معرفی و بررسی فیلم Minamata با بازی جانی دپ

فیلم میناماتا ۲۰۲۰
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Minamata اثری درام محصول سال 2020 است که بر اساس داستانی واقعی درباره یک عکاس خبری ساخته شده است. با بررسی فیلم میناماتا همراه ما باشید.

فیلم Minamata اثری در ژانر درام به کارگردانی اندرو لویتاس (Andrew Levitas) و محصول سال 2020 است. اندرو لویتاس علاوه بر فیلمسازی به نقاشی، مجسمه‌سازی، تهیه‌کنندگی، بازیگری و عکاسی اشتغال دارد و صاحب یک رستوران نیز هست. این فیلم بر اساس کتابی با همین نام نوشته آیلین میوکو اسمیت (Aileen Mioko Smith) و یوجین اسمیت (Eugene Smith) ساخته شده است. یوجین اسمیت یک عکاس جنگ مشهور آمریکایی بود. در ادامه «تریلر فیلم MINAMATA» را مشاهده می کنید.

ما در این مقاله از پلازا پس از دانلود فیلم میناماتا، به سراغ داستان فیلم و بازیگران آن می‌رویم و درنهایت مروری بر نمرات فیلم میناماتا ۲۰۲۰ داریم. بگذارید در ابتدا نگاهی به تریلر فیلم Minamata بیندازیم تا با فضای آن بیشتر آشنا شویم.

 

تاریخ اکران فیلم Minamata 2020

فیلم Minamata کاری از هنرمند آمریکایی اندرو لویتاس، برای اولین بار در فستیوال بین‌المللی فیلم برلین در تاریخ 21 فوریه 2020 مصادف با دوم اسفند ماه 1398 به نمایش در‌آمد و قرار است در تاریخ 5 فوریه 2021 برابر با 17 بهمن 1399 توسط کمپانی MGM در آمریکا و یک هفته بعد توسط کمپانی Vertigo Films در بریتانیا عرضه شود. پس برای دانلود فیلم Minamata 2020 و تماشای آن کمی بیشتر باید صبر کنیم.

 

داستان فیلم Minamata

داستان فیلم میناماتا بر اساس رخدادهای واقعی ساخته شده است و در آن داستان یک عکاس افسانه‌ای جنگ با بازی جانی دپ ­(Johnny Depp) به نام یوجین اسمیت روایت می‌شود که در 30 دسامبر 1918 مصادف با 8 دی 1297 به دنیا آمد و در تاریخ 15 اکتبر 1978 برابر با 23 مهر 1357 از دنیا رفت.

او به‌عنوان عکاس مجله لایف در جنگ جهانی دوم شرکت داشت و با آثار کم‌نظیر خود بسیار مشهور شد و به علت همین تجربه سخت حضور در میادین جنگی افسرده شده و به الکل و مواد مخدر رو آورده بود و در واقع هدف زندگی خود را از دست داده بود. تا این که در اوایل دهه هفتاد میلادی به پیشنهاد فعالان محیط زیست به‌خصوص آیلین میوکو، به روستای ماهی‌گیری میناماتای ژاپن سفر می‌کند تا در آنجا اثرات مخرب و ویران‌کننده مسمومیت با جیوه را در مردمی که در ساحل زندگی می‌کنند ثبت کند.

دانلود فیلم Minamata 2020

او با شرکت بزرگی که مسئول مسموم کردن مردم شهر میناماتا است درگیر می‌شود. این فیلم درگیری‌ها و کشمکش‌های اسمیت را برای مستند ساختن بیماری میناماتا به تصویر می‌کشد. اسمیت در روایت داستان این بیماری سعی داشت که از هنر خود برای کمک به مردم استفاده کند و واقعیت را به همگان نشان دهد.

هرچند کارخانه شیمیایی در آخر به قربانیان میناماتا که دچار مسمومیت با جیوه شده بودند غرامت داد، اما بسیاری از اهالی این منطقه هنوز هم با تبعات این بیماری درگیر هستند.

 

بازیگران فیلم میناماتا ۲۰۲۰

در تاریخ 23 اکتبر 2018  مصادف با اول آبان 1397 اعلام شد که جانی دپ در یک فیلم درام به کارگردانی و نویسندگی انرو لویتاس در نقش عکاس خبری، یوجین اسمیت بازی خواهد‌ کرد. او تهیه‌کنندگی فیلم را نیز بر‌ عهده داشت.

فیلمبرداری فیلم میناماتا در ژانویه 2019 آغاز شد. این فیلم در ژاپن، صربستان و مونته‌نگرو (یکی از جمهوری‌های یوگسلاوی سابق) فیلمبرداری شد. در این قسمت از مقاله بازیگران فیلم Minamata را معرفی می‌کنیم.

 

جانی دپ در نقش یوجین اسمیت

داستان فیلم Minamata

جانی دپ در 9 ژوئن 1963 (18 خرداد 1342) در ایالت کنتاکی آمریکا به دنیا آمد. او علاوه بر هنرپیشگی به تهیه‌کنندگی، فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی نیز مشغول است و در زمینه موسیقی نیز فعالیت می‌کند. خانواده او دائم در سفر بودند، ولی در نهایت در سال 1970 در فلوریدا ساکن شدند. او با بازی در فیلم A Nightmare on Elm Street در سال 1984 کار خود را در عرصه بازیگری آغاز کرد. وی با بازی در مجموعه تلویزیونی Jump Street 21 در اواخر دهه 80 به موفقیت رسید و شناخته شد. پس از آن در سال 1990 در فیلم  Edward Scissorhands ساخته تیم برتون (Tim Burton) بازی کرد.

جانی دپ برای بازی در نقش اد وود (Ed Wood)، کارگردان و فیلمنامه‌نویس نابغه در فیلمی به همین نام محصول 1994، نقش مامور مخفی FBI، جوزف دی پیستون (Joseph D. Pistone) در فیلم Donnie Brasco محصول 1997، نقش نویسنده‌ای به نام جی.ام بری (J. M. Barrie) در فیلم Finding Neverland محصول 2004 و نقش وایتی بولگر (Whitey Bulger) گانگستر اهل بوستون در فیلم Black Mass محصول 2015 مورد تحسین منتقدین قرار ‌گرفت .

او در آثار موفقی مثل Cry-Baby محصول 1990، Sleepy Hollow محصول 1999، Charlie and the Chocolate Factory (چارلی و کارخانه شکلات‌سازی) محصول 2005، Public Enemies محصول 2009، Alice in Wonderland (آلیس در سرزمین عجایب) محصول 2010، The Tourist (توریست) محصول 2010 که درآن با آنجلینا جولی (Angelina Jolie) هم‌بازی بود، Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald محصول 2018 و سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) که در نقش کاپیتان جک اسپارو (Jack Sparrow) بازی کرد نیز حضور داشته و در گیشه بسیار موفق بوده ‌است.

دپ تا کنون ده بار نامزد جایزه گلدن‌گلوب شده و یک بار نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street محصول 2007 برنده شده است. وی سه باز نیز نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده‌ است. جانی دپ در فیلم میناماتا نیز توانسته نظر مخاطبین و منتقدین را جلب کند و بازی تحسین‌برانگیزی از خود به نمایش گذاشته است.

 

بیل نای در نقش رابرت هیز

تریلر فیلم Minamata

ویلیام فرانسیس نای (William Francis Nighy) معروف به بیل نای (Bill Nighy)، متولد 12 دسامبر 1949 (21 آذر 1328) است. این هنرمند انگلیسی بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون است که برای ایفای نقش بیلی مک (Billy Mack) در فیلم رمانتیک-کمدی Love Actually محصول 2003 شناخته شد. از سایر آثار معروف او باید به بازی در نقش دیوی جونز در سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) و بازی در نقش ویکتور در سری فیلم‌های Underworld اشاره کرد. او همچین در فیلم‌های Shaun of the Dead محصول 2004، The Constant Gardener محصول 2005، About Time محصول 2013 و فیلم Minamata محصول 2020 نقش‌آفرینی کرده است.

وی برای بازی در فیلم‌های تلویزیونی The Girl in the Café، فیلم Gideon’s Daughter و Page Eight نامزد گلدن گلوب شد و برای فیلم Gideon’s Daughter موفق به دریافت این جایزه شد. او برای بازی در تئاتر Skylight در سال 2015 نامزد دریافت جازه تونی برای بهترین بازیگری شد.

 

هیرویوکی سانادا در نقش میتسو یامازسکی

فیلم Minamata 2020

هیرویوکی سانادا (Hiroyuki Sanada) متولد 12 اکتبر 1960 (20 مهر 1339) در ژاپن است. در آسیا، او برای ایفای نقش در فیلم The Twilight Samurai محصول 2002 شناخته‌ شده است و بازی در نمایشنامه شاه لیر اثر ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) باعث شد که او در بریتانیا مورد توجه قرار بگیرد.

حضور اصلی او در هالیوود با بازی در فیلم The Last Samurai در سال 2003 بود و سپس در سال 2013 در فیلم‌های The Wolverine و 47 Ronin بازی کرد. فیلم میناماتا محصول 2020  را نیز در کارنامه دارد. او همچنین برای بازی در نقش Scorpion در ساخت مجدد فیلم مورتال کمبت‌‌ (Mortal Kombat) محصول 2021 انتخاب شده ‌است.

دیگر بازیگران فیلم Minamata 2020 عبارتند از:

  • جون کونیمورا (Jun Kunimura) در نقش جونیچی نوجیما
  • تادانابو آسانو (Tadanobu Asano) در نقش تاتسو ماتسومارا
  • ریو کاسه (Ryo Kase) در نقش کیوشی
  • مینامی هیناسه (Minami Hinase) در نقش آیلین
  • کاترین جنکینز (Katherine Jenkins) در نقش میلی

 

نقد و بررسی فیلم Minamata

بر اساس نقد‌های منشر‌شده، این فیلم خالی از ایراد نیست و شاید تا حدی کلیشه‌ای نیز باشد، اما منتقدین بازی جانی دپ را تحسین کرده‌اند و او را عامل موفقیت این فیلم می‌دانند. جانی دپ به طور‌کامل با نقش یوجین اسمیت خو‌ گرفته است و بازی باورپذیری از خود ارائه می‌دهد.

فیلم Minamata با بازی جانی دپ

اما فیلم میناماتا یک فیلم صمیمانه و بی‌شیله‌پیله است که داستانی ارزشمند در مورد چگونگی مقاومت جوامع در مقابل شرکت‌های بزرگ را برای روایت دارد و نشان می‌دهد چگونه روزنامه نگاران می‌توانند با انتشار اخبار درست به مردم کمک کنند و صدای آن‌ها باشند.

فیلم میناماتا ۲۰۲۰ رتبه 7.2 از 10 را از دیدگاه بینندگان و کاربران سایت IMDb به دست آورده است و از بین هفت نقد نوشته شده در سایت متاکریتیک، نمره 51 از 100 را از آن خود کرده است. در وبسایت راتن‌تومیتوز نیز براساس 23 رای توانسته نمره 61% را به دست آورد. در ادامه بررسی فیلم Minamata 2020، نگاهی به نمرات منتقدین به این اثر خواهیم انداخت.

 

 Variety / پیتر دبورگ: 70

دپ نقشش را بسیار خوب بازی می‌کند و از بقیه بازیگران بیشتر به چشم می‌آید، اما مینامی نیز علی رغم اینکه اولین نقش انگلیسی زبان خود را تجربه می‌کند و تا حدودی با گفتن دیالوگ‌ها مشکل دارد، حضور پررنگی دارد. مینامی در نقش آیلین فقط کافیست به یوجین نگاه کند تا او را تسلیم خواسته‌های خودش کند. این دو کاراکتر علی‌رغم داشتن شخصیت‌های متفاوت با هم برابرند و بر هم برتری ندارند و ارتباط روحی قوی‌ آیلین و یوجین برای رویارویی با خطرهای پیش‌رو به آن‌ها کمک می‌کند.

تاریخ اکران فیلم Minamata 2020

The Playlist / جسیکا کیانگ : 67

لویتاس به شکل غیرمعمولی با امتناع از بزرگ‌نمایی و قهرمانانه جلوه دادن کارهای یوجین اسمیت و نشان دادن اعمال قهرمانانه زنان و مردان عادی در زندگی روزمره، به ایجاد تعادل بین داستان واقعی و الهام بخش فیلم و شرایط غم انگیز داستان در دنیای واقعی کمک می‌کند.

 

The Guardian / پیتر بردشاو : 60

فیلم میناماتا یک فیلم صمیمانه است و داستانی مهم و ارزشمند دارد. ایستادگی مردم جامعه در مقابل قدرت را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد خبرنگاران با انتشار خبرهای درست و مهم می‌توانند به مردم کمک کنند.

 

 ScreenDaily / جاناتان رامنی : 50

در‌ مجموع فیلم Minamata2020 لحنی رسمی دارد، ولی آمیختن منظره‌های ژاپنی با نواهای غم‌انگیز که بی‌مانند به کارهای کارگردان فرانسوی بنوا دلوم (Benoît Delhomme) نیست زیبایی غیرقابل‌انکاری به آن بخشیده است. اما حس می‌شود که در این فیلم برای زیباسازی تلاش بسیار و در بعضی جهات بیش از حد شده است.

بازیگران فیلم Minamata 2020

Hollywood Reporter / دبورا یانگ : 50

کارگردان، اندرو لویتاس و دیگر سازندگان برای تصویرسازی از این رویداد مهم سراغ استفاده از انبوهی از کلیشه‌ها رفته‌اند که برای روایت کردن داستانی جذاب هیچ کمکی به آن‌ها نکرده است.

 

The Telegraph / تیم رابی : 40

داستان فیلم به خوبی نگارش نشده است. این فیلم می‌توانست به سطح فیلم Dark Waters ساخته تاد هینز (Todd Haynes) محصول 2019 برسد که درباره موضوع آشنای سواستفاده‌های شرکت‌های بزرگ است. در واقع مشکلات این فیلم سبک و موضوعی است که برآن تمرکز دارد.

 

کلام آخر

پوستر فیلم Minamata 2020

فیلم Minamata 2020 داستانی درباره دور شدن یک انسان موفق و مشهور از جامعه و کار خود و بازگشت او برای خدمت به جامعه در راستای یک هدف بزرگ است که این هدف به تصویر کشیدن رنج مردم است. او با عکس‌های خود صدای مردم می‌شود و مشکلات آن‌ها را بازتاب می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند در مقابل ستم بایستند. نظر شما در مورد فیلم میناماتا ۲۰۲۰ چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402