نقد و بررسی فیلم The Doorman 2020 (دربان) ؛ تریلر، داستان و بازیگران

نمرات فیلم The Doorman 2020
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Doorman 2020 عنوانی اکشن و محصول آمریکا است. در این مقاله علاوه بر دانلود فیلم دربان، می‌توانید با داستان و بازیگران آن نیز آشنا شوید.

فیلم The Doorman عنوانی آمریکایی در ژانر اکشن و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط ریوهی کیتامورا (Ryuhei Kitamura)، فیلمساز ژاپنی ساخته شده است. فیلم دربان 2020 درباره یک تفنگدار سابق است که بعد از حوادثی به دلیل شرایط روحی‌اش از کارش کناره‌گیری می‌کند و به عنوان دربان یک ساختمان مشغول به کار می‌شود.

فیلم The Doorman اولین نمایشش را در جشنواره فیلم Nightstream داشت و در تاریخ 9 اکتبر 2020 مصادف با 18 مهر 1399 به صورت دیجیتالی عرضه شد. برای آشنایی بیشتر با این عنوان و نقد و بررسی آن در این مقاله از پلازا همراه ما باشید. اما پیش از شروع این مقاله، در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر فیلم The Doorman 2020 را تماشا کنید و با داستان آن بیشتر آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


دانلود فیلم The Doorman 2020


برای دانلود فیلم دربان می‌توانید از لینک‌های زیر در کیفیت‌های مختلف و با زیرنویس فارسی چسبیده استفاده کنید.

[کیفیت: 1080p BluRay | حجم: 1.84 گیگابایت]

[کیفیت: 720p BluRay | حجم: 928 مگابایت]

[کیفیت: 480p BluRay | حجم: 454 مگابایت]

 


داستان فیلم دربان 2020


داستان فیلم The Doorman 2020 درباره یک تفنگدار و نظامی سابق به نام الی است که بعد از حادثه‌ای تلخ و مبارزه با تروریست‌ها، مدتی را از کارش کناره‌گیری می‌کند و به پیشنهاد عمویش به عنوان دربان یک ساختمان مشغول به کار می‌شود. اما عموی الی که قصد دارد الی را به بچه‌های خواهر مرحومش نزدیک کند، به او نمی‌گوید که در این ساختمان شوهر خواهر و بچه‌هایش زندگی می‌کنند.

داستان فیلم The Doorman 2020

در نهایت الی با آنها روبرو می‌شود و به اصرار خواهرزاده‌هایش تصمیم می‌گیرد برای شام روز شکرگزاری به آنها ملحق شود. اما اتفاقاتی می‌افتد که شب آرام آنها حسابی به هم می‌ریزد.

 


بازیگران فیلم The Doorman 2020


از بازیگران قدیمی تا بازیگران جدید در فیلم دربان 2020 حضور دارند. در ادامه می‌توانید بیوگرافی مختصری از بازیگران فیلم سینمایی The Doorman را مطالعه بفرمایید.

 

روبی رز در نقش الی

بازیگران فیلم The Doorman 2020

روبی رز (Ruby Rose) مدل، بازیگر و مجری تلویزیون متولد 20 مارس 1986 (29 اسفند 1364) در استرالیا است. روبی رز با مجری‌گری برای برنامه MTV استرالیا شناخته شد و بعد از آن چندین کار مدلینگ حرفه‌ای انجام داد. او مجری برنامه‌های تلویزیونی مختلفی مانند Australia’s Next Top Model و برنامه The Project بوده است.

همچنین بخوانید :

از سال 2008 او وارد عرصه بازیگری شد. او نقش کوچکی در فیلم درام Around the Block محصول سال 2013 داشت و کم کم با بازی در فصل سوم سریال Orange Is the New Black که از نتفلیکس پخش می‌شد به صورت بین‌المللی شناخته شد.

همچنین روبی رز در فیلم‌های اکشنی مانند Resident Evil: The Final Chapter محصول سال 2016، فیلم XXX: Return of Xander Cage محصول سال 2017، فیلم John Wick: Chapter 2 محصول سال 2017، فیلم موزیکال کمدی Pitch Perfect 3 و فیلم علمی تخیلی The Meg محصول سال 2018 از نقش‌های اصلی بوده است.

 

ژان رنو در نقش ویکتور دوبوآ

فیلم سینمایی دربان

ژان رنو (Jean Reno) بازیگر فرانسوی متولد 20 جولای 1948 (29 تیر 1327) است. والدین ژان رنو اسپانیایی بودند و خودش در مراکش به دنیا آمده است. او زبان اسپانیایی را از والدینش یاد گرفت و زبان‌های عربی و فرانسوی را نیز در دورانی که در کشور مراکش گذراند یاد گرفت. در سن 17 سالگی ژان رنو به فرانسه نقل مکان کرد و تحصیلاتش را در زمینه بازیگری گذراند. او تاکنون در فیلم‌های مختلف فرانسوی، انگلیسی، ژاپنی، اسپانیایی و ایتالیایی بازی کرده است.

ژان رنو بازیگری را در فرانسه آغاز کرد و در فیلم‌های مختلفی از لوک بسون (Luc Besson)، کارگردان فرانسوی به ایفای نقش پرداخت. یکی از معروفترین فیلم‌های ژان رنو فیلم Léon: The Professional (لئون حرفه‌ای) محصول سال 1994 است که در این فیلم ناتالی پورتمن (Natalie Portman) سیزده ساله همبازی او بود.

از دیگر فیلم‌های ژان رنو باید به عناوینی چون Crimson Rivers محصول سال 2000، فیلم هیولایی Godzilla محصول سال 1998، فیلم رمزآلود The Da Vinci Code محصول سال 2006، فیلم اکشن Mission: Impossible محصول سال 1996 و فیلم درام کمدی Hector and the Search for Happiness محصول سال 2014 اشاره کنیم.

 

روپرت اوانس در نقش جان استنتون

بازیگران فیلم سینمایی The Doorman

روپرت اوانس (Rupert Evans) بازیگر بریتانیایی متولد 9 مارس 1977 (18 اسفند 1355) است. در اوایل کارش، او در آثاری چون سریال درام جنایی Crime and Punishment و North and South بازی کرد. اولین نقش اصلی او یک مامور FBI در فیلم Hellboy به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو (Guillermo del Toro) و محصول سال 2004 بود.

از آثار معروفی که اوانس در آنها بازی کرده است باید از عناوینی چون سریال The Man in the High Castle برای شبکه آمازون، سریال درام فانتزی Charmed و فیلم جنایی American Pastoral محصول سال 2016 نام ببریم.

 

اکسل هنی در نقش بورز

بازیگران فیلم The Doorman 2020

اکسل هنی (Aksel Hennie) بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس نروژی متولد 29 اکتبر 1975 (7 آبان 1354) در شهر اسلو است. او در اواخر نوجوانی‌اش به خاطر دیوارنگاری یا گرافیتی دستگیر شد. هنوز هم می‌توان گرافیتی‌های او را در شهر اسلو دید.

اکسل هنی بیشتر به خاطر بازی در آثاری چون فیلم اکشن Headhunters محصول سال 2001، فیلم Hercules محصول سال 2014 و فیلم علمی تخیلی The Martian محصول سال 2015 شناخته می‌شود.

دیگر بازیگران فیلم دربان عبارتند از:

  • لوئیس ماندیلور (Louis Mandylor) در نقش مارتینز
  • دیوید ساکورای (David Sakurai) در نقش همر
  • فیلیپ ویتچرچ (Philip Whitchurch) در نقش عمو پت
  • جولیان فدر (Julian Feder) در نقش مکس
  • هیده‌آکی ایتو (Hideaki Itō) در نقش لئو
  • جیمی سترویت (Jamie Satterthwaite) در نقش اولسن
  • کیلا لورد کسیدی (Kíla Lord Cassidy) در نقش لیلی استنتون
  • دن کید (Dan Cade) در نقش فیل نارکوم

 


نقد و بررسی و نمرات فیلم The Doorman 2020


فیلم دربان 2020 با نقدهای چندان مثبتی مواجه نشده و بهتر است بگوییم که بیشتر نقدها نسبت به این فیلم منفی بوده‌اند. این فیلم در وبسایت IMDb براساس نظر کاربران به امتیاز 4.4 از 10 رسیده است و همچنین 75 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند.

در وبسایت راتن تومیتوز بر اساس 16 نقد، تنها 6 درصد از نقدها مثبت ارزیابی شده‌اند که در نهایت به امتیاز پایین 3.61 از 10 رسیده است. در متاکریتیک نیز بر اساس 4 نقد، میانگین امتیاز 41 از 100 را کسب کرده که باز هم امتیاز پایینی است. در ادامه با نقد و بررسی فیلم The Doorman 2020 همراه شما خواهیم بود و مروری بر نمرات این اثر خواهیم داشت.

تریلر فیلم The Doorman 2020

Slash Film / کلین کوریگان: 70

این داستان که قاتلی حرفه‌ای و ماهر سر از جایی اشتباه در زمانی اشتباه در می‌آورد و مجبور می‌شود برای نجات خودش به سختی بجنگد، داستانی است که مشابهش را با تفاوت‌هایی جزئی در فیلم‌های اکشن زیادی شاهد بوده‌ایم. اما خوشبختانه فیلم دربان از زاویه تازه‌ای به این داستان کلیشه‌ای می‌پردازد و ریوهی کیتامورا، کارگردان این اثر، ستاره فیلمش یعنی روبی رز را به مبارزه‌ای خونین می‌فرستد.

در نهایت نواقص فیلم دربان 2020 قابل درک هستند. این فیلم تریلری چند لایه نیست، بلکه از آن نوع فیلم‌هایی است که نیمه‌شب با دوستانتان به تماشای آنها می‌نشینید. در فیلم The Doorman شاهد انواع مسلسل‌ها، سکانس‌های مبارزه در فضاهای بسته، مبارزه‌های تن به تن و نارنجک‌اندازها هستیم. بزرگترین اشتباه آدم‌های شرور داستان این است که یک زن با تفنگ را دست کم می‌گیرند و کارگردان فیلم از این موضوع نهایت استفاده را کرده است.

 

RogerEbert.com / سایمون آبرامز: 50

فیلم The Doorman 2020 که عنوانی فراموش‌شدنی است کاملا بر اساس کلیشه‌های ژانر اکشن ساخته شده و با اینکه اصلا فیلم خوبی نیست، ولی با این حال قابل تماشا کردن است. شخصیت شرور داستان، یعنی ویکتور دوبوآ، عاشق واگنر (موسیقیدان آلمانی) و هنر گویا (نقاش اسپانیایی) است. دوبوآ قصد دارد تعدادی نقاشی را از خانه مردی به نام جان بدزدد، اما الی که قبلا یک تفنگدار بوده، جلوی دوبوآ را می‌خواهد بگیرد.

با اینکه تمرکز اصلی فیلم دربان روی هنر و تعدادی آثار هنری است، اما خود هنر اصلا از مضامین معنادار فیلم نیست و همه دیالوگ‌های فیلم در خدمت سکانس‌های اکشن آن هستند.

دانلود فیلم The Doorman 2020

اگر شما در مورد فیلمی مانند The Doorman کنجکاو هستید، احتمالا دیالوگ‌های خوب و شخصیت‌پردازی در اولویت‌هایتان قرار ندارند. در عوض احتمالا به خاطر ویژگی‌های اکشن فیلم به آن علاقمند هستید.

 

The Hollywood Reporter / جان دفور: 40

فیلم سینمایی دربان نسخه‌ای ضعیف از سری فیلم‌های Die Hard است که گویا همه درس‌هایی که باید از آثار کلاسیک اکشن یاد می‌گرفته را فراموش کرده است. 3 فیلمنامه‌نویس وظیفه نوشتن سناریو را بر عهده داشته‌اند و کاملا سزاوار سرزنش و نقد هستند؛ چراکه هیچ کدام از شوخی‌ها و غافل‌گیری‌های داستانشان، آن تاثیری که باید بگذارد را نمی‌گذارد.

کیتامورا تاکنون چندین فیلم انگلیسی زبان ساخته است، اما سطح بازیگری در فیلم سینمایی The Doorman نشان می‌دهد که او اصلا هنرنمایی و اجرا در این زبان را یاد نگرفته است. متاسفانه کیتامورا به نظر نمی‌رسد که انرژی را که در دو دهه اخیر روی فیلم‌هایش می‌گذاشت، اینجا نیز گذاشته باشد.

نقد و بررسی فیلم The Doorman 2020

فیلم Versus از همین کارگردان (محصول سال 2000) فوق‌العاده نبود، اما توجه زیادی جلب کرد و منجر به ساخت فیلمی مانند Godzilla: Final Wars از همین کارگردان شد. فیلم دربان چندین سکانس مبارزه عالی نیز دارد، اما هرچه سکانس‌هاس اکشن فیلم پرجزئیات‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند، جذابیت آن نیز کمتر می‌شود.

 

Movie Nation / راجر مور: 38

مدل و مجری استرالیایی، یعنی روبی رز تبدیل به مبارزی سرسخت و باورپذیر شده است؛ به گونه‌ای که هر مدل لاغر اندام با جثه‌ای کوچک آرزویش را دارد… اما روبی رز در سکانس‌هایی که در یک درگیری نیست، اصلا حس و حالی از اضطراب، خشم و اضطرار را منتقل نمی‌کند. واکنش‌های لحظه‌ای شخصیت او سطحی، بی‌احساس و کسل‌کننده هستند. هیجانی که او به فیلم John Wick آورد، در اینجا وجود ندارد.

 


کلام آخر


فیلم دربان 2020

همانطور که خواندید، فیلم The Doorman عنوانی اکشن و محصول سال 2020 است. اگرچه منتقدان چندان از اثر راضی نبودند، اما برای یک روز تعطیل یا در یک دورهمی دوستانه، فیلم دربان 2020 می‌تواند مناسب و سرگرم‌کننده باشد. آیا شما این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره داستان و هنرنمایی بازیگران فیلم The Doorman 2020 چیست؟ در پایین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402