معرفی بازی Middle Earth Shadow of War ؛ طعم تلخ قدرت

بازی Middle Earth Shadow of War
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر طرفدار فیلم ارباب حلقه‌ها و هابیت‌ها باشید، تجربه بازی Middle Earth Shadow of War برای شما بدون شک الزامی‌ست.

بازی Middle Earth Shadow of War یک بازی در سبک اکشن نقش آفرینی (RPG) است که توسط تیم Monolith Productions توسعه یافته و به‌دست شرکت برادران وارنر منتشر شده است. بازی سرزمین میانه: سایه جنگ در حقیقت دنباله بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor است که سال 2014 به انتشار رسید. بازی سرزمین میانه: سایهٔ جنگ در اواخر سال 2017 برای ویندوز، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد.

بررسی بازی Middle Earth Shadow of War

بدون شک این بازی مورد توجه بسیاری از طرفداران سری سینمایی ارباب حلقه‌ها و هابیت‌ها قرار گرفته و از آنجایی که داستان این بازی به‌گونه‌ای مابین داستان این دو فیلم سینمایی صورت می‌گیرد، توانست بسیاری را وادار به تجربه این عنوان کند. در کنار بازی Middle Earth Shadow of War، ما یک بازی همراه و البته رایگان را در پلتفرم‌های اندروید و iOS دریافت کردیم که متاسفانه در کم‌تر از دو سال از دسترس خارج شد. با معرفی بازی Middle Earth Shadow of War همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

تریلر بازی Middle Earth Shadow of War

پیش از پرداختن به جزئیات بازی، قصد داریم با هم تریلر بازی Middle Earth Shadow of War را تماشا کنیم.

 

نگاهی به نسخه قبلی بازی Middle Earth Shadow of War

نسخه پیشین این بازی با نام Middle-Earth: Shadow of Mordor در سال 2014 به انتشار رسید که می‌توان آن را یک بازی Hack and Slash و نقش آفرینی دانست که داستانش مانند نسخه 2017 بازی میان داستان سه نسخه اصلی فیلم ارباب حلقه‌ها و هابیت‌ها اتفاق می‌افتد. ما به‌عنوان تالیون (Talion) که روح پادشاه الف‌ها یعنی سلبریمور (Celebrimor) را درخود دارد پیش می‌رویم. در این بازی هر دو شخص اصلی برای گرفتن انتقام عزیزان کشته شده خود به جنگیدن می‌پردازند.

بازی سرزمین میانه سایه جنگ

همچنین بخوانید :

ویژگی Nemesis System اولین بار در این نسخه معرفی شد و طی آن هوش مصنوعی NPCها افزایش یافته و تمامی اتفاقات در خاطرشان ثبت شده و طبق آن در برابر شما عمل می‌کنند. بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفت و جهان باز بازی، سیستم مبارزات، Nemesis System، داستان و باس فایت‌های آن بسیار تحسین شده‌اند.

 

داستان بازی Middle Earth Shadow of War

داستان بازی ما دنباله بازی Shadow of Mordor بوده و شخصیت تالیون در این بازی نیز همراه روح سلبریمور است. هر دو به کوه جهنم (Mount Doom) سفر کرده و حلقه‌ای نو به دور از سائورون (Sauron) را می‌سازند. پس از اتمام ساخت حلقه، سلبریمور به‌دست شلوب (Shelob) گروگان گرفته می‌شود و حلقه را در ازای آزادی سلبریمور طلب می‌کند. تالیون برخلاف میلش حلقه را به او داده و تنها دلیلش دشمنی مشترکشان با سائورون است.

شلوب با استفاده از حلقه نگاهی به آینده انداخته و تالیون را به‌سمت میناس ایثیل (Minas Ithil) راهنمایی می‌کند. نیروهای سائورون در آن منطقه از پالانتیر (Palantir) محافظت می‌کنند. پالانتیر به صاحبش اجازه دستیابی به همه چیز را می‌دهد که ابزاری باارزش برای سلبریمور و سلاحی خطرناک برای سائورون است.

داستان بازی Middle Earth Shadow of War

تالیون با سفر به میناس ایثیل سعی در حمله به نیروهای سائورون به‌کمک ژنرال کاستامیر (General Castamir)، دختر ژنرال و دیگر نیروهای او را دارد. در ادامه ژنرال به آن‌ها خیانت کرده و به ارک‌ها اجازه ورود به منطقه را می‌دهد. به‌لطف او شاه-ساحره آنگمار (Witch-King of Angmar) کنترل منطقه را به‌دست گرفته و کاستامیر را نیز به‌قتل می‌رساند و تالیون به‌سختی فرار می‌کند.

همچنین بخوانید :

در همین حال سائورون که از وجود حلقه در دستان شلوب باخبر می‌شود، نازگل‌ها (Nazgul) را برای ربودن حلقه سراغ شلوب می‌فرستد. تالیون که شلوب را نجات داده صاحب حلقه شده و به‌گفته شلوب سرنوشت سرزمین میانه در دستان اوست. پس از به‌دست آوردن حلقه، او بسیاری کارهای مختلف از جمله شکست ارک‌ها را انجام می‌دهد و به‌اندازه کافی نیرو و سپاه جمع‌آوری می‌کند و هدفش حمله مستقیم به سائورون است.

در این راه با ایسیلدور (Isildur) که تبدیل به نازگل شده برخورد داشته و تصمیم می‌گیرد او را به‌طور کامل از بین ببرد و روحش را که توسط One Ring (حلقه اصلی فیلم و بازی) تسخیر شده بود را آزاد می‌کند. در همین حال سلبریمور از او عصبانی شده و به اعتقادش ایسیلدور می‌توانست کارآمد باشد. در این لحظه تالیون متوجه می‌شود که سلبریمور قصد دارد جایگزین سائورون شود و پس از این جریان تالیون دیگر از سلبریمور دستور نگرفته و التاریل (Eltariel) را جایگزین او می‌کند.

دانلود بازی shadow of war برای ویندوز

بدون حلقه و سلبریمور، تالیون به‌آرامی به‌سمت مرگ می‌رود، ولی شلوب در نظرش به ملاقات او می‌آید. شلوب به تالیون اطمینان می‌دهد که اگر به جنگ سائورون برود پیروز خواهد شد و سلبریمور نیز سائورون را به بردگی خود درمی‌آورد و در باقی سرزمین میانه حرکت می‌کند.

تالیون حلقه ایسیلدور را پوشیده و از جان خود با استفاده از حلقه حفاظت می‌کند و با حمله به میناس ایثیل که حالا به میناس مورگول (Minas Morgul) تبدیل شده شاه-ساحره را از سر راه برمی‌دارد. او پالانتیر را تصرف کرده و به مشاهده سلبریمور و التاریل که نیروهای خود را برای حمله به سائورون تقویت می‌کنند، می‌نشیند.

همچنین بخوانید :

هر دو سعی دارند از دیگری پیشی گرفته و سلبریمور تلاش می‌کند سائورون را شکست دهد. او فقط می‌خواهد سائورون دو انگشت التاریل که یکی از آن‌ها حاوی حلقه قدرت (Ring of Power) است را جدا کرده تا خود را با او ادغام کند. در نتیجه این عمل، سائورون و سلبریمور در برج سائورون به‌صورت چشمی آتشین اسیر شده و روحشان برای برتری می‌جنگد و البته می‌داند که نمی‌تواند برای همیشه حلقه را نگه دارد.

در همین حال تالیون تلاش دارد که میناس مورگول را به کاخ خود تبدیل کند و تا حد ممکن نیروهای سائورون را دور نگه دارد. چندین دهه پس از این اتفاقات، تالیون تسلیم فساد حلقه ایسیلدور شده و به‌عنوان یک نازگل دراختیار سائورون قرار می‌گیرد و هدفش از بین بردن فرودو (Frodo) و به‌دست آوردن حلقه اصلی‌ست، ولی نابودی حلقه و سائورون، او و تمامی نازگل‌ها را نیز نابود می‌کند و روحش آزاد می‌شود. او در آخرین صحنه، در دنیای پس از مرگ دیده شده که اسلحه و زره‌اش را تسلیم می‌کند و به‌سمت غرب می‌رود.

 

گیم پلی بازی Middle Earth Shadow of War

ما در بازی سرزمین میانه: سایه جنگ با سبک اکشن نقش آفرینی همراه با المان‌هایی از سبک Hack and Slash سروکار داریم. دنیای بازی جهان باز بوده و این بازی مانند نسخه پیشین از دید سوم شخص انجام می‌گیرد. شخصیت اصلی بازی یعنی تالیون به‌عنوان یک جنگجوی گوندور (Gondor) بسیار ورزیده بوده و مهارت‌های مبارزه‌ای فراوانی درخود دارد و در کنار این مهارت‌ها، در نتیجه شریک شدن بدن خود با روح پادشاه الف یعنی سلبریمور، قدرت‌های بیشتری نیز درخود پرورش داده است.

گیم پلی بازی Middle Earth Shadow of War

مراحل زیادی پیش‌روی ما بوده و با استفاده از قدرت‌های انبوه خود باید نیروهای زیادی را از سر راه برداشته و هدف اصلی ما سرکوب کردن نیروهای سائورون است. بدون شک مانند هر بازی نقش آفرینی دیگر در کنار داستان اصلی بازی ما شاهد انبوهی از مراحل فرعی هستیم که قدرت تالیون و هم‌پیمان‌هایش را به‌وسیله Nemesis System بیش از پیش می‌کنند.

در نسخه پیشین این سری، ما انبوهی از المان‌های سبک Hack and Slash را شاهد بودیم و این درحالی‌ست که المان‌های این سبک در بازی Middle Earth Shadow of War کم‌تر مشاهده شده و بازی بیشتر به‌سمت سبک نقش آفرینی حرکت کرده و تجربه‌ای متفاوت را برای بازیکنان به ارمغان آورده است. یکی از ویژگی‌های مهم و زیبای بازی، آب ‌و هوای پویا و سیستم شب و روز بازی‌ست که گیم پلی و رفتار دشمنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آموزش بازی Middle Earth Shadow of War

ویژگی Nemesis System که اولین بار در بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor معرفی شد، حالا پیشرفت‌هایی داشته و بخش بیشتری از دنیای بازی را در برمی‌گیرد و یکی از ویژگی‌های آن بر یاران شما با نام Followers تاثیر می‌گذارد. رفتار شما تاثیر مستقیم بر روی یاران شما داشته و این امر کاملا مشهود است. بازیکنان می‌توانند خونی‌ترین دشمن و وفادارترین یار خود را از نسخه پیشین بازی به این بازی انتقال دهند. بازی شامل پادگانی (Garrison) است که از حالت آنلاین نسخه پیشین بازی گرفته شده و با رجوع به آن می‌توانید کارهایی از جمله بازگشایی Loot Boxهای بازنشده را انجام دهید. پادگان شما همچنین می‌تواند برای تمرین‌های قابل خرید با ارز درون بازی که میرین (Mirian) نامیده شده نیز استفاده شود. در پادگان شاهد افزایش دهنده‌های Spoils of War و XP نیز بودیم که پس از مدتی حذف شدند.

بخش چندنفره بازی شامل حالتی با نام Social Conquest است که به بازیکنان اجازه حمله به مقر دیگر بازیکنان و قبضه آن‌ها را می‌دهد. این حالت خود شامل دو قسمت Friendly یا همان دوستانه و Ranked یا همان قهرمانی می‌شود. حالت دوستانه بازی به شما اجازه حمله به مقر دیگران بدون ریسک از دست دادن سپاهتان را می‌دهد و این درحالی‌ست که حمله در حالت قهرمانی می‌تواند منجر به از دست دادن سپاهتان شود.

 

نقدها و نمرات بازی Middle Earth Shadow of War

این بازی مانند نسخه پیشین خود به‌شدت مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و Nemesis System پیشرفته آن بسیار دقیق و کارآمد طراحی شده بود. بازی سرزمین میان: سایه جنگ را در لیست بسیاری از سازمان‌های دسته بندی بازی‌ها مشاهد می‌کنیم. کسب مقام «بهترین بازی ایکس باکس» از طرف Gamescom، «بهترین بازی اکشن» از طرف IGN و «بهترین مبارزات» از طرف Game Informer از شاخص‌ترین دست‌آوردهای بازی ما هستند.

امتیاز 75 از 100 برای نسخه رایانه‌ای، امتیاز 81 از 100 برای نسخه ایکس باکس وان و نمره 80 از 100 برای نسخه پلی استیشن 4 نشان از بازی بسیار خوب و یا حتی عالی را دارد. در این بخش قصد داریم برخی از نمرات بازی Middle Earth Shadow of War را بررسی کنیم.

نمرات بازی Middle Earth Shadow of War

God is a Geek: امتیاز 100 از 100

همه چیز در این بازی از نسخه اول بهتر است و با Nemesis System ارتقا یافته، مبارزات عالی و داستان خارق‌العاده، شما ساعت‌ها مجذوب می‌شوید.

 

TheXboxHub: امتیاز 100 از 100

استودیو Monolith برای همه، چیزی فراهم آورده و درست مانند گالم (Gollum) که مجذوب قدرت حلقه می‌شود، شما نیز پس از مدتی مجذوب قدرت در بازی می‌شوید.

 

IGN: امتیاز 90 از 100

مانند بازی Batman: Arkham City که برپایه بازی Arkham Asylum ساخته شده بود، بازی Middle Earth Shadow of War نسخه بزرگ‌تر و جاه طلبانه‌تر بازی Shadow of Mordor با دست‌آوردهای عالی‌ست. نحوه ارتقا Nemesis System با انبوه مقرها و استفاده بهتر از نیروها و نبردها، همه داستانی زیبا و به‌یادماندنی در کنار بخش چندنفره جذاب را به ارمغان آورده‌اند.

 

GameStar: امتیاز 86 از 100

این بازی تقریبا از همه جهت بهتر، بزرگ‌تر و راضی کننده‌تر از نسخه اول است. تنها استثناها نحوه کنترل بازی و روش کسب درآمد سازنده بازی است.

 

Game Debate: امتیاز 85 از 100

با گیم پلی عالی، سیستم مبارزات پویا و ادای دین به دید تالکین (نویسنده رمان‌های ارباب حلقه‌ها)، چالش‌های رئیس‌های کاریزماتیک، داستان عمیق‌تر، پایان بزرگ‌تر، همه و همه بازیکنان را برای ساعت‌های زیادی سرگرم نگه داشته و امروز بازی Middle Earth Shadow of War یکی از بهترین بازی‌های اکشن نقش آفرینی سوم شخص است.

 

سیستم مورد نیاز بازی Shadow of War

بازی Middle Earth Shadow of War از گرافیک بالا و جلوه‌های ویژه فوق‌العاده چشم‌نوازی بهره می‌برد، پس نباید انتظار سیستمی ضعیف از آن را داشته باشیم. در این بخش قصد داریم تا حداقل سیستم مورد نیاز و همچنین سیستم پیشنهادی این بازی را شرح دهیم.

 

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 7 64 بیتی با آخرین آپدیت
  • پردازنده: AMD FX-4350 4.2GHz یا Intel Core i5 2300 2.8GHz
  • حافظه رم: 6 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: AMD HD 7870 2GB یا NVIDIA GTX 660 2GB
  • دایرکت ایکس: نسخه 11
  • فضای مورد نیاز: 70 گیگابایت

سیستم مورد نیاز بازی shadow of war

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 10 64 بیتی
  • پردازنده: AMD FX-8350 4GHz یا Intel Core i7 3770 3.4GHz
  • حافظه رم: 12 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: AMD RX 480 4GB، RX580 4GB یا NVIDIA GTX 970 4GB، GTX1060 6GB
  • دایرکت ایکس: نسخه 11
  • فضای مورد نیاز: 70 گیگابایت

 

سخن پایانی

بازی سرزمین میانه سایهٔ جنگ / تریلر بازی Middle Earth Shadow of War

همه می‌دانیم که فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت‌ها در سراسر جهان طرفداران زیادی دارند و بدون شک تجربه این بازی می‌تواند به درک بیشتر فیلم کمک کرده و با فضای تاریک، مملو از مبارزه و خشونت آدرنالین شما را به‌شدت افزایش دهد. از هر نقطه نظری که به بازی نگاه بیندازیم، این بازی به‌هیچ عنوان از خاطرها نرفته و سال‌های سال مردم سرورهای این بازی را انبوه نگه می‌دارند. آیا شما این بازی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
امیر
.
21 اردیبهشت 1400، 04:19
پاسخ
0
0
سلام من یک سوال داشتم شلوب کیه و چیکارس رابطش با سائرون چی بود این رو من نمیدونم
avatar
اوا
.
22 آذر 1399، 12:18
پاسخ
0
0
لینک دانلود بازی shadow of war برای ویندوز هم بزارید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402