کیش، بهترین مقصد سفر زمستانی / جاذبه های دیدنی و خوراکی های کیش

سفر به کیش در ایام کرونا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سفر به کیش مروارید زیبای خلیج فارس، جایگزینی ارزان و شیک برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود. با راهنمای سفر به کیش در پلازا همراه ما باشید.

کیش واقع در خلیج فارس مقصدی محبوب برای همه در تمامی فصول است. جزیره‌ای که رشدی چشمگیر در جذب مسافر از سرتاسر ایران داشته است. سفر به کیش قطعا یکی از بهترین سفرهایی است که خواهید داشت. این روزها با وجود تورهای قیمت مناسب که تبلیغاتش را همه جا می‌بینیم، رفتن به کیش چندان هم دشوار نیست. با پلازا و راهنمای سفر به کیش همراه شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

موقعیت جغرافیایی شهر کیش

سفر به کیش با قطار

جزیره کیش واقع در خلیج فارس و از توابع شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان است. این جزیره بیضی شکل مساحتی حدود 92 کیلومتر مربع دارد. فاصله کیش از تهران از راه هوایی 1055 کیلومتر و از راه زمینی حدودا 1600 کیلومتر است. کیش از سال 1361 به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور انتخاب شد. دور تا دور این جزیره را جزیره‌های دیگری احاطه کرده است، از جمله جزیره خارگ، هندورابی، فارور و غیره. اما می‌توان گفت کیش به دلیل موقعیت تجاری و تفریحی که دارد مهم‌ترین جزیره توریستی به شمار می‌رود. از زمان محمد رضا پهلوی بود که پتانسیل توریستی این جزیره شناخته شد و از همان موقع نیز سرمایه‌گذاری روی این جزیره زیبا آغاز گشت.

بهترین زمان سفر به کیش

سفر به کیش با ماشین شخصی

می‌توان گفت سفر به کیش هیچ محدودیت زمانی ندارد. شما هر زمان که اراده کنید می‌توانید سوار هواپیما شوید و در یکی از هتل‌های زیبای آن اقامت کنید. کیش هم همانند تمامی جزیره‌ها آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و میانگین دمای آن به 26 درجه می‌رسد. زمستان و پاییز هوایی فوق‌العاده دلنشین و تابستانی شرجی و گرم دارد.

همچنین بخوانید :

اگر بخواهیم حتما یک فصل را به عنوان بهترین زمان سفر به کیش معرفی کنیم، می‌توان گفت زمستان بهترین فصل است. آب هوای معتدل زمستان بهترین زمان برای تفریحات دریایی از جمله شنا و قایق سواری و دیگر تفریحات آبی این جزیره است. اما لازم به ذکر است که بقیه فصل‌ها هم در کیش به شدت پر طرفدار و هیجان انگیز هستند.

اگر بخواهید با هزینه‌ای کم تجربه سفر به کیش را داشته باشید، می‌توانید تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید. همه چیز از بلیط هواپیما و کشتی تا قیمت اجناس در مراکز خرید و هزینه تفریحات مختلف آن ارزان‌تر است. در این فصل معمولا هتل‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای به مسافران پیشنهاد می‌دهند و قیمت تورها نیز به شدت ارزان می‌شود. ولی نگران آب و هوا نباشید؛ چراکه امکانات سرمایشی در همه جا آنقدر پیشرفته است که شما فقط در هوای آزاد آن هم در روز این گرما و رطوبت را احساس می‌کنید.

به طور کلی هوای این جزیره در ماه‌های دی، بهمن و اسفند بسیار معتدل و دل‌انگیز است و دما در تیر و مرداد به اوج خود می‌رسد. پس می‌توان گفت که بهترین فصل سفر به کیش زمستان است. در فصل زمستان و همچنین تابستان جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود که می‌توانید از تک تک لحظاتتان در کیش لذت ببرید و حتی ثانیه‌ای را از دست ندهید.

حمل و نقل در کیش

سفر به کیش با خودروی شخصی

راه‌های رسیدن به کیش را می‌توان به دو دسته هوایی و دریایی تقسیم کرد. فرودگاه جزیره کیش در هفتم آبان سال 1356 و با حضور سران حکومت پهلوی و سرمایه گذاران افتتاح شد. این فرودگاه دو بخش پروازهای خارجی و داخلی دارد. پرواز از تمامی شهرهای ایران به این جزیره هر روز در حال انجام است.

همچنین بخوانید :

اگر هم زمان داشته باشید و بخواهید از مسیر هم لذت ببرید، می‌توانید سفر به کیش با کشتی را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر سفر با کشتی را دوست دارید، سفر در شب را انتخاب کنید؛ دریای شب بی‌انتها، بی‌نظیر و غیرقابل وصف است. نشستن روی عرشه در حالی که باد ملایمی از سمت دریا به صورتتان می‌خورد، از تجربه‌های تکرار نشدنی سفر به کیش با کشتی است.

نگران حمل و نقلتان در کیش نباشید. این جزیره با این وجود که کوچک است، اما تاکسی‌های زرد رنگ را در جای جای آن می‌توانید ببینید و استفاده کنید. کیش بهشت ماشین‌های لوکس و شیکی است که ممکن است در دیگر نقاط ایران کمتر دیده شوند. آژانس‌های بسیاری در کیش هستند که می‌توانید از آن‌ها ماشینی شیک و گران قیمت کرایه کنید و علاوه بر استفاده برای حمل و نقل، لذت رانندگی با یک ماشین لوکس را نیز تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری کیش

هرچند جزیره کیش را بیشتر با جاذبه‌های تفریحی و تجاری‌اش می‌شناسیم، اما خوب است بدانید که این جزیره قدمت تاریخی طولانی دارد و جاذبه‌های تاریخی بسیاری نیز دارد. در ادامه هم به این تفریحات تمام نشدنی و هم به جاذبه‌های تاریخی آن می‌پردازیم.

1. پارک ساحلی مرد ماهیگیر

سفر به کیش در تابستان

یکی از نمادهای کیش مجسمه مرد ماهیگیر است که برای دیدن آن می‌توانید به سمت شرقی جزیره بروید. این مجسمه 12 متر ارتفاع دارد و از بزرگترین مجسمه‌های ایران است. گیاهان بومی جزیره از جمله هور ایرانی، کُنار و لور را در این پارک می‌توانید ببینید و زیر درختان بنشینید و خستگی در کنید. اگر به دنبال جایی هستید که بچه‌ها با خیال راحت شن بازی کنند، این پارک ساحلی بهترین مکان در کیش است.

2. پارک ساحلی مرجان

سفر به کیش با کشتی

آیا می‌دانستید کیش از معدود جزایر مرجانی ایران است؟ پارک ساحلی مرجان نمونه‌ای کامل از یک ساحل مرجانی است که در کنار آبی بیکران خلیج فارس، سفر به کیش را خاطره آمیز می‌کند. پیست دوچرخه سواری کیش در این پارک قرار دارد و در کنار آن می‌توانید از بقیه بازی‌های آبی مانند جت اسکی، پاراسل، بناناسواری، قایق سواری و غیره هم لذت ببرید.

پیشنهاد می‌کنیم در ساحل صخره‌ای مرجانی آن بنشینید و از صدف‌ها و عروس‌های دریایی و غروب آفتاب لذت ببرید. البته در کنار آن از خرید در بازار مرجان هم غافل نشوید. اطراف این پارک بوفه‌ها و چای‌خانه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

3. پارک ساحلی میرمهنا

سفر به کیش با تور

پارک ساحلی میرمهنا از آن جاذبه‌هایی است که در سفر به کیش نباید از دست بدهید. این پارک نزدیک محل زندگی بومیان جزیره و خوشمزه‌ترین بخش یعنی بازار ماهی فروش‌هاست. با خیال راحت ماهی تازه و خوشمزه خلیج فارس را بخرید و لب ساحل آن را کباب کنید و دلی از عزا در بیاورید. این پارک دنج‌ترین ساحل جزیره کیش را دارد که می‌توانید با آرامش مطلق به آبی بیکران زل بزنید یا با کشتی و قایق دل به دریا بزنید.

جاذبه های تاریخی کیش

شاید برایتان جالب باشد که کیش فقط شامل تفریحات دریایی و منطقه‌ای تجاری نیست. این شهر جاذبه‌های تاریخی منحصر به فردی نیز دارد که بررسی آن‌ها خالی از لطف نیست. در سفر به کیش دیدن این مناطق را هم فراموش نکنید.

1. شهر حریره کیش

سفر به کیش با هواپیما

یکی از جاذبه‌های تاریخی کیش شهر قدیمی حریره است که قدمت آن به قرن هشتم باز می‌گردد. در گوشه کنار این شهر که در قسمت شمالی کیش قرار دارد، نشانه‌هایی از معماری قدیمی دیده می‌شود. از بقایای باقی مانده اینطور برداشت می‌شود که این منطقه در قدیم بسیار پررونق بوده است.

2. شهر زیرزمینی کاریز

بهترین فصل سفر به کیش

آیا تا به حال یک قنات را از نزدیک دیده‌اید؟ اگر جوابتان منفی است، یکی از بهترین قنات‌های ایران همین شهر زیرزمینی کاریز است که به راستی برای خودش شهری خنک در گرمای کیش است. این قنات قدیمی 2500 سال قدمت دارد. طول این قنات به 8 کیلومتر می‌رسد که می‌توانید در آن‌ها قدم بزنید و از هوش ایرانیان آن زمان حیرت زده شوید.

3. خانه بومیان کیش

هزینه سفر به کیش

این خانه بومی به منظور معرفی آداب و رسوم اهالی کیش به مسافران استفاده می‌شود. خانه حاج عبدالله بن شاهین تاجر مروارید اکنون با مصالح بومی بازسازی شده است و هنوز معماری قدیمی کیش را در آن‌جا می‌توانید ببینید.

4. جزیره هندورابی

بهترین زمان برای سفر به کیش

هندورابی جزیره‌ای کوچک در نزدیکی کیش است و اکنون تقریبا خالی از سکنه است. این جزیره از قرن 15 میلادی در اشغال پرتغالی‌ها و مکانی برای پایگاه نظامی آن‌ها بوده است. این جزیره چندین روستا دارد که همراه با ساحل شنی زیبایش مکانی بسیار آرام برای فرار از خستگی روزمرگی‌هاست.

مراکز تفریحی جزیره کیش

و اما می‌رسیم به هیجان انگیزترین بخش سفر به کیش یعنی تفریحات دریایی و غیر دریایی کیش زیبا.

1. کشتی یونانی

هزینه سفر به کیش

حالا وقتش رسیده که سری به کشتی خاطره انگیز همه عکس‌های ایرانی‌ها بزنیم؛ یعنی کشتی به گل نشسته یونانی. پیش از هر چیزی عکس گرفتن در غروب آفتاب با پس‌زمینه این کشتی را در اولویت بگذارید.

کشتی یونانی اصالتی انگلیسی دارد و به اسم آخرین مالک آن یعنی خولا اف یونانی شناخته می‌شود. سال 1345 بود که این کشتی آنقدر به ساحل نزدیک شد که به گل نشست و تلاش برای رهایی‌اش بی‌فایده بود. در نهایت کشتی یونانی زیبا همانجا رها شد.

2. لاک پشت های پوزه عقابی

بهترین زمان سفر به کیش

این لاک پشت‌های منحصر به فرد و البته زیبا که شرح آن‌ها هم در مطلب مربوط به زیباترین جزیره‌های ایران نیز گفته شد، در ماه‌های اسفند تا مرداد برای تخم گذاری وارد ساحل می‌شوند. اگر در این زمان‌ها به کیش رفتید، می‌توانید آن‌ها را ببینید؛ البته از دور!

3. پارک آبی دلفین

بهترین زمان برای سفر به کیش

پارک آبی دلفین یک مجموعه تفریحی 170 هکتاری است که در آن می‌توانید استخر دلفین‌ها، شیرهای دریایی و نهنگ‌ها را ببینید. البته در کنار این استخرهای زیبا می‌توانید از باغ پرندگان، باغ پروانه و باغ ارکیده و غیره نیز دیدن کنید.

تفریحات آبی کیش

در گوشه و کنار کیش آژانس‌های تفریحی بسیاری را می‌بینید که بلیط استفاده از ورزش‌های آبی را به شما پیشنهاد می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید عجله نکنید و با کمی پرس و جو ارزان‌ترین آژانس را پیدا کنید. این آژانس‌ها و وسایل مورد استفاده‌شان چندان تفاوتی باهم ندارند. از این ورزش‌های آبی می‌توان از شاتل، بناناسواری، اسکوتر زیر دریایی (غواصی زیر دریا) و پاراسل لذتبخش نام برد.

راهنمای سفر به کیش

یکی دیگر از تفریحات جذاب کیش، کشتی سواری در شب است. شب زیبای دریا با سکوت و آرامش بی‌نظیرش با آن نسیم ملایمی که به صورت می‌خورد را فقط می‌توان از نزدیک تجربه کرد.

بازارها و مراکز خرید کیش

کیش مراکز خرید بسیاری دارد که هرکدام برای خرید چیزی مناسب هستند. خیلی گول زرق و برق این پاساژها را نخورید و در خرید عجله نکنید. با کمی پرس و جو و گشتن می‌توانید اجناس با قیمت مناسب‌تری بخرید.

تجربه سفر به کیش

مرکز تجاری پردیس 2، کیش و مروارید معمولا قیمت‌های مناسب‌تری دارند. اگر هم جنس خیلی ارزان بخواهید، می‌توانید سری به بازار لوازم چینی و صفین عرب‌ها بزنید. بازار پردیس 2 برای لوازم خانگی خوب است. البته توجه داشته باشید خیلی وقت است که کیش و قشم دیگر مراکز مناسبی برای خرید لوازم خانگی نیستند و قیمت آن‌ها چندان تفاوتی با بقیه شهرها ندارد.

یک خبر خوب برای عاشقان شکلات اینکه می‌توانید شکلات و قهوه با کیفیت را از فروشگاه‌های آرتا کیش با قیمت مناسب‌تر بخرید. همچنین لباس نوزاد را از بازار مرجان بخرید و لباس‌های ورزشی و اسپرت و مجلسی را از بازار پردیس 1. بازار زیتون هم برای خرید عطر و ادکلن پیشنهاد می‌شود. البته در کیش هم باید مراقب اصل و تقلبی بودن کالاها باشید.

خوردنی های کیش

سفر به کیش

همچنین بخوانید :

خوشمزه‌ترین بخش هر سفری آشنایی با غذاهای محلی آن منطقه است. بدون شک کیش هم از این قاعده مستثنی نیست؛ مخصوصا با وجود ماهی‌های تازه خوشمزه خلیج همیشه پارس!

مرقوق را در رستوران‌های محلی کیش پیدا کنید. غذایی متشکل از سبزیجات (گوجه فرنگی، فلفل سبز، سیب زمینی) و گوشت با استخوان است که در انتها به آن خمیرهای دایره‌ای کوچکی نیز اضافه می‌شود. این غذای تند از لذیذترین خوردنی‌های کیش است.

سمک مشوی (نوعی غذای عربی با ماهی و ادویه عربی)، محمر (نوعی برنج شیرین با ماهی)، مضروبه (ماهی با نوعی سبزی مخصوص)، مجبوس لحم (برنج با ادویه عربی، نخود و کشمش با گوشت یا ماهی) و هریسه (نوعی حلیم عربی) از دیگر خوشمزه‌جات کیش هستند که سفر به این جزیره زیبا بدون آن‌ها تکمیل نمی‌شود.

سوغات کیش

راهنمای سفر به کیش

کیش مکان خوبی برای خرید سوغاتی است. علاوه بر صنایع دستی بومیان و کاردستی‌های متنوع از جنس صدف و گوش ماهی، می‌توانید انواع شکلات و قهوه، خوراکی‌های لوکس و خارجی، خرما و میگوی خشک را نیز به عنوان سوغاتی با خود ببرید.

در کل وقتی قصد سفر به کیش کردید، روش‌های بسیاری برای رسیدن به این جزیره وجود دارد. سفر به کیش با هواپیما، کشتی، ماشین شخصی و قطار امکان پذیر است. خاطرتان باشد در کیش برای هیچ چیزی عجله نکنید؛ از خرید در پاساژها گرفته تا هزینه برای تفریحات آبی. بنابراین پیش از سفر به کیش بودجه‌ای تعیین کنید تا بیشتر از آن خرج نکنید؛ چون همه چیز در کیش وسوسه انگیز است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402