معرفی بازی Among Us ؛ یک تجربه چندنفره آنلاین متفاوت

بازی امانگ آس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از عناوین متفاوت اخیر در ژانر چندنفره آنلاین می‌توان به بازی Among Us اشاره کرد. در مقاله‌ای که پیش رویتان هست قصد داریم به بررسی جوانب مختلف بازی در میان ما بپردازیم. با ما باشید.

بازی Among Us یک بازی آنلاین چند نفره اجتماعی است که توسط شرکت بازی سازی آمریکایی InnerSloth ساخته شده و به انتشار رسیده است. این بازی در تاریخ 15 ژوئن 2018 (25 خرداد 97) به انتشار عمومی رسیده است. وقایع بازی میان ما در محیطی با تم فضایی اتفاق می‌افتد که در آن بازیکن‌ها هر کدام در قالب یکی از دو نقش قرار می‌گیرند و اغلبشان عموما در نقش خدمه سفینه و تعدادی محدود نیز در نقش فریبکارها به بازی می‌پردازند.

بازی میان ما / بازی موبایلی Among Us

هدف بازیکن‌ها در گیم پلی بازی Among Us آن است که به عنوان خدمه فریبکارها را تشخیص داده، آن‌ها را از بین برده و به انجام ماموریت‌های مختلف در طول نقشه بپردازند. از سوی دیگر فریبکارها نیز باید به شکل مخفی‌کارانه قبل از آنکه خدمه به اهداف خود برسند آن‌ها را از پای درآورند. همراه پلازا بمانید تا جوانب مختلف بازی امانگ آس را با همدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:


تریلر بازی Among Us


در قسمت زیر می‌توانید تریلر بازی Among Us را مشاهده کنید. در این تریلر پی خواهید برد که بازی Among Us چیست و چه پروسه‌هایی در آن وجود دارند. همراه پلازا بمانید. در ادامه «گیم پلی بازی Among Us» را مشاهده می کنید.

 


داستان بازی Among Us


همانطور که اشاره کردیم در بازی Among Us دو حزب مخالف رو در روی هم قرار دارند که عبارتند از خدمه و فریبکارها. خدمه‌ها باید فریبکارها را شناسایی کرده و از بین ببرند و فریبکارها نیز باید اعضای خدمه را شناسایی کنند و از بین ببرند. اگر تمام فریبکارها از بین رفتند و یا تمامی ماموریت‌هایی که باید توسط خدمه به پایان برسند انجام شوند، خدمه‌ها پیروز میدان خواهند بود. از سوی دیگر اگر شمار خدمه‌ها و فریبکارها زیاد باشد و یا یک پروژه تخریب یا انفجار حل ناشده باقی بماند، در این صورت فریبکارها پیروز خواهند شد.

بازی در بین ما / دانلود بازی Among Us

 


گیم پلی بازی Among Us


بازی Among Us یک بازی چند نفره است که از چهار نفر تا ده نفر را پشتیبانی می‌کند. در هر دوره از گیم پلی بازی Among Us یک تا سه بازیکن به شکل تصادفی انتخاب می‌شوند تا در نقش فریبکارها قرار بگیرند و باقی بازیکنان نیز خدمتکار خواهند بود. بازی Among Us در یک الی سه نقشه اتفاق می‌افتد: یک سفینه فضایی که The Skeld نام دارد، یک ساختمان دفتر مرکزی که Mira HQ نام دارد و یک پایگاه سیاره‌ای که Polus نام گرفته است. به خدمتکارها در خلال بازی Among Us یکسری ماموریت در قالب یکسری مینی‌گیم داده می‌شود که عبارتند از کارهایی همانند عمل تعمیر و نگهداری سیستم‌های حیاتی اعم از سیم کشی الکتریکی و همچنین سوخت دهی به موتورها.

به فریبکارها در خلال گیم پلی بازی Among Us یک لیست ماموریت‌های دروغین داده می‌شود تا با خدمتکارها درهم آمیزند. علاوه بر این فریبکارها این قابلیت را دارند که سیستم‌های موجود در نقشه را از کار بیندازند، از دریچه‌ها و منافذ مختلف عبور کنند، فریبکارهای دیگر را تشخیص دهند و نهایتا خدمتکارها را بکشند. بازیکنان در بازی در میان ما اگر بمیرند تبدیل به یک شبح خواهند شد.

شبح‌ها در این بازی قادر هستند از دیوارها عبور کنند، اما تنها می‌توانند از راه‌های محدودی با دنیای بازی در ارتباط باشند و نسبت به دیگران به غیر از شبح‌های دیگر نامرئی خواهند بود. تمام بازیکن‌ها در گیم پلی بازی Among Us به جز شبح‌ها دارای یک دید محدود هستند؛ به شکلی که تنها قادرند بازیکنان دیگر را از فاصله مشخصی ببینند و این امر با وجود زاویه بالا به پایین بازی اتفاق می‌افتد.

داستان بازی Among Us / گیم پلی بازی Among Us

راه برد خدمتکارها در گیم پلی بازی امانگ آس آن است که قبل از کشته شدن، همه ماموریت‌هایشان را انجام دهند و یا همه فریبکارها را پیدا کرده و آن‌ها را از بازی خارج کنند. از سوی دیگر فریبکارها تنها هنگامی خواهند برد که یا تایمر انفجاری که کار گذاشته‌اند تمام شود و یا تعداد مشخصی از خدمتکارها را بکشند و از این طریق عدد خدمتکارها مساوی با عدد فریبکارها شود. شبح‌ها نیز قادر به کمک کردن به هم تیمی‌های خود در انجام دادن ماموریت‌ها (به عنوان شبح خدمتکار) و یا اعمال انفجار (به عنوان فریبکار) هستند.

هنگامی که یک فریبکار در پروسه بازی Among Us برای کامپیوتر یک عمل انفجار را انجام می‌دهد این عمل یا یک نتیجه آنی خواهد داشت (همانند از کار افتادن همه چراغ‌ها و یا بسته شدن درها) و یا یک تایمر مشخصی به کار خواهد افتاد که در صورت اتفاق افتادن رویداد دوم اگر خدمتکارها نتوانند بمب گذاری انجام شده را مهار کنند همه‌شان خواهند مرد. خنثی کردن بمب‌گذاری در گیم پلی بازی Among Us از طریق‌های مختلفی توسط خدمتکارها (و نه شبح‌ها) انجام می‌گیرد و نحوه خنثی سازی بسته به نوع بمب‌گذاری متفاوت خواهد بود.

هر کدام از بازیکن‌های زنده در بازی Among Us هنگامی که با یک جسد مرده روبرو شوند می‌توانند آن را گزارش کنند که در این صورت گیم پلی بازی متوقف شده و یک جلسه گروهی تشکیل خواهد شد. در این جلسه بازیکن‌ها با همدیگر در این رابطه مباحثه خواهند کرد که پی ببرند چه کسی به نظرشان فریبکار است و در این راه مدارک و شواهد موجود حول محور قتل انجام شده بررسی خواهد شد.

/ تریلر بازی Among Us بازی among us برای کامپیوتر

برای سهولت و کمک به تشخیص فریبکارها در بازی Among Us در هر کدام از نقشه‌های بازی سیستم‌های راه یابی مختلفی وجود دارد که به ترتیب عبارتند از یک سیستم دوربین مداربسته در منطقه The Skeld، یک سیستم هوشمند درب در منطقه Mira HQ و یک نشانگر در منطقه Polus. اگر بازیکن‌ها در جلسه تشکیل شده به نتیجه مشخصی در رابطه با یک فرد رسیدند و به او رای دادند، این بازیکن از نقشه اخراج شده و خواهد مرد.

بازیکن‌های زنده همچنین می‌توانند هر موقع که بخواهند از طریق فشار دادن دکمه خاصی در نقشه یک «جلسه اضطراری» تشکیل دهند؛ به غیر از موقعی که یک پروسه انفجار در حال وقوع است. با وجود آن‌که در گیم پلی بازی Among Us سیستم چت از طریق ویس (Voice Chat) وجود ندارد، بازیکن‌ها عموما از طریق برنامه‌هایی همانند Discord به مکالمه با هم می‌پردازند.

علاوه بر این در لابی هر بازی گزینه‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توان جنبه‌های مختلف گیم پلی بازی را شخصی‌سازی کرد که از جمله این جنبه‌ها می‌توان به میدان دید بازی و قواعد جلسه‌های اضطراری اشاره کرد. نهایتا گزینه‌های تزئینی زیادی در این بازی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به شخصی‌سازی رنگ لباس‌های فضایی، پوسته‌ها (Skinها)، کلاه‌ها و حیوان‌های خانگی اشاره کرد که برای فعال کردن برخی از این موارد باید آن‌ها را از طریق ارز درون بازی خریداری کنید.

بازی among us برای pc / آموزش بازی among us

 


آموزش بازی در میان ما


در این بخش با آموزش بازی Among Us همراه شما خواهیم بود. می‌توان گفت شاکله کلی آنلاین بازی کردن Among Us و گیم پلی آن حالت ساده‌ای دارد. گروهی 4 الی 10 نفره (عموما 10 نفره) از بازیکن‌ها در مکانی هستند و در این مکان در حال انجام یکسری ماموریت هستند، در حالی که یک الی سه نفر فریبکار (عموما دو نفر) هر کاری که از دستشان برمی‌آید انجام می‌دهند تا تلاش‌های این بازیکن‌ها ناکام مانده و آن‌ها را از پای درآورند. حالت‌هایی که بازی Among Us از طریق آن‌ها به اتمام خواهد رسید شامل 4 حالت می‌شود:

  1. تمام فریبکارها بمیرند. (برد خدمتکارها)
  2. تمام ماموریت‌ها انجام شوند. (برد خدمتکارها)
  3. تعداد خدمتکارها و فریبکارها یکی شود. (برد فریبکارها)
  4. خدمتکارها نتوانند مانع از انفجار فاجعه‌آمیز توسط فریبکارها شوند. (برد فریبکارها)

بازی Among Us اندروید / بازی Among Us برای اندروید

هر دور از بازی در Among Us می‌تواند بسته به تعداد بازیکن‌ها طولانی و یا کوتاه باشد. هنگامی که یک بازی شروع می‌شود به شما یک نقش داده می‌شود و این نقش یا یک خدمتکار و یا یک فریبکار خواهد بود و اهداف شما به عنوان بازیکن و نحوه رسیدنتان به این اهداف بر اساس این نقش عوض خواهد شد. بر همین اساس نقش شما به عنوان بازیکن‌ را در هر کدام از این قالب‌ها به شکلی جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اگر در بازی Among Us در نقش یک خدمتکار قرار بگیرید این به معنای آن است که شما بیرون هستید تا کمک کنید سفینه، پایگاه و کلونی موجود در بازی تعمیر شود. در هر بازی به عنوان خدمتکار به شما یکسری ماموریت داده می‌شود که این ماموریت‌ها را می‌توانید در فهرست ماموریت‌هایتان مشاهده کنید. از طریق نقشه بازی قادر خواهید بود که محل انجام این ماموریت‌ها را ردیابی کنید.

صرفا کافی است به مکان مورد نظر قدم برداشته و از پس کاری که انجام خواهید داد برآیید. برخی از کارهایتان در این بازی به عنوان خدمتکار سخت‌تر از سایر کارها خواهند بود، اما نهایتا به نحوه انجام هر کدام از آن‌ها پی خواهید برد. اگر نحوه انجام یک کار را نمی‌دانید، می‌توانید از دوستان و همکاران خود سوال کنید و از این طریق انجام آن کار را یاد بگیرید.

بازی among us چیست / بازی among us برای اندروید

البته در نظر داشته باشید که میان شما یکسری فریبکار نیز وجود دارند؛ بنابراین اگر فعالیت مشکوکی دیدید زود از آن نگذرید. فریبکارها در بازی Among Us کار خاصی نمی‌کنند، اما ممکن است وانمود کنند که این کارها را انجام می‌دهند. شما می‌توانید از طریق فهرست کارهایی که باید انجام دهید هر کدام از ماموریت‌هایتان و اتمام آن‌ها را پیگیری کنید. نهایتا اگر متوجه فعالیت مشکوکی شدید همواره می‌توانید از طریق دکمه‌ای که بر روی میز قرار دارد درخواست برگزاری جلسه کنید.

البته اکثر اوقات ممکن است اصلا متوجه فعالیت مشکوک خاصی نشوید. اگر با یک فریبکار تنها ماندید احتمالش زیاد است که به زودی تبدیل به یک شبح شوید. در نظر داشته باشید صرف اینکه مرده هستید کارتان تمام نشده است؛ بنابراین به انجام کارهایتان ادامه دهید و به توانایی هم تیمی‌های خود در پیشبرد بازی ایمان داشته باشید.

در سوی دیگر ماجرا اگر در بازی موبایلی Among Us و یا نسخه کامپیوتر این بازی نقش فریبکار به شما اهدا شد ماجرا کمی فرق خواهد کرد. شما آن بیرون هستید تا خدمتکارهای بازی را از پای درآورده و در کار آن‌ها اخلال ایجاد کنید. این به آن معناست که شما وظیفه خواهید داشت که به ماموریت‌های آن‌ها صدمه وارد کنید و اطمینان حاصل کنید که این کار فقط یک «کار معمولی» است. در صفحه کاربری شما به عنوان فریبکار فهرستی از کارها و موقعیت آن‌ها وجود خواهد داشت، اما این کارها صرفا برای «وانمود کردن» هستند و شامل هدف اصلی شما نمی‌شوند.

بازی among us چگونه است/ آنلاین بازی کردن Among Us

در واقع شما باید سعی کنید راهی پیدا کنید تا از طریق آن اعضای خدمه را منزوی کرده و تا می‌توانید آن‌ها را بکشید. البته این کار چندان آسان نخواهد بود و شما به میزان مشخصی از مخفی‌کاری در این راستا نیاز خواهید داشت. خوشبختانه یکسری جا در نقشه برای شما تعبیه شده است که می‌توانید به آن‌ها بخزید و در آن‌ها مخفی شوید. باید از نیروی جنبندگی‌تان به نحو احسن استفاده کنید؛ چرا که در راه کشتن یک به یک خدمتکارها به کارتان خواهد آمد.

البته کارهای دیگری نیز در بازی Among Us برای اندروید و بازی Among Us برای PC وجود دارند که می‌توانید به عنوان فریبکار آن‌ها را انجام دهید. اگر نقشه خرابکاری خود را باز کنید، در این نقشه یکسری کار پیدا خواهید کرد که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. به عنوان مثال قادر هستید درها را قفل کنید تا خدمتکارها زندانی شوند و یا چراغ‌ها را از کار بیندازید تا دیدشان محدود شود.

علاوه بر این قادر خواهید بود که در ارتباطات میان خدمتکارها اخلال ایجاد کنید و کاری کنید که نتوانند ماموریت‌هایشان را ببینند. همچنین می‌توانید در راکتورها، مخزن‌های اکسیژن و قطعات دیگری را که برای بقا حیاتی هستند اخلال ایجاد کنید تا سبب ایجاد هلاکت بدی در محیط بازی و برای خدمتکارها شوید. بازی Among Us را از طریق لینک زیر می‌توانید برای اندروید دانلود کنید:

دانلود بازی Among Us برای اندروید

بازی among us چگونه است/ آنلاین بازی کردن Among Us

در مقاله‌ای که خواندید سعی کردیم جوانب مختلف بازی متفاوت و منحصربه‌فرد Among Us را برای شما معرفی کنیم. امیدواریم با خواندن مقاله‌مان نسبت به تجربه این بازی خوب ترغیب شده باشید. علاوه بر این امیدواریم در آینده شاهد انتشار عناوین بیشتری از این دست باشیم.

به نظر شما بازی Among Us چگونه است؟ آیا این عنوان را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را در رابطه با بازی Among Us از طریق قسمت پایین و بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
اعظم شعبانی
.
23 مهر 1399، 19:27
پاسخ
0
0
بازی در بین ما یه بازی بی نظیره ما همه معتادشیم... مطب تون خیلی کامل بود. مرسی
avatar
اعظم شعبانی
.
23 مهر 1399، 19:26
پاسخ
0
0
بازی Among Us اندروید رو فقط پشتیبانی می کنه یا ios هم می تونه این بازی رو انجام بده؟
avatar
محمد آریامقدم
.
24 مهر 1399، 01:57
پاسخ
0
0
@اعظم شعبانی
iOS هم میتونه
avatar
ساناز
.
21 مهر 1399، 10:13
پاسخ
0
0
بازی Among Us اندروید بازی چندنفره انلاین خوبیه و در قالب یک بازی ساده اما فوق العاده سرگرم کننده و رقابتی ساخته شده
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402