دانلود و بررسی فیلم دو پاپ (The Two Popes) ؛ داستان، تریلر و بازیگران

بررسی فیلم The Two Popes 2019
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Two Popes 2019 روایتگر انتقال قدرت از پاپ بندیکت شانزدهم به پاپ فرانسیس است. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی فیلم دو پاپ بپردازیم.

فیلم سینمایی The Two Popes محصول مشترک ایالات‌متحده آمریکا، انگلستان، ایتالیا و آرژانتین در سال 2019 است. این فیلم در ژانر درام-زندگینامه به کارگردانی فرناندو میرلس (Fernando Meirelles) و نویسندگی آنتونی مک‌کارتن (Anthony McCarten) ساخته شده است. فیلم دو پاپ اقتباسی از تئاتر The Pope اثری از مک‌کارتن است که در سال 2019 در سالن تئاتر Royal & Derngate به روی صحنه رفت. فیلم The Two Popes 2019 اولین بار در تاریخ 31 آگوست 2019 (9 شهریور 1398) در جشنواره فیلم تلیوراید (Telluride Film Festival) اکران شد. انتشار محدود فیلم از 27 نوامبر 2019 (6 آذر 1398) در ایالات‌متحده آغاز شد و دو روز بعد در انگلستان نیز به نمایش درآمد. شبکه نتفلیکس نیز پخش فیلم دو پاپ را از 20 دسامبر 2019 (29 آذر 1398) شروع کرد.

در این مقاله از پلازا نگاهی به داستان فیلم The Two Popes داریم و پس از آشنایی با بازیگران فیلم به بررسی نظرات منتقدین در مورد فیلم سینمایی دو پاپ می‌پردازیم. در انتها نیز نکات جالب در مورد این عنوان را می‌خوانیم. در ابتدا تریلر فیلم The Two Popes 2019 را در ویدیوی بالا ببینید تا با فضای آن آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


دانلود فیلم The Two Popes 2019


از لینک‌های زیر می‌توانید برای دانلود فیلم دو پاپ در کیفیت‌های مختلف و با زیرنویس فارسی چسبیده اقدام کنید.

[کیفیت: 1080p | حجم: 1.79 گیگابایت]

[کیفیت: 720p | حجم: 1 گیگابایت]

 


داستان فیلم The Two Popes 2019


داستان فیلم The Two Popes بر اساس واقعیت و در مورد یکی از مهمترین پروسه‌های انتقال قدرت در 2000 سال اخیر است. در آوریل 2005، کاردینال خورخه ماریو برگلیو، اسقف اعظم بوئنوس آیرس به واتیکان فراخوانده می‌شود تا به دنبال فوت پاپ ژان پل دوم، پاپ جدید را انتخاب کنند. کاردینال جوزف راتزینگر آلمانی با بیشترین آرا به عنوان پاپ بندیکت شانزدهم انتخاب می‌شود. برگلیو نیز که پس از راتگینز بیشترین آرا را داشت به کشور خود بازمی‌گردد.

هفت سال بعد برگلیو استعفانامه خود را برای پاپ بندیکت شانزدهم می‌فرستد، ولی پاسخی دریافت نمی‌کند. درحالی که برگلیو آماده شده تا به رم برود و استعفای خود را حضوری تقدیم پاپ کند، از سوی واتیکان فراخوانده می‌شود. برگلیو و پاپ بندیکت یکدیگر را در استراحتگاه تابستانی پاپ ملاقات می‌کنند. پاپ بندیکت، برگلیو را به چالش می‌کشد و رازهایی را برای او آشکار می‌کند که می‌تواند اساس کلیسای کاتولیک را به لرزه درآورد.

پشت درهای بسته واتیکان، شاهد نزاع بین سنت و مدرنیته هستیم. دو مرد که می‌توان گفت زمین تا آسمان باهم تفاوت دارند در تلاش برای یافتن زمینه‌ای مشترک هستند تا آینده میلیاردها نفر در سراسر دنیا را شکل دهند.

بازیگران فیلم The Two Popes 2019

 


بازیگران فیلم The Two Popes 2019


در سپتامبر 2017 شبکه نتفلیکس از ساخت فیلمی به کارگردانی فرناندو میرلس با ستارگانی چون آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس خبر داد. فیلمبرداری نیز از نوامبر همان سال در آرژانتین آغاز شد و سرانجام فیلم The Two Popes در سال 2019 اکران شد. در این بخش از مقاله به معرفی بازیگران فیلم The Two Popes 2019 می‌پردازیم.

 

آنتونی هاپکینز در نقش پاپ بندیکت شانزدهم

فیلم The Two Popes

آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins)، با نام کامل سِر فیلیپ آنتونی هاپکینز (Sir Philip Anthony Hopkins)، زاده 31 دسامبر 1937 (10 دی 1316) در ولز است. هاپکینز بازیگر، نویسنده، کارگردان و نقاش است و کار خود را از دهه 1960 میلادی آغاز کرد. آنتونی هاپکینز در سال 1993 نشان شوالیه را از ملکه الیزابت دوم دریافت کرد. در سال 2003 نیز ستاره‌ای در بلوار مشهور هالیوود به هاپکینز تعلق گرفت. آنتونی هاپکینز یکی از پرافتخارترین بازیگران است. او تاکنون 1 جایزه اسکار، 3 جایزه بفتا، 2 جایزه امی و 1 جایزه گلدن‌گلوب سیسیل بی‌دمیل دریافت کرده است.

هاپکینز با نقش ریچارد شیردل در فیلم The Lion in Winter محصول سال 1968 شناخته شد. ریچارد اتنبرا که پنج فیلم با هاپکینز کار کرده است در مورد او می‌گوید:

هاپکینز بهترین بازیگر نسل خودش است.

همچنین بخوانید :

هاپکینز نه تنها برای ایفای نقش هانیبال لکتر در فیلم (The Silence of the Lamb (1991 اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده، بلکه چهار بار دیگر نیز نامزد دریافت این جایزه شده است. فیلم‌هایی که هاپکینز را نامزد دریافت جایزه اسکار کرده‌اند عبارتند از فیلم Remains of the Day محصول سال 1993، فیلم Nixon محصول سال 1995، فیلم Amistad محصول سال 1997 و فیلم The Two Popes محصول سال 2019.

آنتونی هاپکینز را اخیرا در سریال WestWorld محصول سال‌های 2016 تا 2018، فیلم King Lear محصول سال 2018، فیلم Thor: Ragnarok محصول سال 2017 و فیلم Now Is Everything محصول سال 2019 دیده‌ایم.

 

جاناتان پرایس در نقش پاپ فرانسیس

بررسی فیلم The Two Popes 2019

جاناتان پرایس (Jonathan Pryce) زاده 1 ژوئن 1947 (10 خرداد 1326) در یکی از روستاهای ولز است. این بازیگر 73 ساله فعالیت هنری خود را از دهه 70 میلادی با بازی بر صحنه تئاتر آغاز کرد. پس از اینکه در تئاتر چندین جایزه از جمله جایزه تونی و جایزه لارنس الیویه را دریافت کرد، بازی در تلویزیون را شروع کرد. او با نقش‌آفرینی در فیلم Brazil محصول سال 1985 جای خود را در سینما و تلویزیون باز کرد. پس از آن در فیلم‌های دیگری نظیر Pirates of the Caribbean در نقش فرماندار ودربی سوآن، فیلم The White King در نقش کلنل فیتز، فیلم The Man Who Invented Christmas در نقش جان دیکنز و سریال Game of Thrones در نقش گنجشک اعظم نیز بازی کرد. بازی در فیلم The Two Popes 2019 سبب شد پرایس در سه جشنواره اسکار، بفتا و گلدن‌گلوب در بخش بهترین بازیگر مرد نامزد دریافت جایزه شود.

بازیگران دیگری نیز در فیلم دو پاپ به ایفای نقش پرداخته‌اند که در اینجا برخی از آنان را معرفی می‌کنیم:

  • خوان مینوجین (Juan Minujin) در نقش جوانی خورخه ماریو برگلیو
  • لوییس گنکو (Luis Gnecco) در نقش کاردینال کلادیو هومس
  • سیدنی کول (Sidney Cole) در نقش کاردینال پیتر ترکسون
  • کریستینا بانگاس (Cristina Banegas) در نقش لیزابتا
  • لیساندرو فیکس (Lisandro Fiks) در نقش پدر فرانتس جالیکس

 


نمرات فیلم The Two Popes 2019


فیلم The Two Popes از زمان اکران تاکنون با استقبال خوبی از سوی بینندگان و منتقدین روبرو شده است. وبسایت IndieWire تخمین می‌زند این فیلم تا هفته چهارم که نسخه دیجیتالی فیلم در نتفلیکس در دسترس قرار گرفت، حدود 90,000 دلار در 144 سینما فروش داشته است. فیلم سینمایی دو پاپ با بیش از 98,000 رای در سایت IMDb رتبه 7.6 از 10 را کسب کرده است. همچنین نمره 75 از 100 را نیز بر اساس نظرات 39 منتقد گرفته است.

جوایز فیلم The Two Popes بسیار بیشتر از آن است که بخواهیم همه آنها را نام ببریم. اما به طور خلاصه فیلم The Two Popes تاکنون 20 بار در 6 جشنواره مختلف نامزد کسب جایزه شده است. از مهمترین آنها می‌توان به 3 کاندیداتوری در اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه اقتباسی اشاره کرد. همچنین فیلم The Two Popes در جشنواره جوایز بفتا نیز در 5 رشته نامزد دریافت جایزه شد. اگر گلدن‌گلوب سال 2020 را نیز دنبال کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که فیلم سینمایی دو پاپ در 4 حوزه مختلف نیز نامزد جایزه گلدن‌گلوب شد. آنتونی مک‌کارتن در جشنواره فیلم هالیوود برای فیلمنامه فیلم دو پاپ جایزه بهترین فیلمنامه‌نویس را با خود به خانه برد. در این بخش نگاه کوتاهی به نظرات منتقدین در مورد فیلم The Two Popes 2019 داریم.

داستان فیلم The Two Popes

The Globe And Mail / کیت تیلور: 100

بسیار دشوار است که چیزی نامرئی و وصف‌نشدنی مانند ایمان دینی را در فیلم نشان داد، چه برسد به اینکه آن را لمس کرد؛ انجام این کار تنها یکی از موفقیت‌های فرناندو میرلس در نگاهی نامعمول به مقام پاپ اعظم است.

 

The Hollywood Reporter / استفان فاربر: 90

فیلم دو پاپ سه گانه‌ای از فیلمسازی عالی، نویسندگی خوب و اجرای برجسته آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس است.

 

COS / رابرت دنیلز: 83

یک روایت با ساختار قوی که نقش بخشش را مورد بررسی قرار می‌دهد. فیلم The Two Popes کمدی دوستانه مختصری دارد که به سادگی با دو بازیگر فوق‌العاده دنبال می‌شود.

 

Rolling Stone / پیتر تراورز: 80

می‌خواهید یک کلاس بازیگری در سطح کارشناسی ارشد ببینید؟ بازی جاناتان پرایس و آنتونی هاپکینز در فیلم دو پاپ را تماشا کنید؛ برافروختگی بامزه شگفت‌انگیز و حرکات خشمگینانه که در مناظرات بین پاپ بندیکت شانزدهم (هاپکینز) و کاردینال خورخه برگلیو (پرایس) اتفاق می‌افتد.

جوایز فیلم The Two Popes

The New York Times / ای. او. اسکات: 70

بازیگران هر دو بُعد معنوی و فیزیکی شخصیت‌های خود را بازی می‌کنند. اثر متقابل، یک موسیقی دونفره با هارمونی شیرین و عجیب که برای تماشا بسیار جذاب است، حتی اگر ساختار کلی روایت را تضعیف کند.

 

New York Post / سارا استوارت: 63

حتی اگر هیچ چیز دیگری نباشد، صرفا تماشای دو پاپ که در حال نوشیدن و تماشای مسابقه فوتبال با یکدیگر هستند یکی از سورئال‌ترین مواردی است که در فیلم‌های امسال می‌بینید.

 

Film Threat / الکس ساولوی: 50

هر دو بازیگر زیر آبشاری از جوایز مختلف قرار گرفته‌اند، از جمله طراحی تولید، فیلمنامه و غیره. اما هیچ نکته کنجکاوی برانگیز و جذاب و هیچ ماهیتی زیر این ظاهر فریبنده نیست.

 


نکات جالب در مورد فیلم سینمایی دو پاپ


فیلم سینمایی دو پاپ نکات جالبی دارد که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

  • هنگامی که فرناندو میرلس به عکس‌های پاپ فرانسیس نگاه می‌کرد، تنها یک بازیگر در ذهنش نقش بست: جاناتان پرایس. مقایسه عکس‌های پاپ فرانسیس و جاناتان پرایس از ابعاد مختلف نیز این شباهت را تایید می‌کرد. پرایس در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو گفت: «روزی که پاپ فرانسیس برای این مقام انتخاب شد، اینترنت پر از عکس‌های من و پاپ بود و مردم می‌پرسیدند آیا جاناتان پرایس پاپ شده است؟ حتی پسرم به من پیام داد و پرسید بابا تو پاپ هستی؟». البته پرایس چندان مشتاق نبود نقش یک شخصیت زنده را بازی کند، اما پس از خواندن فیلمنامه نظرش تغییر کرد. او پیش از فیلمبرداری تعداد زیادی از فیلم‌های پاپ فرانسیس را در یوتیوب تماشا کرد تا برای ایفای نقش آماده شود.

فیلم دو پاپ

  • این فیلمنامه در ابتدا The Pope نام داشت، اما به درخواست کارگزار آنتونی هاپکینز نام آن به The Two Popes تغییر کرد. آنتونی هاپکینز نیز همانند پاپ بندیکت پیانو می‌زند و در صحنه‌ای از فیلم او واقعا درحال نواختن پیانو است.
  • آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس هر دو ولزی هستند، اما در فیلم به ترتیب نقش یک فرد آلمانی (پاپ بندیکت) و یک فرد آرژانتینی (پاپ فرانسیس) را بازی می‌کنند. هردو آنان حدود 7 سال از شخصیت‌هایی که در فیلم دارند جوانتر هستند.
  • از آنجایی که واتیکان به عوامل فیلم اجازه فیلمبرداری در محوطه واتیکان را نداد، آنان کلیسای سیستین با شاهکار میکل آنژ را در کمتر از 10 هفته در یک استودیو در رم بازسازی کردند.
  • بیش از نیمی از فیلم The Two Popes برای بینندگان انگلیسی زبان زیرنویس شده است.

فیلم سینمایی دو پاپ

فیلم سینمایی دو پاپ اثری شگفت‌انگیز از فرناندو میرلس است که با هنرنمایی آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس تبدیل به یک شاهکار هنری شده است. برای دانلود فیلم می‌توانید از طریق همین صفحه اقدام کنید. منتظر خواندن نظرات شما در مورد این فیلم در بخش نظرات هستیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402