نقد و بررسی انیمیشن Wolfwalkers ؛ داستان، تریلر و نمرات

انیمیشن Wolfwalkers / انیمیشن ولف واکرز
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمیشن Wolfwalkers 2020 در ژانر ماجراجویانه تولید شده است. این انیمیشن به زودی از طریق شبکه اینترنتی +Apple TV پخش خواهد شد. در این مقاله با انیمیشن ولف واکرز 2020 بیشتر آشنا می‌شوید.

انیمیشن Wolfwalkers یک انیمیشن فانتزی و ماجراجویانه و محصول کمپانی Cartoon Saloon است. کارگردانی این انیمیشن برعهده تام مور (Tomm Moore) و راس استوارت (Ross Stewart) بوده و در سال 2020 ساخته شده است. انیمیشن ولف واکرز محصول مشترکی از کشورهای ایرلند، فرانسه، لوکزامبورگ، آمریکا و انگلستان به شمار می‌رود. شبکه اینترنتی اپل تیوی پلاس مسئولیت پخش آن را برعهده گرفته و تاریخی که برای پخش آن در این شبکه اعلام شده، 11 دسامبر 2020 برابر با 21 آذر 1399 است. بنابراین علاقمندان باید تا دسامبر سال جاری برای دانلود انیمیشن ولف واکرز و تماشای آن منتظر بمانند.

انیمیشن Wolfwalkers به سبک دوبعدی طراحی شده است. در واقع پویانمایی‌های آن با استفاده از تکنولوژی و به صورت دیجیتالی ارائه شده، اما ظاهر اصلی آن به سبک انیمیشن‌های دوبعدی قدیمی، کاملاً دست‌ساز است. اکثر انیمیشن‌هایی که امروزه منتشر می‌شوند به سبک استاپ‌موشن و یا سه‌بعدی طراحی شده‌اند. بنابراین انیمیشن ولف واکرز یک محصول منحصر به فرد در دنیای امروز انیمیشن محسوب می‌شود.

داستان انیمیشن Wolfwalkers

کمپانی Cartoon Saloon یک استودیوی پویانمایی ایرلندی است که در شهر کیلکنی ایرلند واقع شده است. Cartoon Saloon ساخت انیمیشن‌های سینمایی و تلویزیونی را برعهده دارد. این استودیو بیشتر به خاطر انیمیشن‌های سینمایی راز کلز (The Secret of Kells)، ترانه دریا (Song of the Sea) و نان آور (The Breadwinner) مشهور شده و هر 3 این آثار، کاندید دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن بوده‌اند. حالا هم Cartoon Saloon، انیمیشن WolfWalkers را ارائه کرده و با توجه به موفقیت‌های انیمیشن‌های قبلی‌اش در جشنواره اسکار، اثر جدید خود را شایسته دریافت جایزه اسکار در سال 2021 می‌داند. با معرفی انیمیشن گرگینه ها همراه پلازا باشید.

دانلود انیمیشن Wolfwalkers با دوبله فارسی

داستان انیمیشن Wolfwalkers

رابین و پدرش شکارچیانی هستند که وظیفه دارند گرگ‌ها را از بین ببرند. رابین که یک شکارچی مبتدی و جوان است، همراه پدرش به ایرلند سفر می‌کند تا آخرین گروه گرگ‌ها را نابود کنند. زمانی که در سرزمین‌های ممنوعه بیرون شهر به دنبال گرگ‌ها می‌گردند، رابین با دختری به نام مبه (Mebh) آشنا می‌شود. رابین متوجه می‌شود که دوست جدیدش، از اعضای یک قبیله مرموز است که شایعه شده شب‌ها به گرگ تبدیل می‌شوند. زمانی که آنها در جستجوی مادر گمشده این دختر بودند، رابین رازی را کشف می‌کند که او را بیشتر به دنیای افسونگر گرگ‌ها می‌کشاند و ممکن است تبدیل به همان چیزی شود که پدرش وظیفه از بین بردن آن را دارد…

صداپیشگان انیمیشن Wolfwalkers

اما Wolfwalkers چه کسانی هستند؟ ولف واکرز یا گرگینه‌ها، این شخصیت‌های جذاب که با چشمان گرد و خشمگین و موهای قرمز آتشین قابل تشخیصند، ترکیبی از انسان و جانور هستند. آنها با گرگ‌ها صحبت می‌کنند و به نظر می‌رسد که از راه دور، از مردم در برابر حمله احتمالی محافظت می‌کنند. اما آن‌چه که آن‌ها واقعاً انجام می‌دهند، دفاع از حیواناتی است که به طور مستقیم توسط دنیای مدرن در معرض خطر قرار می‌گیرند.

وقتی گرگ‌ها در افسانه‌ها ظاهر می‌شوند، تقریباً همیشه منشا شرارت و فریب هستند. از میان همه داستان‌ها، می‌توانیم تجربه شنل قرمزی در مواجهه با گرگ‌ها را در نظر بگیریم! اما در انیمیشن گرگینه ها، این انسان‌ها هستند که می‌ترسند و این نگهبانان خاص که توانایی تغییر بین فرم انسان و گرگ را دارند، به عنوان قهرمانان ما عمل می‌کنند.

دانلود انیمیشن Wolfwalkers

مبه در میان تمام قهرمانان مختلفی که تا به حال در انیمیشن‌ها دیده‌ایم، از سرزنده‌ترین‌ها به شمار می‌رود؛ از طرز شیطنت‌آمیز صحبت کردنش، لبخندهای خاصی که دارد، تا موهای عجیب و غریبش. اراده، استقلال و سرپیچی‌های مبه نمایان‌گر بسیاری از خصوصیاتی است که پیکسار با شاهزاده مریدا در انیمیشن شجاع (Brave) به ما نشان داده است.

کودکان ما به فیلم‌هایی از این دست احتیاج دارند که به هوش آنها احترام می‌گذارد و دارای شخصیت‌هایی متمرکز هستند که سیاست‌های اطاعت کورکورانه را زیر سوال می‌برند. همچنین آثاری که تلاش می‌کنند تأثیرات غنی فرهنگ گذشته را که از حافظه‌ها خارج شده‌اند را به کودکان معرفی کنند هم برای کودکان ما سودمند خواهد بود.

 

تریلر انیمیشن Wolfwalkers

از آنجا که دسامبر سال جاری برای پخش انتخاب شده، دانلود انیمیشن Wolfwalkers 2020 هم تا این تاریخ امکان‌پذیر نخواهد بود. اما با مشاهده ویدیوی تریلر رسمی انیمیشن ولف واکرز، بیشتر با آن آشنا خواهید شد. در ادامه «تریلر بازی Wolfwalkers» را مشاهده می کنید.

 

صداپیشگان انیمیشن Wolfwalkers

در این قسمت با صداپیشگان انیمیشن گرگینه ها بیشتر آشنا می‌شویم:

 

آنر نیفسی در نقش رابین

دانلود انیمیشن Wolfwalkers 2020

آنر نیفسی (Honor Kneafsey) یک بازیگر نوجوان انگلیسی است که صداپیشگی نقش رابین در این انیمیشن را به عهده دارد. او که از کودکی وارد دنیای سینما و تلویزیون شده، در آثار زیادی با نقش‌های کوتاه و بلند حضور داشته است. از مهم‌ترین نقش‌های او می‌توان به نقش جون در مجموعه تلویزیونی Our Zoo در سال 2014 اشاره کرد. انیمیشن ولف واکرز 2020 اولین تجربه او در صداپیشگی به شمار می‌رود.

 

شان بین در نقش بیل، پدر رابین

تاریخ اکران انیمیشن Wolfwalkers 2020

شان بین (Sean Bean) بازیگر مشهور انگلیسی است که فعالیت خود را در دنیای هنر با تئاتر و در سال 1984 آغاز کرده است. او در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های بسیاری ایفای نقش کرده و از جمله آنها می‌توان به سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و گیم آف ترونز اشاره کرد. شان بین در طول سال‌های فعالیتش جوایز بسیاری در جشنواره‌های متفاوت را ار آن خود کرده است. در انیمیشن Wolfwalkers صداپیشگی نقش بیل گودفلو، پدر رابین هم برعهده اوست. او پیش از این تجربه صداپیشگی در بازی‌های ویدیویی و آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری را داشته است.

 

ایوا ویتتیکر در نقش مبه

انیمیشن ولف واکرز 2020 / انیمیشن گرگینه ها 2020

صداپیشگی نقش مبه در این انیمیشن، ایوا ویتتیکر (Eva Whittaker) را به دنیای سینما و تلویزیون معرفی کرده است. ایوا ویتتیکر که یک نوجوان 11 ساله ایرلندی است، با تحصیل در مدرسه هنرهای نمایشی به بازیگری علاقمند شد. در سال 2017، برای صداپیشگی نقش مبه در انیمیشن ولف واکرز انتخاب شد و از آن زمان، در زمینه صداپیشگی و تبلیغات تلویزیونی فعالیت می‌کند.

 

ماریا دویل کندی در نقش مول، مادر مبه

تاریخ پخش انیمیشن Wolfwalkers 2020

ماریا دویل کندی (Maria Doyle Kennedy) خواننده، ترانه سرا و بازیگر ایرلندی است که در دنیای هنر بیش از سی سال سابقه دارد. او به عنوان یکی از پرکارترین هنرمندان ایرلند شناخته می‌شود. سریال Downtown Abbey، سریال Outlander، فیلم ترسناک The Conjuring 2 و فیلم موزیکال Sing Street از مهم‌ترین کارهای سینمایی و تلویزیونی او هستند. صداپیشه مول، مادر مبه در انیمیشن گرگینه ها 2020 هم ماریا دویل کندی است.

سایر صداپیشگان انیمیشن ولف واکرز 2020 عبارتند از:

  • سایمن مک‌برنی (Simon McBurney)
  • تامی تیرنان (Tommy Tiernan)
  • جان کنی (Jon Kenny)
  • جان مورتون (John Morton)
  • پل یانگ (Paul Young)
  • نورا توومی (Nora Twomey)
  • الیور مک‌گرث (Oliver McGrath)
  • نیام مویلز (Niamh Moyles)

 

تاریخ اکران انیمیشن Wolfwalkers 2020

تریلر انیمیشن Wolfwalkers

انیمیشن Wolfwalkers به کارگردانی تام مور و راس استوارت و بر اساس فیلمنامه‌ای از ویل کالینز (Will Collins) زیر نظر کمپانی Cartoon Saloon ساخته شده است. در سال 2018، کمپانی اپل امتیاز پخش این انیمیشن را خریداری کرده است تا آن را از طریق شبکه اینترنتی اپل تیوی پلاس منتشر کند. Wolfwalkers برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو 2020 در ماه سپتامبر سال جاری (شهریور ماه)، به نمایش درآمده است. پس از آن هم، در انگلستان، کانادا و ایالات متحده آمریکا اکران شد. با این حال، اکران آن در ایرلند به دلیل تعطیلی اجباری سینماهای سراسر کشور به دلیل همه‌گیری COVID-19 تا اواخر سال به تعویق افتاده است. تاریخ پخش انیمیشن Wolfwalkers 2020 در اپل تیوی پلاس 11 دسامبر (21 آذر ماه) اعلام شده است.

 

نقد و بررسی انیمیشن Wolfwalkers

نقد و بررسی انیمیشن Wolfwalkers

بر اساس دیدگاه مخاطبین امتیاز IMDb این انیمیشن 8.4/10 است. علاوه بر این، 98% از 77 نقدی که برای این اثر در راتن تومیتوز ارائه شده مثبت بوده‌اند. همچنین طبق سایت متاکریتیک امتیاز منتقدین به این انیمیشن، 86 از 100 بوده است. بنابراین می‌توان گفت این اثر به خوبی توانسته نظر منتقدین و مخاطبین را به خود جلب کند. حتی ممکن است پیش‌بینی سازندگان آن هم درست از آب در بیاید و اسکار 2021 را از آن خود کند! در ادامه می‌توانید خلاصه نظرات بعضی از منتقدین را در رابطه با انیمیشن ولف واکرز مشاهده کنید:

 

The Playlist / کارلوس آگویلار: 100

می‌توان Wolfwalkers را به راحتی بهترین انیمیشن سال نامید. به علاوه می‌توان گفت از آنجا که این انیمیشن مفاهیم فلسفی عمیقی را به زیبایی به مخاطب ارائه می‌دهد، به یک شاهکار خیره‌کننده و هیجان‌انگیز تبدیل شده است.

 

Holleywood Reporter / میشائیل رختشافن: 100

نتیجه به دست آمده حتی از آنچه که توقع داشتیم هم گیراتر و زیباتر است. یک اثر هنری درخشان و خیره‌کننده که به خوبی با قوه تخیل درآمیخته است. این اثر احساسی را تشدید می‌کند که همه ما با آن آشناییم. احساسی که نگرانی‌های انسان در زمان حال را تایید می‌کند، نگرانی‌هایی که برآمده از وفاداری‌اش نسبت به ریشه‌های دیرین خود است.

 

Variety / پیتر دبروگ: 100

در دهه‌ای که از ساخت The Secret of Kells می‌گذرد، تنها پیشرفت‌های تکنولوژی نیستند که جدیدترین ساخته مور را بسیار چشم‌گیر می‌کنند. بلکه مکالمات فرهنگی که به سرعت در حال تغییر هستند نیز دلیل دیگری برای این مسئله هستند. تام مور همه چیز را با استفاده از تأثیرات بصری گرد هم آورده و یک اثر هنری درخشان دیگر را برای سال‌های طولانی به مخاطبان می‌سپارد.

داستان انیمیشن Wolfwalkers

Polygon / کارن هان: 97

تمامی جنبه‌های Wolfwalkers متفکرانه و به زیبایی ارائه شده‌اند. داستان پر از پیچ و تاب است و همه چیز را تا پایان غیرقابل پیش‌بینی نگه می‌دارد. این یکی از چشم‌گیرترین فیلم‌های سال است و تاکنون بهترین انیمیشن سال 2020 به شمار می‌رود.

 

IndieWire / دیوید الریش: 91

بهترین انیمیشن سال، تا به امروز! هرچند که تعداد انیمیشن‌هایی که برای لقب بهترین انیمیشن سال رقابت می‌کنند، زیاد نیستند، اما این انیمیشن در میان آن‌ها شایسته‌ترین به شمار می‌رود. این داستان مملو از احساسات است و به خوبی عشق و فقدان را به تصویر می‌کشد. با وجود داستانی اندوه‌بار، انیمیشن گرگینه ها فریبنده‌ترین اثری است که تولیدکنندگان آن تا به حال ساخته‌اند.

 

The Wrap / آلونسو دورالده: 85

انیمیشن ولف واکرز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این انیمیشن درس‌های بسیاری را درباره رابطه فرزندان و والدین، یا درباره روابط بین انسان‌ها و طبیعت، به اشتراک می‌گذارد. در واقع، بعد از دیدن این انیمیشن متوجه می‌شوید که هیچوقت برای یادگیری این نکات دیر نیست.

 

Film Threat / آلن ان جی: 80

Wolfwalkers یک اثر زیبا برای طرفداران انیمیشن و خانواده‌هایی است که بچه‌های کوچکی دارند. اگر می‌خواهید کودکانتان را از تولیدات پر زرق و برق دیزنی جدا کنید و آنها را با شکل‌های جدیدی از پویانمایی و قصه‌گویی آشنا کنید، برای شروع Wolfwalkers بهترین گزینه خواهد بود!

دانلود انیمیشن ولف واکرز

در این مقاله به معرفی انیمیشن Wolfwalkers پرداختیم.  شبکه اینترنتی +Apple Tv در آذر ماه سال جاری آن را منتشر خواهد کرد. به زودی و بعد از تاریخ پخش، دانلود انیمیشن Wolfwalkers هم برای طرفداران ممکن خواهد بود. انیمیشن ولف واکرز که از جدیدترین‌های دنیای انیمیشن است، نظرات مثبتی از مخاطبین و منتقدین کسب کرده است. سازندگان این انیمیشن، مدعی دریافت اسکار 2021 هستند و با توجه به نظرات منتقدین، ممکن است ادعای سازندگان به حقیقت مبدل شود!

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
محمد حیدری
.
15 دی 1399، 02:25
پاسخ
0
3
خیلی وقت بود که چیزی به این زیبایی ندیده بودم الآن نزدیک به چهار پنج ساعته که درگیر این انیمیشن فوق العاده هستم. از دیدن گرفته تا شنیدن موسیقی های شنیدنیش. واقعا احساسی که برام ایجاد کرده رو نمی تونم توصیفی جز هیجانی شگرف بیان کنم ممنون از نقدتون.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402