پرخواننده ترین و بهترین رمان های عاشقانه ایرانی و خارجی

Best Romance Novels / بهترین رمان های عاشقانه ایرانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

رمان های عاشقانه آثار پرطرفدار و لطیفی هستند که خواننده را همراه خود به دنیای دیگری می‌برند. در این مقاله بهترین رمان های عاشقانه ایرانی و خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد.

رمان عاشقانه (Romance novel) همانطور که از نام آن پیداست، اثری عاشقانه است که روایتگر داستان‌های عاشقانه و رمانتیک عشاق است. رمان‌های عاشقانه به دلیل پرداختن به موضوعات احساسی، معمولا طرفداران بسیاری دارند و خوانندگان همیشه از آنها استقبال می‌کنند. خواندن داستان‌های عاشقانه همیشه برای مخاطبان جذاب است؛ زیرا عشق بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی انسان است و زندگی بدون آن معنایی ندارد. در فرهنگ و ادبیات پارسی نیز داستان‌های عاشقانه فاخر و ارزشمندی از جمله لیلی و مجنون، شیرین و فرهاد، بیژن و منیژه و… را داریم که برای ما نماد عشق واقعی هستند. در ادامه این مقاله از پلازا پرخواننده ترین رمان های عاشقانه ایرانی و خارجی را معرفی می‌کنیم و شما را با چندین داستان عاشقانه جذاب در گوشه و کنار دنیا آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

رمان های عاشقانه

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بهترین رمان های عاشقانه خارجی

رمان های عاشقانه خارجی بسیاری در سراسر دنیا نوشته شده‌اند که به دلیل جذابیت موضوع و هنر نویسنده در روایت یک داستان جذاب و خلق عشاق واقعی، در دنیا شناخته شدند. بسیاری از رمان‌های عاشقانه خارجی به زبان فارسی ترجمه شده‌اند و در ایران نیز طرفداران بسیاری دارند. در این بخش به معرفی بهترین رمان های عاشقانه خارجی می‌پردازیم و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

کتاب بر باد رفته – Gone with the Wind

معرفی بهترین رمان های عاشقانه

  • تاریخ نشر: 1963
  • نویسنده: مارگارت میچل (Margaret Mitchell)
  • ترجمه: الهام رحمانی، حسن شهباز و…
  • ناشران فارسی: نشر آتیسا، انتشارات امیرکبیر و…

بر باد رفته یکی از بهترین رمان های عاشقانه جهان است که اولین و آخرین اثر مارگارت میچل محسوب می‌شود. وی با خلق این اثر توانست برای همیشه نام خود را در فرهنگ و هنر ادبیات کلاسیک ماندگار سازد. این کتاب در سال 1937 موفق به دریافت جایزه نوبل ادبی و در سال 1939 نیز به عنوان پرفروش‌ترین کتاب دنیا معرفی شد. بر باد رفته به 35 زبان دنیا از جمله فارسی ترجمه شده است و یکی از رمان های برتر عاشقانه دنیا محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری دارد. در سال 1939 نیز فیلم بر باد رفته بر اساس همین داستان ساخته شد و مخاطبان بسیاری داشت. از اینجا می‌توانید با فیلم بر باد رفته بیشتر آشنا شوید.

بر باد رفته روایتگر داستان زندگی عاشقانه دختری به نام «اسکارلت» است. او به عشق خود «اشلی» که در شرف ازدواج است، احساساتش را ابراز می‌کند، اما او به اسکارلت پاسخ منفی می‌دهد. پس از این ماجرا هریک از آنها به دنبال زندگی خود می‌رود، اما دست تقدیر دوباره این دو را با یکدیگر روبه‌رو می‌کند.

بخشی از کتاب:

چقدر ناگوار است که زنی یک مرتبه در زندگی با بدترین حادثه عمرش روبه‌رو شود. می‌دانی عیبش کجاست؟ برای اینکه اگر با یک چنین پیش آمدی برخورد کرد، آنوقت روحیه‌اش عوض می‌شود و دیگر برای هیچ چیز ارزشی قائل نیست. خیلی تاسف دارد که زنی به آن مرحله برسد.

کتاب دفتر خاطرات – The Notebook

رمان عاشقانه و جذاب

  • تاریخ نشر: 1996
  • نویسنده: نیکلاس اسپارکس (Nicholas Sparks)
  • ترجمه: طاهره صدیقیان، سهیلا فرزین‌نژاد، مهدی سجودی و…
  • ناشران فارسی: کتابسرای تندیس، انتشارات مهراندیش

دفتر خاطرات نیز یکی از رمان های عاشقانه معروف محسوب می‌شود که بر اساس یک داستان عاشقانه واقعی نوشته شده است. این کتاب اولین اثر نیکلاس اسپارکس است که پس از انتشار بسیار خوش درخشید و خوانندگان بسیاری داشت. رمان دفتر خاطرات در زمان خود به عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال برگزیده شد و در سال 2004 نیز فیلم سینمایی آن با همین نام ساخته شد.

داستان رمان دفتر خاطرات درباره دو جوان عاشق و دلباخته به نام «نوآ» و «آلی» است. این دو یک تابستان را به خوبی در کنار یکدیگر سپری می‌کنند، اما اختلاف طبقاتی و مسائل اقتصادی باعث می‌شود این دو از یکدیگر جدا شوند. با این وجود که هر دو عاشق یکدیگر بودند، اما سال‌های بسیاری از هم جدا ماندند. سرانجام این عشق جدایی نیست و این دو پس از سال‌ها دوباره یکدیگر را ملاقات می‌کنند…

بخشی از کتاب:

تو به من نشان دادی که دوست داشتن و عشق ورزیدن چه حس لطیف و خوبی در انسان ایجاد می‌کند و انسان با عاشق شدن و عاشق ماندن به چه مرزها و سرزمین‌های تازه‌ای از حیات گام می‌گذارد.

کتاب همه چیز، همه چیز – Everything, Everything

بهترین رمان های عاشقانه

  • تاریخ نشر: 2015
  • نویسنده: نیکولا یون (Nicola Yoon)
  • ترجمه: نازیلا محبی، میترا امیری و…
  • ناشران فارسی: نشر نون، انتشارات خوب و…

کتاب همه چیز، همه چیز نیز یک رمان عاشقانه و جذاب جدید است که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز محسوب می‌شود. این کتاب یک عاشقانه بسیار لطیف و شیرین را روایت می‌کند که خواننده را مجذوب خود می‌سازد. در سال 2017 نیز فیلم سینمایی آن با همین نام ساخته شد و به دلیل محبوبیت این کتاب، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رمان همه چیز، همه چیز روایتگر زندگی دختر نوجوانی به نام «مَدی» است که بیماری خود ایمنی دارد و به دلیل بیماری‌اش نمی‌تواند از خانه بیرون برود. دنیای مدی در خانه، مادر، پرستار و کتاب‌هایش خلاصه می‌شود و دختری بسیار تنها است. روزی مدی از پنجره در حال تماشای بیرون بود که چشمش به پسر همسایه‌شان «اُلی» می‌افتد. این دیدار سرآغاز شروع یک رابطه عاشقانه زیبا می‌شود و زندگی مدی را متحول می‌سازد.

بخشی از کتاب:

از پنجره رو برمی‌گردانم. از چه چیزی پشیمانم؟ از اینکه در اولین فرصتی که پیش آمد بیرون رفتم. از اینکه دنیا را دیدم و عاشقش شدم. از اینکه عاشق اُلی شدم. حالا که می‌دانم همه آن چیزها را از دست داده‌ام، چطور می‌توانم بقیه عمرم را با این عذاب سر کنم؟

کتاب بلندی های بادگیر – Wuthering Heights

بهترین رمان های عاشقانه جهان

  • تاریخ نشر: 1847
  • نویسنده: امیلی برونته ( Emily Bronte)
  • ترجمه: رضا رضایی و نیلوفر شیرازیان
  • ناشران فارسی: نشر نی و انتشارات شکیب

کتاب بلندی‌های بادگیر یکی از رمان های معروف عاشقانه در دنیا است که تنها اثر امیلی برونته محسوب می‌شود. این کتاب یکی از شاهکارهای عاشقانه ادبیات کلاسیک است که در آن زمان، بسیار مورد توجه خوانندگان و منتقدین ادبی قرار گرفت. این کتاب با نام «عشق هرگز نمی‌میرد» نیز در ایران ترجمه شده است که طرفداران بسیاری در میان علاقه‌مندان رمان های عاشقانه دارد. این عنوان یکی از آثار عاشقانه برجسته و تاثیرگذار است که خواننده را عمیقا با خود همراه می‌سازد. کتاب بلندی‌های بادگیر، عاشقانه‌ترین رمان انگلیسی بوده که مورد تحسین مشاهیر بسیاری قرار گرفته است.

داستان کتاب بلندی‌های بادگیر روایتگر ماجرای عشق و علاقه دو عاشق به نام‌های «کاترین» و «هتکلیف» است. این دو در رابطه خود دچار تلخی‌ها و چالش‌های فراوانی می‌شوند. در این کتاب، تاثیر رفتارهای خوب و بد انسان‌ها بر روابط عاشقانه‌شان را به خوبی حس می‌کنیم و امیلی برونته علاوه بر روایت یک داستان عاشقانه جذاب، درس‌های زندگی به مخاطب خود می‌آموزد.

بخشی از کتاب:

اگر 100 سال عمر کنی، امیدوارم من 100 سال منهای یک روز زنده بمانم تا مجبور نباشم بدون تو زندگی کنم.

کتاب غرور و تعصب – Pride and Prejudice

رمان عاشقانه خارجی

  • تاریخ نشر: 1796
  • نویسنده: جین آستن (Jane Austen)
  • ترجمه: شمس‌الملوک مصاحب، رضا رضایی و…
  • ناشران فارسی: انتشارات جامی، نشر نی و…

کتاب غرور و تعصب یکی از آثار معروف جین آستن است که آن را در 21 سالگی نوشته است. بسیاری از منتقدان و خوانندگان این کتاب را بهترین اثر جین آستن در نظر می‌گیرند. غرور و تعصب یک رمان عاشقانه خارجی جذاب است که ماجرای آشنایی و دلبستگی دو عاشق را روایت می‌کند. این کتاب نیز یکی از رمان های عاشقانه تاثیرگذار است که در زمان انتشار توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.

داستان کتاب غرور و تعصب روایتگر زندگی خانواده «بنت» است که پنج دختر مجرد دارند. روزی دو مرد ثروتمند به نام «بینگلی» و «دارسی»، همسایه این خانواده می‌شوند. پس از گذشت مدتی، این دو جوان با دو خواهر از این خانه رابطه عاشقانه برقرار می‌کنند، اما فرجام این عشق‌ها آنطور که به نظر می‌رسد پیش نمی‌رود و چالش‌های بسیاری برای این عشاق به وجود می‌آید.

بخشی از کتاب:

تعداد آدم‌هایی که من واقعا دوستشان داشته باشم زیاد نیست، تعداد کسانی که نظر خوبی درباره‌شان دارم از آن هم کمتر است. من هرچه بیشتر دنیا را می‌شناسم از آن ناراضی‌تر می‌شوم. هر روز که می‌گذرد بیشتر معتقد می‌شوم که آدم‌ها شخصیت ناپایداری دارند و نمی‌شود روی ظواهر، لیاقت و یا فهم و شعورشان حساب کرد.

کتاب عقل و احساس – Sense and Sensibility

رمان عاشقانه معروف

  • تاریخ نشر: 1811
  • نویسنده: جین آستن
  • ترجمه: رضا رضایی، وحید منوچهری واحد و…
  • ناشران فارسی: نشر نی، انتشارات جامی و…

کتاب عقل و احساس نیز یک رمان عاشقانه معروف دیگر از جین آستن در این فهرست است. این کتاب نخستین رمان او محسوب می‌شود که در سال 1795 نوشته شد، اما در سال 1811 مجددا آن را بازنویسی و با هزینه شخصی خود منتشر کرد. عقل و احساس یک رمان کلاسیک است که اتفاقات آن در دهه 1970 میلادی و در انگلستان روایت می‌شود. جین آستن در این کتاب تقابل و تضادهای میان عقل و احساس را در روابط انسان‌ها نشان می‌دهد. این کتاب یکی از رمان های عاشقانه پرطرفدار است که خواندن آن شما را با وجه جدیدی از عشق و محبت آشنا می‌کند. چندین فیلم و سریال نیز در سال‌های مختلف بر اساس کتاب عقل و احساس ساخته شدند که مخاطبان بسیاری داشتند.

داستان کتاب عقل و احساس درباره زندگی دو خواهر به نام‌های «الینور» و «ماریان» است که یکی بسیار احساساتی و دیگری بسیار عاقل و معقول است. این دو خواهر دو شخصیت کاملا متضاد دارند و در طول داستان نیز ماجرای عاشقانه این دو خواهر روایت می‌شود. اما آیا در عشق، احساس حرف آخر را می‌زند یا عقل؟

بخشی از کتاب:

وقتی قرار است به آدم‌ها مستمری داده شود، همیشه تا ابد زنده می‌مانند.

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

رمان های عاشقانه معروف ایرانی فاخر و ارزشمندی نیز از دیرباز تاکنون توسط نویسندگان شهیر ایرانی نوشته شده‌اند که طرفداران بسیاری دارند. در این بخش چند مورد از بهترین رمان های معروف ایرانی عاشقانه را به شما معرفی می‌کنیم و هر یک را به صورت کوتاه مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

کتاب بامداد خمار

رمان های عاشقانه ایرانی

  • تاریخ نشر: 1374
  • نویسنده: فتانه حاج سید جوادی (پروین)

کتاب بامداد خمار یکی از بهترین و پرفروش‌ترین رمان های عاشقانه ایرانی معاصر است که در طول 10 سال، بیش از 300.000 نسخه فروش داشت. بامداد خمار یکی از آموزنده‌ترین رمان های عاشقانه است که علاوه بر روایت داستانی عاشقانه و لطیف، به تبعات و پیامدهای عشق‌های آتشین نیز اشاره دارد. این کتاب به زبان آلمانی ترجمه شده و در 10 هراز نسخه به چاپ رسیده است.

بامداد خمار روایتگر داستان عاشقانه دختری جوان به نام «سودابه» است که در خانواده‌ای مرفه و ثروتمند بزرگ شده است. سودابه عاشق مردی می‌شود که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی با او و خانواده‌اش تناسبی ندارد. خانواده سودابه با او مخالفت می‌کنند و سعی دارند هرطور که شده او را از این تصمیم منصرف کنند، اما…

کتاب چشم هایش

پرخواننده ترین رمان های عاشقانه ایرانی

  • تاریخ نشر: 1331
  • نویسنده: بزرگ علوی

کتاب چشم‌هایش یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است که در یک فضای سیاسی، داستانی عاشقانه را روایت می‌کند و خواننده را عمیقا با خود همراه می‌سازد. این کتاب یکی از تاثیرگذارترین و بهترین آثار بزرگ علوی محسوب می‌شود که علاوه بر ترسیم جو خفقان‌آور تهران در زمان رضاشاه، عاشقانه‌ای عمیق و فداکارانه را روایت می‌کند، اما این عشق نیز مانند بسیاری از عشق‌های دیگر، فرجام خوشی ندارد و دچار حادثه‌ای تلخ می‌شود.

چشم‌هایش از زبان ناظم یک مدرسه روایت می‌شود و درباره زندگی یک مبارز سیاسی و استاد نقاشی به نام «استاد ماکان» است که در تبعید به سر می‌برد. یکی از آثار به جا مانده از استاد ماکان، «چشم‌هایش» نام دارد که چشم‌های زیبای یک زن را نقاشی کرده است. ناظم سعی دارد راز پنهان این چشم‌ها را کشف کند. او پس از سال‌ها زنی که استاد ماکان چشم‌هایش را نقاشی کشیده بود، پیدا می‌کند و درباره این نقاشی از او می‌پرسد. این زن، معشوقه استاد ماکان بوده و ماجرای عشق نافرجامشان را برای ناظم تعریف می‌کند.

بخشی از کتاب:

بعدها همیشه در نظرم بود که اگر آن روز او کمی، فقط به اندازه‌ای که از هر مرد عادی ساخته است با من مهربانی می‌کرد، شاید روش دیگری در زندگی پیش می‌گرفتم.

کتاب سلوک

بهترین رمان عاشقانه ایرانی

  • تاریخ نشر: 1382
  • نویسنده: محمود دولت‌آبادی

کتاب سلوک نیز یک رمان عاشقانه ایرانی است و در زمان انتشار نیز به عنوان پرفروش‌ترین رمان عاشقانه ایران شناخته شد. این کتاب تاکنون 23 مرتبه به چاپ رسیده و مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته است. کتاب سلوک یکی از آثار عاشقانه و ماندگار محمود دولت‌آبادی است و می‌تواند عنوان بهترین رمان عاشقانه ایرانی را نیز داشته باشد.

سلوک روایتگر داستان مردی به نام «قیس» است. او عاشق «مهتاب» که تقریبا 17 سال از خودش کوچک‌تر بوده، می‌شود و به دلیل عشق زیاد به مهتاب او را اسیر و در بند خود می‌سازد. مهتاب هم که در جوانی و خامی با قیس ازدواج می‌کند، پس از مدتی از زندگی با قیس خسته شده و او را رها می‌کند. با رفتن مهتاب، قیس به شدت تنها و افسرده می‌شود…

بخشی از کتاب:

انسان در مسیر عمر خود مگر چندبار می‌تواند به دوستانی بربخورد که از میان آنها همزبانی بیابد؟

ما در این مقاله بهترین رمان های عاشقانه ایرانی و خارجی را به شما معرفی کردیم. رمان های عاشقانه بسیاری در سراسر دنیا نوشته شده‌اند که ارزش خواندن دارند. ما در این مطلب چندین رمان عاشقانه جذاب ایرانی و خارجی را گلچین کردیم و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار دادیم. شما تاکنون کدامیک از رمان های عاشقانه معرفی شده در این مقاله را مطالعه کرده‌اید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402