نقد فیلم دانکرک (Dunkirk) اثر کریستوفر نولان + دانلود با زیرنویس فارسی

برترین فیلم های تاریخی جنگی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Dunkirk از بهترین آثار کریستوفر نولان، داستان نجات از بندر دانکرک در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. همراه ما باشید تا نگاهی به فیلم دانکرک داشته باشیم.

فیلم Dunkirk اثری جنگی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) است. این فیلم محصولی مشترک از انگلستان، آمریکا، فرانسه و هلند است که در سال 2017 اکران شد. فیلم دانکرک که تخلیه بندر دانکرک در طول جنگ جهانی دوم که به معجزه دانکرک نیز مشهور است را به نمایش می‌گذارد، از 3 منظر زمین، دریا و آسمان روایت می‌شود و دیالوگ‌های بسیار کمی دارد. فیلم دانکرک در جشنواره‌هایی چون اسکار، بفتا، گلدن‌گلوب و منتخب منتقدین بسیار درخشان ظاهر شد. برخی منتقدین فیلم Dunkirk را بهترین فیلم نولان و یکی از بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ می‌دانند.

ما در این مقاله از پلازا نگاهی به فیلم دانکرک اثر کریستوفر نولان داریم. از شما نیز دعوت می‌کنیم پس از تماشای تریلر فیلم Dunkirk با زیرنویس فارسی، همراه ما باشید تا با بازیگران و نظرات منتقدین در مورد این عنوان بیشتر آشنا شویم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Dunkirk 2017

شما می‌توانید از طریق لینک‌های زیر نسخه دوزبانه فیلم Dunkirk را در 3 کیفیت دانلود کنید.

کیفیت: 1080p | حجم: 2.10 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.07 گیگابایت

کیفیت: 480p | حجم: 548 مگابایت

دانلود زیرنویس فارسی فیلم دانکرک

تریلر فیلم Dunkirk

داستان فیلم دانکرک

جالب است بدانید ایده ساخت فیلم Dunkirk در نیمه‌های دهه 1990، هنگامی که کریستوفر نولان و همسرش اما توماس به کانال مانش سفر کرده بودند، به ذهن نولان رسید. در سال 2015، نولان فیلمنامه 76 صفحه‌ای این فیلم را نوشت که تعداد صفحات آن حدودا نصف صفحات دیگر فیلمنامه‌های نولان است. دلیل این کوتاه بودن این است که فیلم دانکرک دیالوگ‌های بسیار اندکی دارد.

داستان فیلم دانکرک در سال 1940 اتفاق می‌افتد. در طول جنگ جهانی دوم، نیروهای متفقین، شامل سربازان بلژیکی، بریتانیایی و فرانسوی در بندر دانکرک در فرانسه به دام می‌افتند. نیروهای آلمانی توانستند ارتباط آنان را قطع کنند و وینستون چرچیل نخست وزیر بریتانیا این حادثه را «یک فاجعه نظامی عظیم» نامید. عملیات تخلیه دانکرک در یک بازه زمانی 10 روزه یعنی از 26 می تا 4 ژوئن انجام شد. در این عملیات بیش از 335,000 نظامی نجات یافتند و وینستون چرچیل در سخنرانی معروف خود آنان را «معجزه رستگاری» نامید.

بازیگران فیلم Dunkirk

بازیگران فیلم Dunkirk

کریستوفر نولان در مورد بازیگر نقش اول بسیار سختگیر بود و قصد داشت از بازیگری جوان و تازه‌نفس استفاده کند. او پس از جستجوی بسیار در نهایت فیون وایتهد (Fionn Whitehead) را برای این نقش برگزید. وایتهد نیز نولان را پشیمان نکرد. بازی او در این فیلم مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و او را کشف جدید نولان نامیدند. در این قسمت مروری بر بیوگرافی بازیگران اصلی داریم و سپس با دیگر بازیگران فیلم Dunkirk آشنا میشویم.

فیون وایتهد در نقش تامی

دانلود فیلم Dunkirk

فیون وایتهد بازیگر جوان انگلیسی متولد 18 جولای 1997، 27 تیر 1376 است. پدر و مادر وی موسیقیدان هستند و فیون در خانواده‌ای هنری بزرگ شد. او بازیگری را از 13 سالگی در تئاتر Orange Tree آغاز کرد. اولین تجربه بازیگری او روبروی دوربین به مینی سریال Him در سال 2016 بازمی‌گردد. پس از آن در فیلم دانکرک به عنوان نقش اصلی بازی کرد و بلافاصله پس از اتمام فیلمبرداری فیلم Dunkirk به پروژه ساخت فیلم The Children Act پیوست. از دیگر فیلم‌هایی که فیون وایتهد در آنها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به فیلم Black Mirror: Bandersnatch محصول سال 2018، فیلم Roads محصول سال 2019 و فیلم Don’t Tell a Soul محصول سال 2020 اشاره کرد.

بازی در فیلم دانکرک اثر کریستوفر نولان نامزدی جایزه امپایر در بخش بهترین بازیگر تازه‌کار و نامزدی جایزه سی‌وهشتمین حلقه منتقدان فیلم لندن را برای او به ارمغان آورد. در سی‌ونهمین جشنواره حلقه منتقدین فیلم لندن نیز بار دیگر برای بازی در فیلم The Children Act نامزد دریافت جایزه شد.

تام گلین-کارنی در نقش پیتر

نقد فیلم Dunkirk

تام گلین-کارنی (Tom Glynn-Carney) نیز یکی دیگر بازیگران جوان انگلیسی است که با نقش پیتر، به عنوان نقش مکمل، در فیلم دانکرک به شهرت رسید. تام متولد 7 فوریه 1995 برابر با 18 بهمن 1373 در سالفورد است. او بازیگری را با نقش جورج تورن در سریال Casualty در سال 2013 آغاز کرد. وی همچنین در سریال جنگی The Last Post محصول سال 2017 نیز به عنوان بازیگر نقش اول مرد بازی کرده است. از فیلم‌های او می‌توان فیلم عاشقانه Rialto محصول سال 2018، فیلم تاریخی و جنگی The King محصول سال 2019 و سریال جنایی Doing Money محصول سال 2018 را نام برد. او همچنین در 3 تئاتر به نام‌های Peter Pan، نمایش Macbeth و The Ferryman نیز بازی کرده است.

جک لودن در نقش کالینز

فیلم سینمایی Dunkirk

جک لودن (Jack Lowden) بازیگر انگلیسی زاده 2 ژوئن 1990 (12 خرداد 69) است. او بازیگری را از سال 2010 آغاز کرد. اولین بار در سال 2016 با ایفای نقش در مینی سریال War & Peace به موفقیت بین‌امللی رسید. جک در سال 2014 به خاطر بازی در تئاتر Ghosts، برنده جایزه لارنس الیویه و جایزه ایان چارلستون شد. وی از سال 2013 بازی در نقش‌های فرعی در فیلم‌ها و سریال‌ها را آغاز کرد. از مهمترین آثار او می‌توان به مینی سریال The Passing Bells محصول سال 2014، فیلم England is Mine محصول سال 2017 و فیلم Fight with My Family محصول سال 2019 اشاره کرد.

او به خاطر بازی در فیلم Tommy’s Honor، فیلم Calibre و فیلم Mary Queen of Scots، نامزد دریافت جایزه در مراسم جوایز اسکار اسکاتلند در بخش بهترین بازیگر شده است و فیلم Calibre این جایزه را برای او به ارمغان آورد.

هری استایلز در نقش الکس

فیلم 2017 Dunkirk

هری استایلز (Harry Styles) خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر انگلیسی متولد 1 فوریه 1994 برابر با 12 بهمن 1372 است. او که بیشتر به عنوان خواننده شناخته می‌شود، خوانندگی را از سال 2010 در مجموعه مسابقات تلویزیونی به نام The X Factor آغاز کرد. گرچه وی در همان مراحل اولیه حذف شد، اما پس از مدتی با گروه One Direction به روی صحنه بازگشت.

هری اولین آلبوم خود با نام Harry Styles را در سال 2017 منتشر کرد. دومین آلبوم وی Fine Line نام داشت و در سال 2019 منتشر شد. این آلبوم رکورد پرفروش‌ترین آلبوم هنرمند مرد انگلیسی در آمریکا را شکست و جزء 200 آلبوم برتر قرار گرفت. نشریه Rolling Stone در سال 2020 این آلبوم را یکی از 500 آلبوم برتر کل تاریخ نامید. آهنگ Watermelon Sugar از این آلبوم جزء 100 آهنگ برتر ایالات متحده آمریکا است.

هری بازیگری را با ایفای نقش خودش، هری استایلز، در مجموعه طنز iCarly در سال 2012 آغاز کرد. وی پس از آن در دو فیلم با محتوای کنسرت‌های گروه One Direction نیز حضور داشت. حضور در فیلم دانکرک در واقع اولین تجربه هری از بازی در نقش فردی دیگر است. جدیدترین فیلم او Don’t Worry Darling یک فیلم ترسناک و روانشناسی است که مراحل تولید آن هنوز به پایان نرسیده است. هری 96 نامزدی و 33 برد در جشنواره‌های مختلف را در کارنامه خود دارد که اکثر آنان مربوط به حوزه موسیقی هستند. گرچه وی برای بازی در فیلم دانکرک نیز نامزد 6 جایزه شده است.

نام برخی دیگر از بازیگرانی که در فیلم سینمایی Dunkirk به ایفای نقش پرداخته‌اند را در لیست زیر می‌بینید:

همچنین بخوانید :
  • تام هاردی (Tom Hardy) در نقش فاریر
  • آنورین برنارد (Aneurin Bernard) در نقش گیبسون
  • جیمز دارسی (James D’Arcy) در نقش سرهنگ وینانت
  • کنت برانا (Kenneth Branagh) در نقش فرمانده بولتون
  • بری کیوگن (Barry Keoghan) در نقش جورج
  • کیلین مورفی (Cillian Murphy) در نقش سرباز نجات یافته
  • مارک رایلنس (Mark Rylance) در نقش آقای داوسن

نقد و بررسی فیلم دانکرک ۲۰۱۷

فیلم دانکرک

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم فیلم Dunkirk از بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان است. نولان در ساخت این فیلم به جزئیات توجه ویژه‌ای داشت و سعی کرد تا حد امکان از جلوه‌های ویژه کامپیوتری استفاده نکند. او در مصاحبه‌ای اعلام کرد برای ساخت فیلم Dunkirk از 11 فیلم الهام گرفته است. فیلم دانکرک اولین بار تاریخ 13 جولای 2017 (22 تیر 96) در لندن پخش شد و یک هفته بعد به اکران عمومی رسید. همانطور که انتظار می‌رفت این اثر نولان نیز به دل بینندگان و منتقدین نشست. بینندگان رتبه 7.9 از 10 را در وبسایت IMDb به آن داده‌اند و منتقدین متاکریتیک با رعایت جانب انصاف نمره 94 از 100 را برای آن در نظر گرفته‌اند. فیلم دانکرک در سایت متاکرتیک جزء فیلم‌هایی است که برچسب «حتما باید دیده شود» را به خود اختصاص داده است.

فیلم Dunkirk در نودمین مراسم سالیانه اسکار هشت نامزدی کسب کرد که سه مورد آنها شامل بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین تدوین فیلم این جایزه را کسب کردند. این فیلم همچنین نامزد اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نیز شد. فیلم دانکرک 3 نامزدی در گلدن‌گلوب، 8 نامزدی در بفتا با یک برد در بخش بهترین صدا و هشت نامزدی در جایزه منتخب منتقدین با یک برد در بخش بهترین تدوین را نیز در کارنامه خود دارد. در این قسمت نگاهی به نظرات منتقدین در مورد فیلم Dunkirk 2017 و نمرات آنها به این اثر داریم.

داستان فیلم دانکرک

The New Yorker / آنتونی لین: 100

گرچه فیلم Dunkirk به اندازه دیگر فیلم‌های نولان از جمله فیلم Inception و فیلم Memento پر پیچ و خم نیست، اما تلنگری که بر احساسات ما می‌زند، غیرقابل تردید است و تماشای آن تا به انتها عدالت زیبایی را نمایانگر می‌کند. تمامی عناصر کامل هستند: زمین، دریا، هوا و آتش، افتخار پاداش خود را می‌گیرد و مردانی که گم شده بودند به خانه‌هایشان بازمی‌گردند.

Paste / ویل لیچ: 97

این فیلم دربرگیرنده همه آن چیزهایی است که نولان انجام می‌دهد و هرآنچه انجام نمی‌دهد، همه چیزهایی که علیه آنان می‌جنگد و همه آنچه آنها را در آغوش می‌گیرد، همه چیزهای عالی و همه چیزهای وحشتناک، او آنها را ساده می‌کند، بر آنان تمرکز می‌کند و درنهایت نولان خالص را ارائه می‌دهد که مستقیم وارد رگ‌های شما می‌شود. این بهترین فیلم از نولان است که در تصور می‌گنجد و شاید حتی بهترین فیلم نولان باشد.

New York Daily News / استیون ویتی: 90

بگذارید دیگر کارگردانان با سربازان اسباب‌بازی و جلوه‌های ویژه کامپیوتری بازی کنند. فیلم دانکرک مبالغه‌آمیز نیست. این فیلم حماسی و درعین حال انسانی است. فیلم دانکرک فضای کافی برای حرکات کوچک قهرمانی، مهربانی و بخشش را دارد. این فیلم همچنین یک پیام ساده، مهم و همیشگی دارد: آنچه را که به سوی شما می‌آید، بگیرید. هرآنچه در توان دارید انجام دهید. هیچگاه تسلیم نشوید.

فیلم دانکرک 2017

New Orleans Times-Picayune / مایک اسکات: 80

فیلم Dunkirk جذاب و مهیج است و تصویربرداری آن به قدری زیبا است که بیننده از همان قاب اول با اعتماد به آن، وارد یک جریان وحشتناک می‌شود و تا آخرین لحظه نیز رها نمی‌شود. این فیلم، نولان است. او در واقع یک داستان ساده را بامهارت خاص خود بسیار پیچیده می‌کند.

Chicago Tribune / مایکل فیلیپس: 75

فیلم دانکرک کریستوفر نولان، با حداقل دیالوگ و حداکثر صحنه‌های وحشیانه که سقوط بندر دانکرک، در فرانسه، در اواخر ماه می و اوایل ماه ژوئن سال 1940 را به تصویر می‌کشد، یک تجربه ناب از تماشای فیلم است.

Vulture / دیوید ادلشتاین: 70

آنچه نولان با همکاری IMAX انجام می‌دهد بسیار بزرگ است. آتشبارها، قایق‌ها، مردانی که روی ماسه‌ها می‌دوند درحالی که هواپیماها آنان را بمباران می‌کنند، از این بهتر نمی‌شود. اولین صحنه بسیار درخشان است، مردانی که در خیابان زیر باران کاغذ قرار می‌گیرند، کاغذهایی که مرگ آنان را پیش‌بینی کرده‌اند. یک جایی در آشفتگی دانکرک یک فیلم خطی فوق‌العاده روایت می‌شود.

Slant / جیک کول: 38

فیلم Dunkirk با اختصاص زمان بسیار زیاد به مکانیسم کسل‌کننده مونتاژ اکشن، تقریبا از تمام دیگر عناصر درام صرف نظر می‌کند.

کلام آخر

فیلم دانکرک اثر کریستوفر نولان

کریستوفر نولان در فیلم دانکرک بار دیگر مهارت خود در کارگردانی را به نمایش می‌گذارد و صد البته که پاسخ خوبی نیز دریافت می‌کند. بازیگران نیز، گرچه بازیگران نسبتا تازه‌کاری هستند، اما تحت فرماندهی نولان بهترین بازی خود را ارائه کرده‌اند. نظر شما در مورد آثار کریستوفر نولان، به ویژه فیلم Dunkirk چیست؟ به نظر شما این فیلم می‌تواند نام برترین فیلم جنگی تاریخ را به خود اختصاص دهد؟ از نظر شما بهترین بازیگر این اثر کیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402