بیوگرافی بیانسه ؛ نگاهی به زندگی و آثار ملکه موسیقی آمریکا

بیانسه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

همه ما حداقل یکی از آهنگ های بیانسه را در پلی‌لیست آهنگ‌های مورد علاقه‌مان داریم. استعداد و زیبایی فوق‌العاده این بانوی هنرمند ما را بر آن داشت تا بیوگرافی بیانسه را در این مقاله از پلازا ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

بیانسه (Beyoncé) خواننده، ترانه‌سرا، تهیه‌کننده و بازیگر آمریکایی متولد سال 1981 است که در اواخر دهه 1990 به شهرت رسید. او خواننده اصلی گروه R&B به نام Destiny’s Child بود، اما سپس به صورت انفرادی شروع به فعالیت کرد. این فعالیت مستقل برایش بسیار موفقیت‌آمیز نیز شد. فعالیت‌های تأثیرگذار او در موسیقی، رقص و مد او را به عنوان یک نماد جهانی در تاریخ موسیقی عامه‌پسند تثبیت کرده است. بیانسه عنوان خواننده زن با بیشترین نامزدی برای جایزه گرمی را در کارنامه هنری خود دارد. در این مقاله از پلازا با بیوگرافی بیانسه، زندگی خصوصی و کارنامه هنری او همراه شما خواهیم بود.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی بیانسه

  • نام و نام خانوادگی: بیانسه جیزل نولز-کارتر (Beyoncé Giselle Knowles-Carter)
  • تاریخ تولد: 4 سپتامبر 1981 (13 شهریور 1360)
  • سن بیانسه: 41 سال
  • قد و وزن بیانسه: قد بیانسه 170 سانتی‌ متر و وزن او 56 کیلوگرم است.
  • دین بیانسه: مسیحی
  • وضعیت تاهل: متاهل، او در سال 2008 با جی زی (Jay Z) رپر آمریکایی ازدواج کرده است.
  • فرزندان بیانسه: بلو آیوی (Blue Ivy)، رومی (Rumi) و سر (Sir)
  • پیج اینستاگرام بیانسه: beyonce@
همچنین بخوانید :

زندگی نامه بیانسه

بیوگرافی بیانسه

در این بخش مروری بر زندگی خصوصی بیانسه از تولد تا ازدواج او خواهیم کرد. بیانسه با نام کامل بیانسه جیزل نولز-کارتر (Beyoncé Giselle Knowles-Carter) خواننده و، ترانه‌سرا و بازیگر آمریکایی متولد 4 سپتامبر 1981 برابر با 13 شهریور 1360 است. او در شهر هیوستون ایالت تگزاس در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمده است. این هنرمند مشهور اکنون 41 سال دارد. او فرزند متیو نولز (Mathew Knowles) و تینا لاوسون-نولز (Tina Lawson-Knowles) است. بیانسه یک برادر ناتنی و یک خواهر دارد. برادر بیانسه نیکسون الکساندر نولز (Nixon Alexander Knowles) و خواهر او سولانژ نولز (Solange Knowles) نام دارد.

جالب است بدانید که معنی بیانسه یعنی «فراتر از دیگران» که به خوبی با شخصیت این هنرمند نیز جور در می‌آید. در بیوگرافی بیانسه می‌خوانیم که او در سن نه سالگی، یعنی در سال 1990، با دوستان دوران کودکی‌اش گروه دختران خواننده و رپر به نام «Destiny’s Child» را تشکیل دادند. در سال 1992 این گروه در نمایش استعدادیابی تلویزیونی Star Search شکست خوردند. همچنین سه سال بعد، قبل از انتشار آلبومشان، از یک قرارداد ضبط استودیویی حذف شدند. در قسمت زندگی شغلی بیانسه بیشتر به فعالیت‌ها و سرنوشت این گروه و بیانسه می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

بیانسه در سال 2008 با رپر معروف آمریکایی یعنی شان کوری کارتر (Shawn Corey Karter) که با نامه حرفه‌ای جی زی شناخته می‌شود، ازدواج کرد و حاصل ازدواج این زوج سه فرزند به نام‌های بلو آیوی (Blue Ivy) متولد سال 2012، رومی (Rumi) متولد سال 2017 و سر (Sir) متولد سال 2017 است که رومی و سر دوقلو هستند. اطلاعات بیشتر درباره ازدواج بیانسه را می‌توانید در قسمت اخبار و حواشی او دنبال کنید.

زندگی شغلی بیانسه

در ادامه بیوگرافی بیانسه به بررسی کامل زندگی شغلی، آهنگ‌ها، فیلم‌ها و دیگر آثار او می‌پردازیم. پیش از این گفتیم که بیانسه با دوستان خود گروهی به نام «Destiny’s Child» تشکیل دادند که تا مدتی فعالیت آن‌ها موفقیت زیادی به همراه نداشت اما در سال 1997 ورق برای گروه «Destiny’s Child» با عقد قرارداد با استودیو ضبط کلمبیا برگشت. آن‌ها اولین آلبوم خود با آهنگ معروف و موفق No، No، No Part 2 را منتشر کردند.

آلبوم بعدی آن‌ها به نام «The Writing’s on the Wall» باعث شد دو جایزه گرمی کسب کنند. بیش از هشت میلیون نسخه از آلبومشان در ایالات متحده به فروش رفت. آلبوم دوم این گروه سر و صدای بسیاری کرد. آلبوم «Survivor» در سال 2001 سومین آلبوم گروه بود که به رتبه یک جدول بیلبورد رسید. در آن زمان آن‌ها به عنوان موفق‌ترین گروه خواننده زن شناخته شدند.

معنی بیانسه

بیانسه به وضوح رهبر گروه بود. او آهنگ‌های مهمی مانند «Bootylicious» را برای Destiny’s Child نوشته است. سرانجام این گروه برای اینکه هر کدام از اعضا بتوانند به صورت انفرادی کار کنند، از هم پاشید. «Destiny’s Child »در سال 2004 برای انتشار آلبوم «Destiny Fulfilled» دوباره گرد هم آمدند. آلبوم مذکور به طور کلی به اندازه آلبوم‌های قبلی گروه تحسین نشد. به هر حال این آلبوم بیش از هفت میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت. چندین تک آهنگ از این آلبوم نیز بسیار معروف شده‌اند.

این سه نفر در سال 2005 توری جهانی را آغاز کردند و طی آن اعلام کردند که این گروه رسماً منحل خواهد شد. در همان سال آن‌ها آلبوم #1 را منتشر کردند که مجموعه‌ای از آهنگ‌های شناخته شده و معروفشان بود. در اوایل سال 2013 گروه Destiny’s Child برای حضور در نیمه دوم  Super Bowl دوباره به هم پیوستند. آن‌ها آهنگ جدیدی به نام Nuclear را منتشر کردند. اندکی پس از آن بیانسه یک جایزه گرمی برای تک آهنگ خود به نام «Love on Top» برنده شد.

فعالیت هنری بیانسه به صورت انفرادی

فرزندان بیانسه

بیانسه از استعداد ترانه‌سرایی‌اش برای نوشتن اولین آلبوم انفرادی خود با نام «Dangerously in Love» در سال 2003 استفاده کرد. این آلبوم جار و جنجال زیادی به راه انداخت و با کمک تک آهنگ بسیار محبوب «Crazy in Love» در رده‌های بالای جداول جهانی قرار گرفت. بیانسه این آهنگ را همراه همسر فعلی‌اش، خواننده رپ جی‌ زی اجرا کرده بود. در سال 2004 بیانسه پنج جایزه گرمی از جمله بهترین آلبوم R&B معاصر و بهترین اجرای آهنگ R&B زن را از آن خود کرد.

همچنین بخوانید :

در سال 2006 بیانسه دومین آلبوم استودیویی خود با نام B’Day را منتشر کرد. در این آلبوم چندین آهنگ موفق وجود داشت. این ترانه‌ها توسط تهیه‌کننده‌های همکار ساخته شده بود. برای مثال می‌توان به آهنگ Green light با همکاری گروه The Neptune اشاره کرد. اگرچه این آلبوم بیشتر بازتاب سبک فانک در دهه 1970 بود، تک آهنگ «Irreplaceable» که در سبک پاپ بود، موفق‌ترین آهنگ آلبوم شد.

اواخر همان سال بیانسه آلبوم دو قسمتی I Am… Sasha Fierce را منتشر کرد. نیمه اول شامل آهنگ‌هایی با حالتی درون نگرانه مانند «Halo» بود. در قسمت دوم (ساشا فیرس) آهنگ‌هایی مناسب رقص وجود داشت. در کل این آلبوم چندین آهنگ پر بازدید مانند Single Ladies Put a ring on it داشت که به دریافت جوایز متعدد بیانسه در مراسم گرمی 2010 کمک کرد.

همچنین بخوانید :

چند روز بعد از یک اجرای پیروزمندانه در جشنواره «Glastonbury» انگلیس، بیانسه آلبوم خود به نام 4 را در سال 2011 منتشر کرد که ترکیبی از سبک‌های Ballads و Dance بود. در سال 2013 آلبوم جدید او با نام بیانسه منتشر شد. این آلبوم که در ابتدا به صورت انحصاری در iTunes ارائه می‌شد، به عنوان یک آلبوم تصویری تبلیغ می‌شد. در واقع موزیک ‌ویدیوهایی برای هر آهنگ ساخته شده بود.

آلبوم لیموناد، منتشر شده در سال 2016، طیف گسترده و متنوعی از سبک‌های موسیقی بود. در این آلبوم بیانسه روی مضامین خیانت و استقامت تمرکز کرد. این آلبوم به عنوان یک آلبوم تصویری دیگر معرفی شد. با این تفاوت که این بار به عنوان یک ویژه برنامه تلویزیونی از شبکه HBO پخش شد. لیموناد با تحسین قابل توجهی روبرو شد. این آلبوم باعث شد بیانسه دو جایزه گرمی از جمله جایزه بهترین موسیقی فیلم برای آهنگ «Formation» را به دست آورد.

همکاری بیانسه و همسرش جی زی

قد بیانسه

این قسمت از بیوگرافی بیانسه را با همکاری‌های او و همسرش ادامه می‌دهیم. در سال 2008 و پس از ازدواج با جی‌ زی، آن‌ها به یکی از زوج‌های پردرآمد در صنعت سرگرمی تبدیل شدند. تک آهنگ «Drunk in Love» از آلبومی به نام «بیانسه» که او همراه با همسرش جی‌ زی خوانده بود، چندین جایزه گرمی از جمله بهترین آهنگ R&B را دریافت کرد.

همچنین بخوانید :

بیانسه و همسرش، جی‌ زی، در سال 2018 آلبومی مشترک با نام «Everything Is Love» را منتشر کردند. این آلبوم به نام کارترها (نام خانوادگی جی‌ زی و ادامه نام خانوادگی بیانسه بعد از ازدواج) اعتبار بخشید. آلبوم «Everything Is Love» جایزه گرمی بهترین آلبوم معاصر شهری را دریافت کرد. در بالا می‌توانید عکس بیانسه و همسرش را مشاهده کنید.

جدیدترین آلبوم بیانسه

قد و وزن بیانسه

تا اینجا درباره بیوگرافی بیانسه و شش آلبوم او صحبت کردیم. هفتمین و جدیدترین آلبوم این خواننده نیز رنسانس (Renaissance) نام دارد. 9 ژوئن 2022 (19 خرداد 1401) بود که بیانسه به ناگهان تصاویر پروفایلش را از تمام شبکه‌های اجتماعی‌اش حذف کرد. این کار او باعث جان گرفتن زمزمه‌هایی درباره یک آهنگ جدید شد. چند روز بعد، اکانت توییتر مربوط به خیریه بیانسه نیز توییتی منتشر کرد که باعث شد حدس و گمان‌ها درباره انتشار یک آلبوم جدید افزایش یابد.

سرانجام در 29 جولای 2022 (7 مرداد 1401) بود که این آلبوم جدید منتشر شد. اولین آهنگ آلبوم رنسانس، Break My Soul در تاریخ 20 ژوئن 2022 (30 خرداد 1401) منتشر شد و حسابی سر و صدا به پا کرد. این آهنگ بیستمین آهنگ بیانسه بود که در فهرست 10 آهنگ برتر بیلبورد قرار می‌گرفت. تا کنون به جز بیانسه، تنها دو هنرمند دیگر بیش از بیست عنوان از آهنگ‌های تکی و بیش از 10 آهنگ گروهی‌شان در این لیست قرار گرفته. آلبوم رنسانس با استقبال گسترده‌ای از سوی منتقدان مواجه شد. بیانسه با انتشار این آلبوم تبدیل شد به اولین زن هنرمند که هر هفت آلبوم اولش در جایگاه نخست Billboard 200  قرار گرفتند.

ورود بیانسه به دنیای بازیگری

در سال 2001 بیانسه اولین تجربه بازیگری خود را در فیلم تلویزیونی Carmen: A Hip Hopera انجام داد که از MTV پخش شد. او در نقش فاکسکسی کلئوپاترا در فیلم آستین پاورز به نام گلدمبر (2002) نیز بازی کرد. پس از این فیلم بیانسه به یک ستاره سینما تبدیل شد. او بعدها در فیلم‌هایی چون «The Fighting Temptations» محصول سال 2003 و «The Pink Panther» محصول سال 2006 به ایفای نقش پرداخت.

همچنین بخوانید :

بیانسه در سال 2006 در فیلم «Dream Girls» نقش دینا جونز را بازی کرد. او در این فیلم با جنیفر هادسن (Jennifer Hudsen) و آنیکا نونی رز (Anika Noni Rose) هم‌بازی بود. عملکرد بیانسه موجب شد او نامزد دریافت جایزه گلدن‌گلوب شده و آهنگ او به نام «Listen» برای یک جایزه اسکار نامزد شود.

در بازسازی انیمیشن «The Lion King» در سال 2019، بیانسه صداپیشگی شخصیت نالا را بر عهده داشت. او همچنین چندین آهنگ را در موسیقی متن این فیلم اجرا کرد. از جمله این آهنگ‌ها می‌توان به «Spirit» اشاره کرد که یک آهنگ اورجینال بود که او ساخته بود. بیانسه همچنین یک بازخوانی از آهنگ «Can You Feel the Love Tonight» در فیلم اصلی انجام داد.

او همچنین به طور همزمان آلبومی را با الهام از این فیلم به نام The Lion King: The Gift منتشر کرد. بعداً آهنگ‌هایی از آن در آلبوم تصویری Black Is King قرار گرفتند. بیانسه همچنین تجربه کارگردانی فیلم Black Is King را در کارنامه خود دارد. این فیلم از سرویس دیزنی پلاس پخش شد.

آلبوم‌ های بیانسه

زندگی نامه بیانسه

در ادامه بیوگرافی بیانسه تمام آلبوم‌های او را که تاکنون بررسی کردیم در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید.

نام آلبومسال انتشارنوع فعالیت
Destiny’s Child1998گروهی
The Writing’s on the Wall1999گروهی
Survivor2001گروهی
8 Days of Christmas2001گروهی
Dengerously in Love2003انفرادی
Destiny Fulfilled2004گروهی
B’Day2006انفرادی
A Am…Sasha Fierce2008انفرادی
42011انفرادی
Beyoncé2013انفرادی
Lemonade2016انفرادی
Renaissance2022انفرادی

جوایز و افتخارات بیانسه

ثروت بیانسه

در این بخش از بیوگرافی بیانسه به جوایز و افتخارات او که یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین هنرمندان زن است و از سال 1997 فعالیت خود را آغاز کرده است، می‌پردازیم. از دستاوردهای وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • او تنها هنرمند زنی است که تمام آلبوم‌های استودیویی‌اش رتبه نخست فروش را کسب کرده‌اند.
  • او طولانی‌ترین زمان را در صدر بیلبورد صد آهنگ برتر برای یک زن دارد. هر دو آهنگ «Baby Boy» و «Crazy In Love» به مدت 17 هفته به عنوان آهنگ اول جدول بیلبورد مانده‌اند.
  • آهنگ Irreplaceable او تنها آهنگی است که به طور هم زمان در 12 جدول بیلبورد قرار گرفته است.
  • آهنگ Beautiful Liar رکورد بزرگ‌ترین جهش در تاریخ بیلبورد را دارد و از رتبه نود و چهار به سه رسیده است.
  • او با هفتاد و نه نامزدی بیشترین نامزد دریافت جایزه گرمی است.
  • او تنها زنی است که موفق به کسب دو جایزه Legend در جوایز موسیقی جهانی شده است.
  • او از بین دو زن اولین زنی است که جایزه بین‌المللی هنرمند خارق‌العاده را دریافت کرده است. فقط شش نفر دیگر این جایزه را در طول تاریخ دریافت کرده‌اند. مایکل جکسون (1993)، راد استورات (1994)، لد زپلین (1995)، بی جیز (1997)، اروسمیث (2001) و ویتنی هیوستون (2009) دیگر برندگان این جایزه هستند.
  • در سال 2011، وی توسط بیلبورد به عنوان هنرمند هزار سال اخیر انتخاب شد.
  • او تا کنون 551 جایزه مختلف برنده شده است.
  • در سال 2014 بیلبورد به او لقب پردرآمدترین خواننده زن سیاه‌پوست را داد.
  • او در سال 2020 توسط مجله تایم در لیست صد زن تأثیرگذار قرن قرار گرفت.
همچنین بخوانید :

جدول جوایز

در ادامه این قسمت از بیوگرافی بیانسه جوایز او را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نام مراسمتعداد نامزدی جوایزتعداد جوایز برنده شده
جوایز موسیقی آمریکا4116
جوایز تلویزیون سرگرمی بلک8135
جوایز موسیقی بیلبورد5927
جایزه بریت104
جوایز گرمی8832
جایزه هنرمندان سیاه‌پوست198
جایزه MTV استرالیا80
جایزه MTV اروپا347
جایزه MTV برای موزیک ویدیو8929
جایزه MTV ژاپن برای موزیک ویدیو163
جشنواره Much Music Video152
جایزه ایمیج6927
جایزه برگزیده مردم282
جایزه موسیقی Soul Train6221
جایزه برگزیده نوجوانان6110
جایزه موزیک جهانی229
جایزه اسکار10
همچنین بخوانید :

اخبار و حواشی بیانسه

برادر بیانسه

در ادامه بیوگرافی بیانسه با شایعات و حواشی ملکه موسیقی آمریکا همراه شما هستیم.

خانه لوکس بیانسه و جی زی

اخیرا شنیده شده که این زوج ثروتمند و محبوب آمریکایی یک خانه 5.5 میلیون پوندی در حومه لندن خریده‌اند اما برای حفظ حریم خصوصی خود هیچ اطلاعاتی از خانه خود فاش نکرده‌اند و برای همین خانه آن‌ها به معمایی بزرگ برای طرفداران خود و کاربران شبکه‌های احتماعی تبدیل شده است.

حواشی کنسرت بیانسه در دبی

بیانسه برای اجرای خود در مراسم افتتاح هتل آتلانتیس رویال دبی 24 میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است و نه به خاطر مبلغ هنگفت دستمزد دریافت شده او بلکه به خاطر حضورش در دبی مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت.

برندهای بیانسه و مدلینگ

بیانسه یک خط تولید لباس به نام House of Dereon همراه با مادرش دارد. او همچنین خط تولید عطر خود با نام Heat را در سال 2010 راه اندازی کرد. بیانسه در طول زندگی حرفه‌ای خود مدل چندین برند از جمله لورآل و تامی هایلفیگر بوده است.

کنسرت خصوصی بیانسه

او  یک کنسرت خصوصی برای معمر قذافی رهبر لیبی در شب سال نو در سال 2010 انجام داد. پس از این رویداد بیانسه خود را در معرض انتقادهای شدید دید. او بعداً هزینه دریافتی از این مراسم را برای کمک به قربانیان زلزله هائیتی اهدا کرد. طبق برخی گزارش‌ها، بیانسه گفته است که پدرش مسئول هماهنگی کنسرت لیبی بوده است. در مارس 2011 تصمیم خود مبنی بر برکناری پدرش از عنوان مدیر برنامه‌های خود را اعلام کرد.

همچنین بخوانید :

لب‌خوانی بیانسه

در ژانویه 2013، بیانسه برای عملکرد خود در مراسم تحلیف دوم رئیس جمهور اوباما در واشنگتن دی‌سی دوباره مورد انتقاد مردم و رسانه‌ها قرار گرفت. همگام سازی لب با آهنگ خود در فضای باز برای خواننده‌ای حرفه‌ای مثل او بسیار عجیب بود. علی‌رغم پوشش گسترده رسانه‌ای این مراسم، در روزهای پس از آن بیانسه به طور علنی در این مورد صحبت نکرد. اندکی بعد، قبل از حضور در Super Bowl XLVII، بیانسه همان آهنگ را به طور زنده در یک کنفرانس مطبوعاتی اجرا کرد. وی برای خبرنگاران توضیح داد که در مراسم تحلیف از «صدای پشتیبان» استفاده کرده است.

حواشی ازدواج بیانسه و جی زی و تولد فرزندانشان

زندگی شخصی بیانسه

در سال 2008 بیانسه در یک مراسم خصوصی و کوچک در شهر نیویورک با رپر مشهور جی زی ازدواج کرد. در میان مهمانانی که در این عروسی حضور داشتند مادر بیانسه، تینا نولز بود. پدرش متیو، خواهرش سولانژ، اعضای گروه «Destiny’s Child» رولند و میشل ویلیامز در این مراسم حضور داشتند. دوست بیانسه گوئینت پالترو بازیگر مشهور نیز از دعوت‌شدگان به این مراسم بود.

سال‌ها شایعه بارداری بیانسه سر زبان‌ها و نقل محافل بود. بیانسه و جی زی با خبر ورود قریب‌الوقوع عضو جدید خانواده خود در سال 2011 در مراسم جوایز موسیقی MTV Video ظاهر شدند. این زوج در تاریخ هفتم ژانویه 2012 از دختری به نام بلو آیوی کارتر استقبال کردند. آن‌ها برای حفظ حریم خصوصی خود در این زمان خاص هزینه‌ای گزاف کردند. آن‌ها در واقع یک طبقه از بیمارستان لنوکس هیل نیویورک را اجاره کردند.

در فوریه 2017، بیانسه در اینستاگرام اعلام کرد که او و جی‌زی انتظار فرزندان دوقلوی خود را می‌کشند. بعداً مشخص شد که عکس بارداری او 11.1 میلیون لایک خورده است. این پست موردپسندترین پست اینستاگرام در سال شده بود. دوقلوها، یک پسر و یک دختر در ژوئن 2017 به دنیا آمدند.

آن‌ها بلافاصله تولد دوقلوها یا نام آن‌ها را تأیید نکردند. اما مجله People گزارش داد که آن‌ها اسناد و مدارکی را مشاهده کردند که فرزندان بیانسه به دنیا آمده‌اند. آن‌ها اعلام کردند که فرزندان این زوج «سِر» به معنای «آقا» و «رومی» به معنای «مولانا» نام دارند. در ساعات اولیه صبح چهارده جولای، بیانسه با انتشار عکسی که در آن دوقلوهای یک ماهه‌اش را در آغوش داشت به این خبر رسمیت بخشید.

حقایق پنهان بیانسه

معنی بیانسه

در بخش پایانی بیوگرافی بیانسه به نکات جالب و حقایق زندگی او می‌پردازیم.

زندگی شخصی بیانسه

  • از همان کودکی در مقابل مخاطبان با اعتماد به نفس ظاهر می‌شده است.
  • در آهنگ‌ها، اجراها و نوع لباسش همیشه عشق او به زادگاهش تگزاس مشهود است.
  • او قبل از جی‌ زی فقط یک دوست پسر در دوران دبیرستان داشته است.
  • قبل از Destiny’s child نام گروه آن‌ها Girls Tyme بوده است.
  • عدد شانس او «چهار» است. او زیر حلقه‌اش تتویی مشترک با همسرش جی‌زی دارد که عدد چهار به یونانی است. حتی نام دختر بزرگ او دربرگیرنده عدد چهار یونانی‌ است.
  • با وجود داشتن خط تولید عطر، بیانسه به اکثر عطرهای موجود آلرژی دارد.
  • کلمه Bootylicious را بیانسه اختراع کرده است که به معنی وسایل خانم‌ها و هر چیز جذاب است.
  • او نسبت به طرفدارانش بخشنده است. در سال 2003 او در یکی از اجراها گوشواره‌هایش را که 250 هزار دلار قیمت داشت به میان تماشاگران پرتاب کرد.
  • زمانی که گروه Destiny’s Child از هم پاشید و پدرش در مدیریت برنامه‌هایش ضعیف عمل کرد او دچار افسردگی شد.
  • بیانسه عاشق بستنی کره‌ای گردویی است.
  • می‌گویند ژن او بسیار خوب است. دخترش آیوی در آهنگ Glory پدرش را همراهی کرده بود و نامش در جدول بیلبورد درخشید. او جوان‌ترین خواننده تاریخ بود که آهنگش در این جدول قرار گرفت.
  • او زن مستقلی است و تمامی جواهراتش را که در کل ارزشی به اندازه 350 میلیون دلار دارند را خریداری کرده است.
  • بیانسه در حال حاضر 315 میلیون دنبال‌کننده در پیج اینستاگرام خود دارد.
  • پست اینستاگرامی او که اعلام می‌کرد برای بار دوم باردار است در هشت ساعت اول شش میلیون لایک خورد.
  • علیرغم شهرت زیادش، بیانسه تلاش زیادی می‌کند که حریم خصوصی‌اش را حفظ کند.
  • نام اصلی مادر بیانسه «سلستین بیانسه» بود. او نام خانوادگی خود را به‌عنوان اسم دخترش انتخاب کرد.
  • بیانسه در مصاحبه‌ای گفت که در کودکی از یک مار به عنوان حیوان خانگی‌اش مراقبت می‌کرد و حتی آن را در اتاقش نگه می‌داشت.
  • او عاشق هیجان است.
  • تنها زمانی‌که احساس آرامش می‌کند و می‌تواند راحت باشد، وقتی‌ است که در یک قایق و درون دریا باشد.

زندگی حرفه ای و اجتماعی بیانسه

  • او به مسائل و مشکلاتی که در جهان می‌گذرد توجه می‌کند.
  • او رکورددار کسب جوایز گرمی است.
  • او با انتشار آلبوم Lemonade، تبدیل به تنها خواننده‌ای شد که در یک سال در 4 شاخه مختلف نامزد دریافت جایزه گرمی شده است.
  • او شخصا روی بلوار هالیوود ستاره ندارد، اما این ستاره نصیب گروه Destiny’s Child شده است.
  • یک محقق استرالیایی نام او را روی یک نوع حشره، به خاطر موهای طلایی روی شکمش، گذاشته است.
  • او در مراسم خیریه به صورت داوطلبانه کار می‌کند.
  • او یک مرکز سلامت روانی به نام «The Beyoncé Cosmetology Center» دارد.
  • او تمام درآمدش از بازی در فیلم Cadillac Records را به خیریه توان‌بخشی اهدا کرده است.
  • او دو بار در مراسم سوپربال آمریکا اجرا داشته است.
  • او اولین زن سیاه‌پوست است که در مراسم Coachella Music Festival اجرا داشته است.
  • او در عرصه بازیگری نیز موفق بوده است.
  • نام او در میان پرفروش‌ترین هنرمندان جهان می‌درخشد.
  • او برای خود شخصیتی به نام ساشا فیرس ساخته است. ساشا بسیار برونگرا و سرزنده است و با شخصیت بیانسه از زمین تا آسمان فرق دارد. او می‌گوید حین اجراهایش خود را در قالب شخصیت ساشا می‌گذاشته است.
  • او برای تمرین آواز و برای اینکه بتواند روی صحنه هم برقصد و هم آهنگ بخواند، خوانندگی حین دویدن را تمرین می‌کرد.
  • بیانسه و جی زی برای ضبط موزیک ویدیوی Apeshit، موزه لوور را اجاره کردند.
  • قبل از لیدی گاگا، ایفای نقش اول فیلم A Star Is Born به او پیشنهاد شده بود.
  • او در هر دو مراسم تحلیف باراک اوباما آهنگ اجرا کرد.
  • وقتی او در حال برگزاری یک تور کنسرت است، فیلم همه‌ی اجراهایش را تماشا کرده و ایرادات آن‌ها را مشخص می‌کند.

آلبوم عکس های بیانسه

در این بخش از بیوگرافی بیانسه می‌توانید عکس‌های این خواننده جذاب را مشاهده کنید.

کلام آخر

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله سعی کردیم بیوگرافی بیانسه، ملکه موسیقی آمریکا، را به شما ارائه دهیم. نظر شما درباره‌ی این هنرمند چیست؟ نکاتی که در مقاله بیوگرافی بیانسه ارائه شد برایتان تا چه حد جذابیت داشت؟ آیا به آهنگ های بیانسه  گوش می‌دهید؟ اگر از طرفداران این خواننده با استعداد هستید کدام یک آهنگ های بیانسه برایتان خاطره‌انگیزتر و جذاب‌تر است؟ لطفا نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
Parham
.
28 مهر 1402، 08:55
پاسخ
0
0
صد در صد اون تو صنعت موسیقی یک اسطورس که به لقب (ملکه بی) شناخته میشه و من چندین زیبا و معروف ازش شنیدم ولی پر خاطره ترین آهنگش برای من آهنگ Halo بود که مخصوص دهه ی هشتادیاس
avatar
دنیا
.
16 مهر 1399، 16:16
پاسخ
1
1
صداش حرف نداره واقعا تکه تــــک
avatar
زینب عظیمی
.
19 مهر 1399، 12:33
پاسخ
0
0
@دنیا
بله دنیا جان به نظر من هم صدای بیانسه خاص هست و با شنیدنش سریعا متوجه میشیم که بیانسه در حال خواندن هست
avatar
سعید
.
16 مهر 1399، 16:15
پاسخ
2
1
این زن بی نظیره هم خوشگله هم خوش صدا هم بی حاشیه سبکشم واقعا منحصر بفرد و خاصه
avatar
زینب عظیمی
.
19 مهر 1399، 12:32
پاسخ
0
0
@سعید
بله واقعا از هر لحاظ کامل هستن
avatar
سحر
.
12 مهر 1399، 23:52
پاسخ
0
1
بیانسه از بهترین خواننده های زن دنیا هستش
avatar
زینب عظیمی
.
19 مهر 1399، 12:32
پاسخ
0
0
@سحر
کاملا درسته سحر جان
avatar
لیلا
.
10 مهر 1399، 13:12
پاسخ
0
1
سن بیانسه بهش می خوره که متولد 60 باشه.
avatar
زینب عظیمی
.
11 مهر 1399، 13:05
پاسخ
0
1
@لیلا
خیلی برام جالب بود لیلا جان چون به نظر من بیشتر از سنش نشون میده.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402