معرفی بازی Heavy Rain ؛ تجربه ای درگیرکننده و خاطره انگیز

دانلود بازی heavy rain برای اندروید / آموزش بازی Heavy Rain
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از مهمترین عناوین دنیای گیمینگ در ژانر اکشن ماجراجویی دراماتیک بازی Heavy Rain محسوب می‌شود. در این مقاله بازی هوی رین را برای شما معرفی می‌کنیم. با ما باشید.

همچنین بخوانید :

بازی Heavy Rain یک بازی درام (Interactive drama) اکشن ماجراجویی (Action-adventure) است که توسط کمپانی Quantic Dream ساخته شده و کمپانی Sony Computer Entertainment آن را به انتشار رسانده است. در این بازی چهار قهرمان حول محور ماجرای مرموز یک قاتل اریگامی (Origami) به کاوش در بازی می‌پردازند؛ یک قاتل زنجیره‌ای که از آب باران برای غرق کردن قربانی‌هایش استفاده می‌کند. بازی هوی رین در تاریخ 23 فوریه 2010 (4 اسفند 1388) برای پلی استیشن 3، پلی استیشن 4 و کامپیوتر منتشر شده است. در مقاله‌ای که پیش رویتان هست قصد داریم جوانب مختلف بازی هوی رین را برای شما تشریح کنیم. همراه پلازا بمانید.

گیم پلی بازی Heavy Rain / داستان بازی heavy rain

 

تریلر بازی Heavy Rain

در این قسمت «تریلر بازی Heavy Rain» را با همدیگر مشاهده خواهیم کرد. همراه پلازا بمانید.

 

داستان بازی Heavy Rain

در ابتدا قصد داریم به تشریح داستان بازی Heavy Rain بپردازیم. داستان بازی باران شدید از آن قرار است که فردی به نام اتان مارس (Ethan Mars) با صداپیشگی پاسکال لنگدیل (Pascal Langdale) روز پس از جشن گرفتن دهمین تولد پسر خود جیسون (Jason) به همراه خانواده‌اش به خرید می‌رود. جیسون و اتان با یک ماشین تصادف می‌کنند و جیسون در طی این حادثه می‌میرد و اتان نیز برای شش ماه به کما می‌رود.

اتان پس از بیدار شدن از کما خود را مقصر مرگ پسر خویش می‌داند و از همسرش گریس (Grace) طلاق گرفته و به یک خانه کوچک نقل مکان می‌کند و در همین حال از ضربه روحی و روانی متعلق به حادثه رنج می‌برد. دو سال پس از آن هنگامی که اتان با پسر دیگرش شاون (Shaun) در یک پارک نشسته است از حال می‌رود. هنگامی که بیدار می‌شود اتان پی می‌برد که پسرش توسط «قاتل اریگامی» گروگان گرفته شده است.

تریلر بازی heavy rain / بازی باران شدید

قاتل اریگامی در داستان بازی Heavy Rain عادت دارد پسرهای جوان را در طی فصل پاییز گروگان گرفته و آن‌ها را با آب باران غرق کند؛ سپس یک گل ارکید و یک اریگامی بر جای گذارد. قهرمان دیگر بازی که ماجرایش همزمان روایت می‌شود نورمن جیدن (Norman Jayden) با صداپیشگی لئون اوکندن (Leon Ockenden) است. نورمن یک مامور FBI است که به قرصی به نام تریپتوکین (Triptocaine) اعتیاد دارد و در حال بررسی پرونده قتل یکی دیگر از قربانیان قاتل اریگامی است.

او نتیجه می‌گیرد که این قربانی هنگام یک باران سیل آسا جان خود را از دست داده است؛ بارانی که سبب شد سلولی که در آن نگه داشته می‌شد غرق آب شود. نورمن بر اساس الگوهای آب و هوایی همچنین نتیجه می‌گیرد که شاون تنها 3 روز برای زنده ماندن وقت دارد. سپس شاهد اتان هستیم که به یک متل می‌رود. او در این متل نامه‌ای از طرف قاتل اریگامی دریافت می‌کند.

بازی هوی رین / پایان های بازی heavy rain

این نامه اتان را به جعبه کفشی می‌رساند که در آن یک گوشی تلفن، یک اسلحه دستی و پنج کاردستی اریگامی وجود دارد. قاتل اریگامی به اتان زنگ می‌زند و توضیح می‌دهد که هر کدام از کاردستی‌ها دارای یکسری سلسله مراتب یا «آزمون» هستند و اتان با انجام دادن هر کدامشان مشخص خواهد کرد که چقدر پسرش را دوست دارد. با اتمام هر کدام از این «آزمون»ها او تکه‌ای از آدرسی را خواهد یافت که شاون در آن‌جا نگهداری می‌شود.

از جمله این «آزمون‌»ها می‌توان به رانندگی خلاف جهت در ترافیک پرسرعت، عبور از شیشه‌های شکسته و سیم‌های برقی، قطع یکی از انگشتان، قتل فردی به نام برد سیلور (Brad Silver) و نهایتا خوردن سم اشاره کرد. اتان با مدیسون پیج (Madison Paige) با صداپیشگی جکی آینزلی (Jacqui Ainsley) و جودی بیچر (Judi Beecher) دیدار می‌کند؛ یک روزنامه نگار که هرازگاهی از متل برای بی‌خوابی خود کمک می‌گیرد.

پیج تصمیم می‌گیرد که جستجوی ویژه خود را برای پیدا کردن قاتل اریگامی آغاز کند. از سوی دیگر جیدن و همکارش کارتر بلیک (Carter Blake) متهم‌ها را مورد بازجویی قرار می‌دهند؛ اما تا زمانی که گریس به جمع آن‌ها می‌پیوندد هیچ اتفاقی نمی‌افتد. گریس از این می‌ترسد که نامزد سابق او در ناپدید شدن شاون نقش داشته است.

راهنمای بازی heavy rain / دانلود بازی heavy rain برای pc

روانشناس اتان، کونراد دوپر (Conrad Dupre) آشکار می‌کند که بیمارش در گذشته دچار امراض روانی بوده‌ است و بر همین اساس بلیک و مافوق‌های او علیهش شکایتی تنظیم می‌کنند تا او را دستگیر کنند. جیدن که از این نتیجه‌گیری راضی نیست به بررسی سرنخ‌های دیگر ادامه می‌دهد. در عین حال یک کارآگاه خصوصی دیگر به نام اسکات شلبی (Scott Shelby) با صداپیشگی سم داگلس (Sam Douglas) با خانواده‌های قربانی‌های قاتل اریگامی دیدار می‌کند.

او نامه‌ها و لوازم دیگری را که این خانواده‌ها هنگام گروگان گرفته شدن قربانی از قاتل اریگامی دریافت کردند جمع می‌کند. علاوه بر این مادر یکی از قربانیان به نام لارن وینتر (Lauren Winter) اسکات را متقاعد می‌کند که در جست و جوها همراهش باشد. این دو در طی پیگیری سرنخ‌ها با فردی به نام گوردی کرمر (Gordi Kramer) ملاقات می‌کنند؛ کسی که ادعا می‌کند قاتل اریگامی است، اما هنگامی که سعی می‌کنند از او سوال بپرسند بیهوش شده و در ماشینی بیدار می‌شوند که در حال غرق شدن در یک رودخانه است.

اسکات پس از نجات دادن و یا ناکام شدن در درآوردن لارن از آب، پدر گوردی به نام چارلز (Charles) را تحت تعقیب قرار می‌دهد و او را مجبور می‌کند که اعتراف کند پسرش در قتل یکی از قربانیان که چند سال پیش اتفاق افتاده بود نقش داشت.

خرید بازی heavy rain pc / بررسی بازی heavy rain

 

گیم پلی بازی Heavy Rain

بازی Heavy Rain برای PS4 و دیگر پلتفرم‌ها در ژانر درام تعاملی (Interactive drama) و اکشن ماجراجویی (Action-adventure) ساخته شده است. بازیکنان در گیم پلی بازی Heavy Rain از یک زاویه سوم شخص چهار شخصیت مختلف را کنترل می‌کنند. هر کدام از شخصیت‌های قابل بازی در گیم پلی بازی Heavy Rain بر اساس تصمیمات قهرمان می‌توانند بمیرند و همین امر سبب می‌شود خط داستانی بازی شاخه شاخه شود.

در لحظات مهم بازی همچنین شاهد یکسری رویدادهای سریع (Quick Time Event) هستیم. بازی هوی رین به صحنه‌های مختلفی تقسیم شده است و هر کدام از این صحنه‌ها حول محور یکی از این صحنه‌ها می‌چرخد. فشار دادن و نگه داشتن دکمه R2 بازیکن را به جلو برده و کنترلر آنالوگ چپ جهت حرکت او را مشخص می‌کند.

برقراری ارتباط با محیط بازی با فشار دادن دکمه‌هایی که در صفحه نمایش نشان داده می‌شوند انجام می‌شود و این دکمه‌ها از طریق کنترلر آنالوگ راست در دسترسند. علاوه بر این درجه‌های سختی مختلفی نیز وجود دارند که بازیکنان می‌توانند هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنند. همچنین می‌توان صحنه‌های مختلف بازی را بار دیگر تجربه کرد. نهایتا قابلیت استفاده از کنترلر PlayStation Move نیز برای هدایت گیم پلی بازی Heavy Rain وجود دارد.

بازی heavy rain برای ps4 / بازی heavy rain برای کامپیوتر

 

نقدها و نمرات بازی Heavy Rain

در بخش زیر نقدها و نمرات بازی Heavy Rain برای کامپیوتر و دیگر پلتفرم‌ها را با همدیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم. با بررسی بازی Heavy Rain همراه پلازا بمانید.

 

4Players.de / امتیاز: 85

حتی ده سال پس از انتشار آن این تریلر تعاملی از دیوید کیج (David Cage) عالی است. البته بعضی اوقات به ویژه در زمینه جلوه‌های بصری متوجه سالخوردگی بازی می‌شویم؛ اما می‌توان گفت حتی اگر این بازی را تا کنون تجربه نکردید و تصمیم گرفتید که این کار را انجام دهید، از آن لذت خواهید برد.

 

PLAY! Zine / امتیاز: 80

یک بازی عالی که البته از لحاظ کنترل گیم پلی برخی مشکلات نیز دارد.

 

GameSpace / امتیاز: 80

بازی Heavy Rain یک بازی درگیرکننده و احساسی است که موسیقی زیبایی دارد و قلبتان را تسخیر می‌کند.

 

Merlln’In Kazani Turkey / امتیاز: 75

این عنوان یک بازی ویدیویی عالی است. بازی Heavy Rain برای کامپیوتر نیز بسیار خوب طراحی شده و روان است.

دانلود بازی heavy rain برای اندروید / آموزش بازی Heavy Rain

Attack of the Fanboy / امتیاز: 70

بازی Heavy Rain هنگامی که در سال 2010 منتشر شد یک عنوان منحصربه‌فرد بود و برای افرادی که به این ژانر علاقمند هستند هنوز هم انتخاب خوبی محسوب می‌شود. نسخه PC این بازی بسیاری از موارد را ارتقا داده است؛ اما از برخی جهات نیز در آن کم کاری شده است.

 

Jeuxvideo.com / امتیاز: 70

بدون شک این یک مورد عالی است که بازی Heavy Rain هم اکنون برای پلتفرم PC منتشر شده است؛ چرا که بسیاری از افراد شانس آن را پیدا خواهند کرد که این بازی را برای اولین بار تجربه کند و خود بازی نیز هنوز از منظر جلوه‌های بصری زیباست؛ اما از سوی دیگر کنترلرهای موس و کیبورد چندان با گیم پلی آن سازگار نیستند.

 

GamingTrend / امتیاز: 65

9 سال بعد نواقص بازی Heavy Rain بیش از پیش نمایان شده‌اند. البته با این وجود طراحی روایی بازی هنوز هم بسیار قدرتمند است تا حدی که نواقص بازی را بپوشاند.

نمرات بازی heavy rain

سیستم مورد نیاز بازی Heavy Rain

در بخش زیر سیستم مورد نیاز بازی Heavy Rain را از نظر خواهیم گذراند. همراه پلازا بمانید.

 

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 7 یا بهتر (64 بیتی)
  • پردازنده اصلی: Intel Core i5-4430 @ 3.0 GHz یا AMD FX-6300 @ 3.5 GHz
  • رم: 4 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 660 with 2GB VRAM یا AMD Radeon HD 7870 with 2GB VRAM
  • دایرکت ایکس: ورژن 11
  • حافظه داخلی: 35 گیگابایت
  • موارد دیگر: 720p, 30 FPS

 

سیستم مورد نیاز پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 7 یا بهتر (64 بیت)
  • پردازنده اصلی: Intel Core i5-6600K @ 3.5GHz یا AMD Ryzen 3 1300X @ 3.4 GHz
  • رم: 8 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 970 with 4GB VRAM یا AMD Radeon R9 390 with 4GB VRAM
  • دایرکت ایکس: ورژن 11
  • حافظه داخلی: 35 گیگابایت
  • موارد دیگر: 1080p, 60 FPS

بازی Heavy Rain

 

پایان های بازی Heavy Rain

این قسمت حاوی اسپویل است.

در طی بازی Heavy Rain بازیکن‌ دچار دو فلش بک (Flashback) جداگانه می‌شود که از طریق آن‌ها به حقیقت واقعی پشت قاتل اریگامی پی می‌برد. فلش بک اول 34 سال پیش اتفاق می‌افتد؛ به همراه دو برادر دو قلو که در یک گوشه باهمدیگر بازی می‌کنند. یکی از این دو برادر که جان شپارد (John Sheppard) نام دارد به یک لوله آسیب دیده اصابت می‌کند و پایش در آن گیر می‌کند و در عین حال بارش باران سبب می‌شود که این لوله پر از آب شود. برادر جان به سمت پدرشان می‌رود تا کمک بخواهد اما او مقدار زیادی الکل نوشیده است و قادر به کمک نیست.

همین سبب می‌شود که او برادرش را در حالی که غرق می‌شود نگاه کند و در همین نقطه است که قاتل اریگامی سر از آب درمی‌آورد؛ قاتلی که به دنبال پدری است که می‌خواهد خود را برای فرزندانش قربانی کند. او قربانی‌هایش را دقیقا به همان شکلی می‌کشد که برادرش مرده بود. این پسر نامش اسکات (Scott) است و درست پس از مرگ برادرش به پسرخواندگی خوانده می‌شود. اعمال اسکات به عنوان یک جستجوگر برای رسیدن به عدالت نیست؛ بلکه او به دنبال آن است که شواهد قتل‌هایش را جمع کند تا آن‌ها را بسوزاند.

بازی هوی رین / پایان های بازی heavy rain

اتان، مدیسون (Madison) و نورمن (Norman) همگی قابلیت آن را دارند که مقر شاون را پیدا کنند تا او را نجات داده و مانع از کشته شدنش به دست اسکات شوند. اتان می‌تواند به مقر او از طریق آزمون‌ها دست پیدا کند. علاوه بر این مدیسون باید زنده بماند و آدرس آپارتمان قاتل را پیدا کند و نورمن نیز باید زنده بماند تا از طریق شواهد ARI قاتل را بیابد. اگر اتان به تنهایی رود شاون را نجات خواهد داد و می‌تواند اسکات را بکشد و یا از او بگذرد. فارغ از اینکه کاری انجام دهد او هنگام تلاش برای فرار توسط پلیس کشته خواهد شد.

اگر هر سه این افراد نجات یابند اتان و مدیسون باید شاون را نجات دهند، در حالی که نورمن با اسکات درگیر می‌شود. اگر اتان سر وقت نرسد، مدیسون با اسکات درگیر می‌شود، درحالی که نورمن شاون را نجات خواهد داد. اگر نورمن سر وقت نرسد، این مدیسون خواهد بود که شاون را نجات می‌دهد. هنگامی که این قسمت تمام می‌شود بازیکن خواهد دانست که چه اتفاقی برای کاراکترها افتاده است. در واقع می‌توان گفت هر کدام از پایان‌های بازی بر اساس اتفاقات قسمت آخر مشخص می‌شوند.

راهنمای بازی heavy rain / دانلود بازی heavy rain برای pc

قبل از سخن پایانی، پیشنهاد ما به شما برای تجربه بهتر بازی‌ها، تهیه ست‌های گیمینگ مانند گیم پد، هدفون گیمینگ، کیبورد گیمینگ، ماوس گیمینگ، موس پد گیمینگ، پایه شارژ PS4، اسکین PS4، محافظ دسته PS4، کیف کنسول پلی استیشن، برچسب ایکس باکس و … از فروشگاه اینترنتی پلازا است.

در مقاله‌ای که خواندید جوانب مختلف بازی Heavy Rain را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. می‌توان گفت بازی Heavy Rain یکی از بهترین بازی‌های سینماتیکی است که در تاریخ گیمینگ با آن مواجه بوده‌ایم و روایت داستانی قوی این بازی به همراه احساس دخیل بودن در سرنوشت کاراکترها سبب می‌شود حتی پس از پایان بازی نیز با داستان درگیر باشیم. امید می‌رود در آینده نیز شاهد عناوین بیشتری از این دست باشیم. اگر به این سبک بازی‌ها علاقه دارید حتما برای خرید بازی Heavy Rain PC اقدام کنید.

نظر شما در رابطه با بازی Heavy Rain چیست؟ نظرات خود را از بخش پایین و قسمت کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

856x482 (0x0)
84.70 KB
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
نریمان
.
05 آذر 1399، 02:38
پاسخ
1
0
دانلود بازی heavy rain برای اندروید از فروشگاه گوگل پلی ممکنه؟
avatar
شروین
.
01 آذر 1399، 14:35
پاسخ
0
0
لطفا دانلود بازی heavy rain برای pc رو هم بذارید
avatar
rahman
.
01 آذر 1399، 12:44
پاسخ
0
0
مطلب خوبی برای آشنایی و آموزش بازی Heavy Rain بود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402