بررسی آیفون 12 پرو ؛ مشخصات، دوربین، قیمت و …

خرید گوشی ایفون 12
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیفون 12 پرو پس از تاخیری یک ماهه با طراحی جدید، تغییرات اساسی و نوآوری‌های قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود بالاخره به بازار گوشی‌های هوشمند عرضه شد.

کمپانی اپل همواره توانسته با تولید محصولاتی باکیفیت و بادوام خریداران زیادی را به خود جذب کند که گوشی‌های هوشمند آیفون بهترین شاهد برای این تلاش‌ها هستند. اپل پس از تعیین زمان رونمایی آیفون 12 پرو و تاخیری یک ماهه، آن را در مراسمی در روز 22 مهر ماه معرفی کرد. طراحی ظاهری و مشخصات گوشی آیفون 12 پرو تغییرات قابل توجهی نسبت به نسل‌های قبلی خود داشته است که شاید مهم‌ترین آن‌ها قابلیت دریافت اینترنت 5G باشد. اپل در ساخت آیفون 12 پرو سعی داشته تا با انجام این تغییرات و افزودن ویژگی‌های جدید نسخه ارتقا یافته آیفون 11 پرو را به خریداران عرضه کند. برای آشنایی با این مشخصات و همچنین قیمت گوشی آیفون ۱۲ پرو در این مقاله با پلازا همراه باشید.

در ادامه ویدیو «بررسی گوشی iPhone 12 Pro» را مشاهده می کنید.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید:


بررسی آیفون 12 پرو


پس از رونمایی از آیفون 12 پرو، مشخصات و ویژگی‌های آن برای علاقمندان به نمایش گذاشته شدند و بسیاری از کاربران به بررسی آن‌ها پرداختند. با وجود اینکه تغییرات مهمی در مشخصات گوشی آیفون ۱۲ پرو به وجود آمده است، کاربران آیفون 11 پرو ممکن است تفاوت چندانی بین این دو گوشی احساس نکنند و تمایلی به خرید گوشی آیفون 12 پرو نداشته باشند. با این حال به جز 5G، تغییرات کاربردی و خوبی در نمایشگر و دوربین آیفون 12 پرو ایجاد شده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

آیفون ۱۲ پرو / iPhone 12 Pro

مشخصات فنی

ویژگی‌هامشخصات فنی آیفون 12 پرو
وزن189 گرم
نمایشگر6.1 اینچی با رزولوشن 2532×1170 پیکسل
سیستم عاملiOS 14.1
پردازندهApple A14 Bionic 5 نانومتر
پردازنده گرافیکیApple GPU (چهار هسته‌ای)
حافظه و رم128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 6 گیگابایت رم
دوربین‌هادوربین اصلی سه گانه: لنز واید 12 مگاپیکسلی، لنز تلفوتو 12 مگاپیکسلی و لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی + سنسور عمق TOF 3D LiDAR

دوربین سلفی: لنز واید 12 مگاپیکسلی

NFCدارد
باتریلیتیوم یونی 2,815 میلی‌آمپر با شارژ سریع 20 واتی، 50 درصد در 30 دقیقه

 

طراحی ظاهری

اپل آیفون 12 پرو / Apple iPhone 12 Pro

گوشی آیفون 12 پرو طراحی کاملا متفاوتی نسبت به نسل قبلی خود یعنی آیفون 11 پرو دارد و مانند آیفون‌های نسل چهارم دارای کناره‌هایی صاف و قائم است. ظاهر جدید آیفون 12 پرو ممکن است با هدف افزایش عملکرد گوشی از جنبه‌های مختلف ایجاد شده باشد. برای مثال، این طراحی جدید ممکن است به دستگاه کمک کند تا سیگنال 5G را به نحو بهتر و پایدارتری دریافت کند.

از سایر ویژگی‌های جدید آیفون 12 پرو می‌توان به جنس صفحه اصلی آن اشاره کرد که از سرامیک شیلد ساخته شده است. این ساختار جدید در واقع شیشه نبوده و از نانو کریستال تشکیل شده است. اپل ادعا دارد که سرامیک شیلد چهار برابر محکم‌تر و مقاوم‌تر از صفحه شیشه‌ای است و در نتیجه، آیفون ۱۲ پرو به سادگی شکسته نمی‌شود. با این وجود، اپل از همان گلس به کار رفته در نسل قبلی آیفون‌های خود برای ساخت قاب پشتی گوشی آیفون 12 پرو استفاده کرده، اما به علت طراحی جدید کناره‌های گوشی، مقاومت آن در مقابل ضربه تا دو برابر افزایش یافته است.

گوشی آیفون 12 پرو / iPhone 12 Pro

علاوه بر این‌ها، گوشی Iphone 12 Pro دارای گواهی IP68 است و به همین علت می‌تواند تا عمق 6 متری به مدت 30 دقیقه در مقابل نفوذ آب مقاومت داشته باشد که این مقدار 2 متر عمیق‌تر از آستانه تحمل آیفون 11 پرو است. با وجود تمام موارد ذکر شده در بالا، بدنه آیفون 12 پرو ممکن است شکسته و خراشیده شود؛ بنابراین، بهتر است از قاب و محافظ صفحه نمایش برای جلوگیری از این آسیب‌ها استفاده شود.

طراحی صاف لبه‌های گوشی موبایل آیفون 12 پرو همچنین باعث شده تا استفاده از دکمه‌های کناری آن راحت‌تر شود. با وجود اینکه ممکن است نگه داشتن آیفون 12 پرو در دست کمی مشکل‌تر شده باشد، اما استفاده از آن نسبت به آیفون 11 پرو آسان‌تر است. گلس مات به کار رفته در بدنه پشتی گوشی آیفون ۱۲ پرو به راحتی لک نشده و اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند، اما در صورت عدم استفاده از قاب، نیاز است تا هر چند وقت یکبار تمیز شود. آیفون 12 پرو در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، طلایی و آبی عرضه می‌شود که نسبت به رنگ‌های جیغ و روشن‌تر آیفون 11 پرو ظاهر حرفه‌ای‌تری دارند.

 

نمایشگر

گوشی Iphone 12 Pro / iPhone 12 Pro

نمایشگر آیفون 12 پرو در واقع همان صفحه OLED به کار رفته در نسل قبلی است که اندازه آن تنها اندکی بزرگتر شده است. با وجود اینکه اندازه نمایشگر گوشی اپل آیفون 12 پرو از 5.8 به 6.1 اینچ افزایش یافته است، ابعاد بدنه ‌آن بزرگتر از آیفون 11 پرو نیست. نمایشگر گوشی آیفون 12 پرو با رزولوشن 2532×1170 پیکسلی خود کیفیت بالایی را به کاربران ارائه می‌کند.

رنگ مشکی در این نمایشگر از غلظت بالایی برخوردار است و رنگ سفید نیز روشنایی و شفافیت مناسبی دارد. از سایر ویژگی‌های برجسته نمایشگر آیفون ۱۲ پرو می‌توان به فناوری HDR به کار رفته در آن اشاره کرد که آن را قادر ساخته تا دامنه وسیعی از رنگ‌ها را به خوبی نمایش دهد. فناوری HDR به نمایشگر آیفون 12 پرو این امکان را می‌دهد تا قسمت‌های روشن و تیره تصاویر را با حفظ جزئیات کامل به کاربران نمایش دهد. گوشی آیفون 12 پرو همچنین از فرمت محبوب دالبی ویژن نیز برای کارایی هر چه تمام‌تر فناوری HDR پشتیبانی می‌کند.

گوشی موبایل آیفون 12 پرو / iPhone 12 Pro

میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی اپل آیفون 12 پرو را می‌توان تا حدود 800 نیت افزایش داد که به همین علت، به خوبی در زیر نور آفتاب دیده می‌شود و قابل استفاده است. یکی از نکات منفی این نمایشگر مقدار رفرش ریت 60Hz آن است و از آنجایی که گوشی‌های پرچمدار اندرویدی موجود مانند گلگسی نوت 20 اولترا و وان پلاس 8T دارای رفرش ریت 120Hz هستند، گوشی آیفون 12 پرو در این رقابت بازنده محسوب می‌شود.

با وجود اینکه، اسکرول کردن و کیفیت انیمیشن در نمایشگرهای 120Hz بسیار روان‌تر و پویاتر از نمایشگر‌های 60Hz است، این تفاوت برای کاربرانی که قبلا از نمایشگرهای 120Hz استفاده نکرده‌اند، احساس نمی‌شود. علاوه بر این‌ها، ناچ آیفون ۱۲ پرو همچنان نسبتا بزرگ و کشیده است که ممکن است طراحی آن برای برخی کاربران مورد پسند نباشد. از آنجایی که ناچ قطره‌ای ظاهری زیباتر و طرفداران بیشتری دارد، انتظار می‌رفت اپل در سری جدید آیفون‌های خود از این نوع طراحی استفاده کند که متاسفانه چنین تغییری صورت نگرفته است.

 

دوربین ها

قیمت گوشی آیفون 12 پرو

دوربین گوشی موبایل آیفون 12 پرو متشکل از سه عدد لنز 12 مگاپیکسلی است که کیفیت آن‌ها نسبت به دوربین‌های آیفون 11 پرو اندکی بهبود یافته است. این دوربین دارای سه لنز واید، تلوفوتو و اولتراواید است که در کنار آن‌ها یک عدد سنسور LiDAR برای بهبود کیفیت عکس گوشی آیفون 12 پرو در نور کم تعبیه شده است. سنسور عمق سنج LiDAR ممکن است هنگام عکاسی در پس زمینه‌ای با نور کافی نقش قابل توجهی نداشته باشد، اما پس از فعال شدن حالت شب دوربین هنگام عکاسی در محیطی تاریک به تشخیص شکل اجسام و چهره افراد کمک زیادی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های جدید دوربین آیفون 12 پرو می‌توان به بهره‌ گیری آن از فرمت ProRAW اشاره کرد که برای عکاسان حرفه‌ای بسیار کاربردی و پر اهمیت است. این فرمت تمام اطلاعات تصویر که از لنزها و سنسور‌های گوشی به دست می‌آید را در خود ذخیره می‌کند تا کاربران حرفه‌ای بتوانند هنگام ویرایش عکس از این داده‌ها حداکثر بهره را ببرند. البته بایستی توجه داشت که این قابلیت در اواخر سال میلادی کنونی برای کاربران آیفون 12 پرو فعال می‌شود و در حال حاظر این امکان وجود ندارد.

دوربین آیفون 12 پرو

خوشبختانه، گوشی آیفون ۱۲ پرو تمام قابلیت‌ها و فناوری‌های ممتاز به کار رفته در نسل‌های قبلی خود را نیز حفظ کرده است. از این ویژگی‌های کلیدی می‌توان به حالت شب، فناوری عمق واقعی و دیپ فیوژن اشاره کرد که همه آن‌ها به طور قابل توجهی به افزایش جزئیات و وضوح عکس آیفون 12 پرو کمک ‌می‌کنند. یکی دیگر از نکات برجسته گوشی Iphone 12 Pro توانایی ضبط، ویرایش و مشاهده فیلم 4K در 60 فریم بر ثانیه است که برای این کار از فناوری HDR و فرمت دالبی ویژن بهره می‌گیرد.

همچنین بخوانید :

این فناوری به آیفون 12 پرو اجازه می‌دهد که هنگام فیلمبرداری بتواند حدود 700 میلیون رنگ را تشخیص دهد و در نتیجه با افزایش کنتراست و شفافیت، تصویری طبیعی و پویا ایجاد کند. دوربین سلفی گوشی آیفون 12 پرو نیز تغییرات خوبی داشته است که مهم‌ترین آن‌ها اضافه شدن قابلیت حالت شب به آن است تا کاربران بتوانند در شرایط نور کم نیز سلفی‌های باکیفیتی از خود بگیرند. دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو تقریبا تمام ویژگی‌های مثبت دوربین‌های پشتی را نیز در خود گنجانده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فناوری Smart HDR 3، دالبی ویژن و دیپ فیوژن اشاره کرد.

 

باتری

باتری آیفون 12 پرو / iPhone 12 Pro Battery

همچنین بخوانید :

شاید به عنوان تنها نقطه ضعف گوشی آیفون 12 پرو بتوان به باتری 2,815 میلی آمپری آن اشاره کرد که ظرفیت آن حدود 200 میلی آمپر کوچکتر از آیفون 11 پرو است. با این حال، باتری آیفون 12 پرو در استفاده متوسط دوام خوبی از خود نشان می‌دهد، اما به هیچ عنوان نمی‌تواند در این زمینه با گوشی‌های پرچمدار برندهایی مثل سامسونگ و شیائومی رقابت کند.

استفاده از آیفون 12 پرو برای وب گردی و بازی می‌تواند شارژ دستگاه را با سرعت بیشتری کاهش دهد. علاوه بر این، استفاده از اینترنت 5G بر میزان مصرف باتری گوشی تاثیر زیادی دارد که به همین علت، اپل حالت Smart Data را برای بهینه سازی عملکرد باتری به کاربران ارائه کرده است. با فعال سازی گزینه Smart Data، اینترنت همراه گوشی بر اساس نیاز کاربر بین دو حالت 4G و 5G به طور خودکار تغییر می‌کند تا باتری دستگاه دوام بیشتری داشته باشد.

عکس آیفون 12 پرو / iPhone 12 Pro Photo

اپل ادعا می‌کند که به دلیل کمک به حفظ محیط زیست هیچ شارژری در جعبه آیفون 12 پرو قرار نمی‌دهد؛ زیرا تقریبا همه کاربران حداقل یک عدد شارژر از آیفون‌های قبلی خود در اختیار دارند. این کار قطعا برای خریدارانی که برای اولین بار از گوشی‌های اپل استفاده می‌کنند، خوشایند نیست.

علاوه بر این، باطری آیفون 12 پرو از شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی می‌کند که نسبت به گوشی‌های پرچمداری مثل نوت 20 اولترا و اس 20 اولترا در سطح پایین‌تری قرار دارد. یکی از نکات برجسته در خصوص باتری گوشی آیفون 12 پرو قابلیت شارژ بی‌سیم است که با استفاده از شارژر MagSafe امکان پذیر شده است. روش شارژ بی‌سیم نسبت به استفاده از کابل لایتنینگ گزینه آسان‌تری به نظر می‌رسد. این شارژر مغناطیسی را به راحتی می‌توان به قاب آهنربایی پشت گوشی متصل کرد تا با شارژ سریع 15 واتی خود باتری دستگاه را پر کند.

 

عملکرد

مشخصات گوشی آیفون ۱۲ پرو / iPhone 12 Pro Specifications

همان طور که در جدول مشخصات آیفون 12 پرو مشاهده‌ می‌شود این گوشی دارای پردازنده 5 نانومتری A14 Bionic است که در حال حاضر قوی‌ترین پردازنده موجود در میان گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. اپل آیفون 12 پرو با استفاده از پردازنده بسیار قدرتمند خود به راحتی می‌تواند سنگین‌ترین و گرافیکی‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موجود را بدون هیچ مشکلی اجرا کند. همچنین، از آنجایی که تصویرپردازی در گوشی آیفون 12 پرو از اهمیت بالایی برخوردار است، اپل با به کارگیری این پردازنده قدرتمند جای هیچگونه نگرانی در این خصوص برای کاربران باقی نگذاشته است.

علاوه بر این‌ها، نسخه پایه آیفون 12 پرو با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که نسبت به نسخه پایه آیفون 11 پرو به ترتیب با 4 و 64 گیگابایت رم و حافظه داخلی، تغییر بسیار مطلوبی به حساب می‌آید. کاربرانی که برای ضبط و ذخیره فیلم‌های کیفیت بالا یا به هر دلیل دیگری به حافظه داخلی زیادتری احتیاج دارند، می‌توانند نسخه‌های 256 و 512 گیگابایتی آیفون 12 پرو را تهیه کنند که البته این مدل‌ها قیمت‌ بالاتری را به خود اختصاص می‌دهند.

پس از زمان عرضه آیفون 12 پرو در دوم آبان ماه، نسخه پایه این دستگاه با قیمت 999 دلار در بازارهای جهانی موجود شد. آیا قیمت گوشی آیفون 12 پرو و مشخصات آن توانسته شما را مجاب به خرید این دستگاه کند؟ آیا قابلیت‌های جدید و قیمت آیفون 12 Pro با یکدیگر تناسب دارند؟ ما را با نظرات ارزشمند خود همراهی کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
آرش
.
10 آبان 1399، 13:09
پاسخ
2
0
واسه اونایی که آیفون 11 پرو دارن ارزش خرید نداره ولی پرو مکس شاید بهتر باشه اگه باتری و نمایشگر بزرگتری داشته باشه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402