دانلود فیلم The Tale با زیرنویس فارسی + نقد، تریلر، داستان و بازیگران

فیلم سینمایی The Tale
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مستندساز سرشناس آمریکایی با ساخت فیلم The Tale در سال 2018، از قصه دردناک زندگی‌اش پرده برداشت. در این مقاله از پلازا با نقد فیلم داستان همراه ما باشید.

جنیفر فاکس (Jennifer Fox) مستندساز مطرح آمریکا و استاد دانشگاه این‌بار به سراغ ساخت درامی تلویزیونی رفته و مهم‌تر از همه خود را سوژه فیلم جدیدش قرار ‌داده ‌است. فیلم داستان قصه سوء استفاده‌ جنسی از خود فاکس در دوران کودکی‌اش و کنار آمدن او با شرایط زندگی آینده‌اش است. در این فیلم لورا درن (Laura Dern) در نقش جنیفر فاکس ظاهر شده و بار دیگر با ایفای نقش اصلی این فیلم درخشیده ‌است. فیلم 2018 The Tale فیلمی تلویزیونی است که اولین بار در سال 2018 و در جشنواره فیلم Sundance به نمایش درآمد و سپس در 26 مه 2018 (5 خرداد 1397) از شبکه HBO پخش شد.

در ویدیوی زیر، «تریلر فیلم The Tale» را با زیرنویس فارسی تماشا خواهید کرد:

این فیلم در چند رشته نامزد دریافت جایزه در جشنواره‌هایی از جمله امی و گلدن گلوب شده که از این میان جایزه بهترین فیلم تلویزیونی Satellite Awards را به‌ دست آورده ‌است. در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر فیلم The Tale را مشاهده کنید. با نقد و بررسی فیلم The Tale همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم The Tale 2018

برای دانلود فیلم داستان 2018 از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

دانلود فیلم The Tale با زیرنویس فارسی چسبیده

[کیفیت: 1080p | حجم: 1.6 گیگابایت]
[کیفیت: 720p | حجم: 931 مگابایت]

داستان فیلم داستان

فیلم سینمایی The Tale روایتگر زندگی شخصی جنیفر فاکس استاد دانشگاه و مستندساز تحسین‌شده‌ است. جنیفر در اواخر دهه 40 زندگی‌اش به سر می‌برد که مادرش، نتی، یادداشتی از خاطرات 13 سالگی او پیدا و با خواندن آن دخترش را از حقیقتی پنهان آگاه می‌کند. جنیفر در خاطراتش از رابطه خود در سن 13 سالگی با مردی گفته که نارضایتی مادرش به دلیل سن بالای آن مرد باعث ترک این رابطه شده‌ است.

فیلم داستان 2018

همچنین بخوانید :

این رابطه از زمانی آغاز می‌شود که جنیفر برای یادگیری سوارکاری تابستان‌ را در یک مرکز آموزش سوارکاری با خانم جی مربی سوارکاری‌ و بیل الن، مربی دو 40 ساله‌اش می‌گذراند. خانم جی و بیل به یکدیگر علاقه‌مندند و جنیفر را نیز از این موضوع مطلع می‌کنند. اما به تدریج تغییراتی در رفتار بیل ایجاد می‌شود و او خود را به جنیفر نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. جنیفر نگاهی عاطفی و احساسی به این رابطه دارد و این همان چیزی است که باعث شده تا او در تمام مدت زندگی‌ حقیقتی دردناک را انکار کند و با آن کنار بیاید.

بازیگران فیلم The Tale

طبق گزارشات منتشر شده در 5 مه 2015 (15 اردیبهشت 1394)، لورا درن، الن برستین (Ellen Burstyn)، الیزابت دبیکی (Elizabeth Debicki) و سباستیان کخ (Sebastian Koch) برای بازی در فیلم The Tale به نویسندگی و کارگردانی جنیفر فاکس انتخاب شدند. در 14 مه 2016 (25 اردیبهشت 1395) اعلام شد که این فیلم به خریداران خارجی در فستیوال فیلم کن فروخته شد و کامن (Common)، جیسون ریتر (Jason Ritter)، فرانسیس کانروی (Frances Conroy) و جان هرد (John Heard) به عنوان دیگر بازیگران فیلم قصه معرفی شدند.

این فیلم در تاریخ 20 اکتبر 2015 (28 مهر 1394) کلید خورد و دو ماه بعد در دسامبر همان سال به پایان رسید. در ژانویه 2018 شبکه HBO حق پخش فیلم را دریافت کرد و در 26 مه 2018 (5 خرداد 1397) برای نخستین بار از این شبکه به نمایش درآمد. در ادامه به معرفی بازیگران فیلم The Tale می‌پردازیم.

لورا درن در نقش جنیفر فاکس

فیلم داستان ۲۰۱۸

لورا الیزابت درن (Laura Elizabeth Dern) بازیگر و فیلمساز توانمند هالیوودی در سال 1967 در کالیفرنیا و از پدر و مادری هنرمند متولد شد. این بازیگر 53 ساله عناوین و افتخارات بسیاری از جمله دریافت یک جایزه اسکار، یک جایزه امی و پنج جایزه گلدن گلوب را در کارنامه پربار خود دارد. درن حرفه بازیگری را در دهه 1980 آغاز کرد و با بازی در فیلم‌های Mask 1985، فیلم Blue Velvet 1986 و Wild at Heart 1990 شناخته ‌شد. او در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری نقش‌آفرینی کرده که اغلب آن‌ها نیز در شمار آثار مهم قرار دارند. از میان این آثار می‌توان به فیلم Jurassic Park، سریال Big Little Lies، فیلم Star Wars: The Last Jedi، فیلم Marriage Story و Little Women اشاره کرد.

در سال 1992، لورا درن و مادرش دایان لد اولین مادر و دختری بودند که همزمان برای بازی در یک فیلم به نام Rambling Rose نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن اسکار شدند. در فیلم The Tale لورا درن ایفای نقش جنیفر فاکس 48 ساله، نقش اصلی فیلم را برعهده دارد. جنیفر که در 13 سالگی با مربی‌اش بیل رابطه داشته، به تدریج با گفته‌های مادرش و نامزدش مارتین در‌می‌یابد که در حقیقت از او سوء استفاده شده و این حقیقتی است که او همیشه آن را انکار می‌کرد و رابطه‌اش با بیل را رابطه‌ای عاشقانه می‌دانست.

ایزابل نلیسی در نقش جنیفر فاکس 13 ساله

فیلم قصه

ایزابل نلیسی (Isabelle Nélisse) بازیگر نوجوان کانادایی متولد دسامبر 2003 در اونتاریوی کاناداست. این بازیگر 17 ساله خواهر کوچک‌تر سوفی نلیسی است که با بازی در فیلم‌های Mama، فیلم Wait Till Helen Comes و The Tale شناخته‌ می‌شود. ایزابل در فیلم The Tale نقش جنیفر فاکس را در 13 سالگی بازی می‌کند.

الن برستین در نقش نتی (ندین) فاکس، مادر جنیفر

دانلود فیلم The Tale 2018

الن برستین بازیگر 88 ساله آمریکایی با بازی در نقش شخصیت‌های مرموز و پیچیده شناخته می‌شود. برستین کار خود را با تئاتر آغاز کرد و تا کنون در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری بازی کرده ‌است. این هنرمند پیشکسوت در طول 60 سال فعالیت هنری افتخارات و جوایز متعددی را کسب کرده ‌است. او جزو معدود کسانی است که تاج سه‌گانه بازیگری ( جوایز اسکار، امی و تونی) را از آن خود کرد. برستین تاکنون 29 بار نامزد دریافت جایزه و 13 بار موفق به دریافت جایزه در جشنواره‌های گوناگون شده‌ است. این بازیگر خوش سابقه برای بازی در فیلم Alice Doesn’t Live Here Anymore مارتین اسکورسیزی بهترین بازیگر اسکار 1975 شد. برستین در فیلم The Tale جنیفر فاکس نقش نتی (ندین) فاکس مادر جنیفر را ایفا کرده ‌است.

جیسون ریتر در نقش بیل النز

نقد فیلم داستان

جیسون مورگان ریتر (Jason Morgan Ritter) بازیگر، تهیه‌کننده و صداپیشه 40 ساله سینمای هالیوود در کالیفرنیا و از خانواده‌ای هنرمند متولد شد. پدرش جان ریتر و مادرش نانسی مورگان هر دو بازیگرند که البته پدرش را در بیست و سه سالگی از دست داد. پدربزرگ و مادربزرگ ریتر نیز هر دو در حرفه بازیگری فعالیت داشتند. ریتر برای بازی در سریال‌های Parenthood و Tales of Titans به ترتیب در سال‌های 2012 و 2017 نامزد دریافت جایزه‌ امی شده ‌است. او در انیمیشن Frozen 2 نیز دوبلور شخصیت رایدر است. ریتر در فیلم داستان ۲۰۱۸ نقش بیل النز، مربی دوی جنیفر را ایفا کرده که در ظاهر جوانی عاشق‌پیشه است، اما حقیقت چیز دیگری است.

 

الیزابت دبیکی در نقش خانم جی

نقد و بررسی فیلم The Tale

الیزابت دبیکی بازیگر استرالیایی متولد سال 1990 در فرانسه است. این بازیگر 30 ساله دانش‌آموخته Victorian College of the Arts ملبورن است و فعالیت سینمایی‌اش را با بازی در کمدی استرالیایی A Few Best Men در سال 2011 آغاز کرد. دبیکی جوان چندین بار در جشنواره‌های گوناگون استرالیا از جمله جوایز AACTA نامزد و برنده دریافت جایزه شده ‌است. او همچنین در فستیوال کن 2018 موفق به کسب جایزه شوپارد (Trophée Chopard) شد. دبیکی در فیلم داستان 2018 نقش خانم جی مربی سوارکاری جنیفر و معشوقه بیل را ایفا کرده ‌است.

 

کامن در نقش مارتین

داستان فیلم داستان

لونی کورانت جمن شوکا راشد لین جونیور (.Lonnie Corant Jaman Shuka Rashid Lynn Jr) مشهور به کامن، رپر، بازیگر، سرآشپز و نویسنده 48 ساله اهل کالیفرنیاست. او موسیقی را در سال 1992 با آلبوم ?Can I Borrow a Dollar آغاز کرد و با تحسین منتقدان روبه‌رو شد.

کامن اولین‌ بار در سال 2003 با بازی در سیتکام Girlfriends وارد بازیگری شد. در سال 2017 نیز با نقش‌آفرینی در فیلم Smokin’ Aces اولین فیلم سینمایی خود را تجربه کرد. کامن بارها در زمینه موسیقی در جشنواره‌های گوناگون نامزد دریافت جایزه شده ‌است. او همچنین جوایز مهم و معتبری از جمله گرمی، اسکار، گلدن گلوب و امی در بخش موسیقی را در کارنامه دارد. کامن در فیلم The Tale در نقش مارتین نامزد جنیفر حضور یافته ‌‌است.

تریلر فیلم The Tale

دیگر بازیگران فیلم داستان عبارتند از:

  • جسیکا سارا فلام (Jessica Sarah Flaum) در نقش جنیفر فاکس 15 ساله
  • لورا آلن (Laura Allen) در نقش نتی جوان
  • جان هرد (John Heard) در نقش ویلیام الن
  • فرانسیس کانروی (Frances Conroy) در نقش جین گرامرسی
  • تینا پارکر (Tina Parker) در نقش فرَنی
  • ایزابلا آمارا (Isabella Amara) در نقش فرنی جوان

 

نقد و بررسی فیلم The Tale

اکنون وقت آن است که به نقد و بررسی فیلم سینمایی The Tale بپردازیم. فیلمی بحث‌برانگیز که توجهی بیش از پیش به اهمیت موضوع سوء استفاده از کودکان و نوجوانان را می‌طلبد. داستانی واقعی از زندگی یک فیلمساز که برای چندمین بار اما با نگاهی متفاوت زنگ خطر را به صدا درآورد. با نگاهی به بازخوردهای مخاطبان و منتقدان درمی‌یابیم که پرداختن به آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مورد کودکان و نوجوانان همیشه مورد نیاز جامعه بوده و هست. نیاز به آگاهی از مسائلی که در گذشته رخ می‌دهد، اما آینده نیز از سایه سنگین آنها در امان نخواهد ‌بود.

بازیگران فیلم The Tale

بر اساس 71 رای ثبت شده در سایت Rotten Tomatoes، این فیلم 99 درصد رضایت و میانگین امتیاز 9 از 10 را به خود اختصاص داده ‌است. در نظرات انتقادی در این سایت آمده ‌است:

The Tale موضوع بسیار چالش برانگیزی دارد که با حساسیت، ظرافت و قدرت اجرای عالی لورا درن خیره‌کننده آن را هدایت می‌کند.

فیلم The Tale در سایت متاکریتیک نیز طبق 26 رای ثبت شده نمره 90 از 100 را دریافت کرده‌ است. در ادامه با نقد فیلم داستان و نظر برخی از منتقدان همراه ما باشید.

 

The Village Voice / لارا زاروم: 100

The Tale به وضوح و با قدرت به بررسی مسئله سوء استفاده جنسی و خاطرات رسوب‌شده انسان می‌پردازد.

دانلود فیلم داستان 2018

The Boston Globe / متیو گیلبرت: 100

از آنجا که فیلم خوش ساخت The Tale مستقیماً به سوء‌استفاده جنسی از کودکان اشاره می‌کند، احتمالاً با تماشای آن احساس ناراحتی و آشفتگی می‌کنید. اما در قبال دو ساعت ناراحتی درک بهتری از روش‌های دسیسه‌آمیز متجاوزان جنسی به‌دست می‌آورید. همچنین درمی‌یابید که چگونه ذهن فرد قربانی با انکار این حقیقیت که او قربانی است تلاش می‌کند تا حقیقت را با نام خویشتن‌داری دفن کند.

 

همچنین بخوانید :

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 100

تجسمی زیبا، ظریف و دقیق از زنی باهوش، ماهر و مستقل که شجاعت و قدرت رویارویی با گذشته را به‌دست می‌آورد.

 

Consequence of Sound / آلیسون شومیکر: 100

خویشتن‌داری و سادگی کلماتی است که می‌توان برای توصیف اجرای هر یک از نقش‌ها در The Tale به کار برد و تقریباً همه اجراها عالی است.

 

The Film Stage / جردن روپ: 91

The Tale روبه‌رویی کاوش‌گرانه ذهن با سرکوب فاجعه است. ثابت می‌کند که قربانی برای رویارویی با مخرب‌ترین لحظات زندگی‌اش نیاز به شجاعت دارد.

دانلود فیلم the tale با زیرنویس فارسی

The Atlantic / دیوید سیمز: 85

فیلم داستان ۲۰۱۸ پیش از هر چیز روایتی از همدلی عمیق است. فاکس فقط تجاوزی را که از آن رنج می‌برد کنکاش نکرده، بلکه با خودش درگیر می‌شود و در نهایت خودش را می‌بخشد و خود را با آسیبی که سال‌ها آن را نادیده گرفته وفق می‌دهد.

 

The Hollywood Reporter / لسلی فلپرین: 80

یکی از جنبه ‌های فوق‌العاده فیلمنامه فاکس این است که به اتفاقات آشفته‌ و ناخوشایند زندگی واقعی احترام می‌گذارد.

 

RogerEbert.com / شیلا اومالی: 75

این فیلم یک بازجویی طولانی است، نه تنها از دیدگاه شخصیت جنیفر بلکه از دیدگاه کارگردانی.

 

کلام آخر

فیلم قصه

در سینمای جهان فیلم‌های بسیاری درباره مسائل مربوط به آزار جنسی تولید شده ‌است. اما این آسیب دردناک اجتماعی هیچگاه کهنه نخواهد ‌شد و همواره صدمات عمیقی بر روح قربانیان برجای گذاشته ‌است. به‌ویژه، هنگامی ‌که پای کودکان قربانی در میان باشد، باید منتظر عواقب جبران‌ناپذیر و مخرب آن در زندگی آینده این کودکان بود. فیلم The Tale بار دیگر از نگاهی متفاوت و براساس یک واقعیت همگان را به تأمل واداشت. این فیلم از لحاظ ساخت و پرداخت مورد توجه بسیاری از مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. اگر به فیلم‌های حوزه اجتماعی علاقه‌مند هستید به تماشای فیلم داستان بنشینید. نظر شما در مورد این فیلم چیست؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402