معرفی سریال آناتومی گری (Grey’s Anatomy) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

دانلود سریال گری آناتومی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال آناتومی گری مجموعه‌ای درام است که از سال 2005 در حال پخش است. اگر طرفدار سریال‌های درام هستید، در این مقاله با بررسی سریال Grey’s Anatomy همراه ما باشید.

مجموعه تلویزیونی آناتومی گری یک مجموعه تلویزیونی درام پزشکی آمریکایی است که برای اولین بار در 27 مارس 2005 (7 فروردین 1384) در شبکه ABC به نمایش درآمد. این سریال پس از پخش 19 فصل همچنان ادامه دارد و به عنوان طولانی‌ترین سریال آمریکایی در حال پخش شناخته می‌شود.

سریال Grey’s Anatomy 2005 به کتاب آناتومی گری (Gray’s Anatomy) اشاره دارد که یک کتاب درسی کلاسیک و قدیمی درباره آناتومی انسان است. این کتاب در سال 1858 در لندن منتشر شد و توسط هنری گری (Henry Gray) نوشته شد. شاندا رایمز (Shonda Rhimes) که یکی از نویسندگان سریال آناتومی گری ۲۰۰۵ است، طرح آزمایشی و اولیه آن را تهیه ‌کرده ‌است. او همچنین به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی در این سریال حضور دارد.

در این مقاله از پلازا علاوه بر قرار دادن لینک‌های دانلود سریال Grey’s Anatomy، به بررسی این مجموعه و معرفی بازیگران اصلی آن پرداخته‌ایم. در ویدیوی بالا نیز می‌توانید تریلر سریال آناتومی گری را تماشا کنید. با معرفی و نقد سریال گریز آناتومی همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

دانلود سریال آناتومی گری

برای دانلود سریال Grey’s Anatomy می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

سریال Grey's Anatomy

داستان سریال آناتومی گری

سریال پزشکی آناتومی گری داستان زندگی کارآموزان و رزیدنت‌های جراحی بیمارستان Gray Sloan Memorial را روایت می‌کند. این کارآموزان به تدریج به پزشکان باتجربه و حرفه‌ای تبدیل می‌شوند. هر قسمت به طور معمول با روایتی از مردیث گری (Meredith Grey) شروع می‌شود که مخاطب را با موضوع آن قسمت تا حدی آشنا می‌کند.

هر فصل از سریال گری آناتومی یک سال تحصیلی پزشکان را نشان دهد و هر سال رزیدنت‌های جراحی در سطح بالاتری قرار می‌گیرند. هر فصل به طور معمول با یک واقعه دراماتیک مانند مرگ یا رفتن یک شخصیت پایان می‌یابد. بیشتر قسمت‌ها به زندگی روزمره پزشکان جراح اختصاص دارد.

تریلر سریال گری آناتومی

سریال Grey’s Anatomy اغلب مسائل اخلاقی پزشکی را کنار می‌گذارد تا بتواند رشد شخصیت‌ها و روابط آن‌ها را در اولویت قرار دهد. در حالی که پزشکان بیماری‌های بیماران خود را درمان می‌کنند، برای رقابت با یکدیگر نیز تلاش می‌کنند. در هر قسمت از سریال آناتومی گری تغییراتی در تعامل پزشکان با بیماران و همکارانشان به وجود می‌آید.

جراحان با بیماران خود ارتباط شخصی برقرار می‌کنند و بیمار اغلب پیامی را به پزشک خود منتقل می‌کند که ناخواسته به زندگی خصوصی او مربوط می‌شود. سریال آناتومی گری رشد روابط دوستانه یا عاشقانه بین پزشکان را نشان می‌دهد که ممکن است تعارضاتی را در زندگی شخصی و شغلی آنها ایجاد کند. صحنه‌های احساسی در این سریال غالباً با یک آهنگ پس زمینه ایندی راک همراه می‌شود. آهنگ سریال آناتومی گری به یکی از ویژگی‌های بارز سریال تبدیل شده است.

تعداد قسمت ها و فصل های سریال آناتومی گری

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، آناتومی گری از سال 2005 آغاز شده و همچنان ادامه دارد. تا کنون 19 فصل از این سریال منتشر شده. تعداد قسمت های سریال آناتومی گری تا کنون 420 قسمت است. اگر طرفدار این سریال درام پزشکی جذاب هستید، خبر خوب این است که این سریال برای فصل بیستم نیز تمدید شده. فصل جدید سریال آناتومی گری نیز مانند فصل‌های پیشین از شبکه ABC منتشر می‌شود.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال آناتومی گری

پنج شخصیتی که برای اولین بار در سریال آناتومی گری به عنوان کارآموزان جراحی معرفی می‌شوند عبارتند از گری، یانگ، استیونز، کارو و اومالی. آن‌ها در ابتدا توسط بیلی، رزیدنت ارشد، تحت آموزش قرار می‌گیرند. برنامه آموزش کارآموزان جراحی در ابتدا توسط ریچارد وبر، رئیس بخش جراحی، هدایت می‌شود. وبر، جراح مغز و اعصاب درک شفرد و جراح قلب و عروق پرستون برک را در بخش خود استخدام می‌کند.

آناتومی گری مانند بسیاری از سریال‌های طولانی دیگر، در طول سال‌های انتشارش از حضور بازیگران متعددی بهره برده است که شاهد لیست کردن همه آن‌ها در این فهرست ممکن نباشد. در ادامه مروری خواهیم داشت بر بیوگرافی بازیگران سریال Grey’s Anatomy که به ایفای نقش‌های اصلی‌تر پرداخته‌اند.

الن پامپئو در نقش مردیث گری

سریال گریز آناتومی

الن پامپئو (Ellen Pompeo) متولد 10 نوامبر 1969 برابر با 19 آبان 1348 است. او بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است. وی که یکی از پردرآمدترین بازیگران جهان از سال 2017 است، چندین بار در لیستی که Forbes در پایان سال منتشر می‌کند، ظاهر شده است.

پامپئو جوایز بسیاری چون جایزه انجمن بازیگران سینما، جایزه دستاورد ویژه در زمینه سرگرمی توسط بنیاد ملی ایتالیایی آمریکایی را دریافت کرده و چندین بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده است.

اولین حضور او در تلویزیون با نقشی در سریال درام حقوقی Law & Order در شبکه NBC بود. او سپس به عنوان بازیگر مهمان در سایر سریال‌های تلویزیونی بازی کرد. پامپئو در سال 1999 در اولین فیلم سینمایی خود، کمدی رمانتیک به زودی (Coming Soon) بازی کرد و به ایفای نقش‌های کوچک در فیلم‌ها ادامه داد.

همچنین بخوانید :

نقطه عطف زندگی حرفه‌ای او در سال 2002 بود، زمانی که او برای بازی در فیلم درام Moonlight Mile اثر برد سیلبرلینگ (Brad Silberling) به شهرت زیادی دست یافت. پامپئو سپس در سریال Grey’s Anatomy از شبکه ABC در نقش دکتر مردیت گری، به شهرت جهانی رسید.

از دیگر نقش‌های برجسته پامپئو می‌توان به کمدی Old School محصول 2003، فیلم ابرقهرمانی Daredevil محصول 2003، فیلم Art Heist محصول 2004 و درام کمدی Life of the Party محصول  2005 اشاره کرد.

وی علاوه بر حرفه بازیگری، دو قسمت را برای سریال آناتومی گری کارگردانی کرده و همچنین یک شرکت تولید فیلم به نام Calamity Jane را تأسیس کرده است. پامپئو از سال 2007 با تهیه‌کننده موسیقی کریس آیوری (Chris Ivery) ازدواج کرده است. این زوج سه فرزند دارند.

چاندرا ویلسون در نقش دکتر میراندا بیلی

آناتومی گری

چاندرا ویلسون (Chandra Wilson) متولد 27 آگوست 1969 برابر با 5 شهریور 1348 است. ویلسون بازیگر و کارگردان آمریکایی است که از سال 2005 به خاطر بازی در نقش دکتر میراندا بیلی در مجموعه تلویزیونی آناتومی گری در شبکه ABC شناخته شده است. او برای این نقش چهار بار نامزد جایزه امی شده ‌است.

او نقش دکتر بیلی را در سریال‌های تمرین خصوصی (Private Practice) و ایستگاه 19 (Station 19) که بر اساس سریال آناتومی گری ساخته شده‌اند، بازی کرد. او در سال 1991 برای اولین بار در نیویورک به روی صحنه تئاتر رفت. سپس به عنوان بازیگر مهمان در برنامه‌های پربیننده تلویزیونی بازی کرد. اولین حضور سینمایی او در فیلم فیلادلفیا (Philadelphia) در سال 1993 بود. ویلسون و دوست پسرش حدود 32 سال است که با یکدیگر در ارتباط هستند. آن‌ها 3 فرزند دارند.

جیمز پیکنز جونیور در نقش دکتر ریچارد وبر

بازیگران آناتومی گری

جیمز پیکنز جونیور (James Pickens Jr) بازیگر آمریکایی، متولد 26 اکتبر 1954 برابر با 4 آبان 1333 است. او بیشتر به خاطر بازی در نقش دکتر ریچارد وبر در سریال تلویزیونی سریال Grey’s Anatomy در شبکه ABC شناخته‌ شده ‌است.

او همچنین برای بازی در نقش مکمل معاون آلوین کرش (Alvin Kersh) در فصل‌های آخر مجموعه تلویزیونی علمی تخیلی The X-Files از شبکه فاکس شناخته می‌شود. در سال 2018، پیکنز نقش خود را به عنوان چاکی میچل (Chuckie Mitchell) در دو قسمت از فصل دهم سیتکام Roseanne دوباره بازی کرد. پیکنز در سال 1984 با جینا تیلور (Gina Taylor)، خواننده سابق گروه موسیقی Musique، ازدواج کرد و دارای دو فرزند است.

جاستین چمبرز در نقش دکتر الکس کارو

سریال آناتومی گری ۲۰۰۵

جاستین چمبرز (Justin Chambers) بازیگر و مدل آمریکایی متولد 1970 است. او دوره‌های بازیگری را در استودیوی HB در نیویورک گذراند. چمبرز پس از کشف شدن در پاریس به عنوان یک مدل شروع به کار کرد.

چمبرز کار بازیگری خود را با بازی در سریال دنیای دیگر (Another World) آغاز کرد و اولین فیلم سینمایی او فیلم درام کمدی Liberty Heights محصول 1999 بود.

نقطه عطف بازیگری او در سال 2005 بود که برای نقش دکتر الکس کارو (Alex Karev) در سریال آناتومی گری انتخاب شد. چمبرز با بازی در این سریال به محبوبیت گسترده‌ای دست یافت. او برای این نقش، چندین بار نامزد جوایز مختلف از جمله جایزه Screen Actors Guild Award شد. او جایزه بهترین بازیگر درام شبکه‌های تلویزیونی در سال 2017 در مراسم جوایز منتخب مردم را برنده شد. در سال 1993، او با کیشا چمبرز (Keisha Chambers) ازدواج کرد. آنها پنج فرزند دارند.

کوین مک‌کید در نقش دکتر اون هانت

فصل جدید سریال آناتومی گری

کوین مک‌کید (Kevin McKidd) بازیگر اسکاتلندی متولد 9 آگوست 1973 برابر با 18 مرداد 1352 است. او از هنرپیشه‌های آناتومی گری است که اگرچه از فصل پنجم به این مجموعه پیوست، اما خیلی زود توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند و به یکی از بازیگران اصلی تبدیل شود. او پیش از ایفای نقش در سریال آناتومی گری که شهرت زیادی را برایش به ارمغان آورد، در آثاری چون فیلم Trainspotting محصول 1996، مینی سریال آنا کارنینا از شبکه BBC و محصول 2000، سریال درام تاریخی Rome محصول 2005 الی 2006 و مچنین سریال Journeyman محصول 2007 به ایفای نقش پرداخته بود. جالب است بدانید که مک‌کید به عنوان صداپیشه چندین بازی ویدیویی نیز فعالیت کرده است.

برخی از دیگر بازیگران سریال آناتومی گری عبارتند از:

  • ساندرا اوه (Sandra Oh) در نقش کریستینا یانگ (فصل اول تا دهم)
  • کاترین هیجی (Katherine Heigl) در نقش ایزی استیونز (فصل اول تا ششم)
  • تی. آر نایت (T. R. Knight) در نقش جورج اومالی (فصل اول تا پنجم)
  • ایسایا واشنگتن (Isaiah Washington) در نقش پرستون بورک (نقش اصلی در فصل های اول تا سوم و بازیگر مهمان در فصل‌های نه و ده)
  • پاتریک دمپزی (Patrick Dempsey) در نقش درک شپرد (قصل اول تا دوازدهم)
  • کیت ولش (Kate Walsh) در نقش ادیسون مونتگومری (فصل دوم و سوم نقش اصلی و فصل اول، چهارم الی نهم بازیگر مهمان)
  • سارا رامیرز (Sara Ramirez) در نقش کالی تورس (فصل سوم نقش فرعی، فصل چهارم الی دوازدهم نقش اصلی)
  • اریک دین (Eric Dane) در نقش مارک اسلون (فصل سوم مهمان، فصل چهارم الی نهم اصلی)
  • جسی ویلیامز (Jesse Williams) در نقش دکتر جکسون آیوری (فصل هفتم الی هفدهم)
  • کاترینا اسکورسون (Caterina Scorsone) در نقش دکتر امیلیا شفرد (فصل یازده تا کنون)
  • کامیلا لودینگتون (Camilla Luddington) در نقش دکتر جو ویلسون (فصل ده تا کنون)
  • کلی مک‌کری (Kelly McCreary) در نقش دکتر مگی پیرس (فصل یازده الی نوزده)

بررسی سریال آناتومی گری

سریال Grey’s Anatomy در بین سریال‌های متعلق به شبکه ABC و سریال‌های در حال پخش این شبکه، طولانی‌ترین زمان پخش در ساعات اوج تماشای تلویزیون را دارد. تا 28 فوریه 2019، این مجموعه بیشترین مدت زمان پخش را در بین سریال‌های درام پزشکی آمریکایی داشت. سریال آناتومی گری در مه 2019 برای هفدهمین فصل خود تمدید شده است.

زمان پخش سریال آناتومی گری

با این که رتبه بندی این سریال در طول مدت پخش آن کاهش یافته است، اما همچنان یکی از بالاترین رتبه‌ها را در میان مخاطبین سنین 18 تا 49 سال دارد و نظرات درباره آناتومی گری همواره مثبت بوده. سریال آناتومی گری در بین سریال‌های درام پخش شده در شبکه‌های تلویزیونی در آمریکا رتبه سوم را دارد.

سریال Grey’s Anatomy در بیشتر فصل‌های خود با استقبال خوبی از سوی منتقدان روبرو شده و در  لیست ده سریال برتر منتقدین در پایان سال قرار گرفته است. از زمان آغاز به کار، این سریال به دلیل مدت زمان پخش طولانی و رتبه‌بندی خوب، توسط رسانه‌ها به عنوان یک پدیده تلویزیونی توصیف می‌شود و گفته شده که سریال آناتومی گری تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ عامه داشته ‌است.

از جمله جوایز سریال Grey’s Anatomy، جایزه گلدن گلوب بهترین سریال تلویزیونی درام است. این سریال در مجموع سی و هشت نامزدی در جایزه Primetime Emmy کسب کرده است؛ از جمله دو جایزه برای سریال‌های برجسته درام. گروه بازیگران این سریال نیز برای بازی‌های خود در این  مجموعه تلویزیونی، افتخارات و جوایز بسیاری دریافت کرده‌اند.

این سریال در وبسایت IMDb‌ و بر اساس نظر کاربران به امتیاز 7.6 از 10 رسیده است. همچنین 96 درصد از کاربران گوگل این مجموعه را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در وبسایت TV.com به امتیاز 8.8 از 10 رسیده است. در متاکریتیک نیز بر اساس 36 نقد، این فیلم میانگین امتیاز 64 از 100 را گرفته است.

نکات جالب سریال آناتومی گری

در اینجا به ده نکته جالب درباره سریال آناتومی گری می‌پردازیم:

Grey’s Anatomy در واقع عنوان اصلی این سریال نبود

کیت والش (Kate Walsh)، بازیگر نقش آدیسون مونتگومری (Addison Montgomery) در سریال آناتومی گری، در سال 2017 به BuzzFeed گفت که نام سریال قبل از انتخاب Grey’s Anatomy سه بار تغییر کرده ‌است. نام این سریال در ابتدا قرار بود پزشکان یا جراحان و یا پیچیدگی‌ها باشد.

برخی از ستارگان سریال گری آناتومی اپیزودهایی را کارگردانی کرده اند

طبق گفته‌های باستل، ویلسون (میراندا بیلی)، دبی آلن (کاترین اوری)، کوین مک‌کید (اوون هانت)، جسی ویلیامز (جکسون اوری) و الن پامپئو (مردیت گری)، همگی قسمت‌هایی از این سریال را کارگردانی کرده‌اند.

نقد سریال آناتومی گری

سه اسپین آف از روی سریال گری آناتومی ساخته شده‌ است

سریال تمرین خصوصی (Private Practice) پس از انتقال آدیسون مونتگومری به یک درمانگاه در کالیفرنیا آغاز شد. شش فصل داشت و در سال 2013 پایان یافت.

در سال 2018، سریال ایستگاه 19 (Station 19) به دنبال تغییر شغل بن وارن از یک پزشک به یک آتش نشان ساخته و پخش شد. در همین سال سریال کوتاه و شش قسمتی Grey’s Anatomy: B-Team در ABC.com پخش شد.

هر عنوان از اپیزودهای سریال گری آناتومی به جز یکی، عنوان یک آهنگ است

به گفته BuzzFeed، از قسمت اول این سریال به نام A Hard Day’s Night، هر قسمت از این سریال عنوان مشترکی با یک قطعه موسیقی معروف دارد.

اما در فصل 14 قسمتی با نام 1-800-799-7233، شماره تلفن گزارش خشونت خانگی، ساخته شد. از آنجا که این قسمت درباره رفتارهای خشونت‌آمیز شوهر سابق جو ویلسون بود، آن را با این عنوان نامگذاری کردند.

دنزل واشنگتن یکی از قسمت های اصلی سریال گری آناتومی را کارگردانی کرد

دنزل قسمت The Sound Of Silence از فصل 12 این سریال را کارگردانی کرد. در این قسمت مردیث در بیمارستان گری اسلون به طرز وحشیانه‌ای توسط یک بیمار مورد حمله قرار گرفت.

همچنین بخوانید :

از روی این سریال یک بازی ویدیویی ساخته شد

بله، لازم نیست فقط تصور کنید که مردیث بودن چگونه است. به لطف Ubisoft Games، می‌توانید در بازی ویدیویی رسمی Grey’s Anatomy در نقش مردیث باشید.

این بازی در سال 2009 منتشر شد و به شما امکان می‌دهد به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی بازی کنید و تصمیم بگیرید که وقتی بحران در بیمارستان اتفاق می‌افتد چه کاری انجام دهید. این بازی چندان موفق نبود.

شخصیت الکس کارو در فیلمنامه اصلی سریال نوشته نشده‌ بود

نقش الکس کارو در مراحل بعدی به منظور همراهی با دکتر جورج اومالی، به فیلمنامه وارد شد. از آنجا که وی بعد از فیلمبرداری قسمت ابتدایی به فیلمنامه وارد شد، صحنه‌های مربوط به او یا دوباره فیلمبرداری شد و یا به صورت دیجیتالی در سریال قرار گرفت.

شهره آغداشلو در سریال آناتومی گری حضور داشت

شهره آغداشلو در فصل سوم این سریال در قسمت Scars and Souvenirs در نقش هلن کرافورد (Helen Crawford) ظاهر شد. هلن کرافورد یکی از دوستان دکتر درک شفرد بود که تومور مغزی بدخیم داشت.

شهره آغداشلو در سریال آناتومی گری

تنوع نژادی یک عامل اساسی در خلق سریال آناتومی گری بود

خالق این سریال شاندا رایمز می‌خواست مجموعه تلویزیونی بسازد که افراد با هر رنگ و نژادی در آن حضور داشته ‌باشند. به طوری که هر کسی فردی مانند خودش را در تلویزیون ببیند.

تیلور سوئیف طرفدار پروپاقرص سریال آناتومی گری است

تیلور سوئیفت یکی از طرفداران بزرگ این سریال است. او حتی نام یکی از گربه‌های خود را به خاطر شخصیت اصلی این سریال، مردیث گری گذاشت.

کلام آخر

جوایز سریال Grey's Anatomy

کم پیش می‌آید که سریالی برای نوزده فصل بتواند درصد زیادی از مخاطبین خود را راضی کند. سریال آناتومی گری داستانی جذاب با بازی‌های خوب دارد که شما را ناامید نمی‌کند. پخش این سریال از سال 2005 آغاز شد و آخرین فصل سریال آناتومی گری یعنی فصل نوزدهم تازه به اتمام رسیده. البته سازندگان تصمیم گرفته‌اند آن را برای فصل بیستم نیز تمدید کنند. اگر از طرفداران این سریال هستید می‌توانید این مجموعه را در ابتدای همین مقاله دانلود کنید. در این مقاله با معرفی و بررسی سریال آناتومی گری همراه شما بودیم. نظر شما درباره این سریال چیست؟ در قسمت نظرات همراه ما باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
سپیده
.
22 آذر 1399، 11:26
پاسخ
0
2
آهنگ تیتراژ سریال آناتومی گری خیلی خوبه
avatar
رقیه رنجبری
.
12 آذر 1399، 01:18
پاسخ
0
4
خيلي كامل و عالي توضيح داديد. خسته نباشيد
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402