اختصاصی پلازامگ: برترین آنتاگونیست ها در بازی ‌های ویدئویی

بازی ویچر The Witcher 3 Wild Hunt
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شخصیت‌های منفی، شرور، Villain و یا آنتاگونیست ها گاهی اوقات می‌توانند نقش بسیار مهمی در کیفیت و موفقیت یک بازی داشته باشند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی به بهترین آنتاگونیست‌ های بازی‌های ویدئویی بیندازیم.

همیشه توجه بازیکنان به قهرمان داستان بوده است. اما یک قهرمان بدون یک شخصیت منفی چه ارزشی دارد؟ چه بخواهیم چه نخواهیم، اصلا جذابیت هر قهرمان به زندگی آنتاگونیست داستان بند است. حتی گاهی دیده می‌شود که آنتاگونیست بازی از قهرمان محبوب‌تر می‌شود. در ادامه با ده آنتاگونیست برتر بازی‌های ویدئویی از دید پلازا با ما همراه باشید.

برترین آنتاگونیست ها / god of war

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


برترین آنتاگونیست ها در بازی‌های ویدئویی


در ادامه قرار است تا 10 شخصیت منفی برتر را با هم، از دید پلازا مرور کنیم.

 

10. The Boss

د باس / The-Boss

شاید بتوان گفت که یکی از برجسته‌ترین مخلوقات هیدئو کوجیما، The Boss است. آقای کوجیما توانسته با خلق شخصیتی چند لایه و پیچیده مخاطبانش را جذب کند. این کاراکتر آنقدر تاثیر قوی بر شما می‌گذارد که گاهی ممکن است عاشقش شوید. شخصیت و برخوردش با مسائل به گونه‌ای است که شما را شیفته خود می‌کند. او یک میهن پرست واقعی و یکی از برترین سربازان آرتش آمریکا است. همچنین او استاد  Big Boss و مادر بیولوژیکی Revolver Ocelot بوده و او را با نام The Joy نیز می‌شناسند.

می‌توان نبرد The Boss و اسنیک را یکی از تراژیک‌ترین نبرد‌ها دانست. نبردی بین دو اسطوره که در دشتی پر از گل‌های زنبق روی داد.

 

9. Shao Kahn

شاوکان / MK-Shao-Kahn

همه‌ی ما وقتی سخن از خشونت در بازی‌ها می‌شود در ذهنمان نام یک بازی نقش می‌بندد که آن هم مورتال کامبت است. تک تک المان‌های این بازی از خشمی افسار گسیخته و تشنگی‌ سیری‌ناپذیر برای انتقام خون ریختن نشات گرفته است. خود به خود وقتی اسم این بازی بگوشمان می‌رسد نام امپراطور بی‌رحم آوت ورلد نیز در ذهنمان نقش می‌بندد. بله درست حدس زدید! این امپراطور بی‌رحم، شاوکان نام دارد که به جرات می‌توان گفت یکی از قدرتمندترین آنتاگونیست‌ های دنیای بازی است.

امپراطور Shao Kahn ارتشی از جادوگران خبیث سربازانی وفادار دارد، همچنین در مبارزه‌ تن تن نیز حریفی ندارد. این امپراطور بزرگ آنقدر قدرتمند است که تبدیل به کابوس طرفداران این سری بازی شده است. نقشه‌های او آنقدر بی‌نقص بود که بدون کمک خدایان امکان شکست دادنش وجود نداشت. البته این شخصیت با ابهت و قدرتمند را در نسخه‌های آخر بسیار نادان و ضعیف نشان داده‌اند. موضوعی که خیلی خوشایند بنظر نمی‌رسد.

 

Eredin .8

بازی ویچر The Witcher 3 Wild Hunt

سری ویچر یکی از بهترین و بی‌نقص‌ترین سری بازی‌های چند سال اخیر است. بزرگترین ویژگی این سری را می‌توان داستان چندلایه و شخصیت‌های خاکستری پرتعداد دانست که نه قهرمان‌اند و نه شرور. در این میان اردین را می‌توان نزدیک‌ترین شخصیت نوشته شده در این حماسه به یک شرور دانست. اردین یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین ژنرال‌های الف‌های Aen Elle، معروف به پادشاه Wild Hunt و رهبر سوارکاران سرخ است. بزرگترین نگرانی و دغدغه‌ی او بقای نژادش و بازگشت الف‌ها به روزگار پرافتخار گذشته‌ بدون حضور انسان‌هاست و از این رو نفرت بی حد و حصری نسبت به تمامی نژاد انسان دارد.

از طرفی دیگر اردین را می‌توان تاثیرگذارترین شخصیت سری دانست که نقشش در از دست رفتن حافظه‌ گرالت غیرقابل انکار است و به نخستین نسخه برمی‌گردد. در سال‌های دور الف‌های برگزیده‌ Aen Elle توانایی جا به جایی بین دنیاهای مختلف را داشتند و اردین به عنوان قدرمند‌ترین آن‌ها در استفاده از این قدرت مشهور بود. در این راستا او و سواران سرخش تعداد زیادی از انسان‌های جوان را به بردگی گرفتند و به دنیای خود فرستاندند. اما مدتی نگذشت که تک شاخ‌ها توانستند بر سلطه‌ الف‌ها غلبه و این قدرت عظیم را از آن‌ها صلب کنند. پس از تبعید اجباری اردین و افرادش به دنیایشان، آن‌ها تنها چاره برای رسیدن به هدفشان و جلوگیری از نابودیشان طی یخبندان بزرگ را در یافتن فردی از نژاد نیاکان دیدند و بر حسب اتفاق با دختری به نام سیریلا در دنیای انسان‌ها برخوردند.

اردین که راه نجات الف‌ها را در سیری می‌دید، تمام تلاش خود را برای به دست آوردن او کرد و البته موفق هم شد. اما طی اتفاقاتی سیری همراه با همرزم قدرتمند اردین، Avallac’h، توانست از چنگال الف‌ها فرار کند و به دنیای انسان‌ها پناه ببرد. اردین نیز برای دستیابی به سیری از نزدیکترین افراد به او، ینفر و گرالت، به عنوان طعمه استفاده می‌کند اما در این کار‌ هم شکست می‌خورد و در نهایت و در نبرد سهمگینی در جزایر توسط گرالت و متحدانش کشته می‌شود. اردین قطعا یکی از بهترین شخصیت‌های منفی بازی ویدیویی است.

 

Vergil .7

ویرجیل / vergil

ویرجیل فرزند بزرگ دوقلوهای اسپاردا است که از رابطه یک انسان به نام اِوا و یک شیطان به نام اسپاردا متولد شده است. او آنتاگونیست تکرار شده در مجموعه Devil May Cry است، به طوری که در DMC 3: Dante’s Awakening ضد قهرمان اصلی داستان (همچنین شخصیتی قابل بازی در نسخه ویژه بازی) و در DMC 5 آنتاگونیست نهایی بازی بوده است. این دو برادر یعنی ویرجیل و دانته دو مسیر متفاوت را برای زندگی پیش می‌گیرند. دانته به سوی نیمه انسانی خود می‌رود و ویرجیل به سوی نیمه شیطانی خود روانه می‌شود بدنبال راه پدر خود است.

او پس از یک رویارویی مبهم با مونداس که در پایان مخفی Devil May Cry 3 نشان داده شد، به تباهی کشیده شده و تبدیل به یک فرشته‌ تاریکی به نام نلو آنجلو می‌شود. بعد از چندین درگیری در سراسر بازی او در نهایت توسط دانته شکست خورد. ویرجیل به شکل عجیبی بین دوستداران DMC محبوب است و در نسخه آخری که از این بازی منتشر شد نیز از حضور این شخصیت جذاب و درگیری با او لذت می‌بریم. این شخصیت چنان برای کار‌های خود دلیل و برهان می‌آورد که گاهی شما به انتخاب‌های دانته شک می‌کنید که این موضوع از هوش بالای این کاراکتر خبر می‌دهد.

 

Albert Wesker .6

آلبرت وسکر ( Resident Evil Wesker )

آلبرت وسکر فردی زیرک، سنگدل، تشنه‌ قدرت و بی‌نهایت حیله‌گر است. او فردی جویای قدرت و تسلط بر بشریت بود و تمام این‌ها را تنها برای منفعت خودش می‌خواست. آلبرت وسکر نتیجه پروژه وسکر است که توسط Oswell E. Spencer اجرا شده بود. قصد Oswell E. Spencer تشکیل فرا انسان‌هایی همانند وسکر و فرمانروایی بر آن‌ها بود، اما ساخته خودش کار دستش داد. وسکر حتی از Oswell E. Spencer نیز در اجرای برنامه‌اش پیشی می‌گیرد و تبدیل به یک انسان جاه‌طلب و خودخواه می‌شود. او برای منافع خودش هر کاری کرد. به دوستان و هم تیمی‌هایش خیانت کرد و حتی حاضر به نابودی کل بشریت شد. همه این اقدامات فقط و فقط برای رسیدن به قدرت بود.

وسکر یکی از محققان برجسته در شرکت Umbrella Corporation بود، همزمان به عنوان مامور مخفی به R.P.D (Raccoon City Police Department) پیوست و رهبر تیم S.T.A.R.S شد. وسکر در طول بازی‌های Resident Evil حضور کم‌رنگی داشت تا جایی که در نسخه پنجم موفق به اجرای برنامه خود شد. با این وجود می‌توان او را یکی از بهترین شخصیت های منفی بازی‌های ویدیویی محسوب کرد.

 

Joker .5

جوکر ( Joker Batman Arkham )

شاید تعجب کنید که چرا همچین آنتاگونیست مشهوری را در رتبه پنجم قرار داده‌ایم! دلیلش این است که بیشتر شهرت این شرور از کمیک‌ها و فیلم‌ها آمده و اکثر ما این آنتاگونیست را از سه‌گانه نولان شناخته‌ایم. این کاراکتر آنقدر خاص و عجیب و غریب است، که هر بیننده‌ای را محو خود می‌کند. در سری بازه‌های بتمن نیز این شخصیت بخوبی به کار گرفته شده است. حتی خود بتمن هم می‌داند که بدن وجود جوکر حتی دیده نمی‌شود. همیشه زمان‌هایی که در بازی‌های بتمن جوکر نقشی نداشته، جای خالی خنده‌های نمادین و تلخش حس شده. فکر می‌کنم که همه ما موافق باشیم که در دنیای DC هیچ شروری به شهرت جوکر وجود ندارد.

 

Raul Menendez .4

call of duty black ops 2 رائول منندز

او شخصی بود به دنبال انتقام… او زخمی بر روح جسمش داشت که باید با انتقام از دلیلش مرهمی بر آن می‌گذاشت. یکی از جذاب ترین آنتاگونیست ‌های تاریخ فرنچایز Call of Duty، رائول منندز است! شخصی که به دنبال انتقام، تر و خشک را با هم می‌سوزاند. آتش این انتقام از اتشی که خواهرش را سوزانده بود سرچشمه می‌گیرد. این شخصیت یکی از تروریستی‌ترین رفتار‌ها را میان کاراکتر‌های این سری بازی دارد و همین موضوع او را میان دیگر آنتوگونیست‌ها خاص و دوستداشتنی کرده است.

 

Vaas Montenegro .3

واس / Vaas Montenegro

«تا حالا جنون رو برات تعریف کردم؟» اگر شما هم یک گیمر باشید، امکان ندارد این جمله معروف واس را نشنیده باشید. این جمله را ابتدا زمان رونمایی از Far Cry 3 در مراسم E3 شنیدیم. با اینکه واس شخصیت منفی این بازی نبود اما برجسته‌ترین و خطرناک‏ترین آن‌ها بود. به شکلی که ما این بازی را فقط به یمن وجود این آنتاگونیست محشر به یاد داریم. واس متولد سال ۱۹۸۵ جزیره‌ Rook و در بچگی به عضویت قبیله‌ Rakyat در آمده است.

نزدیک‌ترین و عزیزترین فرد برای او خواهرش، سیتراست به طوری که اولین قتل زندگیش را برای او مرتکب شده. واس شخصیتی پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی دارد. در طول بازی او بارها علایق خودش را به فیلم‌های مختلف از جمله Forrest Gump و Superbad بیان می‌کند. واس در حرف‌هایش از آلبرت انیشتین الگو می‌گیرد و احترام زیادی برای افرادش قائل است.

 

Arthas Menethil .2

ارتاس ( Arthas Menethil )

او شوالیه‌ای بینظیر بود، وفادار به تخت پادشاهی و مردمش، او برای دفاع از مردم تا دله سیاهی فرو رفت. آرتاس یا همان لیچ کینگ افسانه‌ای ابتدا برای دفاع از مردمش بود که قیام کرد و تا تبدیل شدن به شوالیه تاریکی جلو رفت. او زمانی که شمشیر فراست مورن را بدست آورد شروع به تغییر کرد و لحظه‌ای که تاج لیچ کینگ را به سر گذاشت دیگر خبری از آن آرتاس گذشته نبود. حالا او شروع به قتل عام همان مردمی کرد که برای نجاتشان قد علم کرده بود. همین تغییر ناگهانی بود که این آنتاگونیست را برای ما اینقدر ترسناک و کاریزماتیک کرده است.

 

Baldur .1

بالدر / Baldur Kratos

بله! بالدر نفر اول این لیست قرار می‌گیرد، او کسی است که از زندگی طولانی خسته شده به دنبال دردسر می‌گردد تا خودش را راحت کند. بالدر می‌جنگد تا شکست بخورد. اما نه بدست هرکسی، او بدنبال شخصی می‌گردد که لیاقت تمام کردن زندگی‌اش را داشته باشد. او توسط مادرش فریا نفرین شده بود که تا ابد زندگی کند. مادرش قسم تمام خدایان را گرفته بود که به او آسیب نرسانند. اما این نفرین از روی خشم و نفرت نبود، بلکه از روی علاقه بیش از اندازه بود. به همین دلیل بالدر از فریا متنفر است و کریتوس را برای تمام کردن زندگی‌اش انتخاب می‌کند. او زمانی که می‌فهمد کریتوس (God of War) در نزدیکی او زندگی می‌کند به سراغش می‌رود تا او را به جنگ بخواند، زیرا آوازه کریتوس خداکُش تمام دنیا را فرا گرفته بود. همین موضوع کریتوس را نامزدی شایسته برای اتمام زندگی بالدر نشان می‌داد.

در پایان از شما هم دعوت می‌کنیم تا بهترین و جذاب‌ترین آنتاگونیست های دنیای بازی‌های ویدئویی را از دید خودتان با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
امیرمهدی
.
28 مهر 1399، 14:39
پاسخ
0
0
پس پاگان مین کو
avatar
محمد آریامقدم
.
29 مهر 1399، 00:39
پاسخ
0
0
@امیرمهدی
پاگان هم آنتاگونیست فوق‌العادیه مرسی بابت نظرتون
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402