بررسی گوشی سامسونگ M21 ؛ مشخصات، دوربین و قیمت

دوربین گوشی M21
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی سامسونگ M21 محصول مقرون به صرفه سامسونگ برای بازارهای کم درآمد است که در این مطب به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید :

گوشی سامسونگ M21 محصولی جدید از سری M سامسونگ است که چهارم فروردین 1399 به بازار عرضه شد. این گوشی هوشمند در دسته دستگاه‌های مقرون به صرفه سامسونگ قرار می‌گیرد و به صورت اختصاصی برای بازار کشور هند و سایر کشورهای کم درآمد عرضه شده است. اما آیا با قیمت پایین و مقرون به صرفه، این دستگاه می‌تواند نیاز کاربران را برطرف کند و ارزش خرید کردن را دارد؟ من عباد رمضانزاده هستم و در ادامه این مطلب از مجله خبری تحلیلی پلازا با بررسی گوشی سامسونگ M21 به این سوال پاسخ خواهم داد.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

بررسی سامسونگ گلکسی M21 در دو دقیقه

گوشی سامسونگ M21 یک گوشی مقرون به صرفه و ارزشمند است که یک گزینه خرید عالی برای افرادی به حساب می‌آید که قصد صرف هزینه زیاد برای خرید یک گوشی هوشمند را ندارند. به غیر از حاشیه‌های اطراف نمایشگر زیاد، هیچ ایرادی نمی‌توان از طراحی M21 گرفت و این دستگاه با لبه‌های گرد، حسگر اثر انگشت در پشت، ناچ قطره‌ای دوربین سلفی و دکمه‌های چپ پاور و صدا در کنار بسیار زیبا به نظر می‌رسد. یک نمایشگر Super AMOLED با اندازه 6.4 اینچی بر روی فریم پلاستیکی گلکسی M21 قرار گرفته است که تصاویری واضح و با جزئیات بالا را ارائه می‌کند. تراشه Exynos 9611 و دو مدل حافظه 64 و 128 گیگابایتی در کنار رم 4 و 6 گیگابایتی مشخصات فنی گوشی M21 را تشکیل می‌دهند که این ترکیب سخت افزاری در هر دو مدل عملکردی قابل قبول و متناسب با قیمت دستگاه ارائه می‌کند.

گوشی M21

همچنین بخوانید :

باتری گوشی سامسونگ M21 نقطه قوت اصلی آن است. این دستگاه به یک باتری غول آسای 6000 میلی آمپری مجهز است که خیال شما را برای کار با گوشی برای حداقل یک روز راحت می‌کند. دوربین گوشی سامسونگ M21 اما نقطه ضعف و هم نقطه قوت این گوشی هوشمند مقرون به صرفه است. درحالی که در روشنایی روز دوربین گلکسی M21 عملکردی فراتر از انتظار خود نشان می‌دهد، اما کیفیت تصاویر به ثبت رسیده آن در شب کمی ضعیف هستند.

همه این ویژگی‌ها، گوشی سامسونگ M21 را به یکی از بهترین انتخاب‌های ارزان قیمت در بازار امروزی گوشی‌های موبایل تبدیل می‌کنند.

نقاط قوت

  • نمایشگر باکیفیت
  • عملکرد دوربین خوب دوربین در روز
  • عمر باتری عالی
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف

  • عملکرد ضعیف دوربین در شب
  • حاشیه نسبتا زیاد اطراف نمایشگر

 

جدول مشخصات گوشی سامسونگ M21

گوشی M21 سامسونگ

مشخصاتگوشی سامسونگ M21
بدنهابعاد: 159X75.1X8.9 میلی‌متر

وزن: 188 گرم

قاب پشتی از پلاستیک

فریم پلاستیکی

نمایشگرنوع: Super AMOLED

اندازه: 6.4 اینچ

درصد نمایشگر به بدنه: 84.2 درصد

رزولوشن: 1080X2340 پیکسل

نسبت تصویر: 19.5:9

تراکم پیکسلی: 403 پیکسل بر اینچ

تراشهتراشه 10 نانومتری Exynos 9611
پردازندهپردازنده هشت هسته‌ای متشکل از:
  • چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز
  • چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیMali-G72 MP3
حافظهمدل 64 گیگابایتی با 4 گیگابایت رم

مدل 128 گیگابایتی با 6 گیگابایت رم

سیستم عاملAndroid 10

One UI 2.5

دوربین اصلی دوربین سه گانه متشکل از:
  • یک لنز 26 میلی‌متری 48 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.0
  • یک لنز التراواید 12 میلی‌متری 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • یک لنز عمقی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2

ویژگی‌ها: پانوراما، فلش ال ای دی، HDR

قابلیت ضبط ویدئو 4K در 30 فریم بر ثانیه

دوربین سلفیلنز 26 میلی‌متری 20 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0

ویژگی‌ها: HDR

قابلیت ضبط ویدئو 1080 پیکسل در 30  فریم بر ثانیه

ارتباطاتWLAN, Bluetooth, GPS, Radio

پورت USB Type-C 2.0

سنسورهااثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، فشار سنج، قطب نما
باتریباتری 6000 میلی‌آمپری

شارژ سریع 15 واتی سیمی

قیمت250 دلار

مشخصات فنی گوشی سامسونگ M21

 

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی M21

همچنین بخوانید :

زمانی که سامسونگ گوشی گلکسی M30s را با باتری 6000 میلی آمپری، دوربین پشتی سه گانه و نمایشگر آمولد به بازار عرضه کرد، این دستگاه توانست طرفداران زیادی را پیدا کند و به فروش خوبی برسد. حالا اما سامسونگ قصد دارد چنین موفقیتی را بار دیگر با عرضه گوشی سامسونگ M21 تکرار کند. در واقع، سامسونگ گلکسی M30s و گلکسی M21 بسیار به یکدیگر شبیه هستند و ویژگی‌های مشترک زیادی دارند، اما علیرغم این شباهت‌ها، سامسونگ گلکسی M21 یک گوشی هوشمند جدید بوده و قابلیت‌های جدید‌ی را شامل می‌شود؛ قابلیت‌هایی که در ادامه آن‌ها را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

 

ساخت و طراحی

گلکسی M21

گوشی سامسونگ گلکسی M21 از بدنه و قاب پشتی پلاستیکی ساخته شده است که احتمال خط خوردگی و خراشیده شدن آن بسیار زیاد است و به همین دلیل استفاده از گارد محافظ برای این گوشی به شدت توصیه می‌شود. حسگر اثر انگشت این دستگاه در پشت آن قرار گرفته و کمی بالاتر از آن و در سمت چپ، پکیج دوربین سه گانه گوشی M21 تعبیه شده است.

اسپیکر، پورت USB C و هدفون جک 3.5 میلی‌متری در پایین گوشی گلکسی M21 قرار گرفته‌اند و دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در سمت راست تعبیه شده‌اند. سمت چپ دستگاه نیز از اسلات‌های سیم کارت و کارت حافظه میزبانی می‌کند که امکان قرار دادن دو سیمکارت و یک کارت حافظه SD در آن‌ها وجود داد.

مشخصات گوشی M21

گوشه‌های گوشی مقرون به صرفه سامسونگ به صورت گرد طراحی شده‌اند که شکل زیبا و دلنشینی به پنل جلویی می‌دهند. اما اگر بخواهیم در مورد طراحی M21 کمی ریزه‌گیر باشیم، شاید بتوانیم درصد کم نمایشگر به بدنه را به عنوان یکی از ایراد‌های پنل جلویی آن معرفی کنیم. نمایشگر این دستگاه تنها 84.2 بدنه را اشغال کرده و همین مسئله باعث شده است که در اطراف نمایشگر و بویژه در لبه پایینی شاهد حاشیه‌هایی ناخوشایند باشیم. درحالی که اندازه حاشیه با توجه به قیمت گوشی گلکسی M21 سامسونگ چندان مهم نیست، اما ظاهر خوبی به این گوشی هوشمند نمی‌دهد.

 

نمایشگر

گوشی سامسونگ گلکسی M21

گوشی سامسونگ M21 در پنل جلویی خود از یک نمایشگر 6.4 اینچی سوپرآمولد اچ دی پلاس میزبانی می‌کند. این نمایشگر روزولوشنی 1080×2340 پیکسلی داشته و تراکم پیکسلی 403 پیکسلی بر اینچ را ارائه می‌کند. این تراکم پیکسلی در اندازه 6.4 اینچی برای نمایشگر یک دستگاه مقرون به صرفه بسیار تحسین برانگیز بوده و سبب می‌شود که سامسونگ گلگسی M21 تصاویری باکیفیت و جزئیات بالا را به نمایش بگذارد.

به لطف روشنایی 420 نیتی مشکل چندانی در شرایط نوری مختلف برای شما به وجود نخواهد آمد. با توجه به قیمت گوشی M21 که حدود 250 دلار تعیین شده است این میزان روشنایی بسیار سخاوتمندانه به حساب می‌آید. نمایشگر گوشی M21 سامسونگ نسبت 19.5:9 را شامل می‌شود که این نسبت تصویر به شما اجازه می‌دهد در حالت یک دستی گوشی خود را راحت‌تر در دست بگیرید و محتوای بیشتری را در نمایشگر جای دهید.

محافظ صفحه نمایش سرامیکی سامسونگ گلکسی M30s / M21

محافظ صفحه نمایش سرامیکی سامسونگ گلکسی M30s / M21Ceramic Glass Protector for Samsung Galaxy M21 / M30s

نوعبراق

در بالای نمایشگر یک ناچ قطره‌ای وجود دارد که از دوربین سلفی گوشی Samsung Galaxy M21 میزبانی می‌کند. وجود این ناچ قطره‌ای هنگام تماشای ویدئوها در حالت تمام صفحه کمی مزاحم به نظر می‌رسد؛ اما بیایید صادق باشیم، نمی‌توانیم از یک گوشی مقرون به صرفه در سال 2020 توقع داشته باشیم که دوربین سلفی آن در زیر نمایشگر قرار بگیرد.

 

عملکرد و عمر باتری

قیمت گوشی گلکسی M21 سامسونگ

سامسونگ M21 قدرت پردازش خود را از تراشه بومی Exynos 9611 10 نانومتری سامسونگ می‌گیرد. این تراشه دقیقا همان تراشه‌ای است که در M30s شاهد آن بودیم و بدون هیچ تغییری در گوشی M21 نیز به کار رفته است. از نظر حافظه گوشی ام 21 در دو مدل عرضه شده است؛ مدل اول در کنار Exynos 9611، به حافظه ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی و رم 4 گیگابایتی مجهز است و مدل دیگر نیز از 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم بهره می‌برد.

تراشه Exynos 9611 که پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 و یک پردازنده هشت هسته متشکل از چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز را در خود جای داده است در سال 2019 در بین تراشه‌های میان رده قرار گرفت که همین رویه در سال 2020 نیز ادامه دارد. درحالی که اجرای بازی‌های گرافیک بالا با این دستگاه امکان پذیر است، اما در صورتی که تنظیمات گرافیکی را بر روی بالاترین درجه قرار دهید به احتمال زیاد دچار دردسر خواهید شد.

گوشی samsung galaxy M21

موبایل سامسونگ مدل Galaxy M21 نیز به گیمینگ مود سامسونگ مجهز است که امکانات خوبی را به کاربر ارائه می‌کند. به عنوان مثال، این حالت به شما اجازه می‌دهد که اعلان‌های دریافتی را هنگام بازی‌ کردن بلاک کنید و حتی به برخی اپ‌های مینی‌مایز شده مثل دایلر دسترسی پیدا کنید.

از نظر سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها، گوشی سامسونگ M21 از سرعت خوبی برخوردار است. البته، مسلما سرعت دستگاه به پای گوشی‌های هوشمند بالارده نمی‌رسد، اما حتی هنگام اجرای اپلیکیشن‌های سنگین توسط گوشی Samsung M21 تاخیری که سبب اعصاب خوردی باشد را شاهد نخواهیم بود.

گوشی سامسونگ M21

همچنین بخوانید :

یک باتری با ظرفیت تحسین برانگیر 6000 میلی‌آمپری وظیفه تامین انرژی مورد نیاز گوشی سامسونگ گلکسی ام ۲۱ را بر عهده دارد. این باتری که به راحتی توانایی روشن نگه داشتن دستگاه برای یک روز را دارد و در استفاده سبک‌تر می‌تواند حتی تا دو روز نیز از نیاز به شارژ کردن دستگاه جلوگیری کند از طریق شارژر سیمی و پورت USB C قابل شارژ است. عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و شارژ سریع تنها 15 واتی شاید در نگاه اول کمی نا امید کننده به نظر برسند، اما همین ویژگی‌ها نیز برای یک گوشی مقرون به صرفه کاملا منطقی به حساب می‌آیند.

 

دوربین

مشخصات ام 21

دوربین گوشی سامسونگ M21 یک پکیج سه گانه است که از یک لنز 26 میلی‌متری 48 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.0 بعلاوه یک لنز التراواید 12 میلی‌متری 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک لنز عمقی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 تشکیل شده و با چیدمان مربعی در پنل پشتی این دستگاه قرار گرفته است. با اینکه کیفیت تصاویر در گوشی M30s خوب بودند، اما این کیفیت تصاویر در گوشی سامسونگ M21 یک مرحله بهتر شده‌اند و نشان دهنده این هستند که سامسونگ پردازش تصویر در گوشی‌های پایین رده و مقرون به صرفه را کاملا جدی گرفته است.

لنز اصلی 48 مگاپیکسلی دستگاه علاوه بر دریافت نور کافی و ارائه رنگ‌های واقعی، در به ثبت رساندن جزئیات عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد و کیفیت تصاویر آن در حد گوشی‌هایی با دو برابر قیمت گوشی سامسونگ M21 خوب است. دو لنز دیگر نیز از نظر کیفیت کار کاملا همانند لنز اصلی عمل می‎‌کنند؛ لنز 12 مگاپیکسلی تصاویری عریض با زاویه دید مناسب به ثبت می‌رساند و لنز عمقی نیز در گرفتن عکس‌های بوکه کاملا قدرتمند است.

در مورد فیلمبرداری با دوربین اصلی، گلکسی M21 توانایی فیلم برداری 4K در 30 فریم بر ثانیه را دارد، از HDR پشتیبانی می‌کند و یک گزینه تثبیت کننده نیز توسط سامسونگ در اپلیکیشن دوربین دستگاه تعبیه شده است که بویژه هنگام فیلمبرداری در حرکت بسیار کاربردی است. اما علیرغم عملکرد خوب در روشنایی روز و با وجود گزینه حالت شب، عملکرد دوربین گوشی M21 در شب و محیط‌های کم نور بسیار نا امیدکننده است.

البته، روشنایی و دریافت نور در حالت شب بسیار عالی هستند، اما رنگ‌ها کمی بیش از اندازه پردازش شده و نزدیک به رنگ سبز نشان می‌دهند. با اینکه حتی این عملکرد ضعیف نسبت به قیمت گلکسی M21 آنچنان ضعیف به حساب نمی‌آید، اما اصلا با کیفیت دوربین در روشنایی روز قابل مقایسه نیست.

گوشی ام 21

دوربین سلفی قرار گرفته در ناچ قطره‌ای یک لنز 26 میلی‌متری 20 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 است که علاوه بر پشتیبانی از HDR، توانایی ضبط ویدئو 1080 پیکسل در 30 فریم بر ثانیه را دارد. عملکرد این دوربین سلفی کاملا معمولی و مناسب با قیمت گوشی سامسونگ M21 ارزیابی می‌شود؛ نه کم نه زیاد. درحالی که تصاویر سلفی M21 از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به خوبی پردازش شده‌اند و امکان فیس آنلاک نیز از طریق این دوربین وجود دارد، اما به غیر از این‌ها خبری از هیچ ویژگی‌ خاصی نیست.

 

پیشنهاد می‌شود برای خرید لوازم جانبی سامسونگ مانند کابل سامسونگ، شارژر سامسونگ و … به فروشگاه اینترنتی پلازا مراجعه کنید.

کلام آخر

دوربین گوشی M21

اما با توجه به همه آنچه عنوان شد، آیا خرید گوشی M21 انتخابی ایده‌آل به حساب می‌آید؟ در پایان بررسی گوشی سامسونگ M21 می‌توان نتیجه گرفت که این گوشی زیبا‌ترین گوشی مقرون به صرفه در بازار نیست و دوربین آن در شب عملکردی معمولی دارد، اما به غیر از این دو مورد هیچ ایراد دیگری نمی‌توان به این دستگاه گرفت. مشخصات فنی گوشی سامسونگ M21 قدرتی فراتر از قیمت دستگاه ارائه می‌کنند و دوربین این دستگاه نیز در روشنایی روز دو برابر پولی که هزینه می‌کنید ارزش دارد. علاوه بر این‌ها، باتری گوشی M21 با ظرفیتی 6000 میلی‌آمپری به خوبی خیال شما را از بابت نگهداری شارژ راحت کرده و هیچ جای حرفی در این زمینه باقی نمی‌گذارد.

بنابراین، نه تنها می‌توانم به این سوال که آیا خرید گوشی گلکسی M21 ایده خوبی است یا خیر پاسخ مثبت بدهم و این گوشی را به شما توصیه کنم، بلکه اطمینان می‌دهم که این دستگاه یکی از بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه موجود در بازار است و خرید آن به هیچ عنوان باعث پشیمانی نخواهد شد.

در این مطلب تلاش کردیم تا گوشی موبایل M21 سامسونگ را مورد نقد و بررسی قرار دهیم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گرفته باشد. نظر شما در مورد این گوشی هوشمند چیست؟ با توجه به موارد عنوان شده، به نظر شما این گوشی هوشمند ارزش خرید کردن را دارد؟ آیا به طور کلی طرفدار گوشی‌های مقرون به صرفه سامسونگ هستید یا ترجیح می‌دهید یک گوشی میان رده از برند‌هایی مثل هواوی یا شیائومی خریداری کنید؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

محافظ صفحه نمایش مات سامسونگ گلکسی M30s / M21

محافظ صفحه نمایش مات سامسونگ گلکسی M30s / M21Matte Glass Protector for Samsung Galaxy M21 / M30s

نوعمات

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
بهروز
.
08 اسفند 1399، 00:43
پاسخ
0
0
اگر به مانند m51 از چیپست اسنپ دراگون استفاده میشد و از گوریلاگلس 5 استفاده میشد خیلی عالی میشد
avatar
.
22 آذر 1399، 12:16
پاسخ
0
4
با خوندن این مطلب بفکر خرید گوشی سامسونگ M21 افتادم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402