معرفی بازی Escape From Tarkov ؛ در بازی پا به دنیای واقعی بگذارید!

سیستم مورد نیاز بازی escape from tarkov
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروز با پلازا همراه شوید تا بازی Escape From Tarkov که یکی از سخت‌ترین بازی‌ها در سبک Survival است را به شما معرفی کنیم. در این بازی شما زندگی خواهید کرد و سختی‌های نجات از جنگ ویران کننده را با گوشت و خون خود حس می‌کنید.

در طی سال های اخیر، بازی سازان روس همواره به ساخت بازی‌های کامپیوتری اتمسفریک و منحصر به فرد مشهور بوده‌اند و البته ساخت بازی‌های پر باگ نیز جزو تخصص‌های اصلی آنهاست! مجوعه‌هایی نظیر سری Metro و سری S.T.A.L.K.E.R بی شک جزو همین دسته از آثار قرار می‌گیرند که هر کدامشان طرفداران فراوانی در سبک شوتر اول شخص دارند. خبر خوب برای علاقمندان عناوین حاضر در سبک مذکور و ساخته شده توسط بازی سازان روس این است که آن‌ها می‌توانند با اثر دیگری از کشور روسیه در این سبک دیدار کنند. اثری کاملاً جدید در سبک شوتر اول شخص که فرار از تارکوف یا Escape From Tarkov نام دارد و اگر بخت یار باشد شاید موفق به رقم زدن تجربه‌ای مشابه با آثار یاد شده برای بازی دوستان شود. با معرفی بازی Escape From Tarkov همراه پلازا باشید.

دانلود بازی Escape from Tarkov

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


تریلر بازی Escape From Tarkov


در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر بازی Escape From Tarkov را تماشا کنید.

 


داستان بازی فرار از تارکوف


تفاوت اساسی بازی فرار از تارکوف با آثاری نظیر مجموعه بازی‌های Metro یا S.T.A.L.K.E.R در این است که این بازی جدید بر خلاف آثار مذکور تنها بر مبنای تجربه‌ای صرفاً آنلاین بنا نهاده شده و در ساختار گیم پلی خود از کمپین آفلاین بی بهره است. با این حال بر خلاف بسیاری از عناوین صرفاً آنلاین، این بازی از داستان محکمی در ساختار خود بهره می‌برد و بر اساس گفته‌های سازندگان این اثر، یعنی اعضای استودیو Battlestate Games، تمامی نکات مربوط به گیم پلی این بازی بر اساس داستان آن بنا شده‌اند.

داستان بازی Escape from Tarkov در زمان حال و در شهر خیالی تارکوف به وقوع می‌پیوندد. شهری که بر اساس رخدادهای موجود در این بازی یکی از مراکز صنعتی کشور روسیه به شمار می‌رود و در بخش شمالی این کشور قرار گرفته است. با این حال جنگی خانمان سوز که میان دو ارتش خصوصی رخ می‌دهد، طومار این شهر را در هم می‌پیچد و محیط آن را به ویرانه‌ای ماتم زده تبدیل می‌کند.

گیم پلی بازی Escape from Tarkov

 


گیم پلی بازی Escape From Tarkov


در بررسی بازی Escape from Tarkov، به خوبی درمی‌یابیک توجه به بحث واقع گرایی پایه و اساس کار سازندگان بازی فرار از تارکوو محسوب می‌شود و در تمامی جنبه‌ها و حتی ساختار دیداری این بازی رعایت شده است. تجربه کنندگان بازی فرار از تارکوف، در گیم پلی این بازی نقش بازماندگان جنگ خانمان بر انداز مذکور را بر عهده دارند و می‌بایست در ویرانه‌های این شهر، اسلحه به دست، بقای خود را به هر شکل ممکن تضمین کنند. در این میان بخش اصلی بازی فرار از تارکوف را بخش داستانی آن تشکیل می‌دهد که در فضای این شهر و حومه آن، به مساحت تقریبی 5 تا 10 کیلومتر مربع رقم خواهد خورد.

در بخش داستانی بازی Escape from Tarkov گیمرها باید در قسمت‌های ویژه‌ای از این شهر ویران شده حضور یابند و با انجام ماموریت‌های موجود در هر کدام از این بخش‌ها، ورود خود را به بخش بعدی شهر تضمین کنند. البته همواره امکان بازگشت به نقاط پیشین نقشه وجود دارد و تجربه کنندگان این بازی از طریق این کار می‌توانند به مهیا ساختن ساز و برگ مورد نیاز خود از گوشه و کنار محیط و همچنین یافتن ماموریت‌های مخفی موجود در نقشه بپردازند. گفتنی است که گیمرها می‌توانند تمامی موارد مذکور را به تنهایی انجام دهند یا با عضویت در گروه‌های مختلف تشکیل شده در گوشه و کنار شهر، تمامی این موارد را به شکل گروهی و همراه با دوستانشان انجام دهند.

داستان بازی Escape from Tarkov

البته بخش داستانی و اصلی بازی فرار از تارکوف، تنها بخش موجود در گیم پلی این اثر محسوب نمی‌شود. در گیم پلی این بازی بخش‌هایی نظیر میدان نبرد (Arena) نیز وجود دارد که طی آن تجربه کنندگان این بخش می‌توانند همانند گلادیاتور‌های دوران باستان به نبردی خونین با یکدیگر بپردازند.

بازی فرار از تارکوو با موتور گرافیکی Unity 5 ساخته شده است. یکی از ویژگی‌هایی که سازندگان بازی Escape from Tarkov سعی در طراحی آن در بطن این اثر داشته‌اند، واقع گرایی هر چه بیشتر و حفظ این ویژگی در تمامی جنبه‌های مربوط به این بازی بوده است. بر همین اساس شما در طول تجربه خود در شهر تارکوف تنها یک بار فرصت زنده ماندن خواهید داشت و در صورت مرگ تمامی ساز و برگتان را از دست می‌دهید.

همچنین لزوم استفاده از لباس مناسب برای مقابله با سرما و گرما و توجه به ویژگی‌هایی نظیر عدم گرسنه ماندن شخصیت اصلی در طول این بازی، همگی جزو مواردی هستند که برای گریز از مرگ باید به آن‌ها توجه داشته باشید. سازندگان این اثر وجود ویژگی‌های فوق را به منظور جلب هر چه بیشتر گیمرهای حرفه‌ای به سمت بازی فرار از تارکوف عنوان کرده‌اند و در واقع مخاطب هدف آن‌ها در این بازی همین دسته از گیمرها خواهند بود.

علاوه بر موارد مذکور، بحث واقع گرایی را حتی در بخش ساخت و ساز این بازی نیز می‌توان مشاهده کرد. به عنوان مثال در بازی فرار از تارکوو شما بر خلاف بسیاری از آثار حاضر در سبک شوتر اول شخص قادر نخواهید بود با تلفیق یک تکه آهن کوچک با تکه‌ای چوب و سنگ یک سلاح کلاشنیکف تمام اتوماتیک خلق کنید و برای خلق چنین سلاحی ناچار به یافتن تمامی بخش‌های مربوط به آن از گوشه و کنار محیط خواهید بود.

تریلر بازی Escape from Tarkov

اتمسفر و فضای سنگین بازی‌های کامپیوتری ساخت روسیه را می‌توان در تک تک بخش‌های بازی فرار از تارکوف نیز مشاهده کرد. بر طبق تایید سازندگان بازی، این عنوان علی رغم آنلاین بودن کامل ساختار گیم پلی خود، یک عنوان رایگان یا F2P محسوب نمی‌شود و علاقمندان این بازی باید برای تجربه کردن آن پول پرداخت کنند.

با این حال اعضای استودیو Battlestate Games خاطر نشان کرده‌اند که بر خلاف بسیاری از عناوین هم سبک در این روزها، فرآیند خریداری کردن بازی Escape From Tarkov تنها یک بار اتفاق می‌افتد و گیمرها نیازی به خرید چند باره آن ندارند. به عبارت بهتر سازندگان بازی فرار از تارکوف تایید کرده‌اند که در ساختار گیم پلی این اثر هیچ خبری از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای نخواهد بود.

اما در عین حال این احتمال وجود دارد که آن‌ها بخواهند در آینده‌ای نزدیک اقدام به انتشار محتواهای دانلودی غیر رایگان برای این بازی کنند. بر طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده اعضای استودیو Battlestate Games فرآیند انتشار بازی Escape From Tarkov فعلاً تنها برای پلتفرم PC برنامه ریزی شده است. با این حال سازندگان این بازی در نظر دارند تا اثر در دست ساخت خود را در صورت مساعد بودن شرایط بر روی کنسول‌های خانگی و همچنین پلتفرم مک نیز عرضه کنند.

گفتنی است که بازی فرار از تارکوف در میانه‌های سال 2016 میلادی بر روی پلتفرم PC منتشر شد. ضمن این که زمان آغاز ملاقات با نسخه بتای این بازی نیز برای بازه زمانی یک چهارم نخست سال 2016 میلادی بوده است. در پایان این متن باید به این نکته هم اشاره کرد که بر خلاف تصور عده‌ای از گیمرهای علاقمند به آثار شوتر اول شخص ساخته شده به دست استودیوهای بازی سازی کشور روسیه، تیم سازنده بازی فرار از تارکوو هیچ ارتباطی با تیم سازنده مجموعه بازی‌های S.T.A.L.K.E.R ندارد و از میان کسانی که در تیم تولید اثر ذکر شده حاضر بودند، تنها یک نفر به عضویت استودیو Battlestate Games در آمده است.

بررسی بازی Escape from Tarkov

 


سیستم مورد نیاز بازی Escape From Tarkov


سیستم مورد نیاز بازی فرار از تارکوف عبارت است از:

  • پردازنده: Dual-core processor 2.4 GHz (Intel Core 2 Duo, i3), 2.6 GHz (AMD Athlon, Phenom II)
  • رم: 6 گیگابایت
  • سیستم عامل: Windows 7/8/10 64 Bit
  • کارت گرافیک: DX11 compatible graphics card با 1 گیگابایت حافظه
  • فضای خالی مورد نیاز: 8 گیگابایت

آموزش بازی escape from tarkov

 


سخن پایانی


در آخر باید گفت که اگر به دنبال درجات جدیدی از سختی در بازی و جستجویی بی انتها هستید، برای دانلود بازی Escape From Tarkov اقدام کنید. زیرا اگر باگ‌های فراوان آن را در نظر نگیریم این بازی درهای جدیدی را از گستردگی به روی شما باز خواهد کرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
njob best
.
10 تیر 1402، 23:23
پاسخ
0
1
دقیقا نفهمیدم بخش داستانی افلاین داره یا نه
avatar
ستاره
.
19 آبان 1399، 13:05
پاسخ
0
1
با بررسی بازی Escape from Tarkov بیشتر متوجه جذاب بودنش می شم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402