آموزش بلاک کردن سایت در موزیلا و گوگل کروم

آموزش مسدود کردن یک سایت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بلاک کردن سایت یکی از راه‌های کاربردی جهت خلاص شدن از سایت‌های مزاحم و نامناسب است. در ادامه به نحوه فیلتر کردن سایت در مرورگر گوگل کروم و موزیلا خواهیم پرداخت.

اهمیت مسئله بلاک کردن سایت نامناسب و غیراخلاقی بر هیچکس پوشیده نیست. در واقع با توجه به گسترش اینترنت و سهولت دسترسی همگان به آن، مسئله استفاده آگاهانه از فضای مجازی بیش از گذشته مطرح است. همانطور که می‌دانید علیرغم مفید، کاربردی و جامع بودن اطلاعات در فضای اینترنت، وجود سایت‌های مزاحم و یا به اصطلاح غیراخلاقی را نمی‌توان نادیده گرفت. این مسئله آن جایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم بیش از نیمی از کاربران اینترنت، افراد با رده‌های سنی زیر 18 سال و یا کودکان که در معرض خطر بیشتری قرار دارند، هستند.

گذشته از این‌ها وجود سایت‌های تبلیغاتی مزاحم که در بیشتر مواقع روند کار با مرورگر را مختل می‌کنند را نیز می‌توان یکی دیگر از مشکلات استفاده از اینترنت نام برد. اینجاست که اهمیت مسئله‌ بستن سایت های مزاحم یا بلاک کردن سایت مطرح می‌شود. اگر فرزندانتان از اینترنت استفاده می‌کنند و نگران مواجهه آنها با حجمی از اطلاعات و سایت‌های ناشناس و بعضا نامناسب هستید و یا خودتان قصد مسدود کردن سایت خاصی را دارید، این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم به آموزش مسدود کردن یک سایت در مرورگرهای مختلف اعم از Chrome و Firefox بپردازیم. با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:


بلاک کردن سایت در گوگل کروم


بلاک کردن سایت در کروم

همانطور که در ابتدا اشاره شد جهت رها شدن از شر سایت‌های مزاحم، تبلیغاتی و یا نامناسب ملزم به بلاک کردن سایت مورد نظر هستیم. در ادامه به بررسی چگونگی مسدود کردن سایت در گوگل کروم خواهیم پرداخت.

گام 1: در مرحله اول ابتدا باید افزونه بلاک سایت را به Google Chrome اضافه کنید. اما شاید برایتان سوال باشد که افزونه بلاک سایت چیست؟ افزونه Block Site یک افزونه کاملا رایگان است که به شما این امکان را می‌دهد که سایت یا سایت‌های خاصی که مدنظرتان است را به راحتی فیلتر کنید. علاوه بر این شما می‌توانید با تنظیم پسورد یا به اصطلاح رمز ورود، دسترسی دیگران به بلاک لیستتان را محدود کنید. برای دریافت افزونه بلاک سایت در گوگل کروم به اینجا مراجعه کنید.

گام 2: پس از وارد شدن به لینک اشاره شده، بر روی گزینه آبی رنگ Add to Chrome در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

بلاک کردن سایت در گوگل کروم

گام 3: سپس بر روی Add extension کلیک کنید.

بستن سایت غیر اخلاقی

گام 4: پس از طی مراحل نصب بر روی I Accept کلیک کنید. اکنون نرم افزار بر روی مرورگر شما نصب گردید.

گام 5: بر روی آیکون بلاک سایت که در سمت راست بالای صفحه مرورگر Chrome ظاهر شده است، کلیک کنید.

آموزش بلاک کردن یک سایت

پس از ظاهر شدن منوی بلاک سایت، بر روی نماد چرخ دنده در سمت راست پنجره ضربه بزنید.

مسدود کردن سایت در کروم

گام 6: مطابق تصویر در قسمت Enter a web address آدرس سایت مورد نظرتان را وارد کنید. برای مثال اگر قصد بلاک کردن سایت توییتر را دارید می‌توانید با وارد کردن آدرس Twitter.com همه سایت‌های موجود در توییتر را مسدود کنید. اما اگر صرفا فیلتر کردن سایت خاصی در توییتر مد نظرتان است، ابتدا به آدرس مورد نظر رجوع کرده، سپس لینک سایت را از قسمت نوار آدرس کپی کرده و در نهایت آدرس را در قسمت بلاک سایت پیست کنید.

مسدود کردن سایت

گام 7: پس از وارد کردن آدرس، در سمت راست بر روی آیکون به اضافه (+) کلیک کنید. با این کار سایت مورد نظرتان به لیست بلاک سایت‌ها افزوده خواهد شد.

بلاک کردن سایت در کروم

گام 8: برای تعیین رمز ورود جهت اعمال محدودیت دسترسی دیگران به وب‌سایت‌های بلاک شده توسط شما، در سمت چپ صفحه نرم افزار Block Site، بر روی گزینه Account Protection کلیک کنید.

گام 9: در پایین صفحه و در قسمت وارد کردن ایمیل، یک ایمیل معتبر وارد کنید. سپس پسوردی که قصد بلاک کردن سایت یا سایت‌های مورد نظرتان را با آن دارید وارد کنید و در نهایت گزینه Save را بزنید.

افزونه بلاک سایت

گام 10: حالا پیامی مبنی بر تایید حساب ایمیل شما بر روی صفحه نمایش داده می‌شود. بر روی OK کلیک کنید.

بستن سایت های مزاحم

گام 11: به منظور نهایی کردن تنظیمات انجام شده به پیامی که از طرف Block Site به ایمیل شما ارسال شده وارد شوید و بر روی Verify now کلیک کنید. پس از تایید تنظیمات، صفحه‌های مسدود شده برای مخاطبانتان نمایش داده نخواهند شد.

مسدود کردن سایت در گوگل کروم

 


بلاک کردن سایت در فایرفاکس


بلاک کردن سایت در فایرفاکس

اگر از مرورگر Firefox استفاده می‌کنید و قصد بلاک کردن سایت در موزیلا را دارید، لازم است مراحل زیر را گام به گام دنبال کنید.

گام 1: مشابه بلاک کردن سایت در کروم ابتدا باید افزونه بلاک سایت را به مرورگر خود اضافه کنید. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، افزونه بلاک سایت این امکان را فراهم می‌کند که سایت‌های مد نظرتان را به راحتی مسدود کنید و همچنین با اعمال محدودیت اعم از تنظیم پسورد، از دسترسی دیگران به لیست سایت‌های بلاک شده جلوگیری کنید. جهت دریافت افزونه بلاک سایت برای مرورگر Mozilla به اینجا مراجعه کنید.

گام 2: پس از ورود به لینک، در سمت راست بالای صفحه بر روی گزینه Add to Firefox کلیک کنید.

مسدود کردن سایت در موزیلا

گام 3: برای اضافه شدن به لیست نرم‌افزارهای مرورگرتان بر روی Add ضربه بزنید.

فیلتر کردن سایت

گام 4: در گوشه سمت راست بالای صفحه تیک گزینه Allow this extension to run in Private Windows را فعال کنید. با علامت زدن این گزینه وبسایت‌های مسدود شده توسط شما حتی زمانی که فرد دیگری قصد ورود به تنظیمات خصوصی مرورگر را داشته باشد نیز مسدود خواهند ماند. سپس بر روی Okay, Got it ضربه بزنید.

آموزش مسدود کردن یک سایت

گام 5: با کلیک بر روی منو که به صورت سه خط افقی کوچک در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش داده می‌شود، پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد.

مسدود کردن سایت در فایرفاکس

بر روی عبارت Adds-on کلیک کنید.

بلاک کردن سایت در فایرفاکس

گام 6: در سمت چپ صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، گزینه Extensions را انتخاب کنید.

بستن سایت غیر اخلاقی

گام 7: فهرستی از افزونه‌هایتان نمایش داده می‌شود. حالا افزونه Block Site را پیدا کرده و بر روی سه نقطه کناری آن کلیک کنید. سپس Options را انتخاب کنید.

مسدود کردن سایت

گام 8: در باکس نمایش داده شده آدرس سایت مد نظرتان که قصد فیلتر کردن آن را دارید وارد کنید و یا آدرس دقیق سایت را از طریق نوار آدرس آن کپی کرده و در این مکان پیست کنید.

فیلتر کردن سایت

گام 9: با کلیک بر روی گزینه Add، سایت موردنظر وارد لیست بلاک سایت خواهد شد.

افزونه بلاک سایت

به منظور برگرداندن سایت و حذف از بلاک لیست می‌توانید بر روی Remove در کنار آن ضربه بزنید.

گام 10: به پایین صفحه رجوع کرده و در قسمت Master Password یک پسورد جهت اعمال محدودیت دسترسی دیگران به سایت‌های فیلتر شده، ایجاد کنید.

بلاک کردن سایت در موزیلا

گام 11: و در نهایت تنظیمات را Save کنید.

بستن سایت های مزاحم

سایت‌های فیلتر شده برای کسانی که از مرورگر Mozilla در دسکتاپ شما استفاده می‌کنند، نمایش داده نخواهند شد.

 


بلاک کردن سایت از طریق Hosts فایل


بلاک کردن یک سایت از طریق Hosts فایل نوع دیگری از بستن سایت های مزاحم است که خوشبختانه در اغلب مرورگرها اعم از Mozilla و Google Chrome کاربرد دارد. در ادامه ابتدا به تعریف مختصری از Hosts فایل و سپس به آموزش بلاک کردن سایت از این طریق می‌پردازیم.

شاید برایتان سوال باشد که Hosts فایل در ویندوز چیست و چه کاربردی دارد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم هنگامی که شما به اینترنت متصل می‌شوید و آدرس سایت مورد نظرتان را جستجو می‌کنید، سرورهای اینترنتی برای اتصال و جستجوی آدرس، به جای اسم سایت از آدرس IP استفاده می‌کنند. تمامی این آدرس‌های IP در فایل Hosts ویندوز که به صورت متنی است، ذخیره می‌شوند.

حالا شما می‌توانید با دستکاری یا به اصطلاح اضافه کردن سایت خاصی که قصد مسدود کردن آن را دارید به Hosts فایل، آن را به طور کامل بلاک کنید.

گام 1: مطابق تصویر در نوار سرچ دسکتاپ نرم افزار Notepad را جستجو کنید.

آموزش بلاک کردن یک سایت

در فهرست سرچی که برای شما نمایش داده خواهد شد بر روی Notepad کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

مسدود کردن سایت در گوگل کروم

حالا در سمت چپ بالای پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، منوی File را انتخاب کرده و بر روی گزینه Open کلیک کنید.

مسدود کردن سایت در موزیلا

نوع فایل را بروی All Files قرار دهید. حالا به درایوی که ویندوزتان بر روی آن نصب شده رفته و به ترتیب از راست به چپ به فایل Drivers، فایل System32، فایل Windows و etc رفته و فایل Hosts را انتخاب کنید. سپس Open را بزنید.

بلاک کردن سایت در کروم

راه دوم و آسان: مستقیما به درایوی که ویندوز شما بر روی آن نصب گردیده بروید. به ترتیب از راست به چپ به فایل Drivers، فایل System32، فایل Windows و etc رفته و فایل Hosts را انتخاب کنید. سپس Open را بزنید. فایل Hosts برایتان نمایان خواهد شد. دو مرتبه بر روی آن کلیک کرده و یا یک مرتبه کلیک راست کنید و در نهایت فایل را از طریق نرم افزار Notepad باز کنید.

گام 2: در پنجره متنی که برایتان نمایش داده شده به پایین‌ترین قسمت آن رجوع کرده و آدرس سایت مورد نظرتان را تایپ کنید.

آموزش مسدود کردن یک سایت

توجه داشته باشید که حتما اعداد 127.0.0.1 را مشابه موارد بالا تایپ کنید و سپس در کنار آن آدرس سایت را وارد کنید. از http یا هیچ کاراکتر دیگری در کنار اسم سایت استفاده نکنید.

مسدود کردن سایت در کروم

چنانچه تمایل به وارد کردن آدرس سایت‌های دیگری را نیز دارید، کلید Enter را بزنید و سپس مجدد شروع به تایپ کنید.

گام 3: پس از وارد کردن آدرس سایت به قسمت بالای پنجره و منوی File رفته و Save را بزنید. در صورت تمایل کامپیوتر خود را ری استارت کنید تا تمامی تغییرات اعمال شود.

بلاک کردن سایت در گوگل کروم

در این مطلب به آموزش بلاک کردن سایت در مرورگرهای Mozilla و Google Chrome پرداختیم. با توجه به وجود سایت‌های مزاحم و بعضا نامناسب در فضای اینترنت که اغلب آنها باعث اختلال کارکرد مرورگر می‌شوند، شاید مسدود کردن سایت بهترین گزینه ممکن باشد. آیا تاکنون از طریق مرورگر کروم یا فایرفاکس جهت بلاک کردن سایت اقدام کرده‌اید؟ می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
لیدا نوبهار
.
21 مهر 1399، 00:46
پاسخ
0
0
واقعا مطلب مفیدی بود مخصوصا برای ما مادرها بستن سایت غیر اخلاقی خیلی کمک بزرگی هست. چون گوشی و تبلت هامون همه اش دست بچه ها هست و سخت میشه کنترلشون کرد. ممنون از آموزش های مفیدتون
avatar
سهند
.
16 مهر 1399، 12:14
پاسخ
0
0
آموزش خوبی برای مسدود کردن سایت در کروم بود .
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402