بیوگرافی فرشته حسینی، آثار، حواشی و تصویر او با نوید محمدزاده

بیوگرافی فرشته حسینی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فرشته حسینی بازیگر زن سینمای ایران است که توانست توجه مخاطبان را با بازی‌های خود جلب و جوایز مختلفی کسب کند. در این مقاله با بیوگرافی فرشته حسینی همراه شما هستیم.

فرشته حسینی بازیگر زن افغانستانی‌تباری است که در ایران و سال 1376 به دنیا آمد. او کودکی سختی داشت و در سال 1385 در دوره‌های بازیگری اصغر محبی ، محمد رحمانیان و مهتاب نصیرپور شرکت کرد تا اینکه توانست تئاتر را شروع کند. در سال 1394 سرانجام این بازیگر با فیلم مستند من یک دختر شادم پشت دوربین رفت و سال بعد در فیلم رفتن اثر نوید محمودی درخشید. خانم حسینی موفق شد تا برای فیلم دسته دختران دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن کسب کند. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با بیوگرافی این بازیگر همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی فرشته حسینی

  • نام و نام خانوادگی: فرشته حسینی
  • تاریخ تولد: 6 اردیبهشت 1376
  • محل تولد: تهران
  • سن فرشته حسینی: 26 سال
  • قد فرشته حسینی: 175 سانتی متر
  • تحصیلات: دیپلم
  • وضعیت تاهل: متاهل (ازدواج با نوید محمدزاده از سال 1400 تا کنون)
  • صفحه اینستاگرام فرشته حسینی: fereshtehosseini_@

بیوگرافی فرشته حسینی

در این بخش به سراغ زندگی خانم‌ حسینی می‌رویم.

از تولد تا بزرگسالی

فرشته حسینی بازیگری با ملیت افغان، متولد 6 اردیبهشت 1376 در تهران است. حسینی در یک خانواده پر جمعیت با شش خواهر و یک برادر کوچکتر از خود به دنیا آمده است. او سال 86 و در سن 9 سالگی با اجرای تئاترهای موزیکال در این عرصه فعالیت می‌کرده و بعدها با یک مستند به نام من یک دختر شادم به کارگردانی سامره رضایی فعالیت حرفه‌ای خود را شروع کرد. این بازیگر که در زندگی شخصی خود با مشکلات زیادی روبرو شده به دلیل تابعیت افغانی در صفحه اینستاگرامی خود با متنی گفته است:

متولد ایرانم، از پدر و مادر افغانستانی. چی باعث می‌شود کسی فکر بکند من نباید از حقوق انسانی بهره مند شوم؟ کی تصمیم می‌گیرد که اجازه داشتن عزت نفس، حقوق برابر و آرامش را به من ندهد؟ چی باعث می‌شود وقتی می‌خواهید کسی را مسخره کنید بگویید مثل افغانیا می‌ماند؟ چی توی من وجود دارد که این قدر شما را آزار می‌دهد.

در تصویر زیر عکس مادر فرشته حسینی را به همراه فرشته و خواهرش می‌بینید.

زندگی خصوصی فرشته حسینی

پدر فرشته حسینی به دلیل مشکلات مالی موافق حضور او در عرصه بازیگری نبوده، ولی حسینی با کار در یک گارگاه خیاطی و کسب در آمد برای خود، توانسته به دنبال علاقه خود که حرفه بازیگری است، برود.

حسینی که مشکلات زیادی را در ورود به عرصه هنر تحمل کرده است، در مورد فعالیت‌های هنری خود می‌گوید:

من برای ورود به این عرصه با دردسرهای زیادی روبرو شده‌ام. اوایل می‌خواستم برای کار به افغانستان بروم، ولی آنجا زیاد با کار کردن یک دختر افغان به عنوان بازیگر موافق نیستند و هیچ کس آشنایی با من ندارد.

به احتمال زیاد حضور فرشته حسینی در افغانستان نمیتوانست کمکی برای رسیدن او به آرزوی دیرینه‌اش بکند.

ازدواج فرشته حسینی و نوید محمدزاده

فرشته حسینی و نوید محمدزاده / فرشته حسینی و خانواده اش

در بیوگرافی فرشته حسینی بازیگر سریال قورباغه می‌خوانیم که او و نوید محمدزاده اولین بار در این سریال باهم همبازی شدند. در اردیبهشت 1400 نوید به مناسبت تولدش پستی در اینستاگرام منتشر کرده و از رابطه خود و فرشته خبر داد. این دو بازیگر محبوب سینمای ایران در تیر ماه 1400 خبر ازدواج خود را تائید کردند.

زندگی شغلی فرشته حسینی

در این بخش نگاهی به زندگی شغلی خانم حسینی داریم.

شروع بازیگری

پیش‌تر گفتیم که خانم حسینی از سنین پایین با کلاس‌های بازیگری زیر نظر اصغر محبی ، محمد رحمانیان و مهتاب نصیرپور ‌کار خود را شروع کرد و بعد از آن چندین سال در تئاتر حضور پیدا کرد تا اینکه سرانجام توانست در فیلم مستندی به نام من یک دختر شادم حضور پیدا کرد. اما ورود این بازیگر به سینما با فیلم رفتن اثر نوید محمودی در سال 1395 اتفاق افتاد. او برای این اثر برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش شد.

آغاز دیده شدن و شهرت

خانم حسینی در فیلم‌های شکستن همزمان بیست استخوان، یلدا، سونامی و هفت و نیم در سینما حضور پیدا کرد اما شهرت او به سریال قورباغه و نقش لیلای او برمی‌گردد. فرشته حسینی برای این اثر نامزد جایزه حافظ بهترین بازیگر زن درام شد. بازی کردن در قورباغه مصادف با ازدواج او با زوج سریالی‌اش نوید محمدزاده بود و این باعث شد تا بیشتر دیده شود.

خانم حسینی در سال 1400 فیلم دسته دختران را بازی کرد و توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای آن دریافت کند. جدیدترین فیلم او نیز چرا گریه نمی‌کنی نام دارد که در سال 1402 اکران شد. او سریال جنگل آسفالت را جدیدا با نوید محمدزاده بازی کرده که در سال 1403 پخش خواهد شد.

سریال های فرشته حسینی

فیلم های فرشته حسینی

نام فیلمسالکارگرداننقش
رفتن1395نوید محمودیفرشته
شکستن همزمان بیست استخوان1396جمشید محمودیهنگامه
یلدا1397مسعود بخشیانار
سونامی1397میلاد صدرعاملیترگل ابراهیمی
هفت و نیم1397نوید محمودیفرشته
دسته دختران1400منیر قیدیسیمین
چرا گریه نمی‌کنی؟1401علیرضا معتمدیصبا

سریال های فرشته حسینی

نام سریالسالکارگرداننقش
قورباغه1398-1399

هومن سیدی

لیلا
جنگل آسفالت1403پژمان تیمورتاش

تئاترهای فرشته حسینی

تئاترهای فرشته حسینی

نام  نمایشسال
خشونت علیه زنان1394
یک خاطره، یک مونولوگ، یک فریاد و یک نیایش1394
سینماهای من1394
من موجودی احساساتی هستم1396
شازده کوچولو1397
ماهی سیاه کوچولو1397
من یک سالوادورم

بهترین فیلم های سینمایی با بازی فرشته حسینی

ما در این بخش به بررسی بهترین فیلمهای فرشته حسینی می‌پردازیم. در زیر به تعدادی از آثار این بازیگر اشاره می‌کنیم:

فیلم دسته دختران

دسته دختران / بهترین فیلمهای فرشته حسینی / بیوگرافی فرشته حسینی

  • سال تولید: 1400
  • کارگردان: منیر قیدی

آخرین فیلم اکران‌شده فرشته حسینی، فیلم دسته دختران است. این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم فجر 1400 به روی پرده رفت و علاوه بر سیمرغ بهترین جلوه‌های بصری، توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را نیز از آن فرشته بکند. این فیلم نامزد 5 سیمرغ دیگر نیز شد و از سوی منتقدین ب انظرات مختلفی، از جمله انتقاد از فیلمنامه، روبرو گشت. فیلم دسته زنان روایتگر مقاومت و ایثار زنان در اولین روزهای جنگ ایران و عراق است.

فیلم هفت و نیم در نقش فرشته

فرشته حسینی در افغانستان / زندگینامه فرشته حسینی بازیگر

  • سال تولید: 1398
  • کارگردان: نوید محمودی

فیلم هفت و نیم داستان زندگی هفت دختر جوان ایرانی-افغانی است که در اپیزودهای جدا از هم و در پلان‌های جداگانه داستان عروسی آنها را روایت می‌کند و در این بین با مسائلی مواجه می‌شوند. در این فیلم بازیگرانی چون ندا جبرائیلی، هستی مهدوی، آناهیتا افشار، شیدا خلیق، افسانه کمالی، متین حیدری نیا، شادی مختاری، محمدرضا غفاری، حسین مهری، روژان تقی زاده و… نقش آفرینی کرده‌اند. این فیلم به دلیل تعطیلی سینماهای سراسر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین از سایت‌های معتبر اکران شد.

فرشته حسینی در فیلم سونامی در نقش ترگل

فرشته حسینی قبل از عمل / قد فرشته حسینی

  • سال تولید: 1397
  • کارگردان: میلاد صدر عاملی

سونامی فیلمی با مضمون ورزشی است که داستان زندگی یک جوان تکواندوکار را روایت می‌کند که در زندگی خود با مسائلی مواجه می‌شود. در این فیلم بازیگران دیگری چون بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، علیرضا شجاع نوری، رعنا آزادی ور، محمد رضا غفاری، علیرضا استادی، امیر مهدی ژوله، ستاره پسیانی و… نقش آفرینی کرده‌اند. این فیلم برای نخستین بار در سال 1397 از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد.

فیلم شکستن همزمان بیست استخوان در نقش هنگامه

بیوگرافی فرشته حسینی بازیگر قورباغه / بیوگرافی فرشته حسینی و نوید محمدزاده

  • سال تولید: 1397
  • کارگردان: جمشید محمودی

شکست همزمان بیست استخوان با نام بین‌المللی رونا، مادر عظیم فیلمی به نویسندگی جمشید محمودی، نماینده سینمای افغانستان در نود و یکمین دوره جوایز اسکار بوده است. این فیلم داستان زندگی یک خانواده افغان با بازی محسن تنابنده است که فاروق برای فرستادن قاچاقی مادر و برادرش به افغانستان تلاش می‌کند، ولی لحظات آخر متوجه بیماری کلیوی مادرش می‌شود و باید بین جان خود و مادرش یکی را انتخاب کند.

در این فیلم بازیگران دیگری چون مجتبی پیرزاده، سعید چنگیزیان، علیرضا استادی و… نقش آفرینی کرده‌اند. از جوایز این فیلم می‌توان به جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌الملی فیلم استکهلم سوئد، دیپلم افتخار بهترین فیلم آسیایی از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش بین الادیان از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان کره جنوبی، جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره بین‌المللی وزول فرانسه، جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم دیوراما هندوستان و… اشاره کرد.

فیلم یلدا

  • سال تولید: 1397
  • کارگردان: مسعود بخشی

فیلم یلدا داستان زندگی زنی است که به دلیل قتل مردی در زندان به سر می‌برد. او به یک برنامه تلویزیونی دعوت شده تا در آن برنامه از دختر مقتول رضایت بگیرد و مشکلاتی در روند فیلم به وجود می‌آید. در این فیلم بازیگرانی چون صدف عسکری، بهناز جعفری، فرشته صدرعرفایی، بابک کریمی، آرمان درویش، فقیه سلطانی، بهرام افشاری و… نقش آفرینی کرده‌اند. این فیلم برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره ساندنس شده است.

فیلم رفتن در نقش فرشته

بیوگرافی فرشته حسینی بازیگر سریال قورباغه / بيوگرافي فرشته حسینی

  • سال تولید: 1395
  • کارگردان: نوید محمودی

فیلم رفتن اولین تجربه کارگردانی نوید محمودی نماینده سینمای افغانستان در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار بوده که اکران آن در شهر کابل شروع شده است. داستان این فیلم قصه عشق فرشته با نبی است که در داستان زندگی آنها مشکلاتی به وجود می‌آید.

بازیگران دیگری چون رضا احمدی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی و… در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم موفق به کسب جوایزی از جمله جایزه ویژه کارگردانی از جشنواره بوسان، تندیس بهترین فیلم فستیوال تریپولی لبنان، تندیس غزال طلایی بهترین فیلم فستیوال پارسی استرالیا، تندیس بهترین فیلم از فستیوال فیلم‌های ایرانی استکهام و… شده است.

فرشته حسینی در حال حاضر مشغول بازی در فیلم سکونت در میان خدایان، در نقش فرشته است.

بهترین سریال های فرشته حسینی

در حال حاضر در زندگینامه فرشته حسینی بازیگر تنها نام یک سریال به چشم میخورد و یک سریال در انتظار پخش قرار دارد. سریال قورباغه که از شبکه نمایش خنگی منتشر شد. امیدواریم در آینده کارهای بیشتری از این بازیگر مستعد ببینیم.

 فرشته حسینی در سریال قورباغه

فرشته حسینی در جشنواره فیلم کن 2022 / اینستاگرام فرشته حسینی

  • سال تولید: 1399
  • کارگردان: هومن سیدی

سریال قورباغه مجموعه نمایشی به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی محصول 1398-1399 است که از 24 آذر 1399 از تمام سایت‌های معتبر پخش می‌شود. این مجموعه که اولین تجربه ساخت سریال به کارگردانی سیدی است، داستانی با مضمون درام و اجتماعی دارد که در هر اپیزود به مشکلات زندگی مردم و مسائل جامعه می‌پردازد.

در این مجموعه بازیگرانی چون فرشته حسینی و نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، محمد امین شعرباف، احسان منصوری، نیما مظاهری و… نقش آفرینی کرده‌اند. همچنین شایعاتی درباره دستمزد 7 میلیاردی نوید محمدزاده برای بازی در این سریال پخش شد که وکیل شرکت تصویر پاسارگاد این خبر را تکذیب کرد و به شایعات پایان داد.

جوایز فرشته حسینی

فرشته حسینی قبل از عمل

فرشته حسینی بازیگر جوان و با استعداد سینمای ایران و افغان است که جزو بازیگران تازه کار عرصه هنر و بازیگری محسوب می‌شود.

نام جایزهسالفیلم/سریالوضعیت
بهترین بازیگر زن در جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش1395رفتنبرنده
جایزه حافظ بهترین بازیگر زن درام1399قورباغهنامزد
دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن1400دسته دخترانبرنده
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر1400دسته دختراننامزد

حواشی و نکات زندگی فرشته حسینی

در ادامه می‌توانید برخی از حواشی این هنرپیشه را بخوانید.

حاشیه پیامی برای وزیر ارتباطات

چندی پیش اخباری در مورد پست اینستاگرام فرشته حسینی در فضای مجازی پخش شد. به دلیل وجود مشکلاتی که برای فرشته حسینی و خانواده اش به دلیل تبعیت افغانی در کشور ایران  به وجود آمده او به اعتراض پرداخت. حسینی به دلیل اینکه خانواده‌اش نتوانسته بودند به دلیل تابعیت سیم کارتی با نام خود تهیه کنند و به دلیل آموزش مجازی فرشته حسینی و خواهرش نیاز به سیم کارتی با نام ثبت شده خودشان بود، در پیام اعتراضی به وزیر ارتباطات اعلام کرد که چرا باید به علت یک تابعیت با ما اینگونه رفتار شود، درحالی که ما هم حق حیات و زندگی داریم. وزیر ارتباطات نیز طبق پیامی عذرخواهی خود را اعلام کرده و دستور داد، هرچه سریع تر به حل مشکلات مردم جامعه افغان در ایران بپردازند.

 حاشیه لباس جنجالی فرشته حسینی

فرشته حسینی در جشنواره فجر / فیلم های سینمایی با بازی فرشته حسینی

فرشته حسینی در جشنواره فجر در عموم با لباس جنجالی ظاهر شده بود. حواشی در مورد جلب توجه و نامناسب بودن لباس او در فضای مجازی پخش شد که وی با پیامی به این حواشی پایان داد و خواهش کرد که برای او حاشیه ایجاد نکنند.

اختلاف قد فرشته با نوید

یکی دیگر از مواردی که جزء حواشی، هرچند بسیار کم اهمیت این بازیگر محسوب می‌شود، اختلاف قد فرشته حسینی با نوید محمدزاده است که در ابتدای اعلام رابطه این دو، مورد توجه کاربران دنیای مجازی قرار گرفته بود.

فرشته حسینی در جشنواره فیلم کن 2022

بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی در کن

با اکران فیلم برادران لیلا در جشنواره فیلم کن 2022، بار دیگر فرشته و نوید در مرکز توجهات قرار گرفتند. نوید محمدزاده از بازیگران فیلم برادران لیلا است، که همراه با همسرش بر فرش قرمز جشنواره پا گذاشتند. بوسه فرشته حسینی و نوید محمدزاده در جشنواره کن 2022، سبب شد در مرکز توجهات قرار گیرند.

از مدلینگ شدن تا حواشی طلاق

یکی از حواشی این بازیگر، مدلینگ شدن اوست. چندی پسش خانم حسینی با استایل‌های عجیبی اقدام به مدلینگ شدن کرد. پیش از این لباس عروس او نیز با طراحی خاص خود مورد توجه قرار گرفته بود. مدلینگ شدن او نیز توجه کاربران مجازی را به خود جلب کرد و اکثرا مورد انتقاد قرار گرفت. اخیرا حاشیه طلاق او و نوید محمدزاده پخش شده بود که تکذیب شد و خبری زرد بود.

حقایق پنهان فرشته حسینی

در این بخش مقاله با حقایق پنهان این هنرپیشه همراه شما هستیم.

  • این هنرپیشه اصالتا افغانستانی است و ابتدا قصد داشت از سینمای این کشور وارد بازیگری شود اما به دلیل محدودیت‌ها تصمیم گرفت این کار را نکند.
  • او از کودکی مجبور بود برای هزینه تحصیل خود کار کند.
  • فرشته حسینی به دلیل حساسیت خانواده ابتدا از تئاتر شروع کرد.
  • این بازیگر مدتی افسرده بود و گمان می‌کرد نمی‌تواند پیشرفت کند.
  • او از ایرانیان تقدیر دارد و به گفته خودش هرگز بخاطر افغانستانی بودن خود در هنر تقدیر نشده است.

آلبوم عکس های فرشته حسینی

در آخرین قسمت این مقاله چند عکس از او قرار می‌دهیم.

سخن پایانی

فرشته حسینی از بازیگران با استعداد و جوان ایرانی و افغان است که آثار مطرح زیادی در سینمای ایران و افغانستان دارد. ما در این مقاله به بررسی بیوگرافی فرشته حسینی بازیگر قورباغه و آثار این بازیگر پرداختیم. شما بازی او را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا از بازی این هنرمند و آثار او لذت می‌برید؟ نظرات خود را با ما در پلازا در میان بگذارید. ما منتظر نظرات شما دوستان عزیز در تیم پلازا هستیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
نام نامناسب
.
07 شهریور 1400، 00:01
پاسخ
0
0
عشقشون پایدار
avatar
افغان
.
06 شهریور 1400، 23:59
پاسخ
0
0
فرشته حسینی واقعا بازیگر خوبی است
avatar
روزبه
.
22 آذر 1399، 11:28
پاسخ
1
2
آثار تلویزیونی فرشته حسینی داره روز به روز بهتر و بیشتر میشه
avatar
سروش
.
11 آذر 1399، 10:38
پاسخ
1
1
با بازی در فیلم رفتن به کارگردانی نوید محمودی در جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش موفق به کسب بهترین بازیگر زن برای بازی در این فیلم شد
avatar
پدرام
.
11 آذر 1399، 10:36
پاسخ
1
1
ایشان دانش آموختگان اصغر محبی، مهتاب نصیرپور، محمد رحمانیان بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران بوده اند.
avatar
فرزاد
.
07 اردیبهشت 1400، 16:25
پاسخ
1
0
@پدرام
باهاتون موافقم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402