بررسی آنتی ویروس ESET 2020 ؛ محافظ از نفس افتاده

ESET 2020 antivirus / آنتی ویروس ESET
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آنتی ویروس ESET با اینکه تاثیر زیادی بر عملکرد سیستم ندارد، اما به خوبی نمی‌تواند از شما محافظت کند. با بررسی آنتی ویروس ESET 2020 همراه ما باشید.

آنتی ویروس ESET برای کامپیوتر پس از نصب بلافاصله به دنبال ویروس‌ها و دیگر تهدیدات می‌گردد، آن هم بدون اینکه سرعت سیستم را کاهش دهد. اما از طرف دیگر سطح حفاظتی که آنتی ویروس ESET 2020 به شما ارائه می‌دهد هم در حد بهترین آنتی ویروس‌ها نیست.

آنتی ویروس ESET 2020 قادر است از حملات فیشینگ جلوگیری کند، مانع از اجرای کدهای مخرب پیشرفته شود و همچنین از شما در برابر باج‌افزارها محافظت کند. در این برنامه خبری از ویژگی‌های اضافی مثل وی‌پی‌ان و File Shredder که برای جذب کاربران به آنتی ویروس‌ها اضافه می‌شود نیست. همچنین اگر شما چندین کامپیوتر داشته باشید و بخواهید اشتراک این برنامه را برای همه آن‌ها خریداری کنید باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

ESET 2020 antivirus / آنتی ویروس ESET 2020

با این حال آنتی ویروس ESET Smart Security 2020 در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین آنتی ویروس‌های بازار است و به همین دلیل اگر شما هم قصد استفاده از این نرم‌افزار را دارید با کمک این بررسی آنتی ویروس ESET 2020 می‌توانید با نقاط قوت و ضعف آن آشنا شوید. همراه پلازا باشید.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


هزینه اشتراک نسخه های مختلف آنتی ویروس ESET


ESET در مجموع چهار نسخه مختلف از آنتی ویروس خود را به فروش می‌رساند. شما می‌توانید با دانلود آنتی ویروس ESET 2020 برای یک ماه به صورت آزمایشی از هر کدام از نسخه‌ها استفاده کنید. ESET به کاربران تخفیف 50 درصدی برای سال‌های دوم و سوم می‌دهد. اما آن‌ها اعتقادی به تخفیف‌های دوره‌ای و معمول که سایر شرکت‌های سازنده آنتی ویروس ارائه می‌کنند ندارند.

 

آنتی ویروس ESET NOD32 2020

ارزان‌ترین نسخه‌ای که می‌توانید خریداری کنید آنتی ویروس ESET NOD32 2020 است که وظایف پایه‌ای یک آنتی ویروس را انجام می‌دهد. این نسخه با قیمت 40 دلار در سال برای یک کامپیوتر به فروش می‌رسد و اگر بخواهید برای سیستم‌های دیگری هم اشتراک خریداری کنید باید برای هر کدام 10 دلار اضافی بپردازید. شما نهایتا می‌توانید آنتی ویروس ESET NOD32 2020 را با قیمت 80 دلار برای 5 کامپیوتر خریداری کنید.

این نسخه از شما در برابر حملات فیشینگ، کدهای مخرب پیشرفته، حملات BIOS/UEFI و نفوذهای مبتنی بر اسکریپت محافظت خواهد کرد. علاوه بر این سپر محافظتی در برابر باج افزارها و همچنین حالت بازی نیز از دیگر ویژگی‌های این نسخه هستند.

 

آنتی ویروس ESET Internet Security 2020

نسخه بعدی آنتی ویروس ESET Internet Security 2020 است که با قیمت پایه 50 دلار در سال به فروش می‌رسد. در این نسخه می‌توانید حداکثر برای 10 کامپیوتر اشتراک خریداری کنید که مجموعا 140 دلار در سال هزینه خواهد داشت. اشتراک این نسخه را می‌توانید در سیستم عامل مک (نسخه‌های ESET Cyber Security و ESET Cyber Security Pro) و به عنوان آنتی ویروس ESET موبایل (آنتی ویروس گوشی ESET Mobile Security 2020 و ESET Parental Control for Android) و حتی لینوکس (نسخه ESET NOD32 Antivirus 4) استفاده کنید.

ESET 2020 antivirus / بررسی آنتی ویروس ESET 2020

آنتی ویروس ESET Internet Security 2020 در کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز یک مرورگر اختصاصی در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق آن می‌توانید پرداخت‌های بانکی خود را انجام دهید یا به خرید اینترنتی بپردازید. این مرورگر نسبت به مرورگرهای عادی از نظر امنیتی در سطح بالاتری قرار دارد و دارای یک فایروال دو سویه، لایه محافظتی در برابر محتوای اسپم و حملات شبکه و همچنین بات‌نت‌ها است. در کنار این‌ها شما به قابلیت‌هایی نظیر کنترل‌های والدین، لایه محافظتی برای وبکم و ردیاب برای لپ‌تاپ‌ها نیز دسترسی خواهید داشت.

 

آنتی ویروس ESET Smart Security 2020

نسخه بعدی که از هر دو نسخه دیگر پیشرفته‌تر و البته گران‌تر است آنتی ویروس ESET Smart Security 2020 است. این نسخه با قیمت پایه 60 دلار در سال برای یک سیستم شروع و به حداکثر 150 دلار برای 10 کامپیوتر می‌رسد. در این نسخه شما برنامه مدیریت پسورد ESET و همچنین برنامه رمزگذاری Secure Data را در اختیار خواهید داشت، اما باز هم خبری از وی‌پی‌ان، File Shredder، نرم افزار پشتیبان گیر یا سرویس محافظت در برابر دزدی هویت که همگی در نسخه‌های رده‌بالا آنتی ویروس‌های رقیب موجود هستند نیست.

 

آنتی ویروس ESET Multi-Device Security 2020

گزینه چهارم و آخر ESET Multi-Device Security 2020 است که در حال حاضر دیگر به فروش نمی‌رسد و تنها کاربرانی که قبلا اشتراک آن را داشتند می‌توانند اشتراک خود را تمدید کنند. شما در این نسخه برای تمدید اشتراک 3 دستگاه مبلغ 70 دلار در سال باید پرداخت کنید و برای 10 دستگاه نیز این عدد به 140 دلار می‌رسد.

شما اگر این اشتراک را داشته باشید می‌توانید آنتی ویروس ESET NOD32 2020 و Internet Security را برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز انتخاب کنید. همچنین برای مک، لینوکس و اندروید نیز نسخه‌هایی که پیشتر به آن‌ها اشاره کردیم قابل استفاده هستند.

ESET 2020 antivirus / آنتی ویروس eset smart security 2020

در بحث اشتراک بیشتر آنتی ویروس‌ها اشتراک خود را در بسته‌های 3 یا 4 یا 10 تایی به فروش می‌رسانند. به همین دلیل ممکن است مجبور شوید هزینه اضافی برای سیستم‌هایی که ندارید بپردازید. اما ESET این مشکل را با دریافت هزینه اضافی برای هر کامپیوتر برطرف کرده است. اما مشکلی که این سیستم قیمت گذاری دارد این است که کسانی که می‌خواهند برای مثلا بیش از 10 سیستم آنتی ویروس خریداری کنند در مقایسه با سایر آنتی ویروس‌ها باید هزینه بسیار بیشتری پرداخت کنند.

آنتی ویروس ESET برای اندروید 4.1 به بعد، ویندوز (از 7 تا 10)، مک سیرا تا بیگ سور و در لینوکس برای کامپیوترهای مبتنی بر فدورا، رد‌هَت، OpenSUSE، ماندریوا و Ubuntu عرضه شده و با تمام این سیستم عامل‌ها سازگاری دارد. آنتی ویروس ESET 2020 هیچ نوع برنامه محافظتی برای آیفون یا آیپد ندارد. البته کلا iOS هیچ برنامه‌ای که بتواند مانند یک آنتی ویروس به دنبال فایل‌های مخرب و بدافزارها بگردد ندارد. در عوض بسیاری از رقبا برای محصولات اپل خدماتی مثل Web-screening و همچنین برنامه‌هایی برای ردیابی گوشی گم‌شده یا به سرقت رفته ارائه می‌کنند که این آنتی ویروس فاقد آن‌هاست.

 


ویژگی های امنیتی آنتی ویروس ESET 2020


آنتی ویروس ESET 2020 دارای یک اسکنر برای پیدا کردن بدافزارها است که به دنبال بدافزارهای شناخته شده و همچنین رفتارهای غیرعادی مثل تغییرات ناگهانی در محتویات یک فایل می‌گردد. هر فایل مشکوکی که پیدا شود به آزمایشگاه آنلاین کمپانی ESET ارسال می‌شود تا مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد. البته می‌توانید این گزینه را از تنظیمات غیرفعال کنید. کمپانی ESET در طول روز چندین بار بسته‌های به‌روزرسانی مربوط به بدافزارهایی که جدیدا شناخته شدند را به 110 میلیون کاربر خود ارسال می‌کند تا آنتی ویروس آن‌ها همیشه بروزترین بانک اطلاعاتی را در اختیار داشته باشد.

از قابلیت‌های دفاعی آنتی ویروس ESET 2020 می‌توانیم به امکان مسدودسازی رابط متحد توسعه‌پذیر سیستم‌عامل (UEFI) که وظیفه مدیریت روند توالی بوت سیستم را بر عهده دارد اشاره کنیم. همچنین حالت HIPS آنتی ویروس ESET 2020 می‌تواند بدافزارهای بدون فایل را مسدود کند. همچنین اسکنر اسکریپت برنامه نیز با همکاری با اسکنر ضدبدافزار مایکروسافت، اسکریپت‌های مخفی را شناسایی می‌کند.

ESET 2020 antivirus / آنتی ویروس eset nod32 2020

در این آنتی ویروس خبری از گزینه اسکن سریع نیست، ولی شما می‌توانید با دو کلیک از صفحه خانه اسکن کل کامپیوتر را شروع کنید. فرایند اسکن کامپیوتر سرعت زیادی دارد؛ زیرا تنها پردازش‌های در حال انجام، حافظه و فایل‌های جدید اسکن می‌شوند. می‌توانید با راست کلیک بر روی یک فایل آن را به طور جداگانه اسکن کنید. همچنین هنگامی که یک درایو USB را هم به سیستم متصل کنید آنتی ویروس ESET 2020 به شما پیشنهاد اسکن آن را می‌دهد.

افزون بر این اگر سیستم بوسیله بدافزارها آلوده شده و قابل استفاده نباشد می‌توانید برنامه ESET SysRescue Live را دانلود کرده، آن را در یک دیسک DVD یا درایو USB قرار دهید تا از طریق آن کامپیوتر را بوت کنید و سپس با اسکن فایل‌ها بدافزار را از بین ببرید.

 


عملکرد آنتی ویروس ESET


در بررسی ESET 2020 Antivirus این نکته که فناوری ضدبدافزار این آنتی ویروس که در تمامی نسخه‌های ویندوز این برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد از نظر عملکرد به خوبی سایر آنتی ویروس‌ها نیست کاملا مشهود است. در سه آزمایش دو ماهانه که توسط آزمایشگاه آلمانی AV-Test از مارس تا آگوست سال 2020 انجام شد، آنتی ویروس ESET 2020 توانست 100 درصد بدافزارهای شناخته شده را شناسایی کند، درست مانند تمامی آنتی ویروس‌های دیگر. اما حدود نصف اوقات نتوانست هیچکدام از بدافزارهای جدید در حملات روز صفر را شناسایی کند.

برای مقایسه، آنتی ویروس بیت‌دیفندر در طول این 6 ماه توانست تمام حملات روز صفر را دفع کند. دیگر برندها مثل کسپراسکای، نورتون، ترند مایکرو و حتی ویندوز دیفندر مایکروسافت که به طور پیش‌فرض در ویندوز وجود دارد از 6 تلاش تنها یک بار نتوانستند مانع این حملات شوند.

ESET 2020 antivirus / آنتی ویروس eset برای کامپیوتر

در آزمایشاتی که آزمایشگاه اتریشی AV-Comparatives از فوریه تا می 2020 انجام داد نیز آنتی ویروس به طور میانگین توانست 99.5 درصد بدافزارها را شناسایی و مسدود کند. این آنتی ویروس در این بخش پشت سر کسپراسکی، مایکروسافت، نورتون و ترند مایکرو قرار گرفت، ولی از بیت‌دیفندر و مک‌آفی عملکرد بهتری داشت. آنتی ویروس ESET 2020 از این نظر نسبت به نسخه 2019 عملکرد بهتری داشت. در سال گذشته این آنتی ویروس میانگین 98.4 درصد بدافزارها را مسدود کرد و از تمامی رقبایش عقب بود.

آنتی ویروس ESET اما در تست‌هایی که از ژانویه تا مارس 2020 از سوی آزمایشگاه انگلیسی SE Labs صورت پذیرفت بهترین عملکرد را داشت و توانست تمامی بدافزارها به استثنا چند مورد تشخیص اشتباه را شناسایی کند. در حالی که در تست‌های اکتبر تا دسامبر همین آزمایشگاه در سال 2019 عملکرد خوبی نداشت و باعث شد دو بدافزار سیستم را آلوده کنند.

 


قابلیت های امنیتی و حریم خصوصی


پیشتر به چند مورد از ویژگی‌های امنیتی که در آنتی ویروس ESET NOD32 2020 وجود دارند اشاره کردیم، اما این نرم افزار علاوه بر آن‌ها دارای یک اسکنر شبکه‌های اجتماعی است که از شما در برابر لینک‌های مخرب محافظت می‌کند؛ به شرطی که از مرورگر کروم استفاده کنید. در ESET Internet Security قابلیت اسکن فایل‌های ضمیمه ایمیل اضافه می‌شود و همچنین در بخش کنترل‌‌های والدین نیز می‌توانید دسترسی به سایت‌های خاصی را مسدود و همچنین مدت زمان استفاده از سیستم را محدود کنید.

همچنین در آنتی ویروس ESET Smart Security 2020 هم مانند ESET Internet Security مرورگری اختصاصی برای پرداخت‌های بانکی و خریدهای اینترنتی وجود دارد. این مرورگر در حقیقت افزونه‌ای برای مرورگرهای اپرا، فایرفاکس و کروم است، ولی با مایکروسافت اج کار نمی‌کند. همچنین در Internet Security و آنتی ویروس ESET Smart Security 2020 به کمک قابلیت Connected Home Monitor می‌توانید دستگاه‌هایی که به شبکه اینترنت شما متصل هستند را ببینید.

 


میزان تاثیر بر عملکرد سیستم


برای سنجش میزان تاثیری که آنتی ویروس ESET 2020 بر عملکرد سیستم دارد از یک تست بنچمارک که در آن 20 هزار نام و آدرس باید با یکدیگر در اکسل تطبیق داده شوند در لپ‌تاپ لنوو تینک‌پد T470 استفاده کردیم. این لپ‌تاپ با پردازنده Core i5 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم و حافظه 256 گیگابایتی SSD با 43.3 گیگابایت فضای اشغال شده توانست قبل از نصب آنتی ویروس ESET 2020 این تست را ظرف مدت 8 ثانیه پشت سر بگذارد. پس از نصب آنتی ویروس ESET Smart Security 2020 این زمان به 8.4 ثانیه افزایش پیدا کرد که نشان دهنده افت 5 درصدی عملکرد سیستم است که در مقایسه با رقبا ناچیز است.

هنگام انجام تست بنچمارک همزمان با اسکن کامپیوتر، آنتی ویروس ESET 2020 باز هم فشار زیادی به پردازنده وارد نکرد و اجازه داد بنچمارک در طی 9.8 ثانیه انجام شود. این نشان می‌دهد حین انجام بنچمارک و اسکن کامپیوتر، عملکرد سیستم 22.5 درصد افت داشته که بازهم در مقایسه با دیگر آنتی ویروس‌ها بسیار عالی است. برای مثال آنتی ویروس بیت‌دیفندر در همین تست و همزمان با اسکن سیستم 17.1 درصد توان سیستم را کاهش داد، در حالی که بدون اجرای اسکن 14.6 درصد و تقریبا 3 برابر آنتی ویروس ESET عملکرد سیستم را تحت تاثیر قرار داد.

ESET 2020 antivirus / آنتی ویروس eset برای اندروید

آنتی ویروس ESET در نسخه ویندوز توانسته تعادل بسیار خوبی میان سرعت و عملکرد ایجاد کند، اما سطح حفاظتی که به شما ارائه می‌کند آنقدرها هم جالب توجه نیست و با ارفاق می‌تواند معمولی باشد. همچنین قیمت اشتراک آن نیز در صورتی که بخواهید از سیستم‌های زیادی استفاده کنید بسیار گران می‌شود. افزون بر این جای خالی برخی ویژگی‌های اضافی که سایر رقبا آن‌ها را ارائه می‌کنند نیز در آنتی ویروس ESET 2020 احساس می‌شود. با این حال اگر به دنبال آنتی ویروسی هستید که کمترین تاثیر را بر عملکرد کامپیوترتان داشته و حداقل سطح حفاظتی را نیز در اختیار شما قرار دهد، خرید آنتی ویروس ESET 2020 می‌تواند فکر خوبی باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402