قابلیت جدید واتساپ؛ والپیپرهای مختلف برای چت های متفاوت

قابلیت آپدیت جدید واتساپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پیامرسان محبوب واتساپ با مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید رونمایی شد. البته قابلیت های جدید واتساپ در نسخه بتای آن وجود داشت اما تاکنون به صورت رسمی رونمایی نشده بود که شد!

قبلا برخی از این قابلیت‌ها را در نسخه بتای واتساپ دیده بودیم؛ مثلا استفاده از QR کد برای اضافه کردن مخاطبان جدید یا استیکرهای متحرک اما به نظر می‌رسد این بار داستان کمی جدی‌تر است و با انتشار این نسخه جدید، کاربران ویژگی های آپدیت جدید واتساپ را از نزدیک مشاهده کرده‌اند. برای آشنایی کامل با قابلیت های جدید واتساپ ویدیوی زیر را تماشا کنید. همچنین اگر می‌خواهید شیوه نصب و استفاده از واتساپ را یاد بگیرید می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

قابلیت های جدید واتساپ چیست؟

همچنین بخوانید :

همانطور که می‌دانید، چند سالی است که با فیلتر شدن تلگرام و مشکلات اتصال به فیلتر شکن‌های مختلف، اکثر افراد به استفاده از برنامه Whats app روی اورده‌اند و ترجیح می‌دهند تا امور روزمره خود را با این برنامه انجام دهند. امروزه می‌توان گفت که واتساپ جای تلگرام را در زندگی ما گرفته است، پس باید بدانیم چه قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است. در ادامه به معرفی و بررسی قابلیت های جالب واتساپ می‌پردازیم که در آپدیت‌های اخیر به آن اضافه شده‌اند.

قابلیت QR کد برای اضافه کردن مخاطب

دیگر نیاز نیست برای اضافه کردن مخاطب جدید به واتساپ شماره تماس و مشخصات او را به طور کامل وارد کنید. واتساپ برای هر کاربر خود یک کد QR در نظر گرفته است. کافی است در پنجره تنظیمات اضافه کردن کاربر جدید، روی دکمه QR کلیک کنید تا دوربین گوشی فعال شود. حالا می‌توانید با استفاده از QR کد کاربر مورد نظرتان، او را به لیست مخاطبان خود اضافه کنید.

قابلیت واتساپ

تغییر در مکالمات ویدیویی گروهی

آیکون جدیدی به بخش مکالمات ویدیویی گروهی اضافه شده که کاربران می‌توانند با فشردن آن، یکی از 8 کاربری که قصد ارتباط با او را دارند با اولویت بالاتر، صحبت کنند. فرض کنید قصد دارید با 8 نفر مکالمه داشته باشید اما یکی از آن‌ها زودتر از بقیه به مکالمه آمده است؛ حالا می‌توانید با این آیکون، با آن شخص زودتر از بقیه صحبت کنید و واتساپ این گفتگوی شما را در صفحه‌ای بزرگتر به شما نشان می‌دهد.

استیکر متحرک

همانطور که گفتیم واتساپ قصد دارد مانند تلگرام از استیکرهای متحرک پشتیبانی کند. در ویدیوی رونمایی از این قابلیت می‌بینید که استیکرهای کاربران کاملا متحرک است. به نظر می‌رسد واتساپ قصد دارد کمبودهای گرافیکی این چند سال اخیر را با استیکر متحرک جبران کند.

حالت دارک مود در نسخه وب

حالا کاربرانی که با استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود به واتساپ وصل می‌شوند می‌توانند از حالت تاریک یا همان دارک مود استفاده کنند. دارک مود بیشتر از یک سال است که به یک قابلیت جدید در گوشی و اپلیکیشن‌ها تبدیل شده و خیلی از شرکت‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. البته واتساپ در نسخه موبایل خود از این حالت پشتیبانی می‌کرد.

قابلیت های آخرین نسخه واتساپ

قابلیت های جالب واتساپ

همانطور که می‌دانید، سیر تغییرات و به روزرسانی‌های اپلیکیشن واتساپ از ابتدا تا کنون روند صعودی کندی داشته و مانند برنامه‌های دیگری چون، اینستاگرام و تلگرام، موجبات شگفتی کاربر را فراهم نمی‌سازد. اما اگر قابلیت‌های نسخه‌های قدیمی‌تر را با جدیدترین آپدیت آن مقایسه کنید، متوجه تغییرات گسترده آن خواهید شد. به تازگی، جدیدترین به روز رسانی واتساپ برای سیستم عامل‌های اندروید و ios، عرضه شده است و ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی در این آپدیت به کاربران معرفی شده‌اند. ویژگی های آپدیت جدید واتساپ در آخرین به روز رسانی منتشر شده، بر حول محور شخصی سازی استوار است. اما این به چه معنا است؟ در ادامه بیشتر به این قابلیت های جدید واتساپ خواهیم پرداخت.

والپیپرهای مختلف برای چت های متفاوت

در آخرین و جدیدترین آپدیت واتساپ والپیپرهای متعددی برای کاربران این اپلیکیشن، در نظر گرفته شده‌اند که طبق دلخواه کاربر، برای صفحات چت مخاطبان مختلف او قابل تنظیم خواهد بود. این والپیپرها در دو دسته‌بندی تیره (Dark Mode) و روشن (Bright) در اختیار کاربر قرار گرفته‌اند.

قابلیت حذف پیام در واتساپ

همچنین بخوانید :

کاربر با انتخاب پلتفرم مورد نظر خود (تیره یا روشن) با والپیپرهای متعددی مواجه خواهد شد که برای هریک از مخاطبان خود می‌تواند یک نوع والپیپر خاص در نظر بگیرد. به این صورت و از طریق شخصی‌سازی صفحات چت مخاطبان مختلف، کاربر واتساپ برای صفحات چت خود تفاوت بصری ایجاد خواهد کرد. نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این والپیپرها و دسته بندی آنان، این است که با انتخاب هریک از دسته‌بندی‌های ارائه شده تیره یا روشن، تمام پلتفرم برنامه واتساپ به طور هوشمند به حالت Dark Mode یا Bright تغییر شکل خواهد داد.

سرچ هوشمند استیکرها

یکی دیگر از ویژگی های جدید واتساپ قابلیتی است که کم و بیش از طریق تلگرام با آن آشنایی داریم و آن ویژگی سرچ یا جستجوی استیکرهای واتساپ است. همانطور که اشاره کردیم، اکثر قابلیت‌هایی که در آپدیت‌های برنامه واتساپ ارائه می‌شوند برای کاربران تلگرام آشنا و تکراری هستند و این قاعده در مورد این ویژگی نیز صدق می‌کند. مدتی است که کاربران تلگرام با استفاده از تنها یک کلمه یا یک ایموجی قادر به جستجوی استیکرهای ثابت یا متحرک هستند. این ویژگی به تازگی به واتساپ اضافه شده و جزء قابلیت های جدید واتساپ جدید محسوب می‌شوند.

قابلیت جدید واتساپ

کلام آخر

در این مطلب از پلازا به معرفی و بررسی ویژگی های آپدیت جدید واتساپ پرداختیم و آنان را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. حال باید دید واتساپ در آپدیت‌های بعدی چه سورپرایزهای دیگری برای کاربران خود دارد. نظر شما در مورد برنامه واتساپ چیست؟ آیا شما نیز از از برنامه واتساپ استفاده می‌کنید؟ به عنوان کاربر واتساپ انتظار اضافه شدن چه قابلیت‌هایی به این برنامه را دارید؟ نظرات خود را در کادر پایین با پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402