دانلود و بررسی فیلم Mother! ؛ داستان، بازیگران و نظرات منتقدین

دانلود فیلم Mother! 2017
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Mother! آخرین اثر دارن آرونوفسکی فیلمی نمادین و در ژانر وحشت است. ما در این مقاله به بررسی این فیلم و نمادهای آن پرداخته‌ایم.

فیلم Mother! به نویسندگی و کارگردان دارن آرونوفسکی (Darren Aronofsky)، اثری در ژانر وحشت و روانشناسی است. این فیلم که ستارگانی چون جنیفر لارنس و خاویر باردم در آن حضور دارند، در 15 سپتامبر 2017 برابر با 24 شهریور 1396 در ایالات‌متحده‌آمریکا اکران شد. فیلم Mother برای رقابت در بخش اصلی هفتادوچهارمین جشنواره فیلم بین‌المللی ونیز، شیرطلایی، انتخاب شد. گرچه این عنوان در مجموع نظرات مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده، اما تمثیل‌های آن از کتاب مقدس انجیل و خشونت در هنری که دارد، جنجال‌ آفرین شد.

در این مقاله از پلازا نگاهی به داستان فیلم ترسناک مادر داریم، با بازیگران آن آشنا می‌شویم و نظرات منتقدین در مورد این فیلم را می‌خوانیم. با ما همراه باشید تا تریلر فیلم Mother! با زیرنویس فارسی را ببینیم و با فضای این اثر از آرونوفسکی آشنا شویم.

همچنین بخوانید :

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


دانلود فیلم Mother! 2017


در این قسمت می‌توانید فیلم Mother! را در دو کیفیت 1080p و 720p به همراه زیرنویس فارسی آن دانلود کنید.

[کیفیت: 1080p | حجم: 2.45 گیگابایت]

[کیفیت: 720p | حجم: 1.15 گیگابایت]

دانلود زیرنویس فارسی فیلم مادر 2017

 


داستان فیلم Mother!


داستان فیلم Mother! در خانه‌ای در مکانی نامشخص رخ می‌دهد. زن و شوهری (با بازی جنیفر لارنس و خاویر باردم) زندگی عاشقانه‌ای در این خانه دارند. مرد شاعر است و مریدان بسیاری دارد، اما مدتی است به بن‌بست ذهنی رسیده است. روزی مرد غریبه‌ای (با بازی اد هریس) به نزد آنان می‌آید و از آنها درخواست می‌کند اتاقی به او بدهند. شاعر او را به خانه دعوت می‌کند و پس از مدتی همسر مرد غریبه (با بازی میشل فایفر) نیز به آنان ملحق می‌شود. مادر از حضور مهمانان خسته می‌شود و قصد دارد آنها را از خانه بیرون کند، اما شاعر مانع این کار می‌شود. پس از اتفاقاتی که می‌افتد شاهد حضور دو پسر زن و مرد غریبه هستیم و شاعر نیز با مادر برای بیرون راندن این غریبه‌ها هم‌نظر می‌شود.

تریلر فیلم Mother!

 


بازیگران فیلم مادر!


ایده ساخت فیلم Mother! پس از اتمام فیلم Noah محصول سال 2014، به ذهن آرونوفسکی رسید و فیلمنامه اولیه را در عرض 5 روز نوشت. در مارس سال 2015 جنیفر لارنس به عنوان بازیگر نقش مادر انتخاب شد. تا مارس سال 2016 نیز بقیه بازیگران به فیلم پیوستند و فیلمبرداری از ژوئن همان سال آغاز شد و آخر آگوست 2016 به اتمام رسید. در این قسمت مروری بر بیوگرافی بازیگران اصلی داریم و با دیگر بازیگران فیلم Mother! نیز آشنا می‌شویم.

 

جنیفر لارنس در نقش مادر

نقد و بررسی فیلم مادر!

جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) بازیگر آمریکایی متولد 15 آگوست 1990 برابر با 24 مرداد 1369 است. او بازیگری را از سال 2006 آغاز کرد و با بازی در نقش میستیک در مجموعه فیلم‌های X-Men محصول سال‌های 2011 تا 2016 و نقش کتنس اوردین در مجموعه فیلم‌های Hunger Games محصول سال‌های 2012 تا 2015 به شهرت رسید.

همچنین بخوانید :

جنیفر لارنس تاکنون 183 بار نامزد دریافت جایزه و 118 بار برنده جایزه در جشنواره‌های مختلف شده است. از مهمترین این جوایز می‌توان به جایزه اسکار، جایزه بفتا و جایزه گلدن‌گلوب اشاره کرد. فیلم (Winter’s Bone (2011، فیلم (American Hustle (2014 و فیلم (Joy (2016 او را نامزد جایزه اسکار کردند و با فیلم (Silver Linings Playbook (2013 توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را به دست آورد. بازی در فیلم American Hustle برای او جایزه بفتا و جایزه گلدن‌گلوب بهترین بازیگر نقش‌مکمل را نیز به همراه داشت. او دو بار دیگر نیز توانست جایزه گلدن‌گلوب بهترین بازیگر زن را کسب کند.

فیلم‌های او تاکنون بیش از 6 میلیارد دلار در سراسر دنیا فروش داشته و جنیفر لارنس در سال 2015 و 2016 گران‌قیمت‌ترین بازیگر زن بود. نشریه Time در سال 2013 نام جنیفر را در لیست 100 فرد تاثیرگذار دنیا آورد و نشریه Forbes نیز او را جزء 100 سلبریتی برتر در سال 2014 و 2016 می‌داند.

 

خاویر باردم در نقش شاعر

فیلم Mother

خاویر باردم (Javier Bardem) بازیگر 51 ساله اسپانیایی است. باردم برای بازی در فیلم No Country for Old Men محصول سال 2007 اسکار بهترین بازیگر نقش‌مکمل مرد را دریافت کرد. وی همچنین دو بار برای فیلم‌های (Before Night Falls (2001 و فیلم (Biutiful (2010 نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش‌اول مرد شده است. به این ترتیب او اولین بازیگر اسپانیایی است که نامزد و برنده جایزه اسکار شده است. او در سال 2010 نخل طلای جشنواره کن را برای بازی در فیلم Biutiful در بخش بهترین بازیگر مرد دریافت کرد. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به فیلم (The See Inside (2004، فیلم Vicky Cristina Barcelona (2008) و فیلم Skyfall محصول سال 2012 اشاره کرد که آخرین فیلم، خاویر را نامزد جایزه بفتا و جایزه انجمن بازیگران فیلم در بخش بهترین بازیگر نقش‌مکمل مرد کرد.

خاویر باردم در سال 2018 به جمع فعالان محیط زیست سازمان صلح سبز برای حفاظت از قاره جنوبگان پیوست. او در سال 2010 با پنه‌لوپه کروز ازدواج کرد و در حال حاضر 2 فرزند دارد.

 

اد هریس در نقش مرد

فیلم Mother 2017

ادوارد آلن هریس (Edward Allen Harris)، معروف به اد هریس (Ed Harris)، بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان و نمایشنامه‌نویس 69 ساله آمریکایی است. نقش‌آفرینی در فیلم (Apollo 13 (1995، فیلم (The Truman Show (1998، فیلم (Pollock (2000 و فیلم (The Hours (2002 او را نامزد جایزه اسکار کرده است. او در فیلم‌های دیگری نظیر A Beautiful Mind محصول سال 2001 و فیلم Pain & Gain محصول سال 2013 نیز بازی کرده است. در تلویزیون بازی در نقش سناتور جان مک‌کین در فیلم Game Change محصول سال 2012، او را برنده جایزه گلدن‌گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل کرد. او در سریال Westworld محصول سال 2016 تاکنون نیز بازی می‌کند و برای این نقش نامزد جایزه امی ساعات پربیننده شد.

میشل فایفر در نقش زن

فیلم مادر 2017

میشل فایفر (Michelle Pfeiffer) بازیگر، تهیه‌کننده و تاجر 62 ساله آمریکایی است. فایفر یکی از محبوب‌ترین بازیگران دهه 1980 و 1990 میلادی بود و یکی از بااستعدادترین بازیگران نسل خود محسوب می‌شود. او در نقش‌های متفاوتی بازی کرده و جایزه گلدن‌گلوب و نامزدی جایزه اسکار و جایزه امی را به دست آورده است.

بازی در فیلم (Dangerous Liaisons (1988، فیلم (The Fabulous Baker Boys (1989 و فیلم (Love Field (1992 او را نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اول و نقش مکمل کرد. میشل 1 نامزدی و 1 برد جایزه بفتا و 5 نامزدی و 1 برد جایزه گلدن‌گلوب در کارنامه خود دارد. او برای بازی در فیلم The Wizard of Lies محصول سال 2017 نامزد جایزه امی ساعات پربیننده در بخش برجسته‌ترین بازیگر نقش‌مکمل زن شد.

از جدیدترین فیلم‌های او می‌توانیم فیلم Ant-Man and the Wasp محصول سال 2018، فیلم Maleficent: Mistress of Evil محصول سال 2019 و فیلم French Exit محصول سال 2020 را نام ببریم.

دیگر بازیگرانی که در فیلم Mother! نقش‌آفرینی کرده‌اند، به شرح زیر می‌باشند:

  • دامنل گلیسون (Domhnall Gleeson) در نقش پسر بزرگتر
  • برایان گلیسون (Brian Gleeson) در نقش برادر کوچکتر
  • کریستن ویگ (Kristen Wiig) در نقش هرالد
  • جوآن آدپو (Jovan Adepo) در نقش ساقی
  • استیون مک‌هتی (Stephen McHattie) در نقش متعصب
  • آماندا وارن (Amanda Warren) در نقش شفادهنده
  • لارنس لبوف (Laurence Leboeuf) در نقش دوشیزه
  • امیلی همپشر (Emily Hampshire) در نقش احمق

 


نقد و بررسی فیلم مادر!


فیلم Mother! نقدهای خوبی دریافت کرده و بینندگان نیز نمرات قابل قبولی به آن داده‌اند. فیلم مادر! نمره 75 از 100 را براساس 51 نقد در وبسایت متاکریتیک و نمره 6.6 از 10 بر اساس نظرات بیش از 180,000 بیننده در IMDb را به دست آورده است. این فیلم در جشنواره‌های مختلف در بخش‌هایی نظیر بهترین فیلم ترسناک، بهترین بازیگر نقش‌اول زن، بهترین کارگردانی و دیگر بخش‌ها نامزد و برنده جوایز مختلفی شده است. در این قسمت نگاهی اجمالی به نظرات منتقدین درمورد فیلم Mother! داریم.

داستان فیلم Mother!

Los Angeles Times / جاستین چانگ: 100

فیلم Mother! یک حمله وحشیانه به جنون خودپرستی است که کارگردان را قادر می‌سازد خود را یک خدا بپندارد، درست همانطور که جو مردسالار پوسیده حاکم بر جهان هنر، صنعت و مذهب اینگونه است. در اینجا جنیفر لارنس نماد صدای خردمند اما همیشه انکار شده یک پروردگار مونث است.

 

IndieWire / بن کرول: 91

فیلم Mother! با یک شعله کوچک آغاز می‌شود و به سوی شعله‌های سهمگین و خشمناکی پیش می‌رود. فیلم کنایه‌آمیز دارن آرونوفسکی، سوار بر امواج مذهب و تصاویر سیاسی معاصر، یقینا راه خود را از میان متون تمثیلی باز می‌کند.

 

COS / دومنیک سوزان-مایر: 83

فیلم مادر! یک فیم سرگیجه‌آور و سادیستی و شاید بتوان گفت گزنده‌ترین اثر آرونوفسکی پس از فیلم Requiem for a Dream است که با برخی اصول انسانی عمیق و دردناک سروکار دارد. فیلم Mother! بیش از هر چیز بر وحشت با انواع تمثیل‌ها تمرکز دارد.

بازیگران فیلم مادر!

The New York Times / ای. او. اسکات: 70

آقای آرونوفسکی یک انسان خبره در مورد روحیات و زمان‌بندی است، یک دانشجوی فداکار فرم و تکنیک که می‌کوشد اعتبار بصری کسب کند. اما تصاویر او هر اندازه هم وحشی و تحریک‌آمیز باشند، بازهم در اینجا چیزی کم است – عنصری از بیگانگی، از دشواری، از آن دسته الهاماتی که صرفا از روی زیرکی می‌آیند.

 

Time / استفانی زاخارک: 60

فیلم Mother! همانند نقاشی‌های هیرونیموس بوش، جاه‌طلبانه و ضایع است. تماشای این فیلم سرگرم‌کننده است، زیرا فهمیدن اینکه فیلم می‌خواهد به کجا برسد دشوار است، گرچه هنگامی که بفهمید قرار است در انتها به کجا برسد، احتمالا اندکی مایوس می‌شوید. در این لحظه، بازی درخشان و دلپذیر جنیفر لارنس، دلیل اصلی تماشای بقیه فیلم است.

 

Observer / رکس رید: 0

دیدگاه قدیمی و مبتذل دارن آرونوفسکی در مورد جنون، بیش از آنکه ترسناک باشد مضحک و خنده‌دار است. با وجود این همه چرت و پرت، من حتی شک دارم بتوان این فیلم را «بدترین فیلم سال» نامید؛ چرا که عنوان «بدترین فیلم قرن» برای آن مناسب‌تر است.

 


نمادشناسی فیلم Mother!


هشدار: این بخش حاوی اسپویل است!

جوایز فیلم Mother!

فیلم Mother! یک فیلم کاملا نمادین است و شاید به همین دلیل شخصیت‌ها در این فیلم هیچ نامی ندارند. جنیفر لارنس در مصاحبه‌ای به این نکته اشاره کرده که تماشای فیلم مادر! دشوار خواهد بود و این فیلم برای همه افراد جذاب نیست.

علامت تعجبی که در عنوان فیلم Mother! می‌بینیم در واقع نشان‌دهنده اتفاقات عجیب و غریبی است که قرار است در فیلم ببینیم.

خانه نمادی از سیاره زمین است که هجوم افراد به آنجا سبب تخریب آن شده است. مادر، نماد مادر طبیعت است. مادر در تمام طول فیلم با پای برهنه در خانه راه می‌رود تا ارتباط نزدیکتری با خانه داشته باشد. شاعر نماد پرودگار است. فردی که می‌کوشد اوضاع خانه و همچنین مادر را کنترل کند.  مرد غریبه و همسرش نیز به ترتیب نماد آدم و حوا و دو پسر آنها نماد هابیل و قابیل، فرزندان آدم و حوا هستند. در صحنه‌ای از فیلم می‌بینیم که پهلوی مرد غریبه خونین است و از سکانس بعدی همسر او وارد داستان می‌شود. این بخش کنایه از آن دارد که حوا از دنده آدم آفریده شده است.

فیلم ترسناک Mother

از همان ابتدا می‌بینیم مادر با حضور زن و شوهر غریبه مشکل دارد، اما به خاطر عشق به همسرش حضور این دو را می‌پذیرد. مرد شاعر فقط زمانی با راندن این دو غریبه موافقت می‌کند که آنها کریستال باارزش او را می‌شکنند، این واقعه نمادی از خوردن سیب توسط آدم و حوا و اخراج آنان از بهشت است. پس از مدتی این دو غریبه با جمعیت بیشتری به خانه باز می‌گردند که نشان می‌دهد هرچه تعداد آدمیان روی زمین بیشتر می‌شود، دنیا و مادر طبیعت بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند و رو به نابودی می‌روند.

مادر حامله می‌شود و فرزندی به دنیا می‌آورد. این فرزند نماد عیسی مسیح است که سرانجام توسط افرادی که ظاهرا علاقه بسیاری به او دارند خورده می‌شود و کنایه از بی‌لیاقتی انسان‌ها و نابود کردن پیامبران دارد. خشم مادر که درنهایت سبب می‌شود خانه را آتش بزند، اشاره به غلبه طبیعت بر آدمیان دارد. شاعر در انتها بدن مادر را از میان خاکستر خانه بیرون می‌آورد و از او تقاضایی دارد، او دستش را به درون قفسه سینه مادر می‌برد و قلب او، آخرین قطعه از هستی را از او می‌گیرد. در صحنه‌ای دیگر می‌بینیم زنی دیگر، به جای مادر، بر روی تخت کنار شاعر است. این امر در واقع کنایه‌ای به زندگی پس از مرگ دارد و اینکه خدا به وسیله دانه خلقت، قلب مادر، دنیای دیگری را خلق کرده است.

 


کلام آخر


دانلود فیلم Mother! 2017

گرچه تماشای فیلم Mother! اندکی دشوار است، اما ارزش دیدن را دارد. این فیلم نمادین، در صورتی که بدانیم هر کدام از اتفاقات کنایه به چه واقعه‌ای دارند، بسیار باارزش است. متاسفانه در این مقاله مجالی برای معرفی تمامی نمادهای فیلم مادر! نیست. اگر شما هم این فیلم را تماشا کرده‌اید، می‌توانید برداشت خود از فیلم را از طریق قسمت نظرات با ما و دیگر دوستانتان در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
sanaz
.
30 مهر 1399، 10:38
پاسخ
0
1
فیلم ترسناک Mother رو دیدم میشه گفت یکی از بهترین فیلم های معمایی هستش!
avatar
مونا جلالی
.
26 مهر 1399، 11:42
پاسخ
0
3
ممنون از این مقاله خانم بیات و خسته نباشید آرونوفسکی یکی از کارگردانای محبوب منه و محبوب‌ترین فیلم کل زندگیم رو این کارگردان ساخته که فیلم چشمه (The Fountain) هستش که اتفاقا اون فیلمش چندان مورد توجه منتقدان و مردم قرار نگرفت، ولی من چندین و چند بار دیدمش :)) فیلم مادر رو هم با اینکه آزاردهنده‌ست دوست دارم. کلا توو فیلمای آرونوفسکی شخصیتا همیشه دچار یه افراطی میشن که در نهایت موجب نابودیشون میشه؛ از شخصیت‌های معتاد مرثیه‌ای برای یک رویا، تا دانشمند فیلم چشمه که دنبال راهی برای درمان همسرشه و بالرین فیلم قوی سیاه که به دنبال کماله. توو فیلم مادر هم از نظر من کلی‌تر به این موضوع و زیاده‌خواهی ما انسان‌ها پرداخته شده
avatar
الهه بیات
.
29 مهر 1399، 09:51
پاسخ
0
0
@مونا جلالی
به جرات میگم کامنت شما به اندازه مطلبی که من نوشتم نکته داشت. ممنونم. آرونوفسکی واقعا کارگردان بزرگیه، اما تماشای آثارش برای برخی افراد (از جمله خود من!) کمی دشواره. نمیدونم چرا! شاید چون ابعادی از وجود انسان رو به نمایش میذاره که در حالت عادی تلاش می‌کنیم اونها رو نبینیم! قوی سیاه رو دیدم و واقعا لذت بردم، اما چشمه رو هنوز ندیدم و الان به شدت مشتاقم که ببینم!
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402