بیوگرافی ویل اسمیت ؛ زندگی شخصی، زندگی حرفه ای، جوایز و نکات جالب

ویل اسمیت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ویل اسمیت هنرپیشه، تهیه‌کننده و رپر سرشناس آمریکایی و یکی از تاثیرگذارترین بازیگران هالیوودی است. در این مطلب نگاهی به زندگینامه او خواهیم داشت.

ویل اسمیت (Will Smith) یکی از مشهورترین هنرپیشه‌های هالیوودی است که بیشتر به دلیل بازی در نقش‌های کمدی و اکشن مورد توجه دوستداران سینمای هالیوود قرار گرفت. هرچند که او کار خود را ابتدا به عنوان خواننده رپ و هیپ هاپ آغاز کرد و در دهه 80 میلادی نیز به موفقیت خوبی در این زمینه دست یافت، اما شهرت و ثروت کنونی خود را مدیون ایفای نقش‌های جذاب، روان و شیرین خود است.

زندگینامه ویل اسمیت

اسمیت در سال 2007 میلادی موفق شد لقب قدرتمندترین بازیگر مرد هالیوود را از آن خود کند. مجله فوربز در گزارش خود از ثروتمندترین بازیگران جهان، از ویل اسمیت به عنوان ثروتمندترین بازیگر مرد جهان یاد کرده است. لازم به ذکر است که تا کنون فیلم های ویل اسمیت موفق به فروش‌های گسترده در گیشه‌های جهانی شده‌اند. اسمیت تا کنون هفت بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب، سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار بوده و دارنده چهار جایزه گرمی، یک اسکار و یک گلدن گلوب است. در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از زندگینامه Will Smith خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید :

فهرست مطالب:

بیوگرافی ویل اسمیت

  • قد ویل اسمیت: 188 سانتی متر
  • ثروت ویل اسمیت: 350 میلیون دلار
  • صفحه اینستاگرام: willsmith

زندگی ویل اسمیت و گذشته او به عنوان یک سلبریتی موفق و دوست‌داشتنی برای بسیاری از طرفداران او همواره جذاب و شنیدنی است. به همین دلیل در ادامه به زندگی حرفه‌ای و شخصی این هنرپیشه پولساز می‌پردازیم تا با مسیر زندگی او بیشتر آشنا شویم.

بیوگرافی ویل اسمیت

ویلارد کارول اسمیت جونیور (Willard Carroll Smith Jr.) با نام هنری ویل اسمیت، در 25 سپتامبر سال 1968 میلادی (3 مهر 1347) در فیلادلفیا آمریکا متولد شد. مادر او کارولین برایت مدیر مدرسه‌ای در فیلادلفیا و پدرش ویلارد کارول اسمیت بازنشسته نیروی هوایی ارتش آمریکا بود.

ویل فرزند دوم این خانواده است و خواهر بزرگتری به نام پاملا و خواهر و برادری دوقلو و کوچک‌تر از خود دارد. والدین ویل اسمیت هنگامی که او 13 ساله بود از یکدیگر جدا شدند، اما تا سال 2000 جدایی خود را رسمی نکرده و در این سال به طور رسمی طلاق گرفتند. پس از اتمام دوران دبیرستان، اسمیت بورسیه علمی از دانشگاه MIT دریافت کرد، اما آن را قبول نکرد؛ چراکه به خوانندگی رپ علاقه داشته و قصد داشت یک رپر موفق شود. اسمیت بعدها در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با وجود نمرات بالا در آزمون‌های هوش دبیرستان هرگز قصد تحصیل در دانشگاه را نداشته است.

زندگی شخصی

در این بخش از زندگینامه ویل اسمیت به زندگی شخصی او می‌پردازیم و عکس همسر و فرزندان ویل اسمیت را می‌بینیم. ویل اسمیت در سال 1992 با شری زامپینو (Sheree Zampino) اولین همسر خود ازدواج کرد. حاصل این ازدواج پسری به نام تری اسمیت است که در همین سال متولد شد. زندگی مشترک اسمیت و زامپینو در سال 1995 یعنی تنها سه سال پس از ازدواجشان به پایان رسید و از یکدیگر جدا شدند. پس از آن ویل با همسر فعلی خود یعنی جیدا کورن پیکت (Jada Koren Pinkett) ازدواج کرد. جیدا و ویل اولین بار سر صحنه سریال The Fresh Prince of Bel-Air با یکدیگر آشنا شدند. جیدا برای شرکت در تست بازیگری این سریال و گرفتن نقش مقابل ویل اسمیت در این سریال نام نویسی کرده بود، هرچند برای ایفای این نقش انتخاب نشد. مدتی بعد این دو باری دیگر در سریال تلویزیونی A Different World با یکدیگر مواجه شدند.

ثروت ویل اسمیت

ویل اسمیت به جیدا علاقه‌مند بود، اما به دلیل اینکه در آن زمان با همسر اول خود زندگی می‌کرد تصمیم گرفت تا جیدا را به فراموشی بسپرد. سرانجام پس از جدایی از همسر اولش با جیدا ملاقات کرد و اندکی بعد نیز طی مراسمی ساده با هم ازدواج کردند. زندگی مشترک ویل اسمیت و همسرش تا کنون ادامه یافته است. ویل اسمیت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تا پایان عمر از همسر خود حمایت خواهد کرد و هرگز یکدیگر را ترک نخواهند کرد. حاصل ازدواج دوم اسمیت پسر و دختری به نام‌های جیدن و ویلو است. جیدن اسمیت پسر دوم ویل اسمیت به تازگی فعالیت خود را به عنوان خواننده آغاز کرده و توجهات زیادی را نیز به خود جلب کرده است. جیدن مانند پدرش علاوه بر موسیقی، در زمینه بازیگری نیز فعالیت دارد. فیلم After Earth یک فیلم ویل اسمیت و پسرش است که در سال 2013 منتشر شد. این پدر و پسر در سال 2006 و در فیلم The Pursuit of Happyness نیز در کنار هم نقش‌آفرینی کردند. دختر ویل اسمیت، ویلو نیز در فیلم I Am Legend محصول 2007 در کنار پدرش نقش‌آفرینی کرد.

عکس همسر ویل اسمیت

جیدا، همسر ویل اسمیت، در سال 2018 اعلام کرد دچار نوعی ریزش مو شده است و علیرغم آزمایش‌های فراوان نتوانسته است علت آن را کشف کند. البته او گفت این احتمال وجود دارد که این ریزش مو به‌خاطر استرس زیاد باشد. به هرحال بیماری همسر ویل اسمیت باعث شد که جیدا کل موهایش را بتراشد. او در دسامبر 2021 ویدیویی از سر تراشیده خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و گفت: «اکنون فقط می‌توانم بخندم. باید سرم را می‌تراشیدم تا کسی فکر نکند جراحی مغز یا چنین چیزی داشته‌ام. من و این ریزش مو قرار است با هم دوست باشیم. تمام.» عکس همسر ویل اسمیت را می‌توانید در بالا مشاهده کنید.

زندگی حرفه ای

حالا که اطلاعاتی درباره زندگی شخصی و خانوادگی ویل اسمیت کسب کردیم، در این بخش نگاهی به زندگی حرفه‌ای خواهیم داشت. همراه پلازا بمانید.

فعالیت خوانندگی

صفحه اینستاگرام

ویل اسمیت فعالیت کاری خود را از سال 1985 در زمینه هیپ هاپ آغاز کرد. او به دوست دوران کودکی خود جف که در آن سال‌ها به عنوان دی‌جی جیزی جف فعالیت می‌کرد پیوست و با کمک او به اجرا و ضبط آهنگ‌های هیپ‌هاپ می‌پرداخت. نام هنری اسمیت در این گروه دو نفره The Fresh Prince بود و با این نام به ضبط تک آهنگ‌های هیپ هاپ می‌پرداخت.

اولین تک آهنگ گروه دونفره DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince در سال 1985 توسط کمپانی تهیه موسیقی فیلادلفیا منتشر شد. پس از آن با دریافت بازخوردهای مثبت اسمیت و جیزی جف تصمیم گرفتند تا فرد دیگری را به عنوان بیت باکسر به گروه خود اضافه کنند و در همین راستا کلرنس هولمز به گروه آنان پیوست. تک آهنگ I Dream of Jeannie سبب شد تا ویل اسمیت به عنوان یک رپر مورد توجه قرار گرفته و سبک و سیاق خاص رپ او مورد تحسین قرار گیرد. به مرور و با دریافت بازخوردهای بهتر، توجه کمپانی‌های ضبط موسیقی تراز اول به این گروه هیپ‌هاپی جلب شد و راه برای تولید آلبوم آنان هموارتر از پیش به نظر می‌رسید.

بیماری همسر ویل اسمیت

اولین آلبوم گروه DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince با نام Rock The House در سال 1987 منتشر شد و در سراسر جهان بارها شنیده شد؛ به بطوریکه در رتبه چهارم 100 آهنگ برتر بیلبورد قرار گرفت. علاوه بر این آلبوم Rock The House موفق شد تا جایزه گرمی بهترین رپر مرد در سال 1989 را برای ویل اسمیت به ارمغان بیاورد. موفقیت این آلبوم ثروت قابل توجهی برای اسمیت به همراه داشت.

در سال‌های 1988 و 1989 اسمیت از درآمد بالایی بهره‌مند شده بود که مالیات آن را پرداخت نمی‌کرد و همین امر سبب شکایت اداره مالیات آمریکا از او شد. به سبب این شکایت مقدار قابل توجهی از اموال او توقیف شدند. انتشار خبر تخلف مالیاتی اسمیت شبکه تلویزیونی NBC را به فکر ساختن سریالی با سبک سیتکام در مورد زندگی ویل اسمیت انداخت. عاملی که زمینه ورود اسمیت را به سینمای هالیوود فراهم کرد.

ورود به دنیای بازیگری

اسکار ویل اسمیت

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم فعالیت بازیگری اسمیت از بازی در نقش خودش در سیتکام شبکه ان‌بی‌سی یعنی The Fresh Prince of Bel-Air آغاز شد. این سریال طرفداران زیادی پیدا کرده و برای چند فصل ادامه پیدا کرد. ویل اسمیت که با بازی در این سریال به حرفه بازیگری علاقه‌مند شده بود، به مطالعه زندگی تاثیرگذارترین هنرپیشه‌های هالیوود پرداخت و هدفی بزرگ را در سر پروراند. او هدف جدید زندگی خود را پیدا کرده بود: تبدیل شدن به بهترین بازیگر مرد جهان.

همچنین بخوانید :

اولین نقش جدی او در سینما با فیلم درام Six Degrees of Separation آغاز شد. مدتی بعد از آن اسمیت با ایفای نقش در فیلم اکشن پسران بد در سال 1995 تکانی عظیم به گیشه آن روزهای هالیوود داد. طبق گزارش‌های متعدد فروش فیلم پسران بد در گیشه‌های آمریکا از مرز 65 میلیون دلار عبور کرد. در سال 1997 اکشن کمدی مردان سیاهپوش با بازی ویل اسمیت و تامی لی جونز به فروشی حدود 589 میلیون دلار دست یافت و تحسین‌های بسیاری از سوی منتقدان دریافت کرد. فیلم مردان سیاهپوش یکی از محبوب‌ترین فیلم های ویل اسمیت است که او را به عنوان یک استعداد جدی در این زمینه معرفی کرد.

عکس ویل اسمیت

پیشرفت در بازیگری

اسمیت در سال 1998 در فیلم دشمن ملت به ایفای نقش پرداخت و یک سال پس از آن نیز در فیلم وسترن Wild Wild West حضور پیدا کرد. جالب است بدانید که او برای بازی در این فیلم، پیشنهاد ایفای نقش نئو در فیلم ماتریکس را رد کرد. با اینکه فیلم Wild Wild West به موفقین چندانی دست نیافت، اسمیت بعدها اعلام کرد که از این کارش پشیمان نیست چرا که او هرگز نمی‌توانست نقش نئو را به خوبی کیانو ریوز بازی کند.

قد ویل اسمیت

اسمیت سپس در سال 2001 در فیلم بیوگرافی Ali نقش محمد علی، بوکسور سنگین وزن را ایفا کرد. اولین نامزدی اسکار ویل اسمیت نیز حاصل ایفای نقش او در این فیلم بود. او سپس در فیلم Bad Boys II محصول 2003 حضور پیدا کرد. علیرغم نظر منفی منتقدان، این فیلم فروش خوبی در گیشه داشت. ویل اسمیت در سال‌های بعد نیز در فیلم‌هایی چون I, Robot و Shark Tale ایفای نقش کرد. این فیلم‌ها نیز اگرچه در جلب توجه منتقدان ناموفق بودند، عملکرد خوبی در باکس آفیس داشتند.

ویل اسمیت در سال 2007 در فیلم I Am Legend حضور پیدا کرد، فیلمی که سبب جلب توجه منتقدان شد و نظرات مثبتی از آنان دریافت کرد. اسمیت این فیلم را فیلمی «به شدت خاص» توصیف کرد.

فیلم های پرفروش و نظرات منفی منتقدان

ویل اسمیت در سال 2008 در فیلم ابرقهرمانی Hancock حضور پیدا کرد. این فیلم نیز از فیلم‌های پرفروش این بازیگر محسوب می‌شود. در سال 2012 و با بازی در فیلم مردان سیاه‌پوش 3، اسمیت اعلام کرد که دیگر در فیلم‌های این فرنچایز بازی نمی‌کند و حضور در سه فیلم برایش کافیست.

اسمیت در سال 2013 در فیلم After Earth بازی کرد. فیلمی که نه فروش خوبی داشت و نه در جلب نظر منتقدان موفق بود. اسمیت این فیلم را به‌عنوان «دردناک‌ترین شکستش در حرفه بازیگری» توصیف کرد. او پس از این شکست بزرگ، یک سال و نیم از دنیای بازیگری فاصله گرفت. بعد از ایفای نقش در فیلم بیوگرافی ورزشی نسبتا موفق Concussion، در سال 2016 اسمیت در فیلم جوخه خودکشی بازی کرد. فیلمی که علیرغم فروش بسیار بالا، مورد انتقاد شدید منتقدان قرار گرفت. فیلم بعدی اسمیت که مورد انتقاد منتقدان سینمایی قرار گرفت نیز، فیلم Collateral Beauty بود که برخلاف فیلم قبلی او، در گیشه نیز عملکرد چندان خوبی نداشت.

عکس همسر ویل اسمیت

حضور اسمیت در فیلم‌های پرفروش با عناوینی چون علاءالدین محصول 2019 ادامه پیدا کرد. او در همین سال در فیلم Gemini Man نیز حضور پیدا کرد. این فیلم علاوه بر جلب نظرات منفی منتقدان، در گیشه نیز شکست خورد.

کتاب زندگینامه و فیلم کینگ ریچارد

ویل اسمیت در سال 2020 کتاب خودزندگینامه خود را با همکاری مارک منسون (Mark Manson) منتشر کرد. منسون نویسنده کتاب مشهور «هنر ظریف بیخیالی» است. این کتاب روی سفر خودشناسی اسمیت و رابطه او با پدرش تمرکز می‌کند. دو سال پس از آن نیز، اسمیت اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم شاه ریچارد دریافت کرد.

جوایز ویل اسمیت

در ادامه می‌توانید جوایز ویل اسمیت در زمینه بازیگری را مشاهده کنید.

سالمراسمجایزهبرای فیلم
2022اسکاربهترین بازیگر مردKing Richard
2022بفتابهترین بازیگر نقش اول مردKing Richard
2022جایزه انتخاب منتقدانبهترین بازیگر مردKing Richard
2022گلدن گلوببهترین بازیگر مرد در فیلم درامKing Richard
2022انجمن بازیگران فیلمبازیگر نقش اول مرد برجستهKing Richard
2005جوایز سزارسزار افتخاری

نکات جالب و حواشی زندگی ویل اسمیت

ویل اسمیت نیز مانند بسیاری از سلبریتی‌های دیگر زندگی پرفراز و نشیبی داشته است که بسیاری از ابعاد آن هنوز هم برای بسیاری، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در این بخش به نکات جالب زندگی این بازیگر توانای هالیوود می‌پردازیم.

میلیونر 20 ساله

فیلم ویل اسمیت و پسرش

جالب است که بدانید اولین سریال تلویزیونی ویل اسمیت هنگامی که او تنها 21 سال داشت منتشر شد و زمینه شهرت او را فراهم کرد، اما ویل پیش از اینکه در سینما و تلویزیون مطرح شود در سن 20 سالگی به یک میلیونر موفق تبدیل شده بود. او از طریق استفاده از استعداد خود در زمینه رپ و انتشار آهنگ‌های گوناگون به ثروتی میلیون دلاری دست یافته بود.

ایده‌آل گرایی افراطی

ویل اسمیت در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که تا مدتی پیش، علاوه بر حفظ دیالوگ‌های نقش خودش، دیالوگ بازیگران مقابل خود را نیز حفظ می‌کرده تا راحت‌تر بتواند عکس‌العمل خود را با آنان مطابقت دهد. او عنوان کرده است که به عنوان یک ایده‌آل گرا، در همه کارهای خود چنین وسواس دقیقی را به خرج می‌دهد.

نابغه روبیک

عکس خانواده ویل اسمیت

همچنین بخوانید :

یکی دیگر از استعدادهای ویل اسمیت که از نظرها دور مانده، توانایی حل مکعب روبیک در کمتر از چند ثانیه است. اکثر مردم از هوش بالای ویل اسمیت بی‌خبر هستند. به دلیل بازی او در فیلم‌های کمدی، کمتر کسی تصور هوش فزاینده‌ای را از این بازیگر داشته است. ویل تنها کسی در خانواده خود است که توانایی حل مکعب روبیک را در مدت زمان کمی دارد.

آقای جولای

اکثر رسانه‌ها و مطبوعات از لقب آقای جولای (Mr July) برای ویل اسمیت استفاده می‌کنند. دلیل آن امری ساده است؛ چراکه بیشتر فیلم‌های موفق ویل اسمیت در ماه جولای اکران شده‌اند. در واقع تاکنون هر کدام از فیلم های ویل اسمیت که در تابستان اکران شده‌اند، موفق به شکستن رکورد فروش جهانی شده است.

تا کنون فرزندانش را تنبیه نکرده است

قد ویل اسمیت

شاید جالب باشد که بدانید ویل اسمیت یکی از معدود افرادی است که هیچ اعتقادی به تنبیه فرزندان خود ندارد. اسمیت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که سیاست تربیتی او و همسرش در قبال فرزندانشان با دیگران اندکی متفاوت است. آنان به فرزندان خود آموخته‌اند که خودشان مسئول زندگی شخصی خود هستند و خطاها و اشتباهات آنان به خودشان مربوط است. ویل اسمیت و همسرش بر این عقیده هستند که هرچه افراد جوان‌تر باشند، باید کنترل بیشتری روی زندگی خود داشته باشند و تنبیه و مجازات برای فرزندان مغایر با اصول فکری آنان است.

سیلی در مراسم اسکار

اسکار ویل اسمیت

در مارس 2022 و در مراسم اسکار، اسمیت روی صحنه رفت و به کریس راک (Chris Rock) کمدین و مجری این مراسم سیلی زد. دلیل سیلی او نیز جوک راک درباره سر تراشیده شده همسر اسمیت بود. اسمیت پس از سیلی زدن به این کمدین، سر جایش نشست و دو بار فریاد زد: « با دهن لعنتیت اسم همسر منو نیار.» برای این کار از او خواسته شد که مراسم را ترک کند، اما اسمیت از انجام این کار سر باز زد. همان شب، او اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد و موقع دریافت جایزه به‌خاطر کارش از آکادمی و سایر نامزدها عذرخواهی کرد. او در این سخنرانی از کریس راک عذرخواهی نکرد. عکس ویل اسمیت در این مراسم را نیز می‌توانید در بالا مشاهده کنید.

پس از واکنش‌های مردم به این مسئله، ویل اسمیت یک عذرخواهی رسمی منتشر کرد. با این حال کریس راک از اسمیت شکایتی نکرد. در آوریل 2022، اسمیت با انتشار بیانیه‌ای، کناره‌گیری خود از آکادمی اسکار را اعلام کرد. او با این کار حق رأی دادن به نامزدهای این مراسم را از دست داد. چند روز بعد نیز خود اکادمی، اسمیت را به مدت 10 سال از حضور در هر گونه مراسم مربوط به اسکار، محروم کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی بیوگرافی ویل اسمیت و نکات جالب زندگی او پرداختیم و عکس خانواده ویل اسمیت را دیدیم. نظر شما در مورد این هنرپیشه سرشناس چیست؟ تا کنون کدام یک از فیلم های ویل اسمیت را تماشا کرده‌اید؟ به نظرتان بهترین فیلم او کدام است؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
شیدا
.
30 مهر 1399، 10:36
پاسخ
0
0
با زندگینامه ویل اسمیت اشنایی نداشتم . مرسی از مطلب کاملتون
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402