آموزش گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام به صورت تصویری

قرار دادن آهنگ در استوری اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گذاشتن آهنگ روی استوری می‌تواند کمک زیادی به جذب مخاطبین و افزایش جذابیت محتوای منتشر شده کند. با پلازا همراه باشید تا با نحوه اضافه كردن اهنگ و موزیک به استوري آشنا شویم.

پس از اینکه کمپانی اینستاگرام ویژگی گذاشتن آهنگ در استوری را به این اپلیکیشن محبوب افزود، کاربران زیادی از این قابلیت جهت جذاب و پربیننده کردن استوری‌هایشان استفاده کردند. همانطور که میدانید ساخت استوری اینستاگرام کار چندان سختی نیست. عکس، فیلم، فیلترها و برچسب‌های مختلف از ویژگی‌هایی هستند که هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما خوشبختانه Instagram ابزارها و ویژگی‌های مختلفی را جهت جذاب کردن هر چه بیشتر استوری‌های کاربرانش ارائه داده است. در این مقاله قصد داریم به آموزش گذاشتن آهنگ روی استوری پرداخته و قدم‌به‌قدم با تصاویر این پروسه را توضیح دهیم.

فهرست مطالب

آموزش گذاشتن آهنگ روی استوری اینستاگرام

برای افزودن موسیقی به استوری اینستاگرام، ابتدا در صفحه اول این برنامه، روی آیکون + در بالای سمت راست صفحه بزنید و سپس گزینه Story را از پایین صفحه انتخاب کنید.

اضافه كردن اهنگ به استوري

عکس یا ویدیویی را که می‌خواهید در استوری اینستاگرام خود پست کنید، بگیرید یا انتخاب کنید. برای گذاشتن اهنگ در استوری اینستاگرام اندروید و ایفون، از بالای صفحه، روی نماد شکلک مربعی، ضربه بزنید.

گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام

در پنجره پاپ آپ، روی استیکر Music ضربه بزنید.

آهنگ گذاشتن در استوری اینستا

اینستاگرام این بخش را به دو قسمت For you و Browse تقسیم کرده است. در کادر جستجویی که ظاهر می‌شود، عنوان آهنگ را تایپ کنید یا در میان گزینه‌های فهرست شده آهنگ مورد نظر را پیدا کنید.

موزیک گذاشتن روی استوری

روی آهنگی که می‌خواهید در لیست ظاهر شود، ضربه بزنید. قبل از انتخاب یک آهنگ می‌توانید روی دکمه پخش ضربه بزنید تا پیش نمایش آن را مشاهده کنید. برای تنظیم مدت زمان کلیپ، روی نماد شماره ضربه بزنید. مدت زمان آهنگ باید بین حداقل ۵ و حداکثر ۱۵ ثانیه باشد. سپس بازه زمانی مدنظرتان را از نوار پایین صفحه انتخاب کنید.

گذاشتن آهنگ روی استوری

پس از اتمام روی Done ضربه بزنید. می‌توانید متن یا نماد آهنگ را به مکان دیگری بکشید، یا نماد را با انگشتان خود به بیرون یا داخل فشار دهید تا اندازه آن متفاوت باشد. سپس، استوری خود را پست کنید.

چگونه متن آهنگ را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنیم؟

در صورتی که آهنگ انتخابی شما دارای لیریک باشد، می‌توانید متن آن را هم به استوری اضافه کنید. برای انجام این کار، مثل بالا مراحل اضافه کردن آهنگ را انجام دهید و در صفحه آخر، روی تنظیمات نحوه نمایش آهنگ که درست بالای نوار پخش قرار دارد، بزنید. با انتخاب یکی از گزینه‌های Aa، می‌توانید متن آهنگ را با چند فونت مختلف در استوری قرار دهید.

موزیک گذاشتن روی استوری

البته اگر آهنگ انتخابی بی‌کلام باشد، این گزینه‌ها را مشاهده نخواهید کرد. در نهایت روی Done ضربه بزنید.

چگونه از طریق برنامه‌های پخش موسیقی، به استوری اینستاگرام خود آهنگ اضافه کنیم؟

می‌توانید مستقیماً از ساندکلاود، اسپاتیفای یا Shazam به استوری اینستاگرام خود موسیقی اضافه کنید. در اینجا نحوه انجام آن در هر برنامه آمده است:

موزیک گذاشتن روی استوری از Spotify

برنامه اسپاتیفای را در دستگاه iOS یا Android خود باز کنید و موسیقی مورد نظر خود را برای افزودن به استوری اینستاگرام خود پیدا کنید. روی نماد سه نقطه روی یک آهنگ ضربه بزنید.

مشکل گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام

در منوی پاپ آپ، به پایین اسکرول کنید و روی Share ضربه بزنید.

گذاشتن آهنگ روی عکس در استوری اینستاگرام ios

در منوی اشتراک گذاری برنامه گذاشتن موزیک در استوری اینستاگرام، Stories را انتخاب کنید. ممکن است یک پاپ آپ از شما برای باز کردن برنامه اینستاگرام اجازه بگیرد.

اهنگ گذاشتن روی استوری در ایفون

Spotify برنامه اینستاگرام را باز می کند و به طور خودکار کاور آهنگ، آلبوم یا لیست پخش را در یک استوری جدید اینستاگرام آپلود می‌کند. اگر می‌خواهید موسیقی از روی تصویر روی جلد پخش شود، باید با استفاده از نماد شکلک مربعی، همانطور که در مراحل بالا توضیح داده شد، موسیقی اضافه کنید.

هنگامی که استوری خود را پست می کنید، یک لینک در بالای استوری ظاهر می‌شود که می‌گوید Play on Spotify. هر کسی که استوری شما را مشاهده می‌کند، می‌تواند روی این لینک کلیک کند تا مستقیماً به آن صفحه Spotify منتقل شود.

اضافه کردن موسیقی به استوری اینستاگرام از SoundCloud

برنامه SoundCloud را در دستگاه iOS یا Android خود باز کنید. آهنگ، آلبوم یا پلی لیستی را که می‌خواهید به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید، پیدا کنید و روی نماد سه نقطه ضربه بزنید.

اهنگ در استوری اینستاگرام اندروید

برای گذاشتن آهنگ روی عکس در استوری اینستاگرام، در پاپ آپ، Stories را در زیر لوگوی اینستاگرام انتخاب کنید.

مشکل نبودن گزینه موزیک در استوری

SoundCloud برنامه اینستاگرام را باز می کند و به طور خودکار کاور آهنگ، آلبوم یا لیست پخش را در یک استوری جدید اینستاگرام آپلود می‌کند. مانند Spotify، اگر می‌خواهید موسیقی از روی تصویر روی جلد پخش شود، باید موسیقی را با استفاده از نماد شکلک مربعی، همانطور که در بالا توضیح داده شد، اضافه کنید.

هنگامی که استوری خود را پست می‌کنید، یک لینک در بالای استوری ظاهر می‌شود که می‌گوید Play on SoundCloud. هر کسی که استوری شما را مشاهده می‌کند، می‌تواند روی این لینک کلیک کند تا مستقیماً به آن صفحه SoundCloud منتقل شود.

اضافه كردن اهنگ به استوري از Shazam

برنامه Shazam را در دستگاه iOS یا Android خود باز کنید. برای شناسایی آهنگ جدید می‌توانید روی Shazam ضربه بزنید یا آهنگی را از لیست Shazamهای قبلی خود انتخاب کنید. وقتی آهنگی را شناسایی کردید، روی آن ضربه بزنید تا تمام صفحه شود.

در تمام صفحه آهنگ، روی نماد اشتراک گذاری در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. اینستاگرام را از لیست گزینه‌ها انتخاب کنید. ممکن است یک پاپ آپ از شما برای باز کردن برنامه اینستاگرام اجازه بگیرد.

گذاشتن اهنگ با متن در استوری

Shazam برنامه اینستاگرام را باز می‌کند و به طور خودکار کاور آهنگ را در یک استوری جدید اینستاگرام آپلود می‌کند. مانند Spotify و SoundCloud، اگر می‌خواهید موسیقی از روی تصویر کاور پخش شود، باید موسیقی را با استفاده از نماد شکلک مربعی، همانطور که در بالا توضیح داده شد، اضافه کنید.

هنگامی که استوری خود را پست کردید، لینکی در بالای استوری ظاهر می‌شود که می‌گوید More on Shazam. هر کسی که استوری شما را مشاهده کند، می‌تواند روی این لینک کلیک کند تا مستقیماً به آن آهنگ در Shazam منتقل شود.

کدام کشورها امکان گذاشتن آهنگ روی استوری را دارند؟

امکان قرار دادن موسیقی در حال حاضر در اکثر کشورهای جهان وجود دارد؛ با این حال این ویژگی در ایران قابل استفاده نیست و در صورتی که کشور اکانت شما ایران باشد، اگر سری به بخش استیکرهای اینستاگرام بزنید، نمی‌توانید آن را پیدا کنید.

نبودن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام در ایفون و اندروید، یکی از مشکلات رایج کاربران ایرانی است. متاسفانه راه‌حل قطعی نیز برای حل این مشکل وجود ندارد. ممکن است با ساخت یک حساب کاربری جدید و استفاده از یک نرم‌افزار تغییر آی‌پی بتوانید از این ویژگی استفاده کنید ولی باز هم این احتمال وجود دارد که موفق نشوید.

نبودن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام در اندروید

ممکن است چند دلیل برای نبودن گزینه اضافه كردن اهنگ به استوري وجود داشته باشد:

  • شما در کشوری زندگی می‌کنید که این ویژگی در دسترس نیست. موسیقی در بیش از ۹۰ کشور در این برنامه فعال است، اما به دلیل رعایت دقیق قانون کپی رایت اینستاگرام، در برخی کشورها غیرفعال شده است.
  • برنامه شما قدیمی است. شاید لازم باشد اینستاگرام را به‌روزرسانی کنید.
  • شما در حال تلاش برای به اشتراک گذاشتن یک کمپین محتوای مارک دار هستید. به دلیل قوانین کپی رایت و سیاست‌های تبلیغاتی اینستاگرام، موسیقی و برخی ویژگی‌های دیگر مانند استیکرها و ایموجی‌ها در تبلیغات محتوای مارک‌دار مجاز نیستند. بنابراین یک دلیل نبودن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام در ایفون همین موضوع است.

اضافه كردن اهنگ به استوري با برنامه

در صورتی که شما هم با مشکل نبودن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام در اندروید و آیفون مواجه شده‌اید، تنها راه چاره برای اضافه کردن آهنگ به استوری، استفاده از برنامه‌های دیگر مثل اپلیکیشن‌های گذاشتن آهنگ روی ویدیو است. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید موسیقی مدنظر خود را به ویدیو اضافه کرده و پس از ذخیره ویدیو همراه با آهنگ، آن را در استوری اینستاگرام خود آپلود کنید.

این برنامه‌ها امکانات زیاد دیگری هم دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید جذابیت بیشتری به استوری‌های خود بدهید و برای مثال افکت‌های تصویری نیز به ویدیو اضافه کنید. یکی از این برنامه‌ها، اپلیکیشن اینشات است که محبوبیت فراوانی هم دارد. در ادامه نحوه گذاشتن آهنگ روی استوری با این برنامه را شرح خواهیم داد.

ابتدا برنامه اینشات را باز کرده و سپس روی گزینه Video بزنید.

گذاشتن آهنگ روی استوری

سپس از گالری، ویدیو مدنظر خود را انتخاب و روی تیک پایین سمت راست صفحه بزنید.

موزیک گذاشتن روی استوری

بعد از اضافه شدن ویدیو به اینشات، برای افزودن موسیقی، روی آیکون Music بزنید.

اضافه كردن اهنگ به استوري

سپس آیکون Music+ را لمس کنید. در بخش باز شده، می‌توانید از قسمت For You به آهنگ‌های پیشنهادی برنامه دسترسی داشته باشید. کافی است آهنگ را انتخاب و روی آیکون دانلود روبه‌روی آن زده و بعد Use را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید یک آهنگ از گالری انتخاب کنید، باید گزینه Local را لمس کنید. همچنین برای استفاده از آهنگ‌هایی که در پوشه دانلود یا Files گوشی قرار دارند، روی گزینه Imported بزنید.

گذاشتن آهنگ روی استوری

سپس برنامه تمامی آهنگ‌هایی که در حافظه گوشی در دسترس قرار دارند را برایتان نشان خواهد داد. آهنگ مدنظر را از فهرست انتخاب کنید.

اضافه كردن اهنگ به استوري

حالا آهنگ به ویدیو اضافه می‌شود و می‌توانید بخش مدنظرتان از آهنگ را در ویدیو استفاده کنید. دقت داشته باشید که حداکثر از ۱۵ ثانیه از آهنگ استفاده کنید تا استوری شما به‌خاطر کپی‌رایت از اینستاگرام حذف نشود.

نکات گذاشتن موزیک در استوری اینستاگرام

موزیک گذاشتن روی استوری نیز مانند دیگر قابلیت‌های این بخش نظیر، نظرسنجی و پرسیدن سوال، یکی از امکانات کاربردی است که می‌تواند تا حد زیادی تعامل شما با دنبال‌کنندگان را افزایش داده و در نهایت تعداد کاربران بیشتری را به صفحه‌ای که آن را مدیریت می‌کنید، اضافه کند.

البته تنها اضافه کردن موسیقی کافی نیست و آهنگی که انتخاب می‌کنید، باید با حال و هوای استوری و محتوای منتشر شده توسط شما نیز، هماهنگی داشته باشد. به‌خصوص اگر بخواهید توجه مخاطبان را به یک محتوای به‌خصوص جذب کنید. انتخاب آهنگ در این حالت کار بسیار مشکل‌تری خواهد بود و حتی ممکن است در صورت انتخاب اشتباه، نتیجه عکس هم داشته باشد؛ به همین خاطر است که آشنایی با سلیقه مخاطبین و در نهایت انتخاب یک آهنگ مناسب، اهمیت زیادی برای صفحات اینستاگرام دارد.

سخن پایانی

از زمان افزوده شدن قابلیت اضافه كردن اهنگ به استوري، استیکر موزیک و ویژگی‌های مربوط به آن نظیر نوع قلم و طرح‌های مختلف و… به‌روزرسانی نشده است و این در حالی است که به نظر بسیاری از افراد یکی از اپلیکیشن‌های رقیب اینستاگرام یعنی تیک تاک که یک برنامه به اشتراک‌گذاری ویدئوهای جذاب به حساب می‌آید، قابلیت‌های جدید و بعضاً بهتری را در این باره افزوده است. آیا تا به حال از این قابلیت موزیک گذاشتن روی استوری اینستاگرام استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما و دیگران در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
آیدا
.
06 مهر 1399، 22:16
پاسخ
0
1
ممنون از سایت خوبتون، مطلب خیلی مفیدی بود و استفاده کردم.
avatar
ستاره
.
05 مهر 1399، 14:48
پاسخ
0
1
گذاشتن موزیک در استوری خیلی برام کاربردی بود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402