اپل تی وی و شبکه Apple TV Plus | اپل تی وی 2020 معرفی شد

apple tv plus/اپل تی وی پلاس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تلویزیون‌های اشتراکی یا سرویس اشتراک تلویزیون چند سال است که در ایران و جهان همه گیر شده و استفاده از آن رو به افزایش است. اپل تی وی پلاس یکی از سرویس‌های اشتراک تلویزیون است که توسط کمپانی اپل راه اندازی شده است.

سرویس‌های اشتراک تلویزیون در سال‌های گذشته در ایران و جهان محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند. ویدیو استریمینگ به معنای پخش زنده محتواهای جاری ضبط شده است. محتوای جاری بدان دسته از محتواها می‌گویند که بیننده لازم نیست برای دیدن آن تمام محتوا را دانلود کند (مثل تماشای آنلاین تلویزیون و یک فیلم). از جمله نمونه‌های داخلی سرویس‌های پخش آنلاین می‌توان به نماوا و فیلیمو اشاره کرد. در خارج از کشور نیز شبکه‌هایی مثل نتفلیکس و آمازون پرایم از این قسم سرویس‌های اشتراک ویدیو هستند. اپل نیز اخیرا به جمع دارندگان این سرویس پیوسته و اپل تی وی پلاس را معرفی کرده است. +Apple TV یا اپل تی وی پلاس یکی از سرویس‌های ویدیو استریمینگ است که در سال 2019 و در روز اول نوامبر (جمعه، ۱۰ آبان ۱۳۹۸) شروع به کار کرد.

apple tv plus/اپل تی وی پلاس

همچنین بخوانید :

علاوه بر سرویس پخش آنلاین اپل تی‌وی پلاس، شرکت اپل گجتی مخصوص دریافت برنامه‌های شبکه پخش آنلاین اپل تی‌وی پلاس و سایر شبکه‌های اینترنتی به نام اپل تی‌وی به بازار عرضه کرده است که بسیار هم مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است. در ادامه به هر آنچه از این سرویس پخش و گجت می‌دانیم،خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


اپل تی وی چست؟


پیش از معرفی و بررسی apple TV و پس از آن شبکه apple tv ابتدا به سوال اپل تی وی چست و اپل تی وی چگونه کار می کند پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

طرز کار اپل تی وی
اپل تی‌وی برخلاف نام تجاری خود یک دستگاه تلویزیون هوشمند نیست! بلکه گجت دریافت کننده شبکه‌های تلویزیونی آنلاین با قابلیت اتصال به اینترنت و دسترسی به اکانت آیتونز است. به عبارت دیگر اپل تی‌وی دستگاه پخش هوشمند تولید شده توسط شرکت اپل است که قابلیت اتصال به تلویزیون، لپتاپ‌های مک و PC را دارد. با اتصال این دستگاه استریم به تلویزیون خود، قادر به بهره‌مندی از امکانات هوشمند بسیاری نظیر، امکان پخش و ضیط انواع برنامه‌ها، موزیک‌ها و موزیک‌ویدیوهای منتشر شده، امکان دسترسی به اکانت آیتونز و … خواهید بود.

با استفاده از دستگاه پخش اپل تی وی نه تنها به شبکه اختصاصی اپل (شبکه apple tv+) دسترسی کامل خواهید داشت بلکه قادر به تماشای برنامه‌های سایر سرویس‌های پخش آنلاین مانند نتفلیکس نیز خواهید بود. علاوه بر این با اتصال و سینک شدن آیفون و آیپد خود به گجت اپل تی‌وی می‌توانید از طریق آن‌ها، اپل تی‌تی را کنترل کرده و یا برنامه‌ها و موزیک‌هایی که از اپل تی‌وی در حال پخش شدن هستند را تغییر دهید.

البته دستگاه استریم اپل تی‌وی در انواع مختلفی به بازار عرضه شده است که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و کاربر با توجه به نیاز  می‌تواند پخش مورد نظر خود را خریداری کند. در بخش بعدی انواع دستگاه‌های اپل تی‌وی را معرفی خواهیم کرد.

 


نسخه‌های مختلف اپل تی وی


مشخصات اپل تی وی

اولین بار در رویداد سال 2006 شرکت اپل از دستگاه پخش یا استریم اپل با نام iTV رونمایی شد. پس از آن شرکت اپل در اوایل سال 2007 پیش فروش دستگاه پخش خود را آغاز کرد. اما کمی بعد ناچار به تغییر نام تچاری این دستگاه از iTV به Apple TV شد، چرا که شبکه انگلیسی iTV پیش از این صاحب امتیاز این نام تجاری بوده و امکان استفاده از این نام برای برند دیگری وجود ندارد. از سال 2007 تا کنون دستگاه‌های اپل تی وی فروش خوبی داشته‌اند. تا کنون 5 نسل از دستگاه‌های اپل تی وی تولید شده‌اند که در ادامه به معرفی ویژگی هریک از آنان خواهیم پرداخت.

نسل اول Apple TV

همانطور که اشاره کردیم نسل اول این دستگاه اوایل سال 2007 عرضه شد و در طی سال‌های بعدی به مرور آپدیت و به روزرسانی شد. نسل اول اپل تی وی با هارد دیسک 40 گیگابایتی معرفی شد. چند ماه بعد یعنی در می 2007 نمونه به روزرسانی شده این دستگاه با هارد دیسک 160 گیگابایتی و کیفیت نمایش HD به بازار عرضه شد و دوسال پس از آن در سال 2009 نسخه HD اپل تی وی با هارد دیسک 40 گیگابایت نیز عرضه شد.

قیمت اپل تی وی

همچنین بخوانید :

بهترین آپدیت‌های نسل اول دستگاه پخش اپل تی وی در سال 2008 ارائه شدند. در این سال قابلیت اتصال مستقیم Apple TV  به تلویزیون و حساب آیتونز به این دستگاه اضافه شد و آن را به پخش کننده مستقل‌تری بدل کرد. علاوه بر این در جولای 2008 از اپ ریموت کنترل آیتونز با نام  iTunes Remote رونمایی شد. کاربران اپل تی وی با دانلود  iTunes Remote از اپ استور قادر به کنترل دستگاه خود از طریق آیفون و آیپد خود شدند.

نسل دوم Apple TV

نسل دوم دستگاه‌های اپل تی وی دسامبر 2010 معرفی شدند. این نسل قابلیت پشتیبانی از تمام نسخه‌های سیستم عامل ios  را دارا بوده و قابلیت ارائه تصویر با کیفیت 720p از طریق اتصال با کابل HDMI  را داشت. نسل دوم اپل تی وی برخلاف نسل اول آن، به جای استفاده از هارد درایو در ساختار خود از کارت حافظه 8 گیگابایتی استفاده می‌کند. این امر باعث کاهش قابل توجه ابعاد این دستگاه شده است به طوریکه ابعاد نسل دوم Apple TV یک دوم نسل اول آن است. این دستگاه با ابعاد کوچکتر و بدنه تمام مشکی و براق خود ظاهری زیبا و مدرن به خود گرفت.

مشخصات اپل تی وی

نسل سوم Apple TV

نسل سوم اپل تی وی 7 مارس 2012 طی رویداد سالانه شرکت اپل معرفی و رونمایی شد. نسل سوم اپل تی وی از لحاظ ظاهری کاملا مشابه نسل دوم این دستگاه است و تفاوت آن‌ها در ویژگی‌های نرم افزاری آنان است. نسل سوم این دستگاه پخش قابلیت ارائه تصاویر با کیفیت 1080p را دارا بوده و تنها از یک پردازنده 5 هسته‌ای (A5) بهره می‌برد. در نسخه‌های پیشین اپل تی وی از 2 پردازنده استفاده شده بود که سبب مصرف بیشتر انرژی دستگاه می‌شد. نسل سوم اپل تی وی با استفاده از یک پردازنده در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه‌جویی کرده است. بین سال‌های 2017 تا 2020، آپدیت‌های متعددی برای نسل سوم این دستگاه استریم منتشر شد که به مرور سبب اضافه شدن شبکه‌های پخش آنلاین متعددی از جمله آمازون، HBO و HBO now به لیست شبکه‌های این دستگاه شد.

نسل چهارم Apple TV ( اپل تی وی HD)

اپل تی وی چیست

رویداد سپتامبر سال 2015 شرکت اپل، صحنه رونمایی از نسل چهارم دستگاه‌های اپل تی وی بود. با ارائه نسل چهارم این دستگاه نه تنها به کاربرد اپل تی وی و امکانات آن افزوده شد بلکه با معرفی سیستم عامل جدیدی برای دستگاه‌های پخش شرکت اپل، انقلابی در تولید این دستگاه‌های استریم زنده به وجود آمد. اپل برای نسل چهارم اپل نی وی خود سیستم عامل جدیدی به نام tvOS را معرفی کرد. در ادامه معرفی سیستم عامل tvOS ، اپ استور هم به روزرسانی شد و در به روزرسانی جدید، تمامی اپ‌ها قابلیت دانلود روی سیستم عامل tvOS را به دست آوردند.

نسل جهارم اپل تی وی علاوه بر کیفیت‌های پایین، قابلیت نمایش ویدیوها و تصاویر با کیفیت HD را نیز دارد و اولین دستگاه اپل تی وی است که از کیفیت HD پشتیبانی می‌کند؛ به همین علت بسیاری نسل چهارم اپل تی وی را Apple TV HD نیز می‌نامند. ناگفته نماند که نسل چهارم اپل تی وی از دستیار سیری نیز پشتیبانی می‌کند؛ ابن امر سبب سهولت انجام کارها و درخواست‌ها از این دستگاه شده است.

نسل پنجم Apple TV ( اپل تی وی 4k )

نحوه کار اپل تی وی

دو سال پس از معرفی نسل چهارم دستگاه پخش شرکت اپل، نسل پنجم این دستگاه با نام اپل تی وی 4k رونمایی شد. اپل در مراسم سالیانه خود در سال 2017 از نسل پنجم اپل تی وی رونمایی کرد و امکانات جدید آن را به طرفداران خود معرفی کرد. از جمله ویژگی‌های اپل تی وی 4k می‌توان به پشتیبانی این دستگاه از خروجی‌های 2160p، HDR10 و Dolby Vision اشاره کرد. علاوه بر این نسل پنجم اپل تی وی از پردازنده قدرتمندتر و سریع‌تری نسبت به نسل پیشین خود بهره می‌برد.

از لحاظ ظاهری، نسل پنجم Apple TV شباهت زیادی به نسل چهارم خود دارد و تنها تفاوت‌هایی جزئی در ظاهر آنان به چشم می‌خورد. علاوه بر این در ریموت کنترل نسل پنجم اپل تی وی گزینه‌ای به نام  Siri Remote برای ارتباط مستقیم با سیری تعبیه شده است.

اپل تی وی 2020

اپل تی وی پلاس

به تازگی شرکت اپل از تولید و عرضه آخرین مدل دستگاه‌های اپل تی وی به نام Apple TV 2020 خبر داده است. بر اساس خبرهای منتشر شده از شرکت اپل، این دستگاه در هنگام عرضه، مجهز به سیستم عامل tvOS 14 خواهد بود که جدیدترین آپدیت سیستم عامل‌های اپل تی وی است. امکانات و قابلیت‌هایی که این سیستم عامل جدید در اختیار کاربر قرار می‌دهد، عبارت است از افزایش ظرفیت حافظه داخلی تا 128 گیگابایت، افزایش سرعت بازی‌ها، امکان استفاده چند کاربر به صورت همزمان برای انجام بازی‌های دستگاه، بهبود امکان هماهنگ شدن با سایر دستگاه‌ها و لوازم‌های جانبی و بهبود حالت تصویر در تصویر.

همانطور که در بخش پیشین به آن اشاره کردیم، آخرین مدل اپل تی وی، اپل تی وی 4K است که در حال حاضر با قیمتی حدود 179 دلار در حال خرید فروش در بازارهای جهانی است. پرداخت هزینه‌ای حدود 200 دلار برای خرید Apple TV 4K برای کاربران این دستگاه اندکی بیش از حد به نظر می‌رسد. خوشبختانه به تازگی شرکت اپل تغییراتی در سیاست قیمت گذاری خود ایجاد کرده است که به طور کلی مانع از افزایش بیش از حد قیمت‌های پیشنهادی می‌شود. خبر خوب اینکه جدیدترین اپل تی وی یعنی Apple Tv 2020 قرار است با قیمتی کمتر از نسخه پیشین اپل تی‌وی به بازار عرضه شود. هنوز تاریخ دقیق عرضه جهانی اپل تی وی 2020 مشخص نشده اما بسیاری بر این عقیده هستند که این دستگاه در رویداد سالانه اپل در فصل بهار معرفی و سپس عرضه خواهد شد.


اپل تی وی چگونه کار می کند


همچنین بخوانید :

نحوه کار اپل تی وی و مشخصات انواع آن را به تفصیل در بخش‌های قبلی توضیح دادیم. در این بخش از مطلب قصد داریم نحوه استفاده و اتصال اپل تی وی به تلویزیون را شرح دهیم.

به طور کلی پروسه راه اندازی و اتصال اپل تی وی سهت و پیچیده نیست و به راحتی با انجام گام به گام این مراحل می‌توانید دستگاه خود را به تلویزیون متصل کرده و از آن استفاده نمایید. اما پیش از متصل کردن و راه اندازی این دستگاه پخش از اتصال اینترنت و سرعت مناسب آن اطمینان حاصل کنید چرا که اینترنت کند و اتصال نامطمئن، عملا کاربری این دستگاه را مختل خواهد ساخت. حداقل سرعت مورد نیاز و مناسب برای بهره‌مندی از اپل تی وی 5 مگابیت بر ثانیه است.

کاربرد اپل تی وی

مراحل نصب و اتصال اپل تی وی

  1. ابتدا دستگاه و کابل‌های آن را از جعبه خارج نمایید.
  2. کابل پاور یا همان سیم رابط به برق دستگاه را از سر usb به ورودی پشت دستگاه متصل کرده و سر دیگر آن را به پریز برق وصل کنید.
  3. با استفاده از کابل HDMI دستگاه را به تلویزیون خود متصل کنید
  4. تلویزیون را روشن کرده و باقی مراحل اتصال را با توجه به تصاویر نمایش داده شده در تلویزیون انجام دهید.

اپل تی وی پلاس چیست؟


اپل، سرویس اپل تی وی پلاس را در طی مراسمی که در روز 25 مارس (دوشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۸) در سالن استیو جابز برگزار می‌شد و در حضور افراد معروفی مثل جنیفر آنیستون، استیون اسپیلبرگ، اپرا وینفری و جی جی آبرامز و … معرفی کرد. اپل تی وی پلاس یکی از سرویس‌های ویدیو استریمینگ در کنار دیگر سرویس‌ها مثل نتفلیکس و آمازون پرایم است. البته این سرویس با موارد گفته شده تفاوت‌هایی نیز دارد. از محصولات ساخته شده و برنامه‌هایی که در آینده به روی آنتن اپل تی وی پلاس می‌روند، می‌توان به بانکدار (سال 2020) و دفاع از جیکوب، دیدن، نمایش صبحگاهی، داستان‌های شگفت انگیز و دیکینسون (سال 2019) اشاره کرد. در ادامه به بررسی Apple TV plus می‌پردازیم و از تفاوت‌ها، مزایا و هزینه این سرویس صحبت می‌کنیم.

 


هزینه استفاده از Apple TV Plus چقدر است؟


apple tv plus/اپل تی وی پلاس

اشتراک ماهیانه اپل تی وی پلاس 5 دلار و اشتراک سالیانه آن 50 دلار است و قبل از خرید اشتراک شما می‌توانید به مدت 7 روز از آن به صورت رایگان استفاده کنید. در مقام مقایسه شبکه نتفلیکس دارای سه طرح 9، 13 و 16 دلاری در هر ماه است. کسانی که از 10 سپتامبر یک آیفون، آیپد، اپل تی وی، آیپاد تاچ تا مک خریداری کرده باشند تا یک سال می‌توانند از اشتراک رایگان استفاده کنند. این امکان برای هر دو مدل محصولات نو و رفربیش شده در دسترس است و مهم نیست که محصول از چه طریقی خریداری شده باشد. این طرح برای تمام کشورهایی که اپل تی وی پلاس در آن‌ها قابل استفاده است برقرار می‌باشد.

در حال حاضر یک تخفیف دانش آموزی نیز برای اپل تی وی پلاس وجود دارد. کاربران می‌توانند با پرداخت 5 دلار در هر ماه، بدون هیچ هزینه دیگر از دو سرویس اپل تی وی پلاس و اپل موزیک بهره‌مند شوند. معمولا ماه‌های استفاده رایگان یک استراتژی خوب برای جذب مشتری در این بخش است. به طور مثال اپل زمانی که سرویس اپل موزیک خود را معرفی کرد، برای کاربران خود 6 ماه رایگان در نظر گرفت. این 6 ماه باعث شد تا کمی بعد، اپل موزیک بعد از اسپاتیفای به محبوب‌ترین سرویس پخش موسیقی آنلاین تبدیل شود.

 


چطور می توان در Apple TV Plus ثبت نام کرد؟


apple tv plus/اپل تی وی پلاس

برای داشتن اپل تی وی پلاس شما باید یک اپل آیدی داشته باشید. می‌توانید از همان اپل آیدی که برای دانلود برنامه از اپ استور استفاده می‌کنید یا برای iCloud از آن استفاده می‌کنید، بهره بگیرید. با داشتن اپل آیدی می‌توانید به داخل برنامه بروید و به تمام بخش‌هایی که اجازه دسترسی دارید می‌توانید سر بزنید. اگر محصول اپل خود را تازه خریده‌اید خود برنامه تشخیص می‌دهد که شما گوشی یا تبلت یا تلویزیون اپل جدید گرفته‌اید و حساب کاربری یکساله رایگان برای شما فعال می‌شود.

اگر اکانت بخرید، اکانت یکساله داشته باشید و یا نسخه آزمایشی یک هفته‌ای را امتحان می‌کنید، در هر سه حالت کار با این برنامه بسیار آسان است. کافی است در دستگاه اپلی خود وارد نرم افزار این سرویس شوید و پس از وارد کردن مشخصات خود به بخش‌های مختلف آن دسترسی پیدا کنید. حتی اگر قصد نصب کردن برنامه را ندارید، می‌توانید با ثبت نام در سایت اپل تی وی پلاس، این سرویس را تحت وب در اختیار داشته باشید و بدون نیاز به نصب و اجرای نرم افزار اپل تی وی پلاس، این سرویس ویدیویی را در اختیار داشته باشید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 


کدام دستگاه ها از Apple TV Plus پشتیبانی می کنند؟


apple tv plus/اپل تی وی پلاس

این قابلیت برای تمام دستگاه‌های اپل که برنامه اپل تی وی (Apple TV) را نصب بر روی خود دارند، قابل اجراست. جدای از این، اپل این برنامه را روی برخی از دستگاه‌های رقیب سرسخت خود یعنی سامسونگ هم اجرا می‌کند. اپل تی وی پلاس می‌تواند بر روی تلویزیون هوشمند سامسونگ یا همان اسمارت تی وی سامسونگ نیز اجرا شود. بجز اسمارت تی وی سامسونگ، روکو، فایر تی وی آمازون و تلویزیون‌های هوشمند سونی، ال جی و ویزیو، دیگر گزینه‌های اپل برای همکاری است. دارندگان این داستگاه‌ها باز هم قابلیت تماشای نسخه تحت وب تلویزیون اشتراکی اپل را دارند.

اما نسخه موبایلی اپل تی وی پلاس، بجز آیفون بر روی هیچ گوشی هوشمندی دیگری قابل اجرا نیست. این بدان معناست که جمعیت کثیر کاربران اندروید در سراسر جهان، می‌بایست از نسخه تحت وب این سرویس اپل استفاده کنند و هنوز نمی‌توانند برنامه آن را بر روی گوشی خود داشته باشند.

 


فیلم و سریال های اپل تی وی پلاس


apple tv plus/اپل تی وی پلاس

اپل تی وی پلاس طیف وسیعی از برنامه‌های درام، کمدی و مستند را اجرا می‌کند. همچنین برنامه‌های متفرقه‌ای نیز بر روی این تلویزیون اشتراکی به آنتن می‌رود که گاها به همراه یک سوپر استار اجرا می‌شود. اپل برای جذب کاربران کمی دست در جیب برده و از ستاره‌های هالیوود در برنامه‌های خود استفاده می‌کند. افرادی مثل جنیفر آنیستون، استیون اسپیلبرگ، اپرا وینفری و جی جی آبرامز و … . در ادامه به برخی از برنامه‌های این تلویزیون اشتراکی اشاره می‌کنیم:

Morning Show یک سریال درباره برنامه خبری صبحگاهی با بازی  ویترسپون، آنیستون و استیو کارل است. Dickinson یک کمدی در مورد شاعر امیلی دیکینسون است. Oprah’s Book Club یک اجرا بر پایه معرفی کتاب است که با اجرای اپرای وینفری پخش می‌شود. Ghostwriter یک برنامه کودک در مورد چهار بچه است که با یک شبح در کتابخانه محلی خود داستان‌های جالبی دارند. سری نمایش‌های Snoopy in Space و مستند The Elephant Queen که یک مستند در مورد یک فیل مادر است، از دیگر برنامه‌های اپل تی وی پلاس هستند.

همچنین اپل از برنامه‌های آتی تلویزیون اشتراکی خود هم سخن گفته است. Servant، درام Truth Be Told، داستان Little America، فیلم Hala و فیلم The Banker از برنامه‌های آینده اپل تی وی پلاس هستند. همچنین اپل برنامه‌های اختصاصی نیز خواهد داشت. مثلا برنامه‌ای که با شرکت کارگردان معروف آلفونسو کوارون پخش شده و به روی آنتن می‌رود، یکی از برنامه‌های اختصصاصی اپل است. اپل برای ضبط برنامه‌های خود با استدیو A24 قرارداد دارد. استدیو A24 میزبان فیلم برداری فیلم‌هایی نظیر A Ghost Story ،It Comes at Night و Lady Bird است.

 


اپل تی وی پلاس چه فرقی با نتفلیکس دارد؟


apple tv plus/اپل تی وی پلاس

اینجاست که اوضاع کمی گیج کننده می‌شود! تیم کوک بر روی استیج معرفی این سرویس گفت که قطعا اپل تی وی پلاس مانند شبکه نتفلیکس نیست، حداقل هنوز نیست! اپل تی وی پلاس محتواهای لایسنس دار را مانند آنچه شبکه‌های نتفلکیس و آمازون پرایم نشان می‌دهند، مثل بیگ بنگ تئوری، مستر روبات و سینفیلد را شامل نمی‌شود.

در حال حاضر، برای دیدن چنین محتواهایی هنوز هم باید، آن‌ها را از طریق iTunes بخرید. همچنین مسئله دیگری که وجود دارد میزان دسترسی این برنامه است. تیم کوک در سخنرانی معرفی خود به برخی از فیلمسازان بزرگ تلویزیون اشاره کرد اما هیچ گاه اشاره نکرد که اپل تی وی پلاس بر روی چه پلتفرم‌هایی قابل نصب است. این در حالی است که شبکه پرطرفدار نتفلیکس بر روی پلتفرم‌های اندروید تی وی، کامپیوترهای شخصی، لپتاپ‌ها و تبلت های غیر اپل قابل اجرا است. در حال حاضر تنها می‌دانیم که تلویزیون هوشمند سامسونگ قابلیت اجرای اپل تی وی پلاس را دارد.

apple tv plus/اپل تی وی پلاس

همچنین لازم به ذکر است که اپل پلاس با سرویس استریمینگ دیزنی به نام دیزنی پلاس هم مقایسه می‌شود. قابل ذکر است اگر چه اپل تی وی پلاس با دیزنی پلاس رقیب خواهند بود، اما دیزنی پلاس همچنان در اپل تی وی پشتیبانی خواهد شد.

تا اینجا در مورد اپل تی وی پلاس سخن گفتیم و ویژگی‌های آن را برشمردیم. اما به نظر شما اپل می‌تواند در بخش ویدیو استریمینگ با دیگر رقبای سرسخت خود یعنی نتفلیکس و آمازون پرایم رقابت کند؟ خوشحال می‌شویم نظرات شما را در زیر این پست بشنویم و با هم به تبادل نظر بپردازیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402