و بی‌رحم را بازی می‌کند.

در ضربه ناگهانی، از برترین فیلم های کلینت ایستوود، هری کالاهان با یک قاتل سریالی مواجه می‌شود که به قتل عام آدم‌های بی‌گناه می‌پردازد. این فیلم نشان می‌دهد که هری به منظور اجرای عدالت، حاضر است هر کاری انجام بدهد. فیلم ضربه ناگهانی در زمان اکران خود موفقیت بزرگی را کسب کرد و از نظر تجاری نیز موفق بود. عملکرد کلینت ایستوود در نقش هری کالاهان تحسین‌برانگیز بود و این فیلم به عنوان یکی از آثار برجسته در سبک اکشن و جنایی محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید :

15. فیلم فهرست مرگ – The Dead Pool ؛ از بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود

بهترین فیلم های کلینت ایستوود

  • سال ساخت: 1988
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.3
  • بازیگران: پاتریسیا کلارکسون، لیام نسیون، ایوان کیم

فهرست مرگ از فیلم های کابویی کلینت ایستوود است که در سال 1988 اکران شد. این فیلم اکشن و جنایی در واقع آخرین عنوان در مجموعه Dirty Harry محسوب می‌شود. کارگردانی این عنوان را بادی ون هورن بر عهده داشت و در آن شاهد تلاش‌های هری برای دستگیری قاتلی هستیم که برخی افراد مشهور هالیوود را در فهرست مرگ خود جای داده است. این اثر با ترکیب صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و تنش‌آور، لحظات جذابی را برای بینندگان رقم می‌زند.

16. فیلم ماچوی گریان – Cry Macho ؛ از بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود

جدیدترین فیلمهای کلینت ایستوود

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.7
  • بازیگران: دوایت یوکم، ادواردو مینت، ناتالیا تراون، فرناندا اورخولا

ماچوی گریان جدیدترین و آخرین فیلم کلینت ایستوود محسوب می‌شود. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده و در آن شاهد نقش‌آفرینی ایستوود به عنوان مایک میلو، یک سرباز بازنشسته و سرکش هستیم. او برای آخرین مأموریتش به مکزیک فرستاده می‌شود و باید پسری جوان به نام رافائل را پیدا کرده و به آمریکا بازگرداند. ماچوی گریان به عنوان یک فیلم درام، به موضوعاتی مانند پیری، دوستی و رهایی از گذشته می‌پردازد. عملکرد کلینت ایستوود به عنوان بازیگر و کارگردان در این فیلم تحسین‌برانگیز بوده و از جذابیت خاصی برخوردار است. پیشنهاد می‌کنیم تماشای این عنوان از جدیدترین فیلمهای کلینت ایستوود را از دست ندهید.

17. فیلم به خاطر چند دلار بیشتر – For a Few Dollars More

برترین فیلم های کلینت ایستوود

  • سال ساخت: 1965
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2
  • بازیگران: لی ون کلیف، گیان ماریا ولونته، مارا کروپ، لویجی پیستیلی

به خاطر چند دلار بیشتر از اسامی فیلمهای وسترن کلینت ایستوود است که اولین بار در سال 1965 اکران شد. این فیلم محصول مشترک کشورهای ایتالیا، آلمان غربی و اسپانیا و زبان آن نیز ایتالیایی و انگلیسی است. کارگردانی این اثر را سرجیو لئونه برعهده داشته است. داستان فیلم در مورد دو کارآگاه بی‌رحم است که به دنبال یک قاتل آدمکش هستند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند برای یافتن این قاتل و جمع آوری پول پاداش به گروهی از گنگسترها بپیوندند. این ماجراجویی آن‌ها را به شهری پر از خطر و رازهای مخوف می‌برد. بدون شک به خاطر چند دلار بیشتر یکی از بهترین و تماشایی‌ترین عناوین در میان تمام فیلم های کلینت ایستوود محسوب می‌شود.

18. فیلم خوب بد زشت – The Good, the Bad and the Ugly

اسامی فیلمهای وسترن کلینت ایستوود

  • سال ساخت: 1966
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8
  • بازیگران: ایلای والاک، لی ون کلیف، آلدو جوفره، آنتونیو کاساس، رادا راسیموف، آلو سامبرل

در ادامه معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود به خوب، بد، زشت می‌رسیم. این اثر محصول سال ۱۹۶۶ و یک فیلم وسترن سرگذشتی ایتالیایی-اسپانیایی است که به کارگردانی سرجیو لیونه ساخته شده. داستان فیلم در دهه ۱۸۶۰ در زمان جنگ داخلی آمریکا رخ می‌دهد و درباره سه مرد است که به دنبال گنجی با قیمت بسیار بالا هستند. این سه شخصیت عبارتند از خوب (که نقش آن توسط کلینت ایستوود ایفا می‌شود)، یک مزدور حرفه‌ای و قهار به نام بد و یک دزد بی‌رحم و خطرناک به نام زشت. آن‌ها به تنهایی و به صورت مشترک به سمت گنج می‌روند و در طول مسیر با موانع و ماجراهای فراوانی روبرو می‌شود.

خوب، بد، زشت به دلیل استفاده هوشمندانه از عناصر وسترن، فیلمنامه قوی، تصویربرداری برجسته و موسیقی بی‌نظیر انیو موریکونه، به یکی از شاهکارهای ژانر وسترن تبدیل شده است. فیلم مورد تحسین قرار گرفته و به عنوان یکی از آثار برجسته سرجیو لیونه و از عناوین درخشان در میان مجموعه فیلمهای کلینت ایستوود به شمار می‌آید.

سخن پایانی

ما در این مقاله مجموعه‌ای از بهترین فیلم های کلینت ایستوود را به شما معرفی کردیم و هر یک را به طور مختصر مورد نقد و بررسی قرار دادیم. کلینت ایستوود بی شک جزء پرافتخارترین سینماگران معاصر است و فیلم‌هایش اغلب موفقیت‌های تجاری و هنری کسب می‌کنند. شما کدام یک از فیلم های Clinton Eastwood را بیشتر می‌پسندید؟ به نظر شما جای کدام یک از فیلم‌های او در فهرست برترین فیلمهای کلینت ایستوود خالی است و در کدام یک از جشنواره‌ها و نامزد شدنش حق برنده شدن را داشت؟ لطفاً نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
بابک
.
01 مرداد 1402، 13:48
پاسخ
0
0
کلینت ایستوود به عنوان کسی که بیشترین جذابیت برای بدست گرفتن اسلحه را دارد و بعنوان ماهرترین هفت تیرکش تاریخ سینما، از سوی آرای مردم و داوران سینما انتخاب شد. ضمناً ایستوود یک قهرمان شـناست و چند مدال پرافتخار دراین رشـته کسب کرده. از تاریخی به بعد بیشتر فیلمهای ایستوود اقتباسی هستند و براساس واقعیت. چند همسر داشته تابحال و چندین فرزند دارد. دختر بازیگر پسر آهنگساز پسر بازیگر و... فیلم دنیای بدون نقص جزو یکی از بهترین آثارش هست حتماً تماشا کنید با بازیگری کوین کاستنر و ایستوود و کارگردانی ایستوود. ایستوود آهنگساز حرفه یی هم هست. شرکت فیلمسازی و استودیوی آهنگسازی حرفه یی و معروفی دارد.سخنرانی در مورد جنایات جرج بوش در زمان ریاست جمهوریش داشت و بوش را انسانی احمق خطاب کرده بود. بخدا اعتقاد دارد و در عملکرد بسیار جدی بوده و بیشتر یکشنبه ها را درکلیسا حضور داشته. ایستوود.رابرت دنیرو-شان پین-پاچینو-هاکمن و.... اسطوره های تکرار نشدنی و گنجینه های سینمای دنیا.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402