نقد و بررسی فیلم جمشیدیه با بازی حامد کمیلی و سارا بهرامی / پایان اکران آنلاین

فیلم جمشیدیه / تیزر فیلم سینمایی جمشیدیه / نقد و بررسی فیلم جمشیدیه / فیلم سینمایی جمشیدیه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم جمشیدیه دومین فیلم بلند یلدا جبلی است که به صورت آنلاین اکران شد. در ادامه با معرفی کامل فیلم جمشیدیه با بازی حامد کمیلی و سارا بهرامی همراه شما هستیم.

بعد از مدتی رکود در چرخه اکران آنلاین، دوباره نمایش آثار سینمای ایران از طریق پلتفرم‌های مجازی با دو فیلم جمشیدیه و سراسر شب رونق نسبی گرفته و این دو فیلم حدود یک ماه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفتند. اکران آنلاین فیلم جمشیدیه از تاریخ 11 آذر 1399 آغاز شد و بعد از یک ماه با فروش 31 هزار و 764 بلیت به پایان اکران خود رسید. فیلم سینمایی جمشیدیه 635 میلیون و 280 هزار تومان فروش کرد و در جدول فروش فیلیمو و نماوا، به جایگاه سیزدهم فروش اکران آنلاین رسید.

در این مطلب قصد داریم به فیلم جمشیدیه اثر یلدا جبلی بپردازیم و ضمن معرفی عوامل و بازیگران فیلم جمشیدیه، درباره داستان این فیلم هم صحبت کنیم.

اگر در اکران آنلاین موفق به تماشای این فیلم نشدید، می‌توانید بعد از انتشار آن در شبکه نمایش خانگی و با جستجوی عبارت «دانلود فیلم ایرانی جمشیدیه» برای دانلود و تماشای آن به صورت قانونی اقدام کنید. در ادامه تیزر فیلم سینمایی جمشیدیه را بببیند و با معرفی این فیلم با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

نگاهی به داستان فیلم جمشیدیه

در خلاصه داستان فیلم جمشیدیه آمده است که:

«ترانه و امیر، زن و شوهر 34 و 37 ساله‌ای هستند که درست در شب تولد امیر درگیر یک حادثه می‌شوند و برای کشف حقایق نهفته در دل این حادثه، وارد مسیر پیچیده‌ای می‌شوند که هر چه بیشتر در آن پیش می‌روند، امکان بازگشتشان کم و کمتر می شود». اما اگر بخواهیم نگاهی به موضوع و تم اصل فیلم جمشیدیه داشته باشیم، این اثر درباره رفتارهای هیجانی به هنگام دعوا و فحش دادن است!

فیلم جمشیدیه با بازی حامد کمیلی و سارا بهرامی / فیلم سینمایی جمشیدیه با بازی سارا بهرامی / تریلر فیلم سینمایی جمشیدیه / معرفی کامل فیلم جمشیدیه

هشدار: این قسمت ممکن است بخشی از داستان فیلم را لو دهد!

شخصیت های فیلم جمشیدیه به کارگردانی یلدا جبلی زن و شوهری به نام‌های ترانه و امیر هستند که در یک سوتفاهم ساده خیابانی بر سر رانندگی و فحش دادن راننده تاکسی به این زن و شوهر، با راننده بحث و جدل می‌کنند و کارشان به دعوا و کتک‌کاری می‌کشد. چند روز بعد از این دعوای به ظاهر ساده، امیر در خیابان اعلامیه فوت راننده را می‌بیند و از فرط ناراحتی آن را برای ترانه تعریف می‌کند. ترانه با شنیدن این خبر عذاب وجدان می‌گیرد و تصور می‌کند که شاید مرد راننده همان روز بر اثر ضربات سنگینی که او بر گردن راننده وارد آورده، سکته و فوت کرده است.

این شروع عذاب وجدان ترانه و البته شروع یک کلاف سردرگم برای ترانه و امیر است. ترانه به کلانتری مراجعه و خود را معرفی می‌کند و پلیس بعد از آزمایشات اولیه متوجه می‌شود علت مرگ مرد راننده، ضربات سختی بوده که بر گردن و کتف او وارد آمده؛ از این رو ترانه را به اتهام قتل عمد دستگیر می‌کنند. امیر به همراه دوست وکیلش بابک تلاش می‌کنند اثبات کنند این قتل اصلا به عمد نبوده و اصلا شاید راننده تاکسی به دلیل مشکل یا درگیری دیگری از دنیا رفته است! آنها سعی می‌کنند رضایت خانواده مقتول را بگیرند، اما فرزندان مقتول رضایت نمی‌دهند و اعلام می‌کنند فقط با قصاص دلشان آرام می‌گیرد.

 

معرفی بازیگران فیلم جمشیدیه

در این قسمت به معرفی بازیگران اصلی فیلم جمشیدیه می‌پردازیم. بازیگران بزرگی که اغلبشان در این فیلم خوب ظاهر شده‌اند. دو غافلگیری جالب هم در نام بازیگران این فیلم به چشم می‌خورد.

 

سارا بهرامی در نقش ترانه

فیلم جمشیدیه یلدا جبلی / بررسی فیلم جمشیدیه / اکران فیلم جمشیدیه

  • سن: 37 سال
  • آثار مطرح: یک عاشقانه ساده، من دیگو مارادونا هستم، خانه‌ای در خیابان چهل و یکم، پروانه، ایتالیا ایتالیا، دارکوب، پرده نشین، هزارپا، ساخت ایران 2، جمشیدیه، لتیان، چپ راست، کرگدن و خائن‌کشی

سارا بهرامی این روزها یکی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران محسوب می‌شود و با انتخاب‌های درست و کاراکترهای متفاوت توانسته به خوبی خودش را به سینمای ایران اثبات کند. این بازیگر با اولین حضورش در دارکوب به عنوان نقش اول زن فیلم توانست سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند. او بعد از ایفای یک کاراکتر معتاد در دارکوب، بلافاصله با تغییر ژانر و بازی در کمدی هزارپا نشان داد که کارگردانان برای بازی در نقش‌های طنز هم می‌توانند روی او حساب ویژه‌ای بازی کنند.

سارا بهرامی حضورش را فقط معطوف به سینما نکرده و در دو سریال شبکه نمایش خانگی هم ایفای نقش کرده است. حضور اکتیو او در دو سریال ساخت ایران 2 و کرگدن باعث شده این دو سریال لحظات گرم و پرانرژی را با سارا بهرامی تجربه کنند. جدیدترین اثر بهرامی که اخیرا به اکران آنلاین رسیده، فیلم جمشیدیه است. سارا بهرامی در فیلم سینمایی جمشیدیه نقش ترانه را برعهده دارد و توانسته در اجرای فراز و فرودهای قصه بسیار خوب و موفق ظاهر شود.

 

حامد کمیلی در نقش امیر

فیلم ایرانی جمشیدیه / معرفی فیلم جمشیدیه / آنونس فیلم جمشیدیه

  • سن: 38 سال
  • آثار مطرح: پرواز در حباب، اغما، پیامک از دیار باقی، پروانه، پرده نشین، تردید، پسر آدم دختر حوا، سیانور، ایتالیا ایتالیا، راه رفتن روی سیم، جمشیدیه، خوب بد جلف 2

حامد کمیلی یکی از بازیگرانی بود که وقتی در چند سریال تلویزیونی پربیننده ظاهر شد، همه به توانایی‌های بازیگری‌اش اذعان داشتند و او را جزو بازیگران خوش‌آتیه سینمای ایران حساب می‌کردند. اما پس از چند کاراکتر منفی موفق در تلویزیون، کمیلی در سینما شروع خوبی نداشت و رفته رفته با انتخاب‌های غلط به بیراهه رفت. اما بالاخره فهمید و با رد پیشنهادات زیاد، حالا دو سه سالی می‌شود که دوباره در فیلم‌های باکیفیت و موفق اجتماعی یا آثار کمدی استاندارد و پرمخاطب ظاهر می‌شود. حامد کمیلی در فیلم جمشیدیه نقش امیر همسر ترانه را بازی می‌کند. او علاوه بر اینکه جمشیدیه را در اکران آنلاین دارد، در حال بازی در سریال خوب بد جلف به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی هم هست.

 

پانته آ پناهی ها در نقش همسر مقتول

فیلم جمشیدیه یلدا جبلی / بررسی فیلم جمشیدیه / اکران فیلم جمشیدیه

  • سن: 43 سال
  • آثار مطرح: خانوم، گس، شهرزاد، کرگدن، لاک قرمز، درخونگاه، جشن دلتنگی، جمشیدیه و بانوی عمارت

پانته‌آ پناهی‌ها مثل تمام بازیگران کاربلد و زحمت‌کشیده تئاتر خیلی دیر دیده شد، اما پس از شهرت با ایفای نقش‌های خاص و کاراکترهای متفاوت حتی در سنین بزرگتر از خود نشان داد چه جواهر گرانبهایی برای سینمای ایران است. اولین بار حسن فتحی او را با کاراکتر شربت وارد سریال شهرزاد کرد و با پررنگ ‌کردن نقشش در کنار پرویز فلاحی‌پور یک زوج عاشق و ماندگار در سریال‌های عاشقانه ایرانی را رقم زد. بازی پناهی‌ها در آثاری چون لاک قرمز، کرگدن و درخونگاه هم از جمله بازی‌های بسیار موفق کارنامه هنری این بانوی بازیگر به شمار می‌روند. پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم جمشیدیه نقش همسر مقتولی را که ترانه و امیر در درگیری او را کتک زده‌اند را بازی می‌کند.

 

ستاره پسیانی در نقش نفیسه

فیلم جمشیدیه / داستان فیلم جمشیدیه / بازیگران فیلم جمشیدیه

  • سن: 35 سال
  • آثار مطرح: ورود آقایان ممنوع، کوچه بی‌نام، لانتوری، سرخپوست، کرگدن، نهنگ آبی، غلامرضا تختی و جمشیدیه

دختر آتیلا پسیانی در یکی دو سال اخیر، بیش از پیش دیده می‌شود. او پرکارتر شده و نقش‌های کوتاه یا متفاوت فرعی هم زیاد بازی کرده است. پسیانی سال‌هاست در تئاتر مشغول به فعالیت است و تا همین چند سال قبل کمتر پیش می‌آمد که در آثار سینمایی یا تلویزیونی حاضر شود. اما پسیانی در چند سال اخیر پرکارتر شده و در فیلم و سریال‌های خوب زیادی ایفای نقش کرده است. از جمله آثار موفق چند سال اخیر که ستاره پسیانی در آنها خوش درخشیده می‌توان به کوچه بی‌نام، کرگدن، لتیان، سرخپوست و نهنگ آبی اشاره کرد. ستاره پسیانی در فیلم جمشیدیه کاراکتر نفیسه دختر مقتول را بازی می‌کند و در قسمت‌هایی از فیلم با بازی برونگرای خوب خود، تماشاگر را به وجد می‌آورد.

 

سعید چنگیزیان در نقش بابک

تیزر فیلم سینمایی جمشیدیه / نقد و بررسی فیلم جمشیدیه / فیلم سینمایی جمشیدیه

  • سن: 42 سال
  • آثار مطرح: گاهی به پشت سر نگاه کن، پذیرایی ساده، دهلیز، خشم و هیاهو، گرگ بازی، چهارراه استانبول، برادرجان، جمشیدیه و شکستن همزمان بیست استخوان

سعید چنگیزیان از جمله بازیگران توانمند و حرفه‌ای تئاتر است که سال‌هاست در این عرصه فعالیت می‌کند و چند سالی می‌شود نتیجه زحمات خود را دیده و با نقش‌های فرعی اما درخشان خود را به سینما و تلویزیون ایران تحمیل کرده است. چنگیزیان در فیلم جمشیدیه در نقش بابک دوست نزدیک ترانه و امیر ایفای نقش کرده که اتفاقا به شغل وکالت مشغول است و پس از وقوع قتل وکالت ترانه را برعهده می‌گیرد. او در این فیلم بسیار مسلط و موفق ظاهر شده است و در کنار سارا بهرامی، بازی‌اش جزو بازی‌های خیلی خوب فیلم محسوب می‌شود.

 

کیومرث پوراحمد در نقش پدر امیر

اکران آنلاین فیلم جمشیدیه / دانلود فیلم جمشیدیه / شخصیت های فیلم جمشیدیه

  • سن: 70 سال
  • آثار مطرح: قصه‌های مجید، سرنخ، خواهران غریب، گل یخ، شب یلدا، اتوبوس شب، پرانتز باز و تیغ و ترمه

یکی از غافلگیری‌های جمشیدیه، حضور کارگردان صاحب سبک سینمای ایران، کیومرث پوراحمد، در این فیلم به عنوان بازیگر است. البته پوراحمد نقش کوتاه و فرعی در فیلم جمشیدیه دارد، اما با این حال به عنوان اولین تجربه بازیگری، بعد از سال‌ها کارگردانی، توانسته از اجرای همین نقش کوتاه هم خوب بربیاید. کیومرث پوراحمد خالق تعدادی از ماندگارترین آثار سینما و تلویزیون ایران همچون قصه‌های مجید، خواهران غریب، اتوبوس و گل یخ است و دیدنش در نقش پدر امیر در سکانس‌هایی از فیلم ایرانی جمشیدیه جذاب از آب درآمده است.

 

بهرام عظیمی در نقش قاضی

فیلم جمشیدیه با بازی حامد کمیلی و سارا بهرامی / فیلم سینمایی جمشیدیه با بازی سارا بهرامی / تریلر فیلم سینمایی جمشیدیه / معرفی کامل فیلم جمشیدیه

  • سن: 54 سال
  • آثار مطرح: تهران 1500 و نویسندگی و کارگردانی مجموعه برنامه‌ها و انیمیشین‌های مختلف تلویزیونی

یکی دیگر از اتفاقات جالب فیلم جمشیدیه یلدا جبلی، حضور بهرام عظیمی در این اثر است! بهرام عظیمی گرافیست، کاریکاتوریست و نویسنده مشهور ایرانی است. او از جمله معدود کاریکاتوریست‌ها و انیمیشن‌سازهایی است که به واسطه همکاری‌اش با سینمایی‌ها مشهور و محبوب شده است. این کاریکاتوریست جهانی در جدیدترین تجربه‌اش، در نقش قاضی یک پرونده قتل در فیلم جمشیدیه بازی کرده و به سبب چهره و میمیک صورتش در این فیلم بسیار خوب ظاهر شده است! شاید این چند سکانس برای بهرام عظیمی شروع راه بازیگری در سینما و تلویزیون باشد. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر!

دیگر بازیگران فیلم جمشیدیه عبارتند از:

  • ندا جبرائیلی در نقش پرستو
  • محمد ولی زادگان در نقش ستار
  • شادی کرم رودی در نقش تمنا
  • حمیرا نونهالی در نقش مادر ترانه
  • لیلی فرهادپور در نقش سرور

 

نقد و بررسی فیلم جمشیدیه

جمشیدیه بطورکلی فیلم بدی نیست و حتی شاید برای دومین فیلم یک کارگردان، اثری قابل قبول به نظر بیاید. اما این فیلم در نیمه اول از مشخص شدن سریع موقعیت‌های پیش رو و باز شدن گره‌های داستانی قصه ضربه می‌خورد. تقریبا در نیمه اول فیلم تکلیف همه چیز مشخص می‌شود. در واقع مخاطب متوجه می‌شود دلیل عذاب وجدان ترانه چیست. او سپس خود را معرفی می‌کند و درحالیکه همه شواهد و مدارک علیه اوست، قاضی حکم به قصاص می‌دهد و در نیمه دوم فیلم فقط گریه، غم و تلاش امیر و بابک برای رضایت گرفتن را می‌بینیم. برخی گره‌های داستان اصلا معلوم نیست برای چه ایجاد شده‌اند؛ چرا که اصلا کارگردان سراغی از آنها نمی‌گیرد و دلیل مطرح شدنشان معلوم نیست!

پوستر فیلم جمشیدیه

همچنین بخوانید :

برای مثال همسر مقتول به دفتر وکیل ترانه می‌آید و می‌گوید شوهرش فردی عصبی بوده و  اغلب با دیگران درگیر می‌شده و پرخاشگر بوده است. همچنین او اعتراف می‌کند که همسرش به بیماری‌ هم مبتلا بوده، اما در ادامه داستان از این نکات اصلا استفاده نمی‌شود و بدون توجه به آنها، ترانه قاتل شناخته می‌شود! سوال اینجاست که اگر قرار بود این نکات در طول قصه به هیچ دردی نخورند، اصلا چه لزومی داشت مطرح شوند؟ کارگردانی و بازی‌های جمشیدیه قابل قبول هستند و این فیلم واقعا ارزش یک بار دیدن را دارد، اما اصلی‌ترین ایراد فیلم فقیر بودن فیلمنامه است. کاش فیلمنامه و قصه این اثر غنی‌تر بود و کارگردان و فیلمنامه‌نویس فقط روی یک قصه یک خطی مانور نمی‌دادند!

 

کلام آخر

دانلود فیلم ایرانی جمشیدیه

در این مطلب ضمن معرفی خلاصه داستان و تریلر فیلم سینمایی جمشیدیه، به نقد و بررسی فیلم سینمایی جمشیدیه با بازی سارا بهرامی هم پرداختیم. در ادامه هم تک تک بازیگران اصلی و مهم این فیلم را با هم مرور و سوابق آنها را یادآوری کردیم. حالا که هم آنونس فیلم جمشیدیه را تماشا کردید و هم معرفی فیلم جمشیدیه را خواندید نظرات خودتان را درباره این فیلم و داستان و بازیگران آن زیر همین مطلب برایمان بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
پرستو
.
20 آذر 1399، 15:13
پاسخ
0
1
پوستر فیلم جمشیدیه چقدر داغونه و افسردگی توش موج میزنه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402