معرفی بازی MotoGP 20 ؛ هیجان گاز دادن در پیست

بازی موتور سواری MotoGP 20
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای طرفداران ورزش موتورسواری، هیچ بازی به اندازه MotoGP جذاب نیست. با ما همراه باشید تا با بازی MotoGP 20 آشنا شویم.

در دوران شیوع ویروس کرونا، تقریبا همه فعالیت‌های مهم ورزشی لغو شدند و مسابقات موتورسواری MotoGP نیز از این قاعده مستثنی نبودند. این مسابقات که معمولا هر ساله از ماه مارس آغاز می‌شوند، امسال به‌طور کلی لغو شدند. اما استودیوی ایتالیایی Milestone srl که وظیفه ساخت بازی‌های ویدیویی MotoGP را بر عهده دارد، نسخه سال 2020 را لغو نکرد. این تصمیم بسیار هوشمندانه بود؛ چون در دوران قرنطینه، گرایش افراد به بازی‌های ویدیویی زیاد شده و طبق آمارها، صنعت بازی در این دوران رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. مسلما طرفداران مسابقات موتورسواری هم که امسال موفق نشدند رقابت‌های واقعی این ورزش را تماشا کنند، به عنوان تنها دلخوشی، به تجربه بازی MotoGP 20 خواهند پرداخت. در ادامه می‌توانید تریلر بازی MotoGP 20 را تماشا کنید و پس از آن، به معرفی کامل این بازی می‌پردازیم. با پلازا همراه باشید.

در ادامه «تریلر بازی MotoGP» مشاهده خواهید کرد.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


نگاهی به نسخه های قبلی سری MotoGP


بررسی بازی MotoGP 20 / گیم پلی بازی MotoGP 20

مجموعه بازی‌های MotoGP قبلا در اختیار کمپانی THQ بودند، اما پس از ورشکستگی این شرکت، استودیوی Milestone srl وظیفه ساخت و انتشار این بازی‌ها را بر عهده گرفت. این استودیو که در شهر میلان ایتالیا واقع شده است، در سال 1994 تاسیس شد و بیشتر روی ساخت بازی‌های ریسینگ یا مسابقه‌ای تمرکز دارد. جالب است بدانید که این استودیو ابتدا با نام Graffiti فعالیت می‌کرد و در سال 1996 به Milestone تغییر اسم داد.

از زمانی که مسئولیت انتشار بازی‌های MotoGP به عهده استودیوی Milestone بوده، 9 بازی از این مجموعه منتشر شده‌اند. بازی اول که MotoGP 07 نام داشت، در سال 2007 برای کنسول پلی استیشن 2 منتشر شد. نسخه بعدی که در سال 2008 به انتشار رسید، روی کامپیوترهای شخصی و همچنین کنسول‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 در دسترس بود. این مجموعه روند انتشار منظمی ندارد و اینطور نیست که هر سال شاهد انتشار یک شماره جدید از آن باشیم. آخرین و جدیدترین شماره از این سری هم MotoGP 20 است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

 


گیم پلی بازی MotoGP 20


تریلر بازی MotoGP 20 / بازی موتو جی پی 20

در تمام بازی‌های ریسینگ، چیزی که بیش از همه جلب توجه می‌کند این است که سازنده‌ها چه حالت‌هایی را برای مسابقه دادن طراحی کرده‌اند. تنوع این حالت‌ها و همچنین ساختار آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. در بازی موتوجی پی 2020 خوشبختانه حالت‌های پرطرفدار و محبوبی که در شماره‌های قبلی وجود داشتند، مجددا در دسترس هستند و یکی دو حالت جدید هم به آنها اضافه شده‌اند.

یکی از ساده‌ترین حالت‌هایی که احتمالا همه بازیکن‌ها کارشان را با آن شروع می‌کنند Quick Play است. در این بخش شما می‌توانید موتور، مسیر و نوع مسابقه را تعیین کنید و خیلی سریع وارد رقابت شوید. یکی از ویژگی‌های خوب گیم پلی بازی MotoGP 20 امکان شخصی‌سازی موتورها است. شما می‌توانید رنگ، طرح و شماره‌ها و علائم روی موتور را طبق سلیقه خودتان تغییر دهید و آن را به وسیله اختصاصی خودتان تبدیل کنید.

اما حالت اصلی بازی موتو جی پی 20 که باید زمان زیادی را برای به اتمام رساندن آن صرف کنید Career نام دارد. در این بخش می‌توانید مسابقات زیادی را در قالب یک تورنمنت تجربه کنید و در نهایت به قهرمانی برسید. در حالت Career شما هدایت یک تیم کامل را بر عهده می‌گیرید و باید افراد مختلفی را استخدام کنید. برای مثال حتما باید یک مدیر برنامه در تیم خود داشته باشید. همچنین استفاده از مهندسانی که به به‌طور تخصصی با ساختار موتور آشنایی داشته باشند، کمک زیادی به موفقیت تیم می‌کند.

نحوه هدایت موتورها در پیست مسابقه تا حدودی سخت‌تر و پیچیده‌تر از گذشته است. شما می‌توانید موتور خود را از نظر فنی دستکاری کنید تا فرمان‌پذیری مد نظر شما را داشته باشد، اما عوامل دیگری هم هستند که روی هندلینگ موتور تاثیر می‌گذارند. برای مثال سیستم ترمزها و میزان سوختی که دارید، رابطه مستقیمی با نحوه کنترل موتور دارد. هر چه سوخت بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه با کمبود سوخت مواجه شوید پایین می‌آید، اما باید توجه کنید که سوخت بیشتر یعنی سنگین‌تر شدن موتور شما و این موضوع هدایت وسیله را سخت‌تر می‌کند.

در بازی موتور سواری MotoGP 20 شما می‌توانید از هر دو ترمز عقب یا جلو استفاده کنید. با هر بار ترمز گرفتن، قدرت و تاثیر ترمز شما کاهش پیدا می‌کند (درست مانند دنیای واقعی)؛ بنابراین باید بدانید که چه زمانی از ترمز جلو و چه زمانی از ترمز عقب استفاده کنید. البته اگر فکر می‌کنید این ویژگی باعث پیچیده‌ شدن سیستم کنترل بازی می‌شود، می‌توانید آن را در منوی تنظیمات غیرفعال کنید.

بازی موتور سواری MotoGP 20

یکی دیگر از مواردی که در بحث گیم پلی بازی MotoGP 20 باید به آن اشاره داشته باشیم، سیستم هوش مصنوعی بازی است که در نسخه جدید، پیشرفت خوبی کرده و باعث بالاتر رفتن سطح چالش شده است. حریف‌های شما در پیست مسابقه، شبیه موتورسواران واقعی رفتار می‌کنند و منتظر کوچکترین اشتباه یا لغزش شما هستند تا جلو بزنند یا فاصله خود را با شما بیشتر کنند. حتی زمانی که گزینه‌های ساده‌سازی مثل ترمز خودکار را فعال کرده باشید، باز هم نمی‌‌توانید از برنده شدن خود اطمینان حاصل کنید.

یکی از ویژگی‌های منفی بازی، حذف حالت Historic است که در شماره قبلی، طرفداران زیادی داشت. در این حالت، بازیکن‌ها می‌توانستند وارد مسابقات واقعی و تاریخی شوند که یک اتفاق ویژه در آنها رخ داده بود. برای مثال بعضی از این مسابقات، نتایج شگفت‌انگیزی را به همراه داشتند که باعث ماندگاری آنها در تاریخ شده بود. همچنین برخی دیگر از مسابقات Historic شامل رقابت‌هایی می‌شدند که در آنها، یک موتورسوار افسانه‌ای برای اولین‌بار مطرح شده بود. این حالت برای طرفداران ورزش موتورسواری جذابیت بسیار بالایی داشت و انتظار می‌رفت که در نسخه جدید هم وجود داشته باشد که این‌طور نشد.

حالا که بحث نکات منفی بازی موتو جی پی 20 پیش آمد، باید به گرافیک بازی هم اشاره کنیم که پیشرفت چشمگیری نسبت به قبل نداشته و کمبودهای زیادی در این زمینه حس می‌شود. در بخش صداگذاری هم هیچ نکته برجسته‌ای وجود ندارد. در طول مسابقه، شما فقط صدای موتورها را می‌شنوید و هیچ خبری از موسیقی یا هر صدای دیگری نیست. مثلا وجود صدای گزارشگر در این بخش می‌توانست جذابیت بازی را ارتقا دهد.

 


نقدها و نمرات بازی MotoGP 20


بازی موتوجی پی

با نگاهی به نمرات بازی موتوجی پی 2020 متوجه می‌شویم که اکثر منتقدان از این بازی رضایت دارند. هرچند ایراداتی نیز در نقدهای مختلف ذکر شده، اما اکثر رسانه‌هایی که به بررسی بازی MotoGP 20 پرداخته‌اند، نمرات خوبی را برای آن در نظر گرفته‌اند. در ادامه به چند مورد از مهمترین نقد‌های بازی اشاره و چکیده‌ای از این نقدها را به همراه نمرات ثبت شده مرور می‌کنیم.

 

God is a Geek: 90

بازی موتوجی پی 2020 با داشتن سیستم کنترل عالی و همچنین حالت Career جذاب، یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای در پیست است که می‌توانید تجربه کنید.

 

Shacknews: 80

من نسخه PC این بازی را تجربه کردم که هم به‌صورت 60 هرتز و هم 120 هرتز عملکرد بسیار خوبی داشت. حتی وقتی تنظیمات گرافیکی بازی را روی بالاترین درجه بگذارید، روی این فرکانس‌ها با مشکلی مواجه نخواهید شد. به همین خاطر نسخه PC نسبت به نسخه‌های کنسولی که 30 هرتز هستند برتری دارد. اگر به تنهایی بازی می‌کنید و نمی‌خواهید با دوستان خود که کنسول دارند به تجربه موتوجی پی 2020 بپردازید، حتما نسخه PC را تهیه کنید. بازی ممکن است بعد از مدتی خسته‌کننده به‌نظر برسد، اما در مجموع یک تجربه عالی را ارائه می‌کند.

دانلود بازی motogp 20

Game Informer: 80

مسابقه دادن در این بازی یک چالش بزرگ است. در هر نقطه‌ای از مسیر مسابقه، ممکن است یک حریف از شما پیشی بگیرد یا خودتان این فرصت را پیدا کنید که از سایر رقبا جلو بیفتید. این ویژگی باعث می‌شود که بازی جذابیت خود را همیشه حفظ کند و مسابقه دادن در آن، به امری لذت‌بخش تبدیل شود.

 

Finger Guns: 80

بازی موتور سواری MotoGP 20 عنوانی است که برای طرفداران این مجموعه ساخته شده و حتی عدم وجود بخش آموزشی در این بازی هم، دقیقا نشان‌دهنده همین موضوع است. بازیکن‌های باتجربه‌تر می‌توانند لذت بیشتری از این بازی ببرند. وجود حالت‌های مختلف برای مسابقه دادن، یکی از بهترین ویژگی‌های بازی است و سیستم کنترل آن طراحی بی‌نقصی دارد.

 

PlayStation LifeStyle: 75

بازی موتو جی پی 20 را می‌توانیم نسخه به‌روز شده بازی قبلی این مجموعه بنامیم. افرادی که MotoGP 19 را تجربه نکرده بودند، حالا بهترین فرصت است که نسخه جدید این سری را تهیه کنند. سطح چالش بازی قابل قبول است، اما شاید برخی بازیکن‌های جدید، با سیستم کنترل بازی مشکل پیدا کنند. البته امکان تغییر نحوه کنترل برای این افراد وجود دارد. به‌طور کلی در زمینه مسابقات موتورسواری، بازی‌های زیادی وجود ندارند، اما خوشبختانه بازی موتو جی پی 20 یکی از بهترین‌هاست.

دانلود بازی motogp 20 برای کامپیوتر

Push Square: 70

موتو جی پی 20 یک بازی باکیفیت است که به‌وسیله یک تیم حرفه‌ای ساخته شده و جذابیت زیادی دارد. با مسابقه دادن درون پیست‌های بازی، نه‌تنها موتورسواری با سرعت بالا را تجربه می‌کنید، بلکه به مرور با سیستم کنترل بازی (که تاحدودی هم دشوار است) آشنا می‌شوید. تنها مشکل اینجاست که چند ساعت اولیه بازی، به دلیل دشوار بودن گیم‌پلی، ممکن است بازیکن‌ها را پس بزند.

 

Critical Hit: 60

بازی موتو جی پی 20 همه ویژگی‌های لازم برای یک شبیه‌ساز موتورسواری را دارد، اما بخش‌های مختلف این بازی، چیز خاص و جدیدی را ارائه نمی‌کنند و به همین خاطر، نمی‌توانیم آن را یک بازی عالی بنامیم.

 


سیستم مورد نیاز بازی MotoGP 20


بازی موتوجی پی 2020

برای اینکه بتوانید بازی موتور سواری MotoGP 20 را اجرا کنید یک پردازنده اینتل Core i5-2500 یا ای‌ام‌دی FX-8100 به همراه 8 گیگابایت رم و یک کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1050 یا ای‌ام‌دی رادئون HD 7950 کفایت می‌کند، ولی اگر به دنبال بیشترین جزییات گرافیکی باشید، نیاز به یک سیستم قوی‌تر دارید. ما در ادامه مشخصات حداقلی و حداکثری برای اجرای بازی موتوجی پی 2020 را ذکر می‌کنیم.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی موتو جی پی 20:

  • سیستم‌عامل: ویندوز 8.1 یا 10 (نسخه 64 بیتی)
  • پردازنده: اینتل Core i5-2500 یا ای‌ام‌دی FX-8100
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا GeForce GTX 1050 یا ای‌ام‌دی رادئون HD 7950
  • دایرکت‌ایکس: نسخه 11
  • فضای ذخیره‌سازی: 22 گیگابایت

بازی MotoGP 20

سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی موتو جی پی 20:

  • سیستم‌عامل: ویندوز 8.1 یا 10 (نسخه 64 بیتی)
  • پردازنده: اینتل Core i7-4820K یا ای‌ام‌دی Ryzen 7 1700x
  • حافظه رم: 16 گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا GeForce GTX 1070 یا ای‌ام‌دی رادئون RX 580
  • دایرکت‌ایکس: نسخه 11
  • فضای ذخیره‌سازی: 22 گیگابایت

 


دانلود بازی MotoGP 20 برای کامپیوتر


بازی MotoGP 20

حالا که با بازی موتو جی پی 20 آشنا شدید، شاید هوس کرده باشید که به تجربه این بازی جذاب و هیجان‌انگیز بپردازید. به همین خاطر ما لینک‌های دانلود نسخه کم‌حجم و تست شده این بازی را در ادامه قرار می‌دهیم. شما می‌توانید فایل‌های زیر را دانلود و سپس آنها را از حالت فشرده خارج کنید. بعد می‌توانید به نصب بازی بپردازید.

 


سخن پایانی


در مجموع می‌توانیم بگوییم که بازی موتو جی پی 20 چیز جدیدی را ارائه نمی‌کند. این بازی بیشتر شبیه یک به‌روزرسانی برای نسخه سال گذشته است، اما این موضوع نباید باعث شود که خودتان را از تجربه آن محروم کنید. اگر از علاقه‌مندان به ورزش موتورسواری هستید و نسخه قبلی این مجموعه یعنی MotoGP 19 را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما موتو جی پی 20 را امتحان کنید. استودیوی Milestone پس از ساخت‌ بازی‌های زیادی در این سبک، حالا به یک فرمول ثابت دست پیدا کرده که نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم در هر شماره آن را تغییر دهد. اما مطمئنا اضافه شدن چند ویژگی جدید می‌تواند نسخه‌های آینده MotoGP را به بازی بهتری تبدیل کند.

نظر شما درباره بازی موتور سواری MotoGP 20 چیست؟ آیا شماره‌های قیلی این مجموعه را تجربه کرده‌اید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402