بهترین فیلم های جیم کری ؛ از ماسک تا سونیک خارپشت

فیلمهای خنده دار جیم کری / فیلم های برتر جیم کری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با بهترین فیلم های جیم کری آشنا هستید؟ جیم کری کمدین تمام‌نشدنی و محبوب آمریکایی-کانادایی است که آثار کمدی ارزشمندی در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. در این مقاله مروری بر فیلم های برتر جیم کری خواهیم داشت و با برترین فیلم جیم کری در این سال‌ها آشنا می‌شویم.

جیم کری (Jim Carrey) بازیگر، کمدین، نویسنده، تهیه‌کننده و هنرمند آمریکایی-کانادایی است که در 17 ژانویه 1962 (27 دی 1340) در کانادا به دنیا آمده است. بخش عمده شهرت و محبوبیت جیم کری به واسطه نمایش‌ها و اجراهای کمدی پرشور و حال او است. فیلم های جیم کری غالبا در ژانر کمدی و فانتزی هستند و حضور او در فیلم های کمدی، معمولا فروش خوبی در گیشه دارد و با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه می‌شود. وی در طول فعالیت هنری خود در سینما، در بیش از 50 فیلم ایفای نقش کرده و آثار کمدی جذاب و ماندگاری را از خود بر جای گذاشته است. برای خواندن بیوگرافی کامل جیم کری می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید. در ادامه این مقاله سینمایی از پلازا، بهترین فیلم های جیم کری را به شما معرفی خواهیم کرد.

آنچه در ادامه می‌خوانید

بهترین فیلم های جیم کری

فیلم های سینمایی جیم کری اکثرا آثار کمدی و رمانتیکی هستند که توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب می‌کنند. در این بخش لیست بهترین فیلمهای جیم کری را داریم و به ترتیب سال ساخت با آنها آشنا می‌شویم. به نظر شما برترین فیلم جیم کری کدام عنوان است؟

1. فیلم ماسک – The Mask

در ادامه «تریلر فیلم The Mask» را مشاهده می کنید.

  • سال ساخت: 1994
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9/10
  • کارگردان: چاک راسل (Chuck Russell)
  • بازیگران: جیم کری، کامرون دیاز و پیتر گرین

فیلم ماسک جیم کری یکی از آثار ماندگار او، و شاید خنده داره ترین فیلم جیم کری در ایران، محسوب می‌شود که در ژانر کمدی و ابر قهرمانی ساخته شده است. این فیلم در زمان اکران به موفقیت تجاری دست پیدا کرد و منتقدان نیز نقدهای مثبتی نسبت به این کمدی جذاب داشتند. فیلم ماسک با بودجه 23 میلیون دلاری ساخته شد، اما در گیشه حدود 351 میلیون دلار فروش داشت و باعث شد پس از فیلم سوپرمن (1978)، به دومین فیلم پردرآمد کمیک تبدیل شود. جیم کری نیز برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. این عنوان همچنین در جشنواره جایزه اسکار، یکی از نامزدهای دریافت جایزه اسکار بهترین جلوه‌های تصویری شد، اما این جایزه را به فیلم فارست گامپ واگذار کرد.

داستان فیلم ماسک، از برترین فیلم های جیم کری ، درباره مردی به نام «استنلی ایپکیس» است که کارمند بانک بوده و زندگی خسته‌کننده‌ای دارد و مدام بدشانسی می‌آورد. استنلی روزی بر اثر یک اتفاق، ماسکی را بدست می‌آورد که قدرت و توانایی‌های خارق‌العاده‌ای به او می‌بخشد و زندگیش را متحول می‌سازد.

2. فیلم احمق و احمق تر – Dumb And Dumber

خنده داره ترین فیلم جیم کری / برترین فیلم جیم کری

  • سال ساخت: 1994
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • کارگردان: برادران فارلی (Farrelly)
  • بازیگران: جیم کری، جف دانیلز و لورن هالی

فیلم احمق و احمق‌تر یک کمدی جذاب و ماندگار و از فیلم های برتر جیم کری است که در زمان اکران با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد. این فیلم موجب تثبیت شهرت و محبوبیت جیم کری در دنیای سینما شد و او را به یکی از بازیگران برجسته کمدی در دهه 1990 تبدیل کرد. این عنوان یکی از آثار موفق برادران فارلی نیز محسوب می‌شود که باعث رشد و پیشرفت چشمگیر آنها در سینما شد. به دنبال استقبال گسترده مخاطبان از این فیلم، قسمت دوم آن با نام «احمق و احمق‌تر 2» در سال 2014 ساخته شد. فیلم احمق و احمق‌تر یکی از بهترین فیلم های جیم کری در این فهرست است که دیدن آن به طرفداران کمدی توصیه می‌شود.

همچنین بخوانید :

داستان فیلم احمق و احمق‌تر درباره دو دوست ساده و خوش‌قلب به نام‌های «هری» و «لوید» است که قصد دارند یک کیف پر از پول را به صاحبش برگردانند. این دو دوست برای انجام این کار با چالش‌ها و اتفاقات زیادی مواجه می‌شوند و دست به انجام کارهای احمقانه بسیاری می‌زنند. این عنوان یکی از برترین فیلم های Jim Carrey محسوب می‌شود که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد.

3. فیلم ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات – Ace Ventura: Pet Detective

فیلم رمانتیک جیم کری / فیلم های برتر جیم کری

  • سال ساخت: 1994
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9/10
  • کارگردان: تام شادیاک (Tom Shadyac)
  • بازیگران: جیم کری، کورتنی کاکس و شان یانگ

فیلم ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات نیز فیلم دیگری از خنده دار ترین فیلم های جیم کری است که مانند اکثر فیلم‌های او در ژانر کمدی و فانتزی ساخته شده است. این فیلم در زمان اکران فروش خوبی در کشورهای مختلفی همچون آمریکا، کانادا و سایر کشورها داشت و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. به دنبال این استقبال نیز در سال 1995 قسمت دوم این اثر با نام «ایس ونچورا: هنگامی که طبیعت فرا می‌خواند» ساخته شد. دنباله این دو فیلم نیز در طی سال‌های (1995-2000) به صورت یک مجموعه تلویزیونی ساخته شد که یکی از بهترین سریال های جیم کری محسوب می‌شود. قسمت چهارم آن نیز در سال 2009 ساخته شد.

داستان فیلم ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات، از برترین فیلم های جیم کری ، درباره فردی به نام «ایس ونچورا» است که عاشق حیوانات بوده و خود را حامی و کارآگاه حیوانات معرفی می‌کند. روزی یک دلفین از تیم فوتبال میامی دلفینر ربوده می‌شود و ایس ونچورا نیز در صدد پیدا کردن آن دلفین برمی‌آید و در طول این مسیر به حقایق جالبی دست پیدا می‌کند.

4. فیلم دروغگو دروغگو – Liar Liar

فیلم های سینمایی جیم کری / برترین فیلم جیم کری

  • سال ساخت: 1997
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9/10
  • کارگردان: تام شادیاک
  • بازیگران: جیم کری، مورا تیرنی و جنیفر تیلی

فیلم دروغگو دروغگو نیز یکی دیگر از فیلم های طنز جیم کری در قالب کمدی و فانتزی است که برای بازی در آن، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد کمدی شد. این فیلم، دومین همکاری جیم کری و تام شادیاک محسوب می‌شود که پس از تجربه موفق ساخت فیلم «ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات» دوباره با یکدیگر کار کمدی انجام دادند. این عنوان در زمان اکران فروش نسبتا خوبی در گیشه داشت و توانست بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان دریافت کند.

همچنین بخوانید :

داستان فیلم دروغگو دروغگو درباره یک وکیل کذاب به نام «فلچر رید» است که برای دفاع از موکلان خود، دائما در حال دروغ گفتن است. پسر فلچر در روز جشن تولدش آرزو می‌کند که پدرش دیگر نتواند دروغ بگوید. این آرزو برآورده می‌شود، اما…

5. فیلم نمایش ترومن – The Truman Show

فیلم هایی که جیم کری بازی کرده / بهترین فیلم های جیم کری

  • سال ساخت: 1998
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • کارگردان: پیتر ویر (Peter Weir)
  • بازیگران: جیم کری، لورا لینی و اد هریس

فیلم نمایش ترومن یکی از بهترین فیلم های جیم کری در کارنامه هنرش‌اش محسوب می‌شود که در ژانر کمدی و علمی-تخیلی ساخته شده است. این فیلم در زمان اکران به موفقیت تجاری دست پیدا کرد و منتقدان نیز نقدهای مثبتی نسبت به آن داشتند. این عنوان در جشنواره‌های مختلف از جمله هفتاد و یکمین دوره جوایز اسکار، پنجاه و ششمین مراسم گلدن گلوب، پنجاه و دومین دوره جوایز بفتا و جایزه ساترن نامزد دریافت جایزه شد.

داستان فیلم، از فیلم های برتر جیم کری ، درباره مردی به نام «ترومن بربنک» کارمند یک شرکت بیمه است که زندگی معمولی و کسالت باری دارد. او روزی به طور اتفاقی متوجه می‌شود که در یک نمایش تلویزیونی شبیه‌سازی شده و زندگی‌اش به صورت 24 ساعته از تلویزیون در حال پخش است.

6. فیلم مرد روی ماه – Man On The Moon

جیم کری فیلمها و نمایشهای تلویزیونی / فیلم های برتر جیم کری

  • سال ساخت: 1999
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • کارگردان: میلوش فورمن (Miloš Forman)
  • بازیگران: جیم کری، دنی دویتو و کورتنی لاو

مرد روی ماه نیز یکی از فیلم های کمدی جیم کری در ژانر درام، طنز و زندگی‌نامه است. او برای بازی در این فیلم، جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر کمدی مرد را دریافت کرد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این عنوان در زمان اکران بازخوردهای مثبت و منفی از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کرد، اما در نهایت توانست نظر عمده مخاطبان این سبک فیلم را به خود جلب کند.

همچنین بخوانید :

داستان فیلم مرد روی ماه درباره زندگی شخصی و کاری «اندی کافمن» کمدین آمریکایی است که از دوران کودکی او تا زمان معروفیتش را به تصویر می‌کشد.

7. فیلم بروس قادر مطلق – Bruce Almighty

خنده دار ترین فیلم های جیم کری / برترین فیلم جیم کری

  • سال ساخت: 2003
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.8/10
  • کارگردان: تام شادیاک
  • بازیگران: جیم کری، مورگان فریمن و جنیفر آنیستون

در فهرست فیلمهای خنده دار جیم کری به اثری فوقالعاده می‌رسیم. فیلم بروس قادر مطلق نیز یکی از فیلم های برتر جیم کری در ژانر کمدی و فانتزی است که نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و توانست فروش خوبی در گیشه داشت باشد. این فیلم، سومین همکاری جیم کری و تام شادیاک است که مانند دو فیلم دیگر آنها، با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد. این عنوان توانست مبلغ 484.6 میلیون دلار در دنیا فروش داشته باشد و به عنوان پنجمین فیلم پر فروش سال 2003 انتخاب شود.

داستان فیلم بروس قادر مطلق درباره زندگی یک گزارشگر تلویزیونی به نام «بروس» است که با نامزد خود یک زندگی معمولی دارند. بروس از وضعیت زندگی خود ناراضی است و یک روز پس از بدشانسی‌های فراوان، از زندگی خود به خدا شکایت می‌کند. خدا نیز در قالب یک مرد میانسال در برابر او ظاهر می‌شود و برای مدت کوتاهی تمام قدرت‌های خود را به او می‌دهد تا مشکلاتش را حل کند. حال بروس با این قدرت بی‌انتها چه می‌کند؟

8. فیلم سرگذشت ناگوار، داستان‌های لمونی اسنیکت – Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events

تمام فیلم های جیم کری / بهترین فیلم های جیم کری

  • سال ساخت: 2004
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.8/10
  • کارگردان: برد سیلبرلینگ (Brad Silberling)
  • بازیگران: جیم کری، امیلی برانینگ و لیام ایکن

فیلم سرگذشت ناگوار، داستان‌های لمونی اسنیکت نیز یکی دیگر از برترین فیلم های جیم کری محسوب می‌شود که یک کمدی سیاه و آموزنده است. این فیلم اقتباسی از یک رمان سه جلدی با همین نام است که نقدهای مثبتی از سوی منتقدان سینما دریافت کرد و مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفت. این عنوان در کل دنیا 209 میلیون دلار فروش داشت و جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو را نیز از جشنواره اسکار دریافت کرد.

داستان فیلم سرگذشت ناگوار روایتگر زندگی سه فرزند از یک خانواده بسیار ثروتمند و بانفوذ است که پدر و مادرشان را در یک سانحه آتش‌سوزی از دست می‌دهند. پس از این اتفاق مجبور می‌شوند به خانه مردی به نام «کنت الاف» که قیم جدیدشان است، نقل مکان کنند. کنت رفتار خوبی با این بچه‌ها ندارد و قصد دارد تمام دارایی آنها را از چنگشان در بیاورد.

9. فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک – Eternal Sunshine of the Spotless Mind

فیلم های طنز جیم کری / فیلم های برتر جیم کری

  • سال ساخت: 2004
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10
  • کارگردان: میشل گوندری (Michel Gondry)
  • بازیگران: جیم کری، کیت وینسلت و مارک روفالو

فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک یکی از بهترین‌ها در میان تمام فیلم های جیم کری محسوب می‌شود که در ژانر رمانتیک و علمی-تخیلی ساخته شده است. نحوه شکل‌گیری روند داستان این فیلم با استفاده از عناصر مهیج و روانشناختی و همچنین شیوه روایت غیرخطی به تصویر کشیده شده است تا ماهیت اصلی حافظه و عشق را کشف کند. فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک ممکن است در ابتدا کمی گیج‌کننده به نظر بیاید، اما با گذشت زمان مخاطب را با خود همراه می‌سازد.

این عنوان برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شد و کیت وینسلت نیز برای ایفای نقش در این فیلم، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد. جیم کری نیز برای بازی در این فیلم، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد کمدی شد. این فیلم رمانتیک جیم کری از نظر منتقدان به عنوان یکی از برترین فیلم‌های قرن 21 در نظر گرفته می‌شود.

داستان فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک درباره افرادی است که به کلینیک دکتر هاوارد مراجعه می‌کنند و او با استفاده از یک تکنیک نوین، تمام خاطرات تلخ آنها را از حافظه‌شان پاک می‌کند. زوجی به نام «کلمنتاین» و «جول» تصمیم می‌گیرند خاطرات مشترکشان را از ذهن خود پاک کنند، اما این دو پس از پاک کردن خاطراتشان نیز به سوی یکدیگر جذب می‌شوند.

10. فیلم مرد بله گو – Yes Man

آثار جیم کری / برترین فیلم جیم کری

  • سال ساخت: 2008
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.8/10
  • کارگردان: پیتون رید (Peyton Reed)
  • بازیگران: جیم کری، زویی دشانل و بردلی کوپر

فیلم مرد بله‌گو نیز یکی دیگر از فیلم های برتر جیم کری در ژانر رمانتیک و کمدی است که در زمان اکران توانست توجه مخاطبان گسترده‌ای را به خود جلب کند. این اثر فروش خوبی در گیشه داشت و توانست در سراسر دنیا مبلغ 223 میلیون دلار فروش داشته باشد. فیلم مرد بله‌گو بر اساس یک رمان با همین نام ساخته شده است و منتقدان نیز نقدهای مثبتی نسبت به آن داشتند. جیم کری نیز برای بازی در این فیلم مورد تمجید و تحسین منتقدان قرار گرفت.

فیلم مرد بله‌گو درباره مردی به نام «کارل» است که در یک سایت همسریابی ثبت‌نام کرده و از طرف یک زن ایرانی به نام «فرنوش» درخواست دوستی دریافت می‌کند. این دو پس از مدتی با یکدیگر ملاقات می‌کنند؛ اما همه چیز برای آنها، به خوبی پیش نمی‌رود و کارل درگیر ماجراهای بسیاری می‌شود.

11. فیلم Jim & Andy: The Great Beyond

Jim & Andy The Great Beyond /برترین فیلم های jim carrey / بهترین فیلم های جیم کری

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  • کارگردان: کریس اسمیت (Chris Smith)
  • بازیگران: جیم کری

فیلم Jim & Andy: The Great Beyond – Featuring a Very Special, Contractually Obligated Mention of Tony Clifton، که به اختصار Jim & Andy: The Great Beyond نامیده می‌شود، یک مستند آمریکایی محصول سال 2017 است. این فیلم داستان جیم کری در طول ساخت فیلم مردی روی ماه را دنبال می‌کند که در نقش خود، یعنی اندی کافمن، باقی می‌ماند. این عنوان یکی از بهترین فیلم های جیم کری است و در سال 2017 از شبکه نتفلیکس منتشر شد.

12. فیلم سونیک خارپشت 2 – Sonic the Hedgehog 2

Sonic the Hedgehog / فیلم های کمدی جیم کری / بهترین فیلم های جیم کری

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.6/10
  • کارگردان: جف فاولر (Jeff Fowler)
  • بازیگران: جیمز مارسدن، بن شوارتز، تیکا سامپتر، جیم کری

یکی از جدیدترین فیلم هایی که جیم کری بازی کرده فیلم سونیک خارپشت 2 است. این فیلم اکشن، ماجراجویی و کمدی در دنباله فیلم سونیک خارپشت 2020 ساخته شده و یکی از فیلم های برتر جیم کری به شمار می‌رود. قسمت دوم فیلم سونیک خارپشت هفتمین فیلم پرفروش سال 2022 بود و ساخت اسپین‌آف آن، با محوریت شخصیت ناکلز نیز تائید شده است. در این فیلم سینمایی می‌بینیم که سونیم و تیلز با هم متحد میش‌وند تا با یافتن زمرد، با سازمان نظامی G.U.N و دکتر رباتیک مبارزه کنند. فیلم سونیک خارپشت 1 نیز یکی از برترین فیلم های جیم کری است که در این مقاله بیشتر با آن آشنا می‌شوید.

سخن پایانی

ما در این مقاله بهترین فیلم های جیم کری را به شما معرفی کرده و هر یک را به صورت اجمالی مورد نقد و بررسی قرار دادیم. شما کدامیک از آثار جیم کری که در این مقاله معرفی شدند را بیشتر می‌پسندید؟ جیم کری فیلمها و نمایشهای تلویزیونی بسیاری دارد، به نظر شما جای کدام یک از آنها در این فهرست خالی است؟  لطفا نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
محمد
.
27 مهر 1399، 22:30
پاسخ
0
0
فیام جیم کری خدا میشود رو حتما ببینید عالیه
avatar
اعظم شعبانی
.
23 مهر 1399، 20:09
پاسخ
0
1
فیلم جیم کری خدا میشود و فیلم سه کله پوک جیم کری و ماسک از بهترین ها هستند. راستی از بهترین سریال جیم کری چیو توصیه می کنید؟
avatar
امیر
.
21 مهر 1399، 12:05
پاسخ
1
1
فیلم جیم کری خدا میشود عالیه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402