بررسی بازی Black Desert Online ؛ تریلر و سیستم موردنیاز

بازی کویر سیاه/ بازی Black Desert Online
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی‌های نقش‌آفرینی و چندنفره یکی از سبک‌های پرطرفدار بازی‌اند. بازی Black Desert Online یک MMORPG بی‌نظیر است. در ادامه با معرفی بازی کویر سیاه آنلاین همراه ما باشید.

بازی Black Desert Online یک بازی فانتزی بر پایه بازی‌های Sandbox است. بازی‌هایی که Sandbox هستند معمولا دنیای وسیعی نداشته و در عین آزاد بودن، یکسری محدودیت‌هایی را دارند. حالا بازی کویر سیاه آنلاین، یک بازی نقش‌آفرینی و فانتزی‌ست که به صورت آنلاین و چندنفره می‌توان آن را بازی کرد. بازی Black Desert Online یک بازی MMORPG یا Massive Multiplayer Online Role Playing Game است. بازی کویر سیاه توسط سازنده کره‌ای بازی‌های ویدئویی به نام Pearl Abyss ساخته شده است. این بازی مهیج برای پلتفرم‌های مختلفی به عرضه رسیده که در ادامه و در بررسی بازی Black Desert Online به آن‌ها خواهیم پرداخت. همراه پلازا باشید.

بازی Black Desert Online/ بازی کویر سیاه

فهرست مطالب

بررسی بازی Black Desert Online

کویر سیاه آنلاین عنوان یک محصول اکشن و نقش آفرینی بوده که طرح بندی و برنامه نویسی آن از سوی پرل ابیس انجام گرفت که همین موضوع سبب شد تا به یکی از بهترین بازی های جهان باز در سال 2015 تبدیل شود. این بازی تا به امروز که سال 2023 بوده هنوز هم میزبان گیمرهای بسیاری است که میتوان گیم پلی عالی را از اصلی ترین دلایل محبوبیت بازی دانست.

داستان بازی Black Desert Online

داستان بازی کویر سیاه آنلاین روایت کننده درگیری‌های بین دو ملت و دولت رقیب است. بازی Black Desert Online جو و محیطی فانتزی را برای بازیکنان به نمایش گذاشته است. وقایع بازی Black Desert Online برای کامپیوتر بدین صورت‌ رخ می‌دهند که دو ملت رقیب در آن به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند که در یک طرف جمهوری کالفئون (Calpheon) و در سمت دیگر، پادشاهی والنسیا (Valencia) قرار دارند.

همچنین بخوانید :

جمهوری کالفئون دولتی بسیار مادی است. این دولت تمام اقداماتی که انجام می‌دهد حول محور مادیات می‌گردند. در سمت دیگر که دقیقا رقیب جمهوری کالفئون قرار دارد، پادشاهی والنسیا است. والنسیا از آن‌ جایی که به مادیات آن ‌چنان نیازمند نیست، به دنبال حالت‌های ارزشمند معنوی است. آن‌ها به دنبال جاودانگی و پاداش‌های معنوی‌اند و نگاهی به مادیات ندارند. دقیقا چیزی که این دو قلمرو و دولت‌ها را از هم به صورت خیلی وسیعی جدا ساخته، همین اختلاف در اهداف آن‌ها است.

تریلر بازی Black Desert Online

چیزی که مربوط به تاریخچه بازی Black Desert Online بوده این است که در گذشته و قبل از ایجاد فتنه و اختلاف‌های کلان بین آن‌ها، چهار منطقه وسیع کالفئون یعنی سرندیا (Serendia)، بالنوس (Balenos) و مدیا (Mediah) در صلح کامل بودند. تمامی اختلافاتی که در بازی کویر سیاه به وقوع پیوستند از اینجا شروع می‌شوند که مرگ سیاه شروع شد. این رویداد از بازرگانان والنسیا تا منطقه‌ای در شرق مدیا ادامه‌ پیدا کرد. شرق مدیا جایی بود که فعالیت‌های مربوط به تجارت و تاجران را کنترل می‌کردند.

با شیوع بیماری طاعون، بسیاری از مردم جهان، مرگ را دیدند. برخی دیگر که جان سالم به در برده بودند از طریق مرگ سیاه که علتش پارایونا بود از کشور خارج شدند. سرانجام داستان بازی کویر سیاه آنلاین بدین گونه پیش می‌رود تا اینکه سه منطقه اصلی بین خودشان اتحاد ایجاد کردند و متحد شدند. آن‌ها جنگی را برای افزایش منابع و ثروت خودشان آغاز کردند که آن جنگ به مدت 30 سال ادامه پیدا کرد. پس از دانلود بازی Black Desert Online و ادامه روند داستانی‌اش، مشاهده خواهید کرد که کشورهایی که با هم متحد شده بودند بخش عمده‌ای از سود و ثروتشان را از طریق تجارت سنگ‌های سیاه و ذغال سنگ به دست می‌آورند. در ادامه با نقد و بررسی بازی کویر سیاه با ما همراه باشید.

گیم پلی بازی Black Desert Online

گیم پلی بازی کویر سیاه بدین ‌گونه طراحی شده که اساس بازی Action باشد. در کنار اکشن بودن آن، هدف‌گیری دستی (Manual Aiming) و حرکت آزاد نیز جزو گیم پلی جذاب بازی Black Desert Online محسوب می‌شوند. حرکت آزاد این بازی نیز همانند بازی‌های سوم شخص شوتری است. در بازی‌های شوتری معمولا به صورت آزادانه می‌توان به سمت جهت‌های مختلف در حرکت بود. بازی کویر سیاه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بازی Black Desert Online/ راهنمای بازی Black Desert Online

بازی کویر سیاه آنلاین امکانات متعدد و جذابی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توان به مسکن و خانه، ماهیگیری، کشاورزی و تجارت اشاره کرد. تمامی این موارد و طرز استفاده از آن‌ها را در راهنمای بازی Black Desert Online می‌توانید مشاهده کنید. امکانات این‌چنینی بازی، به بازیکنان این فرصت را می‌دهند تا در کنار فعالیت‌های دیگر، بتوانند درآمدزایی‌های کلانی را برای خود رقم بزنند.

بازی Black Desert Online به خاطر قدرت شخصی‌سازی پیشرفته‌ای که در اختیار بازیکنان قرار داده، بسیار پرطرفدار و محبوب شده است. بازیکنان می‌توانند المان‌هایی را که مربوط به آن‌ها می‌شود را تا حدودی شخصی‌سازی کنند. یکی دیگر از خصوصیات خوب بازی کویر سیاه آنلاین، سیستم مبارزه‌ای آن است. یک سیستم رزمی خوب برخلاف سیستم هدف‌گیری و نشانه‌گیری که به صورت زبانه است، باید خصوصیات دیگری نیز داشته باشد. در بسیاری از بازی‌های MMORPG، سیستم نشانه‌گیری زبانه‌ای را مشاهده کرده‌اید. در بازی کویر سیاه علاوه بر حرکاتی که برای نشانه‌گیری نیاز است، باید از هدف‌گیری دقیق‌تر دستی، جا به جایی سریع و یا ترکیب آن‌ها استفاده کرد.

با استفاده از روش‌هایی که در آموزش بازی Black Desert Online به بازیکنان ارائه شده، آن‌ها می‌توانند عملکرد بهتری برای پیروزی در نبردهایشان به‌دست بیاورند. اگر به تریلر بازی کویر سیاه نگاهی داشته باشید متوجه این موضوع خواهید شد که در این بازی، می‌توان از مجموعه‌ای از مهارت‌ها استفاده کرد. بازیکنان می‌توانند از ترکیب چند فن و حرکت مختلف برای پیشرفت در نبردهایشان استفاده کنند. حرکاتی از جمله جا خالی دادن، حرکت سریع و مسدود یا بلاک کردن ضربات دشمنان جزو این دسته از حرکات ترکیبی هستند. استفاده کردن از این روش می‌تواند کمک بسیاری به بازیکنان کرده و آن‌ها را برای یک پیروزی پرهیجان آماده کند.

راهنمای بازی Black Desert Online/ بازی کویر سیاه

بازیکنان پس از خرید بازی Black Desert Online می‌توانند در طول بازی، وارد نبرد و جنگ بازیکنان دیگر شوند. این موضوع به کام بسیاری از بازیکنان و طرفداران این سبک شیرین آمده و از آن استقبال زیادی شده است. در بازی کویر سیاه جانورانی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان به عنوان وسیله برای جا به جایی سریع‌تر استفاده کرد. با استفاده از این موجودات که اسب، فیل و برخی از پرنده‌های غول‌پیکر را شامل می‌شود، می‌توان به نوعی از خود دفاع کرد.

این حیوانات را می‌توان در ارتفاعات و در اعماق حیات وحش و جنگل پیدا کرد. پس از پیدا کردنشان اگر می‌خواهید تا آن‌ها را تحت سلطه و فرمان خودتان در بیاورید، باید آن‌ها را رام کنید. پس از رام کردنشان، آن‌ها تحت سلطه شما در می‌آیند و به دستوراتی که به آن‌ها خواهید داد عمل می‌کنند. نکته دیگری که در بازی Black Desert Online برای PS4 قابل توجه بوده، زاد و ولد این حیوانات است. بازی‌بازان می‌توانند با جفت‌گیری کردن حیوانات، جانداران جدیدی تولید کرده و از آن‌ها نیز استفاده کنند. بیشتر شدن حیوانات تاثیر آن‌ چنانی در روند شکل‌گیری و سپری کردن مراحل ندارد، ولی بر روی سرعت کار و اکشن بازیکنان تاثیرگذار است.

بازیکنان پس از دانلود بازی Black Desert Online برای PC می‌بینند که این حیوانات به تغذیه و مراقبت نیاز دارند. نکته‌ای که درباره این حیوانات باید مراقبش بود این است که این جانداران در انبارهای بازی ذخیره نمی‌شوند. این بدین معناست که آن‌ها در محیط بازی آزادانه می‌چرخند و ممکن است کشته و یا از بین بروند. در نتیجه باید مراقبت زیادی برای آن‌ها به کار برد.

خرید بازی Black Desert Online/ بازی کویر سیاه آنلاین

بازی Black Desert Online معنای واقعی و محتوای یک بازی Sandbox را با زیباترین کیفیت به تصویر کشیده است. این بازی به گونه‎‌ای‌ست که بازیکنان را در دنیای Sandbox بازی غوطه‌ور می‌کند. سیستم‌های پیشرفته بازی کویر سیاه آنلاین، اتمسفر و فضای بی‌نظیری را ارائه می‌کند. سیستم آب و هوای پایدار و در حال گردش، گوناگونی و تنوع در قسمت‌های مختلف نقشه این بازی را از سایر بازی‌ها مجزا ساخته است.

هنگامی که بازیکنان برای دانلود بازی Black Desert Online برای کامپیوتر اقدام کنند خواهند دید که این بازی چیزی فراتر از انتظار است. آب و هوا و طوفان‌هایی که در بازی رخ می‌دهند همه را به وجد می‌آورند. این شرایط آب و هوا بر روی روند بازی تاثیرگذار بوده و تغییراتی را در آن ایجاد می‌کند. جزئیات مربوط به گیم پلی بازی کویر سیاه هنوز به پایان نرسیده است. هنگامی که بازیکنان قصد حمله به تاسیسات سایر بازیکنان را داشته باشند، آن‌ها می‌توانند از قابلیت مه موقت استفاده کنند.

این ترفند به گونه‌ای است که آن‌ها مه را ایجاد می‌کنند تا حریف نتواند تمرکز درست و دقیقی را بر روی محیط‌ و وسایل آن‌ها داشته باشد. متقابلا این ترفند برای دفاع از خود نیز کارآمد است. چرخه روز و شب بازی، محیطی هیجانی و بی‌نظیر را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. سیستم نورپردازی در شب به آن‌ها کمک کرده تا بهتر بتوانند به مقر دشمنان نفوذ کنند.

در طول شب، بازیکنان NPC (شخصیت‌های غیر واقعی و کامپیوتری) به صورت کامل پس از ورود به خانه‌شان ناپدید و غیرقابل دسترس می‌شوند. نکته جذاب دیگری که وجود دارد، مربوط به خانه و آشیانه بازیکنان است. در بازی کویر سیاه، هر بازیکن این قابلیت را دارد تا خانه دل‌خواهش را انتخاب کند. خانه‌ها اندازه‌های مختلفی دارند. برخی از آن‌ها کوچک و برخی دیگر بزرگ هستند. بازیکنان می‌توانند با خرید برخی اشیاء و اجسام مانند مبلمان و… در خانه خود تغییرات چشم‌گیری را ایجاد کرده و رفته رفته آنجا را به خانه‌ای مجلل و زیبا تبدیل کنند.

داستان بازی Black Desert Online

در رابطه با تاریخ انتشار بازی Black Desert Online نکاتی قابل ذکر بوده که تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد. Paerl Abyss، سازنده بازی کویر سیاه در ابتدا این بازی را در سال 2015 برای پلتفرم Microsoft Windows منتشر کرد. نسخه‌های بازی کویر سیاه آنلاین برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان تحت عنوان Black Desert در سال 2019 به انتشار رسید. نسخه موبایل بازی Black Desert Online برای اندروید نیز تحت عنوان Black Desert Mobile در اوایل سال 2019 و در آسیا به انتشار رسید.

نقدها و نمرات بازی Black Desert Online

نمره متاکریتیک بازی Black Desert Online برای کامپیوتر 73، برای ایکس باکس وان 75 و برای کنسول پلی استیشن 4 نمره 61 در نظر گرفته شده است.

Xbox Tavern: نمره 85

بازی کویر سیاه بازی نیست که با سلیقه همه هماهنگ باشد. این بازی شخصیت‌های پیچیده بازی The Witcher 3 را ندارد. در کنار آن خصوصیات خوبی از جمله بهینه کردن بازی را در آن اجرا کرده‌اند تا کنسول بدون مشکل آن را اجرا کند.

Mondo Xbox: نمره 78

بازی کویر سیاه آنلاین یک بازی شگفت‌انگیز است. این بازی با داشتن سیستم آب و هوایی خوب، در کنار آن سیستم جنگی متنوع و کارآمد و همچنین قدرت اختیار برای شخصی‌سازی و ساخت بازیکنان به دلخواه، این بازی را از سایر بازی‌ها متمایز ساخته است.

MMORPG.COM: نمره 86

بازی Black Desert Online خطاها و مشکلات متعددی دارد. با وجود این مشکلات، خوبی‌هایی نیز در بازی وجود دارد که می‌توان این مشکلات را نادیده گرفت. خصوصیاتی همچون دامنه گسترده سیستم‌های مختلفی که در بازی قرار داده شده است. سیستم‌هایی همچون چرخش منظم شب و روز، سیستم‌های جنگی و تنوع بالایی که در ساختار نقشه وجود دارند به نادیده گرفتن مشکلات کمک بسیاری می‌کنند.

CG Magazine: نمره 85

بزرگترین مسئله‌ای که پس از فرا رسیدن زمان انتشار بازی Black Desert Online ذهن همه را درگیر کرده، پیچیدگی متراکم بازی است. پیچیدگی که از آن صحبت می‌کنیم در واقع مربوط به ساختار کلی بازی و مراحل آن است. سیستم آشپزی، ماهیگیری و بسیاری از فعالیت‌های دیگری که در بازی کویر سیاه می‌توانید انجام دهید هر کدام به صورت جداگانه آزمایشات و ساختار جداگانه‌ای را برای گذراندن دوره ساختشان نیاز دارند. این پیچیدگی و تراکم قالب بازی باعث شده که بازی کویر سیاه آنلاین جزو بهترین بازی‌های MMO و به خصوص MMO RPG به شمار برود.

Gaming Trend: نمره 85

بازی Black Desert Online دنیای پر زرق و برقی را دارا است که آن را جزو بهترین‌های MMO RPG قرار داده است. نکته بسیار خوبی که این بازی دارد، گسترش و وسعت بالای نقشه و دنیای بازی است. بازیکنان می‌توانند در این نقشه به صورت آزادانه به کاوش و جست و جو بپردازند و اجسام مورد نظرشان را بردارند. در کنار محیط بازی، سیستم تجارت مرتب برای کسب درآمد و همچنین سیستم تجارتی که مبارزه‌‌پذیر است این بازی را متمایز ساخته است.

خرید بازی Black Desert Online/ بازی کویر سیاه آنلاین

سیستم مورد نیاز بازی Black Desert Online

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیت یا 32 بیت
  • پردازنده: Intel Core i3-530 2.9 GHz
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: GTS 250 ، GeForce 9800 GTX ، Radeon HD 3870 X2
  • نوع اتصال: Broadband Internet connection
  • فضای مورد نیاز: 37 گیگابایت
  • رزولوشن صفحه: 1280×720

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیت
  • پردازنده:  Intel Core i5-650 3.2GHz
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GTX 970 ، AMD RX 480
  • نوع اتصال: Broadband Internet connection
  • فضای مورد نیاز: 37 گیگابایت
  • رزولوشن صفحه: 1920×1080

همانطور که شاهد بودید برای اجرای بازی نیازی به سیستم گیمینگ ندارید و با یک سخت افزار معمولی قادر به اجرای این بازی جذاب خواهید بود. ناگفته نماند که ماهیت برجسته و کاربرپسند بازی عامل مهمی روی تقویت گیم پلی آن بوده است که نباید آنرا ساده از دست داد.

سخن پایانی

سایت‌های بسیاری به نقد بازی Black Desert Online پرداخته‌اند و این بازی نمرات مختلفی را به دست آورده است. نمرات کسب شده توسط این بازی، نسبتا رضایت‌بخش هستند و برخی از سایت‌ها مشکلاتی را در این بازی پیدا کرده بودند که بسته به آن از نمره بازی کم شده است. بازیکنان می‌توانند با استفاده از ترینر بازی Black Desert Online به راهنمایی‌ها و کمک‌هایی که برای پیشروی بازی به آن‌ها می‌دهد استفاده کنند. اگر شما نیز به چنین سبک از بازی علاقمند هستید می‌توانید آن را دانلود و از آن لذت ببرید. اگر شما به سبک‌های MMORPG علاقه دارید و بازی Black Desert Online را تجربه کرده‌اید، نظرات خودتان را با تیم پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402