بیوگرافی مسعود جهانی ؛ مغز متفکر نسل جدید خوانندگان پاپ

بیوگرافی مسعود جهانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مسعود جهانی یکی از بهترین آهنگسازان و تنظیم‌کنندگان حال حاضر موسیقی ایران است. در این مقاله با بیوگرافی مسعود جهانی آشنا خواهیم شد.

مسعود جهانی یکی از بهترین و بااستعدادترین آهنگسازان و تنظیم‌کنندگان هنر موسیقی ایرانی است. این هنرمند خوانندگان بسیاری را به صنعت موسیقی معرفی کرده است. مسعود جهانی خوانندگانی مثل آرش و مسیح، میثم ابراهیمی، مهراد جم، رضا بهرام و هنرمندان با استعداد بسیاری را چهره و مشهور کرده است. این هنرمند یکی از گران‌ترین تنظیم‌کننده و آهنگسازان به شمار می‌آید. مسعود جهانی یکی از هنرمندانی است که به جرات می‌توان گفت فعالیت و بازدید آهنگ‌های معروف‌ترین خواننده‌ها تنظیم و آهنگسازی ایشان است. در این مقاله ما با زندگینامه و آهنگ های مسعود جهانی بیشتر آشنا میشویم. پس با پلازا همراه باشید.

عکس های مسعود جهانی

 


بیوگرافی مسعود جهانی


عکس های مسعود جهانی

مسعود جهانی یکی از چهره‌های شناخته شده و معروف موسیقی ایرانی است. جهانی متولد 10 خرداد 1366 و اصالتا اهل تبریز است. این هنرمند فعالیت خود را از 14 سالگی شروع کرده است. وی علاقه بسیاری به کارهای سنتی و پاپ دارد و جزو اولین کسانی است که کار تلفیقی پاپ و سنتی را با هم انجام داده است. علی زندوکیلی یکی از خوانندگان مورد علاقه مسعود جهانی به شمار می‌آید.

همچنین بخوانید :

این هنرمند بعد از اتمام دبیرستان از رشته داروساری پذیرش شده بود. او یک گروه موسیقی در دانشگاه تشکیل داده بود و فعالیت هنری‌ و موسیقی خود را در دانشگاه هم دنبال می‌کرد. ولی در سن 19 سالگی به خاطر علاقه بسیار به موسیقی و مشغولیت زیاد و عدم هماهنگی دانشگاه با گروه موسیقی، او از دانشگاه از رشته داروساری انصراف داد. جهانی پس از انصراف از دانشگاه در سن 20 سالگی دوره صدا برداری را در نزد یکی از هنرمندان اصفهانی آموزش دید. پس از آن این هنرمند با یکی از تهیه‌کنندگان شروع به همکاری کرد. مسعود جهانی به خاطر اختلاف با تهیه کننده تصمیم به قطع همکاری می‌کند و به تنهایی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

جهانی فرزند یک شهید است و از سربازی معاف می‌شود. وی در سن 21 سالگی ازدواج کرده است. مسعود جهانی و همسرش در سال 1385 با یکدیگر ازدواج کردند. پس از آن جهانی در سال 1386 به تهران آمده و فعالیت خود را به صورت جدی شروع کرده است. ابتدا او یک قطعه برای هومن سزاوار تنظیم کرد. پس از آن مسعود جهانی با رضا شیری همکاری خود را شروع کرد و می‌توان گفت اوج فعالیت او با آهنگ «عاشقی یعنی همین» رضا شیری است که با این آهنگ، جهانی به اوج چهره شدن خود رسید. اطلاعات دیگری از همسر و ازدواج مسعود جهانی در دسترس نیست. او در بیشتر مصاحبه‌هایش در مورد فعالیت‌هایش حرف می‌زند و علاقه‌ای به صحبت درباره زندگی شخصی خود ندارد.

 


آهنگ های مسعود جهانی


مسعود جهانی خوانندگان و هنرمندان بسیاری را به بازار موسیقی معرفی کرده است. او همچنین کارهای معروف موسیقی زیادی را نیز تنظیم و آهنگسازی کرده است. جهانی آنقدر در حرفه و کار خود به اوج رسیده که پا به پای دیگر آهنگسازان و تنظیم‌کنندگان خارجی فعالیت می‌کند. جهانی همچنین یک گروه با نام هنری هوروش بند در کارنامه هنری خود دارد. به گفته خودش او در جمع دوستانه خود با مهدی دارابی خواننده هوروش بند آشنا شده است. وی به دلیل علاقه به صدای دارابی که زمینه پاپ داشته پیشنهاد تشکیل گروه را داده است. می‌توان گفت اکثر آهنگ‌های گروه هوروش را جهانی تنظیم و آهنگسازی کرده است.

همچنین بخوانید :

از بهترین آهنگ های ساخته شده مسعود جهانی می‌توان به این آهنگ‌ها اشاره کرد:

  • خنک شد دلت با خوانندگی هوروش بند
  • بیا بازم با خوانندگی آرش و مسیح
  • اسم تو عشقه با همکاری علیشمس و مهدی جهانی
  • داری به چی فکر می‌کنی با همکاری تتلو
  • آخر شب با خوانندگی مسعود صادقلو
  • نوازش با همکاری تتلو
  • دیوانه با خوانندگی رضا بهرام
  • شمال با همکاری مهراد جم
  • از عشق بگو با همکاری رضا بهرام

زندگینامه مسعود جهانی

از بهترین آهنگ های تنظیم شده مسعود جهانی به ترک‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

  • آهنگ غمت نباشه از مهراد جم
  • آهنگ بوی شمال از آرش و مسیح
  • آهنگ‌های چتر، دلمو بردی و خوابم برد از مهراد جم
  • آهنگ من چی از میثاق راد
  • آهنگ بی عاطفه از مسعود صادقلو
  • آهنگ دو تایی از میثم ابراهیمی
  • آهنگ خوشبختی با همکاری علی لهراسبی
  • آهنگ پرواز از فرزاد فرزین
  • آهنگ نترس با خوانندگی علی یاسینی

 


خوانندگانی که با مسعود جهانی کار کرده اند


در ادامه خوانندگانی را معرفی می‌کنیم که با جهانی همکاری داشته‌اند.

 

رضا شیری

رضا شیری / بهترین آهنگ های ساخت شده مسعود جهانی

  • تاریخ تولد: 22 تیر 1362

جزو اولین کسانی است که فعالیت خود را با جهانی شروع کرد. اولین آهنگ او «عاشقی یعنی همین» با تنظیم و آهنگسازی مسعود جهانی است. از دیگر همکاری‌های رضا شیری و جهانی می‌توان‌ به آهنگ‌های یه آدم جدید، هر جا می‌خوای می‌ری و… اشاره کرد.

 

میثم ابراهیمی

میثم ابراهیمی / بهترین آهنگ های تنظیم شده مسعود جهانی

  • تاریخ تولد: 8 شهریور 1364

مسعود جهانی با آهنگ‌های جامون عوض، دیگه نیستم، هوای دلیه، معلومه کجایی، می‌خوامت، ترس و… با میثم ابراهیمی همکاری کرده است.

 

هوروش بند

مسعود جهانی در هوروش بند

  • نام خواننده: مهدی دارابی
  • تاریخ تولد: 17 مرداد 1372

مسعود جهانی و مهدی دارابی از دوستان صمیمی یکدیگر هستند که گروه هنری هوروش را با یکدیگر ساخته‌اند. از آهنگ‌هایی که این دو هنرمند با آنها در گروه هوروش چهره شدند، می‌توان به ازت خاطره دارم، به من سر بزن و حالت ناخوشه اشاره کرد.

ار دیگر همکاری‌های این دو هنرمند می‌توان به آهنگ‌های یاد تو می‌افتم، مجنون، آخر منو به باد داد، به کی پز میدی، لیلی بی عشق، ماه پیشونی، عوض کردی، خستم، ادامه می‌دمت و… اشاره کرد.

 

آرش و مسیح

ارش و مسیح / بهترین آهنگ های ساخت شده مسعود جهانی

  • تاریخ تولد: آرش عدل پرور متولد 21 مرداد 1369 و مسیح عدل پرور متولد 20 اردیبهشت 1367

مسعود جهانی و آرش و مسیح در کارهای فراوانی با یکدیگر همکاری کرده‌اند. آرش عدل پرور علاوه بر فعالیت خوانندگی به عنوان ترانه سرا و همچنین آهنگسازی در فعالیت‌های موسیقی هوروش بند با جهانی همکاری می‌کند. از معروف ترین آهنگ‌های آرش و مسیح می‌توان به آهنگ‌های دریا، بوی شمال، لیلا و… اشاره کرد که تنظیم و آهنگسازی این کارها با مسعود جهانی بوده است.

 

مهدی جهانی

مسعود جهانی و مهدی جهانی

  • تاریخ تولد: 19 فروردین 1360

مسعود جهانی و مهدی جهانی برخلاف فامیلی مشابه، هیچ گونه نسبت فامیلی با یکدیگر ندارند. ولی هر دو جزو بهترین هنرمندان ایرانی به حساب می‌آیند. آهنگ اسمه تو عشقه از جمله آهنگ‌هایی است که این دو هنرمند در ساخت آن با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

 

محمد علیزاده

محمد علیزاده / بهترین آهنگ های تنظیم شده مسعود جهانی

  • تاریخ تولد: 23 دی 1360

محمد علیزاده از خوانندگان با استعداد و باسابقه موسیقی ایران است. این هنرمند فعالیت‌های بسیاری با مسعود جهانی انجام داده است. از آهنگ‌های این دو هنرمند می‌توان به ترک‌های خنده هاتو قربون، تو بری بارون، ماه عسل 96 و… اشاره کرد.

 

مهراد جم

مسعود جهانی و مهراد جم

  • تاریخ تولد: 14 مرداد 1376

مهراد جم خواننده جوان موسیقی ایرانی است که جهانی او را به عرصه موسیقی معرفی کرد. مهراد با اولین آهنگ خود به نام شمال به معروفیت رسید. او همکاری بسیاری با مسعود جهانی انجام داده است. از جمله ترک‌ها و آهنگ‌های این دو هنرمند می‌توان به غمت نباشه، گل بی‌گلدون، نامرد بودی، شیک و پیک، به یاد قدیم و… اشاره کرد.

 


حقایق و حواشی زندگی مسعود جهانی


مسعود جهانی یکی از آهنگسازان و تنظیم کنندگان ایرانی است. او علاوه بر کار موسیقی در معرفی خوانندگان جدید نقش زیادی داشته است. جهانی روی افراد جوانی که صدای خوب و کمی استعداد دارند، سرمایه گذاری می‌کند و آنها را به عرصه موسیقی وارد می‌کند. البته حواشی در مورد مافیا بودن گروه ایشان وجود دارد؛ به گونه‌ای که جهانی و تیمش با ورود جوانان به موسیقی و ایجاد نام و تیپ جدید برای آن خواننده او را چهره می‌کنند.

 

واکنش مسعود جهانی به مهاجرت مهراد جم

یکی از این خوانندگان که به تازگی چهره شد، مهراد جم است. مسعود جهانی و مهراد جم که رابطه بسیاری خوبی با یکدیگر داشتند، با مهاجرت جم کاملا به مشکل برخورد کردند. جهانی که مهراد جم را میراث و فرزند نسل آینده خود در موسیقی می‌دانست، به یک باره در مصاحبه‌ای اعلام کرد که واقعا انتظار این کار را نداشت و هرچقدر با مهراد حرف زدند او پشیمان نمی‌شود و عضو سایت‌های شرطبندی شده است. حتی حسینی تهیه کننده مسعود جهانی اعلام کرد که اسم و پیشه مهراد به نام من است و حق استفاده از آن را ندارد.

این درحالی است که مسعود جهانی خود نیز پارسال از ایران مهاجرت کرده بود. او گفت:

نمی‌خواهم فعالیت خودم را در ایران ادامه بدهم.

همچنین مسعود جهانی به مهاجرت مهراد جم واکنش نشان داد و گفت:

واقعا شوکه شدیم و هرچقد با او حرف زدیم نتوانستیم اورا راضی کنیم. من واقعا شرمنده هستم و خجالت می‌کشم از این کار و تصمیمی که مهراد جم گرفت.

او واقعا اظهار تاسف کرد و او را نمک‌نشناس خطاب کرد. همچنین مسعود جهانی در پست اینستاگرامی خود اعلام کرد:

بی لیاقت نمک‌نشناس دو ماه قبل از زندگیم حذف شدی. الان ثابت کردی که درست حذف شدی. واست روزای خوبی را نمی‌بینم. تو قوانین کشور را زیر پا گذاشتی و دل ما رو شکوندی. شما قلب هوادارانتم شکوندی و زحمت همه رو به هدر دادی.

مسعود جهانی و مهدی دارابی

همچنین بخوانید :

مسعود جهانی و اختلاف با هوروش بند

مسعود جهانی که خود به عنوان یکی از سرمایه گذاران هوروش به حساب می‌آید، پس از مهاجرتش، اعضای هوروش دچار اختلافاتی شد. جهانی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد:

درسته من می‌خواهم که سهام خودم را بفروشم، ولی با مهدی دارابی دوست هستم و هر وقت بخواهد برای او تنظیم و آهنگسازی خواهم کرد.

 


کلام آخر


مسعود جهانی از آهنگسازان و تنظیم‌کنندگان مطرح موسیقی ایرانی است. در اصل شغل اصلی جهانی پرودیوسری است؛ یعنی صفر و صد کارهای یک هنرمند با استعداد را انجام می‌دهد و برای رشد کردن و چهره شدن هنرمند به او کمک می‌کند و زمانی که هنرمند به درآمدزایی رسید، با او قرارداد می‌بندد. در این مقاله ما با زندگینامه و آهنگ های مسعود جهانی آشنا شدیم. شما کارها و فعالیت‌های این هنرمند را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا فعالیت‌ها و موسیقی‌های او را می‌پسندید؟ نظرات خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات شما دوستان هستیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
...
.
10 آذر 1402، 17:22
پاسخ
2
0
آهنگ هایی رو که خیلی دوسشون دارم . به جرئت میتونم بگم ۹۹ درصدش کار مسعود جهانیه.تو بهترینو خلاق ترین تنظیم کننده و آهنگساز هستی. خیلیا رو مسعود جهانی معروف کرد یکیش مجید رضوی بود ...
avatar
هومن
.
27 اردیبهشت 1401، 13:39
پاسخ
2
4
این آقا بامعرفی آدم های بی سواد (موسیقی) خیانت بزرگی به موسیقی ایران کرده
avatar
حمید
.
15 آذر 1400، 11:23
پاسخ
7
3
یکی از چرند ترین آهنگساز ها و مخصوصا تنظیم کننده ها. بی مزه ترین تنظیما مال ایشونه. از نظر من. هر کسی هم که خوشش میاد بهش احترام می ذارمم.
avatar
سامان
.
27 آبان 1399، 22:50
پاسخ
5
3
زندگینامه مسعود جهانی!!!!!!!!!!!!!!!!! این همه هنرمنمد بهتر هست توی ایران به اونا بپردازین
avatar
الهه
.
27 آبان 1399، 13:33
پاسخ
4
7
هر اهنگ قشنگی که می سازن حداقل چندتاش جزوه بهترین آهنگ های ساخت شده مسعود جهانی هستش
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402