معرفی بازی Rust ؛ تریلر، گیم پلی، ترفندها، دانلود و …

گیم پلی بازی Rust
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Rust یک بازی آنلاین در سبک بقا است که در آن باید به تنهایی برای زنده ماندن در یک دنیای وحشی تلاش کنید. در ادامه این بازی را بیشتر معرفی می‌کنیم.

بازی‌های آنلاین زیادی در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند که عموما دارای گیم‌پلی سرگرم‌کننده هستند. بعضی از این بازی‌ها حالت رقابتی دارند و در بعضی دیگر، باید با سایر بازیکن‌ها برای رسیدن به هدف همکاری کنید. بازی‌هایی هم هستند که هر دوی این حالت‌ها را داشته باشند. اما بازی Rust با اکثر عناوین آنلاین متفاوت است. این بازی ساخته شده تا در آن، دشواری‌های زندگی در یک دنیای بی‌رحم را با گوشت و پوست خودتان لمس کنید. در بازی Rust به خوبی درک می‌کنید که زنده ماندن در یک دنیای قحطی زده، سخت‌ترین کار ممکن است. در ادامه و پس از تماشای تریلر بازی Rust می‌توانید با داستان و گیم‌پلی این عنوان بیشتر آشنا شوید. در انتهای همین مقاله هم می‌توانید برای دانلود بازی Rust اقدام کنید. با پلازا همراه باشید. در ادامه «تریلر بازی Rust“» را مشاده کنید.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید:


نگاهی به سبک Survival (بقا)


گیم پلی بازی Rust / بازی آنلاین Rust

سبک بقا یا Survival یکی از زیرمجموعه‌های سبک اکشن است. بازی‌های این سبک معمولا در یک دنیای بزرگ جریان دارند که پر از خطرات مختلف برای بازیکن است. این خطرات می‌توانند بخشی از محیط بازی یا موجودات داخل آن باشند. گاهی انسان‌ها یا سایر بازیکن‌ها به عنوان دشمن در بازی‌های بقا ظاهر می‌شوند. به هر حال هدف اصلی در بازی‌های این سبک آن است که بازیکن‌ها بتوانند خودشان را از خطرات حفظ کنند و تا جایی که می‌توانند زنده بمانند.

معمولا بازیکن‌ها در بازی‌های سبک بقا، کار را با ساده‌ترین تجهیزات شروع می‌کنند. حتی ممکن است در ابتدا هیچ سلاحی در اختیار نداشته باشند. آنها باید با جستجوی محیط بازی، ابزارها و سلاح‌های مورد نیاز خودشان را پیدا کنند. همچنین اگر امکان ساخت و ساز در بازی وجود داشته باشد، می‌توانند اسلحه و آیتم‌های مختلف را بسازند و مورد استفاده قرار دهند.

اکثر بازی‌های سبک بقا دارای پایان باز هستند و معمولا هدف نهایی برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود. در اینجا باید تاکید کنیم که بازی‌های بقا متفاوت از عناوین ترس و بقا (Survival Horror) هستند، اما ریشه‌های مشترک زیادی دارند.

 


داستان بازی Rust


داستان بازی Rust / تریلر بازی Rust

در بازی آنلاین Rust داستان مشخصی وجود ندارد. این بازی به‌شکلی طراحی شده که خود بازیکن‌ها داستانش را رقم بزنند. یعنی شما مثل بازی‌های داستانی، با شخصیت‌های تعریف شده مواجه نمی‌شوید، بلکه همه افرادی که در بازی می‌بینید، در حقیقت سایر بازیکن‌ها هستند که از نقاط مختلف جهان وارد سرور‌های Rust شده‌اند.

با این حال، دنیای بازی Rust پس‌زمینه داستانی خودش را دارد. سال‌ها پیش یک جنگ هسته‌ای بزرگ و ویرانگر رخ داده و همه چیز را روی زمین نابود کرده است. اما حالا زمان زیادی از آن دوران گذشته و حیات گیاهان و جانوران به شرایط عادی بازگشته و زندگی جریان عادی خود را طی می‌کند. فقط یک مشکل وجود دارد و آن هم کمبود غذا و منابع است. در چنین دنیایی، بازیکن‌ها باید با ساده‌ترین ابزارهایی که در اختیار دارند، برای خودشان غذا تهیه کنند، ابزار و سلاح بسازند، سرپناه درست کنند و به تدریج، سطح زندگی خود را پیشرفت دهند. بزرگترین خطری که در این دنیا وجود دارد، سایر بازیکن‌ها هستند که آنها هم مانند شما حاضرند برای دستیابی به غذا و امکانات بیشتر، هم‌نوعان خود را قربانی کنند.

 


گیم پلی بازی Rust


خرید بازی Rust

در بازی آنلاین Rust تعداد زیادی بازیکن، در یک محیط بسیار بزرگ باید برای زنده ماندن تلاش کنند. حیوانات وحشی مانند گرگ و خرس می‌توانند به بازیکن‌ها حمله کرده و به آنها آسیب بزنند، اما خطر اصلی از جانب سایر بازیکنان است. نبردها در این بازی از طریق سلاح‌هایی چون تیر و کمان، تبر یا اسلحه‌های دست‌ساز انجام می‌شوند. همچنین برای تفنگ‌ها، گلوله‌های مختلفی هم وجود دارند که برخی از آنها دارای سرعت بیشتری هستند و برخی دیگر ویژگی‌هایی چون منفجر شدن دارند. این موضوع باعث می‌شود که در هنگام درگیری‌ها بتوانید استراتژی‌های متفاوتی را در پیش بگیرید.

در ابتدای بازی، تنها یک سنگ و یک مشعل در اختیار دارید که باید با استفاده از آنها، برای خودتان چیزهای مختلف جمع کنید، به شکار حیوانات بپردازید و وسایل مورد نیاز خود را بسازید. برای ساختن آیتم‌ها باید وارد منوی کوله‌پشتی شوید و در آنجا، با استفاده از چیزهایی که جمع کرده‌اید، یک وسیله یا سلاح جدید بسازید.

یکی از مواردی که همیشه باید حواستان به آن باشد، سیر نگه داشتن شخصیت اصلی در بازی است و برای این کار هم نیاز به شکار کردن و تهیه گوشت دارید. همه محیط‌های بازی در دسترس شما هستند، اما باید مراقب خطرات مختلفی که در این محیط‌ها وجود دارند باشید. همچنین بعضی از مکان‌های بازی آلوده به مواد رادیواکتیو هستند که با ورود به این مکان‌ها، سلامتی شما به خطر می‌افتد.

با پیشروی در بازی، می‌توانید از زندگی فردی فاصله بگیرید و به گروه‌‌ها ملحق شوید. به‌طور کلی گیم پلی بازی Rust به این شکل طراحی شده که در قالب گروه، بهتر می‌توانید بازی کنید. در این صورت جذابیت بازی نیز افزایش پیدا می‌کند.

 


نمرات و نظر منتقدین درباره بازی آنلاین Rust


دانلود بازی Rust

بازی راست نمرات متفاوتی کسب کرده است. برخی از منتقدان امتیازات خوبی به این بازی داده‌اند و برخی دیگر نمره بسیار پایینی را برای آن در نظر گرفته‌اند. میانگین نمرات این بازی در وبسایت متاکریتیک 69 از 100 است که نمره بدی تلقی نمی‌شود. در ادامه تعدادی از نمرات و خلاصه نقدهای این بازی را با هم مرور می‌کنیم تا ببینیم که منتقدان چه نظری درباره آن دارند.

 

Meristation: 85

بازی آنلاین Rust در مسیری حرکت می‌کند که سایر بازی‌های بقا هرگز در آن مسیر قدم نگذاشته‌اند. این بازی یک تجربه خطرناک است که درست مانند تصادف با اتومبیل، همزمان ترس و سردرگمی را به مخاطبش منتقل می‌کند.

 

PC Gamer: 80

Rust یک تجربه عجیب و متفاوت است که می‌توان آن را معجونی از خیانت، بی‌رحمی و طمع نامید. این ویژگی‌ها از یک طرف می‌توانند این بازی را به یک عنوان ناامیدکننده تبدیل کنند و از سوی دیگر، تجربه‌ای تحسین‌برانگیز را رقم بزنند.

 

Destructoid: 80

اگر بخواهید برای این بازی وقت بگذارید و در دنیای آن غرق شوید، یک سندباکس چندنفره خوب را تجربه می‌کنید که سیستم ساخت و ساز عمیقی هم دارد. در این بازی همه چیز ممکن به نظر می‌رسد. حتی می‌توانید در آن شاهد باشید که چگونه یک بازیکن، به دیگری خیانت می‌کند تا غذای بیشتر یا آیتم بهتری به‌دست آورد.

بازی راست

IGN: 70

برای بازیکن‌هایی که عاشق رقابت هستند، Rust یک ترکیب خوب از بقا و ساخت و ساز را ارائه می‌کند. اما برای سایر بازیکن‌ها، بازی‌های بهتری هم پیدا می‌شوند.

 

Game Informer: 65

بهترین ویژگی بازی آنلاین Rust آن است که به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد تا خودشان داستان را رقم بزنند و تجربه‌ای منحصربه‌فرد را خلق کنند. اما این ویژگی به هیچ وجه تازه و ابداعی نیست و در خیلی از بازی‌های بقا دیده می‌شود.

 

GameSpot: 30

جنبه بقا در این بازی از عمق کافی برخوردار نیست و این موضوع باعث می‌شود که ویژگی‌های خوب آن نیز به راحتی تباه شوند.

 


7 مورد از مهمترین ترفندهای بازی Rust


آموزش بازی Rust

در این بخش می‌خواهیم به چند ترفند اشاره کنیم که در هنگام تجربه این بازی آنلاین به کمکتان می‌آیند. البته هدف ما آموزش بازی Rust نیست، بلکه صرفا نکاتی را بازگو می‌کنیم که باعث می‌شوند مدت بیشتری را در دنیای خطرناک این بازی زنده بمانید.

 

1. منابع اولیه جمع آوری کنید

یکی از رازهای اصلی برای موفقیت در این بازی، تهیه منابع اولیه است. شما وقتی بازی را آغاز می‌کنید، چیزی جز یک تکه سنگ و یک مشعل ندارید. از سنگ برای خرد کردن اجسام و ضربه زدن به حیوانات استفاده می‌کنید و از مشعل هم برای روشنایی در شب یا درست کردن آتش. قبل از هر چیز به فکر تهیه چوب باشید. درختان زیادی در بازی هستند که با سنگ می‌توانید به تنه آنها ضربه بزنید و پس از خرد شدن، از چوبشان استفاده کنید. این چوب برای ساختن تیر و کمان یا پناهگاه به دردتان می‌خورد.

مورد بعدی که باید به فکر جمع‌آوری آن باشید سنگ است. با همان سنگی که در دست دارید می‌توانید به سنگ‌های کوچک روی زمین ضربه بزنید و از دل آنها سنگ‌ آهن و چیزهای دیگر بیرون بکشید. سنگ‌ها نیز برای ساختن سلاح‌های کاربردی مانند تبر استفاده می‌شوند.

بعد از جمع کردن چوب و سنگ باید غذا تهیه کنید، چون اگر شخصیتی که کنترلش می‌کنید گرسنه باشد، توان راه رفتن و کار کردن نخواهد داشت. با استفاده از سنگ یا ابزارهایی که ساخته‌اید، می‌توانید حیوانات کوچک داخل بازی را بکشید و از گوشت آنها تغذیه کنید. البته خوردن گوشت خام امکان‌پذیر نیست و حتما باید آن را روی آتش بپزید.

 

2. در نزدیکی جاده ها حرکت کنید

پیدا کردن منابع در بازی کار چندان آسانی هم نیست. اما باید بدانید که این منابع در نزدیکی جاده‌ها خیلی بیشتر یافت می‌شوند. پس سعی کنید همیشه نزدیک به جاده حرکت کنید. حواستان باشد که سایر بازیکن‌ها هم همیشه در جاده رفت و آمد می‌کنند، به همین خاطر بهتر است با احتیاط به جاده‌ها نزدیک شوید.

 

3. یک پناهگاه بسازید

پس از آنکه منابع اولیه و غذا پیدا کردید، باید یک پناهگاه بسازید تا شب را بتوانید در آنجا استراحت کنید. بهتر است این پناهگاه دور از جاده باشد تا سایر بازیکن‌ها برای شما مزاحمتی ایجاد نکنند. اگر هم آتش روشن می‌کنید باید خیلی مراقب باشید، چون در شب، نور آتش از دوردست دیده می‌شود و ممکن است سایر بازیکن‌ها را به سمت شما بکشاند.

ترفندهای بازی Rust

4. غذا بپزید

پس از آنکه پناهگاه پیدا کردید، باید یک آتش کوچک روشن کنید. می‌‌توانید وارد منوی کوله‌پشتی شوید و با استفاده از چوب‌های جمع‌آوری شده، یک آتش درست کنید. سپس گوشت‌های خامی که به دست آورده‌اید را روی این آتش بپزید. فقط حواستان باشد که کباب شما نسوزد، چون اگر گوشت را زیاد روی آتش بگذارید، دیگر قابل خوردن نخواهد بود.

 

5. چند ابزار بسازید

اگر چوب و سنگ کافی جمع کرده باشید، می‌توانید چند ابزار ساده ولی کاربردی برای خودتان بسازید. یکی از مهمترین چیزهایی که به آن نیاز دارید تبر است. تبر هم جمع‌آوری منابع را آسان‌تر می‌کند و هم در شکار به کمکتان می‌آید. وقتی منابع بیشتری جمع کردید می‌توانید برای خودتان لباس هم درست کنید.

 

6. از هر موجود زنده ای فاصله بگیرید!

یک چیز را فراموش نکنید؛ در این بازی همه دشمن شما هستند. حتی خوش‌قلب‌ترین بازیکن‌ها هم در این بازی به شما رحم نمی‌کنند، چون احساس می‌کنند که به آنها آسیب می‌رسانید. بنابراین وقتی یک بازیکن دیگر به شما نزدیک شد، بهتر است بلافاصله فرار کنید. در ضمن حیوانات وحشی هم دشمنان خطرناکی محسوب می‌شوند که اصلا نباید به آنها نزدیک شوید.

7. پایگاه خود را بنا کنید

بعد از آنکه به به اندازه کافی سلاح و آیتم‌های مختلف ساختید، وقت آن می‌رسد که یک پایگاه مستحکم برای خودتان ایجاد کنید. برای ساختن این بنا نیاز به نقشه دارید. برای نقشه هم به کاغذ احتیاج دارید که به‌وسیله چوب ساخته می‌شود. وقتی پایگاه خود را ساختید و قوی‌تر شدید، حتی می‌توانید گروه تشکیل بدهید تا در مقابل دیگران از خود دفاع کنید.

 


دانلود بازی Rust


بازی Rust

همانطور که گفتیم بازی راست به طور کلی آنلاین است و نمی‌توانید آن را به صورت آفلاین تجربه کنید. ما در ادامه فایل‌های بک‌آپ بازی در استیم را برای دانلود قرار داده‌ایم تا بتوانید به راحتی آنها را دریافت کنید. فقط توجه داشته باشید که این بازی، به‌خاطر آنلاین بودن کرک نمی‌شود. بنابراین برای تجربه آن باید نسخه رسمی و پولی بازی را تهیه کنید. برای خرید بازی Rust می‌توانید از طریق سایت استیم اقدام کرده یا از روش‌های دیگر مثل خرید CD Key از سایت‌های داخلی استفاده کنید.

 


سخن نهایی


در بازی آنلاین Rust بازیکن‌های واقعی در یک دنیای مجازی برای تصاحب غذا و منابع، به جان یکدیگر می‌افتند. اگرچه این فقط یک بازی است، اما می‌تواند نمونه‌ای کوچک از دنیای واقعی نیز باشد. در Rust از نزدیک می‌بینیم که قحطی و گرسنگی چه بلایی بر سر انسان‌ها می‌آورد و آنها را به چه موجودات خطرناکی تبدیل می‌کند.

نظر شما درباره بازی آنلاین Rust چیست؟ آیا به بازی‌های سبک بقا علاقه دارید؟ کدام بازی‌ها در این سبک را تجربه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در این رابطه با ما و مخاطبان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402