دانلود و بررسی فیلم The Great Gatsby ؛ داستان، بازیگران و نظرات منتقدین

دانلود فیلم The Great Gatsby 2013
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Great Gatsby اثری عاشقانه، با بازی لئوناردو دی کاپریو، روایتگر داستان عشقی قدیمی و از دست‌رفته است. برای آشنایی با فیلم گتسبی بزرگ همراه ما باشید.

فیلم The Great Gatsby اثری عاشقانه به کارگردانی باز لورمن (Baz Luhrmann) محصول سال 2013 است. لورمن این فیلم را براساس رمانی از اف. اسکات فیتزجرالد (F. Scott Fitzgerald) منتشر شده در سال 1952 با نام گتسبی بزرگ ساخته است. فیلم با نقل مکان نیک کرووی به لانگ آیلند و همسایگی با میلیونری به نام جی گتسبی آغاز می‌شود. فیلم گتسبی بزرگ با نظرات مختلفی از سوی منتقدان روبرو شد، ولی درکل اکثر آنان بازی بازیگران، موسیقی، کارگردانی و جلوه‌های بصری این اثر را تحسین کردند. بینندگان نظرات مثبت‌تری به فیلم داشتند و نوه فیتزجرالد در مصاحبه‌ای گفت که اگر اسکات زنده بود به این فیلم افتخار می‌کرد. فیلم The Great Gatsby 2013 پرفروشترین فیلم لورمن و برنده 2 جایزه اسکار نیز شده است.

در این مقاله از پلازا قصد داریم با فیلم گتسبی بزرگ ۲۰۱۳ بیشتر آشنا شویم. از شما دعوت می‌کنیم همراه ما باشید تا پس از تماشای تریلر فیلم The Great Gatsby با زیرنویس فارسی، به بررسی این فیلم عاشقانه بپردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم The Great Gatsby 2013

در ابتدای امر برای دانلود فیلم گتسبی بزرگ ۲۰۱۳ با کیفیت‌های مختلف و دوبله و زیرنویس فارسی، می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

دانلود فیلم The Great Gatsby 2013 زبان اصلی

کیفیت: 1080p | حجم: 2.71 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.12 گیگابایت

دانلود زیرنویس فارسی فیلم گتسبی بزرگ

فیلم The Great Gatsby

دانلود فیلم گتسبی بزرگ ۲۰۱۳ دوبله فارسی

کیفیت: 1080p | حجم: 1.82 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.10 گیگابایت

داستان فیلم گتسبی بزرگ

نیک کرووی به پیشنهاد روانپزشکش، شروع به نوشتن خاطرات خود از سال 1922 می‌کند. در تابستان سال 1922، نیک به نیویورک می‌رود و کلبه محقرانه کوچکی در لانگ آیلند اجاره می‌کند. در همسایگی او ملک جی گتسبی قرار دارد؛ مرد جوان ثروتمند و مرموزی که مهمانی‌های بزرگی ترتیب می‌دهد.

در آن‌سوی خلیج، ملک اشرافی دیزی و همسرش تام بیوکنن قرار دارد. دیزی دخترعموی نیک است و او را به بهانه شام و در اصل برای آشنا کردن نیک با جردن، به خانه خود دعوت می‌کند. آن شب نیک پس از بازگشت به منزلش متوجه حضور جی گتسبی می‌شود و سپس دعوت‌نامه‌ای برای حضور در مهمانی بعدی گتسبی به دستش می‌رسد. او متوجه می‌شود تنها فردی است که دعوتنامه گرفته و روز بعد با جی گتسبی آشنا می‌شود. در این میان جردن نیز پرده از اتفاقاتی که چند سال قبل بین دیزی و گتسبی افتاده، برمی‌دارد. نیک که از اتفاقات پیش‌آمده و رفتار گتسبی بسیار متعجب شده، درنهایت درمی‌یابد گتسبی بزرگ و ثروتمند و مرموز، خواسته به ظاهر بسیار ساده‌ای از او دارد. گتسبی از نیک می‌خواهد دیزی را به صرف چای به خانه‌اش دعوت کند و داستان عاشقانه ما آغاز می‌شود.

تحلیل روان‌شناسی فیلم گتسبی بزرگ

بازیگران فیلم گتسبی بزرگ ۲۰۱۳

اواخر سال 2008 نشریه Variety خبر از ساخت فیلم گتسبی بزرگ به کارگردانی باز لورمن داد. انتخاب بازیگران از سال 2010 آغاز شد و اولین فردی که به این پروژه پیوست لئوناردو دی کاپریو بود. لورمن افرادی چون کایرا نایتلی، اسکارلت جوهانسون و ناتالی پورتمن را برای نقش دیزی مد نظر داشت، اما این نقش در نهایت به کری مولیگان رسید و پس از انتخاب بقیه بازیگران فیلمبرداری در ژوئن سال 2011 آغاز شد. در این قسمت با بازیگران فیلم The Great Gatsby آشنا می‌شویم.

لئوناردو دی کاپریو در نقش جی گتسبی

جوایز فیلم گتسبی بزرگ

لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) بازیگر، تهیه‌کننده و فعال محیط زیست متولد 11 نوامبر 1974 (20 آبان 1353) در شهر لس آنجلس است. فیلم‌های این بازیگر بنام آمریکایی تا سال 2019 بیش از 7.2 میلیارد دلار در سراسر جهان به فروش رفته‌اند و دیکاپریو را برای هشتمین بار در لیست گران‌قیمت‌ترین بازیگران دنیا قرار دادند.

همچنین بخوانید :

دی کاپریو فعالیت خود را از سال 1989 با بازی در تبلیغات تلویزیونی آغاز کرد. اولین فیلمی که دیکاپریو به عنوان نقش اصلی در آن حضور داشت فیلم This Boy’s Life محصول سال 1993 است. او با فیلم Titanic محصول سال 1997 به شهرت بین‌المللی رسید و پس از آن در فیلم‌های موفق دیگری چون فیلم Catch Me If You Can و فیلم Gangs of New York هر دو محصول سال 2002 ظاهر شد.

او طی سال‌ها فعالیت در عرصه بازیگری حدود 248 نامزدی و 99 کسب جایزه در جشنواره‌های مختلف را وارد کارنامه خود کرده است. از مشهورترین فیلم‌هایی که دی کاپریو در آنها به ایفای نقش پرداخته می‌توانیم فیلم Shutter Island محصول سال 2010، فیلم The Wolf of Wall Street محصول سال 2013 و فیلم Once Upon a Time in Hollywood محصول سال 2019 را نام ببریم.

توبی مگوایر در نقش نیک کرووی

نقد و بررسی فیلم The Great Gatsby

توبی مگوایر (Tobey Maguire) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 27 ژوئن 1975 (6 تیر 1354) است. عمده شهرت او به خاطر بازی در نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی در مجموعه فیلم‌های Spider-Man است. او بازیگری را از سال 1989 با فیلم The Wizard آغاز کرد و پس از آن در فیلم‌های دیگری نظیر فیلم Ride with the Devil محصول سال 1999، فیلم Seabiscuit محصول سال 2003 و فیلم The Good German محصول سال 2006 نیز ظاهر شد.

همچنین بخوانید :

بازی در فیلم Brothers محصول سال 2009 و مجموعه فیلم‌های Spider-Man افتخارات بسیاری برای توبی داشت که از میان آنها می‌توان به جایزه ساترن و نامزدی جایزه گلدن‌گلوب و جایزه امپایر در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد اشاره کرد. او همچنین در انیمیشن Cats & Dogs محصول سال 2001 و انیمیشن The Boss Baby محصول سال 2017 نیز به عنوان صداپیشه حضور داشته است.

کری مولیگان در نقش دیزی بیوکنن

بازیگران فیلم گتسبی بزرگ ۲۰۱۳

کری مولیگان (Carey Mulligan) بازیگر انگلیسی متولد 28 می 1985 (7 خرداد 1364) در لندن است. او بازیگری حرفه‌ای را با تئاتر Forty Winks در سال 2004 آغاز کرد. پس از آن در فیلم Pride & Prejudice محصول سال 2005، سریال Bleak House محصول سال 2005 و اپیزودی از سریال Doctor Who بازی کرد. شاخص‌ترین نقش‌آفرینی او در فیلم An Education محصول سال 2009 بود که او را برنده جایزه بفتا و نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن کرد. پس از آن بازی در فیلم (Never Let Me Go (2010 و فیلم (Drive (2011 به ترتیب برای او جایزه ایندیپندنت بریتانیا و نامزدی جایزه بفتا را به ارمغان آوردند.

جوئل اجرتون در نقش تام بیوکنن

دانلود فیلم The Great Gatsby 2013

جوئل اجرتون (Joel Edgerton) بازیگر و فیلمساز استرالیایی متولد 23 ژوئن 1974 برابر با 2 تیر 1353 است. از مشهورترین فیلم‌هایی که جوئل به عنوان بازیگر در آنها حضور داشته می‌توانیم قسمت دوم و سوم مجموعه فیلم‌های Star Wars محصول سال 2002 و 2005، فیلم King Arthur محصول سال 2004، فیلم Black Mass محصول سال 2015 و فیلم Red Sparrow محصول سال 2018 را نام ببریم.

فیلم The Gift یک فیلم ترسناک-روانشناسی است که جوئل نویسنده، کارگردان، یکی از تهیه‌کنندگان و بازیگر نقش اول آن است و برای این فیلم جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را کسب کرد. فیلم دیگری که توجه منتقدان را به خود جلب کرده فیلم تاریخی-عاشقانه Loving محصول سال 2016 است و نامزدی جایزه گلدن‌گلوب در بخش بهترین بازیگر مرد را برای جوئل در پی داشت. بازی در نقش تام بیوکنن در فیلم گتسبی بزرگ نیز جایزه اکتا (جایزه آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا) و جایزه حلقه منتقدین فیلم استرالیا در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای او به همراه داشت.

نام دیگر بازیگرانی که در فیلم گتسبی بزرگ بازی کرده‌اند به شرح زیر است:

  • آیلا فیشر (Isla Fisher) در نقش مرتل ویلسون
  • الیزابت دبیکی (Elizabeth Debicki) در نقش جردن بیکر
  • جیسون کلارک (Jason Clarke) در نقش جورج ویلسون
  • آمیتاب باچان (Amitabh Bachchan) در نقش شهردار ولفشیم
  • آدلاید کلمنس (Adelaide Clemens) در نقش کاترین

نقد و بررسی فیلم The Great Gatsby

فیلم The Great Gatsby در ابتدا قرار بود دسامبر 2012 اکران شود. اما پس از تغییراتی، این فیلم اولین بار در 15 می 2013 (25 اردیبهشت 92) در شصت ‌و ششمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. این فیلم توانست به فروش بیش از 353 میلیون دلار دست یابد و به این ترتیب تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم باز لورمن شد. منتقدان نظرات متفاوتی نسبت به این فیلم دارند و میانگین نمره آنان به فیلم 55 از 100 است. اما بینندگان نگاه مثبت‌تری به فیلم گتسبی بزرگ دارند و نمره 7.2 از 10 را به آن اختصاص داده‌اند.

فیلم گتسبی بزرگ با حضور در 16 جشنواره، موفق به کسب 25 جایزه و 20 نامزدی برای دریافت جایزه شد. این فیلم با حضور در جشنواره اسکار در دو بخش بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس، نامزد و موفق به کسب جایزه اسکار شد. از دیگر جوایز فیلم گتسبی بزرگ باید 2 جایزه بفتا، دو جایزه منتخب منتقدین و 2 جایزه ستلایت را نام برد. در این بخش مروری بر نظرات و نمرات منتقدین به فیلم The Great Gatsby 2013 داریم.

داستان فیلم گتسبی بزرگ

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 88

در میان آتش‌بازی‌ها، آبشارهایی از شامپاین و مهمانی‌های فوق‌العاده محشر، بارها و بارها به خودمان یادآوری می‌کنیم که گتسبی بزرگ مردی است که نیمی از دهه را صرف ساختن یک بنای تاریخی استادانه و زیبا برای زن رویاهایش کرده است.

San Francisco Chronicle / مایک لاسال: 75

خبر خوب درباره این اقتباس باز لورمن از شاهکار فیتزجرالد این است که او قصد ندارد از رمان فیتزجرالد برای به نمایش دادن تصاویر مد نظر خودش سوءاستفاده کند، بلکه به طرز هوشمندانه‌ای تلاش می‌کند تا روح فیتزجرالد را در تصاویر منعکس کند و علیرغم برخی وقایع مبتذل، در این کار موفق می‌شود.

دانلود فیلم گتسبی بزرگ ۲۰۱۳

The Hollywood Reporter / تاد مک‌کارتی: 70

مهم نیست تکنیک لورمن تا چه اندازه آشفته و پرطول و تفصیل و گاهی اوقات سردرگم‌کننده است، ارتباط و تعهد شخصی لورمن به عناصر، آشکار و ملموس است که سبب می‌شود فیلم در اکثر مواقع زنده احساس شود و گرچه به کلمات و لحن منبع چندان پایبند نیست، اما به روح اثر بسیار وفادار است.

Variety / اسکات فونداس: 60

فیلم The Great Gatsby اکثر اوقات همانند یک نمایش کلاسیک به نظر می‌رسد که بسیار خوب تمرین شده، بازیگران خطوط خود را ماهرانه ادا می‌کنند، اما هیچ احساسی پشت آنها نیست.

Washington Post / آن هورنادای: 50

آزمون و تجربه کودکانه و به معنای واقعی کلمه دردناک لورمن ثابت می‌کند این نوشتار فیتزجرالد است که مثل همیشه سبب شده گتسبی عالی باشد نه طرح او، شخصیت‌ها و یا توجه او به جزئیات.

تریلر فیلم The Great Gatsby

The New Yorker / دیوید دنبی: 40

ابتذال لورمن که برای جذب مخاطبان جوان  طراحی شده، حاکی از آن است که لورمن فیلمسازی پایین‌تر از کارگردانان موزیک ویدئوها است.

Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 30

آنچه در مورد این فیلم به طرز سرکشانه‌ای اشتباه است این است که هیچ واقعیتی برای به اوج رساندن ندارد، این فیلم منظره‌ای از جستجوی روح است.

Rolling Stone / پیتر تراورس: 25

ممکن است این تابستان فیلم‌هایی بدتر از فیلم The Great Gatsby داشته باشد، اما مطمئنا هیچ فیلمی ناامیدکننده‌تر از این عنوان نیست.

تحلیل روان‌شناسی فیلم گتسبی بزرگ

فیلم The Great Gatsby 2013

جی گتسبی کیست؟ برای درک بهتر شخصیت گتسبی باید دو نکته را در مورد او مد نظر داشته باشیم: شرم و اندوه. البته او دچار اختلالات دیگری نظیر آگورافوبیا، اضطراب اجتماعی، شخصیت دو قطبی و اسکیزوئید نیز هست، اما دو عنصر شرم از گذشته خویش و حسرت روزهای خوش گذشته در او پررنگ‌تر است.

همان‌طور که در فیلم می‌بینیم گتسبی از خانواده‌ای معمولی به ثروت رسیده است. او از انجام هیچ‌کاری دریغ نمی‌کند و اصولا نگران عواقب کارهای خود نیست. تنها چیزی که او را نگران می‌کند این است که مردم چگونه به او می‌نگرند و چه چیزهایی در مورد او می‌دانند.

نکته دیگر اندوه بزرگی است که گتسبی هنگام دیدار دوباره با دیزی دارد. مشخصا او نتوانسته از ماجرای عاشقانه خود با دیزی عبور کند و تراژدی در اینجا آغاز می‌شود. او به شدت درحال مبارزه با زمان است و تمام مدت در تلاش بوده تا زمان از دست رفته را بازسازی کند و بار دیگر رابطه‌ای عاشقانه با دیزی داشته باشد. در صحنه‌ای که برای اولین بار با دیزی ملاقات می‌کند، می‌بینیم که دستش به ساعتی می‌خورد و آن را خراب می‌کند.

کلام آخر

فیلم گتسبی بزرگ ۲۰۱۳

فیلم The Great Gatsby لحظاتی عاشقانه، تراژیک و زیبا به شما هدیه می‌دهد. اگر به دنبال فیلمی عاشقانه با تصاویر خیره‌کننده و مهمانی‌های بزرگ هستید، تماشای این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نظر شما در مورد این فیلم چیست؟ شما بازی کدامیک از بازیگران را بیشتر می‌پسندید؟ شما می‌توانید از طریق بخش نظرات در پایین صفحه ما را نیز از نظرات خود مطلع کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402