معرفی بازی Halo The Master Chief Collection ؛ یکی بخر شش تا ببر!

دانلود بازی Halo: The Master Chief Collection
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Halo The Master Chief Collection یک مجموعه استثنایی از 6 بازی هیلو است که می‌توانید برای ایکس باکس وان و PC تهیه کنید. برای آشنایی بیشتر با بازی هیلو: مجموعه مستر چیف با ما همراه باشید.

یکی از اتفاقات خوبی که در دنیای گیم رخ می‌دهد، بازسازی عناوین زیبا و خاطره‌انگیز قدیمی است. اینکه پس از چند سال بتوانیم بازی‌های نوستالژیک را با گرافیک، صدا و حتی گیم‌پلی بهتر تجربه کنیم، واقعا لذت‌بخش است. البته کیفیت بازسازی این بازی‌ها نیز اهمیت زیادی دارد؛ گاهی اوقات نه‌تنها پیشرفتی در نسخه جدید شاهد نیستیم، بلکه همان ویژگی‌های مثبت بازی اصلی نیز تباه شده‌اند. خوشبختانه بازی Halo The Master Chief Collection اینگونه نیست و به بهترین شکل ممکن، 6 تا از مهمترین بازی‌های تاریخ سبک تیراندازی را با جلوه‌های بصری به‌روز شده و صدای باکیفیت‌تر در اختیار گیمرها می‌گذارد. در ادامه تریلر بازی Halo: The Master Chief Collection را مشاهده می‌کنید و پس از آن با ویژگی‌های اصلی این عنوان بیشتر آشنا می‌شویم. با پلازا همراه باشید. در ادامه «تریلر بازی Halo The Master Chief Collection» را مشاهده می کنید.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید:


نگاهی اجمالی به تاریخچه سری Halo


بازی هیلو: مجموعه مستر چیف

مجموعه هیلو یکی از محبوب‌ترین عناوین در سبک تیراندازی اول‌شخص است که روی کنسول‌های خانگی عرضه می‌شود. بازی‌های این سبک به‌خاطر ویژگی‌هایی که دارند، معمولا برای PC منتشر می‌شوند، چون تجربه آنها با استفاده از موس و کیبورد راحت‌تر است. به همین خاطر کمتر پیش می‌آید که بازیکن‌ها از یک بازی تیراندازی اول‌شخص روی کنسول استقبال کنند، اما یکی دو فرانچایز در دنیای گیم هستند که در این زمینه استثنا محسوب می‌شوند که Halo یکی از آنهاست.

در حال حاضر وظیفه ساخت بازی‌های مجموعه هیلو بر عهده استودیوی 343 اینداستریز (343 Industries) است و کمپانی مایکروسافت هم از طریق Xbox Game Studios این بازی‌ها را منتشر می‌کند. اما سنگ بنای بازی‌های Halo به‌وسیله استودیوی نامدار بانجی (Bungie) در سال 2001 گذاشته شد. داستان اکثر بازی‌های هیلو درباره یک سرباز فضایی به نام «جان 117» یا همان «مستر چیف» است. او یکی از اعضای گروه سربازان «اسپارتان» محسوب می‌شود و در اکثر ماموریت‌ها از یک هوش مصنوعی به نام «کورتانا» راهنمایی می‌گیرد. افرادی که با دنیای تکنولوژی آشنایی داشته باشند حتما می‌دانند که کورتانا اسم هوش مصنوعی که مایکروسافت در سایر محصولات خود از جمله ویندوز استفاده می‌کند نیز هست.

به‌طور کلی در بازی‌های هیلو شاهد جنگ‌های بین‌ستاره‌ای هستیم که یک طرف آنها انسان‌ها هستند و در طرف دیگر، نیروهای فضایی به اسم «کاوننت» را می‌بینیم. کاوننت‌ها که رهبران خود را «پرافت» می‌نامند، یک تمدن باستانی به اسم «فوررانرها» را مورد پرستش قرار می‌دهند. فوررانرها، مدت‌ها پیش به خاطر گسترش یک نوع انگل فضایی به نام «فلاد» از بین رفته‌اند. این انگل می‌تواند بدن سایر موجودات را تسخیر کند و آنها را وادار به انجام کارهای مختلف سازد.

فوررانرها حلقه‌های عظیمی را با عنوان هیلو ساخته بودند تا به‌وسیله آنها بتوانند جلوی شیوع فلاد را بگیرند. همچنین این حلقه‌ها طوری برنامه‌ریزی شد بودند که اگر هیچ شانسی باقی نماند، بتوانند تمام گونه‌های جانوری در کهکشان را نابود کنند تا از این طریق جلوی گسترش فلاد گرفته شود. کاوننت‌ها به اشتباه معتقدند که اگر حلقه‌های هیلو فعال شوند، مثل دروازه‌ای برای رسیدن به تمدن فوررانرها عمل می‌کنند. همین موضوع هم دلیل اصلی مقابله انسان‌ها با کاوننت‌ها است و ماجراهای سه‌گانه اصلی Halo را شکل می‌دهد.

دانلود بازی Halo: The Master Chief Collection

مجموعه هیلو به عنوان یکی از اصلی‌ترین فرانچایزهای ایکس‌باکس شناخته می‌شود. در واقع اگر مجموعه Gears of War وجود نداشت، می‌توانستیم به راحتی Halo را مهمترین بازی مایکروسافت بنامیم. شماره‌های مختلف این مجموعه همواره از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفته‌اند و در زمینه فروش نیز عالی عمل کرده‌اند. بر اساس آخرین آمارها، در مجموع بیش از 65 میلیون نسخه از این مجموعه در سراسر جهان به فروش رسیده که سودی معادل 3.4 میلیارد دلار را نصیب مایکروسافت کرده است.

تاکنون نسخه‌های مختلفی از مجموعه هیلو منتشر شده‌اند که برخی از آنها فرعی محسوب می‌شوند. شش بازی اصلی این مجموعه که تا به امروز عرضه شده‌اند شامل سه‌گانه هیلو یعنی Halo: Combat Evolved و Halo 2 و همچنین Halo 3 می‌شوند. بعد از این سه‌گانه که طی سال‌های 2001 تا 2007 منتشر شدند، شاهد نسخه دیگری به نام Halo: Reach (سال 2010) بودیم و بعد از آن هم در سال 2012 بازی Halo 4 به بازار آمد. در نهایت، ششمین بازی از سری اصلی مجموعه هیلو Halo 5: Guardians است که در سال 2015 عرضه شد. بازی بعدی این فرانچایز نیز Halo Infinite خواهد بود که در سال 2021 میلادی برای کنسول نسل جدید مایکروسافت منتشر می‌شود.

 


Halo The Master Chief Collection شامل چه بازی هایی می شود؟


گیم پلی بازی Halo: The Master Chief Collection

همانطور که گفتیم، بازی هیلو: کالکشن مستر چیف دارای 6 بازی مختلف است. این بازی‌ها شامل تمام نسخه‌های اصلی مجموعه به‌جز بازی Halo 5: Guardians می‌شوند. به‌جای این بازی هم یک نسخه فرعی از شماره سوم به نام Halo 3: ODST در این مجموعه حضور دارد. همچنین دو بازی اول مجموعه، نسخه‌های بازسازی شده‌ای هستند که قبلا با عنوان Anniversary منتشر شده بودند.

در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که بازی Halo The Master Chief Collection ابتدا در سال 2014 برای کنسول ایکس باکس وان عرضه شد و پنج سال بعد، برای کامپیوترهای شخصی به انتشار رسید. البته عرضه بازی روی PC به صورت چند مرحله‌ای اتفاق افتاد و بازی‌های مختلف، با فواصل زمانی مشخصی روی این پلتفرم منتشر شدند. در ادامه می‌توانید فهرست بازی‌های Halo The Master Chief Collection را مشاهده کنید و در مقابل آنها نیز تاریخ انتشارشان روی PC را ببینید.

  • بازی Halo: Reach (تاریخ انتشار: 3 دسامبر 2019)
  • بازی Halo: Combat Evolved Anniversary (تاریخ انتشار: 3 مارس 2020)
  • بازی Halo 2: Anniversary (تاریخ انتشار: 12 می 2020)
  • بازی Halo 3 (تاریخ انتشار: 14 جولای 2020)
  • بازی Halo 3: ODST (تاریخ انتشار: 22 سپتامبر 2020)
  • بازی Halo 4 (تاریخ انتشار: نامعلوم)

 


داستان بازی Halo: The Master Chief Collection


تریلر بازی Halo: The Master Chief Collection

اگر بخواهیم به داستان بازی Halo: The Master Chief Collection بپردازیم، باید به داستان هر 6 بازی که در این مجموعه هستند به‌طور جداگانه اشاره داشته باشیم. به همین دلیل ما در ادامه، داستان این بازی‌ها را به صورت خلاصه ذکر می‌کنیم:

  • Halo Reach: این بازی اگرچه اولین شماره مجموعه نیست، اما داستان آن مربوط به قبل از بازی Halo Combat Evolved می‌شود. ماجراهای بازی در سال 2552 جریان دارند و انسان‌ها در قالب گروهی به نام UNSC مبارزه با کاوننت‌ها را شروع کرده‌اند. Reach نام سیاره‌ای است که انسان‌ها در آن زندگی می‌کردند.
  • Halo Combat Evolved Anniversary: در این بازی ادامه نبرد انسان‌ها با موجودات فضایی را شاهد هستیم. مسترچیف با همراهی کورتانا تلاش می‌کند تا راز و رمز حلقه هیلو را کشف کند.
  • Halo 2 Anniversary: در این بازی، طرف دیگر جنگ نیز به بازیکن‌ها نشان داده می‌شود. آنها می‌توانند علاوه بر مسترچیف، هدایت یک موجود فضایی به نام «آربیتر» را نیز به دست بگیرند. البته چون قصد لو دادن داستان را نداریم، بیشتر از این درباره شخصیت آربیتر توضیح نمی‌دهیم.
  • Halo 3: در این بازی می‌بینیم که مسترچیف برای مقابله با کاوننت‌ها و فلاد، قصد دارد حلقه هیلو را نابود کند. داستان بازی هم در سال‌های 2552 و 2553 جریان دارد.
  • Halo 3 ODST: بازیکن‌ها در این بازی وارد شهر ویران‌شده «نیو مومباسا» می‌شوند تا ببینند که چه بلایی بر سر سایر اعضای گروه آمده است.
  • Halo 4: در این بازی، مسترچیف یک بار دیگر با نیروهای کاوننت و همچنین ربات‌های فوررانر مواجه می‌شود و تلاش می‌‌کند تا جلوی رسیدن آنها به اهدافشان را بگیرد.

 


گیم پلی بازی Halo: The Master Chief Collection


داستان بازی Halo: The Master Chief Collection

در بازی Halo The Master Chief Collection تغییری روی گیم‌پلی یا داستان بازی‌های هیلو اعمال نشده است. بازیکن‌ها می‌توانند هدایت مسترچیف را از زاویه دوربین اول‌شخص به عهده بگیرند و با انواع و اقسام سلاح‌ها به جنگ بیگانگان بروند. همچنین امکان سوار شدن وسایل نقلیه مختلف و جابه‌جایی با آنها وجود دارد. بعضی از این وسیله‌ها دارای سلاح‌های قدرتمندی هستند که از آنها می‌توانید برای نابود کردن دشمنان قوی‌تر استفاده کنید. در ضمن در هنگام رانندگی، دوربین بازی به سوم‌شخص تغییر پیدا می‌‌کند تا راندن وسیله نقلیه راحت‌تر باشد. علاوه بر بخش تک‌نفره داستانی، تمام بازی‌ها دارای حالت چندنفره آنلاین نیز هستند. در این بخش هم نقشه‌های مختلف و حالت‌های متنوع برای رقابت با سایر بازیکن‌ها وجود دارند.

 


نقدها و نمرات بازی هیلو: مجموعه مستر چیف


بازی هیلو: کالکشن مستر چیف / بازی هیلو: مستر چیف کالکشن

اکثر منتقدانی که به بررسی بازی Halo The Master Chief Collection پرداخته‌اند، نگاه مثبتی به این عنوان دارند. میانگین امتیازات بازی 88 از 100 است. در ادامه می‌توانید تعدادی از مهمترین نمرات و خلاصه‌ای از نقدهای این بازی را مشاهده کنید.

 

Digital Spy: 100

بازی هیلو: مجموعه مستر چیف از بسیاری عناوین بزرگ دیگر که این روزها منتشر می‌شوند، عشق و توجه بیشتری را نثار گیمرها می‌کند. بازی‌هایی که در این مجموعه هستند، خودشان به تنهایی یک شاهکار بودند که حالا بهتر هم شده‌اند.

 

Hardcore Gamer: 100

این بازی یک تجربه بی‌نظیر از تیراندازی اول‌شخص را ارائه می‌کند که با قیمت معقولی هم عرضه شده است. بازی هیلو: کالکشن مستر چیف یکی از اولین‌ بازی‌هایی است که می‌تواند تضمین‌کننده فروش کنسول ایکس باکس وان باشد.

 

God is a Geek: 95

از نظر حجم محتوایی، این بازی فوق‌العاده است. از نظر کیفیت محتواها نیز باید آن را شگفت‌انگیز بنامیم. چهار تا از بهترین بخش‌های داستانی که تاکنون برای بازی‌های شوتر اول‌شخص ساخته شده‌اند، در این مجموعه وجود دارند و همه آنها نیز با رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند. در کنار اینها، بیش از 100 نقشه برای بخش چندنفره و کلی محتوای دیگر را در نظر بگیرید تا به عظمت این بازی پی ببرید.

 

Polygon: 95

بازی هیلو: مستر چیف کالکشن استانداردهای جدیدی را برای نسخه‌های بازسازی شده از بازی‌های قدیمی تعریف کرده که سازندگان دیگر به سختی می‌توانند به این استانداردها دست پیدا کنند و به ندرت می‌توانند از آنها پیشی بگیرند. برای بازیکن‌هایی که تاکنون سری هیلو را تجربه نکرده‌اند، این مجموعه فرصت خوبی است که با یکی از محبوب‌ترین فرانچایزهای تاریخ گیم آشنا شوند. همچنین این بازی طرفداران قدیمی مجموعه هیلو را راضی خواهد کرد.

بررسی بازی Halo The Master Chief Collection

Game Informer: 93

بازی هیلو: مجموعه مستر چیف بسیار بزرگ و شگفت‌انگیز است و محتوای زیادی را ارائه می‌کند، اما این محتواها با عجله و بی‌دقتی در بازی قرار نگرفته‌اند. حتی کوچک‌ترین قسمت‌های بازی نیز با ظرافت خاصی ساخته شده‌اند.

 

IGN: 90

این بازی، خیلی بهتر از چیزی است که یک طرفدار مجموعه هیلو بتواند تصورش را بکند. حتی با وجود مشکلات فنی کوچکی که در بخش آنلاین وجود دارند، این بازی در زمینه ارائه محتوا خارق‌العاده عمل کرده است.

 

Destructoid: 90

بازی Halo The Master Chief Collection استاندارد جدیدی را در زمینه ساخت ریمیک برای بازی‌ها پایه‌گذاری کرده است. به همین خاطر باید به استودیوی 343 اینداستریز تبریک بگوییم و از آنها تشکر کنیم.

 

Guardian: 80

اگر از بازی‌هایی که خیلی بزرگ هستند و می‌توانید ماه‌ها به تجربه آنها بپردازید خوشتان می‌آید، بازی هیلو: مجموعه مستر چیف مخصوص شماست. این یک مجموعه بسیار عظیم است که به زیباترین شکل ممکن برای مخاطبان عرضه شده است.

 

GameSpot: 60

اینکه بازی Halo The Master Chief Collection زیبا به‌نظر می‌رسد، بیشتر به‌خاطر کیفیت بازی‌های مجموعه Halo است. این کالکشن از مشکلات بزرگی در بخش آنلاین رنج می‌برد.

 


دانلود بازی Halo The Master Chief Collection


ترینر بازی Halo The Master Chief Collection

در ادامه می‌توانید به دانلود بازی Halo: The Master Chief Collection بپردازید. نسخه‌ای که لینک‌های آن را در زیر مشاهده می‌کنید، شامل پنج بازی این مجموعه است که تا به امروز برای PC منتشر شده‌اند. همچنین اگر به ترینر بازی Halo The Master Chief Collection نیاز داشتید می‌توانید آن را دانلود کنید.

 


سخن پایانی


بازی هیلو: مستر چیف کالکشن یک مجموعه بسیار ارزشمند از 6 بازی فوق‌العاده است که اگر علاقه‌مند به این مجموعه باشید، حتما باید آن را تهیه کنید. برای بازیکن‌های PC هم که تاکنون فرصت تجربه این بازی‌ها را پیدا نکرده بودند، این یک شانس طلایی است که می‌توانند 6 تا از بهترین‌های تاریخ سبک شوتر اول‌شخص را بازی کنند.

نظر شما درباره بازی Halo The Master Chief Collection چیست؟ آیا تاکنون بازی‌های Halo را تجربه کرده‌‌اید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402