13 ترفند برای مخفی کردن کابل در خانه و محل کار

مخفی کردن کابل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

زندگی با وسایل الکترونیکی که از ارتباطات بیسیم پشتیبانی نمی‌کنند، مشکل آفرین است. برای مخفی کردن کابل راه حل‌هایی داریم. با ما همراه بمانید.

در دنیای امروز زندگی ما با وسایل الکترونیک و برقی گره خورده است و برای انجام بسیاری از کارها و استفاده از بسیاری از وسایل خود به برق نیاز داریم. اکثر وسایل مورد استفاده ما هنوز هم به دلایلی چون نیاز به پیشرفت بیشتر علم و تکنولوژی و البته مسائل مالی از کابل برای تامین برق خود استفاده می‌کنند. استفاده از این کابل‌ها برای بهره بردن از وسایل برقی بسیاری که در خانه‌های خود داریم صحنه‌های ناخوشایند و پر از کابلی به وجود می‌آورد که موجب به هم ریخته به نظر رسیدن خانه می‌شود. برای مخفی کردن کابل در خانه و محل کار 13 ترفند را در این مقاله پیشنهاد خواهیم داد. با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

13 ترفند برای مخفی کردن کابل در خانه و محل کار

مخفی کردن کابل

استفاده از وسایل الکتریکی در دنیای امروز اجتناب ناپذیر است، اما استفاده از این همه وسایل الکتریکی نیاز به تامین برق و در نتیجه وجود یک کابل دارد. وجود تعداد زیادی کابل در هر محیط باعث به هم ریخته به نظر رسیدن آن شده و زیبایی آن محل را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در این قسمت به معرفی و شرح راه حل‌های مختلف برای مخفی کردن کابل در محیط‌های مختلف همچون محل کار و خانه می‌پردازیم. برای آشنایی با 13 ترفند برای مخفی کردن کابل در خانه و محل کار این مقاله را از دست ندهید.

 

سیم سیار را پنهان کنید

ترفندهای مخفی کردن کابل

محلی که بیشترین به هم ریختگی‌های کابل‌های موجود در خانه یا محل کارتان در آن به وجود می‌آید سیم سیار است. پس برداشتن آن از روی زمین می‌تواند به مقدار زیادی به این وضعیت آشفته سامان دهد. بیشتر سیم‌های سیار در قسمت پشتی دارای یک سوراخ هستند که می‌توان آنها را از آنجا با استفاده از چند میخ یا پیچ به دیوار آویزان کرد. اگر تی وی روم منزل شما پایه نیز دارد، می‌توانید سیم سیار را درست زیر آن نصب کنید تا میان میز تلویزیون و دیوار فاصله‌ای باقی نماند. در غیر اینصورت می‌توانید سیاری تهیه کنید که قابلیت اتصال مستقیم به پریز را داشته باشد.

 

جعبه نگهدارنده کابل را پنهان کنید

مخفی کردن کابل در خانه

تمام دستگاه‌های جانبی مثل جعبه نگهدارنده کابل، اپل تی وی، Rokus و… به حجم زیاد سیم‌های موجود در مکان‌ها اضافه می‌شوند. صادقانه بگوییم دیدن این مناظر اصلا خوشایند نیست. سیم‌های وسایل برقی خود را در کابینت، کمد و کشوهای خود پنهان کنید. اگر در آنها جایی برای ورود این سیم‌ها وجود ندارد، می‌توانید با استفاده از دریل یا وسیله‌ای دیگر این منفذ را ایجاد کنید. اگر دوست ندارید هر بار که تلویزیون می‌بینید در جعبه نگهدارنده سیم را باز کنید، باید از یک گیرنده مادون قرمز قابل اتصال به جعبه نگهدارنده سیم استفاده کنید.

 

از نگهدارنده کابل استفاده کنید

پنهان کردن کابل

قبل از اینکه نگران پنهان کردن کابل وسایل خود باشید بهتر است از امنیت آنها اطمینان حاصل کنید. از یک نگهدارنده کابل یا استند روی میز خود استفاده کنید تا هنگام از برق کشیدن وسایل از افتادن کابل‌ها به زمین جلوگیری کنید. علاوه بر این می‌توانید از قلاب‌هایی برای هدایت سیم از پایه‌های مبلمان خود استفاده کنید و از آویزان ماندن کابل‌ها پشت میزتان جلوگیری کنید.

 

کابل ‌ها را پشت دیوار قرار دهید

مخفی کردن کابل ها

اگر می‌خواهید سیم‌های تلویزیون خود را کاملا نامرئی کنید، بهترین راه این است که آنها را پشت دیوار قرار دهید. برای این کار باید با اره مخصوص این کار، دریل یا تیغ موکت‌بری دو سوراخ کوچک در دیوار خشک ساختمان خود، یکی پشت تلویزیون و دیگری کنار پریز، ایجاد کنید.

ابتدا برق اتاق را قطع کنید. سپس، از یک استاد فایندر استفاده کنید تا مطمئن شوید که نقاطی که برای دریل کردن انتخاب کرده‌اید روی چارچوب اصلی ساختمان قرار ندارند. صفحات کابل دیواری را روی هر سوراخ نصب کنید و کابل‌ها را از طریق صفحه بالایی تا قسمت پایینی بکشید.

 

سیم ها را از توجه خود خارج کنید

مخفی کردن سیم ها در خانه

اگر کابل‌های تلویزیون خود که به دیوار متصل است شما را از توجه به صفحه نمایش باز می‌دارد، می‌توانید با استفاده از داکت آنها را پنهان کنید. برای اتصال موفق و بهینه این داکت‌ها ابتدا فاصله بین قاب تلویزیون و زمین را اندازه بگیرید. به این اندازه برای تعیین میزان داکتی که باید خریداری کنید نیاز دارید. می‌توانید بالا و پایین این داکت را ببرید تا اندازه دلخواه خود را به دست آورید. برای این کار می‌توانید از یک اره استفاده کنید. سپس آن را با استفاده از پیچ به دیوار متصل کرده، کابل‌ها را درون آن قرار داده و قسمت رویی داکت را متصل کنید. داکت‌ها معمولا در رنگ‌هایی خنثی مثل سفید یا خاکستری به فروش می‌رسند، اما برای هماهنگی بیشتر با رنگ دیوارها می‌توانید آنها را نیز همرنگ دیوارها رنگ کنید.

 

کابل های به هم ریخته را با سیم جمع کن سامان دهید

مخفی کردن کابل های کامپیوتر

اگر نمی‌توانید در خانه یا دفتر خود سیم‌های متعددی را که برای کامپیوتر، مانیتور، تلفن و پرینتر استفاده می‌کنید روزانه مرتب سازید، می‌توانید از یک سیم جمع کن استفاده کنید. سیم جمع کن‌ها راه حلی آسان برای سامان دادن به تمامی سیم‌هایی ارائه می‌دهند که باعث به هم ریختگی‌ محل کار یا منزلتان می‌شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیم‌ها را در دستتان جمع کرده و سیم جمع کن انعطاف پذیر 60 سانتی متری را دور سیم‌ها بپیچید.

 

کابل ها را در دراور خود پنهان کنید

مخفی کردن کابل

با ایجاد یک سری تغییرات خلاقانه در کشوی میز خود می‌توانید منظره شلوغ کابل‌های نامنظم را به فراموشی بسپارید. با ایجاد یک سوراخ در کشوی میز خود، منفذی کنار پریز برق موجود در اتاق داشته باشید. برق مورد نیاز را از طریق کابل و از راه منفذ به داخل کشو هدایت کنید. سپس، با استفاده از نوار چسبی دو طرفه پریز خروجی برق به کشو را به بدنه کشو متصل کنید. به خاطر داشته باشید که علاوه بر ایجاد خروجی برق برای شارژ وسایل باید جایی برای قرار دادن وسایل نیز در کشو باقی بگذارید.

 

کابل ها را درون یک کتاب پنهان کنید

پنهان کردن سیم ها

مودم یا روتر را نیز مانند قفسه‌های کتاب باید همیشه مرتب کرد؛ چرا که هر بار که آنها را درست و مرتب سر جای خود قرار می‌دهید باز هم امکان نامرتب شدن آنها پس از گذشت مدت کوتاهی وجود دارد. می‌توانید برای مودم یا کابل‌های نامرتب و آویزان خانه خود نوعی پوشش بسازید و ظاهر نامرتب آنها را بهبود ببخشید. یک کلاسور با اندازه مناسب روتر خود انتخاب کنید. از چسب حرارتی برای پوشش اطراف آن با جلد کتابی قدیمی یا تکه‌های پارچه استفاده کنید. روتر را درون کلاسور قرار داده و آن‌ها را به صورت عمودی کنار بقیه کتاب‌های قفسه خود بگذارید. کابل‌های روتر خود را از پشت مبلمان و یا میز خود تا پریز برق هدایت کنید.

 

محلی برای شارژ دستگاه های خود بسازید

پنهان کردن سیم ها در خانه

اگر ترجیح می‌دهید برای شارژ دستگاه‌های برقی خود جایی جداگانه به غیر از دراور داشته باشید، می‌توانید با استفاده از وسایلی ساده جایی را برای این کار ساخته و به ظاهر مرتب خانه ایده‌آل خود نزدیک‌تر شوید.

 

از یک سبد استفاده کنید

مخفی کردن کابل ها در محل کار

یک ترفند سریع دیگر برای پنهان کردن سیم‌ها این است که نوعی سبد را به قسمت زیرین (یا حتی قسمت پشتی) مبلمان وصل کرده و شارژر و کابل‌ها را به جای اینکه مستقیماً روی زمین بگذارید در آن قرار دهید.

 

جعبه نگهدارنده کابل را تزئین کنید

مخفی کردن سیم ها در محل کار

یک روش ساده دیگر برای پنهان کردن جعبه‌هایی همچون تی وی باکس این است که مثل عکس بالا آنها را درون یک ورقه فلزی بپیچیم.

 

کابل های خود را برچسب گذاری کنید

مخفی کردن کابل های پشت میز

اگر قرار است کابل‌ها را در معرض دید قرار دهید، حداقل باید آنها را از یکدیگر قابل تمایز کنید. برای این کار نیز باید آنها را برچسب گذاری کنید. با اضافه کردن برچسب به تک تک کابل‌ها یا سیم سیار منزلتان می‌توانید در تشخیص هر یک از کابل‌ها موثر بوده و از بروز اشتباه جلوگیری کنید. با این کار می‌توانید مطمئن باشید که به جای خاموش کردن لامپ، وای فای را از برق نمی‌کشید.

 

کابل ها را از کنار قرنیز عبور دهید

مخفی سازی کابل

کابل اترنت ممکن است از تمام قسمت‌های خانه مثل اتاق خواب، پذیرایی، هال و آشپزخانه بگذرد، اما با خطر گیر کردن به این سیم و افتادن چه می‌توان کرد؟ با عبور دادن کابل اترنت از کنار قرنیزها از خطر گیر کردن و افتادن خود جلوگیری کنید.

داکت‌های چسبی و ضد ضربه چیزی بیشتر از قطعات پلاستیکی توخالی نیستند. برای اتصال آن‌ها به قرنیز خانه کافی است پوشش چسب داکت را جدا کرده و آن‌ها را به قرنیز بچسبانید. سپس، کابل اترنت یا هر کابل دیگری را از ابتدای آن درون داکت قرار دهید. با این کار می‌توانید علاوه بر پوشاندن کابل و دادن ظاهری بهتر به خانه از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کنید. با رنگ آمیزی این داکت‌ها می‌توانید آنها را با هر نوع قرنیزی هماهنگ کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله با انواع راه‌های مخفی کردن کابل آشنا شدیم و ترفندهای مختلف را آموختیم. شما برای مخفی کردن کابل در خانه و محل کار خود از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟ کدام روش‌ها را بیشتر دوست داشتید و کدام یک را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402