بررسی بازی Inside ؛ داستان تیره و تار پیشرفت بشریت

نقد و بررسی بازی Inside
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بسیاری پس از شاهکاری به نام Limbo انتظار بازی آنچنان موفقی در این سبک را نداشتند، ولی استودیو PlayDead همه را این بار با بازی Inside غافلگیر کرد. با معرفی بازی اینساید همراه ما باشید.

سال 2010 سالی مملو از موفقیت برای استودیو تازه‌کار PlayDead بود. بازی لیمبو آنچنان بازخوردهای مثبتی دریافت کرد که چون انقلابی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای سروصدا به‌پا کرد. بسیاری معتقد بودند که این بازی اولین و آخرین بازی موفق این گروه خواهد بود، ولی آن‌ها با پروژه‌ای تازه در سال 2016 موج دوم نقدهای مثبت را به‌خود دیدند. بازی Inside جانشین برحق Limbo شد. برای درک بهتر مزایای بازی باما جهت بررسی بازی Inside همراه باشید.

فهرست مطالب

بررسی بازی Inside

اینساید یکی از برجسته ترین بازی های دهه اخیر بوده که بدنیست بدانید در بررسی بازی Inside به زوایای مختلفی از این محصول ارزشمند اشاره شده است که میتواند شما را با جذابیت های خوبی مواجه کند.

داستان بازی اینساید

داستان بازی Inside از پایین آمدن شخصیت بازی از صخره‌ها آغاز می‌شود. در همین حال نیروهای امنیتی با انبوهی از ماشین‌ها و سگ‌های وحشی شما را تعقیب می‌کنند. با گذر از میان نیروهای امنیتی و ماشین‌های زرهی به مزرعه‌ای مملو از کرم‌های انگلی می‌رسید که خوک‌ها را به جنون کشانده‌اند. با استفاده از حیوانات و روش‌های متفاوت به‌شهری ویرانه با مردمی شبیه به زامبی می‌رسیم که مغزشان به دست شخصی دیگر کنترل می‌شود.

داستان بازی اینساید

کارخانه‌های بزرگ و برج عظیم شوک الکتریکی و آزمایشگاه تست انسان، همه صحنه‌هایی غم‌انگیز همراه با ترس را برای ما تداعی می‌کنند. پسر داستان ما به کمک شما کنترل برخی از اجساد را به‌دست گرفته و به نفع خود از آن‌ها استفاده می‌کند؛ اجسادی که به‌نظر برای استفاده‌های سازمانی مورد نیاز بودند. پسر داستان ما طی اتفاقی عجیب به‌دستگاهی برمی‌خورد که به او اجازه تنفس زیر آب را می‌دهد.

در ادامه و در میان آزمایشگاه‌ها و دفاتر با مخلوقی عجیب و غریب برخورد می‌کنیم. پسر داستان ما وارد این جسم کروی شکل عجیب و غریب شبیه به انسان شده و سیم‌های کنترل کننده آن را جدا می‌کند و کنترل آن را به‌دست می‌گیرد. با استفاده از آن بسیاری از دانشمندان درون آزمایشگاه را کشته و در پایان برروی ساحلی نورانی آسایش می‌گیرد.

دیگر پایان بازی Inside

دیگر پایان داستان بازی اینساید نیز زیبایی خودش را دارد. اگر شما برخی چراغ‌ها را در طول بازی خاموش کرده و به یکی از سنگرها بروید، وارد منطقه‌ای تازه می‌شوید. در آن مکان با انبوهی از رایانه‌ها و یک کلاه کنترل ذهن روبه‌رو می‌شوید. پسر داستان ما کلاه را از برق خارج کرده و شبیه به زامبی‌های درون بازی می‌شود و پس از اندکی بازی به پایان می‌رسد.

گیم پلی بازی Inside

گیم پلی بازی Inside

همانطور که پیش‌تر گفتیم گیم پلی بازی اینساید 2.5 بعدی و پازل پلتفرمر است. شما کنترل شخصیتی بدون نام را در دنیایی سوررئال و اغلب تک‌رنگ به‌دست می‌گیرید. بازی در حالت کلی بسیار تاریک و حزن‌آلود است، ولی در برخی مقاطع شخصیت بازی و البته برخی از نقاط اطراف نورها را منعکس می‌کنند. شما در کل صدای زیادی در بازی نمی‌شنوید، ولی صدای آهنگ بازی، صدای زمزمه شخصیت ما، صدای واق واق سگ‌ها و صداهای دنیای اطراف به‌گوش می‌رسند.

شما در این بازی قابلیت‌های بیشتری نسبت به لیمبو دارید. در این بازی می‌توانید اعمالی از جمله راه رفتن، دویدن، شنا کردن، بالا رفتن از اجسام و استفاده از وسایل نقلیه را انجام دهید. شما طی بازی می‌توانید کنترل برخی اجساد را به دست بگیرید و همچنین در برخی نقاط درهایی مخفی را بازگشایی می‌کنید که پشت آن‌ها اجسامی چراغ مانند وجود دارد. با خاموش کردن این چراغ‌ها می‌توانید پایان دوم بازی را نیز بازگشایی کنید.

روش‌های زیادی برای مرگ پسر داستان ما وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان تیر خوردن، حمله سگ‌ها، غرق شدن و از بین رفتن با شوک الکتریکی را مثال زد. مرگ‌ها در این بازی نیز مانند لیمبو بسیار با جزئیات طراحی شده و می‌توانند برای برخی از افراد نامناسب باشند.

نقد و بررسی بازی Inside

نقد و بررسی بازی Inside

همیشه ظلم انسان در کنار پیشرفتش بیشتر و بیشتر شده است. بازی اینساید پیام‌های واقع گرایانه و در عین حال دلهره آوری دارد. داستان بازی به‌نظر در آینده‌ای‌ست که علم انسان بیش از حد پیشرفت کرده و انسان را از آن سمت پرتگاه پایین انداخته است. اشخاصی با انحصاری سازی علم و ثروت، کنترل باقی انسان‌ها را به‌دست گرفته و تنها برای استفاده شخصی و منفعت آن‌ها را می‌خواهند و به‌زور علم، آن‌ها را تبدیل به برده‌هایی عاری از اراده می‌کنند.

بی‌نام بودن شخصیت بازی باعث می‌شود تا این شخصیت بتواند هر کسی از جمله خود ما باشد و به‌گونه‌ای ما احساس یک بازی اول شخص را در ذهن خود حس کنیم. اگر توجه داشته باشید، هیچکس در بازی چشم و دهان و دماغ ندارد. اشخاص دنیای بازی اینساید نه‌تنها جسم ندارند، بلکه بر اثر پیشرفت بیش از حد انسان و فزونی قدرت قدرتمندان روحشان نیز از بین رفته است. بازی ما در اکثریت نقاط سیاه و سفید است و در برخی نقاط نیز با رنگ‌هایی به‌جز این دو رنگ روبه‌رو می‌شویم. تنها پسر داستان ما گاهی لباس قرمزش را به‌ما نشان می‌دهد. شاید ما در این بازی تنها انسان با احساس باشیم.

حیوانات نیز در این بازی رنگی نشان داده شده‌اند، چون شاید حیوانات تنها به ما خدمت کرده باشند و انسان‌ها از آن‌ها فقط استفاده کرده‌اند و در این میان حتی بیش از پیش به حیوانات ظلم شده است. خوک‌های دچار انگل و جوجه‌های گرسنه همه و همه نشان از ظلم انسان در این بازی دارد.

بازی Inside 2016

صداگذاری بازی را می‌توان جز بهترین صداگذاری‌های دنیای بازی‌های رایانه‌ای دانست. ما طی روز به صداهای اطرافمان توجهی نداریم، ولی در بازی اینساید این صداها توجه ما را به‌خود جلب می‌کنند و مردگی این صداها در دنیایی آخرالزمانی ما را وادار به شنیدن صداها در دنیای تاحدی سرزنده امروز ما می‌کنند. بسیاری از مکانیک‌های بازی برای دنیای امروزی ما تعریف نشده‌اند. این مکانیک‌ها در عین پویایی، ارزشمندی و پیشرفته بودن، حس فساد بسیاری از انسان‌ها را به ما گوشزد می‌کنند که با استفاده از همین پیشرفت‌ها بسیاری را به‌کام مرگ می‌کشانند.

شاید ارتباط برقرار کردن با بازی اینساید مقداری سخت باشد، ولی اگر کمی عمیق به آن نگاه بیندازیم، آینده نه‌چندان دور زندگی بسیاری از ما در آن نهفته است و بدون شک باید انتظار چنین بدسگالی‌ها را در ادامه زندگی‌مان داشته باشیم و همین دید توسعه دهندگان باعث برانگیختن انبوهی از نظرات مثبت برای داستان بازی شده است. پایان بازی نیز می‌تواند برای ما رهایی از ظلم پیشرفت برخی از انسان‌ها باشد. شاید بتوانیم اسم این موجود را اتحاد زشت موفق و خون‌آلود بگذاریم.

نمرات بازی اینساید

نمرات بازی اینساید

نمرات بازی Inside به‌اندازه کافی همه چیز را برای ما روشن می‌کنند. بدون شک نمره 87 از 100 برای رایانه‌های شخصی، 91 از 100 برای پلی استیشن 4، 93 از 100 در ایکس باکس وان و 91 از 100 در نینتندو سوییچ در وبسایت متاکریتیک به‌معنای رویارویی با یک بازی خارق العاده است.

PC PowerPlay: امتیاز 100

این بازی شاهکار است. تضمین می‌کنیم که بازیکنان ساعت‌ها در انجمن‌ها درباره این بازی صحبت کرده و به‌دنبال مفهوم حقیقی آن هستند.

Push Square: امتیاز 100

از این پس بازی اینساید خط معیار ما برای بازی‌های پازل پلتفرمر است. این بازی شما را بدون یک کلمه درگیر می‌کند و شما را به عجز و التماس وا می‌دارد.

IGN: امتیاز 100

بازی اینساید باعث خارق‌العاده‌تر کردن لیمبوی خارق‌العاده شد و در حقیقت یک بازی خارق‌العاده‌تر از خارق‌العاده را به‌وجود آورد. شاید پیچیدگی آن لبان شما را به‌یکدیگر بدوزد، ولی از سمت دیگر شما را وارد بحثی داغ با دوستانتان می‌کند.

Switch Player: امتیاز 100

بازی اینساید یک دست آورد بی‌نظیر برای تیم PlayDead است. شاید در کنسول نینتندو به بازی‌های Breath of the Wild یا Super Mario Odyssey نرسد، ولی تجربه سه ساعته و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

Worth Playing: امتیاز 90

اتمسفر غنی، پازل‌های عالی، پلتفرم سازی فوق‌العاده و داستانی که در ذهن شما جای می‌گیرد. بازی درون یکی از بهترین بازی‌های مستقل دنیای بازی‌های رایانه‌ای‌ست. کوتاه و شیرین است و به‌نظر ما باید توسط همه افراد علاقه‌مند به مفاهیم دنیاهای ویرانه و اتمسفرهای غنی بازی شود.

جوایز بازی Inside 2016

بازی درون

بازی Inside 2016 تا دو سال پس از انتشار یعنی تا سال 2018 جوایز جدید کسب می‌کرد. این بازی مانند برادر بزرگ‌تر خود لیمبو بسیاری افتخارات در کارنامه خود دارد که قصد داریم برخی از آن‌ها را برای شما نام ببریم. این عنوان در سال 2016 در مراسم Game Critics Awards توانست جایزه «بهترین بازی مستقل» و «بهترین کارگردانی هنری» را از آن خود کرده و نامزد دریافت چندین جایزه دیگر از جمله «بهترین داستان» و «بهترین بازی سال» شود. در مراسم Golden Joystick نیز توانست نامزد 7 جایزه متفاوت شود که متاسفانه موفق به دریافت هیچکدام از این 7 جایزه نشد.

در سال 2017 نیز بازی اینساید توانست 10 جایزه مختلف از جمله «بهترین صداگذاری» و «بهترین جلوه‌های هنری» را در مراسم Game Developers Awards از آن خود کرده و نامزد بیش از 25 جایزه متفاوت از طرف سازمان‌های متفاوت شد. بازی اینساید در سال 2018 نیز توانست جوایز «بهترین رابط کاربری» و «بهترین طراحی بصری» را از طرف Webby Awards برای خود به‌ثبت برساند.

آموزش بازی Inside

آموزش بازی Inside

اگر با بازی لیمبو آشنایی داشته باشید، بازی اینساید نیز برای شما تا حدی آسان به‌نظر می‌رسد. پازل‌ها و حرکت‌ها شباهت زیادی با بازی لیمبو دارند، ولی در عین حال وجود مکانیسم شنا و استفاده از برخی وسایل آن را تا حدی متمایز کرده است.

استفاده از وسایل

نکته‌ای که بسیار در این بازی مهم است، استفاده از اجسام است. در اکثریت اوقات شما یک مرتبه از یک وسیله استفاده نکرده و در آینده نیز به آن نیاز دارید. پس اگر حس کردید در مکانی گیر افتاده‌اید، به وسایلی که پیش‌تر استفاده کرده‌اید رجوع کنید.

فرار را بر قرار ترجیح دهید

شما در بازی آنچنان قدرت مبارزه ندارید و بهترین دوست شما فرار است. پس با استفاده از وسایل، موانع و ضربه به اجسام تلاش کنید تا فرار کنید؛ وگرنه باید آن قسمت را از نو آغاز کنید.

از همه چیز باید استفاده کنید

در بازی اینساید برای تمامی اجسام و افراد پیرامون شما نقش در نظر گرفته‌اند. پس کوچک‌ترین اجسام و یا حتی حیوانات را به‌نفع خود استفاده کنید تا سرعت بازی کردن شما بیش از پیش شود.

سیستم مورد نیاز بازی Inside

بازی اینساید از آنجایی که یک بازی 2.5 بعدی به‌حساب می‌آید، نیازمند سیستم سخت افزاری بالایی نیست. در ادامه می‌توانید حداقل سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی این بازی را مشاهده کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 7، 8، 10 (همه 64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core 2 Duo 6600 2GHz یا AMD FX 8129 3.1GHz
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GT 630 یا AMD Radeon HD6570
  • دایرکت ایکس: نسخه 9
  • حجم مورد نیاز: 3 گیگابایت

سیستم مورد نیاز بازی Inside

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 8، 10 (همه 64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i7 920 2.7GHz یا AMD Phenom II 945 3GHz
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GTX 660 یا Radeon R9-270
  • دایرکت ایکس: نسخه 11
  • حجم مورد نیاز: 3 گیگابایت

سخن پایانی

دانلود بازی اینساید

بازی Inside مانند برادر بزرگ‌تر خود بازی Limbo برای هر شخصی ضروری‌ست. نه‌تنها گیمرها، بلکه همه به این بازی نیاز دارند تا سه الی چهار ساعت فوق‌العاده را تجربه کنند. بازی اینساید را می‌توان یک بازی همه چیز تمام دانست و باید تیم PlayDead را برای توسعه چنین شاهکاری تحسین کرد. شما می‌توانید بازی اینساید را برروی کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، iOS و مکینتاش بازی کنید.

آیا شما بازی اینساید را تجربه کرده‌اید؟ به‌نظر شما بازی دیگری با این میزان موفقیت و زیبایی وجود دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
آرش
.
24 بهمن 1400، 08:30
پاسخ
0
0
ممکنه خیلیا با این فضا حال نکنن، اما من یکی از بی نظیرترین لحظاتم رو موقع انجام این بازی تجربه کردم. بعضی جاها جزئیات و فلسفه بازی انقدر ذهنم رو به خودش مشغول میکرد که دقایقی دست از بازی میکشیدم و دوباره شروع میکردم. واقعا توصیه میکنم بازی رو با هدفون دوطرفه تجربه کنید.
avatar
Queen of Shadow
.
29 آبان 1399، 16:37
پاسخ
0
4
به نظر جالب میاد باید امتحانش کنم
avatar
amir
.
28 آبان 1399، 11:16
پاسخ
0
6
با خوندن این مطلب تصمیم به دانلود بازی اینساید گرفتم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402