بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس

بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس / بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری اس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

زمان زیادی تا عرضه کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت باقی نمانده است. در ادامه قصد داریم بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس و اس را معرفی کنیم.

با نزدیک شدن به زمان انتشار دو کنسول نسل بعدی مایکروسافت، یعنی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، بازی‌های بیشتری برای آنها معرفی می‌شوند. اما فعلا تعداد عناوینی که در زمان عرضه این دو کنسول در دسترس هستند، محدود است. ما در ادامه به معرفی 9 بازی می‌پردازیم که از همان اولین روز انتشار کنسول‌های جدید، قابل خریداری و اجرا روی آنها هستند. پس اگر می‌خواهید با بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری اس و همچنین ایکس باکس سری ایکس بیشتر آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید. در ضمن در ویدیوی زیر هم می‌توانید چند تا از همین بازی‌ها را مشاهده کنید. با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس


در این قسمت می‌توانید با بازی های ایکس باکس سری ایکس و بازی های ایکس باکس سری اس آشنا شوید.

 

بازی Assassin’s Creed Valhalla

بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری اس

یکی از مهمترین بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس و اس، نسخه جدید مجموعه اساسینز کرید یعنی Assassin’s Creed Valhalla است. این بازی اکشن نقش‌آفرینی که در واقع دوازدهمین نسخه اصلی از این مجموعه به حساب می‌آید، ما را به دنیای وایکینگ‌ها در سال 873 میلادی می‌برد و داستان حمله این قوم به سرزمین انگلستان را روایت می‌کند. البته روایت استودیوی یوبیسافت مونترال (سازنده بازی) چندان منطبق بر واقعیت نیست، بلکه در واقع یک تاریخ جایگزین به شمار می‌رود. در این بازی، بازیکن‌ها هدایت شخصیتی به نام «ایوور» را به دست می‌گیرند و یک بار دیگر در نبرد تاریخی بین اساسین‌ها و تمپلارها شرکت می‌کنند.

خیلی از بازیکن‌ها معتقدند که تغییر فضای بازی و نمایش زندگی وایکینگ‌ها می‌تواند روند تکراری بازی‌های Assassin’s Creed در سال‌های اخیر را عوض کند. البته اکثر گیمرها نسبت به بازی قبلی مجموعه یعنی Assassin’s Creed Odyssey هم نظر مثبتی داشتند. در هر صورت، Valhalla این پتانسیل را دارد که به یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس و اس در سال اول عرضه این دو کنسول تبدیل شود. در این مقاله می‌توانید اطلاعات کامل‌تری درباره این عنوان کسب کنید.

 

بازی Destiny 2: Beyond Light

بازی های ایکس باکس سری ایکس

استودیوی بانجی، بازی Destiny 2 را در سال 2017 منتشر کرد، اما با ارائه بسته‌های الحاقی بزرگ و جذاب، تا به امروز طرفداران بازی را حفظ کرده و حتی آنها را افزایش نیز داده است. حالا همه بازیکن‌های این شوتر اول شخص آنلاین، منتظر انتشار پنجمین بسته الحاقی با نام Beyond Light هستند تا این بار به یکی از قمرهای یخ‌زده سیاره مشتری به نام «یوروپا» سفر کنند و در آنجا با نیروی «تاریکی» مواجه شوند. یکی از نکات هیجان‌انگیز این بسته الحاقی هم بازگشت دوباره «اگزو استرنجر» از بازی اول مجموعه Destiny است. Beyond Light قرار است محتوای زیادی را به بازی Destiny 2 اضافه کند که شامل ماموریت‌ها، لوکیشن‌های جدید برای حالت بازیکن علیه محیط (PvE)، نقشه‌های مختلف برای حالت بازیکن علیه بازیکن (PvP)، سلاح و تجهیزات جدید و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

Beyond Light اولین بسته الحاقی است که بانجی برای کنسول‌های نسل جدید منتشر می‌کند و بدون شک می‌خواهد یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس را تحویل گیمرها بدهد. استودیوی بانجی اعلام کرده که Beyond Light یک دوران جدید را برای بازی Destiny 2 و بسته‌های الحاقی آن رقم خواهد زد. حالا باید ببینم آیا این بازی می‌تواند در بین سایر بازی های Xbox Series X و Xbox Series S جایگاه خوبی برای خودش دست و پا کند یا خیر.

 

بازی Dirt 5

بازی های ایکس باکس سری اس

اگر به بازی‌های مسابقه‌ای رالی و رانندگی آفرود علاقه داشته باشید حتما با مجموعه Dirt آشنا هستید. پنجمین شماره این مجموعه که در واقع چهاردهمین بازی سری محسوب می‌شود، قرار است بازیکن‌ها را به لوکیشن‌های مختلف در چین، نیویورک، ایتالیا، برزیل، آریزونا، نروژ و سایر نقاط جهان ببرد و مهارت‌های رانندگی آنها در مسیرهای بیابانی، گِلی، یخی و… را به چالش بکشد. این بازی دقیقا برای افرادی ساخته شده که عاشق آفرود هستند و از مسابقه دادن لذت می‌برند.

بازی Dirt 5 دارای سیستم پویای آب‌وهوا خواهد بود. در این بازی فصل‌ها نیز تغییر می‌کنند و این موضوع روی شرایط مسابقه دادن تاثیر می‌گذارد. مثلا برخی از مسابقات در جاده‌های یخ‌زده نیویورک، تنها در فصل زمستان قابل انجام هستند. یکی از ویژگی‌های جالب بازی هم امکان رقابت چهارنفره است که در این حالت، صفحه بازی به چهار قسمت تقسیم می‌شود.

از بین بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس، Dirt 5 تنها بازی ریسینگ نیست؛ چون Forza Horizon 4 هم در فهرست ما حضور دارد. اما به جرئت می‌توان گفت که در زمینه مسابقات آفرود، این بازی بی‌رقیب است و تنوع جاده‌های آن را در کمتر بازی دیگری دیده‌ایم.

 

بازی Fortnite

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

این روزها که بازی‌های بتل رویال خیلی پرطرفدار هستند، مگر می‌شود کنسول‌های نسل جدید بدون پشتیبانی از این بازی‌ها از راه برسند؟ گیمرها می‌توانند به محض عرضه کنسول جدید مایکروسافت، بازی Fortnite را روی آن تجربه کنند. در این بازی آنلاین که در سال 2017 منتشر شده، 100 بازیکن وارد یک جزیره می‌شوند و در آنجا برای پیدا کردن آیتم‌های مختلف و همچنین دفاع از خودشان در برابر سایر بازیکن‌ها تلاش می‌کنند. بازیکن‌ها می‌توانند به تنهایی یا در قالب تیم‌های دو یا سه نفره به بازی بپردازند. در نهایت بازیکنی برنده می‌شود که بتواند سایر افرادی که در نقشه حضور دارند را از بین ببرد و تنها خودش زنده بماند. بازی فورتنایت هم‌اکنون روی اکثر پلتفرم‌ها (از جمله گوشی‌های هوشمند) در دسترس است و کمتر گیمری وجود دارد که آن را تجربه نکرده باشد.

به هر حال Fortnite یکی از بازی های Xbox Series S و Xbox Series X خواهد بود، اما هنوز نمی‌دانیم که آیا این نسخه از بازی، تغییراتی نسبت به نسخه‌های قبلی دارد یا خیر. علاوه بر کنسول‌های مایکروسافت، فورتنایت برای کنسول پلی استیشن 5 نیز عرضه می‌شود. بنابراین در نسل بعدی هم بتل رویال یکی از پرمخاطب‌ترین سبک‌های بازی خواهد بود.

 

بازی Gears Tactics

بهترین بازی های ایکس باکس سری اس

سری Gears of War را همه به خاطر گیم‌پلی شوتر سوم شخص و سیستم کاورگیری‌اش می‌شناسند، اما در سال جاری میلادی یک نسخه فرعی از این مجموعه منتشر شد که دارای سبک تاکتیک‌های نوبتی بود. این بازی با نام Gears Tactics ماجراهای مربوط به قبل از بازی اول Gears of War را روایت می‌کند و به پس‌زمینه داستانی تعدادی از شخصیت‌های اصلی سری می‌پردازد. نمای دوربین بازی از بالا به پایین یا ایزومتریک است و مبارزات به شکل نوبتی دنبال می‌شوند. سبک جدید بازی در ابتدا باعث شده بود که خیلی از طرفداران Gears of War نسبت به آن انتقاد کنند، اما پس از انتشار، نظر همه تغییر کرد و ویژگی‌های مختلف Gears Tactics را مورد تحسین قرار دادند.

مجموعه Gears of War را می‌توان اصلی‌ترین فرانچایز پلتفرم ایکس‌باکس در کنار Halo نامید. بنابراین اصلا جای تعجب ندارد که Gears Tactics به عنوان یکی از بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس برای این کنسول‌ها منتشر می‌شود. اما مطمئنا این فقط ابتدای راه است. طرفداران این مجموعه بی‌صبرانه منتظر معرفی شماره بعدی این سری هستند و قطعا مایکروسافت هم این انتظار را نادیده نمی‌گیرد.

 

بازی Tetris Effect: Connected

بازی های Xbox Series X

بازی تتریس را همه، حتی آنهایی که چندان اهل بازی‌های ویدیویی نیستند می‌شناسند. این بازی قدیمی روی تعداد زیادی از کنسول‌ها و دستگاه‌های بازی مختلف منتشر شده است. گیم‌پلی ساده اما اعتیادآور تتریس، آن را به یک بازی سرگرم‌کننده و پرطرفدار تبدیل کرده است؛ به طوری که نام این بازی در بین پرفروش‌ترین عناوین تاریخ گیم دیده می‌شود.

تاکنون نسخه‌های زیادی از بازی تتریس ساخته شده‌اند، اما یکی از کامل‌ترین و جذاب‌ترین نسخه‌ها، متعلق به دو استودیوی ژاپنی Monstars و Resonair است که در سال 2018 منتشر شد. این بازی که Tetris Effect نام دارد، گرافیک و گیم‌پلی بازی کلاسیک تتریس را به کلی متحول کرده و یک تجربه امروزی، اما وفادار به نسخه اصلی را ارائه می‌دهد. امسال یک نسخه جدید از همین بازی با نام Tetris Effect Connected معرفی شد که قرار است ویژگی‌های زیادی را به بازی Tetris Effect و بخش چندنفره آن اضافه کند.

بازی Tetris Effect Connected درست مثل نسخه اصلی، یک بازی جذاب و مفرح است که حالت‌های مختلفی را ارائه می‌کند. این بازی با گیم‌پلی بی‌نقص، گرافیک چشم‌نواز و موسیقی شنیدنی، قطعا می‌تواند به یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس تبدیل شود. در این مقاله می‌توانید بیشتر درباره این بازی بخوانید.

 

بازی Yakuza: Like a Dragon

بازی های Xbox Series S

یکی دیگر از بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس Yakuza: Like a Dragon است. این بازی نقش‌آفرینی که به وسیله کمپانی سگا ساخته و منتشر شده است، هشتمین بازی اصلی از سری یاکوزا محسوب می‌شود. در این بازی برای اولین بار از یک شخصیت جدید به اسم «ایچیبان کاسوگا» استفاده شده است و داستان هم در شهر یوکوهاما جریان دارد. ماجرا از این قرار است که کاسوگا به جای یکی از اعضای مهم خانواده یاکوزا به زندان می‌رود، اما پس از آزادی، متوجه می‌شود که اعضای خانواده، قدر فداکاری او را نمی‌دانند. او برای فهمیدن علت، پیش رئیس خانواده می‌رود، اما در آنجا با حقایق عجیبی مواجه می‌شود.

جالب است که این بازی در نسل هشتم فقط برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد، اما در نسل بعدی، علاوه بر پلی استیشن 5، برای کنسول‌های مایکروسافت و کامپیوترهای شخصی نیز عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید یک داستان یاکوزایی جذاب را تجربه کنید و با گنگ‌های خلافکاری ژاپن از نزدیک آشنا شوید، Yakuza: Like a Dragon به عنوان یکی از بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس و اس، این امکان را برای شما فراهم می‌کند. در اینجا می‌توانید بیشتر با این عنوان آشنا شوید.

 

بازی Watch Dogs Legion

بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس

شماره بعدی از مجموعه Watch Dogs یکی از بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس و همچنین ایکس باکس سری اس خواهد بود. بازی Watch Dogs Legion یک اکشن ماجراجویی است که استودیوی یوبیسافت تورنتو آن را می‌سازد. این بازی سومین شماره از مجموعه Watch Dogs و دنباله بازی Watch Dogs 2 محسوب می‌شود. داستان بازی در شهر لندن جریان دارد و بازیکن‌ها می‌توانند هدایت چند شخصیت مختلف را در طول بازی به دست بگیرند. نکته جالب آن است که مرگ شخصیت‌ها در این بازی همیشگی خواهد بود و این موضوع می‌تواند باعث جذاب‌تر شدن داستان شود. همچنین امکان بازی چندنفره در Watch Dogs Legion وجود دارد که از این طریق، تا چهار بازیکن می‌توانند به صورت همکاری به انجام مراحل بپردازند.

Watch Dogs Legion یکی از معدود بازی‌های داستانی جدیدی است که در هنگام عرضه کنسول‌های نسل جدید برای آنها منتشر می‌شود. طرفداران این مجموعه امید زیادی به این بازی دارند و آن را یک نقطه عطف برای فرانچایز Watch Dogs می‌دانند. این بازی برای کنسول پلی استیشن 5 نیز منتشر خواهد شد و روی پلتفرم‌های نسل هشتم هم در دسترس خواهد بود. در این مقاله می‌توانید بیشتر درباره بازی Watch Dogs Legion بخوانید.

 

بازی Forza Horizon 4

بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس

انصافا در نسلی فعلی، کمتر بازی ریسینگی به پای Forza Horizon 4 می‌رسد. یکی از موفق‌ترین بازی‌های مایکروسافت برای کنسول ایکس باکس وان، قرار است روی کنسول‌های نسل بعدی این شرکت نیز حضور داشته باشد. در این بازی می‌توانید اتومبیل مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و در جاده‌های متنوع انگلستان، گاز بدهید و با سایر بازیکن‌ها به رقابت بپردازید.

دنیای بازی بزرگ و باز است و می‌توانید آزادانه به هر جا که می‌خواهید بروید. بیش از 700 اتومبیل هم در بازی وجود دارند که همگی با دقت و وسواس، از روی نمونه‌های واقعی ساخته شده‌اند. یکی از بهترین ویژگی‌های بازی Forza Horizon 4 سیستم تغییرات آب‌وهوا و همچنین فصل‌ها در این بازی است. این ویژگی روی وضعیت جاده نیز تاثیر می‌گذارد و مثلا جاده‌ای که در تابستان کاملا خشک و عادی است، در زمستان می‌تواند گِلی یا حتی برفی باشد و با کمی بی‌احتیاطی در چنین جاده‌ای، به راحتی سُر می‌خورید و از مسیر منحرف می‌شوید.

با وجود Forza Horizon 4 به عنوان یکی از بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس و اس، صاحبان این کنسول‌ها تا مدت‌ها کمبودی از بابت بازی ریسینگ حس نخواهند کرد. همچنین مایکروسافت اعلام کرده که نسخه جدید این بازی از نظر گرافیکی بهبودهایی را به خود دیده است و با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.

نظر شما درباره بازی های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس و اس چیست؟ در مورد کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت چه نظری دارید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402