بهترین سایت های کوتاه کننده لینک ؛ ایرانی و خارجی

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سایت های کوتاه کننده لینک علاوه بر بهبود وضعیت ظاهری لینک، امکان ردیابی و تحلیل کلیک‌های هر لینک را برای کاربر فراهم می‌کنند. در ادامه تعدادی از بهترین سایت های کوتاه کننده لینک خارجی و ایرانی را با هم مرور می‌کنیم.

اگر از کاربران دائمی اینترنت هستید، به احتمال زیاد تا به حال با لینک‌های بلند و طولانی مواجه شدید. باید گفت علاوه بر آنکه کپی کردن و به اشتراک‌گذاری این لینک‌های بلند و طولانی برای کاربر خسته‌کننده و طاقت‌فرساست، حتی ممکن است ظاهر نامتعارف آن نیز کاربر را نسبت به صحت و درستی لینک به شک انداخته و موجب شود که کاربر از کلیک کردن روی آن ممانعت کند. در این مواقع بهترین کار استفاده از سرویس Short URL یا همان لینک کوتاه کن است. در این راستا سایت‌های مختلفی در زمینه کوتاه کردن آدرس های اینترنتی URL فعالیت می‌کنند که می‌توان به صورت آنلاین از آنها بهره جست.

سرویس کوتاه کننده لینک/link-shortener

در ادامه این نوشتار از پلازا با ما همراه باشید تا بهترین سایت های کوتاه کننده لینک ایرانی و خارجی را با هم مرور کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


کوتاه کننده لینک چیست؟


سرویس کوتاه کننده لینک/link-shortener

لینک‌های طولانی ظاهری پیچیده و نازیبا داشته و ردیابی سخت‌تری دارند. سرویس کوتاه کننده لینک، آدرس و لینک موردنظر شما را گرفته و آن را تبدیل به یک URL کوتاه می‌کند. این در حالی است که بسیاری از سایت های کوتاه کننده لینک، علاوه بر کوتاه کردن لینک موردنظر اطلاعاتی مربوط به تاریخچه کلیک‌های انجام شده روی لینک را نیز به کاربر می‌دهند. به دست آوردن چنین اطلاعاتی می‌تواند در زمینه افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت موثر باشد.

ممکن است با خود فکر کنید که ساخت شورت لینک یا به عبارتی کوتاه کردن لینک یک کار اضافی و تشریفاتی است، اما باید بدانید که سایت های کوتاه کننده لینک مزایای متعددی برای ما دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 


دلیل ساخت شورت لینک چیست؟


سرویس کوتاه کننده لینک/link-shortener

اگر فکر می‌کنید که تنها برای زیباسازی ظاهر یک لینک استفاده از سایتهای کوتاه کننده لینک توصیه می‌شوند، کاملا در اشتباه هستید. کوتاه کردن لینک در راستای بهبود ظاهر لینک کمک می‌کند که کاربر به جای آنکه از روی ظاهر عجیب و غریب لینک فکر کند با یک اسپم در طرف است، با یک لینک روشن و واضح مواجه شود.

علاوه براین سایت های کوتاه کننده لینک با ایجاد شورت لینک به کاربر کمک می‌کنند که عملکرد لینک موردنظر خود را بهتر بسنجد. در واقع کاربر می‌تواند بررسی کند که چند نفر روی لینک موردنظر کلیک کرده و این افراد با استفاده از چه دستگاه‌هایی و از کدام مناطق جغرافیایی بوده‌اند.

همچنین برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و لینکدین محدودیت تعداد کاراکتر دارند. در واقع افراد در توییتر تنها 280 و در لینکدین مجاز به استفاده از 600 کاراکتر در هر پست هستند. در نتیجه امکان به اشتراک‌گذاری لینک‌های طولانی و بلند در این پلتفرم‌ها وجود ندارد. در این مواقع استفاده از سایت های کوتاه کننده لینک به شدت توصیه می‌شود.

در کنار تمام این موارد امکان شخصی‌سازی و برندینگ لینک موردنظر نیز در استفاده از سرویس کوتاه کننده لینک وجود دارد. در واقع کاربر می‌تواند با اضافه کردن نام برند به آدرس لینک موردنظر یک پیش‌نمایش جزئی از محتوای لینک را نیز به کاربر بدهد.

در کنار تمام این دلایل باید گفت که با کوتاه کردن لینک امکان کلیک‌های دریافتی و بازدیدها از سایت خود را بیشتر خواهید کرد. پس اگر برای استفاده از شورت لینک کاملا مجاب شده‌اید، در ادامه با پلازا همراه باشید تا بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک خارجی و ایرانی را با هم مرور کنیم.

 


بهترین سایت‌ های کوتاه کننده لینک خارجی


برای ساخت شورت لینک سرویس‌های کوتاه کننده لینک خارجی متعددی وجود دارد که کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند. در ادامه تعدادی از بهترین سایت های کوتاه کننده لینک خارجی را معرفی خواهیم کرد.

 

وبسایت Bitly

کوتاه کننده لینک خارجی/Bit.ly

وبسایت بیتلی یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سایت های کوتاه کننده لینک در دنیای اینترنت است که در کنار ساخت شورت لینک امکان بهینه‌سازی برند و همچنین ردیابی و تحلیل لینک‌ها و کلیک‌های انجام شده را به صورت کامل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه براین Bitly به خوبی با نرم‌افزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی ادغام شده و همچنین لینک‌های برند را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

متاسفانه با تمام امکاناتی که Bitly در ساخت شورت لینک به کاربر ارائه می‌کرد، چند روزی است که این وبسایت در ایران فیلتر شده و استفاده از آن برای کاربران در ایران امکان‌ناپذیر است. اما نگران نباشید هنوز سایت های کوتاه کننده لینک متنوع و کاربردی بسیاری وجود دارد که بتوانید از خدمات آنها استفاده کنید. پس برای آشنایی با این وبسایت‌ها با پلازا همراه باشید.

 

وبسایت TinyURL

بهترین سایت های کوتاه کننده لینک 2020/tinyurl

TinyURL یکی از بهترین سایتهای کوتاه کننده لینک در دنیا است که کار کوتاه کردن لینک را به سادگی برای کاربر انجام می‌دهد. این سایت این امکان را به کاربر می‌دهد که چند کاراکتر آخر آدرس URL را شخصی‌سازی کرده و از نام برند خود در آن استفاده کند. این کوتاه کننده لینک خارجی به نوار ابزار مرورگر کاربر اضافه شده و در نتیجه دسترسی بسیار آسانی خواهد داشت. کافی است لینک موردنظر خود را کپی کرده و در باکس مربوطه TinyURL آن را Paste کنید تا شورت لینک خود را تحویل بگیرید. شورت لینک‌های ساخت شده با این سرویس هیچ‌گاه منقضی نمی‌شوند؛ پس می‌توان با اطمینان خاطر از این سایت استفاده کرد.

 

وبسایت Rebrandly 

لینک کوتاه کن/rebrandly

ریبرندلی یکی دیگر از سایت های کوتاه کننده لینک خارجی است که مشابه دیگر سرویس‌های قبلی بوده و قابلیت یکپارچه‌سازی با 50 پلتفرم دیگر را دارد. ریبرندلی معتقد است که یک برند (خواه محصول باشد و یا یک شخص) می‌تواند با شخصی‌سازی کردن لینک، ارزش و اعتبار بیشتری در فضای اینترنت به‌دست آورد. این سرویس کوتاه کننده لینک امکان ردیابی هر لینک و همچنین قابلیت ویرایش لینک‌های ایجاد شده را برای کاربر فراهم می‌کند. پس اگر به دنبال شخصی‌سازی لینک‌ها و ادغام آنها با برند خود هستید، ریبرندلی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 

وبسایت BL.ink

سایتهای کوتاه کننده لینک/BL.ink

بی لینک یکی دیگر از بهترین سایت های کوتاه کننده لینک 2020 است که در کنار کوتاه کردن لینک موردنظر، امکان شخصی‌سازی لینک با کلمات دلخواه را برای کاربر فراهم می‌کند. این سرویس کوتاه کننده لینک قابلیت نمایش گزارش‌های تحلیلی از نرخ کلیک، زبان، مکان، دستگاه و موقعیت مکانی را در داشبورد خود به کاربر می‌دهد و می‌تواند با ابزارهای تحلیل مانند گوگل آنالیتکس، ادوب و… همگام‌سازی شود. این سرویس برای استفاده تا ساخت 1000 شورت لینک رایگان است، اما اگر به تعداد بیشتری شورت لینک در ماه نیاز دارید می‌بایست با پرداخت هزینه از اکانت بیزنسی این وبسایت بهره جویید.

 

وبسایت IS.GD

is.gd/سرویس Short URL

یکی دیگر از بهترین سایت های کوتاه کننده لینک، Is.Gd است که فرآیند ساخت یک شورت لینک را بسیار سریع انجام می‌دهد. این سرویس قابلیت ایجاد کد QR را داشته، در نتیجه کاربران به‌راحتی قادر خواهند بود تنها با اسکن کد QR وارد لینک موردنظر شما شوند. این سرویس تحلیل‌های آماری هر لینک را به صورت خودکار در صفحه پیش‌نمایش خود نمایش داده و لینک‌های ساخته شده دائمی و بدون تغییر هستند. خاطر نشان می‌شود که می‌توانید با استفاده از سرویس IS.GD لینک‌ها را شخصی‌سازی کرده و روی برندسازی کار کنید.

 


بهترین سایت های کوتاه کننده لینک ایرانی


در میان سایت های کوتاه کننده لینک، نمونه‌‌های ایرانی نیز دیده می‌شود که می‌توانند به خوبی با سرویس‌های خارجی رقابت کرده و امکانات قابل قبولی در اختیار کاربران ایرانی خود قرار دهند.

 

وبسایت یون

ساخت شورت لینک/yun.ir

همچنین بخوانید :

یکی از بهترین سایت های کوتاه کننده لینک ایرانی، وبسایت یون به آدرس Yun.ir است که به آسانی لینک موردنظر را برای کاربر تبدیل به شورت لینک می‌کند. در این سرویس علاوه بر کوتاه کردن لینک، اطلاعات کامل و جامعی از آمار بازدیدها از لینک به تفکیک زمان و منطقه جغرافیایی به کاربر داده می‌شود و همچنین قابلیت ایجاد لیستی از لینک‌ها و تنظیم کلمه عبور و اختصاص تاریخ شروع و خاتمه اعتبار لینک از دیگر امکانات این سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی است. این وبسایت API را در اختیار برنامه‌نویسان قرار داده و این امکان را به آنها می‌دهد که از دامنه اختصاصی خود برای کوتاه کردن لینک‌ها استفاده کنند.

 

وبسایت زایا

سایتهای کوتاه کننده لینک/zaya

یکی از قدرتمندترین و بهترین‌ سرویس‌های ساخت شورت لینک در ایران، وبسایت زایا است. در این وبسایت می‌توان دامنه خود را به زایا متصل کرد و لینک‌های کوتاه را روی سایت خود به صورت شخصی‌سازی شده داشت. از دیگر امکانات این سایت می‌توان به نمایش آمار و تحلیل‌های مربوط به کلیک‌های انجام شده روی هر لینک، ایجاد تاریخ انقضاء برای لینک‌های مناسبتی، داشتن حریم خصوصی، هدفگیری پلتفرم‌های خاص، قرار دادن رمز عبور بر روی لینک ایجاد شده، موضوع‌بندی و دسته‌بندی لینک‌های ساخته شده برای شناسایی بهتر و سریع‌تر و بسیاری امکانات دیگر اشاره کرد.

 

وبسایت B2n.ir

کوتاه کننده لینک واتساپ/b2n

سرویس B2n.ir یکی از برترین‌های کوتاه کننده لینک در ایران محسوب می‌شود. این سرویس قادر است همزمان با ایجاد شورت لینک، کد QR آن را نیز به کاربر بدهد تا بتواند از آن در موبایل و دیگر سیستم‌ها استفاده کند. کار با این سرویس بسیار آسان است. کافی است لینک موردنظر خود را در کادر مربوطه وارد کنیم تا سایت آن را برایمان کوتاه کند. مشاهده آمارهای بازدید از هر لینک و دیگر امکانات این سایت کاملا رایگان بوده و لینک‌های ایجاد شده هیچگونه تاریخ انقضایی ندارند.

 

وبسایت بیتن

کوتاه کننده لینک ایرانی/Bitn.ir

یکی دیگر از سایت های کوتاه کننده لینک در ایران وبسایت بیتن است که با پایداری زیاد به عنوان یکی از بهترین‌های نوع خود شناخته می‌شود. تمام امکانات این وبسایت به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار گرفته و در کنار کوتاه کردن لینک، قابلیت تحلیل و ازریابی کلیک‌های انجام شده و همچنین ویرایش لینک ساخته شده را به کاربر می‌دهد. این سرویس Short URL از افزونه کوتاه کننده لینک در وردپرس، ربات کوتاه کننده لینک تلگرام و مدیریت حرفه‌ای لینک پشتیبانی کرده و از کنترل پنل بسیار قدرتمندی برخوردار است.

 

وبسایت پی لینک

سرویس کوتاه کننده لینک / Plink.ir

وبسایت پی لینک یکی دیگر از سرویس‌های قدرتمند و رایگان موجود در ایران است که در کنار کوتاه کردن لینک موردنظر، امکان مدیریت لینک، مشاهده آمار بازدیدها، ربات کوتاه کننده لینک تلگرام و امکانات دیگر را برای کاربر فراهم می‌کند. اما یکی از مهم‌ترین مزایای این سرویس ساخت شورت لینک، ارائه افزونه وردپرسی است که کاربران ایرانی دارای سایت‌های وردپرسی می‌توانند به سادگی برای کوتاه کردن لینک در صفحه خود از این افزونه استفاده کنند.

 

وبسایت وان دا

کوتاه کننده لینک گوگل چیست/1da

وان دا یکی از جدیدترین سایت های کوتاه کننده لینک ایرانی است که امکانات پیشرفته‌تری در مقایسه با سایر همتایان ایرانی خود دارد. این وبسایت علاوه بر کوتاه کردن لینک قابلیت درآمدزایی برای وبمستران را نیز دارد. در واقع در این سرویس به ازای ثبت نام در سایت و همچنین دعوت از دیگر دوستان خود می‌توانید درآمدزایی کنید. در این سایت برای مشاهده آمار کلیک‌ها کافی است در انتهای آدرس لینک کوتاه شده عبارت /info را اضافه کنید تا آمار لحظه به لحظه لینک برایتان نمایش داده شود. تغییر لینک آسان، ربات تلگرام، اسکریپت و… با API سایت وان دا قابل اجرا است.

در این مقاله تعدادی از بهترین سایت های کوتاه کننده لینک خارجی و ایرانی را با هم مرور کردیم. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، یک سرویس Short URL برتر علاوه بر کوتاه کردن لینک موردنظر قابلیت تحلیل و ارزیابی کلیک‌های انجام شده را نیز دارد که می‌تواند مزیت بزرگی به خصوص در زمینه دیجیتال مارکتینگ باشد. علاوه براین کاربر می‌تواند با استفاده از شورت لینک، آدرس URL موردنظر خود را با نمایشی زیباتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

اگر به عنوان یک کاربر حرفه‌ای از سرویس کوتاه کننده لینک دیگری استفاده می‌کنید، خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات تجربیات خود را با سایر خواننده‌های پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
اعظم شعبانی
.
24 آبان 1399، 18:44
پاسخ
0
0
این وبسایت های معرفی شده امکان کوتاه کننده لینک واتساپ یا تلگرام هم دارند؟
avatar
hadi sharifi
.
22 دی 1399، 20:54
پاسخ
0
0
@اعظم شعبانی
سایت های زیادی در این حوزه میتونن کمک کنند یکی از سایت هایی که فیلتر هم نیست میتونید توی واتس اپ و تلگرام به اشتراک بزارید هم یه سایت ایرانیه من از اون استفاده میکنم https://iwo.ir هم تو ذهن میمونه اسپلش هم اینکه ایرانیه تبلیغاتم نداره فیلترم نمیشه
avatar
رقیه رنجبری
.
25 آبان 1399، 09:41
پاسخ
0
0
@اعظم شعبانی
بله همشون از کوتاه کننده لینک واتساپ و تلگرام هم پشتیبانی می‌کنند. اما اگر بخواهید توی همون محیط تلگرام از کوتاه کننده لینک استفاده کنید می تونید از ربات Short Url Bot استفاده کنید که در این صورت می توانید بدون مراجعه به سایت کوتاه کننده لینک در کسری از ثانیه لینک های خود را کوتاه کنید.
avatar
سامان
.
22 آبان 1399، 00:18
پاسخ
0
0
کوتاه کننده لینک گوگل چیه؟
avatar
رقیه رنجبری
.
22 آبان 1399، 09:57
پاسخ
0
0
@سامان
کوتاه کننده لینک گوگل به آدرس goo.gl هستش که البته از سال 2019 گوگل این سرویس را به طور کلی بست و اعلام کرد که کاربران می‌توانند از سرویس‌های کوتاه کننده لینک دیگر به عنوان جایگزین goo.gl استفاده کنند.
avatar
سپیده
.
21 آبان 1399، 11:51
پاسخ
0
0
من همیشه از کوتاه کننده لینک واتساپ استفاده می کنم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402