بهترین بازی های مخصوص مترو و اتوبوس که در سفر سرگرمتان می کنند

بهترین بازی های اندروید مناسب مترو و اتوبوس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر زیاد با اتوبوس و مترو سفر می‌کنید، با این مقاله همراه باشید تا بهترین بازی های مخصوص مترو و اتوبوس را به شما معرفی کنیم.

یکی از بزرگترین مزایای بازی‌های موبایل آن است که در هنگام حرکت کردن و در مسافرت نیز می‌توانید آنها را تجربه کنید. اصلا بعضی از بازی‌های موبایل با این هدف ساخته می‌شوند که مخاطبان خود را در طول سفر سرگرم کنند. این بازی‌ها معمولا گیم‌پلی ساده‌ای دارند و برای تجربه آنها نیاز به اینترنت هم ندارید. ما در ادامه این مطلب، بهترین بازی های مخصوص مترو و اتوبوس را به شما معرفی می‌‌کنیم که سفرها را برای شما کوتاه‌تر و شیرین‌تر می‌کنند. با این توضیح که مقاله را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم؛ در بخش اول به معرفی بازی های مخصوص مترو و اتوبوس در سفرهای کوتاه می‌پردازیم، اما در بخش دوم به بازی‌هایی اشاره می‌کنیم که بیشتر برای سفرهای طولانی و چند ساعته مناسب هستند. در ضمن در ویدیوی زیر هم می‌توانید با تعدادی بازی ساده و کوتاه دیگر آشنا شوید. با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب


بهترین بازی های مخصوص مترو و اتوبوس برای سفرهای کوتاه


در این قسمت با 10 بازی برای اندروید و آیفون آشنا می‌شویم که گیم‌پلی و کنترل بسیار ساده‌ای دارند. این بازی‌ها عموما آرکید هستند و هدف اصلی در آنها، کسب امتیاز بالاتر است. در این بازی‌ها خبری از داستان و مرحله نیست و به همین خاطر در سفرهای کوتاه، حتی در تاکسی هم می‌توانند سرگرمتان کنند.

بازی Jetpack Joyride

بازی های مخصوص اتوبوس

بازی‌های زیادی وجود ندارند که با یک گیم‌پلی ساده بتوانند ساعت‌ها و روزها شما را سرگرم کنند. در بازی Jetpack Joyride تنها کاری که باید انجام دهید، لمس کردن صفحه است تا شخصیت اصلی بازی که با یک جت‌پک پرواز می‌کند، به سمت بالا برود. هدف اصلی در این بازی، عبور از موانع مختلف، جمع کردن سکه‌های بیشتر و استفاده از آنها برای خرید آیتم‌های مختلف است. البته اصلا نباید گول ظاهر ساده بازی را بخورید، چون اگر یک لحظه تمرکزتان را از دست بدهید به راحتی می‌بازید.

دانلود بازی Jetpack Joyride برای اندروید و iOS

 

بازی Crossy Road

بازی های مخصوص مترو

اگر اهل بازی‌های کلاسیک بوده باشید، احتمالا اسم بازی Frogger به گوش‌تان آشنا است. در این بازی باید یک قورباغه را از پایین صفحه، با عبور از موانع به سمت بالای صفحه می‌رساندیم. حالا گیم‌پلی ساده و اعتیادآور این بازی قدیمی، در سال‌های اخیر مورد تقلید بازیسازها قرار گرفته و منجر به خلق بازی Crossy Road شده است. این بازی هم گرافیک و موسیقی زیبایی دارد و هم با گیم‌پلی جذابش، حسابی سرگرم‌تان می‌کند.

دانلود بازی Crossy Road برای اندروید و iOS

 

بازی Desert Golfing

بازی های مخصوص مترو

یکی از انواع بازی های مخصوص اتوبوس و مترو که طرفداران زیادی هم دارند، بازی‌های گلف هستند. در این سبک، عناوین زیادی هم برای گوشی‌های موبایل یافت می‌شوند، اما یکی از جذاب‌ترین بازی‌های گلف، Desert Golfing نام دارد. در این بازی هدفی جز وارد کردن توپ به سوراخ را دنبال نمی‌کنید، اما همین کار ساده، به یکی از تفریحات همیشگی شما تبدیل خواهید شد.

دانلود بازی Desert Golfing برای اندروید و iOS

 

بازی Alto’s Adventure

بازی های مخصوص مترو

بعضی از بازی‌های موبایل هستند که سعی کرده‌اند با الگوبرداری از سبک‌های قدیمی، یک تجربه امروزی و جدید خلق کنند که عموما نیز در این زمینه موفق ظاهر شده‌اند. یکی از این بازی‌ها Alto’s Adventure است که در سبک پلتفرمر دوبعدی یا ساید اسکرول (Side Scroll) طبقه‌بندی می‌شود. جلوه‌های بصری و صوتی این بازی بی‌نظیر هستند و حس آرامشی که به شما منتقل می‌کنند را در هیچ بازی دیگری تجربه نخواهید کرد. همانطور که شاهد بودید این بازی یکی از بهترین های این لیست بوده که ماهیت ساده ولی سرگرم کننده آن میتوانید چالش های بسیاری را در اختیار شما قرار دهد که در این زمینه قادر به سرگرم شدن برای مدت زمان طولانی خواهید بود.

دانلود بازی Alto’s Adventure برای اندروید و iOS

 

بازی Threes

بهترین بازی های اندروید مناسب مترو و اتوبوس

مهمترین ویژگی یک بازی موبایلی برای بازی در مترو و اتوبوس آن است که زمان زیادی برای یادگیری آن نیاز نداشته باشید و وقتی روی آیکون بازی کلیک می‌کنید، بلافاصله وارد اصل ماجرا شوید. بازی Threes دقیقا همین ویژگی را دارد. هدف اصلی بازی ساخت اعداد بزرگ از مضرب 3 است و باید این کار را با ترکیب کردن بلوک‌های شبیه به هم، تا جایی ادامه دهید که دیگر هیچ کدام از بلوک‌های یکسان در مجاورت یکدیگر قرار نداشته باشند.

دانلود بازی Threes برای اندروید و iOS

 

بازی Lumosity: Train of Thought

بازی های مخصوص مترو و اتوبوس

Lumosity یکی دیگر از بهترین بازی های مخصوص مترو و اتوبوس است که خودش شامل چندین بازی دیگر می‌شود. شما با نصب این برنامه، هر روز سه بازی جدید و متفاوت در اختیار دارید و می‌‌توانید در هر ساعتی از روز به تجربه آنها بپردازید. یکی از بازی‌های Lumosity که می‌توانیم آن را در فهرست بهترین بازی های مترو و اتوبوس قرار دهیم Train of Thought نام دارد. در این بازی که ذهن و سرعت عمل شما را به چالش می‌کشد، باید قطارها را به ایستگاه‌های خودشان هدایت کنید.

 

بازی Hit the Light

بازی های مخصوص اتوبوس

Hit the Light یکی دیگر از بهترین بازی های مناسب مترو و اتوبوس است که می‌توانید آن را به صورت آفلاین و آنلاین تجربه کنید. بازی به‌طور مشخص از Breakout (یکی از بازی‌های قدیمی آتاری) الگوبرداری کرده، اما طراحی بصری کاملا مدرنی دارد. اگر می‌خواهید تبلیغات آزاردهنده در بین مراحل ظاهر نشوند، پیشنهاد می‌کنیم که Hit the Light را به‌صورت آفلاین تجربه کنید. البته با تماشا کردن تبلیغات، جوایزی دریافت می‌کنید که ادامه بازی را راحت‌تر می‌کنند.

دانلود بازی Hit the Light برای iOS

 

بازی Rider

بازی موبایلی برتر برای بازی در اتوبوس

این بازی مانند سایر عناوینی که تا اینجا معرفی کردیم، گیم پلی بسیار ساده‌ای دارد. شما صفحه گوشی را لمس می‌کنید تا یک وسیله کوچک که شبیه موتور سیکلت است، روی زمین حرکت کند. با پریدن از روی سکوها و زمانی که روی هوا هستید، اگر همچنان صفحه را لمس کنید، موتور شما در خلاف جهت عقربه‌های ساعت به دور خودش می‌چرخد. هدف اصلی در بازی این است که به موانع قرمز برخورد نکنید و تا جایی که می‌توانید روی هوا معلق بزنید و امتیاز بگیرید.

دانلود بازی Rider برای اندروید و iOS

 

بازی Tiles Hop: EDM Rush

بهترین بازی های اندروید مناسب مترو و اتوبوس

بازی‌هایی که موسیقی‌محور هستند معمولا روی موبایل طرفداران زیادی دارند. اما یکی از بهترین بازی های مترو و اتوبوس که هم ساده است و هم اعتیادآور، Tiles Hop: EDM Rush نام دارد. در این بازی باید با دقت به ریتم موسیقی گوش کنید و متناسب با آن، توپ را روی صفحه به چپ و راست حرکت دهید. هدف شما این است که توپ دقیقا روی کاشی‌هایی که در مقابل‌تان چیده شده‌اند فرود بیاید.

دانلود بازی Tiles Hop: EDM Rush برای اندروید

 

بازی One More Line

بازی موبایلی برای بازی در مترو

اگر بخواهیم یک بازی موبایلی برتر برای بازی در اتوبوس و مترو را پیشنهاد کنیم، اولین گزینه‌ای که از آن نام می‌بریم همین One More Line است. در این بازی شما هدایت یک شی را بر عهده دارید که با وصل کردن یک طناب (در واقع یک خط) به دایره‌هایی که روی صفحه قرار دارند، شروع به گردش دور آنها می‌کند. حالا شما باید به موقع طناب خود را قطع و آن را به دایره بعدی وصل کنید تا هم به سمت جلو حرکت کنید و هم به موانعی که سر راهتان قرار گرفته‌اند برخورد نکنید. سرعت بازی بالاست و این کار بسیار پرچالش خواهد بود.

دانلود بازی One More Line برای اندروید و iOS


بهترین بازی های مخصوص مترو و اتوبوس برای سفرهای طولانی


10 بازی دیگر که در ادامه معرفی می‌کنیم، کمی پیچیده‌تر و طولانی‌تر از بازی‌های قبلی هستند. در این بازی‌ها شاهد معماهای مختلف خواهید بود و حتی تعدادی از آنها داستان و مرحله هم دارند. اگر یک سفر طولانی (3-4 ساعت یا بیشتر) در پیش دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی یا دو تا از این بازی‌ها را در گوشی خود داشته باشید.

 

بازی Life Is Strange

بازی های مخصوص مترو و اتوبوس

افرادی که این بازی را روی پی‌سی یا کنسول‌ها تجربه کرده باشند، دقیقا می‌دانند که در مورد چه شاهکاری صحبت می‌کنیم. یک ماجراجویی بی‌نظیر با داستانی فوق‌العاده که بیشتر شبیه یک فیلم سینمایی است که خودتان کارگردانی‌اش می‌کنید. بازی به اندازه کافی هم طولانی هست که کل یک سفر چند ساعته را پوشش دهد. فقط پیشنهاد می‌کنیم که در طول سفر، هدفون را در گوشتان بگذارید و در دنیای رازآلود بازی غرق شوید.

دانلود بازی Life Is Strange برای اندروید و iOS

 

بازی Reigns: Her Majesty

بازی موبایلی برتر برای بازی در اتوبوس

در این بازی، داستان حرف اول و آخر را می‌زند. شما در نقش یک ملکه قدرتمند هستید که باید با تصمیمات خود، سرزمینتان را اداره کنید. همه این تصمیمات به انتخاب شما هستند و باید عواقب آنها را نیز بپذیرید. داستان بازی نه‌تنها عمیق و تاثیرگذار است، بلکه در مواقعی خنده‌دار و بامزه هم می‌شود. شاید اگر بدانید که Reigns: Her Majesty یک جایزه بفتا (BAFTA) هم برنده شده، نگاه جدی‌تری به این شاهکار داشته باشید.

دانلود بازی Reigns: Her Majesty برای اندروید و iOS

 

بازی Broken Age

بازی های مخصوص مترو

بازی‌های پازلی اشاره و کلیک، از دوران طلایی خود فاصله دارند، اما استودیوی دابل فاین در سال‌های اخیر نشان داده که هنوز هم پرچمدار این سبک است. بازیسازهای این استودیو همان‌هایی هستند که تعدادی از بهترین بازی‌های ماجراجویی اشاره و کلیک را در دهه 1990 میلادی ساخته‌اند. حالا یکی از بازی‌های جدید دابل فاین به نام Broken Age که روی اکثر پلفترم‌ها منتشر شده، با گرافیک زیبا و داستان عمیقش، خاطرات شیرین بازی‌های کلاسیک را زنده می‌کند.

دانلود بازی Broken Age برای iOS

 

بازی Old Man’s Journey

بهترین بازی های مترو

فقط کافی است به عکس‌های این بازی نگاه کنید تا عاشقش شوید. Old Man’s Journey یکی از بازی های مخصوص مترو و اتوبوس است که شما را در سفری جذاب با یک پیرمرد تنها همراه می‌کند تا خاطرات گذشته‌اش را مرور کنید. تصاویر بازی که با دست کشیده شده‌اند بسیار چشم‌نواز هستند و نگاه کردن به مناظر آن، حس آرامش عجیبی به انسان می‌دهد. اگر می‌خواهید چند ساعتی را در طول سفر خود با آرامش و فکر کردن به معماهای جذاب بگذرانید، حتما Old Man’s Journey را امتحان کنید.

دانلود بازی Old Man’s Journey برای اندروید و iOS

 

بازی Plague Inc

بازی موبایلی برای بازی در مترو

در این بازی شما نقش یک میکروب را دارید که باید همه انسان‌ها را آلوده کند و این کار را آنقدر سریع انجام دهد که آنها وقتی برای ساخت واکسن و درمان بیماری نداشته باشند! از موضوع عجیب Plague Inc که بگذریم، گیم‌پلی استراتژیک آن بسیار عالی و درست است. در بازی چهار نوع میکروب وجود دارند که می‌توانید آنها را انتخاب کنید. هر مرحله چالش‌های خاص خودش را دارد و گاهی هم نیاز پیدا می‌‌کنید که به عنوان یک میکروب، جهش ژنتیکی داشته باشید. مراحل بازی تقریبا 30 دقیقه‌ای هستند، اما کافی است یک مرحله را تجربه کنید تا بارها و بارها Plague Inc را تکرار نمایید.

دانلود بازی Plague Inc برای اندروید

 

بازی 80 Days

بازی های مخصوص مترو

در این بازی، به دور دنیا در 80 روز سفر می‌کنید. گیم‌پلی بازی گسترده و عمیق است و داستان نیز به خوبی درگیرتان می‌کند. فقط برای اینکه از تمام جزییات سردربیاورید باید کمی انگلیسی بلد باشید. در مجموع 80 Days یکی از بازی های مخصوص اتوبوس و مترو است که باعث می‌شود علاوه بر سفر خودتان، یک سفر مجازی دیگر را هم تجربه کنید.

دانلود بازی 80 Days برای اندروید و iOS

 

بازی Don’t Starve

بازی های مخصوص اتوبوس

اگر یک سفر 8 ساعته در پیش دارید و می‌خواهید طوری سرگرم شوید که این 8 ساعت، کمتر از 1 ساعت به‌نظر برسد، تنها پیشنهاد ما به شما Don’t Starve است. این بازی در سبک بقا ساخته شده و همان‌طور که از نامش هم پیداست، در آن باید جلوی گرسنگی شخصیت خود را بگیرید. از همان ابتدای بازی در یک سرزمین بی‌آب و علف رها می‌شوید و فقط باید برای زنده ماندن تلاش کنید.

دانلود بازی Don’t Starve برای اندروید و iOS

 

بازی Monument Valley

بهترین بازی های مترو

بازی Monument Valley به معنای واقعی، هنر در بازی‌ها را بازتعریف می‌کند. این بازی چه از نظر بصری و چه به‌لحاظ موسیقی، یکی از بهترین بازی‌های موبایل در طول تاریخ است. حتی اگر قرار نیست به مسافرت بروید، باز هم توصیه می‌کنیم این بازی را حداقل یک بار امتحان کنید.

دانلود بازی Monument Valley برای اندروید و iOS

 

بازی Mini Metro

بازی های مخصوص مترو و اتوبوس

حالا که این همه درباره بهترین بازی های مترو صحبت کردیم، بد نیست یک بازی باکیفیت و جالب هم معرفی کنیم که درباره ساختن خطوط و ایستگاه‌های مترو و مدیریت کردن آنها است. در بازی Mini Metro شما باید با توجه به گسترش جمعیت شهر، تعداد ایستگاه‌های مترو را نیز افزایش دهید. به تدریج شهرهای جدیدتر هم آزاد می‌شوند و می‌توانید در آنها به ساخت تونل‌ها و ایستگاه‌های زیرزمینی مترو بپردازید.

دانلود بازی Mini Metro برای اندروید و iOS

 

بازی The Room

بهترین بازی های اندروید مناسب مترو و اتوبوس

اگر بخواهیم بهترین بازی‌های معمایی روی موبایل را معرفی کنیم، حتما باید از بازی The Room و همچنین شماره دوم آن نیز نام ببریم. بعضی از معماهای بازی واقعا دشوار هستند و ممکن است بار اول نتوانید آنها را حل کنید. به هر حال اگر به دنبال یک چالش فکری در هنگام سفرهای خود هستید، The Room را فراموش نکنید.

دانلود بازی The Room برای اندروید و iOS

 


سخن پایانی


بسیاری از افراد در هنگام سفر کردن، خودشان را با خواندن کتاب، تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی سرگرم می‌کنند. اما بعضی‌ها نیز به دنبال یک تجربه جالب و هیجان‌انگیزتر هستند و ترجیح می‌دهند در این شرایط از بهترین بازی های مخصوص مترو و اتوبوس استفاده کنند. بازی‌های موبایل به‌خاطر ویژگی‌هایی که دارند، برای تجربه کردن در طول سفر مناسب هستند و می‌توانند خاطره‌ای شیرین و فراموش نشدنی را برای مخاطبشان به جای بگذارند.

راستی شما چه بازی‌هایی را برای مسافرت با اتوبوس، مترو یا سایر وسایل نقلیه پیشنهاد می‌کنید؟ به نظر شما بازی های مخصوص مترو یا اتوبوس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟ اگر بازی مناسبی در این زمینه سراغ دارید، حتما در کامنت‌ها به ما معرفی کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402